Začala výluka na Branickém mostě, nákladní vlaky musejí přes Budějovice nebo Ústí

Branický most, oprava (leden 2024). Pramen: Správa železnicBranický most, oprava (leden 2024). Pramen: Správa železnic

Uzavření mostu znamená pro nákladní dopravce velké komplikace, neboť na nedaleký most na Výtoni nesmějí.

171 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

A to ten půlrok výluky trati nejde využít na zdvoukolejnění tunelu na konci úseku?
To je jak v Kocourkově.

vbb

Nejde. Ani kdyby to byl rok či dvourok.
Tunel by se musel udělat úplně znova.

Filip Jirsák

Jak z Kocourkova je vaše představa, že za půl roku přerazíte jednokolejný tunel na dvoukolejný.

Elb

A jak dlouho stavěli ten původní?

Jirka

Branický most jsou technicky v podstatě dva souběžně vedoucí jednokolejné mosty s lávkou pro pěší uprostřed mezi nimi. Druhá kolej se nikdy nepostavila, protože nebyla dopravně potřeba (hlubočepská ani barrandovská tunelová spojka nebyly nikdy realizovány).

Jirka z UL

Sice je to trošku mimo téma, ale jsem zvědavý jak se bude řešit provoz, až bude rekonstrukce tunelů na Vinohrady.

vbb

Úvratí přes Vršovice, vršovické tunely jsou nové.

Jan

Takže ažse splaší čidla na Výtoni, zbyde cestujícím do Plzně ještě metro na Smíchov a ty chodníčky pro pěší…

honza.cekal

To říkám pořád, pokud by se Výtoňský most nestavěl nanovo ale jen rekonstruoval (anebo ještě hůř dál hnil v současném stadiu plichty), tak stojí za to si koupit nějaký parníček a pendlovat tam jako přívoz…

Doctor

Teď si ještě počkejme, až se stane neprůjezdnou trať mezi Chomutovem a K. Vary ( sesouvající se trať u Hájku ) – což možná nebude dlouho trvat a spojnice východ-západ bude JEN přes Budějice … 😮
Dopravcům pevné nervy a zhotovitelům výlukových prací mnoho štěstí …

Josef J.

Ještě zbývá řada tratí s těmi zmíněnými horšími sklonovými poměry, kde kdysi byla čilá nákladní doprava.

Doctor

Vím a nerozporuji.
Domnívám se ale, že tady by bylo víc problémů, jak sem dříve čilou dopravu vrátit. Jenom z hlediska dopravců by musela být sháňka po vozidlech nezávislé trakce, je jich málo …

Petr

Přesně tak, nejsou vozidla nezávislé trakce. Jedna Maxima to nevytrhne.

Adam BV

Netušíte někdo, zda při přerušení provozu opravdu proběhne dříve zmiňovaná diagnostika tunelu? Pro případné rozšíření…

honza.cekal

To je dobrá poznámka, teď je ideální příležitost…

Michal82

A tunel zůstane jednokolejny a nebo se tam udelá kolejová splýtka?

sklenář

Zůstane jednokolejný.

Plech

Někdy v budoucnu se plánuje jeho rozšíření o druhou kolej

Tomáš Záruba

Doplní se taky 100 km/h od Závodiště k Tunelu, aby šlo brzdit / zrychlovat vybehem namísto brzdění pod kopcem…?

qěcy

Už aby.
A co dál ke Krči, má tam někde být 100, ale skrz tunel by to chtělo rovně aspoň 80 a křivě by bylo fajn mít taky 80.

Tomáš Záruba

Přes tunel už je 75 nějakou dobu, proto je pravé relevantni to téma s 90-100 od nej k Zavodisti.

David

Doplnil bych, že most prošel v roce 2015 opravou, kdy byly vyměněny koleje, trakční vedení, částečně sanována jedna mostovka a římsa a zábradlí a byly opraveny části lávky.

Jan Šlezingr

Takže před 9 lety byl vyměněn spotřební materiál.

VTT

Kolik přibližně jezdilo nákladních vlaků přes MI před výlukou?

Petr Šimral

Dlouhodobě cca 25 denně, Lv a osobní dopravu nevím.

