Začíná stavba dalšího úseku D35, deset kilometrů má být hotových do dvou let
Vizualizace dálnice D35 Hořice - Sadová. Foto: ŘSD
Ze stávající silnice I. třídy se po dokončení stane silnice II. třídy.
Ze stávající silnice I. třídy se po dokončení stane silnice II. třídy.
Ach jo, tak už se to blíží 🙁
Je to tak, budou Vánoce. Ale jak to souvisí s D35?
Ze stávající silnice I. třídy se po dokončení stane silnice II. třídy.
Vzhledem ke známé ochotě Královéhradeckého kraje jsme všichni opravdu zvědaví. U bývalé I/11 od Chlumce převzetí trvalo nějakých 15 let?
D35? Není to spíš už součást okružní dálnice/silnice pro motorová vozidla kolem Čech?
Jen tak dál a houšť. Do Liberce a do Mohelnice. Jde vidět že když se chce tak to jde.
Ne, když je připraveno, tak to jde.
Ale musí se chtít dělat i tu přípravu.
Tak to rozhodopádně. Můžeme Andreji B. klást za vinu leccos, ale ŘSD jeho vláda zvládla skvěle.
Pouze za dob Daniela Ťoka, jediného schopného ministra dopravy, kterého jsme kdy měli…a pak ho sám Babiš nechal odstřelit kvůli uváznutí řidičů v zimě, v kalamitním počasí, na D1. Vskutku uvážené vládnutí Andreje Babiše. Veškerý kredit jde podle mě za Ťokem a Babiše ani jeho vládu to v mých očích nijak nepovyšuje.
Babiš ho nenechal odstřelit, chtěl odejít sám, protože už nehodlal být dál ponižován.
14.38m za den. To je přece úžasné tempo. Jak jen to ti Rumuni dělají, že jim to jde rychleji. I opravy stávajících silnic. Nový povrch silnice k Devě dlouhý 250km zvládli za jeden rok
Nejde, jedině že by uměli ošálit zimu a technologické přestávky
furt dokola.. je vcelku jedno jestli stavíte 5km dálnice nebo 25km dálnice, pokud je v příznivém terénu stavba obvykle zabere 3 celé stavební sezóny, a to i v Polsku či jinde, dva roky (což bude případ zde) je už hodně rychle… Sorry, ale jste totálně mimo, srovnáváte absolutně nesrovnatelné – stavba úplně nové dálnice a výměna povrchu (zřejmě jen obrusné 5cm vrstvy)…
to je jak kdyby jste napsal, že když vám trvalo postavit dům 3 roky i s vnitřní výbavou, tak to dělá 5 cihel/1 den….
Děláte, jako by to byla jediná linová stavba v republice.
S tím Rumunskem pěkně kecáte. 1) Kolem Devy neexistuje žádný 250 km dlouhý souvislý dálniční úsek. 2) Na A1 otevírali maximálně 40 km zároveň. 3) Nejrychlejší úseky dokázali postavil o něco déle než za 2 roky https://de.wikipedia.org/wiki/Autostrada_A1_(Rum%C3%A4nien)#Geschichte 4) A to nemluvím o tom, že zrovna u Devy staví úsek Dumbrava-Magina už 10 let. A nechci zpochybňovat rumunské nasazení, v té zemi je vidět posun každým rokem. Zvlášť až dokončí A1 údolím Oltu (Sibiu – Curtea de Arges). A makají slušně i na železnici, Simeria-Brašov je paráda a až dokončí rozestavěný koridor i mezi Aradem a Devou, tak to bude luxus.… Číst vice »
A všiml jste si jak u nich vypadá „nová“ A1 v úseku Sebes – Sibiu? Samá díra… od té doby, co to postavili, se na to nešáhlo. To samé třeba DN5B, kde dělali nový povrh před 4 roky. Koleje takové, že si spodkem škrtáte o silnici, jediné, na co se zmohli, že tam dali omezení na 60 a značky nerovnost vozovky každé 2-3km. Tak to vypadat nemá.
Dávám mínus. Letos jsem Sebes – Sibiu i DN5B jel. A žádný problém jsem na zmiňovaném úseku A1 nezaznamenal. Celá nová A1 je v pohodě. Od maďarských hranic až k Oltu. Za Oltem to je jiná. A s DN5B to nemůžete srovnávat. Ta je sice samá nerovnost, ale nejedná se o dálnici. Slabá okrska. Byť to je tam tudy nejblíže na Ruse.
Něco jako „metro na letiště“?
Pěkně ty dálnice v hradeckém kraji rostou. Škoda, že železniční spojení na Trutnov a Náchod z Hradce je stále jak za krále klacka.
