Za volanty českých autobusů zasedli Indové. Patří k nejlepším řidičům, říká jejich zaměstnavatel
Test indických řidičů v Česku. Foto: Tintos vlog / YouTube.com
Indové začínají řídit na linkách FlixBusu.
Indové začínají řídit na linkách FlixBusu.
Když už i ten Steiner přiznal, že Češi, Slováci a Poláci nechtějí u něj dělat, tak lepší důkaz jeho supr práci snad není potřeba. Kdo chce zažít neživot a bezdomovectví, může si to tam jít zkusit. Ale rovnou rezignujte na svůj život- rodina, kamarádi, koníčky, atd. to prostě úplně skončí!!
Tak co čeští chlapy? Ani takováto výplata není dostatečně motivující ? Nevím jakou byste si představovaly. Kdybych byl mladý tak neváhám a jdu do toho.
Měl jsem možnost pozorovat mnohokrát řidiče autobusů v Indii. Pokud se v Česku nezkazí, tak jsou pozorní, soustředění, předvídaví a empatičtí. Na co nejsou zvyklí je agresivita na našich silnicích a arogance cestujících. To v Indii prakticky neexistuje.
Jejda, jestli budou mít tito řidiči takové jízdní výsledky jako mají indičtí a pákistánští absolventi českých autoškol, tak dopravce brzy skončí…
Škoda, že ne Indiáni. Pak by si cestující mohli s řidičem vykouřit mírku dýmu a naučit se tajné písmo, jako to udělal Luděk Sobota.
Za 75000 čistého / 160 hodin nastupuji okamžitě
Budeš v Umbrelle pořád a doma se otočíš leda mezi dveřmi takovou rychlostí, že i nejrychlejší lítačky budou pomalé jak želva!!! Tam neexistuje soukromý život, jen kecy o tom, jak si vyděláš. Jen domov, ženu, děti, kamarády a známé určitě ztratíš….ale při přepočtu výdělku na hodiny mimo domov zjistíš naprostou katastrofu!!!
Mohu pane Sůra požádat o zprostředkování , jak jste zde nabízel? Rád bych okamžitě nastoupil k nové firmě.Ihned.
Jestli jste retard, který si neumí najít kontakt na Umbrellu, doufám, že nemáte řidičák ani na sekačku.
A jste Ind…?
mělo být napsáno mezi nejlevnějšími řidiči ti nejlepší.
Mýlíte se. Jsou opravdu dobří. Naši profesionálí řidiči jsou v proti nim mnohem horší. Chce to jen dobré proškolení, přece jen, v Indii se jezdí vlevo a jsou tam jiné předpisy. No, spíš se jezdí bez předpisů, proto jsou lepší. Kritické situace zvládají s nadhledem.
Uvidíme jak to bude vypadat, ale moje černá listina dopravců se rozšiřuje o další vzhled, bomba
Vzhledem k tomu, jak pan Steiner dělí výplaty zaměstnanců na víc firem, mu za chvíli moc Čechů za volantem nezbyde…
Kamarad konci v autobusovy firme, protoze ta zavira kram a prebira to konkurence. Doslechli se to ve Flixbusu a vsechny ridice obvolali. Pry vase firma konci? Konci no… A nechtel byste jezdit k nam? Co by se jezdilo? Tak mu rekli asi 3 trasy… Kolik by se toho jezdilo? 18 turnusu mesicne. Realne to znamena, ze budete cely tyden v prdeli a domu pojedete jednou za cas na navstevu. No, a co za to? 38 tisic hrubyho? Prosim? 38 tisic hrubyho. Nutno podotknout, ze kamarad v soucasny firme pod 45 cistyho nesel. No, tak to urcite ne, to jste se… Číst vice »
Celá tahle pohádka má jednu zásadní vadu. FlixBus není dopravce a vlastní v součtu jeden autobus v Německu a nemá žádného řidiče. FlixBus síť linek organizuje, zajišťuje prodej jízdenek atd a na samotný provoz si najímá dopravce, jako je například Umbrella. Tak si běžně své lži šířit někam jinam.
Myslím si, že to je jedno, je to totiž všechno vymyšlený na likvidaci našich dopravců, upřímně, to co zbylo a doufám, že bude v českých rukou jsou ČD a. s., Martin Uher, dopravní podniky měst a obcí a v neposlední řadě i rozsekané ČSAD, i když v případech Benešov apod. by vůbec nevadilo krach
Já jsem FlixBus jezdil, u jiného dopravce, než je v článku. FlixBus je značka, nebo platforma, aplikace, nebo jak to nazývat, nemá své autobusy, pouze organizuje přepravy a určuje ceny, dopravci jezdící pod flixem musí splňovat jejich nařízení a podmínky . Co se směn týče, není problém si na mezinárodní lince vydělat 65-70tis čistého, včetně diet. Den v práci byl v naší firmě fix 3100,-kč takže si člověk nastavil s nadřízeným směny, jak chtěl vydělávat.6/4 4/2 atd. U zmiňované Umbrely nemám zkušenost, ale všichni to plus mínus maji podobně, jen je rozdíl v ofiko základech, což někde vím že zase… Číst vice »
Za sebe nemám s indickými řidiči autobusů jediný problém.
Ale aby se zdejší vzteklouni rozhořčovali ještě víc, tak připomínám, že se v Indii jezdí vlevo 💁♂️
Ať se to tu v diskuzi řeže! 😈
😄
Moje prvotní myšlenka byla úplně stejná — jestli vydrží jezdit vpravo, tak proč ne.
V Indii se jezdí vlevo, vpravo, uprostřed, prostě kde je místo 😀
Vyhodou indickych ridicu je ze pokud je pri nehode okamzite nezadrzite (coz casto neni mozne) tak nejpozdeji druhy den odleti do Indie kde se pod nimi slehne voda. A za par mesicu uz zase ridi v nejake jine zemi.
V Kanade jezdi indickych ridicu hodne na nakladakach a bezne je tu ve zpravach o nehodach ze ridic odcestoval ze zeme.
co mu také zbývá, než říkat že jsou super… Já bych teda do toho autobusu nevlezl. Jak mohl tady udělat řidičák, profesák…?
A Indii řidičák nepotřebujou… Tam ani žádné pravidla nemají…
Když už šíříte blbosti tak aspoň správně česky ŽÁDNÁ PRAVIDLA…
V Indii jsem rok pracoval a popravdě, indičtí řidiči jsou fakt extra! Vjedou z vedlejší na hlavni bez zastaveni a dokonce se většinou ani nerozhlédnou (na druhou stranu jsou všichni celkem šikovní a zruční, takže tyto situace většinou s trochou dávky štěstí nějak skoro vždy zvládnou), nechápou, proč na sebe vzájemně nesvítit v noci dálkovými (od firmy jsme měli pokyn jezdit po setmění zcela vyjímečně), zaparkují neosvětlený automobil uprostřed silnice hned za zatáčkou na úzké silnici. Když spolujezdec nebo řidič nemává tak půl minuty rukou z okénka, tak Vás nepustí se třeba zařadit z rychlého pruhu do pomalého…. Na dálnicích… Číst vice »
Taky jsem tam nějakou dobu byl, nejhorší byli asi dálnice. Kdy fakt oni jedou v protisměru v odstavným pruhu. Nebo se začnou otáčet přes celou dálnici, takhle jsem viděl i cisternu co špatně zabočila. Tak auta kde jezdila 150kmh, se začla v pohodě otáčet. Ty lidi tam žijou ve středověku a tohle bude pak řídit několika tunovej kolos u nás plný lidí. Tak to hodně štěstí.