Leinad

Osobka pravidelně žádná. Ale Smrad či rekonstrukce Smíchova tam bězně posílaly odklony.

Petr Šimral

Na pravidelnou se asi nikdo neptal, já Vám taky nepsal trasy z ročního jízdního řádu…

ČD4ever

A kdy začnou spravovat tunel, resp. úsek od MI k Chuchli? Uzavřou to pak zase? Do tunelu dlouhodobě teče, větší údržba v tom úseku v posledních letech nebyla.

Doctor

Tunel se má opravovat v rámci výluky branického mostu, resp. v její druhé polovině. Bavil jsem se s jedním se specialistů , který tam bude mít na starosti vedení prací a mají z toho velké obavy. Po zkušebních vrtech do ostění, se na ně valily proudy vody. Ještě bude „legrace“ … 😕

Vít Jůza

Což by v důsledcích mohlo znamenat dřívější úpravu na 2 koleje dle současných norem. Ale do té doby tedy „legrace“.

qěcy

Zatékání nevyřešíte údržbou. Tunel má dost blbě řešenou izolaci. Zřejmě nevhodný projekt a nekvalitní provedení. Takže i samotná oprava izolace by byla velmi náročná.

Petr

Není tam náhodou ještě jedna vyzdívka, právě kvůli izolaci?

Leinad

Dobrá správa

Vašek

Tak tomu se říká pořádná objížďka. Ne jako když vás na silnici vyženou přes 2 km vzdálenou vesnici.

kuna

Berte to strategicky, ruSSká armáda je závislá na železniční logistice a tím to (ne)přístupen k železnici jejich vojska přes ČR určitě neprojdou.
Nebo by to Alenka Schillerová řekla jinak?

tarten

V tomhle punktu spoléhám na Slovensko.

Petr Šimral

Russké armádě bude stav mostu na Výtoni u pr…. a prostě tam pojede, pokud by jí taková šílenost napadla…

Princ Krason

Koukam kuna bude zdrave jadro, cerstve po internim skoleni

Filip Jirsák

Občas někdo říká, že by ČR měla být most mezi Východem a Západem. Zatím to spíš vypadá, že směřujeme k tomu, abychom byli brod mezi Východem a Západem.

Tomáš Záruba

Po mostech se šlape.

Petr

Slovy klasika „Nekecej a plav“

Vojtěch C.

Oceňuji, že byla schválena a začíná se realizovat stavba, při které dojde k částečnému zdvoukolejnění spojovací trati Praha-Radotín až Praha-Zahradní Město.
Bohužel jinde (úsek Praha-Dejvice až Praha-Veleslavín) by údajně asi půlkilometrový jednokolejný úsek přes Staré Dejvice byl tak nepřekonatelný problém, že má být lepším řešením několikakilometrový tunel.
Je tedy tato stavba „první vlaštovka“ přístupu, kdy místo megalomanských projektů se hledají jednodušší řešení, která mají možná omezený ale reálný přínos?

Kudlis

Proč?

tarten

První vlaštovka? Spíš se napraví nedodělek.

Jeffer

Je trochu rozdiel nákladná spojka s minimálnou osobnou dopravou a „metro“ na letisko a do Kladna, kde by sa chcelo v špičke voziť vlaky každých 10 minút.

Leinad

Ropid má pořád šotosny o lince Radotín- Zahradní Město – Malešice – Úvaly.

platamond

Myslím, že šotosen skončil vyhlášením vítěze výběrka. Teď je to závazek, který nejde naplnit, proto od příštího roku je plán Radotín – Běchovice přes hlavák. Jinak by museli RJ stejně platit fixy.

VTT

Hlavně je rozdíl mezi tratí vedoucí víceméně neobydlenou oblastí podél dálnice a tratí vedoucí těsně kolem domů.

Kudlis

To se mě nezdá.

sklenář

Ještě že nám alespoň ten most blbí komunisté postavili na případný dvoukolejný provoz. Jak se to teď hodí.

