Za zpoždění může i Správa železnic. České dráhy začínají cestujícím vysvětlovat, proč vlaky nejezdí včas
Jeden z kritických dnů. Tabule s odjezdy v sobotu 6.8. 2022 na hlavním nádraží. Autor: Fanoušek Správy železnic
České dráhy chtějí kampaní vysvětlit, jak se stavební práce na české železnici promítají do přesnosti spojů.
Lidem běžně říkám, že za zpoždění mého rychlíku R9 Vysočina může Správa železnic, kvůli výluce. Většinou to pochopí.
Aktuálně v Kolíně hlášení v Ex ČD: „Vážení cestující, vlak zvýší své zpoždění za 70 minut z důvodu řízení provozu Správou železnic.“
Před Kolínem bylo zpoždění „jen“ 50 minut.
Za co ale můžou ČD je, že vlak je klasicky přecpaný, jako všechny vlaky ve spičce. Sice se píše, jak se vracejí lidi do vlaků a že hlavně do dálkovky, ale kapacita vlaků tomu neodpovídá. O to jsou ta zpoždění vždycky lepší 🙂
můžete si zarezervovat místenku, jednoduché
Na režijku nebo síťovku za to musí platit 😜 Na svoje výletování potřebuje “flexibilitu”…
V Událostech dne 11.8.22 kolem 19.30 byla reportáž ohledně MÚ o uplynulém víkendu.Ministr Kupka ( na dovolené) vzkázal, že ty 3 MÚ už byly přes čáru, nebude trpět „kolik proinvestujeme, tolik budeme mít na odměnách“ SŽ a tamtéž po návratu provede čistku.
No jo, maj na to i dobrou reklamu – na výlet do Krumlíku harakiri vlakem.
Jenže SŽ není komerční podnik, i kdyby lidé začali chápat že průvodčí nedokáže ovlivnit řízení železnice, co z toho, SŽ může být jedno kolik „jedna hvězdička z pěti“ od cestujících obdrží 🙁
Zákazníky Správy železnic jsou dopravci, potažmo kraje, a ti mohou přejít snadno na silnice.
ČD na silnice nepujde. Je to statni moloch, jehoz ztraty kazdorocni mu jsou uplne jedno. Bednarik mel jen velke reci. Fandil jsem zmenam, ale po ctvrt roce bylo jasny, ze se nic nezmeni.
To nebude fungovat, chaby marketing ze strany CD. Kdyz je tedy vyluka,proc CD nenaplanuji zmenovy jizdni rad? At se poupravi a nenabizi jizdenky s nejakym casem idjezdu prijezdu,kdyz to neumi a hlavne NECHTEJI dodrzet. Ceske drahy kludne zkrachujte (jestli to je vubec mozny)
Když něčemu nerozumím, tak se k tomu nevyjadřuji…
Zbytečný… Cestující je tupý tvor schopný nadávat na České dráhy, když sedí ve zpožděném vlaku Regiojetu, který zadupala výluka na infrastruktuře SŽ. Proto jezdím vlakem jen se sluchátky abych ty kecy nemusel poslouchat a v práci vozím jen nákladní vlaky. Cisterny, auta… veze se to, je to v klidu a nevysírá to.
Zastaven provoz z důvodu srážky s autem, jezdí NAD. Plechová huba hlásí: „vlak je opožděn z provozních důvodu dopravce“.
Na 171 si udělaj výlukový jízdní řád a přesto jim není blbé cestujícím lhát, a hlásit jako důvod zpoždění výluku.
A co jiného byste chtěl hlásit, když tam ta výluka je?
Výluka má svůj jízdní řád – proč by tedy měla být příčinou zpoždění?
VJŘ je snad jen na dotčený úsek, tedy vlak má ve stanici za výlukou záporný pobyt? Nebo ve výlukáči jsou kolizní vlaky? Nebo se nepočítá s pomalou jízdou (ať už ofiko PJ nebo stahovačky nebo měkké napětí)
Brzy zde čekám placený článek SŽ na ústřední téma #mynic
SŽ tu nikdy PR text ani reklamu mít nebude. Od tohoto vedení nechceme ani korunu.
Je na tom seznamu nepřátel kromě SŽ momentálně i někdo další?
Bus Line určitě
To vysvětluje nestvavy a nezaujatý články.
a vy jste z které části SŽ?
Vaše projevená „nezaujatost“ je zajímavá – vyjádření „Od tohoto vedení nechceme ani korunu.“ ukazuje jádro pudla. Jsem rád, že SŽ drží profesionalitu, nezaujatost a nemá v plánu zde dávat peníze, které žádáte opakovaně pro spolupráci. Stávající vedení SŽ udělalo dost práce. Každý nezaujatý člověk to dokáže alespoň trochu vnímat. Stejně tak jako, že stávající politická klika nemá nikoho lepšího na post generálního ředitele, přestože se jedná o ředitele z předchozí politické doby, k výměně dojít může do konce roku. ČD zbídačili síť železnice, zdecimovalo síť budov. Za hodně let se SŽ posunula jinam oproti ČD, České Poště či jiným podnikům… Číst vice »
Milý chlapče, organizace, která se z 50% zabývá sama sebou a z 35% potřebami svých dodavatelů, v důsledku čehož DENNĚ zkomplikuje život tisícovkám lidí, kteří se nedostanou včas do práce, do školy, na schůzku etc., prostě NEMÁ nárok na jiné zacházení ze strany nás, obětí popsaného – najmě když stejnou chybu nemá problém opakovat den co den celé měsíce a když její příslušníci a příznivci nepředvádějí více, než železničářské sektářství a k cestujícímu lidu promlouvají arogantními hraběcími radami jako „jeďte o spoj dřív“.
Nikdy nebo „jen minimálně“ do změny vedení?
Ostře řečené nikdy by mohlo vést k tomu, že bych to bral tak, že neplnite sliby. 😀
Tak hlavně, že se neštítíte o Správě železnic s tímto vedením psát. Co by vám dělalo čtenost, že? Jen za druhé čtvrtletí vyšlo na vašem webu přes 150 článků o Správě železnic.
Děkujeme za statistiku a vaši starost o čtenost. Ano, o špatném fungování státních organizací píšeme často, protože zde platíme daně. To, že tolik textů vychází zrovna na Správu železnic, není úplně náš problém.
To není, ale že většinou vezmete každou tiskovou zprávu Správy železnic a stylem CTRL-C /CTRL-V vydáte, abyste měli větší počet článků, tak nějak nesouvisí s tím, že píšete o špatném fungování státních organizací. Pozitivní je, že podle vašeho serveru funguje špatně jedna jediná státní organizace, u ostatních je, alespoň podle počtu kritických článků, vše v pořádku. To je fakt dobrá zpráva.
Znovu děkuji za vaši analytiku. Říká se tomu kompletní zpravodajství o dopravě. Absolutně netušíte, co se čte nejvíce, protože přístup ke čtenosti nemáte. Tiskové zprávy SŽ to ale fakt nejsou.
Daně platíme státu, nikoli správci.
Ona nemusí být ani výluka, onehdy ráno jsem vezl vlak z Milovic do Prahy, v Milovicích vše připravené, cestující nastoupení, panťáky nažhaveny, čas odjezdu v 5:54 a nic, na odjezdu stůj, dle předpisu v 5:59 volám do Lysé n/L odkud Milovice ovládají, jéžiš já na tebe zapomněl, ale do důvodu zpoždění napsal zvýšená frekvence. A protože na Masaryčce je jen 8 minut na obrat tak 5 minut dostal i vlak do Kolína.
A to ve statistikách zůstalo, dopravce se nebránil?
