Začala výluka na Branickém mostě, nákladní vlaky musejí přes Budějovice nebo Ústí
Branický most, oprava (leden 2024). Pramen: Správa železnic
Uzavření mostu znamená pro nákladní dopravce velké komplikace, neboť na nedaleký most na Výtoni nesmějí.
A to ten půlrok výluky trati nejde využít na zdvoukolejnění tunelu na konci úseku?
To je jak v Kocourkově.
Nejde. Ani kdyby to byl rok či dvourok.
Tunel by se musel udělat úplně znova.
Jak z Kocourkova je vaše představa, že za půl roku přerazíte jednokolejný tunel na dvoukolejný.
A jak dlouho stavěli ten původní?
Branický most jsou technicky v podstatě dva souběžně vedoucí jednokolejné mosty s lávkou pro pěší uprostřed mezi nimi. Druhá kolej se nikdy nepostavila, protože nebyla dopravně potřeba (hlubočepská ani barrandovská tunelová spojka nebyly nikdy realizovány).
Sice je to trošku mimo téma, ale jsem zvědavý jak se bude řešit provoz, až bude rekonstrukce tunelů na Vinohrady.
Úvratí přes Vršovice, vršovické tunely jsou nové.
Takže ažse splaší čidla na Výtoni, zbyde cestujícím do Plzně ještě metro na Smíchov a ty chodníčky pro pěší…
To říkám pořád, pokud by se Výtoňský most nestavěl nanovo ale jen rekonstruoval (anebo ještě hůř dál hnil v současném stadiu plichty), tak stojí za to si koupit nějaký parníček a pendlovat tam jako přívoz…
Teď si ještě počkejme, až se stane neprůjezdnou trať mezi Chomutovem a K. Vary ( sesouvající se trať u Hájku ) – což možná nebude dlouho trvat a spojnice východ-západ bude JEN přes Budějice … 😮
Dopravcům pevné nervy a zhotovitelům výlukových prací mnoho štěstí …
Ještě zbývá řada tratí s těmi zmíněnými horšími sklonovými poměry, kde kdysi byla čilá nákladní doprava.
Vím a nerozporuji.
Domnívám se ale, že tady by bylo víc problémů, jak sem dříve čilou dopravu vrátit. Jenom z hlediska dopravců by musela být sháňka po vozidlech nezávislé trakce, je jich málo …
Přesně tak, nejsou vozidla nezávislé trakce. Jedna Maxima to nevytrhne.
Netušíte někdo, zda při přerušení provozu opravdu proběhne dříve zmiňovaná diagnostika tunelu? Pro případné rozšíření…
To je dobrá poznámka, teď je ideální příležitost…
A tunel zůstane jednokolejny a nebo se tam udelá kolejová splýtka?
Zůstane jednokolejný.
Někdy v budoucnu se plánuje jeho rozšíření o druhou kolej
Doplní se taky 100 km/h od Závodiště k Tunelu, aby šlo brzdit / zrychlovat vybehem namísto brzdění pod kopcem…?
Už aby.
A co dál ke Krči, má tam někde být 100, ale skrz tunel by to chtělo rovně aspoň 80 a křivě by bylo fajn mít taky 80.
Přes tunel už je 75 nějakou dobu, proto je pravé relevantni to téma s 90-100 od nej k Zavodisti.
Doplnil bych, že most prošel v roce 2015 opravou, kdy byly vyměněny koleje, trakční vedení, částečně sanována jedna mostovka a římsa a zábradlí a byly opraveny části lávky.
Takže před 9 lety byl vyměněn spotřební materiál.
Kolik přibližně jezdilo nákladních vlaků přes MI před výlukou?
Dlouhodobě cca 25 denně, Lv a osobní dopravu nevím.
Osobka pravidelně žádná. Ale Smrad či rekonstrukce Smíchova tam bězně posílaly odklony.
Na pravidelnou se asi nikdo neptal, já Vám taky nepsal trasy z ročního jízdního řádu…
A kdy začnou spravovat tunel, resp. úsek od MI k Chuchli? Uzavřou to pak zase? Do tunelu dlouhodobě teče, větší údržba v tom úseku v posledních letech nebyla.
Tunel se má opravovat v rámci výluky branického mostu, resp. v její druhé polovině. Bavil jsem se s jedním se specialistů , který tam bude mít na starosti vedení prací a mají z toho velké obavy. Po zkušebních vrtech do ostění, se na ně valily proudy vody. Ještě bude „legrace“ … 😕
Což by v důsledcích mohlo znamenat dřívější úpravu na 2 koleje dle současných norem. Ale do té doby tedy „legrace“.
