dpp

Začíná stavba miliardového obchvatu Lišova na I/34

Silnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářSilnice I/34 v Lišově. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Stará silnice nevyhovuje současným nárokům. Mezi Štěpánovicemi a Lišovem je příliš úzká a nebezpečně se klikatí.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym

Proč s obchvatem neskončili až u Dvorců, chápu, že se uleví Lišovu a Štepánovicím, ale serpentiny by taky potřebovali “narovnat” nejvíce nehod na celém úseku Čb – Třeboň a lidi tam jezdi i 50km/h pak jsou dlouhé kolony.

Jihočeský Krtek

Tak ještě zlikvidovat ten mini kruháč v Třeboni.

Daniel Bečvář

V článku je špatně termín zprovoznění, podle TW ŘSD se bude zprovozňovat v 08/2025.

Vašek

Ta klikatá silnice mezi Lišovem a Štěpánovicemi byla ve vlastivědě pro 4. třídy jako příklad, jak se stavěly silnice v důsledku různých vlastníků pozemků.

Koro

V Třeboni si musí drbat hlavu. U ledu je nejen zapad-jih. Ale i ten východní.

Ondra K.

Je to blbý, ale je to celkem logický důsledek toho, že oba dva obchvaty jsou v povrchové variantě víceméně neřešitelné, a nějaké podpovrchové řešení by bylo neúměrně drahé.

Václav

Jj, je to tam samá voda a rašelina, tam by se špatně stavělo. Ono, když jsou peníze, tak se dá všechno vyřešit, ale peníze z nebe nespadnou.

Joker

Přeju lidem ve „městě koberců“, aby se jim tam dobře žilo , a aby jim obchvat pomohl. Šoférům přeju šťastnou cestu a hlavně nebourejte u Mláky v lese. 😉

Opět krůček o holi místo pořádného kroku

Důležitá stavba ale škoda je že tam nejsou normálně čtyři pruhy. Když už se to staví tak by mělo pořádně a jen dva jsou nesmysl

David

Celkově jsem za tuto stavbu nesmírně rád. Ale stejně mi přijde, že by se dala trochu optimalizovat. Umístění křižovatek mi nepřijde úplně optimální. Chápu, že se vychází ze status-quo, ale stejně. Podle mě měla být jedna MÚK v ulici Lazna pro Líšov a jedna MÚK v ulici Sosenská pro obec Štěpánovice. Křižovatka na západě by měla být nahrazena podjezdem a křižovatka na východě by měla být nahrazena MÚK společnou pro Vranín a průmyslový areál. Mít stykovou křižovatku se silným provozem kamionů a zbytečným provozem mezi Třeboní a Štěpánovicemi mi nepřijde dobré.

Václav

Rušit MÚK na západě je hloupost, tudy bude jezdit do Budějovic 4/5 Lišovských. Křižovatka s ulicí Lazna by smysl měla, protože je tam potenciální průmyslový areál, ale jeho využití brání problematické napojení na nákladní dopravu přes město.