dpp

Začalo stavební řízení na další úsek D6. Cena osmikilometrové novostavby roste

Dálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSDDálnice D6 u Lubence. Pramen: ŘSD

Tendr na zhotovitele by měl začít na přelomu druhého a třetího čtvrtletí.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta _7

Dálnice s úplně nejnižší prioritou- stávající silnice ani nevede přes obce a končí v nejzápadnější ruské vesnici.
Navíc v situaci totálního kolapsu na východě Prahy, chybějící D0, D3, D35, D11 i třeba D49 do Slušovic. V Praze se za 10 let nepostavil ani 1km nové silnice, natož čtyřpruhu.

František

Peníze jsou, stačí jen neotestovat a nebapadat každý krok ke stavbě u soudů… Staví se co se stavět může. Dát něčemu prioritu neznamená, že se obejde zákon a soudy rozhodnou do druhého dne.

Michal

Klasické komentáře průměrného Morávka, tato dálnice je zbytečná, měla by se stavět radši u nás za dědinó, za 3,2,1..

Otakar

Nejsem si jist, zda průměrný stréc z Morave, je natolik inteligentní, aby podporoval výstavbu a není na tom stejné jako náplava v Cajzlově, které vadí i tunel za dědinó …

PetrN

Spíš se častěji objevují opačné komentáře že se toho na Moravě staví moc (alternativní tahy typu D55, D48) a v Čechách ne, tak klídek 😀
Ale jinak tato D6 v KV kraji je asi nejméně potřebnou dálnicí z plánované sítě

Povězme si pravdu

A díval jste se na intenzity? A přemýšlel jste nad významem D6 v širším kontextu? Důvod, proč je D6 prioritou a řeší ji i DESÚ, je nepochopitelný. Nejenže postrádá dálniční intenzity (sčítání ŘSD: stěží 10tis., často „nedáme“ ani 8tis.!, přitom třeba průtah Bílinou 16tis. má ZS až 2031, ale D6 již r. 2028 hotová?!), ale další fakt je, že D6 nebude po dokončení rychlejším spojením ani s Nürnbergem, ani s Frankfurtem a.M. ve srovnání s již hotovou D5! Tedy intenzity se zde zvýší díky čemu? Němci s žádnou dálnicí za D6 totiž nepočítají. Naopak po „neexistující“ D52 se již dnes… Číst vice »

Olda

Od Bošova na Andělskou Horu by opravdu stačila tříproudoudovka s mimoúrovňovými křižovatkami, tam bude dálnice bude stejně poloprázdná jako D7 kolem Chomutova.

J.Š.Hájek

V září 2010 jsem byl na jednání v K.V. na zcela jiné téma, ale jelikož tam byli zástupci města a především kraje, byli vtlačeni do diskuze o budoucnosti dálnice Praha-karlovy Vary. Do dneška si pamatuji jak říkali že je sice trochu problém s pozemky a jinak je vše připraveno a nejpozději do 10 let se z Prahy do Karlových Varů jezdí po dálnici. Před čtyřmi lety téměř na den přesně proběhla stejná diskuze. Ano víme že stavba neprobíhá optimálně ale do 5 let co se nepostaví tak bude alespoň rozestavěno tvrdil jeden z krajských radních. I když přidušený, tak byl… Číst vice »

J.Š.Hájek

Nicméně díky za každý postavený kilometr a aktuálně už se mi jeví problematičtější cesta z Hradecké dálnice skrz Prahu na Karlovarskou dálnici…

Jan z Rokycan

Jenže mezitím přišla krize, Vít Bárta, pak změny technického řešení, rozdělování a slučování úseků kolem Petrohradu a Lubence. U dnes rozestavěných Hořoviček běžely výkupy deset let.

A jinak k tomu druhému tvrzení, zas tak daleko od pravdy nejspíš není. Prakticky bude na konci roku hotovo/rozestavěno na 83. km u Bošova. Ty zbylé tři úseky snad brzo dostanou ÚR a MPV může běžet. Plán zahájení stavby zbytku do roku 2026 není vůbec nereálný.

J.Š.Hájek

Hmm… Výkupy u Hořoviček 10 let ?? Tak se mi zdá, že od úředníka až po vedení žádná odpovědnost za termíny…

MMXA

Jsem jen laik co se týče výstavby dálnice, proto se ptám těch co ví. Proč stát, když naplánuje dálnici hned nezačne vykupovat pozemky, aby až dojde ke stavbě byly pozemky již ve vlastnictví státu?