Zatékání nevyřešíte údržbou. Tunel má dost blbě řešenou izolaci. Zřejmě nevhodný projekt a nekvalitní provedení. Takže i samotná oprava izolace by byla velmi náročná.
Není tam náhodou ještě jedna vyzdívka, právě kvůli izolaci?
Dobrá správa
Tak tomu se říká pořádná objížďka. Ne jako když vás na silnici vyženou přes 2 km vzdálenou vesnici.
Berte to strategicky, ruSSká armáda je závislá na železniční logistice a tím to (ne)přístupen k železnici jejich vojska přes ČR určitě neprojdou.
Nebo by to Alenka Schillerová řekla jinak?
V tomhle punktu spoléhám na Slovensko.
Russké armádě bude stav mostu na Výtoni u pr…. a prostě tam pojede, pokud by jí taková šílenost napadla…
Koukam kuna bude zdrave jadro, cerstve po internim skoleni
Občas někdo říká, že by ČR měla být most mezi Východem a Západem. Zatím to spíš vypadá, že směřujeme k tomu, abychom byli brod mezi Východem a Západem.
Po mostech se šlape.
Slovy klasika „Nekecej a plav“
Oceňuji, že byla schválena a začíná se realizovat stavba, při které dojde k částečnému zdvoukolejnění spojovací trati Praha-Radotín až Praha-Zahradní Město.
Bohužel jinde (úsek Praha-Dejvice až Praha-Veleslavín) by údajně asi půlkilometrový jednokolejný úsek přes Staré Dejvice byl tak nepřekonatelný problém, že má být lepším řešením několikakilometrový tunel.
Je tedy tato stavba „první vlaštovka“ přístupu, kdy místo megalomanských projektů se hledají jednodušší řešení, která mají možná omezený ale reálný přínos?
Proč?
První vlaštovka? Spíš se napraví nedodělek.
Je trochu rozdiel nákladná spojka s minimálnou osobnou dopravou a „metro“ na letisko a do Kladna, kde by sa chcelo v špičke voziť vlaky každých 10 minút.
Ropid má pořád šotosny o lince Radotín- Zahradní Město – Malešice – Úvaly.
Myslím, že šotosen skončil vyhlášením vítěze výběrka. Teď je to závazek, který nejde naplnit, proto od příštího roku je plán Radotín – Běchovice přes hlavák. Jinak by museli RJ stejně platit fixy.
Hlavně je rozdíl mezi tratí vedoucí víceméně neobydlenou oblastí podél dálnice a tratí vedoucí těsně kolem domů.
To se mě nezdá.
Ještě že nám alespoň ten most blbí komunisté postavili na případný dvoukolejný provoz. Jak se to teď hodí.
I když ten tunel od Všenor do Vraného by také nebyl špatný.
Ony se některé mosty a tunely stavěli pro případný dvoukolejný provoz už za Rakouska 🙂
Modlitba pro Výtoň
Velký železniční duchu,
popřej nám teď svého sluchu.
Pokornou slyš lidu žádost,
shlédni vlídně dolů na most.
Pod skalami Vyšehradu
stavba kéž odolá pádu.
Prosí dítě, táta, máma:
„Zachovej nám panorama!“
Objekt slavný, ikonický,
ať přetrvá v celé kráse
do doby, než most Branický
sloužit bude vlakům zase.
Moudrý úředníku Správy,
bděle buď na výši dění,
do paměti vryj si zprávy
o modlení provádění.
Nebude-li nyní stačit
modlit se u mostu, tančit
do zemdlení zmrzlých údů,
pak už zbude jenom vúdú.
Traťmistře, vstávej bystře!
Čas již minul vánoční,
terče své připrav chytře
na výluku půlnoční!
Poslední věta: význam Branického mostu kvůli špatnému stavu Výtoňského může stoupnout. No může…on stoupne. Hned jak budou na Výtoni červené terče.
Stačí, když budou na smíchovské straně! 🙂
A ty tam budou v každém případě. Ať už se bude rekonstruovat radikálně, opatrnicky nebo vůbec.
