Za střet lokomotivy s vlakem na Prostějovsku dostal strojvedoucí podmínku
Srážka lokomotivního a osobního vlaků v Němčicích nad Hanou. Foto: Drážní inspekce
Rozsudek je pravomocný, obě strany se vzdaly práva na odvolání.
Problém je v zažitém přístupu a pohledu na práci strojvedoucího. Zaměstnavatelé nutí strojvedoucí pracovat na 12 hodinové směny bez přestávky a odpočinek je minimální mezi směnama. Je třeba změnit přístup a platné normy pro výkon práce strojvedoucího. Délka směny by neměla být delší jak 8 hodin. Zkuste si být plně soustředěný déle než osm hodin. Ať si to zkusí soudci, advokáti a státní zástupci vést soudní jednání déle jak 8 hodin. Nebo jak je těžké číst v kuse spisy třeba 12 hodin. Jak se asi budou cítit? Odpočine mezi směnama by měla být alespoň 10 hodin. 8 odpočinek a hodina… Číst vice »
Kdo ví, kdo zná tento pán nikdy neměl jít do trati. Naštěstí nikdo nezařval.
Jestliže byla soudem konstatována vědomá nedbalost, je to selhání obhájce nebo příliš horlivá snaha viníka při výpovědi. Varování pro budoucí případy (jen ať jich je co nejméně).
Co je na tom nepochopitelného pro absolventa VŠŽ?
Řekl bych, že věděl, že sedí na mašině jako strojvedoucí, věděl, že jede po dopravní koleji a vědomě kašlal na návěstidla. Ale asi se shodneme, že to toho osobáku praštit nechtěl a už vůbec nechtěl zrakvit nějaké lidi.
To nabádáte ke lži?
Prosím, vysvětlil by mi někdo, proč je zakázána rekuperace? Děkuji moc.
Musí na to být uzpůsobená měnírna, napáječka.
No ona tam zakázána je a není, elektrické jednotky tam mohou rekuperovat do 600A, lokomotivy ne.
Proč rekuperace zakázána je? Na to musí odpovědět někdo kdo tomu rozumí a samotného by mě to zajímalo.
Jednotka smí a lokomotiva ne?
A to i když jde o jednotku s jedním motorákem (471) versus lokomotivu s přepravou osob (EM 400.001 kdyby uměla rekuperovat)
Cože?
Jestli si matně vzpomínám, souvisí to s možností detekce zkratu ve vzáleném místě od lokomotivy na stejném napájecím úseku, kde by nebylo možno detekovat zkrat živený rekuperací (v dlouhé smyčce s velkou impedancí). Lokomotivy se vzdálenou detekcí zkratu, jako je řada 380 nebo 363.5 tam rekuperovat mohou.
Prostě tam je dlouhá vzdálenost mezi měnírnami a slabé vedení.
Na některých tratích nebo i jen úsecích je rekuperace zakázána z rozhodnutí SŽ. odhaduji, že za tím stojí infrastruktura na napájecích stanicích. kdy by je třeba zvýšené napětí mohlo odpojit.
Díky kluci za vysvětlení 🙂
Dulezite, ze nikdo nezemrel. Ale mrzi me, ze nebyl postihnut i zamestnavatel jako neprimy ucastnik, pravdepodobne dle meho castecne odpovedny za nehodu. Pokud vam zamestnanec dlouhodobe prekracuje prac.dobu, nezna predpisy, tak by mel mit odpovednost i ZAM, ktery by mel dusledne toto kontrolovat.
Tak předně překračování pracovní doby není trestným činem… takže o tomhle ten soud určitě nemohl být.
Souhlasím. Jestli to byl mikrospánek nebo nepozornost z přepracovanosti, a jestli ta přepracovanost vznikla u stejného zaměstnavatele, je spoluviník.
Mě by zajímalo jak prokážete nepozornost z přepracovanosti. To by byl hodně tenký led.
Při vyšetřování leteckých nehod občas sáhlo k tomu, že jiný pilot měl (ne)spat stejné hodiny jako „viník“ a pak se sledovalo, jak se zachová na simulátoru v podobné situaci.
A ten druhý pilot byl kamarád toho prvního nebo dokonce jednovaječné dvojče, měl stejný krevní tlak, hmotnost, starosti?
Nevím, v kolik hodin se nehoda stala, ale na to, abyste klimbnul třeba ve 3 hod ráno, nemusíte být nijak přepracovaný. Klidně se dá zdřímnout i v pravé poledne. Nejsme stroje, jen lidi. A když má u toho člověk smůlu, dopustí se nedbalosti.
Stane se… Hlavne , ze jsou vsichni v poradku. U autora clanku kvituji, ze nerozmazava jmeno strojvedouciho.
Stejně to máte jedno, mnohem čtenější Idnes nebo Seznam už ho vláčejí internetem i s fotkami, aby dotyčný mohl mít cejch „zločince“ třeba i po dvaceti letech. :-/
To je nějaký divný. Přece to neprojel schválně, ne.
A to někdo říká?
když to neudělal schválně tak tupé trestání nic nevyřeší!
Zrušíme nedbalostní trestné činy?
Třeba to není trest za přijetí, ale za nevěnování se řízení…
Jenom cucel do monilu
Na té nehodě bylo paradoxní, že poškozené zhlaví bylo mimo provoz neuvěřitelné tři měsíce. Jezdilo se jen v přímém směru, z Němčic byla jen zastávka. A to vše prý kvůli tomu, že se muselo čekat na výsledky VŘ na zajištění náhradní autobusové dopravy a vyřešení odvolání jednoho z účastníků tohoto VŘ… A poškozený osobní vůz je stále vystaven obdivu kolemjdoucích na olomouckém hlavním nádraží. Nevím, na co se s jeho likvidací čeká:
https://youtu.be/CkRsE8TJjb4
To je stejné jak nákladní vagon ve Mstěticích, který tam leží od léta 2020, pravděpodobně zmizí až teď se začínající modernizací Mstětice – Čelákovice.
Stejně tak cisternové vozy v Poříčanech, které tam jsou od říjnové nehody, přitom lokomotiva byla zlikvidována.
Ten vagón ve Mstěticích už zmizel, navíc tam vykáceli roští kolem celého nádraží.
Nebylo to kvůli výrobě srdcovky?
Tak od vykolejení nákladního vlaku na výjezdu z Maloměřic směr Královo Pole je to už víc než měsíc a kolejiště je stále rozryté, pražce polámané, křižovatková výhybka nefunkční a trať Brno-Havlíčkův Brod jezdí jednokolejně, většina vlaků na sebe čeká a nabírá zpoždění… Při cestování do práce to lidem dělá „radost“ i dvakrát denně.