Začalo platit letní snížení daně z nafty a benzinu, výpadek rozpočtu bude přes čtyři miliardy
Čerpací stanice EuroOil. Foto: Čepro
Daň je nižší o 1,50 koruny, po započtení DPH by se podle ministerstva financí měla cena za litr snížit až o 1,80 koruny.
miliardy v prdeli a snížení žádné
Když už se ta diskuse kapánek zvrhla v politické výměny názorů, tak se také rád podělím o své dojmy a pojmy z ceny paliv. Bohužel si nevzpomenu, zda v pondělí nebo úterý jsem na ČT24 zaznamenal rozhovor kde se mluvilo o tom, že máme cca dva roky výjimku na ruskou ropu, která k nám proudí ropovodem Družba. Jeden z pánů tvrdil, že tuto ruskou ropu nakupujeme v současné době za dumpingové ceny, které jsou cca o 30% nižší, než je cena na burze, která je v současné době +/- 120 USD/barel. Osobně by mně zajímalo, kolik procent ropy, která se… Číst vice »
My už nemáme rafinerie ve vlastních rukách. Unipetrol (pumpy Benzina) patří PKN Orlen. Plus maďarský MOL má na Slovensku Slovnaft. Takže vysoké marže rafinerií jdou jinam.
Ano, toho jsem si vědom. Bohužel stát se dobrovolně vzdal majoritního podílu ve většině strategicky důležitých podnicích.
Kdyby to slo, prodali by i vzduch co tu mame. Jsme proste sikovny. Nikoho tu jeste nenapadlo myslet dal nez 4 roky dopredu. I kdyz ono to asi nejde. Kazda vlada musi zacinat od nuly, vzdy se prebira zeme v „katastrofalnim stavu“.
Na CT se ted v jednom rozhovoru moderatorka ptala, proc mame tu vyjimku na, kdyz uz dnes je mozne se obejit bez ruske ropy. Dozvedela se jen, ze je pro obcany nutne zajistit plyn. Tak kdo vi jak to vsechno je.
No ale pan ministr přeci pořád říká, že nás výpadky ruského plynu neohrozí, protože bereme plyn z Německa =)
Ceny na pumpách, okolo kterých denně jezdím do práce a zpět, dnes 02/06 v 15:00h. Natural 95. Benzina Krásná Lípa 45.10, (31/05 za 46.90). Euro Oil Jiřetín p. Jedlovou u I/9 za 45.10 (dnes ráno za 44.10; 31/05 za 45.90). Tan ONO Cvikov u I/13 za 44.90 – tato cena zde platí celý poslední týden bez jakékoli změny. Fakt si nemyslím, že snížení daně nějak smysluplně ovlivní konečnou cenu. Měsíčně projedu cca 80 litrů benzinu a ta údajně ušetřená zhruba stovka mě fakt vytrhne.
To snizeni je udelany pro lidi. Jisti politici se nechali slyset, ze se pro lidi nic nedela. Tak vlada udelala tento zbytecny krok, aby byl klid.
Nejak jsem si nevsiml, ze by se jezdilo mene, takze lidi na to maji.
Bohužel mi už začíná být nevolno, vždy když vidím ty vysmáté obličeje, které neustále tvrdí, že něco nejde a jen vysílají signály, maximálně zdvihají varovný prst. Vím, že toto není politický server, ale tato vláda má tolik jednoduchých možností, jak regulovat to nejdůležitější – cenu energií bez toho, aby zasahovala do tržního prostředí…. U PHM je to spotřební daň, u plynu a elektřiny jsou to platby za přenosovou kapacitu, popřípadě za obnovitelné zdroje…. Tady nejde o to, dát „potřebným“ pár korun, ale o to udržet v provozu firmy, které lidi živí a které jim dodávají to nejdůležitější pro život. Co… Číst vice »
Nejde o to co pomuze, ale jak to vypada. Jsou to politici. Spousta ekonomu uz radila minule vlade. A vysledek?
výpadky mají pořád v rozpočtu
jaký výpadek? DPH se počítá z ceny, která je téměř dvojnásobná oproti tomu, co bylo vloni, tudíž stát bude stále velmi v plusu…
jenom z nás dělají ovce
Tak nějak, na DPH se vybere asi o 4 Kč/litr víc.
Jenže i státu rostou výdaje, takže sice víc vybere, ale zase víc zaplatí (za MHD, za stavby, za zaměstnance, za … )
Zbytečné opatření. Lidem nijak zvlášť nepomůže, ale stát to bude stát peněz hodně.
Nebude, výběr DPH je stejně dvojnásobný proti slevě na spotřební dani.
Tak dvojnásobný asi těžko, že.
Nauč se počítat.
lidem to nepomůže, ale manažeři z Maďarska a Polska můžou v rafinérkách točit marže…. Nadávky slíznou pumpaři a oni budou v klidu.
výpadek nebude žádný protože díky vysoké ceně PHM už dávno vybírají násobně víc než na začíáku roku
To bylo pořád „Vláda nic nedělá, podívejte se na Maďarsko“. A teď vláda dělá a zase je to podle některých špatně. Celkem se bavím
Předpokládáte, že 100 % společnosti má na to téma stejný názor? Těžko, že, takže když vláda nic nedělala, frfňali jedni, teď druzí. Pak jsou samozřejmě i tací, co frfňají pořád a na všechno, protože samo by to udělali nejlíp (tedy myslí si to). Ale to všechno je úplně normální, nic překvapivého ani zábavného.
