3. června tam letěl další A330, reg. RA-73788 a dnes 4. června 10:30 SEČ ho vidím na radaru odlétat.
Jakto, že nikdo nestačil zabavit tento, že by přes noc Srí lanský soudce chrápal?
Aeroflot si několik A330 odkoupil, zaplatil za ně, ale otázkou je, zda si ty peníze západní vlastník vůbec mohl vyzvednout. Čili žádné krádeže, ale vydírání ruských aerolinek ze strany západních politických elit.
Třeba proto, že mohl být ve skutečném vlastnictví Aeroflotu, ne všechna letadla jsou ve vlastnictví leasingových společností. Ale chápu, že to proruský dement pochopit nemůže. Přeji pěkný pobyt v Rusku.
To taky nechápu, proč tam z téhle západní mizérie neutíkají ve velkém, když by se tam měli tak skvěle. Vždyť celé roky před válkou byla hranice do Ruska otevřená, mohli tam kdykoliv vycestovat.
Nemálo lidí si Rusko projelo vlakem, trabantem nebo na motorce a byli tam i vozíčkáři na čtyřkolkách. Normálka. Stačil cestovní pas a vízum.
Získat vízum nebylo úplně jednoduché. Bylo třeba pozvání. Nebo zařídit přes cestovku, ale to bylo docela drahé. A nebo na krátkou návštěvu tranzitní vízum. Třeba z Prahy na 2 dny do Moskvy ale museli jste se vracet přes jiný stát než kudy jste do Ruska přicestovali.
Nevím proč by tam někdo utíkal. Stojí to tam za prd stejně jako u nás. A taky je tam větší zima
Přesně. Tento stroj je zřejmě legálně registrován v Rusku, vzhledem k jeho stáří byl asi leasing doplacený a po jeho ukončení přešel do majetku SU a pod ruskou registraci (prvni let 08/10/2012 jako F-WWCV). Trošku matoucí nicméně je, že registrace začíná 73… kterou teď v Rusku používají pro letadla, která byla registrována na Bahamách.
Ono to vypadá, že jejich vlastní stroje posílají za hranice. A330 dneska letěla taky z Male. Kdežto třeba A350 jen do Soči a 777 lítají jen Dálný východ. Nicméně Rusko už si předvolalo ambasadora Srí Lanky v Rusku a Aeroflot pozastavil lety na Srí Lanku.
Není schopen pravidelné údržby a ani opatřit si certifikované náhradní díli. Tim nedodrzuje smlouvu a letadlo by mněl (musí vrátit) lessorovi. To je celé čaro věci. Majitel je jednoduše v plném právu letadlo zabavit.
Y.K.
2 let
Zajímavé je, že Aeroflot sám zřejmě není úplně happy s nastalou situací a je ve dvojím sevření. Vláda říká zabavit a s nikým se nebavit, ale oni nechtějí spálit všechny mosty a zřejmě hledají skulinky jak závazky naplnit, i třeba dodatečně.
Oni moc dobře ví, že současná situace je neudržitelná. Bez letadel ze západu se neobejdou. Stejně tak ví, že Putin nebude na trůnu věčně, ale zároveň ho nemůžou naštvat tím, že už teď začnou nahlas řešit, co bude po něm.
Jiří
2 let
To letadlo má cenu šrotu.
Jelikož nemá záznamy o pravidelné údržbě, nedá se prodat ani na náhradní díly-
V civilizovaných zemích existují poměrně přísná pravidla pro obchod s leteckými díly.
Pořád se dá udělt revize a repase, ikdyž nebude zadarmo. Dá se s úspěchem pochybovat o tom, že by v civilizovaných zemích nepochopili situaci a nedovolili ani přelet bez cestujících.
Repasovat dily jen tak nemuzete, protoze na to musi mit jakykoliv MRO certifikaci. Pokud ji nemate tak musite objedvat novy dil nebo repasovany bud vyrobcem nebo spolecnosti, ktera ma certifikaci se hrabat vevnitr ruznych agregatu. Ke kazdymu dilu co mechanik nafasuje ze skladu musi dostat certifikat (for one) kde mate jasne napsano ze dil je odskouseny a provozu schopny. Mechanik napriklad muze agregad prestrojit (vymena unionu,tesneni). Jestli by byl nekdo takovy odvazlivec a prdnul na letadlo dil bez certifikatu, tak je to podle me vrah a v letectvi by nemel nic delat.