Taky nechápu, že se o elekritizaci do Trutnova a Vysokovské spojce mluví léta a NIC. Obé by zajistilo výrazné zkrácení jízdních dob do HK.
No to se samo nestane, kraj musí zalobovat, což zřejmě nedělá.
V klidu, já na modernizaci Otrokovice – Vizovice čekám už od střední. Jsem po výšce a ještě si pár let počkám. A to už to slibovali roky před tím. Prostě Správa železnic má čas.
Dráty do Frýdlantu a druhá kolej po Frýdek – příběh starý desítky let.
Dík za každý kilometr. Akorát to asi 2 roky povede odnikud nikam, než se dostaví navazující úseky. Lepší by fakt bylo postupovat jedním směrem.
Jako že nestavět ty úseky co lze, ale pozdržet je do té doby, než se postaví úseky, kde jsou komplikace?
Tenhle úsek není tak akutní. Kdyby se raději pustili do Turnov-Jičín, tam to je brzda provozu.
oni by se rádi pustili, ale proti vedení trasy v blízkosti CHKO Český ráj byl dost odpor a příprava zatím běží… Takže byste navrhoval počkat i s těmito úseky dalších min. 5-7 let než se začne vůbec stavět Turnov-Ulibice, nebo jak byste si to představoval? 😀
10 km dva roky? To tam budou pracovat 3 lidi s lopatama? V Německu nebo dokonce i v Polsku takový úsek zvládnou za 4 měsíce s prstem v nose.
Soutěž byla otevřená, společnost Eda nejlepší stavitel se v klidu mohla přihlásit a ukázat, jak to postaví za čtyři měsíce i s prstem v nose. Proč jste se nepřihlásil?
Tak dva roky to budou stavět 3 lidí, pokud bude těch lidí 2000, tak to zvládnou za dopoledne. VŠ života…
Známe to, když jedna žena dokáže porodit za 9 měsíců od oplodnění, tak 9 žen… 🙂
Tak to uveďte nějaký příklad, nejlépe na Polsku, protože s tím se můžeme srovnávat, který by to potvrzoval.
Žena porodí asi za 9 měsíců po početí, devět žen porodí za jeden měsíc?
Můžete mi pane rodím sdělit, zda víte co je to např. konsolidační násyp?
Nezvládnou, na stavbu mostu potřebujete minimálně dvě stavební sezóny
2 roky na jakýkoliv dálniční úsek (3km či 20km) je velmi krátká doba, běžně se staví i v zahraničí za 3 stavební sezóny
Budu na vás vzpomínat, až zase budu popojíždět na A6 u křížení s A7, kde asi 2 kilometry opravují už třetím rokem
Nějaký konkrétní příklad, kde 10 km dálnice postavili za 4 měsíce?
Jedovatá slina hňupa z diskuse, který asi neviděl žádnou stavbu ani z rychlíku. Nemluvě o tom, že v Německu ani v Polsku dotyčný ani nebyl.
Než se zde začnete ztrapňovat, tak si alespoň rámcově nastudujte, jak probíhá harmonogram výstavby jakékoliv komunikace. Nebo se podívejte, jaké technologie se při výstavbě používají a jaké jsou jejich časové možnosti. Možná zjistíte, že 2 roky je dost velké tempo.
Nazývat ho hňupem je urážka… těch hňupů. Ti aspoň k něčemu jsou.
Na konci úseku směr Hradec nebude sjezd?
ŘSD zjevně poměrně odvážně počítá s tím, že navazující úsek Sadová-Plotiště se začne stavět v 2024 s tím, že MÚK Sadová bude v momentě dokončení Hořice-Sadová nějakým způsobem připravena na provizorní nebo předčasné užívání. Druhou variantou je, že na prvním úseku se nebude spěchat a na druhém se bude spěchat velmi a zprovozní se tak společně. Ví někdo více?
no myslím si že ten krátký úsek budou schopni do konce roku 2025 zprovoznit za předpokladu, že by se začalo stavět někdy v létě 24… VŘ na zhotovitele by mělo být podle dostupných informací vypsáno ještě letos, takže to zahájení v létě 24 by mohlo být reálné
Ne, bude tam jen velká černá díra a tam budou všichni padat 😆
Díky za každý nový úsek D35, ale potřebujeme primárně stavět useky Mohelnice – Pardubice. Každopádně stavět za nižší ceny diky konkurenci, než je odhad je cesta jak dosáhnout bez zvýšení rozpoctu většího množství úseku. Jen houšť a na stejný princip aplikujte na SZ, vždyť je to oči bijící
Asi týden po zahájení tohoto úseku se bude zahajovat úsek Vysoké Mýto – Džbánov.
