Podcast: Standard autobusové dopravy v Česku je hodně na výši, říká tuzemský šéf FlixBusu Prouza

Autobus FlixBusu v Kyjevě. Foto: FlixBusAutobus FlixBusu v Kyjevě. Foto: FlixBus

Pandemie přinesla podle Pavla Prouzy příležitost pro akvizice, FlixBus má chuť na další nákupy.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Od vstupu Flixu ovšem úroveň setrvale klesá…

Tomáš Záruba

Flixbus… jo, to je to jak jsem tehdy z Jihlavy posledním busem daného dne odjel s náskokem 10 minut (!!!), aby si řidič mohl v klidu zastavit v Pávově na benzínce na bagetu a cígo, že. Taky asi nějaká nová kvalita.

Gwann

mimochodem, krásná fotka…

Leos Konecny

Tak jsem rad pane Prouzo, ze sledujete moje komentare a doufam, ze sledujete i tuto diskuzi a musim rict, ze i ja se musim pousmat na vasi odpovedi, ktera potvrdila pouze prazdnou a nicim nepodlozenou marketingovou frazi. Neexistuje jedna jedina vec z vasi strany, ktera by autobusovou dopravu posunula vys, naopak diky vam se skutecne uroven autobusove dopravy vratila zpet a cca 20 let. Ale je videt ze jste skutecne pouze platforma a doprave vubec nerozumite a vlastne kvalitnim sluzbam take ne. A jestli si chcete lhat sam sobe, to je vase vec, ale cestujici uz v dnesnindobe neoklamete.

Tomas

Naprosto přesné.

Miropiro

Fajn ilustracni fotka 🙂

Dominik Mašek

Nemohu i když se snažím, nekomentovat výstup a vyjádření pana Prouzy, protože s vypětím sil se tohle dalo poslouchat až do konce. Pan Prouza si tak nějak neuvědomuje, že v očích českých zákazníků jsou zelené autobusy to nejhorší, co po silnicích jezdí, hned za nimi už jsou jen dopravci typu plechová kavalerie jako jsou H.F a podobně. Kvalita autobusu, je ale to nejmenší co je na celé věci problém. Neprofesionální jednání, nýmandství, nulový back office a zákaznická podpora pro cestující….. Zákazník, který nedej bože chtěl na tohoto pseudodopravce spoléhat,. ten se skutečně dost často načekal. Pan Prouze umí jen to… Číst vice »

Leos Konecny

Líp bych to nenapsal

Karl vB.

Text pana Dominika Maška potvrzuje i letmý výběr z frází pana řídícího:
– „…my se soustředíme…až k tomu bodu vypravení autobusu.…“
– „…nebereme si to, řekl bych, na triko….to dělají naši dopravní partneři“
– „…buď se věnovali linkové dopravě, nebo nikoliv….“

PetrN

Sorry, jako hodne pravidelny cestujici rikam, ze flix bus rozhodne nema mezi cestujici verejnosti povest toho nejhorsiho, co u nas jezdi.Toto prvenstvi jednoznacne drzi ceske drahy. A to nerikam, ze je nazor muj, ale je to nszor běžného cestujiciho.

Liposh

No… České dráhy jsou do jisté míry specifické, ale občas máte možnost zvolit třeba Railjet, pendolino. Flixbus je díky výše zmíněným důvodům prostě jen čirá nezředěná hrůza na kolech.

M19

Tolik nenávisti… Prostě, když to nemá správnou barvu, tak je to vrak?

Liposh

Nejsem ten typ, co rozlišuje podle barvy. Flixbus je prostě jen firma se špatnými zaměstnanci a špatnou kvalitou služeb. Až tak jednoduché to je. Nic víc, nic míň.

Karl vB.

Já bych to trošku přeformuloval:
Flixbus je vlastně jen taková „autobusová tržnice“ a tržnice holt není značkový obchod.

Leos Konecny

Ty bláho – jo to je uzasny prirovnani – autobusova trznice :)))) hodne trefny

M19

Ale děláte to. Řidiči nejsou zaměstnanci Flixbusu, ale jednotlivých dopravců. Sedět v autobusu, kde jsou sedadla co nejvíc k sobě, aby se vešlo víc lidí, není žádná vysoká kvalita služeb. To žádné kafe z prášku zdarma nevylepší. Prostě jen pomlouváte. Tak jednoduché to je. Nic víc, nic míň.