Předpokládám, že do „znárodnění“ mělo běžnou údržbu přes svého majitele (leasingovou společnost) a je otázkou, do jaké míry se v tom rusové vrtali. Přece jen to letadlo „nevlastnili“ x let… 🙂
Gwann
2 let
Inu, co se dá dělat. Však se to východním národům občas stane…že jim zabaví mercedes na hranicích jako kradeny…
Sten Meller
2 let
Nez se vracet do Ruska, tak to snad radsi zustanu trcet na Sri Lance. Tam maji ted taky sve problemy, ale porad lepsi, nez byt v te sedive fasisticke dire, odkud je cim dal slozitejsi vycestovat.
Oni v Russku nemůžou přestat lhát. To by byl absťák, který by prostě nerozdýchali. Jsou na lžích tak závislí, že i kdyby náhodou chtěli přestat, nedokážou to.
Je to maličko jinak, říká se tomu doublethink. Dvě navzájem se vylučující tvrzení mohou být obě pravdivá. Nataša nikdy syna neměla, ale zavraždili jí ho fašisti.
Alexandr
2 let
Zajímavé. Přitom Srí Lanka byla jednou z prvních zemí, kam Aeroflot obnovil lety po začátku války na Ukrajině (SU 288/289 od 4. dubna). Kromě Srí Lanky ještě Aeroflot létá s Airbusy do Íránu (SU 512/513 od 2. dubna), Indie (SU 232/233 od 5. května) a Malediv (SU 320/321 od 13. května). Do ostatních zemí typu Kazachstán, Uzbekistán, Arménie, Turecko nebo Egypt létají se Suchoji, které jim nemohou zabavit. Aeroflot může situaci vyřešit několika způsoby. Buďto „kradená“ letadla odkoupit a létat s nimi do Asie a Afriky, nebo zrušit všechny dálkové mezinárodní linky kromě Teheránu, kde mu letadla určitě nezabaví. Případně… Číst vice »
Pane moderátore, nešlo by trošku odlišit text normálních příspěvků od komentářů moderátora? Třeba italikou? Ono se nám to tu trochu množí a jeden je pak voľaký zmätený…
A kdo jim ještě věří, že v rámci boje proti zahnívajícímu kapitalismu a zrádnému celogalaktickému spiknutí proti ubohoučkému trpícímu byť silnému Rusku do té vodky nezačali třeba plivat nebo lít trochu víc methanolu?
.methanol se dá snadno zjistit, stačí na to přenosný Ramanuv spektrometr, který to navíc zvládne i přes průhlednou láhev. Celníci mají toto vybavení stejně jako třeba letiště.
6. června 17:30 SEČ je v aplikaci Flightradar24 letadlo RA-73702 právě nad Indií konečně na cestě domů 😉
Letadlo bylo zabaveno neoprávněně, přiznal srílanský soudce. A330 se tak brzy vrátí zpátky domů.
Zdroj: https://www.dailymirror.lk/breaking_news/Order-issued-suspending-enjoining-order-against-Russian-Aeroflot-flight/108-238520
3. června tam letěl další A330, reg. RA-73788 a dnes 4. června 10:30 SEČ ho vidím na radaru odlétat.
Jakto, že nikdo nestačil zabavit tento, že by přes noc Srí lanský soudce chrápal?
Aeroflot si několik A330 odkoupil, zaplatil za ně, ale otázkou je, zda si ty peníze západní vlastník vůbec mohl vyzvednout. Čili žádné krádeže, ale vydírání ruských aerolinek ze strany západních politických elit.
Třeba proto, že mohl být ve skutečném vlastnictví Aeroflotu, ne všechna letadla jsou ve vlastnictví leasingových společností. Ale chápu, že to proruský dement pochopit nemůže. Přeji pěkný pobyt v Rusku.
Upřímně řečeno vůbec nechápu proč tyhle trolové v tom Rusku už dávno nežijí, když je to podle nich taková super země………..
