LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

Začíná rekonstrukce tratě z Křižanova do Skleného nad Oslavou na Vysočině

Od konce roku 2024 by měl rychlíky Praha - Brno přes Vysočinu provozovat dopravce vybraný v otevřené soutěži. Snímek zachycuje vlaky Českých drah ve stanici Havlíčkův Brod. Foto: České dráhyOd konce roku 2024 by měl rychlíky Praha - Brno přes Vysočinu provozovat dopravce vybraný v otevřené soutěži. Snímek zachycuje vlaky Českých drah ve stanici Havlíčkův Brod. Foto: České dráhy

Správa železnic zahájila celkovou přestavbu další části dvoukolejné magistrály přes Českomoravskou vrchovinu. Předáním staveniště tento týden začala rekonstrukce traťového úseku

Správa železnic zahájila celkovou přestavbu další části dvoukolejné magistrály přes Českomoravskou vrchovinu. Předáním staveniště tento týden začala rekonstrukce traťového úseku z Křižanova do Skleného nad Oslavou. Práce, které potrvají do dubna příštího roku, mají zlepšit parametry mezistaničního úseku i obou zmiňovaných stanic. Správa železnic to uvedla v tiskové zprávě.

Rekonstrukcí projde více než devět kilometrů tratě, zrenovuje se železniční svršek a spodek i trakční vedení. Přestavbou projdou ostrovní nástupiště, výška nástupní hrany bude 550 mm nad kolejí. Bezbariérový mimoúrovňový přístup na nástupiště bude v Křižanově z podchodu s využitím nových výtahů, ve stanici Sklené nad Oslavou pak šikmými přístupovými chodníky. Vybrané výhybky budou vybaveny elektrickým ohřevem. Rychlost v hlavních staničních kolejích se zvýší až na 140 km/h.

Modernizací projde sdělovací i zabezpečovací zařízení, a to nejen na hlavní trati a ve stanicích, ale i na navazující regionální železnici do Velkého Meziříčí. Ve stanicích Křižanov a Sklené nad Oslavou probíhá současně také rekonstrukce výpravních budov

Celkem se investiční náklady vyšplhají ke třem miliardám.

Tagy Sklené nad Oslavou - Křižanov Správa železnic
72 komentářů