Naše vláda, ve srovnání s Maďarskem, udělala leda tak velký prd!
Mimochodem, co jsem dnes dopoledne jel okolo čerpacích stanic Benzina a Shell, tak fakt už najednou jen 44 – 45 Kč/l, zatímco včera Benzina ještě měla (coby snad nejdražší z těch, okolo kterých jezdím) benzín za skoro 47 Kč/l.
Jel jsem ráno z noční a Mol u nás zlevnila o 1,20 a shell o korunu. Takže zatím plně nepromítli.
Jasně, pojďme podpořit poptávku po ruské ropě.
Levnou ropu by měla dodávat Ukrajina, když žádá, aby Evropa tu ruskou neodebírala … Proč to mají řešit evropští politici v Bruselu ….
Za bludišťáka: Vede Družba přes Ukrajinu?
Jaké jiné řešení navrhujete? Kupovat americkou nebo německou, kterou stejně koupí v Rusku? Krátkozrakost…
Ne kupovat ruskou ropu at se Brusel třeba posere
O žádný Brusel, ať už tím myslíš cokoliv, nejde.
USA nakupují ropu v Rusku… A kdo další, Kuvajt taky?
USA byla jedna z prvních zemí co zakázala dovoz ruské ropy po letošní invazi.
Vylezte konečně z roku 1986 a zjistíte, že Družba není jediný ropovod na území České republiky.
Daňový výpadek 4 mld., přínos pro spotřebitele 0. Nula. Kdopak asi shrábne ten rozdíl? Už jednu zkušenost se snižováním spotřební máme, tak proč nevstoupit dvakrát do stejné řeky.
Ten výpadek vykryje vyšší výběr DPH, protože se celkově počítá z vyššího základu.
A náklady státu inflace nezvýší?
Na důchody to není tolik a úředníků je tolik, že když se jich polovina rozhodne odejít do Lidlu, vůbec se to nepozná. A v dalších výdajích stát plýtvá také
No třeba na hygieně moc úředníků nebylo, když jim museli pomáhat trasovat hasiči a další….
A kdo se jich o ty buzerace a porušování zákonů ČR (například nahlašování karantény pofidérní SMS místo správního rozhodnutí) prosil? Stejně jsme tu měli cca 2x tolik mrtvých než ve Švédsku, které nechalo všechno otevřené, ale úředníci si užili za naše prachy svoji chvilku slávy.
A teď tam prosím pěkně dělají co?
Nikdo se jich neprosil. Dostali to nařízeno od politiků.
To neřeší to, že nebude mít snížení spotřební daně žádný pozitivní vliv na koncové zákazníky.
Levnější nafta a benzín JE pozitivní vliv a to i u vlakú nebo autobusů, protože jejich dopravci budou méně tlačit na zvýšení dotací a tedy i zvýšení jízdného.
Výpadek ve srovnání s nesníženou cenou, zato „nevýpadek“ ve srovnání se stavem, pokud by PHM stály např. tolik co před rokem, neboť o to víc se vybere na DPH z nich vlivem jejich zvýšené ceny.
Mimochodem, jestliže jde o výpadek, pak to znamená, že celkový výběr daní z byť hodně drahých PHM je vyšší než z o něco levnějších PHM, takže cena PHM je tzv. neelastická = značí to, že lidé jsou většinově ochotni platit i byť za docela drahé PHM.
Jezdí se hodně, takže problém v ceně PHM asi nebude. Pokud by to bylo opravdu hodně špatné, tak dost lidí přesedne do MHD, do vlaků apod.. Ano, nebude to tak pohodlné, tak rychlé, ale bude to levnější než když by si měli platit benzín…
Bohužel jsou situace, kdy přestup do VHD nedává žádný smysl. Do práce se jinak, než autem, nedostanu. Dohromady, tedy 2×22km VHD celkem pět hodin / autem 50 minut. A na to, abych jezdil v horách na kole, už nemám. Nikam jinam už ale autem prakticky nejezdím.
Chápu to dobře, že 22 km jedete autem 50 minut? To je přesně ideál na to přesednout na elektrokolo.
Ne, psal 2x 22km za 50 minut. A chtěl bych vidět, jak na elektrokole dosáhnete průměrnou rychlost skoro 53km/h. Kromě toho auto je zároveň zázemí, o kolo a všechny věci se musíte neustále starat.
Ok, proto taky píšu, jestli to dobře chápu. Ale to, že se o kolo musí starat (a o auto jako že ne?), to je teda dobrý vtip.
Zejména v dešti elektrokolo ideál moc není. Znám to z koně – také není krytý.
Pokud by chtěl někdo ušetřit, tak nejefektivnější je s někým si dohodnout spolujízdu a podělit se o náklady. Nejen že to vyjde ekonomicky výhodněji než veřejná doprava, ale zároveň má o řád větší komfort, o flexibilitě a úspoře času nemluvě.
Jasně, být s někým dohodnutý, aby jel napevno vždycky se mnou, to je náramně flexibilní… Vždycky to prostě bude pro jednoho kompromis. Proto taky ta spolujízda zůstává spíš konceptem.
Spousta lidí co jezdí individuálně si nepřipustí to, že by přišli o časový komfort a jiné výhody (prestiž, majetnický pocit atd.). I kdyby litr paliva stál třeba 100 Kč, ti lidé do „socky“ nevlezou, připadalo by jim to jako první dehonestační noc ve věznici.