Infrastruktura Silnice Zprávy

Za překročení „dvacítky“ na provizorním mostě na tahu do Rakouska budou padat pokuty

Silnice I/52 přes Nové Mlýny. Pramen: ŘSD
Silnice I/52 přes Nové Mlýny. Pramen: ŘSD

Řidičům, kteří překročí povolenou dvacetikilometrovou rychlost na provizorním mostě přes Novomlýnské nádrže na silnici I/52, už přestupek jen tak neprojde. Od středy je totiž zkalibrované úsekové měření rychlosti na mostě, takže pohořelický úřad může začít řidiče pokutovat.

Novinářům to řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala. Hlavním účelem podle něj je ochrana mostu před výraznějším poškozením, které způsobují především rychleji jedoucí kamiony.

Provizorní vojenský most, který silničáři nasunuli na původní most kvůli jeho havarijnímu stavu, je na mezinárodním tahu do Rakouska od loňského listopadu. Zvýšil zatížitelnost starého mostu a umožnil obnovení obousměrného provozu. Obyvatelé okolních obcí si nicméně stěžují na větší hluk z provozu.

Silničáři přitom „soumostí“ musejí opravovat i kvůli tomu, že řidiči nedodržují stanovenou rychlost. „Dynamické rázy jsou potom hlavně u kamionů násobně vyšší a dělo se to hlavně v noci. Proto jsou kamery uzpůsobené tak, aby mohly dobře měřit i za tmy,“ řekl Fiala.

Za jak velké překročení rychlosti budou řidiči dostávat pokutu, Fiala neví. „Možná je to i dobře, že se to takto veřejně neříká,“ poznamenal.

Provizorní most by měl být na svém místě až do jara příštího roku. „Kdyby nevydržel, musela by auta přes most jezdit zase kyvadlově,“ sdělil Fiala. Na jaře by se mělo začít s výstavbou mostu nového. „Zahájili jsme výběrové řízení s cenou 221 milionů korun a čekáme na přihlášky firem. Kvůli výjimkám ze životního prostředí chceme začít příští rok v březnu či v dubnu a do konce roku 2020 mít most hotový,“ doplnil Fiala.

Podle předběžné dohody s policií a Pohořelicemi by se úsekové měření rychlosti mělo poté přesunout jen o kus dál k rybárně, kde je kolizní místo kvůli velkému množství chodců a cyklistů, kteří přecházejí frekventovaný mezinárodní tah.

ČTK

54
Diskuze

avatar
19 Komentáře
35 Reakce na komentáře
32 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
33 Autoři komentářů
LKBkikliposhMirekK.S. Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
LKB
Host
LKB

Drive, kdyz jsem jezdil po D52, myslel jsem si, ze ten most je dlouhy, neco jako Golden Gate Bridge…. Kdyz jsem tam prijizdel, prekvapene jsem koukal, kvuli jakemu pidi kousicku tam trpi lide cca z 8 statu. Asi by davalo smysl vzit projekt D52 Nove Mlyny aa postavit a postavit druhou cast dalnicniho mostu. Aspon by se pres prehradu jezdilo jistenou cestou…

kik
Host
kik

D52 měla původně vést západně od Drnholce a vyhnout se Mikulovu, ale Rakousko trvalo na přechodu v Mikulově – proto to trasování. Dnes je problémem jednak to, že tzv. „ekologové“ tvrdí, že D52 naruší panoráma Pálavy a jednak že je lepší trasa po D2 a pak pokračování po I/55 přes Břeclav do Rakouska. Pokud by bod 1 byl pravda, nemohli by v Rakousku postavit snad ani kilometr dálnic… Bod 2 nemá cenu komentovat, Břeclav je – jak už bylo zmíněno výše a i na jiných serverech – prostě neprůchodná. D2 ja zralá na rekonstrukci a navíc by potřeboval rozšířit na… Číst vice »

liposh
Host
liposh

Předpokládám ale, že ten úsekový radar nebude nakalibrovaný na 20. Ale na kolik teda? Průměr čtyřicet ještě bez pokuty? Jaké jsou vaše zkušenosti. Moje auto 20 kmh na dvojku nejede a na jedničku to nepojedu, nezničím si převodovku.

