Záchrana unikátních parních lokomotiv se odkládá, o Ušatou nebyl zájem vůbec
Lokomotiva 210.001 Serenyi z roku 1905. Pramen: NTM
Renovace tří unikátních parních lokomotiv Národního technického muzea se odkládá o řadu měsíců. Muzeum aktuálně zrušilo výběrové řízení na dodavatele
I to se může stát. Každopádně bych pány z NTM neobviňoval. Péče muzea je přece jen něco výše. Příště budou jistě úspěšnější. Budeme jim držet palce.
Ano péče muzea je o něco výše a to tak, že jim jde jen o vlastní koryta a vůbec ne o to, aby něco fungovalo. Celé výběrové řízení byl jen zastírací manévr, aby je nikdo nemohl obvinit, že prošvihli evropské dotace dík své vlastní neschopnosti. Golda s Mirvaldem, Babůrkem a dalšími by tu 464.102 svépomocí, s finanční injekcí cca 4,5 mil. dali postupně opět do provozuschopného stavu. Pánové z NTM jsou jen tlachalové a neskuteční zmetci, kteří systematicky likvidují železniční muzejnictví na státní úrovni. Jo takhle předražený příšerný a draze zaplacený projekt železničního muzea na masaryčce, to by bylo jejich… Číst vice »
Ano, NTM je v podstatě nefunkční instituce.
Za mnohými lidmi jsou vidět velmi solidní výsledky. Vámi jmenovaní pánově jsou právě jedni z nich, kteří jednoznačně dokázali, co s parmími mašinami umí!!! O jejich práci by se dlal sklidem už vydat kniha.
Moc poprosím administrátora, jestli by šlo nějak eliminovat příspěvky uživatele “ Mirvald“, neb se nejedná o Jiřího Mirvalda, který jest v oboru známou osobností. Já sám se zcela v této diskusi záměrně zdržuji komentářů.
Po telefonické konzultaci se skutečným panem Mirvaldem prosím ještě jednou administrátora o zásah. Názory uživatele „Mirvald“ se neshodují s názory skutečného pana Jiřího Mirvalda. Děkuji Bohumír Golda
sice se zdrzujete prispevku, ale stejne vam fandim! a dekuju za tu praci, kterou masinam davate. protoze delate dobrou vec a delate radost mnohym detem. ( i velkym detem) DEKUJI !!
To už je to v této zemi tak špatné, že není nikdo, kdy by tyto opravy dokázal, kdo to dělal a kdo to umí? To se navíc na každou pitomost musí vypisovat výběrové řízení? Asi na to brzy vychcípáme
Lidi, kteří to umí, stále jsou. Nicméně představy MTM o opravách komerčním způsobem na „klíč“ jsou poněkud zcestné a výběrko bylo vyloženě komické. Do podobných soutěží se „konerčně“ těžko nejaká fabrika přihlásí a splní veškeré požadavky tam uvedené. Jestli to byl záměr, nebo to byl výplod nerealistických zoufalců z NTM, kteří o situaci n komerční sféře ví kulový, můžeme jen spekulovat.
Tak to je problém všech veřejných zakázek. Přemrštěné požadavky investory si buď nechá zájemce slušně zaplatit a nebo se na to vykašle úplně.
O Ušatou není zájem ani tady v diskusi 🙂
zájem by byl. Růžolící chrochtík by s ní určitě věděl co dělat. Stačilo jen uvolnit peníze. A sklidem řeknu, že oprava ve spolku by vyšla určitrě na menší, maximálně stejný peníze jak hrát si na Velesoutěže pro hlavičkou NTM. Mašiny mají v prvý řadě jezdit a dělat lidem radost, Děckám i tátům s mámama. Jízda ší haha mašinkou je pro každýho 1000x větší zážitek, než koukání na naleštěný věci v muzeu, kde se prckové nemůžou ani proběhnout.
Obávám se, že po předchozích zkušenostech s Ksandrem a jeho pochopy by Bohouš Golda už do „Ušaté“ a asi ani do jiné spolupráce s NTM nešel: ČD sice také nejsou úplně dokonalý vzor ctností, ale s Kotherou bude zjevně aspoň trochu lepší dohoda možná – otázkou samozřejmě je, jak dlouho ta situace vydrží.
co se spolupráce tejče, mám pocit definovaný úslovím: Z deště pod okap…Z louže do Bláta… Oboje popisuje ony osobní spory, který ničemu nepřispějí.
Když jsme u těch parních mašinek, co Albatros 498.022. Dočká se někdy v dohledné době opravy, nebo je už navždy odsouzen k pozvolnému chátrání v Lužné? Co je na něm vlastně za tak závažnou poruchu, že je už osm let odstavený? Myslel jsem že má „jen“ propadlý kotel.
není to „JEN“ kotel a není vůle tj nejsou finance na jeho celkovou opravu. ČD, jako majitel, do něj prostě neche lít prachy. Víc informací zajisté podá vedoucí celého historického centra – Miroslav Kothera. Tam se ptejte. Jaký má cíle, jakou strategii.
měl jsem za to, že majitelem nejsou ČD ale NTM…. nebo se pletu? ČD ji jen opečovávají a provozují, nebo?
celý problém vidím v tom, že nadšenci jsou fuj fuj, a tudíž jim mašiny vezmeme, vypíšeme nesmyslný „soutěže“ a ve finál oprava mašiny vyjde na dvojnásobek, než by vyšla u spolků, který tím žijou, pracujou často zadarmo… mám pocit jisté vývrtky… Výsledek, stále míň mašin v provozu. Valaši stojí s 422.002, za chvíli bude stát 464.202…. 534.0432 snad bude mít štestí a brzy bude dán dokupy… Nevím, má, z toho nějakej divnej pocit… Osobní zájmy, osobní spory…
valaši stojí s 433.002, oprava překlepu
U 534.0432 probíhají opravy, jenže je toho poněkud více než se čekalo. Žádné osobní spory tam nejsou. Dělá se to svépomocí a hlavně se vše financuje z vlastních zdrojů.