Srazily se tam takto jíddou v protisměru dva jeepy ověšené konvemi na mléko a celkem bylo asi 5 mrtvých a 28 zraněných. Do každého z aut se nacpalo asi 10 Indů a dalších 8 viselo vně auta, drželi se za zahrádku a stáli v žabkách na těch bimbajících se konvích (dálnice jsou tam samý výmol a díra, takže tam jízda připomíná rodeo). To vše na dálnici ve 100 km rychlosti. A to vydží takto stát na slunci v 50 stupňovém verdu kdy ten vzduch kolem Vás za jízdy absolutně nechladí ale doslova pálí jako čert…. Na to všechno jsou zvyklí.… Číst vice »
Hehe…. 3000 € čistého, to máme tak 4200 € v hrubém. K tomu diety, takže v CZK jsme někde 120-130K čistá ruka.
Mám D včetně PP, kde se můžu hlásit? Ale ono to bude trošku jinak, že…..
https://www.flixbus.cz/prace-bus-partneri
Trochu mimo téma, ale je vždycky vtipné, když Češi mluví anglicky. Týpek instruktor ve videu: „Dount voRi, áj vil šou jů evRifink“ 😀 😀 Achjo.
Jako všechny ostatní národy, které nemají angličtinu jako rodný jazyk.
není tomu úplně tak, když opominu Francouze, tak slovansko jazyčné národy jsou na tom obecně s angličtinou hůř než ti co mají románské a anglo saské či germánské kořeny. Navíc u nás léta “ tvrdil muziku“ nejenom socialismus , ale i pro rozvoj kvality výuky jazyků bohužel konkurenční a velmi kvalitní český dabing. Nemluvě o tom, že také jen pomalu slábne i ideový základ z dob socialismu kdy výuka angličtiny nebyla na úrovni ( ve smyslu celé populace) . Doznívající vliv socialismu si krásně najdeme třeba na rozdílu v kvalitě angličtiny mezi staršími Finy, Estonci a Maďary, kteří patří k… Číst vice »
Ve španělsku jsou na tom ještě hůř, jako u nás. A zrovna starší Fini mají taky dobrou finglish, tomu rozumět je občas umění. (je pravda, že starší maďaři anglicky nemluví vůbec)
Ale spanelska – ac nekdy spatna – vyslovnost je alespon libozvucna, to se o eng vyslovnosti vychodni evropy (vs. nas) tedy fakt rici neda.
Kazdy ma naladene ucho trochu jinak, takhle to citim ja;)
Ví vil sí..
Testy profesní způsobilosti s tlumočníkem? To už někomu hrabe, ne? Pokud má někdo řidičák na autobus vydaný v ČR a jezdí u firmy, působící v ČR z velké části po ČR s českou klientelou, musí umět česky. Pokud chce jezdit ven, tak na komunikativní úrovni anglicky, případně nějaké základy jiného jazyka. Samozřejmě, nikdo nechce, aby dotyčný dokázal v češtině pohovořit o jazykovém odkazu Jana Nerudy a v angličtině porovnal vývoj jazyka od Shakespeara k Wildeovi, ale základní věci, spojené s profesí, musí umět vyřídit. On totiž ten autobusák za ty lidi co veze zodpovídá, i trestněprávně, a kromě jiného musí… Číst vice »
Smazáno pro rasistický obsah.
i kdyz misto “opice” napisete “o..ce”, porad budete stejny rasisticky hovado, pane kolego.
Prý 3tis euro. Ano ale je to včetně diet. A ty jsou vyšší jak mzda. Takže když jde marodit tak dostane možná tak 16-18tis.
Když jdete marodit, tak dostanete nemocenskou a ta je počítána z redukovaného základu, takže od jisté výši mzdy nikdy víc nedostanete. Ovšem to někteří nikdy nepochopí. 😉
Moje poslední vyjádření k tomuto, a dobrá rada zdarma panu Steiner i jeho „geniálním“ manažerům, pokud budete na superdlouhé trasy nutit do dvojic (kvůli neplacené učitelské práci navíc ze strany seniorních řidičů) nové Indy a „staré“ Čechy, velmi často si budou navzájem smrdět, a do roka to jeden z nich vzdá.
Mám dojem, že Ind to nebude, kdo by to vzdal. Na to mají v jejich zemi neskutečný trénink a životní přípravu. Dostat se do Evropy je jejich naprostý sen!
K tomu platí asi podobné, co k diskuzi ke kamionům. Objem osobokm se zvyšuje, protože všechny firmy chtějí růst. Čím dál tím víc lidí cestuje + cestují častěji + cestují na delší vzdálenosti. Zpravidla cestují bez nějaké hlubší motivace za poznáním, ale kvůli tomu, že „můžou“ a že se nechali „ukecat“ reklamou na výhodnou cenu nebo podvědomě sociálním tlakem na sdílení zážitků. Během roku procestují tolik míst, že ani nemají šanci si ty zážitky zpětně pamatovat, natož užít a co hůř opakovaně zaživají zklamání a frustraci z ubytování, stravy, front kvůli overturismu kvůli několika selfíčkám. Primární problém tedy není úplně… Číst vice »
Je to tak a to nechápu jak někoho může bavit sedět v autobuse víc jak 3 hodiny. Při svejch 190 jsem se po lyzovacce do Tyrol zařekl že nikdy více.
Po zkušenostech s podvody překladatelů u vietnamských zájemců o řidičák bych něco podobného zakázal. Nebo bude Flixbus poskytovat překladatele i pro cestující?
Chcete po řídících běžně, aby se s vámi bavili o odkazu českých obroditelů a jejich odkaze v literatuře? A nebojíte se, že když vám bude vysvětlovat svůj pohled, tak že nabourá?
Jenom chci, aby test vyplnil opravdu uchazeč o řidičský průkaz a ne překladatel. Ale tohle pochopit je zřejmě nad vaše možnosti.
Hmmm, takže když už došli cikorky ze Slovače, budeme je dovážet přímo z Indie?
Rasistou jste se už narodil, nebo jste v něj vyrostl?
Zajímalo by mě, zda ten tlumočník bude jezdit s nimi, aby jim překládal dodatkové tabulky dopravních značek a informativní značky.
Máme tady ve firmě v Německu stálych 10 Evropanů a už 370 Indů. Od doby co přišli, všechny cvozy jsou rozjebané. Neustále telefon v ruce natáčení, fotky atpod. Tomu říkám pokrok 🤣 Jo a samozřejmě zbytek Evropanů má v plánu odejít až na dva tři dožívající kusy. 😂
V Norsku je to podobne. Africane a pakistanci na pozicich ridicu. K nehodam bych jeste dodal, ze v kabine ridice jsou neustale skorapky od orisku a slupky od bananu. Ja uz nastesti koncim. Hodne stesti evropo!
Bláboly… Doložte statistiky, na základé kterých Afričané a Pakistánci bourají častěji, než vy, vysloužilý árijec a Übermensch…
Zadne statistiky vam dokladat nemusim. Jsem ocity svedek peti nehod, jen za posledni dva roky. A velmi casto kolegum musim vycouvavat s kloubakem, protoze couvat na vyjimky vubec neumi.