LKB
Host
LKB

liposh: Ted mluvite teoreticky, protoze jste na nem nebyl. Ja ano. Ten most vibruje, najezd na nej je s takovym velkym sklonem a je tak technicky postaveny z pricnych dilu, ze 20 je akorat…

Mirek
Host
Mirek

Pristi tyden po trech letech pojedu do Ceska pres Viden, jen do Brna. Dalnice na Ceske strane jeste asi neni mezi Mikulovem a Brnem..Ale zahajilo se vyberove rizeni na most… To je mazec ten clanek, ale tesim se na tyden v Cesku.

Jirka
Host
Jirka

Asi potřebují vybrat na nový.Rychlost byla omezena z důvodu stížnosti na hluk který je na mostě při vyšší rychlosti aut ale za tento stav přece nemohou řidiči mám ,obavu zda se ta 20km/h dá dodržovat myslím že 9 z 10 aut jí nedodrží.Milý občané stěžujte si na volených orgánech JM kraje ,za 30 let nejste schopný ani se dohodnout na trase.

Zelenay
Host
Zelenay

Stát by se měl každý den omlouvat řidičům a obyvatelům za jeho liknavost, kompenzovat zvýšené náklady, atd. Místo toho další klacek..

marty-t2
Host
marty-t2

Nevím jestli se smát nebo brečet – představte si se mnou – až most na I/52 v roce 2020 úplně zavřou – bude muset vést objížďka téměř rok mimo jiné i skrz obce jejichž starostové dlouhodobě napadají ve stylu NIMBY veškeré plány na výstavbu D52. Předpokládám, že jim občané za svedení intenzity mezinárodního tahu před jejich domovy důsledně poděkují…

Zdeněk
Host
Zdeněk

Místo urychlené opravy další buzerace řidičů! Jak české! Tedy v tomto případě moravské….Finanční přínos pokut do městké kasy bude natolik vítaný, že pro město bude datum otevření nového mostu černým dnem.

K.S.
Host
K.S.

Jo to je běžné, asi se inspirovali v Břeclavi kde za minulých radnic byly pokuty jeden z významných zdrojů příjmů.

K.S.
Host
K.S.

Arogance největšího kalibru a zneužití příležitosti k dalšímu obohacení se, nic víc nic míň. Za nutnost jízdy po takovém mostě by se spíš měli na konci úředníci omlouvat a prosit za odpouštění. Vůbec je to celé pošahané s pokutami tresty a zákazy, reálně neslouží ničemu jinému než tomu aby si někdo přišel k penězům, někdo si udělal dobře a někdo se pomstil. Přitom peníze státu nevydrží, uspokojení je krátkodobé, návykové, a tomu kdo se mstil se neuleví dokud si to sám nedovolí. Pokuty a tresty za takovéto pitomosti jsou k ničemu, stejně jako za 90% toho za co se trestá,… Číst vice »

Dalibor
Host
Dalibor

Pokud je problém v rázech od kamionů, nebylo by náhodou lepší tam dát omezení tonáže + váha, než trestat všechny 20? to abych dával majzla i na kole, páč na rovině jsem často rychlejší a moh bych dostat flastr… překročení o 10Km, to by bylo bodů….

Jan Pytela
Host
Jan Pytela

Pro kamiony tam navíc platí i minimální odstup.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Souhlas, jen drobný detail: za porušení dopravních předpisů při jízdě na kole se vám žádné body nestrhnou 😉 Na „řízení“ kola nepotřebujete ani řidičák.

Pavel P.
Host
Pavel P.

Není pravda, to platí jen pokud ŘP nemáte.