No nakonec nemusí jet ani přes ČR. Vezmou to z Budějic na jih a už jsou hned na lepších kolejích. 😀
To nemusí být úplná kravina. Možná, že některé přepravy ze západních a jižních Čech na Slovensko by se fakt daly směrovat přes Rakousko via Horní Dvořiště.
Přesně tak. Nechápu, že se pořád bereme jako nějaký ostrov, kde všude kolem jsou lvi.
No asi takhle – lvi tam nejsou, ale je tam o dost dražší dopravní cesta a jízdní personál.
Anebo je u nás moc levná dopravní cesta a jízdní personál.
Vy jste z ČESMADU?
Ne, proč?
Také to nechápu. Kolem ostrova má být přece moře, ne lvi.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Terra_incognita
Já vim, nedal jsem tam smajla 🙂
Tak to už snad spíš na České Velenice, pokud jeli směr východ. Na Linz je to objížďka.
Via České Velenice…
Ale je rozumné se zamyslet nad tím, co se dnes a kam vlastně mezi Plzní a Prahou vozí… Sice nevylučuji něco via SK, HU, ale rozhodně to nebude hlavní směr…
Jako první pro jakékoliv přemýšlení nad mapou je třeba se zamyslet nad zdroji zátěže!
To by ovšem prostý lid musel ty zdroje a cíle zátěže znát.
A když je nezná, tak má „onanovat“ nad mapou „co by kdyby“. Od znalostí je MD.
Jenže tady nediskutuje MD, nýbrž ten prostý lid.
Mostu je téměř 70 let, nikoliv 50.
Máte pravdu, díky za upozornění. Opraveno.
V Praze můžou jet vlaky odklonem přes Výtoňský most a Negrelliho viadukt. A nebo to jde v noci přes tunely metra. Je nesmysl, aby to objížděly přes České Budějovice
Vytonsky most lehci vlaky pres noc mozna. Negerlliho viadukt spis ne. Trable s kulturni pamatkou asi sotva nekto bude riskovat plus mam pochybnosti zda je vubec na zatez staveny. Plus v oblasti Holesovic ti bezi stavebni prace .Tunely metra – to radeji nekomentuji.
Na Negrelliho viaduktu je přechodnost D4, tedy maximum u SŽ zavedené. Nákladní vlaky tam občas projedou, jde to, ale spíš to nemá smysl, od postavení Holešovické přeložky.
Marek je troll, na jeho příspěvky nemá smysl reagovat.
byl by to dobrej zazitek , stat na Můstku a kolem najednou Vectron + 30 vagonu. 😂
Tunely metra 😄. Takhle čekáš na poslední metro, slyšíš dunění…a v tom tam projede 20 wapek a v čele dva brejlovce
Nikoliv. Projede tam Herkules a 23 dlouhých kontejneráků a bedny budou v obloucích vyrýpávat rýhy do tunelů 🙂 Ale kudy to tam dostat?
Vlečka v Hostivaři je zrušená, Kačerov nepoužitelný a na druhé straně bychom si tedy se Zličínem „fakt“ pomohli 🙂
Jaktože je Kačerov nepoužitelný ?
Vlečka napojená je, jen by se musel párkrát měnit směr jízdy 😂
Délka vlaku včetně hnacího vozidla by byla omezena na 125 metrů, viz: https://mapy.cz/s/dolesadejo
Holt by se jelo po částech.
Znáte hru Sokoban?
To se mi stalo ve Vídni dole na hlavním. Akorát vpředu byla elektrika. No, je fakt, že to tam není metro. Ale čuměl jsem na to vyjeveně.
Když před lety vyhořela měnírna v Süssenbrunnu, jezdilo se pár měsíců odklonem přes Stammstrecke. To pak šlo na Südtiroler Platz potkat ledacos 🙂
Když jsme u toho, i na Hlaváku se dal vyjímečně potkat kontejnerák, když někde bylo něco špatně.
Hlavní nádraží v Praze ještě nedávno mívalo 5 nástupišť a druhou polovinu pro nákladní provoz.
„Nedávno“ je kdy? Před 50 lety?
Nevstupujte na bezpečnostní pás, projede nákladní vlak 😁.
Mohu poprosit o zaslání kontaktu na dealera?
Nevím, nevím, po jeho zboží se prý hned zapráší….