Petr

I když ten tunel od Všenor do Vraného by také nebyl špatný.

malejjarda

Ony se některé mosty a tunely stavěli pro případný dvoukolejný provoz už za Rakouska 🙂

Vavrroch

Modlitba pro Výtoň

Velký železniční duchu,
popřej nám teď svého sluchu.
Pokornou slyš lidu žádost,
shlédni vlídně dolů na most.

Pod skalami Vyšehradu
stavba kéž odolá pádu.
Prosí dítě, táta, máma:
„Zachovej nám panorama!“

Objekt slavný, ikonický,
ať přetrvá v celé kráse
do doby, než most Branický
sloužit bude vlakům zase.

Moudrý úředníku Správy,
bděle buď na výši dění,
do paměti vryj si zprávy
o modlení provádění.

Nebude-li nyní stačit
modlit se u mostu, tančit
do zemdlení zmrzlých údů,
pak už zbude jenom vúdú.

Traťmistře, vstávej bystře!
Čas již minul vánoční,
terče své připrav chytře
na výluku půlnoční!

MilanSima

Poslední věta: význam Branického mostu kvůli špatnému stavu Výtoňského může stoupnout. No může…on stoupne. Hned jak budou na Výtoni červené terče.

fous55

Stačí, když budou na smíchovské straně! 🙂

tarten

A ty tam budou v každém případě. Ať už se bude rekonstruovat radikálně, opatrnicky nebo vůbec.

Petr

No nakonec nemusí jet ani přes ČR. Vezmou to z Budějic na jih a už jsou hned na lepších kolejích. 😀

hank

To nemusí být úplná kravina. Možná, že některé přepravy ze západních a jižních Čech na Slovensko by se fakt daly směrovat přes Rakousko via Horní Dvořiště.

Petr

Přesně tak. Nechápu, že se pořád bereme jako nějaký ostrov, kde všude kolem jsou lvi.

Michal M

No asi takhle – lvi tam nejsou, ale je tam o dost dražší dopravní cesta a jízdní personál.

Petr

Anebo je u nás moc levná dopravní cesta a jízdní personál.

Michal M

Vy jste z ČESMADU?

Petr

Ne, proč?

tarten

Také to nechápu. Kolem ostrova má být přece moře, ne lvi.

tarten

Já vim, nedal jsem tam smajla 🙂

M19

Tak to už snad spíš na České Velenice, pokud jeli směr východ. Na Linz je to objížďka.

Petr Šimral

Via České Velenice…
Ale je rozumné se zamyslet nad tím, co se dnes a kam vlastně mezi Plzní a Prahou vozí… Sice nevylučuji něco via SK, HU, ale rozhodně to nebude hlavní směr…
Jako první pro jakékoliv přemýšlení nad mapou je třeba se zamyslet nad zdroji zátěže!

Bohumil Pokorný

To by ovšem prostý lid musel ty zdroje a cíle zátěže znát.

Petr Šimral

A když je nezná, tak má „onanovat“ nad mapou „co by kdyby“. Od znalostí je MD.

Bohumil Pokorný

Jenže tady nediskutuje MD, nýbrž ten prostý lid.

Pako

Mostu je téměř 70 let, nikoliv 50.

Marek

V Praze můžou jet vlaky odklonem přes Výtoňský most a Negrelliho viadukt. A nebo to jde v noci přes tunely metra. Je nesmysl, aby to objížděly přes České Budějovice

Paolo

Vytonsky most lehci vlaky pres noc mozna. Negerlliho viadukt spis ne. Trable s kulturni pamatkou asi sotva nekto bude riskovat plus mam pochybnosti zda je vubec na zatez staveny. Plus v oblasti Holesovic ti bezi stavebni prace .Tunely metra – to radeji nekomentuji.

Kubrt

Na Negrelliho viaduktu je přechodnost D4, tedy maximum u SŽ zavedené. Nákladní vlaky tam občas projedou, jde to, ale spíš to nemá smysl, od postavení Holešovické přeložky.
Marek je troll, na jeho příspěvky nemá smysl reagovat.

adamgolias

byl by to dobrej zazitek , stat na Můstku a kolem najednou Vectron + 30 vagonu. 😂

Libor

Tunely metra 😄. Takhle čekáš na poslední metro, slyšíš dunění…a v tom tam projede 20 wapek a v čele dva brejlovce

Petr Šimral

Nikoliv. Projede tam Herkules a 23 dlouhých kontejneráků a bedny budou v obloucích vyrýpávat rýhy do tunelů 🙂 Ale kudy to tam dostat?

