Žádný karmín. Pantery pro Lotyšské dráhy budou černo-žluté

Elektrická jednotka Škoda pro Lotyšsko, vizualizace. Pramen: Pasažieru vilciensElektrická jednotka Škoda pro Lotyšsko, vizualizace. Pramen: Pasažieru vilciens

Elektrické jednotky, které dodá česká Škoda Vagonka do Lotyšska, budou „oblečeny“ do kombinace žluté, antracitově černé a šedé barvy. Neponesou

Elektrické jednotky, které dodá česká Škoda Vagonka do Lotyšska, budou „oblečeny“ do kombinace žluté, antracitově černé a šedé barvy. Neponesou tak lotyšské národní barvy, především karmínově červenou, jak bylo dosud na vizualizacích prezentováno.

Nový design s takzvanou dopravní žlutou byl představen na včerejší schůzce lotyšského ministra dopravy Tālise Linkaitse s vedením Lotyšských státních drah a Škody Vagonky. Ministr obdržel model nového vlaku, informoval dopravce na svých internetových stránkách.

„Barva vyjadřuje dynamiku i stabilitu – tato kombinace barev a jejich odstínů se stala v dopravním průmyslu klasikou. Doufáme, že se naše volba bude cestujícím líbit,“ uvedl šéf drah Rodžeru Jāni Griguli. Podle něj žlutá kombinuje praktičnost, energii, módu a technologii.

Dceřiná společnost české strojírenské skupiny Škoda Transportation byla s konečnou platností jako vítěz tendru na dodávku 32 elektrických jednotek potvrzena loni v létě. Hodnota zakázky přesahuje šest miliard korun.

Elektrická jednotka Škoda pro Lotyšsko, vizualizace. Pramen: Pasažieru vilciensElektrická jednotka Škoda pro Lotyšsko, model. Pramen: Pasažieru vilciensElektrická jednotka Škoda pro Lotyšsko, vizualizace. Pramen: Pasažieru vilciensPůvodní vizualizace elektrických jednotek pro lotyšské železnice. Pramen: Škoda Transportation

Dodávka zahrnuje 32 jednopodlažních jednotek, Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens) je chtějí nasadit na příměstskou dopravu. Jednotky by měly být dodány v letech 2020 až 2023. Lotyši s nimi počítají na paprskovité trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava. V ceně je zahrnuta i údržba, dodávky náhradních dílů a školení.

Cesta k zakázce přitom nebyla přímá, vedla přes lotyšský antimonopolní úřad a řadu odvolání a administrativních tahanic s konkurencí. Dopravce původně vyhlásil vítězem Talgo, nabídky ale musel dle rozhodnutí úřadu přehodnotit, zejména pokud jde o provozní náklady. Konkurenty Škody v tendru byly vedle Talga ještě CAF a Stadler.

Nové elektrické jednotky ze Škody Vagonka budou určeny pro provoz na tratích s rozchodem 1520 mm a napájecím napětím 3 kV s možností budoucí změny na 25 kV. Vozidla musí odolat klimatickým podmínkám od -40 °C až do +40 °C. Obsaditelnost vozidel bude činit minimálně 400 sedících a až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost vozidel bude 160 km/h.

Tagy Lotyšsko Škoda Vagonka
32 komentářů