Lepší je přeci žít tady a platit se ruskými trollími farmami:)
Přesně!
Zajímalo by mě zda tam někteří vůbec byly.
To taky nechápu, proč tam z téhle západní mizérie neutíkají ve velkém, když by se tam měli tak skvěle. Vždyť celé roky před válkou byla hranice do Ruska otevřená, mohli tam kdykoliv vycestovat.
Nemálo lidí si Rusko projelo vlakem, trabantem nebo na motorce a byli tam i vozíčkáři na čtyřkolkách. Normálka. Stačil cestovní pas a vízum.
Oni to Rusko a tamnější úžasný život a systém chtějí dopřát všem na svete.
Neboť to je predurcenost Ruska…rozšířit všude na svete zmar a bídu…
Získat vízum nebylo úplně jednoduché. Bylo třeba pozvání. Nebo zařídit přes cestovku, ale to bylo docela drahé. A nebo na krátkou návštěvu tranzitní vízum. Třeba z Prahy na 2 dny do Moskvy ale museli jste se vracet přes jiný stát než kudy jste do Ruska přicestovali.
Nevím proč by tam někdo utíkal. Stojí to tam za prd stejně jako u nás. A taky je tam větší zima
Však mohli utíkat rusáci i z té donbaské mizérie na východ. Ale holt pátá kolona, a koho by pak Putler zachraňoval.
Přesně. Tento stroj je zřejmě legálně registrován v Rusku, vzhledem k jeho stáří byl asi leasing doplacený a po jeho ukončení přešel do majetku SU a pod ruskou registraci (prvni let 08/10/2012 jako F-WWCV). Trošku matoucí nicméně je, že registrace začíná 73… kterou teď v Rusku používají pro letadla, která byla registrována na Bahamách.
Ono to vypadá, že jejich vlastní stroje posílají za hranice. A330 dneska letěla taky z Male. Kdežto třeba A350 jen do Soči a 777 lítají jen Dálný východ. Nicméně Rusko už si předvolalo ambasadora Srí Lanky v Rusku a Aeroflot pozastavil lety na Srí Lanku.
Tato ruská opička by měla být zbavena možnosti přispívat na fórum.
Proč ne?
RuSSáci zůstanou na krachujícím Cejlonu, situace lost-lost.
Nikoliv, to je situace win-win 🙂
Ja bych to letadlo ukradl jako Sověti ukradli Ukrajincům (kterým v r.93 zaručili územní celistvost) pšenici.
Jestli chcete Rusům něco ukradnout, musíte se zaměřit na něco co jim patří. Což ta letadla nejsou. Zkuste vycpaného Lenina?
Něco mě napadlo a byl by to husarský kousek. Ukrást Kuzněcovova.
Mohl by jim někdo ukrást Putina. Ale aby pak třeba neříkali, že je jim ukradený…
Jo, to by bylo skvělé, válka by skončila.
Přesně 😉
Jo to by bylo šrotu.
Husraskost záleží na tom, kterého máte na mysli.
Myslíte že na Euro -9000 bude stačit tohle?
youtube. com/watch?v=JyotCvZdSzo
Ruský troll. smolja@centrum.cz
89.24.41.159
Není schopen pravidelné údržby a ani opatřit si certifikované náhradní díli. Tim nedodrzuje smlouvu a letadlo by mněl (musí vrátit) lessorovi. To je celé čaro věci. Majitel je jednoduše v plném právu letadlo zabavit.
Zajímavé je, že Aeroflot sám zřejmě není úplně happy s nastalou situací a je ve dvojím sevření. Vláda říká zabavit a s nikým se nebavit, ale oni nechtějí spálit všechny mosty a zřejmě hledají skulinky jak závazky naplnit, i třeba dodatečně.
Minimálně podle tohoto článku: https://mentourpilot.com/which-russian-airlines-returned-aircraft-to-lessors/
Oni moc dobře ví, že současná situace je neudržitelná. Bez letadel ze západu se neobejdou. Stejně tak ví, že Putin nebude na trůnu věčně, ale zároveň ho nemůžou naštvat tím, že už teď začnou nahlas řešit, co bude po něm.
To letadlo má cenu šrotu.