Vlečka v Hostivaři je zrušená, Kačerov nepoužitelný a na druhé straně bychom si tedy se Zličínem „fakt“ pomohli 🙂

Karl

Jaktože je Kačerov nepoužitelný ?
Vlečka napojená je, jen by se musel párkrát měnit směr jízdy 😂

Bram

Délka vlaku včetně hnacího vozidla by byla omezena na 125 metrů, viz: https://mapy.cz/s/dolesadejo

Leinad

Holt by se jelo po částech.

P_V

Znáte hru Sokoban?

jal

To se mi stalo ve Vídni dole na hlavním. Akorát vpředu byla elektrika. No, je fakt, že to tam není metro. Ale čuměl jsem na to vyjeveně.

Juraj

Když před lety vyhořela měnírna v Süssenbrunnu, jezdilo se pár měsíců odklonem přes Stammstrecke. To pak šlo na Südtiroler Platz potkat ledacos 🙂

tarten

Když jsme u toho, i na Hlaváku se dal vyjímečně potkat kontejnerák, když někde bylo něco špatně.

Vít Jůza

Hlavní nádraží v Praze ještě nedávno mívalo 5 nástupišť a druhou polovinu pro nákladní provoz.

vbb

„Nedávno“ je kdy? Před 50 lety?

MilanSima

Nevstupujte na bezpečnostní pás, projede nákladní vlak 😁.

Jan Novák

Mohu poprosit o zaslání kontaktu na dealera?

BND30

Nevím, nevím, po jeho zboží se prý hned zapráší….

Bram

Tak nákladní vlaky pojedou tunelem metra, to jsem se dobře pobavil :-). Jednak tam nemají kudy vjet, za druhé průjezdný profil tunelů metra je výrazně menší než profily používané na železnici v kontinentální Evropě, za třetí v tunelech metra není trolej, za čtvrté sklony 40 promile nejsou pro nákladní dopravu to pravé ořechové a za páté by vadila nekompatibilita zabezpečovacího zařízení. Popustím uzdu své fantazie a říkám si, že v USA vyrobená oblíbená motorová lokomotiva Class 66, která se už k nám též podívala (do Královce u Trutnova s vlakem s uhelnými kaly), by se do profilu metra možná vešla.… Číst vice »

John

Není trolej? A co jsou ty dráty nad kolejema???

Karel

Myslíte v metru? To opravdu není trolejový drát trakčního vedení. Je to anténa, umožňující přenos signálu mobilních telefonů

Kubrt

No, nejsem odborník na telekomunikace, ale ta anténa v metru byla už v době, kdy žádné mobily nebyly. Je to anténa vysílačky.

Dmc

Nikoliv, je to pasivní anténa (přesněnji vlnovod) pro bezdrátovou komunikaci (vysílačky), jež má k dispozici strojvůdce a dispečink.

Na mobilní telefony slouží vyzařovací kabel umístěný na stěně tunelu, přibližně ve výšce 2,5 m od země (paty tunelu), o průměru cca 5 cm.

adamgolias

tak to mobilni telefony meli v prazskem metru v r 1985 kdyz husak s gorbacovem otvirali béčko

Luboš Beneš

Metro je napájeno z boční kolejnice, která je obvykle ukrytá pod nástupištěm.

Petr

A ona je zrovna na druhé straně, než nástupiště.

vbb

Jak kde.

John

Antena

Kubrt

Vím, že se pohybujeme v oblasti šotofantazií, ale když už tak už: výška pražských meter 3650 mm, výška Class 66 3910 mm. Ten profil je odlišný, Class 66 je dost do špičky, tak možná, se srolovanou anténou a demontovanou napájecí kolejnicí…

Bram

Proto jsem to napsal se smajlíkem, byla to reakce na naprosto imbecilní nápad tahat pražským metrem nákladní vlaky :-).

tarten

I když s ohodnocením nápadu souhlasím, Béčko prý bylo (narozdíl od Áčka a Céčka) původně plánováno a možná i postaveno tak, aby tam v nouzi mohl projet vojenský zásobovací vlak o omezeném profilu.

