Zadák na kánoi je vůdce plavidla, pro něj platí limit alkoholu v krvi
Pramice, ilustrační foto. By PaddyBriggs - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5467873
Letošní vodácká sezona je vůbec první, kdy smějí někteří vůdci plavidel pít alkohol.
Paní ředitelka vypadá na fotce sympaticky, tak okolo pětatřiceti. K jejím vývodům a obecně k problematice pití alkoholu při sjíždění řek mimo sledované vodní cesty bych měl pár poznámek: Nerozporuju zákaz alkoholu u velkých plavidel ani u plavidel sice malých, ale motorových. Řeším tady plavbu na kánoích a podobných plavidlech, tedy řečí zákona ,malých plavidlech bez motoru a bez povinnosti registrace“, ještě je to myslím omezeno 10 metry délky. Když už teda chtějí stíhat opilce, OK, já jsem pro, ale ať zavedou u bezmotorových malých plavidel bez registrace toleranci do 1,0 promile. Pod to se normální člověk vejde a z… Číst vice »
Zajimavé je, že háček je dle zákona pouze cestující. Na težší vodě řídí víc než zadák, promote vidí kam jede.
V zákoně nic takového vůbec není, to je momentální výmysl paní ředitelky. Předpokládám že její podřízení kteří by to případně posuzovali, jsou kompetentnější. Mimochodem, v silničním provozu zase není ujasněné, jestli cyklistou je pouze řidič jízdního kola, a nebo i další členové posádky a cestující na jízdním kole.
to už ohledně alkoholu ujasněno je, kvůli klacku na „pivní kola“
To, že nějaký úředník přišel s nějakým výkladem, neznamená, že to je ujasněno. V zákoně nic ujasněno není.
U nás jaksi moc tě těžší vody, mimo sportovní kanály, nemáme… A tam asi nikdo nality není.
I tak je to spolupráce, zvláště v peřejích, propustech a podobně. Musejí na řízení spolupracovat.
Asi sama paní ředitelka na kánoi nejezdí, když je podle ní háček cestující. Za cestujícího se dá považovat porcelán, háček je člen posádky, který se podílí na řízení plavidla, částečně samostatně, částečně dle pokynů zadáka (to je individuální).
Spekulace paní ředitelky o tom, že háček není dokonce ani členem posádky plavidla, je, eufemisticky řečeno, velmi odvážná. stejně jako to zdůvodnění podle kterého by na velké lodi byl kormidelník asi nadřízený kapitánovi a strojník by byl jenom cestující. Zakazuje nějaký zákon, aby na kánoi velel háček a kormidelník aby vykonával jeho příkazy?
AHOOOOOOJ!!!!
Upřímně, kdo se nikdy nesetkal s vodáky (poznají se podle pruhovaného trička, jako že námořník, hahaha) ve vlaku, kteří by nebyli nalití už cestou na vodu.
Přitom těch fatálních nehod je minimum.
Tihle lidé nejsou vodáci. Jen si na ně hrají. Spousta z nich si myslí, že když zaplatí cestovce/půjčovně za materiál (loď atd), mohou si na vodě dělat, co chtějí. Po pěší tůře kolem Lipna jsem ve Vyšáku na nádraží takové viděl. Někteří doslova vypadli z vlaku od ČB, neschopní chůze. Speciálně na Vltavě, mojí srdcovce, mi to vadí. Nicméně, třeba na serveru raft.cz se dají najít statistiky. Smrťáků je minimum, spíš přecenění schopností za vyšších průtoků, frajeření, špatné čtení vody … Pokud půjde policie po těch viditelně na šrot, budiž. Ale zátahy na jezu na všechny projíždějící, pardon, ale to… Číst vice »
Já jsem se na vodě občas potloukl, ale vždycky naprosto střízlivej. Svá zranění jsem ani nenahlásil na Státní plavební zprávu, ač vím, že podle zákona to byla moje povinnost. Po projevu této ředitelky jsem nyní o tom úřadu ztratil zbytek iluzí.
Chtělo by to zřídit státní chodníkovou správu, takových případů, že někdo jde naprosto střízlivý po chodníku, chodník vstane a dá mu facku je…
Je to tak, těch mrtvých je minimum a spíš to jsou lidi co jedou povodňový stav vody přes výstrahu a nebo valec, kterej je všude znacenej smrtkami… Troufám si říct, že nikoho z nich by ta regulace nezachránila
Trochu nebezpečná rétorika o těch háčcích. Co když pak nebudou makat a budou se odkazovat na článek, že jsou jen cestující?
Když háček nepádluje, loď je stále řiditelná. Byť jsou manévrování schopnosti omezené. A když háček nebude pádlovat? Stačí se párkrát udělat a on si to rozmyslí. Nebo vykázat z lodě. Mě to to tak vždy fungovalo.
Pošlu tě na Úhlavu mezi Janovice a Rohozno, místo háčka dostaneš dva pytle cementu a chci tě vidět, jestli dojedeš až k jezu…
Tak v zásadě nějak improvizovaně se dá loď omezeně ovládat i z pozice háčka, kdyby kormidelníka vzadu třeba klepla pepka.
Vážně bych měl háčka do pádlování nutit masturbací?