Tak nákladní vlaky pojedou tunelem metra, to jsem se dobře pobavil :-). Jednak tam nemají kudy vjet, za druhé průjezdný profil tunelů metra je výrazně menší než profily používané na železnici v kontinentální Evropě, za třetí v tunelech metra není trolej, za čtvrté sklony 40 promile nejsou pro nákladní dopravu to pravé ořechové a za páté by vadila nekompatibilita zabezpečovacího zařízení. Popustím uzdu své fantazie a říkám si, že v USA vyrobená oblíbená motorová lokomotiva Class 66, která se už k nám též podívala (do Královce u Trutnova s vlakem s uhelnými kaly), by se do profilu metra možná vešla.… Číst vice »
Není trolej? A co jsou ty dráty nad kolejema???
Myslíte v metru? To opravdu není trolejový drát trakčního vedení. Je to anténa, umožňující přenos signálu mobilních telefonů
No, nejsem odborník na telekomunikace, ale ta anténa v metru byla už v době, kdy žádné mobily nebyly. Je to anténa vysílačky.
Nikoliv, je to pasivní anténa (přesněnji vlnovod) pro bezdrátovou komunikaci (vysílačky), jež má k dispozici strojvůdce a dispečink.
Na mobilní telefony slouží vyzařovací kabel umístěný na stěně tunelu, přibližně ve výšce 2,5 m od země (paty tunelu), o průměru cca 5 cm.
tak to mobilni telefony meli v prazskem metru v r 1985 kdyz husak s gorbacovem otvirali béčko
Metro je napájeno z boční kolejnice, která je obvykle ukrytá pod nástupištěm.
A ona je zrovna na druhé straně, než nástupiště.
Jak kde.
Antena
Vím, že se pohybujeme v oblasti šotofantazií, ale když už tak už: výška pražských meter 3650 mm, výška Class 66 3910 mm. Ten profil je odlišný, Class 66 je dost do špičky, tak možná, se srolovanou anténou a demontovanou napájecí kolejnicí…
Proto jsem to napsal se smajlíkem, byla to reakce na naprosto imbecilní nápad tahat pražským metrem nákladní vlaky :-).
I když s ohodnocením nápadu souhlasím, Béčko prý bylo (narozdíl od Áčka a Céčka) původně plánováno a možná i postaveno tak, aby tam v nouzi mohl projet vojenský zásobovací vlak o omezeném profilu.
Metro samo má muvky a k nim vleky které odvezou kdeco použivaného při výlukách, kolejnice, výhybky.
To ano, ale to není ono. Proto prý bylo na konečné udělané propojení s železniční kolejí, pozvolnější oblouky a menší sklony. Asi už bych nenašel odkud to mám.
A koľko je svetlosť otvorov vo vrátach OSM? Ja len že tie vozy metra tam vyzerajú už dosť natesno.
Zapomněl jsi na nekompatibilitu průjezdného průřezu v oblastí třetí kolejnice a nástupišť.Trochu mi to připomíná návrh jedné z obyvatelek z okolí Buštěhradky,která chtěla podpořit metro na letiště tvrzením,že zvýšené množství cestujících se jednoduše vyřeší připojením šestého vozu s policemi na kufry.
Další, kdo zjevně nepochopil, že šlo o vtipnou reakci na naprosto imbecilní nápad s taháním nákladních vlaků metrem. Bohouši, kolik těch smajlíků tam mám dávat, abys to pochopil v tom duchu, v jakém jsem to myslel?!? Ještě taková otázka na konec: Víš vlastně, co je smajlík?!?
Ale pochopil.Ty jsi bohužel nepochopil,že já jsem pochopil…To jsme to v té nové moderní době dopracovali,když lidi chápou text jen pomocí smajlíků…
Ten smajlík se tam dává proto, aby se zamezilo možnosti výkladu různými způsoby. Tady už ale narážíme na to, že jsme každý z nás z jiné generace a chápeme věci jinak. Někdy tak vznikají nedorozumění, které by při osobním kontaktu určitě nevznikly :-).
A já myslel,že díky druhé větě to pochopí každý.To dnes autoři fejetonů ale musí mít opravdu těžký život…
Smiř se Bohouši s tím, že píšeš příspěvek do diskuse a nepíšeš fejeton. Proto je vnímání toho, co jsi napsal do diskuse, odlišné od toho, jak bych vnímal to, co bys napsal do fejetonu.
Jaj, dobrá tráva.
Ty krááso…. To mě nenapadlo 👍😁
To by Vás měli hned odvolat🤣
👍
Jak takovou hovadinu může někdo napsat.Vlak tunelem metra.To musí být obyvatel Bohnic.
