Za ušetřené peníze ze soutěží objedná stát více rychlíků mezi Libercem a Ústím

Na rychlíky mezi Libercem a Ústím nad Labem nasazují České dráhy většinou soupravy složené z motorových vozů 843 a vozů Btn. Foto: Jan SůraNa rychlíky mezi Libercem a Ústím nad Labem nasazují České dráhy většinou soupravy složené z motorových vozů 843 a vozů Btn. Foto: Jan Sůra

Cestující mezi Libercem a Ústím nad Labem se od prosince dočkají rozšíření vlakového spojení. Ministerstvo dopravy se rozhodlo vrátit do

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MichalP

„Cestující mezi Libercem a Ústím nad Labem se od prosince dočkají rozšíření vlakového spojení. Ministerstvo dopravy se rozhodlo vrátit do provozu čtyři rychlíky mezi oběma krajskými městy.“ Prošel jsem jízdní řády za posledních 20 let na této lince a ať jsem se snažil sebevíc, tak v uvedených časech rychlíky prostě nejezdily. Tedy nerozumím tomu, proč je v článku napsáno, že se MD rozhodlo vrátit rychlíky do provozu. Abych něco mohl vrátit do provozu, tak to nejdřím musím zrušit. Jinak to tak trochu může vypadat jako manipulace s realitou. Samozřejmě rozšíření provozu vítám a určitě ten večerní směr z Liberce do… Číst vice »

železničář v důchodu

No, já myslím, že minimálně nějaký večerní rychlík po 20. hodině z Liberce do Děčína kdysi jezdil, a dokonce se jím tehdy snad dalo dostat ještě i až do Prahy (stíhal se, tuším, „Metropol“), což přes Turnov už snad ani možné nebylo – ale možná se mýlím, už si to přesně nepamatuji …

Petr

Hezká manipulace. Posílení vlaků na trati Liberec – Ústí nad Labem souvisí s omezením vlaků na trati Šluknov – Nový Bor. Samozřejmě se to lépe prezentuje, že se jedná o vliv ušetření peněz v soutěžích. Celé je to pouze čistá demagogie. Nebo které vlaky objednává ministerstvo navíc místo omezení spojů do Šluknova?

orky

Posílení Liberec – Ústí souvisí s nižší cenou na rameni Pardubice – Liberec. Omezení Šluknova souvisí s tím, že MD objednává minoritní podíl na té lince v úseku Česká Lípa – Rumburk, kdy 4 páry rychlíků na úseku Česká Lípa – Nový Bor a 3 páry v pracovní dny, resp. 4 páry o víkendech na úseku Nový Bor – Rumburk. Zbytek vlaků si objednávají kraje. Zrušením té objednávky vzniká pro MD objednat plnohodnotnou dvouhodinu Nový Bor – Kolín s optimálním oběhem souprav (tedy převzetí vlaků 6009/22 do své objednávky, čímž krajům ušetří nějaké prostředky. Zrušením té objednávky se ten sedlový… Číst vice »

František

Zkrácení jízdních dob by bylo lépe řešit právě tou rekonstrukcí, než omezováním ostatních vlaků. Jenže máme nějak ve zvyku dělat vše naopak. V nejhorším nám tím přestanou jezdit lidi, hlavně moc neutratit. 🙁 Zajímavé je také spojení vyššího počtu vlaků s úsporou v jiném kraji, a pak jakoby nesouvisející dodatek o omezení na jiné trati ve stejném kraji. 🙂 Zřejmě dobrý marketing.

železničář v důchodu

Jenže k té rekonstrukci může dojít teprve tehdy, až bude řádně připravena a zajištěna (m.j. třeba i finančně): organizačními opatřeními lze přitom zlepšení dosáhnout mnohem dřív – třeba právě proto, aby mezitím „tím nepřestali jezdit lidi“!

Souprava

Píšete úplný nesmysl.