Druhý den mi volal jakýsi ouřada, představil se jako dispečer, proč to mělo 5 minut na odjezdu že s tím taky jel z Milovic, tak jsem mu odpověděl že se čekalo na „barvu“ a prý jim to vytmaví.
Lháři. Problém je, že za to nenesou zodpovědnost.
Dneska jsem u jednoho výpravčího viděl takovou A4 brožuru. Jakési kódy, kterými budou odůvodňovat každou ptákovinu. Za minutu zpoždění bude snad hrdelní trest.
Vlak byl opožděn 5 minut z důvodu hledání správného kódu v A4 brožuře. 🙂
To selhalo ASVC? Inteligentní dopravně – informační systémy nečinně přihlížely? Nechce se mi věřit, že by včasné postavení odjezdové vlakové cesty záviselo jenom na dobré paměti.
Naprosto normální, onehdá si jedu takhle krajinou v noci do Berouna a ejhle ve Zdicích na vjezdu výstraha. Doplachtím k perónu, stojím tam (na klacku nehezká červená), pak volám a dovolal jsem se jako na potvoru někomu, kdo zjistil, že „někdo“ od SŽ (v hierarchii o něco níže, než ten co přes gsm-r vyzvedl moje volání ) dal stavění vlakových cest povelem ze zásobníku a ono se to jaksi z nějakého důvodu „nepostavilo“. Ještě než jsem opustil Zdice ,tak vysílačka, jestli to může třeba napsat „na dveře“ nebo frekvenci…Přesně takhle jako dopravce generujeme zpoždění….
A to neumíš zvednout sluchátko hned a zeptat se ho proč nejedeš?
Stačilo by předělat jízdní řády. Radši nedohnatelné, ale předvídatelné zpoždění.
Jak „předvídatelné zpoždění?“ Raději jezdit přesně, jestli Spržel nemá na 3:30 z Brna do Prahy, ať tam dá 4:30.
Ale vždy to odnese průvodčí….. Já to znám z vlastní praxe jako řidič autobusu 😀
Tak ono občas na některých řidičích autobusů je ten laxní přístup docela i vidět. I v DPP dalo pár let práce řidiče převychovat, že JŘ není jen cár papíru.
Jo, to ještě na VŠ se mi jeden spolužák chlubil, když si při škole přivydělával jako trolejbusák, že zatahoval do vozovny s 18 minutovým náskokem a stíhal poslední autobus na univerzitu. Moc pochopení jsem pro něj neměl. Moc nedokázal pochopit, že ani u posledního spoje není jedno, kdy jede.
V době, kdy se zatahující spoje tramvají ještě neuváděly v zastávkáčích a chytré mobily neexistovaly, tak se bralo jako standard, že pokud se na konečné dala překážející tramvaj podjet, tak se jelo do vozovny hned, místo aby se jelo v závěsu za pravidelným spojem. A pro cestující to leckdy byl spíš bonus, že jim dříve něco jelo.
Tady tady trochu nechápu ROPID, proč se uvádí zatahující spoje těsbě za pravidlem.
Lepší by bylo dávat je do půlky intervalu nebo neuvádět vůbec.
V osmdesatkach jsem zažil v dálkovém autobusu z Valašska na Slovensko, že jsme projeli Bumbálku s asi 40 minut náskokem.
Na druhou stranu, když tramvaj nebo bus stojí v zastávce a čeká na čas, najdou se lidi,co brblají. Si nevyberete…
Jestli „Dobrá správa modernizuje“, proč potom není u každé rekonstrukce trati automaticky zavedeno trolejové vedení? Jenom by se bylo potřeba zbavit myšlení, že diesel vlaky pod dráty nepatří – dočasně můžou, jenom obráceně to nejde.
Má zkušenost – celý červen a červenec výluka na S8 kvůli opravám mezi hlavakem a Vršovicemi. Jeden den to jede tak, jiný jinak, info o výlukách zmatené, často až zpětně opravují či mění. Od konce července konec výluky, konečně. Užil jsem si to asi týden a půl, včera přijdu na hlavak, čumím na ceduli, můj vlak nikde. Kouknu do idosu, vlak nejezdí, musím na Kačerov, info na webu ČD stejně jako v předchozích měsících zmatené, důvod žádný, jen uvedeno, že zrušeno bez náhrady. Jako fakt jsem chtěl jezdit vlakem. Jezdím autem a po 3 měsících posledních zkušeností, kdy se člověk… Číst vice »
Odklonové tratě někde i jsou, ale oni jsou schopni začít provádět velké rekonstrukce na obou tratích současně, viz trať Kolín – Praha; Kolín – Praha přes Lysou nad Labem.
V dnešní době je téměř všude všechno komplikovanější,ale informace o spojích by se mohla zlepšit.Pokud to vůbec bude možné a také v silách personálu SŽ,ČD.Myslím si,že z těch neočekávaných cestovních situací mají taktéž docela nepříjemný pocit než se konečně ocitnou v cílových stanicích.Přejme si,aby to naše cestování nebylo ještě horší než je.
A co takové informováni nejen na pražském hlavním nádraží. SŽ opravdu boduje, aby vypisovala nástupiště R, EC apod např. 8 min před pravidelným odejzdem mi nepřijde normální, přesto je to každodenní realita. Vypsané nástupiště má třeba jen 5 vlaku 🤮 Přitažlivost železniční dopravy u nepostizeneho jedince tím klesá k nule, ale #mynic
Tak nejlepší je, když to zpoždění vypisuji po pěti minutách třeba hodinu…
zatímco z Grappu víte, že ten vlak má 60 minut sekeru a je cca 60 minut jízdy daleko, tak na pragotronu svítí +5
Kocure 5 minut 12x za sebou přece vypadá líp než bác!!! Tady máte hodinu!!
Co kdyby to v poslední minutě stáhl zpátky na nulu…?
Nebo kdyby v čase pravidelného odjezdu nasadili jako posilu záložní soupravu.
JJ, souhlas, v Brně naprosto to stejné … Prázdné nádraží a oni nevědí kam to pošlou … Ať mně nikdo netvrdí, že to opravdu neví. Dřív měli vypsané nástupiště pro každý vlak, dneska pro pár vlaků … 3 minuty před odjezdem Os vlaku cestující neví kam má jít …
Kdyby jen to: prázdné nádraží a vlak na vjezdu stojí a čeká …patrně až kolegium géniů vylosuje kolej.
Franta asi odbavil už hodně vlaků. Smekám.
Třebová? Žilina? Pardubice?
Co takhle argumentovat K VĚCI a ne K OSOBĚ?
Nemusím být nositel michelinské hvězdy, abych poznal mizerné jídlo…
A víte proč to tak je?? Ano, výpravčí v Brně ví dopředu kam ten který vlak bude brát. A jak by to dopadlo, kdyby vyházeli na tabuli u třech nebo čtyřech vlaků, který každý jede jinam a v různou dobu, např. Nástupiště 2., kolej 1. zároveň?? …70% lidí by se narvalo do prvního vlaku, který by tam přijel. A proč? Protože to přece bylo vyhozené na té tabuli.
Když jsem v Berlíně přišěl k papírovému rozpisu vlaků, tak tam mají určená nástupiště pro každý vlak na celý rok, protože světe div se, oni ten vlak tam jezdí celý rok stejně a umí ho poslat na stejnou kolej. SŽ by mělo problém i za dob koněspřežky…
Ovšem pak je mimořádnost a stojíte hodinu na zhlaví, protože přece podle papíru to má jet k nástupišti 4, které je zrovna obsazené, i když jsou vedle 3 volná… Operativa DB je kapitola sama pro sebe.
