Začala stavba svitavského obchvatu na silnici I/43, hotovo bude v roce 2024
Obchvat odvede těžkou nákladní dopravu ze Svitav. Foto: ŘSD
Hlavním účelem stavby je odvést tranzitní dopravu z centra Svitav a jeho okolí.
Hlavním účelem stavby je odvést tranzitní dopravu z centra Svitav a jeho okolí.
Cenzura zasáhla, ale aspoň to mělo pozitivní vliv. Nicméně ta nejasnost se zprovozněním zůstala. Včerejší tweet ŘSD: Uvedení do provozu je plánováno na konec roku 2023.
Tady: Hotovo bude (má být) v roce 2024.
Sorry, ale řídíme se informačním letákem na stránkách, ne tweetem. V informačním letáku ŘSD je 2024.
Za 20 měsíců takhle velkou stavbu? Nereálné. Takže na 100 procent 2024.
Není to spíš o 37% levněji? 786/1200 je 0,655.
Konečně🙂! Už aby to bylo, ušetří to odhadem dobrých 10 až 15 minut času. Navíc si obyvatelé Svitav a okolí odpočinou, několikrát za poslední roky byla nějaká ulice rozkopaná, a to byl pak vůbec očistec město projet.
No, už by to chtělo, aby se začlo něco víc dít s D43 (nebo jaký je aktuální platný název), ta bude za několik let po dokončení D35 opravdu potřeba, ale klasicky se toho moc včas neděje a pak to bude problém.
Aktuální platný název dle letáků ŘSD je „I/43“.
asi tak ono 14 tisíc aut není kdo ví co, to jsou daleko vytíženější místa v jiných městech…I/43 tomu sluší
Aktuální platný název je I/73 – plánován je třípruh. I/43 vede ve stávající stopě, I/73 je napojena na D35 v MUK Staré Město.
Vámi zmíněných 10-15 minut jedině v případě že jsou Svitavy totálně zasekané. Oproti běžnému stavu, kdy úsek dlouhý 6,5km (od podjezdu pod tratí ke kruháči na I/35) projedete za 10 minut ušetříte jízdou po novém obchvatu cca 5 minut, víc určitě ne, to jsou jednoduché počty ze základní školy… Každopádně přínos obchvatu bude obrovský – komfort z jízdy, vyvedení tranzitní dopravy z města, celkové zrychlení..
špatně jsem kliknul do mapy, ne 6,5km ale cca 8km, i tak se na tom tvrzení ale nemění
Jezdíte tamtudy někdy? Psal jsem odhadem. Moje dedukce byla následující: Standardně to bude k těm cca 10 minutám, ale hlavně v létě v čase dovolených nebo právě nějakých dopravních omezení ve městě to bude těch 10 až 15 minut. Průměrná rychlost na 8 km bude cca 80 (nebýt tam OK, tak vyšší), zatímco ve městě cca 30 az 35 max. Už to je teoretický rozdíl skoro 10 minut. K tomu přičtěme nějakou minutu na zdržení v případě husté dopravy či omezení a jsou to jednoduché počty, jak říkáte. S přínosem atd. s Vámi samozřejmě souhlasím🙂
občas ano, ale nejsem určitě pravidelný uživatel v době špičky. Jak jsem psal, nerozporuju úsporu 10-15min když je zasekaný příjezd k I/35 od jihu přes Lačnov například, ale v běžném stavu to bude spíš těch 5min. V případě jízdy od jihu a pak na Litomyšl problém v Lačnově odpadá, jelikož jezdí všichni přes Mikuleč. Každopádně na obchvat se těším, stejně tak na další nové úseky D35, kterých se snad v příštím roce začne stavět většina mezi Opatovcem a Časy…
Já to opravdu nemyslel, jako nějaké dogma, čistě odhad. Jezdím tu občas, ale nejčastěji právě v letních měsících to je někdy peklo. Celkově tuto cestu z HK na Brno léta proklínám, je tam nestále provoz, pitomé horizonty a minimum míst na bezpečné předjetí, v noci vždy srnky. Poslední rok jsem volil často raději cestu přes Pardubice a Žďár a pak po D1 (pokud nebyla ucpaná), navigace to casto ukazuje jako rychlejší trasu (nově navíc dodělaný obchvat Chrudimi a Slatiňan), protože mezi HK a Brnem jsou každý rok nějaké omezení (bohužel v množném čísle) nebo silný provoz nebo často nehody…na D35… Číst vice »
Dobrý den,
mám jen drobnou připomínku k formě. 🙂
Napsal jste:
…jsou každý rok nějaké omezení (bohužel v množném čísle)…
Střední rod tvrdých přídavných jmen má v prvním, čtvrtém a pátém pádu ve množném čísle koncovku -á, nikoliv -é („nové zařízení otevřelo“ vs. „nová zařízení otevřela“):
…jsou každý rok nějaká omezení (bohužel v množném čísle)…
Přeji hezký den! 🙂
Samozřejmě máte pravdu, psal jsem na mobilu, překlepů tam je dokonce více. Editace příspěvku tu, bohužel, není možná :).