Jelikož nemá záznamy o pravidelné údržbě, nedá se prodat ani na náhradní díly-
V civilizovaných zemích existují poměrně přísná pravidla pro obchod s leteckými díly.
Proč mysíte, že nemá záznamy o pravidelné údržbě? Tak daleko se snad ještě nedostali.
Pořád se dá udělt revize a repase, ikdyž nebude zadarmo. Dá se s úspěchem pochybovat o tom, že by v civilizovaných zemích nepochopili situaci a nedovolili ani přelet bez cestujících.
Repasovat dily jen tak nemuzete, protoze na to musi mit jakykoliv MRO certifikaci. Pokud ji nemate tak musite objedvat novy dil nebo repasovany bud vyrobcem nebo spolecnosti, ktera ma certifikaci se hrabat vevnitr ruznych agregatu. Ke kazdymu dilu co mechanik nafasuje ze skladu musi dostat certifikat (for one) kde mate jasne napsano ze dil je odskouseny a provozu schopny. Mechanik napriklad muze agregad prestrojit (vymena unionu,tesneni). Jestli by byl nekdo takovy odvazlivec a prdnul na letadlo dil bez certifikatu, tak je to podle me vrah a v letectvi by nemel nic delat.
Však ano, tak jsem to myslel. Poslat motory k výrobci, podvozek na revizi, jako by naběhal všechny cykly a tak dál.
Existují ale i země méně civilizované.
Tolik kořalky Tuldžuksul nevyrobí ani za deset let aby to zaplatili.
Předpokládám, že do „znárodnění“ mělo běžnou údržbu přes svého majitele (leasingovou společnost) a je otázkou, do jaké míry se v tom rusové vrtali. Přece jen to letadlo „nevlastnili“ x let… 🙂
Inu, co se dá dělat. Však se to východním národům občas stane…že jim zabaví mercedes na hranicích jako kradeny…
Nez se vracet do Ruska, tak to snad radsi zustanu trcet na Sri Lance. Tam maji ted taky sve problemy, ale porad lepsi, nez byt v te sedive fasisticke dire, odkud je cim dal slozitejsi vycestovat.
Ale co když je to sám Rus a má tam rodinu? Nebo naopak je to mať s dočkoj?
Zase to po “rusku” hodi na zapad! “Zabavali nam nase letadlo, radne doma registrovane”.
Oni v Russku nemůžou přestat lhát. To by byl absťák, který by prostě nerozdýchali. Jsou na lžích tak závislí, že i kdyby náhodou chtěli přestat, nedokážou to.
Je to maličko jinak, říká se tomu doublethink. Dvě navzájem se vylučující tvrzení mohou být obě pravdivá. Nataša nikdy syna neměla, ale zavraždili jí ho fašisti.
Zajímavé. Přitom Srí Lanka byla jednou z prvních zemí, kam Aeroflot obnovil lety po začátku války na Ukrajině (SU 288/289 od 4. dubna). Kromě Srí Lanky ještě Aeroflot létá s Airbusy do Íránu (SU 512/513 od 2. dubna), Indie (SU 232/233 od 5. května) a Malediv (SU 320/321 od 13. května). Do ostatních zemí typu Kazachstán, Uzbekistán, Arménie, Turecko nebo Egypt létají se Suchoji, které jim nemohou zabavit. Aeroflot může situaci vyřešit několika způsoby. Buďto „kradená“ letadla odkoupit a létat s nimi do Asie a Afriky, nebo zrušit všechny dálkové mezinárodní linky kromě Teheránu, kde mu letadla určitě nezabaví. Případně… Číst vice »
Vážně Suchoj nejde zabavit jako řekněme v rámci exekuce?
Aeroflot dluží leasingovce, takže jeho majetek zabavit, prodat, výtěžek leasingovce
A bude ten Suchoj někdo chtít? … nebude. Tím to celé padá.
Elektronky jsou ale celkem drahé.
Ani do zesíku bych to nechtěl.
Máte vlastní konstrukci, nebo kupovaný?