Tak snad jde zahlásit, že to přijede k jinému, to umíme i u nás. Ale určitě častěji jezdí na to pevně dané než se stávají mimořádnosti, takže proč jim to nějak funguje a nám ne?
Bohužel, tohle neodpovídá Německé mentalitě. Oni raději stojí na zhlaví.
Jak píše Marty. Ale máte pravdu, že častěji ten jejich systém spíše funguje než nefunguje.
Dobrá vychytávka poslední doby taky je, že na nástupišti píšou vlak, který vůbec nejede nebo jede odjinud. A po čase odjezdu prostě zmizí a cestující tam asi stojí dodnes 😀
Ovšem to jsou ti blbí Nemci, co se bez předpisu ani nevy… My, nejchytřejší národ na světě, to děláme mohem lépe – „s rozumem“!
Pražské hlavní nádraží je přetížené, to je celé. Jednoduše se nestíhá. Nástupiště se přidělují v rámci možností, tak dopředu jak jen to dopravní situace dovoluje.
Určitě se nepřidělují náhodně, ale podle nějakého klíče a ty vlaky tam jezdí každý den stejné, tak proč to tajit? Taky mi netvrďte že tam mají obsazeno 90% kolejí a vždycky čekají kdy náhodou něco někam odjede, jako kdyby ty pohyby nebyly jasně dané.
Ano, pokud i jako cestující cestujete denně vlakem tak si všimnete, že odjíždějí/přijíždějí z +/- stejného nástupiště ale vzhledem k situaci na hln Vám to nikdo nemůže garantovat, že to tak bude každý den i proti tomu „tajnému plánu“ dochází k obrovským operativním změnám, ono totiž na pražském hln stačí když je jeden zpožděný vlak který měl „rezervaci na své nástupiště v daném časovém úseku“ a už se musí poslat k jinému, čímž obsadí nástupiště jinému vlaku, který tam měl odjíždět (domino efekt), a mátu tu samou situaci budete čekat až ten vlak odjede (to je ta varianta – ohlášení… Číst vice »
“ ne z každého nástupiště lze odjíždět do všech směrů …..“
“ praha hln (nejen ta !!) má úzká hrdla na obou stranách zhlaví……“
A to, že tomu tak je (a jinde ve světě existují zdvojené, ztrojené a vícenásobné současné cesty…..) má přece v rukách infrastruktura = SŽ, nikoliv dopravce !
V Paříži se ze střechy montparnasského věžáku stačí chvíli dívat na Gare Montparnasse …..
drobná poznámka: Po kom SŽ tu zuboženou rozpadající infrastrukturu za nehorázné peníze převzala? Dají se pochopit stížnosti soukromích dopravců ale od ČD je to NANEJVÝŠ POKRYTECKÉ svádět to na SŽ, když se toho elegantně zbavily a ještě s toho vydělaly balík peněz, za to co a v jakém stavu předali SŽ neměli dostat ani korunu! Ať se SŽ může snažit sebevíc lusknutím prstu se to do moderního stavu, který zmiňujete a který chce i SŽ nedá i kdyby neexistovala birokracie, politické zájmy a omezené financování.
A není jedno jestli trčím v hale u cedule nebo na peróně?
Pokud Spržel nechce navyšovat zpoždění prodloužením pobytu, budou cestující na nástupišti už v čase kdy přijíždí vlak. Ne že vyrobí „frontu“ od podchodu k nejbližším dveřím vlaku. A pro psychický klid, minuta před pravidelným odjezdem, zpoždění neohlášené a nástupiště neuvedené, to není dobrá kombinace.
Není, někdo prostě z haly podchodem na perón s kufry za 3 minuty nedoběhne…
Nebo by mohli s tou kupou kancelářských pracovníků aktualizovat jízdní řád na každý měsíc, podle aktuálně prováděných oprav a zdržení.
Ta kupa kancelářských pracovníků by měla být na nádražích a informovat cestující.
A zároveň roznášet občerstvení.
DPP umí zajistit na zástávkách při větších výlukách informátory (taky je to nedostatkem elektronických tabulí, které by mohli informovat automaticky). Při mimořádnostech klidně přijde sám dispečer a zahlásí lidem, co se stalo aby nemuseli zbytečně tvrdnout na zastávce. Ale je to všechno o lidech. Jestli chodí do práce pouze pro peníze anebo chtějí něco dělat pro ostatní lidi, pro společnost.
Ještě by SŽ a ČD měly zlepšit předávání informací o zpoždění cestujícím. Častokrát vlak zastaví, půlhodinu stojí a cestující se nic nedozví. V mobilní aplikaci taky není vždycky všechno. Vlakový rozhlas většinou mlčí. Jsou i takoví vlakvedoucí, co se snaží příčinu hlásit, ale jsou to výjimky (všechna čest a klobouk dolů), co potvrzujou pravidlo.
Tak ono mohou těžko něco hlásit, když to sami neví (důvod, délku stání, atd…).
Když ví tak informaci předají, když neví, tak těžko něco předají.
Ale stále lepší, když se prostě personál objeví a řekne, že nic neví. Cestující má pak prostě pocit, že se o něm ví a není tak nějak všem u zadele. Já jsem velmi tolerantní vůči různým mimořádnostem ať už z viny dopravce nebo správce. Co mne ale nenechává chladnou je nekomunikace a ignorace.
Halo, halo, nejedeme. Proč a kdy pojedeme, sdělíme velevazenym cestujícím, až to budeme vedet. Konec hlášení.
No ale to stačí. Nejhorší je pocit, že na vás všichni kašlou. Cestující je ve vlaku „uživatelem“ zaplacené služby, tak je dobré, když je informovaný a když získá dojem, že se o něj za jeho peníze někdo stará. Zažil jsem několikrát v Anglii – zastavili jsme na trati, po chviličce se ozvalo hlášení „Omlouváme se za komplikace, náš vlak byl zastaven, důvody ale zatím neznáme. Jamile bude trať volná, budeme pokračovat. Děkujeme za pochopení“. Za chvíli se to rozjelo a hlášení znovu: „Omlouváme se za vzniklé zpoždění, v cílové stanici budeme asi o 5 minut později proti předpokladu. V případě… Číst vice »
Přesně tak. Stačí říct „z nějakého důvodu tady stojíme, nevím co se stalo, jduto hned zjistit nebo zavolám dispečerovi atd“. Až něco zjistí tak dá vědět. V dnešní době mobilních i služebních telefonů ať mi nikdo netrvdí že se nedá zjistit příčina mimořádného stání do 5 nebo 10 minut. Podobně to je v MHD. Schopný řidič s trochou empatie pro cestující, které má někam dopravit, zahlásí proč stojíme, klidně i když neví jak dlouho to bude trvat, a že to jde zjistit. Pokud vypadá situace vážně tak i dodá, že tam asi budeme stát delší dobu a já jako cestující… Číst vice »
To máte jako u RegioJetu. Neustále dokola hlásí, že „cestujícím v první třídě bude za chvilku podána zdarma káva“ (i když ta první třída je zrovna prázdná), ale aby zahlásili, že v prvním voze nefunguje topení a ve druhém dveře ani záchod, to ne.
V tom je právě příčina problému – že posádka vlaků nedostává informace. Přece není normální nechat vlak stát třeba půl hodiny a nesdělit důvod. Aby tohle fungovalo, bylo by potřeba, aby tomu SŽ (+ dopravci) šli organizačně a technicky naproti, což se neděje. Příčinu najít a sdělit není problém a délka stání se dá podle příčiny už dost dobře odhadnout z toho množství mimořádností z minulosti.