Leinad

Metro samo má muvky a k nim vleky které odvezou kdeco použivaného při výlukách, kolejnice, výhybky.

tarten

To ano, ale to není ono. Proto prý bylo na konečné udělané propojení s železniční kolejí, pozvolnější oblouky a menší sklony. Asi už bych nenašel odkud to mám.

Jeffer

A koľko je svetlosť otvorov vo vrátach OSM? Ja len že tie vozy metra tam vyzerajú už dosť natesno.

Bohumil Pokorný

Zapomněl jsi na nekompatibilitu průjezdného průřezu v oblastí třetí kolejnice a nástupišť.Trochu mi to připomíná návrh jedné z obyvatelek z okolí Buštěhradky,která chtěla podpořit metro na letiště tvrzením,že zvýšené množství cestujících se jednoduše vyřeší připojením šestého vozu s policemi na kufry.

Bram

Další, kdo zjevně nepochopil, že šlo o vtipnou reakci na naprosto imbecilní nápad s taháním nákladních vlaků metrem. Bohouši, kolik těch smajlíků tam mám dávat, abys to pochopil v tom duchu, v jakém jsem to myslel?!? Ještě taková otázka na konec: Víš vlastně, co je smajlík?!?

Bohumil Pokorný

Ale pochopil.Ty jsi bohužel nepochopil,že já jsem pochopil…To jsme to v té nové moderní době dopracovali,když lidi chápou text jen pomocí smajlíků…

Bram

Ten smajlík se tam dává proto, aby se zamezilo možnosti výkladu různými způsoby. Tady už ale narážíme na to, že jsme každý z nás z jiné generace a chápeme věci jinak. Někdy tak vznikají nedorozumění, které by při osobním kontaktu určitě nevznikly :-).

Bohumil Pokorný

A já myslel,že díky druhé větě to pochopí každý.To dnes autoři fejetonů ale musí mít opravdu těžký život…

Bram

Smiř se Bohouši s tím, že píšeš příspěvek do diskuse a nepíšeš fejeton. Proto je vnímání toho, co jsi napsal do diskuse, odlišné od toho, jak bych vnímal to, co bys napsal do fejetonu.

Joe

Jaj, dobrá tráva.

Oldřich Sládek

Ty krááso…. To mě nenapadlo 👍😁

Modré zábradlí

To by Vás měli hned odvolat🤣

Oldřich Sládek

👍

Jirka

Jak takovou hovadinu může někdo napsat.Vlak tunelem metra.To musí být obyvatel Bohnic.

Petr

Zřejmě myslel „Metro S“,

Karl vB.

S tímto luxusním řešením:
– napojení tunelů metra na stávající železniční síť (Kyje a Chuchle)
– průchodnost tunelů metra pro vojenské vlaky
počítal projekt pražského metra z 50. let 20. stol.
https://www.youtube.com/watch?v=NKvzml978VY
Dnešní metro, které je v provozu od roku 1974, k průtahu vlaků podzemím, z mnoha technických důvodu použít nelze.

Jirka

Vím o vyjímkách,že náklady přes Výtoň v noci pojedou.10 km/h přes most.

Petr Šimral

Já taky. Nicméně je dosti omezující možnost použití jen jednoho hnacího vozidla, dosti to omezuje normativ v úseku Zdice – Kařízek…

Jan T.

Proč nemůže to druhé hnací vozidlo projet samostatně potom?

Kubrt

To může, ale dva strojvedoucí, dvě trasy, někde se pak spojovat, je to nešikovné.

DavidS

Dvě hnací vozidla nemůžou jet 10 km/h? Nebo popřípadě jedno hnací a druhé na mostě bude fungovat jako vagon?

Petr Šimral

Ne, je povoleno pouze jedno hnací vozidlo.

Tomáš Záruba

Ani studené?