Milan
Host
Milan

Aha takze misto toho aby tam stala dalnice a vybiralo se myto tak tam stoji vyrazeny vojensky most a bude se vybirat jak za prujezd pres millau.
Ano lip uz bylo ted si budete zvykat😉

Spidour
Host
Spidour

Kdyz to nici kamiony, chtel bych moc, aby osobni auto melo alespo 40km/h limit? Nebo by to snizilo dodaneni pokutama, tak to dame prisne vsem?

Kazdopadne u spravka bude asi zabava, pokud duvodem instalovani 20km/h je opotrebeni. To nemuze urednik ustat.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Tohle je hrůza. Nejdůležitejší spojnice ČR a Rakouska a na mostě 20 km/h kvůli havarijnímu stavu. Jo, vím že ŘSD sídlí v Praze a tohle je pro mnohé pražáky venkovská silnice. Ať si myslí co chtějí, ale nemuseli by z toho dělat mezinárodní ostudu.

Rossec
Host
Rossec

Já žasnu nad stavbou kruhových objezdů na silnici 1.třídy mimo obec.

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A jak to spolu souvisí?

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Tak že pár kiláků na jih od tohoto zázraku diletantsví ŘSD si Mikulov postavil kruháče na svém obchvatu. Což je další slušné zdržení na této silnici..

K.S.
Host
K.S.

A navíc si na něm postavil novou čtvrť a teď se dožaduje dalšího obchvatu.

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Francie je jich plná…..

marty-t2
Host
marty-t2

navíc podle mne to je jediné místo v ČR, kde v rámci úspor jen namalovali na krajnici silnice první třídy cyklostezku…

Zlínka
Host
Zlínka

Namalovaný cyklopruh na silnici první třídy je vcelku běžná věc.

HonzaX
Host
HonzaX

Za tu ostudu může JMK a starostové, kteří už léta blokují výstavbu dálnice.

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

Zkušenost řidiče: jedu od Vídně 130 na dálnici, po překročení hranic kruháče v Mikulově na „obchvatu“ následované pokutami pokud pojedu víc než 20. Já se vyloženě stydím za srovnání takové „user/driver experience“ :(( Jako chápu, že vyšší rychlosti ten provizorní most ničí, ale: 1) proč už dávno není 4pruh od Pohořelic k hranicím (rétorická otázka, odpověď znám ale to je další smutný příběh)? 2) proč nechalo ŘSD původní most málem spadnout – copak jej nikdy nemonitorovalo? Takových mostů je na jižní Moravě aspoň 5! 3) proč teprve rok a něco po zjištění problémů začnou původní most opravovat??? Ten český šlendrián… Číst vice »

Panelák
Host
Panelák

ŘSD je banda neschopných budižkničemů (podobnost se SŽDC není čistě náhodná), to je odpověď na všechny vaše otázky…

Marty-t2
Host
Marty-t2

Po letošním měření ŘSD určitě uvidíme, že na těchto místech I/52 jsou intenzity již dávno zralé na dálnici. Jenže já mám obavu, že místo toho, aby nový most na I/52 horko těžko postavený do konce roku 2020 byl plánovaný jako polovina dálničního, nebo ještě lépe rovnou jako plný profil dálnice, tak po postavení tohoto mostu budou jednoho krásného dne stavět dálniční D52 vedle něj a pěkně znovu. Inu asi to vzhledem ke stávajícím byrokratickým zákonům, nezájmu úřadů o konstruktivní řešení a obstrukcím různých spolků jinak nejde…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„určitě uvidíme, že na těchto místech I/52 jsou intenzity již dávno zralé na dálnici“
Jen ab to nakonec nebylo naopak – já se od samého počátku kloním k názoru, že mnohem užitečnější by bylo napojení Rakouska přes nevyužitou D2 spojené s propojením s I/55, tedy okolo Břeclavi, a to měření ten názor (podle mě) naopak potvrdí (jen se to nebude smět publikovat příliš hlasitě) …

E.M.
Host
E.M.

