Začaly práce na prodloužení Baťova kanálu na jih, nová komora se staví po 85 letech
Plavební komora Rohatec u přístavu Skalica, Baťův kanál. Vizualizace. Pramen: ŘVC
Baťův kanál dnes představuje „slepou ulici“, která na jihu končí v přístavu Skalica. To se s novou komorou a splavněním Radějovky změní.
Neměla by slepá ulice být alespoň na jednom konci napojená na zbytek dopravního systému? Tohle je spíš izolovaný úsek…
Ještě pár takových kolem Hranic na Moravě a máme ho tu. : – )
Podle vizualizace zmizí stávající možnost překonání řeky? To nic moc teda…
Ne že by současná po úzkém chodníčku byla bůhvíco, ale aspoň člověk nemusí brodit, když na slovenské straně navazují turistické trasy.
Nevite někdo kolik je predikce růstu počtu navštevníku po otevřeni toho koncového úseku? Ze stávajících cca 90k ročně?
Jiank už z vodních dopravních staveb zbývá postavit:
1/Bělov/ Kroměříž
2/Děčín – pokud to
3/Výtahy na vltavské kaskadě
A je hotovo.
A pak že nejsou prachy!
Prachů je dost. Podél Baťáku se buduje v polích cyklostezka s asfaltovým povrchem, 50m vedle původní cyklostezky. Mezi Strážnicí a Petrovem se postavila cyklostezka na hrázi Baťáku, bohužel se ale zapomnělo opravit hráz. Každoročně se vyhazují miliony za pořádání kulturních akcí na Baťáku, které spolehlivě vyklidí postižený přístav od většiny turistů. Ožralý místní pak k velké radosti zbylých turistů řvou do rána. Říká se tomu folklor.
prodloužení kanálu je pro delší výlety po vodě důležité, hlavně že v Děčíně chybí jez a stojí tam obchodní lodě na suchu.
No lepsi když lodě stojí v Decine než u Bad Schandau drhnout dno…
A bez dohody s Němci to je problém.
A to se jistě vyplatí
Když jsme u konsolidace rozpočtu v případě rekreační plavby nechápu užití plavebních komor zdarma, nai zde, ani třeba v Praze na Vltavě loděmi pro turisty.
Dává to práci spoustě lidí kolem kanálu a ti následně přispívají do státního rozpočtu svými daněmi. A mimochodem, to není Praha se svými parníky a turistickým ruchem. Vyjadřujte se pouze k tomu, co znáte.
Jasně, investice do plavební komory se na těch daních vrátí za 1000 nebo 2000 let?
Zajeďte se podívat třeba do přístavu v Petrově, Tam v létě projedou o víkendu stovky lidí na lodím a tisíce na kole. A značná část se tam zastaví občerstvit.
A ta plavební komora pomůže cyklistům jak?
To by se ale nikdy nesměla opravovat🤣
Obvykle ty lode jezdí na zdaněné minerální oleje….
To na silnici taky, ale vesnický autobus by měl platit 200 kč na kilometr, aby zaplatil zničenou silnici.
Lze to využít i pro dopravu zboží?
Byl jste tam, že pokládáte takový dotaz? A pokud ne, co se tam podívat alespoň na mapě a hned budete mít jasno.
to je přeci úplně jedno, zda,,tam byl,, nebo ne. j král se zeptal. pokud neznáte odpověď , proč reagujete?
Asi by něco přepravit šlo, ale ekonomicky to nejspíše nevychází….
Plavil jste se někdy po tom kanále? Já ano. Víte jak vypadá, jak je široký, jaké lodě se tam vejdou? Nejspíš ne, jinak by vás taková pitomost nemohla napadnout. Co by asi tak mohly ty malé lodičky vozit? Obzvláště, když jsou tam všude komunikace, kde to náklaďák/dodávka převezou bez komplikací mnohokrát rychleji. A zjistěte si, k převážení čeho ten kanál byl původně určen. Napovím – topí se tím v kamnech a petka to není.
Když se můžou konve s mlékem z kravína vozit na zadním stanovišti 810, tak tady by se mohly vozit střešní tašky z Bzence. To by bylo, aby se dvojí překládka nevyplatila!
Vzhledem k tomu, že pro některé šotouše je cestující také jen náklad, tak z tohoto pohledu ano.
Tak dřív sloužil pro dopravu uhlí. Dnes se dopravuje rekreačně koks.
Tak jestě Bělov a budeme mít krásný úsek Kroměříž Hodonín.
Prý se o tom vážně uvažuje.
Až do Kroměříže lodě nedojedou ani po dostavbě komory v Bělově, to „kroměřížské“ přístaviště bude docela velký kus od centra města, kde končí vzdutí Bělovského jezu.
Teď je absolutní prioritou stavba stupně Děčín, jestli to teď nenastartuje Kupka, tak už nikdo…