Dálnice

Důležitý je dostat dálnici aspon za Bochov. Pak uz je to rovne, prehledne a jede se gerade aus, ten kousek do KV uz se da prezit. Ale samozrejme stavet stavet stavet a na nic necekat, zakladni dalnicni sit mela byt hotova pred 20 lety, kazdy kilometr se pocita…

Jarda

Doteď ŘSD vždy soutěžilo levně, tak už i tady to roste, ale ne tolik jako u SŽ.

_jan91

Ono taky ještě nikdo nic nesoutěží, jenom se zpracovává PDPS se soupisem prací…

tomash

Takže postaví dálnici, neboť rovná silnice mimo obce s denní intenzitou 8 000 voz./den asi nestíhá. Investice do dálnice Praha – Karlovy Vary jsou mi již dlouhá léta záhadou, kdo významný tam bydlí?

David

Rozvoje jednoho z nechudsich regionu? Navic se pak muzou vykaslat na dotovani letiste a ty penize utracet smysluplne.

tomash

Rozvíjet regiony a zvyšovat bezpečnost se dá kdekoliv, ale vždy je třeba poměřovat, kde to má větší smysl, rozpočet není neomezený. Kromě obecných frází jako „rozvoj“ a „bezpečnost“ jsem se tak dle očekávání odpovědi, proč právě Praha – Karlovy Vary, nedočkal.

Gejza

Jenom jestli to spojování rozvoje kraje s výstavbou dálnic není odváděním pozornosti místních politiků od vlastní neschopnosti. Jak může D6 z Prahy ovlivnit rozvoj kraje? Rozvoj průmyslových zón je vázán spíše na dostupnost Bavorska, kterou D6 do Prahy neřeší. Pro denní dojížďku bude Praha pro většinu kraje daleko i po dostavbě (cca 80 minut z centra KV do širšího centra Prahy). Takže efektem bude rychlejší cesta pro nedenní dojíždění v neděli a zpět v pátek. Jestli dálnice nějakému regionu pomůže, bude to vnitřní periferie na pomezí čtyř krajů, cca mezi Rakovníkem a Bochovem. A kdo tvrdí, jak začně KVK po… Číst vice »

Marek Kubík

Kvůli bezpečnosti, vzhledem k intenzitě provozu na mnoha křižovatkách není snadné odbočit a dochází ke zbytečným nehodám.

Couler

To ale není argument ani důvod pro realizaci dálnice. Ta se zde staví skutečně kvůli tomu, aby KV kraj měl pořádné a rychlé dopravní napojení. Jestli se po realizaci dálnice ten region nezačne spravovat a po 10 letech neuvidíme zlepšení, mělo by se přehodnotit, zda má tento region zbytek republiky dál dotovat.

VTT

Taky jsem potkal člověka, co jezdí mezi Prahou a Nizozemím, a ten se těší, až bude jezdit tudy, pak kousek po silnicích v Německu a po dálnici přes Bayreuth a Bamberg, místo objezdu Norimberka.

ABCD

Až dostaví Češi D6, polepší Němci něco i na své straně?

Dálnice

Na nemecke strane necinnost a flinta v zite. Na nejake propojeni s A70 asi nedojde…

Jan z Rokycan

Bohužel ne. Přitom dostavba A70 by mohla poměrně slušně ulevit A6.

…i když jak koukám, tak by to přineslo větší zátěž na A7 kolem Würzburgu, což asi není úplně žádoucí. Měl jsem za to, že je i tam 3+3, ale od MÚK Hattenbach s A5 na jih je jen 2+2.

David

Jakoze by si tam dali referendum o pripojeni k Rusku a nebo jestli by je nechteli Bavori?

Petr Šimral

To je zajímavý názor. Z Karlovarského kraje pocházím. Příště může přijít podobná otázka: Proč má Praha dotovat celý zbytek republiky? Víte jak by jí bylo dobře samotné?

Jindřich

Hlavně,že tento region ve velkém dotoval v minulosti zbytek Československa. Těžilo se tady uhlí pro tepelné elektrárny,vyráběl se zde svítiplyn pro celý stat. Region je díky tomu vyrabován a je třeba mu to vše vracet aspoň takto

Dálnice

Vám je toho záhadou evidentně mnohem víc. Až vám auto s manželkou a dětma na přetížené silnici sešrotuje protijedoucí kamion nebo sestřelí někdo, kdo se na úrovňové křižovatce snaží trefit do mezery mezi autama, možná se vám rozsvítí..