Měl jsem možnost řídit na Srí Lance, což je taková Indie pro začátečníky. Na prvni pohled chaos na druhý pohled bezpečí a ohleduplnost. Pokud přinesou svou ohleduplnost a slušnost i na naše silnice, bude to jedině dobře 😉
To není ohleduplnost, ale uváznutí v takové zácpě, že vás to fyzicky a po létech i psychicky donutí pohybovat se stádně.
No, říkám si, že ve srovnáním s indickým chaosem a přeplněností musí být naše i nacpané silnice ráj.
Pravda je, že u Flixbusu jsem nezažil horší řidiče než české: naprostá neochota a neomalenost, sprosté a oplzlé řeči na adresu cizinců/cizinek (nebo domnělých), hlasité rádio, komunikace na úrovni „prág hýr“, slova jako prosím a děkuji neexistují.
A k tomu sem tam situace typu, že se řidiči ztratili v Drážďanech a zmateně kroužili tak dlouho, až je nakonec místní museli navigovat.
Dovolte abych to bloudění vysvětlil…. páč i já s tím mám osobně zkušenost jako řidič. Dneska je problém, že žádné seznámení linky dávno není… Máš navigaci, tak se starej, ale jak občas víme, tak navigace není všemocná, takže k těmto situacím prostě jednou za čas dojde… A on když je člověk poprvé v tom daném místě a nepřipraví se předem na onu cestu , tak je hned problém na světě…. Jinak jsem také smutný z toho, že dneska ubývá těch lidí co ta práce baví a umí to s lidma….Úsměv a hezký pozdrav by měl být základ….
Když se musí používat 3 a více jazyků, tak už pozdrav ztrácí smysl, a dokud nedostanete od firmy příkazem nějaký jednotný multikulturní, tak bych tím neobtěžoval.
Ovšem pozdrav a úsměv silně zvyšují pravděpodobnost, že s vámi zákazník začne diskutovat, o což firmy globálně verbující co nejlevnější zaměstnance opravdu nemají zájem.
Pokud si poslechnete podcast s panem Prouzou, šéfem české odnože Flixbusu, tak vám rychle dojde, že po jejich řidičích nemůžete chtět fialky.
https://zdopravy.cz/podcast-standard-autobusove-dopravy-v-cesku-je-hodne-na-vysi-rika-tuzemsky-sef-flixbusu-106522/?comments=1#comments
Indové pracují i ve spánku.
Já jsem u této společnosti jezdil před nějakýma 8 lety a myslím si, že nejen já u této firmy začínal a zkusil si dálkové linky a poznal nová místa. Ted bych měl obavy jít do takového to obrovské firmy. Neumím si představit, že by mi do posádky dali ať už Inda nebo Poláka, či Ukrajince. Děláš v české firmě?? Tak mluv česky! V Německu chtějí taky němčinu. Není naší povinností komunikovat třeba s kolegou v angličtině, i když jí ovládáme. Ale to je můj názor….
Svůj názor si nechtěná dobu tak 20 let zpátky.
Já tomu rozumím, že mezi námi dělají cizinci… U mě na firmě tomu taky tak je, ale pořád nevidím důvod komunikovat s kolegy jinak než česky….Proto jsem šel do české firmy. Jsou lidé, co třeba cizí jazyky neumí a proto dělají v české firmě…
Česká firma si může svobodně vybrat jestli je zaměstná nebo ne…
A v 95% případů si česká firma vybere, že zaučování i takových nových nechá na běžných spolupracovnících, kteří žádné bonusy za nabírání cizinců ani zaučování nedostávají. A pokud Čecha v práci nutíte mluvit anglicky či německy plus zaučovat, měli by jste mu dát dvojnásobný plat, když v blízkém Rakousku či Německu by dostal trojnásobný.
Mají se sdružovat do odborů a vyjednávat lepší pracovní podmínky, ne na ně nadávat, stěžovat si na netu a jinak držet hubu a krok.
Vy nemáte povinnosť komunikovať v angličtine a oni nemajú povinnosť vás zamestnávať. A českými firmami myslíte tie pobočky nemeckých firiem?
Váš názor je sice správný, ale pouze do té doby, pokud nabízíte práci, kterou chtějí česky mluvící osoby vykonávat.
Pokud česky mluvící o váš byznys mít zájem nebudou a vy přesto budete mlátit pěstičkou do stolu a dál trvat na vaší jazykové podmínce, tak prostě jen zavřete krám, bude od vás pokoj a váš byznys převezmou ti flexibilnější.
Pana Pavla Steinera, majitele Umbrelly, považuji za důvěryhodného manažera, takže chápu, že po tom, co bez většího efektu vyzkoušel jiné, jednodušší způsoby, jak si zajistit pracovní sílu, zvolil tuto cestu.
Můžete je zkusit naučit česky. Maďaři také trpí dojmem že by se zbytek světa měl naučit jejich jedinečný jazyk. To platilo při hledání práce za Rakousko-Uherska ale dneska už se obejdete i bez té němčiny…
Je komické, že v „české“ firmě s názvem DEŠTNÍK anglicky, požadujete znalost češtiny. A ještě vtipnější je to v mezinárodní dopravě. Vy běžte rozvážet rohlíky do Penamu, tam budete mít klid.
Já třeba anglicky mluvím a když jsem kdysi pracoval v Umbrelle, tak jsem anglicky mluvit musel na mezinárodních linkách… A mluvím do dneška anglicky ať s průvodci tak s cestujícími. Ale pokud pojedu s kolegou nebo dispečerem, tak se s ním chci domluvit v rodném jazyce… Tady jde pouze o princip. A tady nejde o mě, ale jde tu třeba o generaci, která tu angličtinu neuměla a nemá k ní vztah a těch lidí bohužel není málo.
Já bych toho chtěl. A co Slováci? Ti vám nevadí? 😀
Chcete tu češtinu i od Slováků? Většinou se česky dřív naučí ten Ind/Pákistánec kvůli jazykové zkoušce kvůli pobytu, než ten Slovák.
A vy jste se někdy nedomluvil se Slovákem. Jeden Slovák tvrdí, že má problém domluvit se na jihu Slovenska, protože tam jsou Maďaři, kteří slovensky neumí, ale v ČR se domluví všude.
Měl jsem možnost v Umbrelle pracovat. Zkušenost, kterou už nechci nikdy znova zažít. Zaměstnávání Indů je jen důsledkem příšerného zacházení s řidiči a hlavně všemožného porušování zákonů, mzdových a daňových předpisů, zákoníku práce, atd. Když v Umbrelle začali před lety docházet čeští řidiči, nabírali se ve velkém Slováci, pak Poláci nebo Maďaři. Zkoušelo se to s Rumuny a teď, když už je Umbrella mezi řidiči profláknutá, začíná pokus s Indy. Většina linek jsou noční přejezdy přes půlku Evropy. Jezdí se s patrovými autobusy ve dvou řidičích. Do autobusů se vejde 80 cestujících a hodně často jsou plně obsazeny. Začíná se… Číst vice »
Problém najít zaměstnance není jen u řidičů. Žiji již několik let v Německu a hledají ve všech oborech. Stačí si vyjít na procházku po městě a objevíte zaručeně několik výloh s oznámením, že hledají zaměstnance. U mého zaměstnavatele přijali také zaměstnance z Indie a jiných východních zemí např Filipíny, ale aspoň mluví německy. Práce je tu dost, ale najít byt je jako výhra v loterii.