To jsem se chtel zeptat. A jak to vypada s tunelem Homole? Stihne se to zahájit jeste tento rok?
Zahájení výstavby tunelu Homole se přesunulo na příští rok.
Tenhle úsek je potřeba stejně, provoz je tam pomalu srovnatelný
Provoz ano, ale důležitost nikoliv, směr Mohelnice je nejdůležitější. Paralelní trasa k D1 je priorita.
Paralelní trasu z D1 z toho budete mít tak nejdřív za 5 let, pořád jsou tam obrovské díry a největší ta do Mohelnice.
Každý km směr Mohelnice je významný, vzhledem k tomu co se děje neustále u Brna je to paralelní trasa už teď pro významnou část dopravy.
Já vždy žasnu nad tím, jak se mluví o tom, že ta „paralelní trasa k D1“ teprve vznikne až bude dálnice. To může říkat jedině ten, kdo tam moc nebo vůbec nejezdí. Ta paralelní trasa už je a už se po ní jezdí. Jen je to po naprosto nevhodné a přetížené komunikaci.
Stačí otevřít dalších 20 km a jsme časově na délce jízdy stejně jako přes Brno, když se nejede v ráno nebo odpoledne. Jetdim tuto trasu 1x týdne, z vlaku jsem nadobro vyšel autem to je prostě rychlejší i s těmito utrapami, takže vím co zde píšu.
Asi se tím myslí „paralelní komunikace dálničního typu“. Paralelních tras k D1 jsou jinak desítky, např. i skvělá I/11…
Právě jak pro koho. Vězte, že místní z Východních Čech se na to budou dívat jinak, než my Moraváci.
Jenže D1 patří mezi nejvytizenejsi dalnice v Evropě a je třeba ji odlehčit.
Vytížená ano, ale najeďte si na dálnici směrem na Mnichov směrem od Regensburgu. To je úplně jiný level.
No jejej…a kdoví, jestli už někdy slyšel o dálnicích kolem Paříže…
to jsou velmi naivní představy.. ano je to dost hrozné na D1, ale takových přetížených dálnic po Evropě je hodně. Jmenovat můžu třeba polskou A4 od Wroclawi na západ, celé 2+2 – intenzity vyšší než na D1 a dokonce v dlouhém úseku úplně bez krajnice!!! Rovněž hodně dálnic v Německu v šířce 2+2 je na tom podobně. Občas mi přijdou úsměvné některé tvrzení zde diskutujících (neříkám že je to váš případ) jak píšou že v Německu jsou samé dálnice 3+3 či 4+4, jak je to ta všude super… opak je pravdoiu, dálniční provoz je v Německu leckde mnohem větší peklo… Číst vice »
Jako že uzavírá první stovku nejvytíženějších dálnic v Evropě 🙂
To mi fakt říkat nemusíte. Jezdím tam cca jednou týdně. Taky sem ale párkrát jel z Olomouce do Liberce a ta silnice z Hradce do Turnova je fakt pohroma.
Od MorTř až po Vysoké Mýto se na to budou všichni dívat úplně stejně, stačí si vybavit jaký provoz a bordel ve městech jim stará trasa denně přináší, ti budou křičet první ať je D11 do Mohelnice hotová.
Mě to říkat nemusíte, já tama jezdím často. Ale taky místo do Prahy jedu občas do Liberce, takže vím, že je tam dálnice potřeba taky a velká škoda, že nepovede až do Turnova.
Ted mozna, po dostaveni cele D35 z Pardubic az do Mohelnice tam provoz pujde vyrazne nahoru, oproti smeru na Liberec, ktery ani nebude cely 2+2.
Provoz Hořice-Sadová je srovnatelný s trasou Vysoké Mýto-Mohelnice?? (Pardubice nejsou na D35).
Tak to jsme asi oba jeli po jiné silnici. Kolem Hořic pohodová cesta a minimum kamiónů, kdežto od Mýta jde o kejhák.
jeli, Svitavy-Hradec větší provoz, ale poměrně málo obcí, Hradec-Jíčín stejný stav(btw kamiony tam jezdí taky a taky nejdou předjet)-zkuste tu jet ve špičce…nejhoší je ovšem část Jíčín-Turnov, kde každých 700m je obec, a když chytnete traktor, tak nemáte kde ho předjet, protože směrové vedení to neumožňuje
Njn, pro ten traktor by nejvíc pomohla krajnice, aby na ní uhnul a ostaní ho mohli plynule objíždět.
Máte samozřejmě pravdu, ale tam je to potřeba taky. Za mě je ale velká škoda, že dálnice nepovede až do Turnova. Byla by to super alternativní trasa z Moravy směrem na Německo.