Tuhle se se mnou vlak rozjel zrovna po hlášení, že jde o strom na trati a že to vypadá na dlouho a neurčito,a že jakmile budou vědět víc, tak podají další informace.
„Rozjel se“ a popojel jenom kousek nástupišti nebo fakt v cíli měl jen pár mibut zpoždění?
Dnes jsem byl v kontaktu s dobrou kámoškou. Na trase z Jeseníků do Otrokovic měla docela zpoždění, protože zpoždění a nenavazujicí přípoje. Vlakem jezdí proto, že nemusí řídit. Koncem týdne má v plánu Prahu. Po dnešku ovšem vlak přehodnotí a tak nějak je jí buřt že za to nemůžou ČD. A to jsem jí na výluky psychicky připravoval. Ten leták četla. Nemyslím si, že je jediná cestující, která toho má už dost…
To je tedy cíťa, když jí jedna negativní zkušenost takhle rozhodí.
To není jedna jediná zkušenost.
Spíš pravidelná negativní zkušenost. V sobotu jedu do Vídně, kde přestupujeme na další mezinárodní vlak asi za hodinu. A trochu se obávám, abychom tam dojeli včas. Což ukazuje, že je to u nás systematicky špatné a zpoždění jsou spíš pravidlem než výjimkou. Taktéž Pendolino Košičan minulý měsíc, oběma směry zpoždění, taky díky výlukám které nemají výlukový jízdní řád a u Ostravy dokonce ta výluka nebo pomalá jízda nebyla vůbec uvedena. Prostě nabírat 10 minut mezi zastávkami je asi úplně normální zálěžitost.
Když si lidé volí zástupce, jimž je většinou železnice celkově ‚wurscht‘ (ne Wurst :-)), nemohou se pak divit. Potom to ovšem schytá o to větší kolonou na oblíbenější silnici, přinejmenším v té Praze.
Jasně, lidi se jezdí projet, že jsou mezitím v práci je pro ně detail.
Zautocime masivní letakovou kampaní…
A když to nepomůže? Tak nasadíme cirkusáky, alegorické vozy, dobročinné koncerty? A když i to bude málo, přijde čas triček „SŽ ven“? 🙂
Domnívám se, že všichni zapomínáme na jádro našeho problému a to je: Jak si budeme říkat? Podle mě si můžeme vybrat buď:
„Liga proti správě železnic“, či můj oblíbený návrh:
„Komise proti Lenosti Integrace Teroristické Organizace a její Rekultivaci ve Společnosti“. Má to jednu nevýhodu – zkratka je „K.L.I.T.O.R.I.S.“.
Stejný majitel, prakticky stejný podnik.
A vzhledem k tomu, že vy jste i akcionář těchto podniku, tak dodame…stejný akcionář, stejný podnik.
Pokud je to pravda a podloženo důkazy, proč ne…
To by chtělo nějaký systém zpětné vazby, aby nadřízený takovéhle řízení provozu prověřil a napravil.
Co mě nejvíc u nás fascinuje, jsou ty výluky, které prostě nemají žádný výlukový jízdní řád, jako kdyby neexistovaly. Přitom zpoždění pravidelně generují. Typickým příkladem jsou Dluhonice. Není na ně v jízdním řádu žádná „vata“, žádná rezerva, ale přesto tam každý vlak něco chytne, i kdyby to mělo být pár minutek. Ale může to být třeba i 10. A je to tak několik let, a zjevně to nikomu nevadí…
A proč to vadí? Protože lidi zpravidla někam přestupují, někam potřebují přijet včas. A i +5 minut ke zpoždění může znamenat ujetí přípoje, kdy další jede třeba za 2 hodiny…
A objednavatele návazných autobusu stav neznají nebo nechtějí řešit, pokud se neudělá výlukový rád.
Jak to vlastně řešit, pokud je plánovaný čas příjezdu stejný? Posunout autobus o dvacet minut, a pokud vlak přijede přesně tak nechat cestující čekat dvacet minut?
Vidím to stejně. Při rekonstrukci žst. Olomouc většina dálkových vlaků dostávala téměř pravidelně +10 min a taky to do jízdního řádu nešlo zahrnout, ačkoliv tenkrát nic moc dalšího rozkopaného nebylo a zdroj zpoždění byl jasný.
Aktuálně už druhým rokem mám zkušenost, že večerní Pendolino Košičan ve většině případů jede s +30 min, protože po cestě projíždí přes několik staveb na Slovensku i v ČR. Ale očividně to ŽSR, SŽ ani ČD nevadí a vatu nedostane. A to je SuperCity, teoreticky nejvyšší kategorie vlaků. K tomu večer toho tolik nejezdí a na další přípoj čekáte třeba hodinu….
Prakticky to je na stejné úrovni jako Ex, to že si to ČD označily jako SC nehraje, po dopravní stránce, žádnou roli.
Ano, ale reálně ten Košičan opravdu zpravidla nejvyšší prioritu má, protože je to sice Ex, ale mezistátní, zároveň zpravidla zpožděný a zároveň s nejvyšší rychlostí (zatímco jiné Ex v dnešní době různých náhradních vozů či lokomotiv mají většinou jen 140 km/h).
Jasně, dal jsem SC jako příklad, protože pokud ho ČD bere jako prémiový produkt, čekal bych, že aspoň v tomhle případě si ten jízdní řád pohlídají.
Samozřejmě ideálně kdyby se tak nachystal vyjezditelný grafikon pro všechny spoje, nejen Ex….
A jak to můžou udělat? Provoz řídí SŽ, a to se kdyžtak odvolá na předpis o operativním řízení provozu.
Je to mezinárodní express, rychlost má 160 a může podle klopících rychlostníků.
Jenom když se má rozjíždět z 0, tak výpravčí raději pošlou akcelerující Leotramvaj, která zmizne o pár oddílů.
Supercity, Intercity, Eurocity, Railjet, Regiojet, LE jsou všechno pouze komerční názvy.
Ne, IC a EC jsou kategorie vlaků.
Vzhledem k prioritám, pro Spržel je to všechno express.
Jsou, ale pouze komerční, po dopravní stránce je všechno Ex.
Pletete se, je to klasifikace vlaků v Evropě. IC jsou vnitrostátní, EC jsou mezinárodní. SuperCity je obchodní název, fakticky jde o kategorii IC.
Ano, ale je to z pohledu nějakých standardů, ne po dopravní stránce, to je Ex. A to je zas důležité pro vzhledem k prioritám.
Na Slovensku sa az tolko minut nenabera, na 180 sa da co to skratit a je tam vata. Problem je kratky cas na obrat, ak si z CR vezie 30 minut a viac minut, tak sa nestiha obrat a meskanie sa tak posuva opacnym smerom.
Mě spíše fascinují výluky, na které je vydán výlukový JŘ, ale stejně se podle něj nejezdí.
Viděl jsem video, které dokazuje, že za zpoždění mohou i strojvedoucí.
Tak samozřejmě to není jednostranné. Zpoždění jednoho vlaku je často složeno hned z několika příčin. Ale v současné době si myslím, že valná většina těch běžných je způsobena opravdu mimo gesci dopravců.
Může být, ale pokud nejsou výluky, lokomotiva jede, nečeká se na přípoje, atd. není ke zpoždění důvod. A hlavně, strojvedoucí si musí každé zpoždění, prodloužení jízdní doby zdůvodnit. Často už během jízdy, kdy mu volá výpravčí, “ co tam zase dělá „.
Hurá..to už mnelo být dávno.jednoduse ..třeba porucha soupravy dopravce,nebo výluka správy železnic ..atd
Za zpoždění může vždy* Správa železnic
*až na minimální výjimky
Jako například aktuální nedostatek vozidel, kvůli kterým se staly náhradní soupravy na IC do Českého Krumlova vlastně pravidelné.