Vážený pane Petře S. Je úplně zbytečné Vám jakkoliv Váš komentář rozporovat, protože Vy jste tu vysypal takový kýbl hnoje, že by to byla pro mě ztráta času. Nevím kdo jste a nevím kdy jste u nás pracoval, ale každý člověk který je vlastního objektivního úsudku schopný musí vědět, že Vám u nás musel někdo ,,šlápnout na kuří oko,, , aby jste ze sebe vypotil to co jste sem napsal… Jestli si někdo vážně myslí, že nás německé a české úřady nekontrolují / dokonce se tak děje každé tři měsíce / , nebo že u nas nekdo musi delat 300… Číst vice »
Vážený pane Steinere, žádný kýbl hnoje jsem tu nevysypal. Vše, co jsem zde napsal, mohu doložit výkazy práce a výplatními páskami za několik let. Raději nechtějte, abych to vytahoval, protože by se o Vás mohla začít zajímat kriminálka. Byly měsíce, kdy jsem jezdil 30 dnů bez jediného volna, udělal jsem bezmála 400 hodin v měsíci a na výplatní pásce jsem měl 38 tis. čistého. Zbytek peněz byly diety, kapesné, kufrovné na dohodu o provedení práce atd. Přestaňte tady prosím lhát, mezi řidiči autobusů po celé Evropě máte velmi špatnou pověst, proto musíte řidiče nabírat až v Indii. Z Vaší firmy… Číst vice »
Pane – předně, když už tady po mě i po Umbrelle ,,jdete jak po uzeným,, , tak se alespoň představte, at vím s kým mám tu čest a neschovávejte se jako zbabělec za nějaké křestní jméno. A k Vašemu – zdvojenému – komentáři bych si jen dovolil poznamenat, že digitální karta řidiče je majetkem a zodpovědností daného řidiče, ne Umbrelly, ne Steinera a držitel této karty je ze zákona povinný dodržovat veškeré zákony, které mu z titulu výkonu práce profesionálního řidiče přináležejí. Stejná pravidla platí i když jezdíte na nějaké práci, kde digitální kartu řidiče bezpodmínečně v tachografu nepotřebujete, ale… Číst vice »
Tedy, já autobus nikdy neřídil, ale kdyby jo, tak už jen podle Vašich vyjádření bych u vás doopravdy nechtěl pracovat. Vaše odpovědi jsou pro mě dostatečná red flag.
Opravdu to není tak, že by bourali pouze řidiči Umbrelly. Mikrospánek dostal i kolega v osobáku. Dispečer nemůže hlídat kartu každého řidiče, možná by nebylo špatné, kdyby si je začali řidiči hlídat sami. Ve středních Čechách jezdí na kamionech hodně kluků z Mongolska, a nejsou to nehorší řidiči. Nemá tak náhodou čistě teoreticky Flix nastavené střídání řidičů dříve, než po 4.5 hodině řízení.
Vážený pane Steinere, žádný kýbl hnoje jsem tu nevysypal. Vše, co jsem zde napsal, mohu doložit výkazy práce a výplatními páskami za několik let. Raději nechtějte, abych to vytahoval, protože by se o Vás mohla začít zajímat kriminálka. Byly měsíce, kdy jsem jezdil 30 dnů bez jediného volna, udělal jsem bezmála 400 hodin v měsíci a na výplatní pásce jsem měl 38 tis. čistého. Zbytek peněz byly diety, kapesné, kufrovné na dohodu o provedení práce atd. Přestaňte tady prosím lhát, mezi řidiči autobusů po celé Evropě máte velmi špatnou pověst, proto musíte řidiče nabírat až v Indii. Z Vaší firmy… Číst vice »
Pane Steiner, děkuji vám za reakci na příspěvek pana Petra S.
Podrobnosti, které ve svém příspěvku uvedl ale naznačují, že se nejedná o pouhý výron všeobecné zlosti někoho zvenčí, ale že má do uvedené problematiky jistý vhled.
Mohl byste prosím alespoň upřesnit informace uvedené ohledně nízké kvality ubytování řidičů v zahraničí – hotely, nocležny? Ty úřady, s výjimkou PO, zpravidla nekontrolují.
Dobrý den Karle, jak už jsem psal u Umbrelly jsem jezdil 4 roky v Praze v Mnichově, Kodani, Berlíně , Hamburku jsou byty nebo penziony. Na přesoání to stačí, jen by neuškodilo kdyby někteří kolegové víc dbali na čistotu a ne vše zničili. Matrace někde byli proležene a zničené, ale začali se vyměňovat. Všude jinde jsou Hotely. Třeba v Miláně je nádherný hotel a vím že tam řidiči rádi jezdí. Já tam byl jednou. Jinak všude klasika Ibis nebo B&B takové ty normální hotely. Než jsem odešel tak se i snídaně vrátili. Myslím že spousta dopravců má stejné hotely, když… Číst vice »
Josefe, děkuji vám za odpověď.
Popis podmínek na spaní a odpočinek posádky, které uvedl pan Petr S, mi připadal poněkud extrémní, proto jsem se na úroveň ubytování dotázal.
Pokud shrnu vaší odpověď, tak na nocležnách situace (a problémy) podobné, jako u ČD, u hotelů se jedná o běžnou cenovou kategorii.
Ostatní věci z příspěvku pana Petra S jsem nechal být, protože silně pochybuji, že by si úřady v CZ, nebo D nechaly ujít tu jedinečnou možnost nachytat (a podojit) firmu na věcech, které se ze zákona musejí dokumentovat a archivovat a lze je snadno i zpětně dohledat.
Přesně tak jak píšete.
Karle zdravím Vás. Umbrella má jak svoje / pronajaté / ubytování – Praha, Kodaň, Hamburg, Berlín, Paříž, Mnichov, kde se jedná bud o normální byty a nebo celé penziony a kde zajištujeme jak každodenní úklidy, tak i praní a výměny ložního prádla po každém jednom spaní. Vzhledem k tomu, že v Mnichově, Hamburku, Praze a v Paříži to od nás využívají i jiní dopravci z různých států Evropy, tak pokládám za ztrátu času, abych se tady obhajoval a vyvracel nějaké tlachy o tom že tam běhají krysy velké jako zajíci a že si tam dávají šváby dostaveníčko na pivo. V… Číst vice »
Pane Steiner,
děkuji i vám za rozsáhlou vyčerpávající odpověď, která je v souladu s tím, co mi již před vámi stručněji popsal pan Josef E.
Příspěvek pana Petra S je tak silně koncentrovaný a jednostranný, že i výraz „nadsazená nadsázka“ je pro to poněkud nevypovídající.
Osobně se divím, že za podmínek, které popsal, u vás vydržel pracovat, jak sám píše, několik let. To už lze považovat za jistou formu masochismu, přitom jeho frustrace měla tak snadné řešení – ve zkušební době jít pracovat jinam.
