Žabovřeský tunel je už města, odpoledne ho otevírá veřejnosti

Po dokončení budou tramvaje moci projíždět tunelem rychlostí 50-60 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPo dokončení budou tramvaje moci projíždět tunelem rychlostí 50-60 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Návrat tramvají mezi Pisárky a Vozovnu Komín přinese velké změny jízdních řádů.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jelen

Hm, takže desítka sice zůstává ve stávající trase do Komína, což je fajn, ale o víkendu jednou za hodinu. Chápu, že na Stránskou skálu jezdit častěji je zbytečné (ten 20 min interval ve všední dny vážně nechápu), ale je to jediný spoj od hlavního nádraží do zastávek mezi Konečného náměstím a Vozovnou Komín. To nemůže jezdit ve standardním intervalu a jednou za hodinu jen mezi Geislerovou a Stránskou skálou? Přestup z trojky na České je dost komplikovaný, když odtud jede k nádraží několik linek, každá jinudy a odjinud.

Šalina na Špilas

Přestup na České usnadňují odjezdové panely, kde přímo píší, že na 9 se musí jít ke kostelu. Dvanáctku neuvádí, tu beru jako validní argument.

tomash

Proč se vám nelíbí vození vzduchu na Stránskou skálu každých 20 minut? Někde se ty peníze za provoz utratit musí.

Jelen

A je tam reálně něco, bydlí tam někdo (bezdomovce nepočítám), nebo je tam přístup do nějaké fabriky? Brno moc neznám, tak nevím, ale přijde mi to jako dost zbytečné tam jezdit tramvají každých 20 minut. Zastávka Podstránská je 350 metrů od Bělohorské.
Peníze za provoz v pracovní dny bych radši investoval do kratších intervalů o víkendu v úseku Geislerova – Vozovna Komín.

Šalinář

Je tam fabrika a u Podstránské rodinné domy.

Štefan

V Brně je systém MHD postaven na menším počtu linek, vyšší četnosti spojů a přestupních bodech. Což se osvědčilo. Cestujícím to vyhovuje. Zachování linky č. 10 mezi nádražím a Komínem nedává při tak dlouhých intervalech smysl.

Pedro72

Jako stovky dalších lidí jsem ani já neodolal a prošel si tunel. Je to určitě zajímavé, člověka při tom napadne spousta otázek ohledně technologie, provedení. Třeba jak bude fungovat průjezd záchranářů, když jsou tu velké příčné výškové rozdíly (mezi panelem mezi kolejemi a vnější plochou odhadem až 15 cm). Taky nebylo možné vstoupit do únikové chodby a podívat se na její vyústění. Ale i tak je super mít možnost se podívat dovnitř.

Zakon kaze

fakt tim tunelem ma projizdet IZS?

Šalinář

Třeba hasiči k hořící šalině.

Jiří Kocurek

Od toho je tam požární vodovod, stačí napojit hadici. Jinak je pro přístup na každé straně víc jak metr široký chodník, který mimo jiné umožňuje evakuaci.

Pedro72

A proč je v celém tunelu aspoň v jednom směry vždycky „mezipanel“ v kolejích? Chápal jsem to jako pojezdovou plochu, ale zdroj, který mi to napověděl, už nenajdu.

Lang

Napadlo mě, že by linka 10 mohla být prodloužena nikoliv do Komína, ale na Starý Lískovec, když si lidi stěžovali, že už jim až dozadu nejede osmička.

mgr.pavel

Tam se počítaly počty cestujících právě v onom dotčeném úseku, a počet spojů tam počtu cestujících celkem odpovídá.

PeS

3 x sláva a hurá !!

David K

Linka 10 pojede mezi Hl.n. a českou nadále přes malinovského n.