A ty generují zpoždění?
Ano, B249 v IC se stanovenou rychlostí 160 jaksi protahuje jízdní doby. A že se nezavřou dveře, to protahuje pobyty.
Minimální? Myslíte technické závady? To se děje víc než často.
Jezdím vlakem velmi často 17 let, ročně min. 30tis km.
Za tu dobu chcipla loko/jednotka, kterou jsem jel, 4krat.
Takže, ano, může být i jedna chciplina denně způsobující neodjety či silne zpožděny spoj. Ale to při min. 10000 spojů denně je mizivé procento.
4x za 17 let? Mně minimálně 4x jenom za tento rok. A to musím podotknout, že nejezdím každý den. Dřív to možná byla rarita, ale s každým rokem je to horší. Zvláště, když kraj odmítá koupit normální soupravy a ČD kašlou na údržbu.
Ps: mnohem horší je přenášení zpoždění od obratoveho vlaku. Který je zpozden nejakoubezva akci dobre spravy…ale na to aby se obraty rozvolnily nejsou vozidla a nikdo to nechce platit
Plně s Vámi souhlasím. Zvlášť když je na obrat soupravy plus spojení souprav City Elefant sedm minut. Příjezd do Prahy Masarykova nádraží 14:42, odjezd zpět na Kolín 14:49. To se snad nedá stihnout i kdyby ten vlak přijel včas, hlavně když vidím, jak se fíra plouží po perónu při přecházení na druhé stanoviště.
Nevím jestli i u nás (ale já se tím řídím) ale na Slovensku je vyloženě ZÁKAZ běhat, ať se jedná o firu, průvodčího, kohokoli.
Jediná výjimka je zabránění MU, záchrana atp.
Tak samozřejmě, nezabít se ani nepovalit cestující. Nicméně někdo i tak chodí zbytečně pomalu.
A hlavně, pokud je v GVD tak málo na obrat, jaktože to odváží ten co s tím přijel?
Nejhorší zpoždění je kvůli křižování!!! A to jenom kvůli tomu, že nějaký exot vymyslel, že na frekventované trati bude jenom jedna kolej.
Jak „kvůli křižování?“ Z jakého důvodu se po síti motají kolizní vlaky?
(Nebo jeden z těch vlaků má zpoždění z důvodu, který Spržel nechce říct?)
Ten kdo jezdí autem po našich rozkopaných slnicích ví, že zpoždění není proto, že by plánovač trasy lhal, auto nebylo schopno jet maximální povolenou rychlostí nebo kratší trasou než když objížďka je kvli 1-2km o 10km delší . Nadávat lze pouze na to, že se silnice neopravují i ve dnech volna nebo tehdy, kdy je slabší provoz a opravují se po-pá v klasické pracovní době a tedy špičce. Také když se něco vyfrézuje mělo by se to hned zaplácat a ne, že zůstanou vyfrézované díry a omezení přes víkend. V těchto případech je kočí malý pán. https://www.youtube.com/watch?v=jwTKgwOBIws A stejné je… Číst vice »
To jiste,ale kdyz ridite auto,vidite,ze je silnice rozkopana,je zuzeny pruh,je kolona..z zeleznicniho vagonu nemate jaksi sanci odhadnout duvod hodinoveho zpozdeni..a tak nadavate na toho,komu jste zaplatil… Naprosto tak chapu duvod,proc chteji CD takto informovat. Popravde,cekal bych spis letaky natisknute a distribuovane SZ … ale to bych asi cekal moc
To neni vhodny primer. Autem jaksi nepotrebuju chytil pripoj abych se dostal dal. Navic muzu mit alternativu a objet to.
Tohle je presne duvod proc nejezdim vlakem na delsi sluzebky s prestupy, protoze nemam jistotu ze jej chytnu a nekde resit s kufrem jiny pripoj neni zadna hitparada a nasledne preorganizovavat celou dopravu (..odvoz z nadrazi, hotel….). Kdyz jedu EC/SC ocekam dochvilnost a servis.
Trochu pozdě, většina stavebních prací skončí do jara a do příštích let půjde peněz do železnice minimum. Už letos do realizace půjdou jen tři velké stavby, které se navíc vysoutezily už loni.
Kolik miliard je to vaše „minimum“?
Pokud se nepletu, tak nás čeká kompletní modernizace uzlu Česká Třebová, což zcela jistě dopravu na prvním koridoru ovlivní. Takže je dobře, že se vysvětluje a ještě by bylo dobrý naplánovat grafikon tak, aby tam byla dostatečná rezerva. A ne, že IC s jízdní dobou 2:22 hod. přijede do Olomouce s 45 min navíc. Tak si naplánování jízdního řádu nepředstavuji.
Snad tam už použijou takové pracovní postupy, aby se omezily stržené sběrače a propálené zabezpečovačky. Jestliže má přes „dočasnou“ stahovačku projet přes 10.000 vlaků, tak je namístě udělat to tak, aby nebyla potřeba.
https://www.sfdi.cz/rozpocet/rozpocet-sfdi/
viz. .xlsx, příloha č. 5
Předpoklad pro rok 2023
ŘSD: 24 mld. Kč
SŽ: 23 mld Kč
Pro rok 2024 jsou čísla obdobná a nejsou v tom započítány příspěvky z rozpočů EU v obejmu cca 15 mld Kč.
To by sa mala Správa Železníc prednostne ospravedlňovať za tie kiksy nie dopravcovia
Partnerem Správy železnic jsou dopravci, nikoliv cestující.
Má ten SVOD Bohemia šanci na větší úspěch? Třeba prosadit aby nebyla výluka zároveň i na odklonové trase, či dokonce aby těch objízdných tras bylo více?
Svod ne ale ministerstvo dopravy již pracuje na tom aby těch staveb bylo co nejméně.
Zjevně víte, o čem mluvíte. Přesně tak.
Nebojte. ODS zajistí, že teď dlouho vůbec žádné výluky nebudou, protože nebude za co opravovat.
Tak určitě, přece každý vá, že za vlády ODS se žádné větší akce na koridorech nedělaly a celá koridorizace je akce z posledních pár roků, nikoliv 1994 a dál.
Ty první koridory stojí za… Šetřilo se na nich a proto se sypou
A to bylo také maximum, co tehdy na železnici připustili – s tím, že stejně (podle nich) přijde zrušit úplně, protože „nenabízí potřebnou svobodu“…
Ano, ODS rozfrcala státní rozpočet za Burese mandatornimi vydají na iks let dopředu.
Max. Co jí přičtěte je nesmyslné snížení daní. Ale zbytek ne.
Nechcete snad tvrdit, že způsobila COVID a zaútočila na Ukrajinu?
PS: modré straky nesnáším. Ale i tak si nemusíte vymýšlet
To se teprve uvidí. Jiné nátlakové… pardon, lobbystické… skupiny tohoto druhu ve zdejší politice obvykle úspěšné bývají. .
Stav české železniční infrastruktury je Museum.
ešte ste neboli na trati Nové Zámky-Prievidza
Kosice-Cierna/n Tisou/Humenné Štúrovo-Kúty apod.
české trate sú oproti nasim jak porovnávať poľnú cestu s cestou 1.triedy
Můj maďarský kolega mi jednou říkal, že při přejezdu do ČR se pozná, že jste na západě, protože koleje přestanou drncat.
Ale pořád jste jen na falešném západě, protože většinou ty koleje přestanou drncat proto, že vlak přestane jet.
Když to tak vidíte…moje zkušenost taková není, ale nebudu Vám upírat důvod ke stěžování.