Leinad

Jestli je řidič zaměstnanec toho co mi prodal jízdenku nebo tranzitivní nějakého subdodavatele subdodavatele nebo je švarcak, to mě jako cestujícího nezajímá.
Mimochodem pamatuji doby, kdy špičkové posily RegioJetu taky byly jiné firmy. No a, když to bylo dobrý, pochvala odemě byla na RJ, když ne tak stížnost taky.

Tomas

RJ měl donedávna nejpohodlnější vysoké sedačky (na rozdíl od většiny Flixů nebo Arrivy) a rozestupy naprosto dostatečné s výjimkou řady za zadními dveřmi, kde bylo místa na nohy o něco méně. Což každý pravidelný cestující věděl, tak si rezervoval do zbytku busu. Flix neuměl x měsíců (umí to vůbec) rezervaci konkrétní sedačky. Nebo jim ta rezervace nefungovala i když měla. O tom, co za super stroje posílají někteří smluvní dopravci, ani nemluvě, proti tomu je RJ zlatej. Flix nemá co nabídnout, pouze přetáhnul část lidí, co jinak jezdila posilama nebo řeší rozdíl pár korun v ceně jízdenky. S výjimkou 1-2… Číst vice »

Leos Konecny

No ono totiz dokonce v Irizaru totoz vyrabeli ty sedacky primo na zakazku pro Student Agency a kavovar vlastne taky

Leos Konecny

To ani nemusi, jestli narazite na RJ tak RJ je asi o xxxxxx vesmiru nekde jinde nez ta zelena parodie. Uz jen ty autobusy, nikdy bych neveril ze existuje tak dokonaly autobus jako je Irizar, to se ta spatlanina vsech moznych vraku ani nemuze priblizit

PetrN

A presto, ze rikate, jak hrizne busy flixbusu jsou, tak jehi povest u cestujici verejnosti tak spatna rozhodne neni, naopak, vetsinive je proste vniman dobre, ma na palube wifo zasuvky, klimatizaci…. Proste at se to komukoli libi nebo ne, lidrem v katastrofalni povesti u beznych cestujících jsou proste cd. Byt sli v poslednich letech nahoru, minulost (a nekde bohuzel, byt marginalne stale jeste pritomnost) v podobe kozenkovych souprav, neustaleho zpozdeni a nerudnych arogantnich zamestnancu se stale jeste drzi a bude trvat hodne dlouho, nez se povest zcela ocisti a zlepsi..

Liposh

Tak já budu konkrétní. Jezdil jsem mezinárodní linky. U Flixbusu jsem zažil zamčený záchod na 4 hodinové cestě. Taky kluka, co musel svým houslím koupit plnou jízdenku na místo vedle sebe. Taky jsem zažil zpoždění 240 minut. Taky jsem zažil cestování s 54 Ukrajinci s dredy a sundanýma botama( nepřeháním a ne, nejel jsem nikam na východ od Čr) A nikdy jsem nezažil u Flixbusu funkční wifi..To co zní statisticky téměř nemožné se Flixbusu podařilo. A jak vidno nejsem sám. Měli byste to vědět.

M19

Já zažil zamčený záchod (či dokonce autobus bez záchodu) i u jiných dopravců a na delších cestách. Myslíte, že by u jiného dopravce by nemusel platit za další místo, když by zabíral dvě? Když je nechce do kufru a nechce je mít u sebe tak, aby se vešel další cestující není se co divit. Zpoždění jsem zažil i s jinými dopravci a mnohem větší. Kdyby Ukrajinci jeli s Jančurou, tak by to bylo OK? Já si pamatuji, jak u Eurolines byla funkční wifi a Jančurovi busy nic takového ani neměli. Takhle se dá pomluvit kde kdo, vždy se něco najde.

Pavel Steiner

Dobry den pane ??? – Liposh. Omlouvam se ze vam vstupuji da vasi hodnotne diskuze, ale na tenhe comment proste reagovat musim. Pisete ze jste jezdil mezinarodni linky. Sice už nepisete pro jakou spolecnost, ale to je v tuto chvili nedulezity. Pisete o zamcenem zachode – ten zachod nenechal zamknout FlixBus, ale pouze liny ridic ktery se proste nechtel s nejakym WC na ,,jenom,, 4 hodinove lince zabyvat. Problem byl v ridici, ne ve FlixBusu. Otazkou je jak jste to mohl zazit – bud jste to byl Vy ten ridic ktery nechal WC uzamcene a nebo jste tam jel jako… Číst vice »

