Začala stavba nové smyčky Depo Hostivař, stavbaři obsadili parkoviště P+R

Zahájení stavby smyčky Depo Hostivař. Pramen: DPP/Václav HoličZahájení stavby smyčky Depo Hostivař. Pramen: DPP/Václav Holič

V budoucnu má vzniknout místo parkoviště u Depa Hostivař parkovací dům pro 650 aut.

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
BohousP

Stavbaři neobsadili jen parkoviště, ale také si vytvořiůi ilegální skládku materiálu (hromady sypkého materiálu) cca 200 m od obytných domů v Malešicích na Heldově ulici (50.0848828N, 14.5191294E). A to bez povolení ÚMČ Prahy 10 a prý za tichého souhlasu Magistrátu.

Y.K.

Já nevím, nějak se s tímto projektem nemohu pořád ztotožnit. Poměrně „megalomanská“ tříkolejná smyčka, ve směru z centra na metro stejně asi lidi jezdit nebudou, to nemá smysl, sebrání místa pro autobusy, u kterých naopak má smysl je u metra ukončit.

Mnohem raději bych viděl přestup na vlak a příslušnou zastávku, i když chápu, to není věc DPP.

Saljack

Ale ten přestup na vlak tam přece vznikne. Proč by to nemohlo být už připravené?

Y.K.

Jenže nic takového připravené nebude.

Frantisek

Metgalománie je kvůli zmíněným Štěrboholům. Ve směru z centra budou jezdit tramvajemi na zde ukončené autobusy, což kdysi fungovalo u stávající smyčky o zastávku vedle, nyní lze dojet třeba od Vršovic pouze s přestupem navíc, mezitím autobusek tak akorát krásně ujede. Vlak bude také, i na něj pak půjde přestoupit od všech linek. Objíždění smyčky průjezdnými spoji je bohužel dáno nešťastným řešením stanice; kdysi vedly koleje až ke dnešním zastávkám tramvají, ale bylo rozhodnuto, že metro naopak zastaví už na opačném konci haly, aby to nebylo moc blízko. (O současné provizorní trase pro pěší kolem celé odstavné plochy raději nepíši… Číst vice »

Y.K.

Jedna z kolejí tam je do dneška, i když zkrácená, je to výtažná kolej pro přístup na zkušební trať metra a tak tam být musí. Bohužel zrovna tato kolej zase komplikuje přístup k trati a budoucí zastávce. Zase tak zlé to s tou vzdáleností není, nebude to více než 100 m, což je na poměry přístupu do metra blízko (ač opticky je to daleko, protože lze dohlédout na vlak). Mohli vyřešit lépe prokluzové úseky, dát je před halu, nebo nástupiště nesouměrně ne proti sobě, ale holt už je to jak je to.

M M

Z oblasti strašnického divadla a Nových Strašnic se může vyplatit při cestě do centra přestoupit i na depu.

Y.K.

No nevím, jet na druhou stranu, kde to bude metrem dále, s větším intervalem, to se snad nemůže vyplatit (místo jízdy rovnou na Strašnickou nebo Želvu).

Zborov, Str. Divadlo – Depo-Hostivař 4 min (až do smyčky) + 1 min přestup + 5 min depo – Strašnická

Zborov, Str. Divadlo – Strašnická 3 min.

M M

Nejde jenom o délku spojení, ale o to, že se tím rozšíří nabídka. Plus půjde konečně přestoupit z tramvaje od Vršovic na autobusy dále na depu.

Frantisek

Ono i z těch Nových Strašnic konečně půjde jet vším, a ne jako dosud, že se po ránu někde sekne spoj jediné dále jedoucí linky, a pak můžete vesele čekat na další autobus. Jo, taky jde jet na (Staro)Strašnickou a pak zpátky dvě stanice metrem, ale…

Y.K.

Tak to ano, to je validní připomínka, to mě nenapadlo.