Za střet lokomotivy s vlakem na Prostějovsku dostal strojvedoucí podmínku

Srážka lokomotivního a osobního vlaků v Němčicích nad Hanou. Foto: Drážní inspekceSrážka lokomotivního a osobního vlaků v Němčicích nad Hanou. Foto: Drážní inspekce

Rozsudek je pravomocný, obě strany se vzdaly práva na odvolání.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pepa

Problém je v zažitém přístupu a pohledu na práci strojvedoucího. Zaměstnavatelé nutí strojvedoucí pracovat na 12 hodinové směny bez přestávky a odpočinek je minimální mezi směnama. Je třeba změnit přístup a platné normy pro výkon práce strojvedoucího. Délka směny by neměla být delší jak 8 hodin. Zkuste si být plně soustředěný déle než osm hodin. Ať si to zkusí soudci, advokáti a státní zástupci vést soudní jednání déle jak 8 hodin. Nebo jak je těžké číst v kuse spisy třeba 12 hodin.  Jak se asi budou cítit? Odpočine mezi směnama by měla být alespoň 10 hodin. 8 odpočinek a hodina… Číst vice »

Kolejorz

Kdo ví, kdo zná tento pán nikdy neměl jít do trati. Naštěstí nikdo nezařval.

Cestovatel z Vysočiny

Jestliže byla soudem konstatována vědomá nedbalost, je to selhání obhájce nebo příliš horlivá snaha viníka při výpovědi. Varování pro budoucí případy (jen ať jich je co nejméně).

BND 30

Co je na tom nepochopitelného pro absolventa VŠŽ?
Řekl bych, že věděl, že sedí na mašině jako strojvedoucí, věděl, že jede po dopravní koleji a vědomě kašlal na návěstidla. Ale asi se shodneme, že to toho osobáku praštit nechtěl a už vůbec nechtěl zrakvit nějaké lidi.

M19

To nabádáte ke lži?

Alex

Prosím, vysvětlil by mi někdo, proč je zakázána rekuperace? Děkuji moc.

Vašek

Musí na to být uzpůsobená měnírna, napáječka.

Péťa

No ona tam zakázána je a není, elektrické jednotky tam mohou rekuperovat do 600A, lokomotivy ne.
Proč rekuperace zakázána je? Na to musí odpovědět někdo kdo tomu rozumí a samotného by mě to zajímalo.

Leinad

Jednotka smí a lokomotiva ne?
A to i když jde o jednotku s jedním motorákem (471) versus lokomotivu s přepravou osob (EM 400.001 kdyby uměla rekuperovat)

Karel

Cože?

vjkm

Jestli si matně vzpomínám, souvisí to s možností detekce zkratu ve vzáleném místě od lokomotivy na stejném napájecím úseku, kde by nebylo možno detekovat zkrat živený rekuperací (v dlouhé smyčce s velkou impedancí). Lokomotivy se vzdálenou detekcí zkratu, jako je řada 380 nebo 363.5 tam rekuperovat mohou.

Prostě tam je dlouhá vzdálenost mezi měnírnami a slabé vedení.

Honza D.

Na některých tratích nebo i jen úsecích je rekuperace zakázána z rozhodnutí SŽ. odhaduji, že za tím stojí infrastruktura na napájecích stanicích. kdy by je třeba zvýšené napětí mohlo odpojit.

Alex

Díky kluci za vysvětlení 🙂

Erik

Dulezite, ze nikdo nezemrel. Ale mrzi me, ze nebyl postihnut i zamestnavatel jako neprimy ucastnik, pravdepodobne dle meho castecne odpovedny za nehodu. Pokud vam zamestnanec dlouhodobe prekracuje prac.dobu, nezna predpisy, tak by mel mit odpovednost i ZAM, ktery by mel dusledne toto kontrolovat.

BND 30

Tak předně překračování pracovní doby není trestným činem… takže o tomhle ten soud určitě nemohl být.

Leinad

Souhlasím. Jestli to byl mikrospánek nebo nepozornost z přepracovanosti, a jestli ta přepracovanost vznikla u stejného zaměstnavatele, je spoluviník.

Paja

Mě by zajímalo jak prokážete nepozornost z přepracovanosti. To by byl hodně tenký led.

Leinad

Při vyšetřování leteckých nehod občas sáhlo k tomu, že jiný pilot měl (ne)spat stejné hodiny jako „viník“ a pak se sledovalo, jak se zachová na simulátoru v podobné situaci.

Martin

A ten druhý pilot byl kamarád toho prvního nebo dokonce jednovaječné dvojče, měl stejný krevní tlak, hmotnost, starosti?

Vašek

Nevím, v kolik hodin se nehoda stala, ale na to, abyste klimbnul třeba ve 3 hod ráno, nemusíte být nijak přepracovaný. Klidně se dá zdřímnout i v pravé poledne. Nejsme stroje, jen lidi. A když má u toho člověk smůlu, dopustí se nedbalosti.

Ferda

Stane se… Hlavne , ze jsou vsichni v poradku. U autora clanku kvituji, ze nerozmazava jmeno strojvedouciho.

tajemný em

Stejně to máte jedno, mnohem čtenější Idnes nebo Seznam už ho vláčejí internetem i s fotkami, aby dotyčný mohl mít cejch „zločince“ třeba i po dvaceti letech. :-/

ABC

To je nějaký divný. Přece to neprojel schválně, ne.

honza.k

A to někdo říká?

ABC

když to neudělal schválně tak tupé trestání nic nevyřeší!

M19

Zrušíme nedbalostní trestné činy?

Martin

Třeba to není trest za přijetí, ale za nevěnování se řízení…

Karel

Jenom cucel do monilu

zesp

Na té nehodě bylo paradoxní, že poškozené zhlaví bylo mimo provoz neuvěřitelné tři měsíce. Jezdilo se jen v přímém směru, z Němčic byla jen zastávka. A to vše prý kvůli tomu, že se muselo čekat na výsledky VŘ na zajištění náhradní autobusové dopravy a vyřešení odvolání jednoho z účastníků tohoto VŘ… A poškozený osobní vůz je stále vystaven obdivu kolemjdoucích na olomouckém hlavním nádraží. Nevím, na co se s jeho likvidací čeká:

https://youtu.be/CkRsE8TJjb4

gitare3

To je stejné jak nákladní vagon ve Mstěticích, který tam leží od léta 2020, pravděpodobně zmizí až teď se začínající modernizací Mstětice – Čelákovice.

Stejně tak cisternové vozy v Poříčanech, které tam jsou od říjnové nehody, přitom lokomotiva byla zlikvidována.

Gogo

Ten vagón ve Mstěticích už zmizel, navíc tam vykáceli roští kolem celého nádraží.

Pavel

Nebylo to kvůli výrobě srdcovky?

Pavel Skládaný

Tak od vykolejení nákladního vlaku na výjezdu z Maloměřic směr Královo Pole je to už víc než měsíc a kolejiště je stále rozryté, pražce polámané, křižovatková výhybka nefunkční a trať Brno-Havlíčkův Brod jezdí jednokolejně, většina vlaků na sebe čeká a nabírá zpoždění… Při cestování do práce to lidem dělá „radost“ i dvakrát denně.