***** Petr

Za housle nebo violu atd se ve slušné společnosti neplatí. Zamčená WC u Flixe nejsou nestandartní a zákaznická linka je kapitola sama o sobě včetně malichernosti, jako zda vůbec pojede. Mnichov přes Vídeň byl u mě poslední spoj, kde jsem šel cíleně na Flix i kvůli ceně. Nervy na přestup jak u ČD před deseti lety. Umbrella by za mě nemusela tolik bojovat za Flix , zvláště když to není zcela pravda, pak se háží věci do jednoho pytle a Vás to může jenom poškodit. Za mě je Flix na mentální úrovni Kiwi.com. Když je svět v poho tak to… Číst vice »

Paolo

Ja jsem s Flixbusem sel vic krat a narozdil od spolecnosti RJ jsem si mohl beze stresu planovatpracovni i soukromní program… Za mne Flix a CD/ZSSK…. RJ jen jak nutní zlo…

***** Petr

Vtipný komentář. To vyladá jako by si to psali z Flixu sami protože ČD a už vůbec ne ZSSK je téměř neohrožuje. A plánování aktivit po předpokládaném dojezdu, reálnou návaznost a informovanost je u mě právě to, co Flix víc než nezvládá. Ale přes devadesát procent spokojených zákazníků je bomba. To snad neměl ani RJ na busech před patnácti lety. Osobně jsem to měl s příchodem Flixu naopak. Očekával jsem přiblížení kvality cestování RJ a místo toho tento lowcoast s covidem v zádech srazil tento druh dopravy o deset dvacet let zpět.

Tomas

Přesně, naopak RJ měl nejlepší systém rezervací a možnost zrušení prakticky kdykoliv bez poplatku, pokud člověk nestíhal spoj.

***** Petr

Přesně. Proto jsem doufal, že Flix s takovou podporou v zádech bude ještě více inovativní ve všech směrech. Za mě osobně je Flix velkým zklamáním. A to neurčité plácání v podcastu to jenom podtrhlo. Za mě to vstup na burzu ještě umocní. Je to přesně směr, kde jsou cestující i přes proklamace vedení jen nutné zlo. Horší je , že RJ klesá kvůli přežití na jejich úroveň. Takže slova Prouzy o zvedání standrartu kultury a bla bla jsou lichá, jenom bla bla blablání 🙂

Leos Konecny

Toto je asi nejzvracenejsi prispevek co jsem tady zazil 😂

Tomas

Problém je, že marketing Flixbusu absolutně neodpovídá realitě. A že si neumíte uhlídat smluvní dopravce / řidiče, je problém váš, ne cestujícího, ten nerozlišuje jestli zrovna jede autobus Flixu patřící pod vás (což je v podstatě asi tak jediná část Flixbusu, která relativně fungovala) nebo pod jiného dopravce ať už místního či ze zahraničí, které vysloveně obtěžovalo brát cestující na vnitro, tak jim to hezky znepříjemňovali. Třeba takových 200 cash Brno – Olomouc bez dokladů apod. nebo nemám na vrácení, neumím česky, nazdar… O tom, jak Flix staví JŔ jen aby vyštípal RJ, ani nemluvě, takto to jiní (větší) dopravci… Číst vice »

Paolo

Vazne…. nemel jsem ten problem ANI JEDNOU a jezdim s nima pravidelne!

Karl vB.

To vám nikdo nevyvrací, neobdržel jste mínusy.
Proč to tady ale oznamujete hned 3x?
Tím akorát platnost vašeho tvrzení sám devalvujete.

Gwann

tak zrovna na zaměstnance CD si stěžovat můžu tak jednou před 20 lety.

ale máte pravdu v jedné věci…část veřejnosti cítí k CD iracionální odpor a není skoro možné jim vysvětlit, že drážní lahůdky typu jeden pár vlaku denně, rychlíkove a EC příplatky, hyperotresne soupravy prostě na všech linkách a legendární protivní zaměstnanci jsou už pouze okrajový jevem

PetrN

Ovsem tuto povest si cd a jejich zamestnanci vytvorili sami. A pokud dodnes plati standard, ze u 120 minut zpozdeneho EC vlaku z duvodu poruchy soupravy pruvodci bez jednoho jedineho slova omluvy kontroluje jizdenky klasickym stylem „pristooupiliii….“, jakoby se vlastne nic nestalo, asi ta povest lepsi nebude.Nevidim totiz v tomto pristupu absolutne zadny rozdil oproti flix busu, tam jsem mimochodem uz zazil, ze mi mailem poslali narok na kompenzaci, to je u cd uplne sci fi, tam se clovek musi tvrde ozvat a dostane neuveritelnou vec- 30 kc na slevu do predrazeneho minibaru s pullitrem vody v petce za 36(btw… Číst vice »

Tomas

Na dálkových linkách ČD žádné takové problémy nejsou a zaměstnanci jsou téměř vždy naprosto v pohodě. A to říkám jak někdejší obrovský kritik ČD a fanda konkurence.