„Dělá se to svépomocí a hlavně se vše financuje z vlastních zdrojů.“ Takže díky především tomu to má naději na úspěch, byť ne tak brzy, jak by si mnozí přáli. Hloupé vedení NTM takovou spolupráci svým nerozumným a tvrdohlavým přístupem k různým spolkům v podstatě zlikvidovalo, takže teď sklízí plody svých nešťastných rozhodnutí – ČD (ani aktuálně v osobě Mildy Kothery) tak hloupé nebyly, takže z toho mají aspoň nějaký prospěch a kredit u veřejnosti. A kdyby se ve prospěch NTM nesnažilo o podporu presentace jeho železničních sbírek několik lidí i z oblasti mimo ně, nebylo by vidět aspoň občas… Číst vice »
Myslím, že něco o něm vím 🙂 Spory nejsou tady ohledně opravy 534, ale obecně jsem si povzdechl k situaci nezi „parními mašinami“ chybí rozumný systém. Na 433.002 se sešla ekonomická podpora i z měst a kraje, šlo to médii, starostové slíbili přispět (Val Mez, Rožnov, Vsetín, jestli se nepletu) Zlínský Kraj taky přislíbil finanční podporu a výsledek? Rok pryč a na mašinu se pořádně nešáhlo. Párkrát (když to šlo) se kolem Val Mezu a Rožnova profuněla 464.202, což příští roku jaksi padá. Z jara, jestli se nepletu skončí kotel 464.202 a na celý Moravě zbyde akorát 433.001 + 314.303… Číst vice »
No, na Moravě je ještě i Jirka Kotas, i když ten jeho stroj je spíš jen na nějaké krátké pojíždění, a pokud vím, tak docela dobrou spolupráci mívají západomoravští pořadatelé i s Českou Třebovou a „Veseláci“ zase s Bratislavou, takže až tak úplně tragicky bych to neviděl. Ale neprovozování brněnské „šlechtičny“ je jednoznačně špatné, velká lokomotiva na Moravě bude chybět.
Velká i malý. Kothera se netají tím, že za Jihlavou je pro něj začíná Asie a mu „stačí“ Lužná a Praha. příští rok tu zbudou jen „lokálkovky“, Brněnskej Skaličák, vždy s naftou u zadku… Veselácoi moc daleko nejezdí a v Olomouci zbyde jen Kocúr. A ten tak není na nějkaý dlouhý štreky. Takže Karlovice mají smůlu, Klobouky mají smůlu, Rožnov, Val Mez, Vsetín atp. má smůlu….
to je, ale ta jeho BS je kouzelna, ale taky je to mala masinka, tj zadny velky vylety s ni moc vymejslet nelze.
Jo na Kotase jsem zapoměl. Už aby bya spravená elá Nemka. Tendr je jak ze žurnálu. Akorát je značné riziko, že přijdou brzy o střechu nad hlavou (pokud se fakt bude šibovat s nádražím a támpádem Rosický půjde k zemi)
Ano, probihaji. A dekuji, prave onim nejmenovanym, kteri si jej „vzali“ do parady a doufam, ze se ji zadari, tak jak se jim darilo vzdy. Panove, hluboce smekam a dekuji za vasi praci.
Tak není se čemu divit,kdyz s každým šroubem a matičkou,se musíte ptát,jestli je vůbec můžete vyměnit. Já bych do toho nešel ani za milion…
Však se nabízí více než milión.
To je svět, těm, kteří je opravují ve volném čase zadarmo, se vezmou a za peníze je nikdo nechce opravit.
Buďte konkrétnější: to je omezený svět NTM a jeho ředitele. Třeba ČD jsou v tomto směru vstřícnější – a například na Slovensku je situace ještě lepší. Takže nikoli „svět“, ale dokonce ani celá Evropa …
uz zase ta parovka?
nebyla tady nedavno anketa, ve ktere to parovka projela na cele care? 🙂
Taky jsem to už nečekal a o to víc to bolelo. 😀
Smutný, hodně smutný. Asi nezbyde než vzít transparenty a vyrazit na Letnou před NTM a žádat odvolání dvou lhářů v čele národní kulturní instituce.
Jak Golda, tak hoši z Jaroměře by to dotáhli do konce. Bohužel duo Kája a Míša to muselo vzít do svých rukou a výsledkem bude to, že projekt skončí neúspěchem.
Je potřeba se ptát, proč uchazeči nesplnili podmínky zadávacího řízení – není to náhodou tím, že pánové neznají situaci na trhu a vypsali to „blbě“?