Zase bych to nepřeháněl, ta změna je v úseku Lanžhot – Kúty poměrně znatelná – zatím. Za nějaký rok, dva se to posune směrem k Bratislavě.
Profi kverulant?
Já su jenom dědinskej sprosták, co je to „Museum“? To je název nějaké kulturní instituce?
To je podobné jako se slovem „filosof“. Pochází z řeckého σοφια, sofía, což znamená rozum, moudrost. Mnozí ale požadují psát „filozof“ protože mají představu, že starý tvar se musí přestat používat.
https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/zofos
—konec lingvistického koutku—
To byla asi spíš narážka na to velké „M“. Pokud budu psát o Filosofovi, tak tím také naznačuji, že to je asi jeho přezdívka, ne-li přímo jméno.
Jednoho dne Vás někdo nařídí přepsat ze Skládaného na Zkládaného…
Jen nevim, jestli ňáké vysvětlování pomůže. Ať zpoždění vznikne z jakéhokoliv důvodu (ČD, soukromý dopravci, Správa železnic či střet s osobou či autem), tak stejně většina lidí začne ukazovat prstem na ČD a kde a jak vznikla mimořádnost je nebude zajímat.
Ono je to celkem logické, pokud pro ty lidi jsou smluvním partnerem právě ČD.
Když zaplatíte řemeslníkovi za pokrytí střechy, taky vás nebude extra zajímat, že ve stavebninách měli zavřeno, cihelna stávkuje nebo mu tesařík sežral dřevo na krovy; bude vás zajímat, že vám teče do baráku.
Co je logického na kritice jednoho v systému, kde funguje víc dopravců (jak píše Ferda 20) opravdu netuším.
To by platilo v případě, že si lidé přestanou stěžovat na regiojet v pokladně ČD. : – )
Však je taky hloupost, aby měl na nádraží každý dopravce svoji oddělenou pokladnu. Službu prodeje jízdenek a přijímání stížností a reklamací pro dopravce by měl zajišťovat správce nádraží.
A nebo že ty tašky vezl, ale nějaký **** mu na křižovatce prořezal gumy a řval u toho cosi o vláčcích.
Což může vyústit ve velmi komickou situaci ve chvíli, kdy (spolu)majitelem domu je postižený šotouš, kterému nedošlo, že to vezou na jeho střechu. A tak měl zato, že to vezou zbytečně, máma mu to neřekla.
Rozdíl je v tom, že ten řemeslník si sjednává s těmi stavebninami nebo cihelnou individuální smluvní vztah dle toho, jak se domluví, včetně případných sankcí za nedodání z jejich strany. U železnice ani silnice nic takového neexistuje, tam je to o jasně daném vztahu daným platnou legislativou a podmínky si dopravci nemohou nijak změnit. Když si koupíte auto, tak taky si neuzavíráte samostatnou smlouvu s ŘSD, kde si domluvíte kompenzace za uzavírky.
A ani ten řemeslník vám samozřejmě při uzavření smlouvy s vámi nebude garantovat například termín bez ohledu na počasí apod. – stačí vygooglit pojem „vis maior“.
Logické to není, nadat stiplistkovi za to, že nějaký blb se vyřadil z genofondu havárii na prejezdu.
Ale někteří si musí zchladit zahu na tom, kdo je zrovna po ruce. A za vše na železnici přece můžou české dráhy. Vždy to tak prece bylo…
Esi si myslíte, že ste ňáký výmečný, tak ste vosel.
😂
Z jednoducheho duvodu , stezujte se na spravni dvere, my delame maximum , ale nekto kto to ma na starosti je mimo a chova se jak posahany…. skryta myslenka hmm…
Na tom není nic k divení, když se náš národní dopravce jmenuje „České dráhy“, to je jakoby mu ty koleje fakt patřily.
Když byste někde narazil na firmu „České silnice“, tak od toho taky nebudete očekávat autobusovou dopravu, ale stavbu, nebo opravy silnic…
K dokonalosti to ovšem dovedli naši přátelé na Slovensku, kde mají dvě firmy s dost podobným názvem:
– Železničná spoločnosť Slovensko a.s., (ZSSK), http://www.slovakrail.sk
– Železnice Slovenskej republiky, (ŽSR), http://www.zsr.sk
Z toho se fakt nedá odvodit, komu patřej koleje a komu vagóny.
Průměrné zvidavy jedinec by neměl mít problém si zjistit fakta. Zvlášť když oddělení dopravce od správce kolejj táhne pomalu na 20ty rok.
Nebo podporujete ignorantstvi…jaké jsem pravidelně zazival za sveho zaměstnání pro Exxon Mobil, kdy furt někdo chtěl nějaký tarif na telefon….
Proto se k němu někteří zaměstnanci „národního“ dopravce ještě nemusejí chovat jako ke hňupovi. Je to taky platící zákazník.
Protivneho stiplistka jsem už dlouho nezažil.
Já jo. U Regiojetu na pravobřežní trati se pár exemplářů najde. Ale to je ten druhý národní dopravce.
Holt někdo nezná názvy všech státních firem, a někdo se zase do dospělosti nenaučí psát řadové číslovky, i když se považuje za průměrně zvídavého.
Na tom není nic k divení, když se náš národní dopravce jmenuje „České dráhy“, to je jakoby mu ty koleje fakt patřily.
Bingo.
Jedna z největších SOUKROMÝCH železničních společností za císařpána StEG se taky jmenovala Společnost STÁTNÍ dráhy. Navíc patřila zahraničním akcionářům.
Máme v tom matení pojmů dlouhou tradici.
Ale to mělo důvod. Protože to byly zprivatizovana státní zeleznice.
Ono ani u k.und k. privilegierte Kaiser Ferdinand Nordbahn ten název úplně nenaznacuje, že šlo o soukromou společnost, ktera i tezila uhli. Alespoň na první poslech a nyní.
Tím spíš to mátlo tehdy žijící dělníky a chalupníky. Podle některých dobových zpráv skutečně „prostý lid“ považoval StEG za státní dráhy.
…takže vlastně „vše staré pod sluncem“, pouze jsme se v toku času vrátili do dob C. a K. monarchie.
Dnes také „prostý lid“ považuje ČD za dopravce i správce infrastruktury….
Dokonce si to myslí i architekt města Aše. (3:05 min.)
https://www.youtube.com/watch?v=plevUS7sEv0
Bohužel tohle většina cestujících v životě nepochopí. U nás například vystřídal ČD Die Länderbahn a řada cestujících si dodnes myslí, že to jsou České dráhy.
Bohužel je nějaká Správa železnic nezajímá, pro ně je to všechno dohromady prostě vlak.
To ale není chyba cestujících.
A koho tedy?
Toho, kdo cestujícím dává o problému informace.
No jestli cestující nerozezná slova České dráhy a Die Länderbahn, tak to potěš koště.
Nicméně je to taky platící zákazník, který je ochoten nechat ve firmě svoje peníze… Za ně má i právo na základní informace.
Jsou napsané na vlaku 🤷♂️
Hanku, pokud někdo nechápe, co má napsané na vlaku, lístků, uniforme vlakoveho personalu, v jízdním řadu a co mu hlásí ve stanici, pak je intelektuálně nesměly a není mu ani rady ani pomocí.
Na místě by bylo omezit svepravnost a hlavně odebrat volební právo.
Rady a pomoci by mu bylo, kdyby snaha o radu a pomoc jeho zákazníkům byla součástí praxe dotčeného podniku.
Na radu se nesmíte bát zeptat.
Zákazník který nepozná do kterého vlaku nastupuje a komu dává své peníze tak to je jeho problém a není nutné se ho doprošovat aby to poznal.