Při 8-12tis. přetížená, při 15-20tis. poloprázdná

Myslíte, že kamion sestřelí auto s rodinou dříve na I/6, anebo na I/52, na I/49, nebo na I/3? Vždyť dle oficiálního sčítání ŘSD je intenzita dopravy na těchto silnicích přibližně 1,5–2,0x vyšší.

Pokud nám stále chcete tvrdit, že D6 musí být až na prvním místě staveb, uveďte pádné argumenty.

A perlička na závěr: není mi úplně jasné, proč na 7,8tis. aut za Lubencem (82.km D6) zvolili taktiku 3+2 (tj. ve stoupání třetí jízdní pruh)!, když na D49 navrhují 2+1 ve stoupání (tj. ve stoupání teprve druhý pruh, „na rovině“ dokonce 1+1 neděleně …. tedy jako na přetížené I/6?!

Stoupání za Lubencem má výjimku v podélném sklonu a je tam velký rozdíl v rychlosti vozidel, takže zřejmě proto jsou do kopce 3 pruhy.

Trolite tu pod vice nicky ale zkusim vam to vysvetlit. D52, D0, D3 v StC, D49 maji urcite vyssi prioritu. Ale proti D6 nebyl v podstate zadny odpor a proto se stavi D6, protoze je vypapirovana. U tech jinych dalnic odpor byl, lepila se na to skodna jako ho*no na kosili a proto se zatim nestavi. Ale priprava bezi a je celkem zrejme, ze do konce dekady budou rozestavene. To, ze D49 nebude az na hranice v 4pruhu me taky se*e. Kez by aspon byla v budoucnu mozna dostavba na plny profil…

Tom

souhlas , ta dálnice je tam naprosto zbytečná ,stačilo udělat třípruh a mimoúrovnové křižovatky.

Dálnice

Nastesti vy o tom nerozhodujete.

Petr Šimral

Zásadní problém silnice I/6 v úseku Bošov – Andělská Hora je 14 nevyhovujících křižovatek (počítáno z hlavy) a přílišná rovnost, z toho plynoucí významné překračování rychlosti. Pokud bychom dělali třípruh (který tam začasto již je) a mimoúrovňové křižovatky, mohli bychom přijít na to, že se cenou od plnotučné dálnice nebude až tak lišit. Až na to, že to bude nebezpečné, viz. silnice I/3 od Mirošovic dále. A provoz tam přibývá, dnes jedete prakticky v souvislé koloně a proti vám jede taktéž souvislá kolona a mezitím zoufale předjíždějí „expresníci“. A dále nezapomínejme i na zimní sjízdnost v oblasti 500 – 700… Číst vice »

D6 znamená Doprava „KRÁT 6“, jinak nechápu

Dobře, ale když již nyní máme 2+1 na intenzitu 12tis. (Vary-A.Hora) a dušujeme se, že I/6 je přetížená a zralá na dálnici 2+2, proč má pak I/52 fungovat ještě déle s 20tis.? Ta to jako už zvládne v poho? Nebo I/49 u Vizovic, tam je 15tis. v pořádku na 1+1? Navíc za posledních 10let u Vizovic +45% nárůst dopravy, na zmíněném úseku I/16 +17%! Skutečně nechápu, kde se ten důvod priority bere. Na D6 ani x km skrz NATURA 2000 u Bochova není problém. Druhá věc, píšete „pokud uděláme třípruh (který už vlastně je) tak oproti plnotučné dálnici moc neušetříme,… Číst vice »

Říká se že čtyřpruh je přes Vizovicke vrchy neprosaditelny kvuli krajině… Jinak po Vizovice je v plánu klasická dálnice D26,0, dále pak 2+1 s tím že ve vrcholové partii 2+2, zřejmě ve formě dvou tunelových tubusů o délce 3km, podle zvolené varianty. Pravděpodobně lze čekat vítězství právě varianty 2 s delším tunelem a bez privadece Pozděchov, on totiž přivaděč logicky moc význam nemá (směr Zlin-Vsetin bude vždy přes Syrákov a směr Vsetín-SK dobrovolně nebude stoupat do kopce k Pozdechovu na I/49 aby zas mohl jet dolů do Lidče). Více je to popsané i graficky v dokumentaci EIA, která jevolne ke… Číst vice »

Ale jinak souhlas s tou D6, že to by to rozhodně neměla být taková priorita

MMXA

Asi je dostavba D6 nejjednodušší.

Tomáš

Jen doplním, že na tendr aréně skončila minulý týden lhůta pro zakázku na kontrolu a ocenění soupisu prací, takže cena bude pravděpodobně ještě před vypsáním VŘ upravena dle aktuálních ceníků.