Začala stavba první jihočeské dálniční odpočívky

Odpočívka Chotýčany na D3, vizualizace. Pramen: ŘSDOdpočívka Chotýčany na D3, vizualizace. Pramen: ŘSD

Při plánování stavby spolupracovali silničáři s astronomy, aby se co nejvíce omezil světelný smog.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bernard L.

Ve 20. letech 21. století by bylo dobré řešit třeba i instalovaný příkon. Bohužel článek vůbec nezmiňuje možnost instalace rychlých nabíjecích a hyper nabíjecích stojanů, což je škoda. Ano, stále (i při relativně malém příkonu) existuje bateriové řešení, ale nebylo by lepší toto už rovnou projektovat.

jerys

Dohromady 8 stání pro autobusy? Pokud tam nebude závora jako v Itálii nebo Francii,tak je zbytečné to počítat a můžete to rovnou přičíst k stáním pro kamiony! Ty tam automaticky stojí a když přijedu s autobusem,tak nemám kde lidi vysadit na přestávku.Nikdo to neřeší a řidiči kamionů se ti smějí do ksichtu.

Dan

Těch míst pro kamiony bych udělal ještě mín 😀 😀 😀 Všude se řeší že nemají kde parkovat a oni postaví 40 míst a myslí si buh vi co neudelaj.. 😀 😀 😀

Jan Neruda

80

Honza

40 na kazde strane.

Ramon

Váááu celých 40 míst pro kamiony, tak to si celý Jihočeský kraj oddechne !!!!

kučin

i když jsem je na to upozornil, stále si navrhují co chtějí a hlavně špatně. Upozornil jsem je a písemně žádal, aby to přemalovali. V Rakousku se parkoviště staví tak, že když zaparkuji kamion, tak kabinou co nejdál od dálnice, návěsem k dálnici.. Jenže u nás se to prostě musí neustále malovat obráceně. Holt arogance inženýrů nezná mezi… bohužel

Karl vB.

Navíc tam není ani žádné oddělení parkoviště od hluku z dálnice valem, nebo zdí. Na první pokus se holt všechno nepovede. 🙁

Petr

Nejsem expert ani řidič kamionu, co jezdí v Rakousku, ale není jen na Vás, jestli na to parkovací místo zajedete popředu nebo tam nacouváte? Samozřejmě to bude asi komplikovanější, ale co Vám brání tam přijet z druhé strany nebo tam nacouvat?
Pokud jsem mimo, budu rád, když mi to věčně vysvětlíte. Díky.

MHD

Pokud jsou místa šikmá, směřující k dálnici, tak se usměrněným vjezdem do řady stojících vozidel dostanete jedině kabinou napřed.
Leda že byste to otočil a vjel exitem projel protisměrně a vyjel nájezdem. Což pochopitelně nepřichází v úvahu.

Projektant

Mají to nakreslené správně – zásadní je, že při vyjíždění ze stání pod úhlem 45° přijíždějí auta řidiči kamionu „z jeho strany“, kde je může vidět. V opačném případě mu ve výhledu brání pravá strana zadní stěny kabiny. Kabinou od dálnice zároveň s tímto pravidlem by tak šlo jen při otočení směru, což by zabralo místo navíc.

Kebab

Že bychom se i u nás konečně probrali a začali řešit světelný smog? Tomu se vůbec nechce věřit, ale palec nahoru a snad se z toho stane standard.

Peeetr

Přesně naopak. Zápaďácké lampy co svítí nahoru u nás začali masově škodit teprve před 20 lety, a diodové veřejné osvětlení s přebytkem v noci toxického modrého světla začalo teprve před 5 lety.

Paja

A teď tu o Karkulce prosím 🙂

Sanju

A toalety jen na benzínce? 🙁

mlokXCM

Tak pokud tam bude benzínka, tak je dost zbytečné, aby tam byly další.

bakiy

A proč ne?

Jan Neruda

Když je postavíte mimo dosah a zraky obsluhy, balkánská (nejen) prasata je dokážou za den znečistit tak, že by je rychle zase zavírali.

Karl vB.

Podle toho, co jste napsal, to vypadá, že po německých a rakouských dálnicích jezdí (a parkuje) naprosto jiná klientela, než v Česku.
Jestli spíš nebude chyba v tom, že v Česku obecně je pojem „pravidelná údržba“ čehokoliv téměř sprosté slovo.

Radim

Do jisté míry máte pravdu. V Německu a Rakousku je opravdu jiná skladba kamionů když to berete podle země registrace. Balkánské kamiony mají skutečně menší podíl a to zejména v Rakousku, tam je mýto více jak 2x dražší než u nás a tak ho raději objíždějí zejména přes nás a Slovensko.
Znečištění má dva faktory:
1) „výchova“ ta i u nás opravdu chybí (nejen na balkáně.
2) „pravidelná údržba“ ani s tou to u nás není žádná sláva

Karl vB.

Pokud jedete z Lince za západ, (po rakouské A8 a dál po německé A94, nebo A92 a A8, tak kromě domácích (A. D) můžete zpravidla potkat nákladní vozidla s registrací v RO, TR, PL, H, LT, BG a v menší míře NL, I, HR, SLO a další. Země, kde je vozidlo registrováno je ale vypovídající jen částečně. I z vozidla německé firmy s polskou registrací může vystoupit řidič mluvící úplně jiným jazykem…