Například takový ICOM transport Jihlava svými moderními autobusy pokrývá v Česku 9 krajů…
https://www.icomtransport.cz/kariera/ridic-autobusu/
Jsou dvě možnosti, buď ani nevíte co se u vás ve firmě děje (a je vám to jedno), anebo se tady snažíte pošpinit svědectví pana Petra tím kydáním hnoje na který si stěžujete. Myslíte že by se někdo obtěžoval psát tak dlouhý a podrobný text jen z dlouhé chvíle, že vám to potřebuje nandat? Na to by stačil jeden krátký odstavec bez detailů.
Takže když o vás napíšu pět odstavců, co jste ukradl a koho jste podvedl a pak se budete hájit, že to není pravda, tak to pravda bude, protože přeci by se někdo neobtěžoval psát tak dlouhý text jen z dlouhé chvíle?
Jezdil jsme s hodně řidiči co vyžívali v psaní. Také na vše nadávali a i s hodně lidmi se soudili a úplně se v tom vyžívali a ani se tím netajili.
Pracoval jsem v Umbrelle asi 4 roky. Musel jsem skončit před půl rokem ze zdravotních důvodu. Já byl spokojený nikdy se mi nestalo že by mě nikdo nutil jít jezdit ve volnu nebo v pauze. Občas zavolali jestli můžu jít na linku že nepřišel řidič nebo někdo onemocněl. Vše bylo na domluvě. Na mzdu jsem si nikdy nemohl stěžovat. Co se tyče ubytování tak snídaně se na hotely vrátili, kde je samozřejmě dělali. A co vím od kolegu co tam ještě jezdí tak postupně matrace vyměňují. V tohle ohledu vidím pokrok. O Rumunech nic nevím nikdy jsem tu čest neměl.… Číst vice »
Ty tragicky převrácené autobusy nejsou až tak běžné, kdyby dvoupatráky nevyráběl německý Neoplan, tak by je EU minimálně na nebezpečných mimoměstských linkách už dávno zakázala.
Kdybyste si furt nevymýšlel, byl byste slušný člověk. Ale bohužel. 😉
Naprosto souhlasím, všude, kde jsem pracoval, to mělo nějakou štábní kulturu. Jen v Umbrelle p. Steinera ne. Sem už nikdy.
A pan Gottfried není ani schopný odpovědět na mail, pokud se člověk hlásí, a je hotový řidič i s platným profesákem a kartou řidiče 😀
Jsi snad IND??? 😀
😀 😀 😀
Indové v Indii mají velmi specifický přístup k dodržování zákonů. Sázka na úplnou změnu mentality mi připadá dosti riskantní. Ale uvidíme.
Zažil jsem dva kolegy z Indie (ano, nejsem řidič, ale kancelářská krysa) a nebyly s nimi větší problémy. Na začátku bylo vidět, že přišli z jiného prostředí, ale když jim člověk vysvětlil, že tady jsou jiné zvyky (třeba že se u nás termíny a časy přesně dodržují a ne, že se půl hodiny čeká na ty, kterým se nechtělo vstávat), tak se bez problémů a hlavně bez stížností přizpůsobili. A co mě na nich překvapilo nejvíc: oba se aktivně učili česky, samozřejmě jen základní fráze, ale sami říkali, že se chtějí v běžných situacích domluvit naším jazykem. To je u… Číst vice »
Teoreticky pěkné vlastnosti. Ale prakticky je Indů přez miliardu, a když je nějaká firma začne nabírat, tak to většinou rozjede už masově a brzy jich je takové kvantum, že se zase začnou chovat jako doma. Hlavní problém, ale je v takových firmách obří fluktuace, většinou neplacené vynucené zaškolování původními zaměstnanci, kteří třeba v řidičských profesích jsou často introverti, a nezadržitelný úpadek jakékoliv firemní kultury i morálky. Hlavně ve firmách s českým středním manažmentem, je to jako odsudek smrti, protože české firmy skoro vždy mají hlavní konkurenční výhodu ve světově dlouho nejlevnějších odborných dělnících, a nulové zkušenosti s koloniální multikulturou a… Číst vice »
Popravdě řečeno “ takovéto krásné peníze“ jsem měl ve spa už před víc jak deseti lety. Když jsem viděl jak se jezdí v Indii tak nechci se nikoho dotknout ale s nima bych se bál i jako pasažér v pohřebním voze.
řídili Indicky kamion !!! pan ředitel asi padal na hlavu.
tam jezdí džungle zákon a navic vlevo.
Máme tady lokality plné nezaměstnaných, kteří mají občanství, mluví českyba řídit taky umí.
Jen díky luxusním dávkám pracovat nemusí.
Nechybí lidé, chybí motivace.
otázka je , jestli by byli ochotní řídit celou směnu a chodili by řádně na směny . Takových lidí, kteří něco umí, ale nejsou ochotní/schopní to vykonávat spolehlivě každý den je docela dost. Motivace takových je těžká…
Motivace = sebrat jim veškeré dávky, ať chodí do práce jako ostatní nebo se můžou vystěhovat někam, kde budou jejich nicnedělání akceptovat.
Jaký význam má nutit do práce někoho, kdo nechce, když můžete vzít někoho, kdo pracovat chce?
Paní Hejníčková, možná tomu nebudete věřit, ale velká část problému spočívá i v tom, že mnoho lidí, kteří volají „Ať jdou makat,“ zároveň volají taky „Takového bych v životě nezaměstnal!“ Je to zacyklené a způsobujeme si to sami.
Nezaměstnaných máme skoro nejméně na světě. Ale několik desetiletí u nás narůstají kvanta lidí živících se zbytečnou nebo dokonce i škodlivou činností.
Těžko říct jestli nejlepší ale nejlevnější určitě.
Paroubek kdysi říkal něco o marťanech. Doktorů a inženýrů máme v Německu habaděj, proč nevybírat tam, ale vozit to až Indie, no koho by napadlo. Ono vlastně autobusy jezdí většinou prázdné.
Kde je to ONO , kde “ většinou jezdí autobusy prázdné „, prosím ?
Právě se cracím plným zeleným autobusem. Tam jsem jel taky plným zeleným autobusem. Planetu Ono bych taky rád navštívil. 😆
Tak jestli se naucili ridit v Indii, tak v EU budou jezdit v pohode 😀
Lžou, prostě nechtějí přidat. Za 3000 eur čistého by měli českých řidičů plno ale jejich nabídka je výrazně nižší 2240 eur/18 směn
https://umbrellamobility.com/blog/umbrella-mobility-hleda-nove-posily-do-tymu
Těm Indům musí nabídnou opticky co nejvyšší mzdu, aby byli alespoň trochu konkurenceschopní i s nabídkami přímo z Německa. Většinou se pak dorovnání zisků řeší povinnou přez firmu sjednanou předraženou ubytovnou, nebo počáteční nevýhodnou půjčkou na zaškolení s velkými pokutami.
Nelžou, je to tak, jezdím u Umbrelly 7 let. To na co odkazujes je z jara roku 22. Od te doby už 3x pridavali. Chlapi kteri jezdi dlouhy linky treba Pariz nebo Amstr nebo nahore na severu nebo vyluky v Nemecku, tak vydelaji daleko vic nez 3. Kdyz tady chces poradne vydelat tak to neni problem jen musis vazne makat.
Já teda jezdil Bruggy a Amstr a za 18 směn jsem rozhodně 3000€ čistého neměl kdyby jo tak me ani nenapadne odejít
Nevim v jakym roce jsi to jezdil a nevim jake jsi mel hodnoceni, ale kdyz mam na Flixu hodnoceni 4,5 a vyse a odjzdim vse co jsem mel od dispecera turnusove naplanovano tak jsem se s letosnima prachama na trojku vzdy dostal.