Nebylo řečeno, co/jak udělat, to je fakt. Ale pochybuji, že to bylo myšleno zrovna takto. 🙂
celé je to špatné, v případě, že naprosto střízlivý zadák („vůdce plavidla“ dopomůže k vyklopení lodi, tak naprosto nalitý háček („cestující“) může být stejný problém… v tom vidím obecně problém, že alkohol nepatří za volant ani za řidítka, ale naprosto nalitý chodec je vlastně v pořádku a v obci ani nemusí mít reflexní prvky …
O trochu vetsi riziko je to na motocyklu. Ale zase, kterej soudnej clovek by si vzal na motorku jako spolujezdce nekoho, kdo nevi o svete, zejo. Nevim, proc je to tady takovej problem, navzdory prvnim dojmum z realneho sveta, vetsina lidi nejakou tu soudnost ma. Akorat se legalizuje beztak uz drive bezna praxe.
Tak nevím jestli je výhra mít v lodi háčka nalitého jako žok
Smarja, tak snad jestli je nekdo na kasi, tak s nim budto neplavu, nebo mu dam jeste par stamprli, at usne a je z nej skutecne jen
cestujici/naklad 🙂
Aha, takže háček je najednou cestující?
A nevykládalo se to doteď, že střízlivý musí být každý kdo drží v ruce pádlo?
Jak se mezi háčky roznese, že jsou ze zákona cestující, máme na vodě vzpouru :o)))
Upřímně, v případě tak malých lodí jako kanoe by neměl být ožralý nikdo na lodi.
Půl promile, ožralý… No já vám nevím, ale větší nehoda hrozí, když pojedete v Německu 150 km/h po dálnici a po dvou pivech – zcela legálně.
No a co teprve u nás, každý poslanec, který hlasoval pro zvýšení limitu na 150 km/h má dle neokomoušů na rukou krev. Samozřejmě ty netáhla nepřiznají, že to je proto, že si na auto schopné jet touto rychlostí nejsou schopný vydělat.
Každý musí vědět, kolik snese. My si dáme dvě pivka a jedeme dál. V lodi vezem petku s vodou nebo nějakou minerálkou na doplňování tekutin za jízdy. Vím o případu, kdy se dva borci zastavili na oběd v Rožmberku U Báby a nějak se tam zakecali až do večera. Ve čtvrt na jedenáct sedli do kánoe a bez baterky dojeli až na Brannou, což je cca dvě hodiny pádlování, přičemž se jenom dvakrát cvakli. Tehdy byl už v Rožmberku ten retardér, tak ten jez projeli, ta stará šlajsna by je asi zrakvila oba, podobně jako jiné dva nalité pitomce asi… Číst vice »
To je vidět, kolik stát zaměstnává zbytečných lidí. Kolik lidí zachránil tento zákon? (nikdo neví)
Tezko se dokazuje neco, co se nestalo.
Je to asi stejne, jako kdyby jste se ptal, kolik lidi zachranil zakaz chlastu pro ridice
stačí porovnat stav před a po
resp. stav předtím než někoho napadlo toho vymáhat i na posádkách kánoí
Víc než ta legislativni činnost by pomohlo mít sportovní bezpečné propuště na jezech. Ale chápu, že z kanclu historických budov někde v centru se vse přeci dá líp vyřešit nějakým předpisem … Píšou ti přeci zasloužili metodici aspoň s platovou třídou 14 a ne inženýři vodních staveb.
V článku bych ocenil výklad pojmů „nesledované vodní cestě, účelové vodní cestě“.
I kdybych nevěděl, co to je, tak z kontextu poznám, že to jsou asi nějaké méně důležité, které nejsou zařazeny do vyšší kategorie. To je asi všechno, co by se jako vysvětlení dalo napsat, pokud by sem neměl autor okopírovat celou vyhlášku.222/1995 Sb.
Zbytečná regulace, která na to zda vodáci pijí nemá žádný vliv. Navíc řeší oblast, kde jsou nějaký jednotky úmrtí – navíc dospělých lidí a viníků.
Jediné, kde ti tak může mít reálný dopad jsou různé náhrady a pojistky.
Jasně, utopit se může jen ozraly zadák, hacka s sebou jistě nevezme.
PS: nejsem přítelem všemožných regulaci, ale to nevydržíme byl jen trochu nacamrani a musíme mít možnost se vždy a všude zbořit?
nejsem rasista, ale ….
Nikoliv milý ABC, nejradši bych neměl žádné regulace. Obvykle do setkání s průměrným českým mudrlantem. Tam můj liberalismus pravidelně prohraje
a ještě nějaké další výmluvy?
Rozumný háček s ožralým zadákem nikam nepojede. A když jo, jeho/její boj. Nikdo ho/jí nenutil…
Nikdo rozumný s ozralym řidičem do auta nesedne, to je pak jeho či její boj
Dovolím si tvrdit, že auto co váží pár stovek kilo, je schopné bez fyzické námahy dosáhnout nižších stovek kilometrů za hodinu a kanoi, kterou musíte fyzicky rozpohybovat trošku jiné věci. Omlouvám se, sice jsem abstinent, ale v životě jsem neviděl, jak někdo opilej na kanoi zabije někoho, krom své vlastní posádky, u auta jsem to už viděl :).
Zato se stalo, že policisté v motorové lodi přejeli plavce. Kánoe nemá lodní šroub aby někoho rozsekala.
Také bylo velmi mnoho utopených i bez lodi, pro ně se nic nemění.
U pojistek má vliv alkoholu zcela zásadní dopad už dávno, na to není žádná další regulace třeba. Je to jedna ze tří klíčových informací, která u škod na zdraví pojišťovny zajímá vždy. Druhou důležitou otázkou je, zda nešlo o pokus o sebevraždu. A jako třetí se ještě pro úplnost ověřuje, zda se náhodou nedá uplatnit některá z méně obvyklých výluk, jako je třeba terorismus.