Po D2 se pohybuji často a určitě se nedá označit za nevyužitou. Už nyní je běžně k vidění pravý pruh zarvaný desítkami kamionů jedoucími ve „vláčku“ a celkově tam často bývá poměrně silný provoz. Navíc je drobný problém s vedením dálnice od Břeclavi do Rakouska – skrz Lednicko-Valtický areál? Přes Kančí oboru? Nebo oboru Soutok, Pohansko a okolní bažiny?

marty-t2
Host
marty-t2

Okolo Břeclavi blokují ekologové úspěšně i “hloupý” dvojpruhový obchvat s mimoúrovňovými kříženími. ŘSD jej nesmí stavět dokud nevyrostou stromy zasazené jako kompenzační opatření… Na to nemám slov. Díky popojíždění krokem skrz Břeclav tak není přechod Reinthal (limitovaný do 3,5tuny) zatím rozumnou alternativou. Mě je osobně jedno kudy – ale potřebuji se prostě z Brna dostat na nejbližší funkční letiště. Zatím je D52+I/52+A5 asi nejlepší. V roce 2020 kdy bude most zavřený asi koupím slovenskou roční známku a budu raději jezdit 50km delší oklikou přes Blavu…

petr766
Host
petr766

Totální nesmysl a lež o „nevyužité“ D2

K.S.
Host
K.S.

Ž. v D. Tahat dálnici přes Břeclav není dobrý nápad, ale jednou se to bude muset stejně udělat, protože D55 a v ten moment si to bude celé Polsko zkracovat přes Břeclav. Jenže ten obchvat jak je naplánovaný (je vidět už na seznamáckých mapách), je bez větší nadsázky pitomě trasovaný a bude absolutně k ničemu. Jednak leze kam nemá, Břeclav je ohraničená dráhou a ta hranice je tam 180 let, obchvat ji nesmyslně porušuje místo toho aby ji maximálně respektoval, likviduje tím vnitřní les a zbytečně přináší hluk a zátěž do zatím klidné oblasti. Navíc asi tak polovička té dopravy… Číst vice »

Vojta
Host
Vojta

Tak právě kvůli situaci jaká tam je se hodně lidí snaží tomuto místu radši vyhnout, což může intenzity ovlivnit. Jinak přes nádrže má kromě dálnice vést i silnice (2. třídy?) pro místní dopravu – ta se asi stane ze současné silnice a vedle ní se nejspíš postaví ten nový dálniční most.
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/85/infoletak_d52-prechod-VN-nove-mlyny.pdf
http://www.hbh.cz/reference/vizualizace-rychostni-silnice-r52/

Ulafme
Host
Ulafme

A D52, která by vše tohle z 90% vyřešila, je v nedohlednu.
Resp. možná je v dohlednu v přespříštím desetiletí, jestli se jednou ten StBák Bureš dobře vyspí a rozhodne se, že dálnice do Rakouska po 40 letech od konce železné opony by nebyla až tak marná věc…

Neonym
Host
Neonym

My budeme poučovat Rakousko, aby zrychlilo výstavbu svých dálnic a sami tu máme toto. Taková ostuda…

Dalibor
Host
Dalibor

no co, oni mají lepší dánice, my zase Temelín a Dukovany a 20Km/h na mostu která je na hlavní štrece. každej má holt něco. Nezáviď me si navzájem.

Sacrebleu
Host
Sacrebleu

Velká část kamióňáku má na svém kozlu nastaveno něco kolem 80 km/h a je jedno jaká rychlost je zrovna povolena. Při tzv. šoférování se stíhají dloubat v nose, mastit na mobilu, jíst, kouřit, číst si péčko, čumět na telku a podobné věci pro ně mazáky běžně slučitelné s řízením x
desítek tun těžkého kolosu. Těžko tak zaznamenají snížení rychlosti na dvacet kilometrů v hodině :-))

PetrN
Host
PetrN

asi jak to tam vypadá.. nedokážu si představit co by se stalo s tím kamionem kdyby vletěl na ten provizorní most 80km/h 😀