A to kolik opravdu berete je přiznáno na pásce nebo jsou to diety?
To co me prijde na ucet
Já tam vidím 38 tis hrubého. Ano základ, ale to jsme na třetině v čistém a že by odměny byly pomalu 100 tis v hrubém abychom se dostali na 3000 Eur v čistémto snad nemyslí autor vážně? Článek je dost lživý.
Náhrady se nedaní 🙂
Profesní způsobilost s tlumočníkem?🤦♂️
A to s ním ten tlumočník pak bude tvořit posádku?
Tlumočník: bacha jelen
Řidič: co to je jelen?😂🤣😂🤣
3000 eur za 18 směn,to by euro bylo za 17 Kč.Hlavně to není jen o penězích,ale o lidech,dobře už bylo.
3000 eur za 18 směn. Kolik je to hodin? To už se ale neuvádí,jak dlouhá ta směna je.
Já jezdím taky s autobusem, dělám okolo 15 směn,ale ve skutečnosti s čekáním je to asi 220 hodin No, beru za to zhruba 40000 Kč čistého. Ale jezdím jen kolem komína a jsem denně doma a nemusím se učit nějaké cizí jazyky. Jeden týden mám 2 dny volna a druhý 5 dnů volna. Neměnil bych,to mi stačí.
Přesně. Cca 44k s dietama, kolem komína, denně doma, cca 190 hodin na fond – s čekáním nevím. Co víc vymejšlet.
Bude se divit, až mu budou počítat důchod, že diety se mu do důchodu nepočítají. Ale to teď nevidí.
A teď tu o Karkulce 🤦♂️🙏🙈
Jen aby 🤪
Tady někdo lže 😂 3000€ to je vtip ne, kde se bere taková hromada jdu tam. Teď jsem dostal za 220h 38tis od Arijce
No nevím no. Z doslechu vím že svého času snad CS.Cargo zkoušelo Filipínce nebo jiné “ exoty “ a moc dlouho jim to nevydrželo ty schopnější začátek tady využili k přestupu dál na západ a ty méně schopní se vrátili zpátky nebo šli mimo dopravu. Vím že spousta firem má zaměstnané Ukrajince a že některé firmy dnes už nemají šoféra jiného než Ukrajince a fungujou. Ale Ind je podle mě hodně velká exotika a řekl bych že jejich přezkoušení jak z odborné tak profesní způsobilosti bude velmi dobrá loterie.
Zajímalo by mně, jak vyřešil kvóty na zaměstnance z třetích zemí, nesmyslné vládní nařízení 233/2021.
Jinak, jestli ti řidiči jezdili v Indii a na Filipínách, potom jim řízení busu v Evropě musí připadat, jako pohádka.
A nejspíš umí i anglicky, takže idpadá jazyková bariéra.
Proč ne?
Umí anglicky odpadá jazyková bariéra? Jste si spletl zemi, tady zatím úřední jazyk není angličtina.
Indickou angličtinu už jste někdy slyšel? 😆
Osobně už se těším na videa na Youtube…pokud si přenesou jejich návyky,bude to veselé…
Tak hurá Indové fakt umějí
V Indii jste byl?
🤣🤣🤪
Proč ne? Naše firma má už celé účetnictví vedené a zpracovávané v Indii a je to uplně v pohodě.Spíš se domluvíte s Indem než některýma českýma či ślovenskýma pičusama.
To máte dobré. My máme support podle jmen také někde v Indii, což funguje dobře na jednoduché věci, ale když dojde na něco složitého, tak ze sebe raději uděláme blbce a vybereme špatnou kategorii, abychom dostali Evropu, nebo počkáme do večera, abychom dostali Ameriku.
Ano, pořád je všechno v pohodě. Jen to, jak se jako národ tak nějak nemusíme a každý cizinec je lepší, tak to už v pohodě není.
To není problém národnostní ,potíž je v tom že se o velké části našich soukmenovců dá řici , že na všechno serou.
U nás ve firmě jsme pár let zpět z Indie dotáhli nějaké vývojáře. Tady to bude mít asi podobný příběh. Po nějaké době si všimnou, že si ti s nikým nerozumí, v obchodech a venku jen posbiraji rasistické poznámky a tykání. V obchodech a má úřadech jim angličtina k ničemu moc nebude. Budou mít problém si najít partnerku a když se jim to podaří, tak zjistí, že místní školky s školy pro je nejsou.
Po 3 letech bylo z 10 dovezených lidí půlka dál na západě a druhá jela domů. Navíc ty jejich platy v IT tu pořád byly nadprůměrné.
U nás jezdí Turek s kamionem.V zúžení předjíždí,zákaz předjíždění nezná značky nezná ale tak hlavně že šéf má zaměstnance
Myslím, že Turek a Ind jsou úplně jiné civilizační okruhy. Kromě toho je Indie větší než celá Evropa, počet obyvatel má mnohonásobný. Doopravdy rozdíly jsou tam obrovské.
Tak jen k těm vašim zeměpisným a demografickým znalostem. Indie je rozlohou třetinová proti Evropě. (A to je Evropa druhý nejmenší kontinent po Austrálii) A co se týče obyvatel… Mnohonásobně???? Pokud 2x tak ok..(1.5 Imld Ind proti 3/4 mld E) Ale jo. Zkusil jste to.
Pan říká že nabízí 3000euro,ale v komentářích u videa tam tYpek píše že bere 2000euro.Presně z tohoto důvodu s tím nesouhlasím,budou jezdit levněji a prachy se nám už nezvednou.A že Indů je takže máme se na co těšit
+-3000 hrubého a +-2000 čistého, firma vám vždy nabízí plat v hrubém.
Ne, v dopravě se počítá v čistém, to jest čistá mzda a k tomu i diety, které tvoří nadpoloviční část tohoto příjmu u zahraničních cest, a jsou nezdaněné, takže se natahují na maximální možný objem 140pct základu. A k tomu hrubá mzda co nejmenší.
To je zase kec by jeden zvracel
V dopravě je hrubá stejně jak kdekoliv jinde
A za 70 českých se dneska opravdu jezdí ale musíte jezdit doraz a to vám 95% uchazečů přijde a řekne přijdu na 6 a o půl 4 padla a potom napíšou komentář že Le to lež že se nedá ta suma vydelat
Win-win situation…
Nevěděl jsem kolik „řidičů“ tady diskutuje…
Nemusí nikoho přemlouvat, stačí když normálně a pořádně zaplatí ! 😀
Jen by mě zajímalo, jak se hodnotí dobrý řidič….nebourá, bere všechny směny, nežádá zvýšení platu, je neustále na telefonu???
Tváří se radostně…bez ohledu na počasí je nezdolným optimistou…ikdyž občas něco klepe a vrže..:-)
Viz text, například hodnocení cestujícími v aplikaci
Hodnocení před jejich aplikaci bez auditů. Proste to ukáže to co chtějí v tomhle případě..
Nezaměstnanost je asi 3,8 procenta, takže moc nemám pocit, že se lidem pracovat nechce. Možná se jim jen nechce pracovat v konkrétních firmách za konkrétních podmínek?