Třeba si myslí, že Die Länderbahn je německá verze názvu českých zemských drah, kterým nepatří žádná dráha.
Že je někdo neinformovany, ignorant nebo přímo blb, za to může obvykle daný exemplář.
Jasně. Už sapér Vodička svého času pronesl mávaje ýbršvunkem tu nesmrtelnou větu, že každej Maďar si může za to, že je Maďar.
Co chcete po národě, který s chutí skáče na špek každému trochu vycuranejsimu hochstaplerovi a podvodnikovi…
Možná místo „Za zpoždění může i Správa železnic.“ bych zvolil „Za zpoždění může z velké většiny Správa železnic.“ Díky za článek.
Spíše stát.
Který stát? Ministerstvo zemědělství může za to, že si Správa železnic ušetřila práci při výluce a místo úsekového děliče namontovala hákovnici, což bylo jen o málo levnější?
Česká republika. Spíše jste asi chtěl položit otázku „Který orgán či organizace statu?“
Stát za všechno může, stát za všechno odpovídá, stát vše zařídí…to, vážený pane, už 33 let neplatí a je to tak správně.
Aha. Ony se přestaly platit daně? Že jsem si nějak nevšiml.
A jestli stát za nic neodpovídá a za nic nemůže není třeba tolika politiků s nesmyslně vysokými platy. Plat má svojí výší zohledňovat právě náročnost a míru odpovědnosti. Ale to je zase jiné téma.
Kdo je to stát? Co je to stát? Žádné ÚV, který by měl moc jen tak z plezíru zasáhnout do všeho, tu už není. Jestliže je určeno, že za věc A odpovídá instituce A a za věc B odpovídá instituce B, nemůžete přece vinit „stát“ jako celek. Pokud jsou u Vás doma rozdělené domácí práce a někdo neodvede svou část, budete vinit konkrétní osobu, nebo rodinu jako celek? Je to úplně stejný princip, rozdíl je jen v měřítku. Navíc „stát“ jsou lidi, které volíme – oni jsou my, my jsme stát. Není to tak, že jsou na jedné straně „oni“… Číst vice »
Pokud má plat zohledňovat náročnost i míru odpovědnosti tak by ministři a poslanci měli brát nejméně miliony, protože rozhodují o miliardách. Je dost naivní si myslet, že nabídkou průměrného příjmu získáte kvalitní politiky, kteří budou méně náchylní brát úplatky, sbírat méně veřejných funkcí a ještě se snažit věnovat své práci.
Máte pravdu, asi jsem naivní.
Vlastníkem kolejí, SŽ, ČD objednatelem dálkové dopravy není stát? O
Myslíte tím Národní hrebcin v Kladrubech? Nebo plemenarsky ústav? Nebo snad řízení letového provozu? Či Budvar?
Bohužel Národní oslinec nemáme, jakkoliv bychom tak mohli souhrne označovat barak v dlazdene…
Spousta lidi ma porad v hlave koleje = CD.
SZ si svoje chyby v rozhlase moc nepropaguje, tak snad to zlepsi osvetu mezi lidma, at jde hate vzdycky na spravnou adresu.
Tak hlavně že ne ČSD 😁
A co jako? Nebýt ČSD není ČD.
Ano. Jako když přijede Ex2 zpožděná +30 do Púchova z ČR a už na obratu je zpožděná a SŽ zahlásí pozdní příjezd ze sousedního státu.
A proč by měla být zpožděná, když je tam už více než rok obrat přes dvě hodiny – jak loko, tak soupravy.
Když se ČD halasně (a nepravdivě) označují za Národního Dopravce, nemůžou se divit…
Pořád lepší, než Národní umělec.
Však taky se České dráhy už nejmenují úplně výstižně, protože dráhy = železnice, resp. železniční infrastruktura. Před vznikem SŽDC to ještě sedělo. A Správa železniční dopravní cesty – to byl název zpatlaný úřednickým jazykem a úplně nesrozumitelný. Měli tenkrát všechny organizace spravující infrastrukturu pojmenovat podle stejné šablony a v případě železnic provádět větší osvětu veřejnosti. Nebyl by to samozřejmě ani zdaleka všelék, ale k lepšímu chápání by to určitě pomohlo.
To máte absolutní pravdu, manekýn a jeho lidé jsou v médiích velmi agresivní, i když je to jednoznačně jejich průser – naposledy včera. A nejhorší je, že mu to média žeru.
To je fakt pracovat by se na tratích mělo makat rychleji.
?
Teda nevím, co je na tom převratného, ale hlášení ve vlaku o zpoždění z důvodu výlukové činnosti jsem slyšel snad už před 10lety.
Skutečnost neznalosti některých cestujících bez rozdílu preferovaného dopravce, kdo je dopravce a kdo „vlastní koleje“ ani po cca 15letech od rozdělení, to je věc jejich omezenosti, jelikož se jedná o všeobecně známou informaci. Stačí elementárně sledovat média, a to rozhodně nikoliv jen odborná.
Tak či tak jsou letáky pro tuto sortu hlupáků zcela vyhozené peníze.
Každý není šotouš. To si myslí jen jistá sortiment hlupáků.
Kdo nesleduje dění kolem sebe není zrovna nejostřejší tužkou v penále a se soutouštvím to nijak nesouvisí.
Kdo nečte a tudíž neví ani elementarni věci a pak se rozčiluje…je přinejmenším agresivní ignorant.
Obdobně když půjdete na obci vynadat starostovi, proč je drahá elektřina nebo proč jsou tak vysoké daně, budete za blbce.
Už i vy se pouštíte do demagogie? Arogantní o ignoranství je předpokládat
že elementární věci pro vás jsou důležité i pro jiné. Co je na tom čí jsou koleje pro nešotouše elementárního? Podle míry neznalosti pro mě bazálních věcí třeba na diskuzích na tomto serveru, by to tu byl samý arogantní ignorant, což samozřejmě nelze zcela vyloučit. Přitom v běžných médiích se objevují docela pravidelně.
V neděli večer jsem čekal v Pardubicích na spoj do HK a plechová huba hlásila zpoždění vlaků z východu. RegijoJet 1:40, ČD z Ostravy 1:00, Leoš 1:00…
Kolikreát si myslíš, že zazněl důvod zpoždění? Ani jednou!!!
Píši VE vlaku, nikoliv na perónu, protože osvěta letáčky je VE vlaku.
Chce to číst článek důsledně, emoční reakce jsou poněkud kontraproduktivní. 😀
No já jsem byl v jednom z těch vlaků a tam hlásily poruchu trakčního vedení, to že tu poruchu způsobil vlak ČD už zmínit zapomněly.
Ono se SŽ poslední dobou příliš neobtěžuje hlásit důvod zpoždění, pokud jde za nimi. Případně to vylepší tím, že i když je zjevně důvodem výluka / mimořádnost, uvede provozní důvody dopravce, či obrat soupravy.
„Obrat soupravy“ mi osobně přijde stejné, jako kdyby neřekli nic, protože se člověk nedozví, proč byla souprava opožděna před obratem, což je přitom ten skutečný důvod zpoždění.
Cestující jsou zákazníci dopravce. V každém kšeftě platí zásada č. 1: Zákazník má vždycky pravdu, a to i tehdy, když ji nemá. V jiných organizacích, které prodávají jakékoli služby, by si jejich pracovníci po veřejném vyjádření takového názoru na zákazníky jako tady předvedl nick Koloťuk mohli rovnou hledat jinou práci. Až přestanou pracovníci dopravců nazývat své zákazníky „kaštany“, „substrátem“ nebo jinými hanlivými přezdívkami, až jim přestanou veřejně dávat najevo, že jsou omezenci nebo hlupáci, pak přijde čas vyvěsit fangli a české železniční osobní dopravce všude veřejně chválit. Do té doby si někteří jejich pracovníci na všech úrovních zaslouží leda tak… Číst vice »
Tupý cestující je patřičně označen i v Rakousku, Německu,… .