Zabakovec
Host
Zabakovec

Ted misto hluku od mostu budou místní poslouchat nespokojené za jizdy troubící řidiče jako na pár místech, až tam retardery či semafory dávající červenou než se auto přiblíží zrušily nebo sundaly

Dushan
Host
Dushan

I neoprávněné užití zvukového výstražného znamení může být pokutováno.

petr766
Host
petr766

To by mě zajímalo jak to jde dokázat 😉

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Netřeba nic dokazovat, vezme se prak a kuličky z ložiska stoupne se do střešního okna a kdo zatroubi, přijde o zadní sklo a připlatí si za opravu.

Jackub
Host
Jackub

A pak si takový čarostřelec zařídí doživotní placení tomu, koho omylem zasáhne a způsobí mu zranění s doživotními následky…

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

A podle Murphyho zcela určitě někoho trefí, až když se netrefí. Totiž vyšetřovatel a vykonavatel v jedné osobě sundá nevinného.
No tak se tam neměl motat! Na kole má mít světlo! Tak aspoň reflexní vestu když jde pěšky! Tak nemá lozit na vlastní zahradu, když tam střílím!

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Jak mu to dokáže?

Jackub
Host
Jackub

Aha – takže hrát si na divoký západ, brát „spravedlnost“ do vlastních rukou a pokoutně střílet po autech, když náhodou zatroubí, ale když náhodou někoho zraníte, tak „hrdina“ srabácky uteče, zaleze a bude zapírat. Jste odporná zrůda!

Arimatejsky
Host
Arimatejsky

Nahoře i dole v diskuzi si tady srábci radí jak terorizovat lidi troubením romě toho že, je tráví výfukovými plyny a ohrožují jejich děti a domy bezohlednou jízdou. Musí si uvědomit, že jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Když nebudou fungovat radary a pokuty, tak přijde rozbíjení oken a hřebíky v gumách. V džungli vládne zákon džungle.

Jackub
Host
Jackub

Výfukovými plyny jsou obtěžováni zejména proto, že za retardérem/na zelenou auta akcelerují, což je zdrojem hluku a zvýšeného množství exhalací. No, nezbývá, než vám popřát, abyste v té vaší džungli nenarazil na samce silnějšího a „drsnějšího“, než jste sám. I když – jak to tak bývá, pak hrdinové vašeho typu s brekem běží na policii a najednou je „zákon džungle“ nezajímá a justice je jim dobrá… 😀

K.S.
Host
K.S.

V první řadě si to jděte ale vyřizovat s úředníky a politiky, kteří ten most málem nechali spadnout. a takových je plno, další je třeba v Poštorné, otázka v jakém stavu je ten u Věstonic a u Nových Mlýnů, ale nedivil bych se kdyby byly také ve skoro havarijním stavu. A jestli někomu někdo ohrožuje děti jízdou, opět adresáty Vaší výtky jsou politici a úředníci, protože tahat hlavní tahy po formanských cestách přes dědiny je prostě zvrácenost a zvěrstvo. Ano, primárně by se měl náklad, ale i lidi, na dálkových trasách dostat na koleje, ale protože stejně silniční doprava bude… Číst vice »

Dalibor
Host
Dalibor

to by musel být slušnej prak, aby „křápl“ kuličkou přední okno. jděte si to zkusit na vrakoviště. čelní sklo přežije bez prasknutí zásah malorážkou (a to je krapet vyšší ligy něž prak)

petr766
Host
petr766

Ano, i takoví hlupáci jako ty bohužel jsou mezi námi

Dalibor
Host
Dalibor

já nepoužil zvukového výstražného zařízení, to bylo reakce na brždění, kdy setrvačná síla mi strhla ruky na volant a tím stiskly ovládací prvek, pane příslušníku. Zavěďte správní řízení, s přestupkem nesouhlasím. 🙂

Partneři



CSCARGO
RSD