Je to tak. Asi jako všude…
Koukněte se občas, jaké se nabízí pozice a o jaké pozice mají Češi zájem.
Tak třeba čínštinu na úrovni rodilého mluvčího asi moc Čechů nedá.
Zrovna v tý Umbrelle nejsou podmínky špatný. Ale bude snažší dostat do ciziny Inda co je tu sám, jak čecha co má doma rodinu.
A ten Ind živí rodinu úplně někde jinde a má jiní cíle tak muže vždy vzít nižší plat a dovolit jsi nestěžovat na podmínky. Buduje domov doma a pak se vrátí do pohodlí. Čech nic nemůže tu zavolat a podmínky vybudovat. Skončí na ulici a bude problému státu. Mám zkušenosti, v Kanadě přivezly za čtyři rok 4 miliony pracovníků věčina Indů a hodně Filipíncu. Mládež v Kanadě je v pasti. Potlačilo to mzdy a zmizeli práce pro brigádníky úplně. Porodnost se propadla na jednu nejnižší na světě a trápí Kanadu neuvěřitelné sociální problémy (drogy, kriminalita, bezdomovci). Příčin je hodně ale… Číst vice »
Pan majitel Umbrelly neni zrejme zbehly v narodohospodarskych statistikach. A tak si jen spatne vyklada situaci, kdy na vypsanou pozici se mu nehlasi lidi.
Ono proste se snizuje pocet lidi v produktivnim veku a to velmi rychlym tempem. Lidi odchazi do duchodu a nastupujici generace ma polovicni pocty. Navic v Cesku se stale zvysuje pocet celkovych pracovnich pozic, udrzuje se zde nizkoprijmova vyroba. Takze potrebujeme vic lidi a pritom je nas min. A pak se holt stava ze si to nekdo vylozi jako ‚Čechům se nechce‘
Kdysi ve zlých dobách se řidičáky na autobus a náklaďak robily na té proklínané vojně. A to v chybí.
Taky se tam robila šikana, buzerace a další super věci. Jestli vám něco chybí, dopřejte si to dle libosti, ale pro ostatní to nechte na nich. V dnešní době řidičák zájemcům o práci rád zajistí skoro každý zaměstnavatel.
Ano a tak šikana přesunula do škol. Zajímalo by mě jestli jste na té vojně byl…. Vojna udělala z kluků chlapi. Ne takový primadony jako dnes.
Vojna má z kluků udělat tvrdý chlapy a ne žádné měkoty…
A jak se pozná ten správnej chlap ? Nemytej, smradlavej alkoholik se špínou za nehtama co neovládá základní gramatiku ?
Asi jste nepochopil (a nejste jedinej), že dizgrafy narážel na tu hrubku. O spravnejch chlapech nic nepsal.
I dizgrafy mohou mít cit pro koncovki…
Měkké koncovki
Taková je teorie, ale velmi často to tvrdí ty největší sněhové vločky, kterým se hroutí svět, když musí zaparkovat auto 200 metrů od domu.
Možná kdyby jste měl možnost věnovat se místo vojny studiu, tak budete vědět, že vojna udělala z kluků chlapY .
…a vy byste věděl, že čeština nezná „kdyby jste“.
To jen tak pro pořádek, jinak s tou vojnou jako výrobnou chlapů je to samozřejmě krutý nesmysl.
Vojna mne naučila lhát, krást a ojebávat stanovené postupy.
Ano, taky jsem se naučil pasivně rezistentně odolávat buzeraci a komunikovat s lidmi mimo mou sociální bublinu.
Jako bonus beru osobní interakci s lidma, co zažili opravdový průser (Irák, Gruzie, Jugoška), abych si trošku udělal jasno v tom, jak vypadá opravdový průser.
Za ten ztracený rok to rozhodně nestálo.
Jenže z těch řidičů co se dostali za volant autobusů díky řidičáku z vojny se rekrutovali ty největší pitomci co pak dělali ostudu ostatním řidičům.
Promluvil inteligent
Dedovschina vám taky chybí?
Bejt na rok odvlečeny a dělat nějakou pakárnu není moc rozdílné od toho být zavrenej ve vězení. Odnést si z toho jen nějaký řidičák je slabá náhražka.
Řidiči na vojně za komančů ,tak to byla kapitola sama pro sebe. Z deseti uměli jezdit maximálně dva,tři…zbytek bída.
Jak se ti vojáci na praporech měli naučit jezdit slušně, když jednou za měsíc odjeli povinně 30 km cvičné jízdy a nic víc. Pak to taky vypadalo , když se vyjelo na cvičení. Často nezvládli řízení a končili v příkopě. My na rtu jsme jezdili často z důvodu zásobování. Jenže to nás bylo v každých kasárnách pár vojáků.
A řidičák z vojny se nebral podle ujetých km,ale dle délky vojny. Tudíž se bralo, že po dvou letech vojny ten člověk umí řídit
Dneska se dá udělat na pracáku zadarmo. C i D.
Nikoliv. Vojenské řidičáky se dělaly ještě před vojnou, branec za něj zaplatil 300 Kč. Na vojně pak absolvoval KŘK (krátkodobý řidičský kurz) pro běžnou techniku (UAZ, Praga, TATRA) nebo půlroční školu pro poddůstojníky (tanky, houfnice, raketové dělostřelectvo).
Tak Indové již houfně v Praze jezdí s kde čím, nejčastěji na kole nebo motorce pro Wolt a jsou to teda střelci.. s autobusem budou snad hodnější 🙂 v uberu po Evropě jsou s nima jízdy asi jako tady s Ukrajinci, takže pohoda
Indama to začíná..Ne vážně, nalejme si čistého vína: Práce v pohybu, na kolech a bez rodiny-to Čechům smrdí. Osobně bych profesionálně za volant nesedl ani týden před penzí. Jen mám pocit,že za pár let pan podnikatel z Umbrelly bude řešit úprk Indů dál na Západ..
Já jsem si nalil pivo. Nevadí ?
Jestli je čisté?
Jiný nepiju
rozhodně ta která piju já plní podmínky Reinheitsgebot
Absolutně ne…jsem bytostný liberál:-)))…hlavně aby bclo čisté..:-))
Současná nezaměstnanost je velmi nízká, takže mezi těmi nezaměstnanými je asi již velká část nezaměstnatelných a už není moc kde brát. Firmy si budou maximálně přetahovat lidi mezi sebou.
Tady dává smysl vydat pracovní víza pro cizince, kteří by mohli doplnit nedostatkové pozice, ale zároveň nezahltili pracovní trh. Samozřejmě se to musí hlídat, aby se ta migrace nějak nezvrhla, ale zrovna Indové snad mají celkem tendenci se vracet domů.
Spíš dává smysl začít konečně investovat do automatizace a robotizace, protože nás čeká dost velkej a dost dlouhej sešup populace v produktivním věku. Budu se opakovat, ale nejsilnější populační ročník je 1974, těm lidem je teď 50 let. A každý další ročník je slabší…v roce 2023 se narodilo 91 tisíc dětí, v roce 1974 194 tisíc dětí….
Anebo udělat pravidla tak aby se těch dětí rodilo více a rodiny lépe fungovaly…
Začíná to pohledem na demografický vývoj v ČR, především věkovou strukturu
Tak smrdí… pokud je někdo schopen si vydělat víc peněz nějak jinak, nebo stejný peníze ale za lešpích podmínek, tak by byl blbej, aby to neudělal.
