Žádný karmín. Pantery pro Lotyšské dráhy budou černo-žluté
Elektrická jednotka Škoda pro Lotyšsko, vizualizace. Pramen: Pasažieru vilciens
Elektrické jednotky, které dodá česká Škoda Vagonka do Lotyšska, budou „oblečeny“ do kombinace žluté, antracitově černé a šedé barvy. Neponesou
Původní návrh jasně vede.. ta kombinace okr/ černá je tak na vozy metra..
Taky jste si vsimli, ze to ma za stanovistem nad podvozky 2 okna? InterPanter tam ma jen jedno okno. Ze by zkratili vzdalenost otocnych cepu nebo se jim jen povedlo prodlouzit predstavek?
Má to delší představek.
Při takové zakázce bude vozová skříň v profilu širokého rozchodu nebo budou jen přidána stupátka? Barevné řešení nehodlám v době polepových fólií komentovat 😉
Bude širší.
Barevné provedení žluté a černé je provedeno v rafinovaném designu mloka.
Takže CitySalamander, nebo lotyšsky pilsētas salamandra? 🙂
Já v tom teda víc vidím vosu, akorát neumím lotyšsky 🙂
Takový žihadlo to zase nebude 🙂
Důležitá informace: „napájecím napětím 3 kV s možností budoucí změny na 25 kV. “ => Lotyši budou taky přepínat soustavu.
V ŽM ohledně proudových ztrát bylo napsáno mnoho vyčerpávajících článků, dalším důvodem může být zadotování konverze ze zdrojů EU
No shrnul bych to takto. Velkohubé prohlášení o nejlepší nabídce jsou hodně podivné, když konkurencí pro Pantery byly Stadler, Talgo a zejména pak CAF. Většina tuší, že se opakovala historie a při jednání se podávaly oplatky. Škoda nikdy svou taktikou nemůže mít LCC jako Stadler – je to vyloučeno. Poptávky u dodavatelů na tento projekt jsou jen o ceně, žádné LCC se neposuzuje. Roli hraje pouze cena a opět typ a množství oplatek podávaných při jednání.
pokud tady veřejně poukazujete na oplatky, tak buď máte o tom důkazy a již jste navštívil PČR nebo jenom tlacháte.
Stačí když počkáte dostatečně dlouho. Historie se bude opakovat. Ono to totiž nebude poprvé
Jak do čtyřvozovky dostanou „minimálně 400 sedících“? Tam se sedí po pěti v příslušně širším vagónu?
I po šesti. Nohy k sobě, zatáhnout břicho a už se jede.
Soupravy ES1 Lastočka využívají širší skříň po pěti sedadlech
Mně se design moc nelíbí.
Jak vlastne ty pantery dopravuji do Lotyska? To odjede na nejakych provizornich podvozcich a na sirokem rozchodu se teprve posadi na vlastni, jiz sirokoroschodne?
Vectrony pro VR jezdí takto https://www.railcolor.net/index.php?nav=1412225&lang=1&file=siem_21967_68&action=image&position= což je jednodušší, než převazovat celé podvozky. Uvidíme, jak to bude až poběží sériová výroba.
Diky, to jsem vubec nevedel toto, vlastne opravdu uplne to nejjednodussi reseni. Akorat tech instrumentu budou potrebovat vic ks, pokud to teda nebudou vozit kazdy vagon zvlast. Protoze predpokladam, ze to ma dost znacne omezenou rychlost pri prevozu na takovem, koukam ze asi neodpruzenem, minipodvozku a i preprava by se nasledne dost prodrazila.
Tady https://www.youtube.com/watch?v=__KRTFg6HFg v čase 4:40 to jede, rychlost neumím odhadnout (50-60??), ale dramaticky pomalu to nejede, pruží vlastní podvozek lokomotivy. Instrumetů na jednotku budou potřebovat vyrobit a vracet víc, ale pořád je to snazší, než z 1520-hranic vracet celé podvozky.
Anebo se vyrobí normálněrozchodné podvozky (třeba zatím i bez motorů), z hranic se budou vracet pro další jednotky, a nakonec se použijí pro následně vyráběné normálněrozchodné pantery.
To fajt je levnější a jednodušší vyrobit tohle a nemuset řešit zvedání a přepodvozkování kdesi na dešti.
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201202/IMGP3038.jpg
Dobrý den pane, máme tady pro vás ten nový vlak. Jen podvozky jsou 10 let staré a byly 15x na ruských hranicích a zpátky. Vždyť to má najeto jen 50.000 kilometrů!
Určitě to vyjde jednodušeji? Přepodvozkování se umí, na dešti se dělat nemusí a transportní podvozky nemusejí omezovat rychlost.
32 jednotek se asi nebude vyrábět 10 let, do Čopu a zpátky je to nějakých řekněme 900 km, tak i kdyby se vyrobila jen jedna jediná sada podvozků a ta si odkroutila všecky dodané jednotky, tak těch 50 000 km nenajede 🙂 .
A vůz najede za život několik milionů km, třeba 5, tak v tom se i těch 50 000 navíc ztratí…
Nevím, jak to vyjde nákladově, ještě je možnost v Mukranu zavázat 1520 podvozky a naložit na „široký trajekt“ do Klaipedy, jako Siemens…
ČKD Vagonka dělala s motoráky do Finska totéž v Gdaňsku.
Nebylo by lepší tu žlutou čáru v nízkopodlažních částech vést dolem a ve vysokých naopak?
Aby to alespoň symbolicky naznačovalo tu nízkopodlažnost.
Napadlo me presne totez, nicmene pod a nad okny je uz pomerne malo mista, byla by to spis jenom takova linka a z venku by to pak vypadalo jak dost ostre schody, takto je linka mnohem plynulejsi a je tam vice zlute. Cerna barva na vlacich mi vzdy vzene pred oci vlaky leoexpressu, ktere mycku od data vyroby z venku snad jeste nevidely a vypadaji, nemuzu si pomoct, jak exhumovana rakev.
Přišli na to, že tu zlatou metalízu nemají, nebo že by stála majlant? 🙂
Tak ono pro dopravní prostředky je asi fakt nejlepší žlutá a červená. Jsou nejlépe vidět a špína jim tolik nevadí.
Zajímalo by mě, jestli budou opravdu mít tenhle design světel. Slovenský vypadá podle mě výrazně lépe.
Otázka vkusu, podle mě naopak.