Začala přestavba rizikové křižovatky Pávov na sjezdu z D1 u Jihlavy, exit se uzavřel
Křižovatka I/38 a D1 v Pávově. Foto: Google Street View
Téměř po celou dobu výstavby bude exit 112 dálnice D1 směr Havlíčkův Brod a Jihlava uzavřen.
Nemohu se zbavit dojmu že zde se pracuje na „odstranění rizika“ (nebudou smrťáky) ale ne na „řešení problému“ (budou tam stát ještě větší kolony než doposud) 🙁
A zase kruhák. A nedaleko světelné křižovatky. Další „zkapacitnění“ ve stylu Ředitelství silnic a dál nic. Když už tam musí být úrovňové křížení, aspoň jedno rameno toho 4. lístku ze směru HB na Prahu udělat mohli.
Kdy že se ta D1 rekonstruovala? Úplně bezkolizní křížení vypadá jinak. Takže místo doplnění na čtyřlístek v místě kde nám nevadí zástavba uděláme kruhák. Jak typicky české ! Salámová metoda a za pár let se zjistí, že se to udělá jinak. Jsme bohatá země.
D1 dnes nesplňuje parametry dálnice (stoupání, poloměry oblouků atd.) Ono se to tak trochu celé pasovalo na „modernizaci“ s mnoha výjimkami, bo by některé věci podle dnešních norem neprošly. Řešit MÚK, obecně nové stavební objekty a zábory tam nikdo nechtěl. V době realizace se stále nějak uvažovalo s myšlenkou, že se to časem po dokončení D35 ve vybraných úsecích rozšíří na 3 pruhy. Navíc se to dělalo po krizi, kdy bylo spousta silničních projektů zastaveno a peněz na dálnice obecně moc nebylo.
No dobře, tak ale teď se to řeší, peníze se utrácejí, stavební povolení vyřizuje, omezení provozu budou… tak proč ne lépe? Tuším že by to bylo dražší (zřejmě rozšíření dálničního mostu, nebo nějaká speciální úprava – žeby delsí „rameno“ křižovatky?) ale zase o kolik? Dokáže to někdo orientačně vyčíslit o kolik víc by to stálo pořádně udělané?
A cožpak až tudy budou (zejména od HB) projíždět tisíce aut s lidmi dojíždějícími na sousední terminál Pávov (s výhledovou kapacitou až 3000 parkovacích míst).
I když O. K., obdobně tak tisíce aut naopak přestanou jezdit (nicméně tam půjde o trochu jiné směry, a to od Jihlavy na Prahu či od Brna na Jihlavu) právě díky VRT.
Ale i tak – aby ten nárůst počtu aut nebyl vyšší než pokles počtu (jiných) aut.
A to co tam postaví bude teprve k ničemu,… Je vidět že projektant tam nikdy ve spičce nebyl…po téhle úpravě se z Jihlavy na Brod nikdo nedostane
Už jsem se ptal v předešlých článcích k této křižovatce: To tam jezdi tolik aut ze směru (třeba z té průmyslové zóny co je u Střítěže) od Havlbrodu na dálnici?
Jde spíš o levé odbočení na Jihlavu. Historicky tam byla spousta vážných nehod.
Co je jiný směr, než ke kterému vedl můj dotaz.
Ale i tomuhle směru kruháč pomůže, protože směr HB – JI se na kruháči zpomalí a řidiči odbočující vlevo do Jihlavy budou mít delší dobu na reakci.
A dodělat čtyrlístek by nevyšlo stejně?
Někdo místní mi tvrdil, že vzhledem k úhlu křížení, nedostatku místa a tomu, že D1 směrem na Prahu tam stoupá, se tam čtvrté rameno čtyřlístku prostě nevejde.
Teda vejde, ale stálo by to strašnou pálku.
Jestli někdo znalý ví víc, budu rád, když to tady ozřejmí.
Tak hlavně by se musel postavit nový souběžný most pro kolektorový pás tak jak je to v opačném směru
No v opačném směru se na to peníze našly, takže bych to považoval za prokázané že to není úplně nemožné…
Stačí se podívat na leteckou mapu, sjezd Praha -> Havlíčkův Brod je ve stejném úhlu a místa je na nové rameno Brno -> Jihlava také dostatek.
Takové „čtyřlístky“ sice znamenají případné odstranění úrovňové křižovatky, na druhou stranu znamenají relativně krátký úsek (zde 108 metrů přerušované čáry https://mapy.cz/s/rofabavenu) s křížením směrů aut najíždějících na dálnici, resp. sjíždějících z ní.
Z vlastní zkušenosti (v posledních 2 letech jsem u Jihlavy v tomto směru jízdy najížděl… přinejmenším 10x) si uvědomuji, že takový stav taky není ideální – byť zároveň chápu, že úrovňová křižovatka na I/38 v tom místě by byla ještě o dost horší než je v diskutovaném případě, tzn. severně od D1.
Čtvrté rameno by se tam v pohodě vešlo. Problém je v mostu na D1, musel by se dostavět kolektor jako ve směru na Brno. To se mělo ale provést už při modernizaci, mohl se teď čtyřlístek v klidu dodělat a nestavit nesmyslný kruhák
místo dostavby na plnohodnotnou mimoúrovňovku tam prdneme kruháč na 12tis vozidel za den..takové české řešení, by mě zajímalo o kolik by co vyšlo jinak
ŘSD a SŽ už zřídíli tu funkci koordinátora uzvírek jako v Brně? Zkoordinoval to pěkně. Do HB se teď člověk nedostane ani vlakem, ani po D1.
Kdyby mělo ŘSD a SŽ vzájemně koordinovat i vzájemně nesouvisející stavby, nepostavilo by se už vůbec nic.
proč by se tam nedalo dostat po D1? Otočit se přes devět křížů je zajíždka tak 3km, to přeci nic není
omyl, přes Pávov, jsem si popletl ty odpočívky
Tak odvolávám, po D1 se člověk od Brna do HB v pohodě dostane, pokud to tam dobře zná a neplete si odpočívky 🙂
no já s tímhle mám problém léta, nevím proč pořád děvět křížů mám zafixováno u Jihlavy, ono to je i tím, že léta ty odpočívky nebyly pojmenované, takže sem to nějak „nehrotil“, ale je to moje blbost
Proč by zřizovali to, co v Brně stejně nefunguje?