Zřejmě myslel „Metro S“,
S tímto luxusním řešením:
– napojení tunelů metra na stávající železniční síť (Kyje a Chuchle)
– průchodnost tunelů metra pro vojenské vlaky
počítal projekt pražského metra z 50. let 20. stol.
https://www.youtube.com/watch?v=NKvzml978VY
Dnešní metro, které je v provozu od roku 1974, k průtahu vlaků podzemím, z mnoha technických důvodu použít nelze.
Vím o vyjímkách,že náklady přes Výtoň v noci pojedou.10 km/h přes most.
Já taky. Nicméně je dosti omezující možnost použití jen jednoho hnacího vozidla, dosti to omezuje normativ v úseku Zdice – Kařízek…
Proč nemůže to druhé hnací vozidlo projet samostatně potom?
To může, ale dva strojvedoucí, dvě trasy, někde se pak spojovat, je to nešikovné.
Dvě hnací vozidla nemůžou jet 10 km/h? Nebo popřípadě jedno hnací a druhé na mostě bude fungovat jako vagon?
Ne, je povoleno pouze jedno hnací vozidlo.
Ani studené?
Ty vozidla hlavně nesmí být vedle sebe, protože účinky na mostní prvky by byly enormní.
Takže před přejezdem mostu by se muselo naposunovat na konec a pak zase zpět, nevím jak by fungoval postrk nadálku.
Dva hnací vozy u dvou ešusů taky nesmí být u sebe?
Je rozdíl mezi dvěma ešusy (cca 123 t) vedle sebe a třeba dvěma Esama cca 170 t). Už je třeba délkou na kterém obě vozidla působí, samozřejmě celkovou hmotností a jednotlivé nápravové tlaky.
Místo syslografu souprava eso-2 patra-eso se na S7 točila nedávno.
A?
Ty mašiny nejsou vedle sebe.
Nechtělo by to zase Zdice-Kařízek a Rokycany-Kařízek státní (SŽ) postrkovou službu? Přece jen tam už bývala (za ČSD) a precedens z vysočiny máme. Nevím ovšem , jestli dnešní úsporná konfigurace těch stanic zavedení postrkové služby umožňuje
Za časů normální železnice měl dopravce ve Zdicích postrkovou lokomotivu.Nevěřím,že kdyby ji tam měl dopravce občas i teď,že by to nebylo levnější,než objíždět polovinu republiky.A mohla by za úplatu posloužit i jiným dopravcům.
Jakžtakž normální železnici máme teď, za ČSD šlo bordel na kolečkách, kterého bych se jako strojvedoucí rozhodně nechtěl účastnit.
Ty postrkové stroje používala i stará BWB.Pointa byla v něčem jiném.Bohužel nemám takové znalosti,abych věděl,jakým typem smajlíku to mám vyjádřit.Ale to už se dostáváme oba mimo téma diskuze,takže porušujeme pravidla.Omlouvám se.
Bohouši, ta postrková lokomotiva se strojvedoucím není zadarmo a to je problém. Za ČSD se to nijak neřešilo, za časů BWB zase neexistovaly tahače s návěsem a okolo BWB nevedla D5. Časy se nám tak trochu změnily…
Ale to já samozřejmě vím.Přečti si ještě jednou druhou větu mého původního příspěvku.
Já tu druhou větu chápu, ale nezapomeň, že dnes těch nákladních vlaků mezi Plzní a Berounem nejezdí tolik, aby se tu vyplatilo postrkovou službu mít. Krom toho taková služba od včerejška do července asi nemá moc smysl…
Klišé a klišé. Samozřejmě ze “univerzální” postrk (neříkám nutné tzv. státní) je správně řešení. Akorát ty firmy k němu nějak ne a ne dospět.
Ale ono hlavně nepomáhá EMC atd, protože tohle by byl typicky výkon laminu bez ETCS. Pak by to drahé ani nebylo.
Největší srab je vlastní peněženka a proto byl při výluce mezi Brnem a Blanskem k zajištění postrků donucen nakonec stát. Tak konec pohádek s klišé a klišé vypadá :-).
Dvě hnací vozidla v soupravě nemusí být zároveň na mostě 🙂
V případě dlouhých vlaků Metransu to asi nebude žádný problém. Holt se přípřežní stroj poveze jako nečinná na konci vlaku mezi Uhříněvsí a Smíchovem a na Smíchově si dá vlak pobyt a přípřežní stroj si strojvedoucí tohoto vlaku na Smíchově oživí, odpojí a posunem přestaví do čela vlaku. Ne, že by to nešlo, ale asi by mne s takovým nápadem u Metransu vyhnali koštětem :-).