Alibaba

Ty vozidla hlavně nesmí být vedle sebe, protože účinky na mostní prvky by byly enormní.
Takže před přejezdem mostu by se muselo naposunovat na konec a pak zase zpět, nevím jak by fungoval postrk nadálku.

VTT

Dva hnací vozy u dvou ešusů taky nesmí být u sebe?

Alibaba

Je rozdíl mezi dvěma ešusy (cca 123 t) vedle sebe a třeba dvěma Esama cca 170 t). Už je třeba délkou na kterém obě vozidla působí, samozřejmě celkovou hmotností a jednotlivé nápravové tlaky.

Leinad

Místo syslografu souprava eso-2 patra-eso se na S7 točila nedávno.

Alibaba

A?
Ty mašiny nejsou vedle sebe.

nedulezite

Nechtělo by to zase Zdice-Kařízek a Rokycany-Kařízek státní (SŽ) postrkovou službu? Přece jen tam už bývala (za ČSD) a precedens z vysočiny máme. Nevím ovšem , jestli dnešní úsporná konfigurace těch stanic zavedení postrkové služby umožňuje

Bohumil Pokorný

Za časů normální železnice měl dopravce ve Zdicích postrkovou lokomotivu.Nevěřím,že kdyby ji tam měl dopravce občas i teď,že by to nebylo levnější,než objíždět polovinu republiky.A mohla by za úplatu posloužit i jiným dopravcům.

Bram

Jakžtakž normální železnici máme teď, za ČSD šlo bordel na kolečkách, kterého bych se jako strojvedoucí rozhodně nechtěl účastnit.

Bohumil Pokorný

Ty postrkové stroje používala i stará BWB.Pointa byla v něčem jiném.Bohužel nemám takové znalosti,abych věděl,jakým typem smajlíku to mám vyjádřit.Ale to už se dostáváme oba mimo téma diskuze,takže porušujeme pravidla.Omlouvám se.

Bram

Bohouši, ta postrková lokomotiva se strojvedoucím není zadarmo a to je problém. Za ČSD se to nijak neřešilo, za časů BWB zase neexistovaly tahače s návěsem a okolo BWB nevedla D5. Časy se nám tak trochu změnily…

Bohumil Pokorný

Ale to já samozřejmě vím.Přečti si ještě jednou druhou větu mého původního příspěvku.

Bram

Já tu druhou větu chápu, ale nezapomeň, že dnes těch nákladních vlaků mezi Plzní a Berounem nejezdí tolik, aby se tu vyplatilo postrkovou službu mít. Krom toho taková služba od včerejška do července asi nemá moc smysl…

Tomáš Záruba

Klišé a klišé. Samozřejmě ze “univerzální” postrk (neříkám nutné tzv. státní) je správně řešení. Akorát ty firmy k němu nějak ne a ne dospět.
Ale ono hlavně nepomáhá EMC atd, protože tohle by byl typicky výkon laminu bez ETCS. Pak by to drahé ani nebylo.

Bram

Největší srab je vlastní peněženka a proto byl při výluce mezi Brnem a Blanskem k zajištění postrků donucen nakonec stát. Tak konec pohádek s klišé a klišé vypadá :-).

RDP

Dvě hnací vozidla v soupravě nemusí být zároveň na mostě 🙂

Bram

V případě dlouhých vlaků Metransu to asi nebude žádný problém. Holt se přípřežní stroj poveze jako nečinná na konci vlaku mezi Uhříněvsí a Smíchovem a na Smíchově si dá vlak pobyt a přípřežní stroj si strojvedoucí tohoto vlaku na Smíchově oživí, odpojí a posunem přestaví do čela vlaku. Ne, že by to nešlo, ale asi by mne s takovým nápadem u Metransu vyhnali koštětem :-).

Tomáš Záruba

Tak pokud vím třeba RCC kvůli nemožnosti dvojité trakce od hranice do Mostů půlí vlaky z Cadce do Třince…

VTT

Tam je co za problém?

Tomáš Záruba

Zřejmě EMC.

Leinad

Ani dvě 471?