Žádný zaměstnanec kohokoliv není povinen být otrokem omezenců jen z titulu, že si koupí lístek na vlak pár vteřin po tom, co slezli ze stromu.
Prodávals někdy něco?
A tak jistě, je vhodné mít i pojmenování pro tupého nádražáka nebo tupého úředníka. To je například takový, který netuší, proč tam je a komu má sloužit.
Sloužit…vy jste jako zaměstnanec taky něčí sluha?
Tupy úředník je třeba i osel. Ale ne každý úředník je oslem kvůli tomu, že se kazdemu arogantnimu blbeckovi nepokloni až k zemi.
Jo, sloužit se vám nechce, ale služební zákon nebo služební pomůcky vám jsou dobré, co?
Nakopat do zadku si zaslouží ten, kdo nectí pravdu. To je zase moje zásada.
„V každém kšeftě platí zásada č. 1: Zákazník má vždycky pravdu, a to i tehdy, když ji nemá. “ Služebníček, uctivost, má úcta….V tomhle se budeme držet historie, ale jinak budeme historii likvidovat jak se dá. Vždy jak se nám to zrovna hodí. To by ještě tak hrálo, aby si pacienti v nemocnicích diktovali jak mají být léčeni nebo aby kolem lupiče prodavač poskakoval a uctivě se mu klaněl a ještě mu při jeho odchodu podržel dveře se slovy“ služebníček, přijďte zase“. Platilo a platí, že na hrubý pytel hrubá záplata a kdo seje vítr sklízí bouři. Ostatně ten příspěvek… Číst vice »
😀 Henry Ford I. o Plechové Líze: Můžete mít auto jakékoli barvy, ale bude černé. A lidi kupovali jako zběsilí. Chovat se slušně k zákazníkovi přece neznamená dělat mu otroka. V každé seriózně vedené organizaci se zaměstnanci určení pro přímý styk se zákazníkem školí, jak to slušné chování má vypadat, včetně způsobů jednání s problémovými zákazníky. Není to zase až tak složité. A vůbec to neznamená lhát mu nebo mu dávat najevo, že je blb. Hrubá záplata na hrubý pytel je zásada v prodeji a službách kontraproduktivní a rozumné organizace se takových pracovníků zbavují nebo je aspoň izolují od styku… Číst vice »
Myslím, že si naprosto rozumíme a že o této problematice víte své. Použil jste i pojmy jako „jednání s problémovým klientem“ . Možná bych tam ještě přidal pojem asertivita. To přirovnání s pacientem bylo myšleno na to „zákazník má svojí pravdu i když jí nemá“ a přirovnání s lupičem se zase vztahovalo k „na hrubý pytel hrubá záplata“.
„…že o této problematice víte své.“
Snad trochu jo, skoro 2/3 svého pracovního života jsem strávil prodejem. Sice ve velkoobchodě a pak taky exportem strojů a investičních celků z výrobní firmy, ale bylo to v současném systému. Typologie zákazníků v těch oborech se od maloobchodu zas tak moc neliší.
Tak máte I nemáte pravdu. Problém je, že skoro každý pracovník dopravce v CR na železnici patří k CD. Tudíž je jasné odkud vítr fouká.
Ale nazvat ignoranta ve veřejné diskuzi ignorantem je dle mého právo dotyčného, zvláště když se oficiálně nevyjádřuje za dopravce ani to nepredstira.
My interně v práci jistou sortu klientu nazýváme kreteny či podvodníky. Ano, nepíšeme to nikam. A neříkáme jim to do ksichtu. Moje výhoda je, že nikdo snadno neodhadne, kde přesně pracuju.
Na nějakém úřadu, kde se kreteni něčeho poníženě doprošují a úředníci se jim cítí být nadřazeni.
Jistě znáte z hlavy rozdíl mezi Radou Evropy a Evropskou radou. To se taky v médiích často objevuje.
No, některým specialistům dělá problém rozlišovat Evropu, EU a Eurozónu. Natož aby byli schopni rozlišovat Evropskou komisi a Evropský parlament.
Přesně tak. Ale to jim nevadí aby plivali na cokoliv a kohokoliv.
Jasně. To první je skoro bezmocný cirkus zaobirajici se lidskými pravy atp a to druhé je vrcholné grémium hlav státu EU/rezortnich ministrů. Přičemž mezi zasedáními zástupce vlád nahrazuje COREPER. Výbor stálých zástupců.
Plete se to dost, taky proto že Rada Evropy má i parlamentní shromáždění a sídlí tuším ve Strassbourgu, stejně jako Evropský parlament.
PS: kdo tohle nevi, tak se nemá k věci veřejné vyjadřovat. Nebo alespoň s jistou pokorou.
Nijak, plánované stavby přeci většinou mají výlukový jízdní řád.
Ze kterého je v podstatě jen cár papíru. NEx přijede před výluku s náskokem a odjede s několika hodinovým zpožděním.
Jakto, tam těch několik hodin co nabírá zpoždění jezdí jenom (N)ex a víc? 😀
Stačí jeden zpožděný vlak a celý výlukový řád je k ničemu
Zpožděný vlak stejné nebo vyšší priority. A ještě pár podmínek.
Parafrázování jednoho zaměstnance Dobré správy:
„no, úplně se to ředitelství SŽ asi líbit nebude“
https://zdopravy.cz/to-se-jim-ale-libit-nebude-drazni-inspekce-popsala-jak-mohla-sprava-zeleznic-zabranit-srazce-vlaku-se-sterkem-118501/
Nemusí nic vysvětlovat. Stačí, když bude cestujícím dávat odškodné, což nikdy neděly.
Vidíte, já na Twitteru sleduju jednu holčinu, která si pochvaluje, jak od ČD získala už hromadu peněz. Jednou ji z nějakého důvodu naštvali, tak od té doby reklamuje „každou blbost“ a nekompromisně kasíruje.
Tak bych očekával že začne jezdit jinou dopravou, když se jí tenhle způsob nelíbí.
A nebo dopravce začne řešit ty nedostatky, díky kterým od nich dostala peníze… Ale pravda, nikdy se to tak nedělalo a ještě by toho někdo zneužil…
Ty penize at si pak dopravce vyřeší se SŽ…
Mně se taky nelíbí cestování vlakem, ale bohužel je to u mě jediný způsob dopravy.
odkaz? 😛
A není to jedno?Stačí se podívat jak to dnes chodí a kvůli čemu všemu se lidé dohadují a jsou schopni se soudit. Pak se každý kryje a často více než je zdrávo a člověk si v návodu elektrospotřebiče který zakoupil přečte, že vlastně vůbec není určen k tomu aby byl připojen do zásuvky.
Srovnávat ČD s elektronikou rozhodně není dobrý nápad.
To není srovnání.To je poukázání na to jak je vše díky některým lidem daleko složitější než by muselo být.
Jakože ti zlí kaštani chtějí peníze zpátky/aspoň odškodné, když místo soupravy s Bmz s WiFi a klimatizací, přijede úžasné B249 (Kterou tak normální lidi milujou) místo toho, aby byly vůbec vděční, že mohou jet takovým prémiovým vozem?
Myslíte díky státu, který hromadnou dopravu odjakživa diskriminoval?
dej na ten twitter odkaz. NENÍ TO JEDNO!