Kdo se někdy na vlastní kůži ocitl v indickém provoze, tak je mu jasné, že pro tyhle borce to bude snová práce, něco jako placená dovolená. Realita našeho provozu je mnohem jednodušší, než co mají zažité z domova, o podmínkách práce nemluvě.
Souhlas, jezdit umět budou. Zda budou mít řidičák, to je jiná otázka. Jen doufám, že se v provozu i kvůli nam ostatním budou řídit i něčím jiným než indickým motoristickým náboženstvím 4G: good sight, good horn, good brakes, good luck…
Ano…stačí trefit správnou stranu vozovky.
Tak v Indii se jezdí formálně vlevo, ale reálně se jezdí středem vozovky. Až v poslední chvíli každý stočí volant nalevo. Je to divné, ale po pár dnech si na to celkem zvyknete. Má to docela prozaickou příčinu, že většina cest nemá žádnou krajnici
Tady přece nejde o Indy jestli jsou šikovní nebo ne. Tady je politika státu o tom , jestli mají zájem zaměstnávat české občany v české zemi. Ovce už jsou dávno zblblé propagandou. Tady vládnou agentury, které mají zájem o co největší zisk. A kdo jim ten zisk vytvoří? No český dělník určitě ne. Takže zaměstnáji chudáky z Asie a agentury dostanou sumu peněz a z těch pak mají vejvar. Chudakům vyplatí almužnu a sami se napakuji
Umbrella najímá přímo. Jestli máte řidičák na bus, rád vám zprostředkuji kontakt. Jestli jste se přišel pochlubit, že čtete zvratky velikánů typu Okamura, zkuste svá moudra šířit jinde. Díky
Požádám Vás o zprostředkování. Jsem připravený nastoupit za 160 h / 75.000 čistého v České republice.
Zn. Ihned
Tři tisíce eur čistého měsíčně? No troufám si tvrdit, že za tyhle peníze by problém s řidiči na českém trhu fakt neměli…
Přesně tak. Někdo tu lže. Vy to ale nejste.
Praxe hovoří, že za tyto peníze sehnat práceschopného Čecha problém je.
Mnoha lidem totiž přijde divné, že by si vydělali výrazně více než v konkurenčních firmách, tudíž na tom určitě něco bude a něco na tom smrdí.
Tudíž za menší peníze paradoxně seženete lépe, protože mzda je už podobná s konkurencí a tudíž tam nemá co smrdět.
Z tisíce řidičů ikdyby bylo jen dvěstě čechů tak si to na parkovišti řeknou a před bránou budou mít frontu lidí, cizinci by se nechytali. Já i tomu platu věřím. Jen by mě zajímalo těch 18 směn, abyto nebylo za 30 dní i v únoru s týdenním odpočinkem u MHD bez karet.
Když už si člověk myslí, že to s Flixbusem nemůže být horší… 😆
Jinak je zajímavé, že v Indii patří Indové k nejhorším řidičům a Grizínci v Gruzii taky. Že by sem Umbrella dovážela cream of the cream?
Co to je za logiku?
V indii je jezdí tak, jak jezdí většina. Taxikář mi to minule vysvětloval: „dívej se přes přední sklo a nic dalšího neřeš“. Je to divočina a jinak to tam prostě nejde, ale to automaticky neznamená, že ti řidiči jsou neschopní, nepozorní nebo hulváti.
Naopak věřím, že kdo úspěšně odřídil autobus v indickém provozu, ten má řízení v Evropě jako dovolenou.
A kolik % je v Indii řidičů neIndů prosím, ptám se pro kamaráda.
ChatGPT:
Přesná data o procentu řidičů neindického původu v Indii nejsou k dispozici. Nicméně obecně platí, že naprostá většina řidičů v Indii jsou Indové, protože je pro cizince obtížné získat práci jako řidič. K tomu je totiž potřeba dlouhodobé pracovní povolení a znalost místních poměrů, jazyků i specifických pravidel na silnicích.
Cizinci se v Indii často spoléhají na najaté indické řidiče, zejména při dlouhodobých pobytech nebo pracovních cestách, protože řízení v Indii bývá velmi chaotické a vyžaduje zvláštní zkušenosti a přizpůsobení místní dopravní kultuře.
Však to je jasné, já jsem jen reagoval na větu “ Jinak je zajímavé, že v Indii patří Indové k nejhorším řidičům”. 🙂
Opravdu bych chtěl věřit, že si sem Indové a Gruzínci tu svou „dopravní kulturu“ nepřinesou. 🙂
No problem.Lepsi nez volic Okamury 🙂
Zkoušky probíhají v českém jazyce, je dovolen tlumočník. A kdo kontroluje, co mu říká? Asi jako s Vietnamci. Zkoušky udělá s tlumočníkem každý, i když předpisy vůbec nezná. Tlumočník jim říká zrovna správné odpovědi. To jim ty zkoušky můžete dát zrovna zadarmo. Resp za peníze, co dá tlumočníkovi.
Tak oni mají i úřední jazyk angličtinu …ale pochybuji, že v tak progresivním a pokrokovém státě jako ČR někdo z těch úředníků anglicky umí. Překlad asi taky nebudou uznávat.
přesně , najít mezi úředníky či dopravními policisty někoho kdo vládne rozumět hovorové angličtině je pořád ještě zázrak
No, v indii sice mají úřední jazyk angličtinu, ale reálně tam anglicky umí byť základy naprosté minimum lidí.
Konečně se bude moc jezdit i na střeše 😀
Cestující budou fasovat přísavky, protože ve 110km/h na střeše po dálnici nevím,nevím čeho se držet.
Lol, ze „ridice porad premlouval“. Medzi rokmi 2017 a 2022 som do Umbrelly posielal mailom ziadost so zivotopisom trikrat, odpoved som nedostal ziadnu. Prax od 2007eho, beznehodovost, tri cudzie jazyky.
To premlouvani som musel nejako zmeskal…
A teda, aby som nekecal, este minuly rok som vyplnil nejaky ich formular na fejsbukoch. Prisla mi odpoved, ze mam poslat ziadost so zivotopisom na ten isty mail co predtym.
Vtedy som si povedal, ze aj blby autobusak ako ja si svoj cas ceni viac.
Vidíte, tak za to můžete vy. 😁 Indové aspoň nebudou tak negativní a přinasraní jako naši řidiči. Jen houšť.
No, na zaklade skusenosti s indickymi kolegami importovanymi do Nemecka si dovolim predpovedat, ze vas caka velke sklamanie…
Jeden indický tím teraz vediem a s ďalším Indom už štyri roky zdieľam kanceláriu. Ako spievajú Chinaski: „Jaký si to uděláš, takový to máš.“
Je tam spústa neskutočne ochotných a pracovitých ľudí, ktorí sú len skrátka kultúrou a školstvom vedení k určitému štýlu fungovania. Ten uprednostňuje rýchlosť a poslušnosť pred iniciatívou a kreativitou. Ale neznamená to, že sa to nedá vytrénovať. A pri autobusákoch sú to naopak možno dobré kvality.
Řidiči autobusů?
Asi nechceli byť predmetom literárnej tvorby…
Chtěji pouze cvičené opice z východu za minimální mzdu a 300/měs
300 h / měs