Příspěvek duševně nemocného obdivovatele Putina a oběti ruské propagandy. Trvale zablokován
Pane moderátore, nešlo by trošku odlišit text normálních příspěvků od komentářů moderátora? Třeba italikou? Ono se nám to tu trochu množí a jeden je pak voľaký zmätený…
Dobrý nápad. Ale tento pán, zde diskutující pod celkem šesti různými nicky, zde již nebude. Jednou Smojla, jednou Smutný atd.
na odkoupeni musi byt dva, tedy musi chtit nekdo prodat. A proc kradena v uvozovkach? Ona kradena jsou.
no myslím, že kdyby aeroflot nabídl odkup za normálních tržních podmínek, tak by leasingovka určitě nebyla proti……
Byla by proti. Říká se tomu sankce. Krom jiného…dost možná aeroflot už moc nemá jak zaplatit
Jaká je vlastně obchodní bilance vodky v Rusku, převyšuje export nebo je naopak vyšší import? Pokud nevyschne vodka, budou mít tvrdou měnu.
Spíš budou mít tvrdá játra než tvrdou měnu. 😁
A kdo jim ještě věří, že v rámci boje proti zahnívajícímu kapitalismu a zrádnému celogalaktickému spiknutí proti ubohoučkému trpícímu byť silnému Rusku do té vodky nezačali třeba plivat nebo lít trochu víc methanolu?
.methanol se dá snadno zjistit, stačí na to přenosný Ramanuv spektrometr, který to navíc zvládne i přes průhlednou láhev. Celníci mají toto vybavení stejně jako třeba letiště.
Na metanol je jednoduchá pomoc: Znova prohnat druhou destilací, kde se oddělují vyskočky, tělo a ocas. Metanol patří mezi vyskočky.
Problém je že se z Ruska aktuálně blbě platí. Důvod – Swift
Byla by zabava kdyby pro ne poslali novy letadlo a taky by ho zabavili 🙂
A posádce ještě lištit po hubě. 😀
Ech, jak daleko je případ, kdy ruští piloti „unesou“ letadlo „na západ“ a požádají o azyl? Po 48. roce byly tyhle případy v ČSR poměrně časté.
No to jo, ale tihle přiletěli proto, aby se zase vrátili do Putinova ráje. O původu letadla vědí.
pošlou suchoje přískokem a plazením vpřed
Budou rádi, když to ještě půjde lodí a po zemi.
Jakože by byla Dobrodružství Baltské flotily v jižních mořích II? youtube. com/watch?v=yzGqp3R4Mx4&t=1s
Domů půjdou pěšky. 😀
Tak to si ještě i zaplavou a z Taškentu pojedou na kole.
Prostě normální russký leasingový triatlon.
Pro prúměrného Rusa to ve výsledku múže být hezká dovolená, o něco lepší než loni.
Tak to by mohli ke svým hranicím dorazit třeba až po válce.
Holt budou létat na Srí Lanku v Il 96.
holt letat nebudou. Il-96 maji par kusu.
Pro linku na Cejlon v počtu dostatečném.
A má na to il96 dostatečný dolet?
“ už probíhal nástup cestujících pro odlet zpět do Moskvy, když přišlo oznámení o zabavení letadla.“
To je dost unikatna situacia, ze Ivani dobrovolne chcu ist domov a brania im v tom.
Tak oni jim nebrání v návratu domů, ale brání majetek oprávněného majitele letadla.
Domů přece můžou. Ale ne v ukradených dopravních prostředcích.
Bejt jima tak to beru jako znamení a už se domů nevracím. To je jak kdyby severokorejci po návštěvě zahraniční chtěli letět zase zpátky.
Jste naivní. Berou to jako spiknutí proti matičce Rusi. U nich v televizi jim totiž nepoví, že létaj v kradených (ehm, jen nevrácených) letadlech..
Doufejme, že jim na letišti oznámí, že pro ně přiletelo kradné letadlo a tudíž se policejně zabavuje. S kradeným autem by skončili podobně.
Možná mohli opustit Rusko jen s podmínkou, že 1 člen rodiny zůstane doma, jako záruka.
A tchýně se nepočítá 🙂
Otec, matka, nebo jedno z dětí. Alespoň tak to platilo za normalizace v ČSSR.
Přijde na to, jak moc je sovětský občan pověrčivý.