PetrN

Jsou, naposledy minuly patek EC 110 minut zpozdeni, nulova ochota se omluvit, jizdenky kontrolovany presne tak, jak jsem popisoval, zadna omluva, jaooby se nic nedelo. To je proste spatne, v takove chvili ma vlakovy personal primarne poskytovat kompenzace, napr vsem rozdavat alespon onu 30Kc slevu na minibar, resit pripoje a podobne, a ne otravovat nasrane lidi s jizdenkama,jakoby bylo vse v pohode… Tim nerikam, ze by personal byval neprijemny, to az na vyjimky neni, ale tohle je proste ten pristup, ktery tu spatnou povest CD v lidech utvrzuje. Takto to proste fungovat nema.

Jiří Kocurek

Jo? To neznáte zemkovy Vrakosy, reginální bus na dálkové lince mezi krajskými městy = standard. Nelíbí se? Jeďtě v 810 se třemi přestupy.

noerf

Rozdíl je v tom, že u v autobusové dopravě je mezi dálkovými autobusy poměrně vysoký standard. U ČD je problém, že na jedné straně máte pendolina, railjety, s kterými jezdí cestující na dvou trasách, ale ty ostatní vidí stále v provozu vagony B239 a další podobné, které jsou stále na železnici bohužel pravidelně nasazovány.

Gwann

B249 jste myslel. a ubývá jich. přičemž v oplysene verzi to s výjimkou záchodu nevhodných pro dámy, neni nesnesitelné vozidlo. pokud je v pořádku. jakkoliv by měly zmizet (včera pozdě)

slusne vozy dle mých zkušeností už mají brutalni převahu – různé reko starých madarskych a německých vykopávek, ez rakouska Bmz, série Amz a Bmz z přelomu tisíciletí přímo pro CD, kyvadelko, Railjet, interjet, panteri a žraločí, sysly, vozy 954, btn a bdtn, sloni…vsechno už slušná vozidla. stav oproti době před 15 lety zcela nepredstavitelny. tehdy na brněnském draku jezdila Béčka ještě v kozence jako standardní řazení…

Gwann

takto, flixbus mne vypekl ve 1 ze 3 pokusů a tím okamžikem u mne skončil. zůstat ve Vídni na nadrazi nebylo v plánu.

RJ busy jsou určitě výše, nevypekl mne ani jednou a Jancuru fakt nemůžu ani cítit. jejich vlaky…2krat nefunkční klima v byznysu, 1 nulový servis na R8 v jedničce, dvakrát ok. tudíž…zde také ne

u CD jsem projel za posledních 10 let alespoň 100tis Kč. vytočily mne docela asi dvakrát, zbytek byl bordel správce infra. že jízda beckem či sukafonem je vskutku nevšední zážitek, to popírat nebudu.

Paolo

Já mám s flix i cd hodne dobrou dlouhodobou zkušenost.Ma nočni můra je RJ.
Negeneralizoval bych názor.

***** Petr

Tak já to mám právě naopak. Preferuji RJ u vlaků i autobusů ikdyž kvalita klesla, stále je oproti ostatním za danou cenu na dobré úrovni , Arriva má taky mou náklonost. ČD je hodně polarizovaná personálně i technicky , Flix taky. Autobusy dobré, systém nespolehlivý a hlavně nepředvídatelný.

Daniel Jablonecký

Osobně ho neznám, ale chování a vystupování ve stylu frikulín.

***** Petr

Komplexní a přesný komentář. Tři minuty čtení a větší rozhled než hodina plácání.

Karl vB.

Pokud bych chtěl přesednout z auta do autobusu, tak mně pan ředitel nepřesvědčil, abych se zabýval nabídkou právě Flixbusu.

Tento podcast najde dobré využití u agentur nabízejících školení typu „Presentační dovednosti“ jako dobrá názorná pomůcka.
Pokud se jednalo o plánované mediální vystoupení, a dalo se na něj dopředu připravit, byla paleta použitých frází a plevelných nic neříkajících slov, až příliš velká.
Kolikrát bylo při poslechu až do konce nutné vyslechnout „nicméně.., prostě.., vlastně.., jako prakticky.., samozřejmě.., respektive…“?

M19

No, takhle to dělal Student Agency.