Jirka

V noci ze 14/15 projede přímý vlak s cementem Blažovice – Beroun.2 300 tun,vpředu 383 nebo 388,15/16 prázdná soupava 27 rajek Beroun- Blažovice

Franthomas

Je v plánu také nějaký náklad přes Rudnou, nebo na to žádný dopravce nemá stroje? Byla by to změna, než jen bizony a vápenec.

looking4bucho

Dodal bych ze dochazi i k neprijemnemu omezeni v ul. Vrbova a to az do cervence, kde bude nekolik etap – zuzeni, uplna uzavirka, kyvadlovy provoz a nasledne opet zuzeni. Zejmena pri tom kyvadlovym provozu se vzhledem k intenzitam dopravy daji cekat slusny kolony. Takze celkove pro beznyho cloveka vyrazne vetsi dopad nez samotny uzavreni mostu…

Beny

Tak určitě to můžete objet třeba přes České Budějovice, aby byl dopad srovnatelný.

Karel

Kolik tam postojí běžných lidí? Kolik nákladů a cestujících to uzavření most postihne?

Petr Suchý

Pokud se otevřel v roce 1964 není tedy spíš šedesát let starý? V článku se uvádí padesát let.

Michal M

Spíš sedmdesát – komouši ho dokončili roku 1955 a potřebovali ho tak moc, že trvalo 9 let, než se přes něj začalo jezdit…

Radim

Tak to je SŽ ještě zlatá 😀

Michal M

No ta DNA tam je… 🙂

Kubrt

Tam se čekalo na dokončení spojky z mostu přes nové nádraží Krč do „vršovických“ čekacích kolejí. Inu koordinace 🙂

Lkprak

Já si jako dítě bydlící v Modřanech si vybavuji, že se tomu mostu říkalo „Most, přes který žádné vlaky nejezdí“. Později byl častým cílem procházek (člověk přešel na druhou stranu Vltavy a připadal si jako v jiném světě), nicméně občas jsem tam nějaký provoz zaregistroval až někdy v devadesátých letech. Nicméně berte to jen jako dětskou vzpomínku, realita bude nejspíš samozřejmě úplně jiná.

Kubrt

Nákladní vlaky tam od těch 60. let jezdily 🙂

milan.lastovka

Budovaný v letech 1949–1955 a pro železniční dopravu zprovozněný 30. května 1964.

Josef

nevim proc mam porad zafixovano, ze MI nejde udelat a nesel uz drive udelat 2 kolejny, kvuli prilis ostrym zatackam, obloukum

Jiří

Některé pilíře mají mělké základy ve štěrkopískovém podloží a tím pádem sníženou nosnost. Nesměly by se tam potkat dvě soupravy, stejně jako pod Vyšehradem o 50 let později. Tunel v oblouku na Chuchelské straně soudruzi postavili s průjezdným profilem pro přímou trať, takže se tam ta druhá kolej už nevešla…

Michal M

Tak zas tak blbí nebyli, podle tehdy platného průjezdného profilu by se tam vešla, ale ta použitelnost v dvojkolejné variantě by byla dneska byla dost mizerná…
Každopádně na to jaká megalomanská stavba (tuplem na tu dobu) je ten most, tak tunel je zfušovaná ubohost.

P_V

Není zfušovaná ubohost. Splňuje všechny tehdejší normy a kdyby byl jako dvoukolejný zprovozněni, jezdí se tam tak dodnes. Ale dnešním normám nevyhovuje (chybí evakuační chodník, není profil UIC-GC v druhé koleji) a výjimka by asi byla neprůchodná.

Michal M

No i tehdy mohli tušit, že postavit to naknap je blbej nápad. A zfušovaný to je, celou dobu do tunelu teče.

Alibaba

Tehdá se o profilu GC nikomu ani nezdálo.

qěcy

Má zfušované odvodnění a nikdy potom se to pořádně neopravilo.

Kubrt

A to jsou doložitelná fakta, nebo urban legends?

Karel

Ne. Tunel u Chuchle byl postaven podle tehdy platných norem. Ty už dnes-při dostavbě-nelze použít.

Vašek H

Rekonstrukce tunelu a jeho zdvojkolejnění bude až další samostatná akce

MOS

Ale zatím bohužel nevíme, kdy…