Za vykolejení nákladního vlaku v Bílině mohla špatná výhybka
Vykolejení nákladního vlaku v Bílíně. Foto: Drážní inspekce
Podle inspekce nebyly škody vyšší díky dobré reakci strojvedoucího ČD Cargo.
Podle inspekce nebyly škody vyšší díky dobré reakci strojvedoucího ČD Cargo.
Takže u skvělé správy vše v pořádku. Na vše předpis, prý i kontrola virtuální a najednou vlak mimo koleje…asi vítr….
Ty brďo a to bude spržel spravovat taky VRT? Bojíím, bojíím,
Co na to #mynic?
nic 🙂
Takto propadlý jazyk přeci nemůže projít čtvrtletkou? A nebo chybí odvaha vyloučit výhybku z provozu do odstranění závady?
Varianta dva bude pravděpodobnější.
Že není rezervní díl na speciální výhybku, to snad lze pochopit. Ale že „nesmí“ být skladem náhradní díly i na běžné vexle, jejichž části je nutno vyměnit po standardním
opotřebení (jazyky a opornice), to už přijde úplně zoufalé. Klidně by pro tento účel stačilo jediné skladové místo v ČR.
Pamatuji, jak se před kontrolou v depu schovávaly tzv ,, nadnormativní zásoby“ Tenkrát šlo o staré sběrače na panťáky. Co odhalila komis navíc, muselo se dát do šrotu. Že to třeba za půl roku chybělo už nikoho nezajímalo.
Tak to u nás v Brně odvaha nechybí. Poškozená křižovatková výhybka na severním zhlaví Maloměřic na 2.traťové koleji směr Havlíčkův Brod, na které 8.prosince vykolejil nákladní vlak je vyloučená už šest týdnů. A jezdí se jednokolejně, EC i osobáky na sebe trpělivě čekají, denně nejméně sto zbytečných zastavení a rozjezdů. Žádný problém, ještě že elektrika je v drátech a nic nestojí.
Presne tak, SZ to netrapi, protoze propalenou elektriku zaplati dopravci. Na pomalych jizdach by mela zbytecne propalenou elektriku ci naftu platit SZ aby konecne pochopila kolik jeji slendrian realne stoji zbytecnych penez.
Dokud to nebude akce a reakce (že by to někdo poznal třeba na kvartálních odměnách své židle) tak to nikoho trápit nebude. A vůbec, nedalo by se to vyjezdit autobusem? Byl by klid. (Iron. )
… a to vč. defektního řízení provozu.
To je chyba v rozdělení železnice. Dobré správě nevadí, že dopravci spotřebují více energie. Pokud by to vše byl jeden podnik (což už je nereálné), tak by bylo snazší spočítat, že přednostní opravou se sice utratí částka X, ale za snížení provozních nákladů při dopravě se ušetří třeba jedenapůlnásobek.
Asi takové myšlení Správě železnic chybí?
Úžasná SZ nemá náhradní díly
A priori nikomu nenadávám, jen se ptám, kde je problém, když za tak dlouhou dobu se nic nepohnulo směrem k opravě. Přestože jde o aktuálně náhradu I.koridoru, kde jezdí veškerá dálková doprava, nemluvě o 15 min taktu S-Bahn. Nejsou náhradní díly na starší výhybky?
Ona toho milá SŽ zanedbává mnohem víc. Úsek Břeclav – Hodonín to po správné koleji hází čím dál víc. Je tam 160. Dělávaly to i místa mezi Brnem a Břeclaví. Po celé síti by se toho našlo hodně hodně hodně.
A byla by ta odvaha tu výhybku vyloučit, kdyby tam nebyla MU ?
nebylo … pomocí příslušných měřicích prostředků ověřeno nebo zjištěno, jestli již nedochází k nedovolenému ojetí jazyka,“ konstatovala Drážní inspekce.
Jaká odvaha, když nebylo nic ověřováno?