Tak pokud vím třeba RCC kvůli nemožnosti dvojité trakce od hranice do Mostů půlí vlaky z Cadce do Třince…
Tam je co za problém?
Zřejmě EMC.
Ani dvě 471?
V noci ze 14/15 projede přímý vlak s cementem Blažovice – Beroun.2 300 tun,vpředu 383 nebo 388,15/16 prázdná soupava 27 rajek Beroun- Blažovice
Je v plánu také nějaký náklad přes Rudnou, nebo na to žádný dopravce nemá stroje? Byla by to změna, než jen bizony a vápenec.
Dodal bych ze dochazi i k neprijemnemu omezeni v ul. Vrbova a to az do cervence, kde bude nekolik etap – zuzeni, uplna uzavirka, kyvadlovy provoz a nasledne opet zuzeni. Zejmena pri tom kyvadlovym provozu se vzhledem k intenzitam dopravy daji cekat slusny kolony. Takze celkove pro beznyho cloveka vyrazne vetsi dopad nez samotny uzavreni mostu…
Tak určitě to můžete objet třeba přes České Budějovice, aby byl dopad srovnatelný.
Kolik tam postojí běžných lidí? Kolik nákladů a cestujících to uzavření most postihne?
Pokud se otevřel v roce 1964 není tedy spíš šedesát let starý? V článku se uvádí padesát let.
Spíš sedmdesát – komouši ho dokončili roku 1955 a potřebovali ho tak moc, že trvalo 9 let, než se přes něj začalo jezdit…
Tak to je SŽ ještě zlatá 😀
No ta DNA tam je… 🙂
Tam se čekalo na dokončení spojky z mostu přes nové nádraží Krč do „vršovických“ čekacích kolejí. Inu koordinace 🙂
Já si jako dítě bydlící v Modřanech si vybavuji, že se tomu mostu říkalo „Most, přes který žádné vlaky nejezdí“. Později byl častým cílem procházek (člověk přešel na druhou stranu Vltavy a připadal si jako v jiném světě), nicméně občas jsem tam nějaký provoz zaregistroval až někdy v devadesátých letech. Nicméně berte to jen jako dětskou vzpomínku, realita bude nejspíš samozřejmě úplně jiná.
Nákladní vlaky tam od těch 60. let jezdily 🙂
Budovaný v letech 1949–1955 a pro železniční dopravu zprovozněný 30. května 1964.
nevim proc mam porad zafixovano, ze MI nejde udelat a nesel uz drive udelat 2 kolejny, kvuli prilis ostrym zatackam, obloukum
Některé pilíře mají mělké základy ve štěrkopískovém podloží a tím pádem sníženou nosnost. Nesměly by se tam potkat dvě soupravy, stejně jako pod Vyšehradem o 50 let později. Tunel v oblouku na Chuchelské straně soudruzi postavili s průjezdným profilem pro přímou trať, takže se tam ta druhá kolej už nevešla…
Tak zas tak blbí nebyli, podle tehdy platného průjezdného profilu by se tam vešla, ale ta použitelnost v dvojkolejné variantě by byla dneska byla dost mizerná…
Každopádně na to jaká megalomanská stavba (tuplem na tu dobu) je ten most, tak tunel je zfušovaná ubohost.
Není zfušovaná ubohost. Splňuje všechny tehdejší normy a kdyby byl jako dvoukolejný zprovozněni, jezdí se tam tak dodnes. Ale dnešním normám nevyhovuje (chybí evakuační chodník, není profil UIC-GC v druhé koleji) a výjimka by asi byla neprůchodná.
No i tehdy mohli tušit, že postavit to naknap je blbej nápad. A zfušovaný to je, celou dobu do tunelu teče.
Tehdá se o profilu GC nikomu ani nezdálo.
Má zfušované odvodnění a nikdy potom se to pořádně neopravilo.
A to jsou doložitelná fakta, nebo urban legends?
Ne. Tunel u Chuchle byl postaven podle tehdy platných norem. Ty už dnes-při dostavbě-nelze použít.
Rekonstrukce tunelu a jeho zdvojkolejnění bude až další samostatná akce
Ale zatím bohužel nevíme, kdy…