Z Vídně do Berlína přes Prahu za čtyři hodiny, slibují tři ministři

Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhyRailjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy

Dnes Vindobona ujede 800 kilometrů mezi oběma metropolemi za 8 hodin a 44 minut.

292 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milda

Slibem nezarmoutíš. Ale jinak jen utopie, podívejte se jak nám jsou třeba výstavby dvojkolejek viz Pardubice Hradec. Ne opravdu VRT nemáme šanci snad ani postavit. Takže z Vídně do Berlína přez Prahu takhle rychle jen letadlem.

Petr S.

Docela by mě zajímalo, kde všude by ten vlak měl zastavovat. Jestli mezi Vídní a Berlínem POUZE v Praze, tak by měl šanci se tomuhle času aspoň přiblížit. Jinak nevím….

Alibaba

S VRT se to dá zvládnout, to nebude pouhé přiblížení.
Obávám se, že nezastavením v Drážďanech se to zásadně nevytrhne.
A v Brně to velmi pravděpodobně zastaví na zastávce Vídeňská.

Rychlovlak

Berlin Hbf. – Dresden Hbf. 70 min
Dresden Hbf. 2 min
Dresden Hbf. – Praha hl.n. 50 min
Praha hl.n 4 min
Praha hl.n. – Brno-Vídeňská 55 min
Brno-Vídeňská 2 min
Brno-Vídeňská – Wien Hbf. 62 min

Celkem 4 h 05 min

Jan Pochman

Hlavně už ty molochy zprivatizujte. Ale rychle. Jinak do nich budeme jenom pořád cpát naše peníze.

Jaaaa

Jj, soukromí dopravci totiž za dotace nejezdí. 😀

Karel

Dotace jsou zlo. Ať už na čapák, na linku toastový chleba, na řepku, na rozhlednu v údolí nebo na dopravu. Prostě zlo. „Moudrý“ úředník vezme lidem z kapsy peníze, aby je „moudře“ přerozdělil např. formou dotací. Děkuji nechci, své peníze dokážu lépe utratit sám.

Gwann

např. si vytendrujete vlastního doktora a nemocnici až vás chytne slepák. smíchal jste poněkud dost nesouvisející věci.

rtep

V mnoha případech s Vámi určitě lze souhlasit. Jen díky dotacím vznikly třeba leckteré asfaltové cyklostezky odnikud nikam a téměř nikým nepoužívané, dotace i významně navyšují ceny mnoha projektů, leckdy i několikanásobně. Ale pokud přestanete dotovat veřejnou dopravou (a je jedno, zda autobusovou nebo vlakovou), tak tím mnoho míst a to včetně těch v turistických destinacích, odříznete od světa. Třeba k nám jezdí asi tak 6 autobusů denně a to jen ve všední dny. Bez dotací by nevyjel ani jeden, nevyjely by ani zdejší vlaky. Jízdenka za půl hodiny cesty by se pohybovala bez dotací tak vysoko, že by to… Číst vice »

rtep

Třeti = třetina. Omlouvám se.

Martin L.
Muflon

Ta mapa opět dokazuje jak moc potřebné je napojení z Prahy přes Plzeň směrem na DE. Už by si konečně ta sebranka ve Strakovce měla vyndat hlavu z prdele a začít budovat to co skutečně ekonomicky potřebujeme.

Jimbo Jones

Taky mám rád pohádky o mašinkách.

Zrzek

Takže to celé zhrneme.
Chtěli VRT a bude PRD.

Karl vB.

V Německu bude trať Berlin – Dresden v roce 2025, nebo 2028 rekonstruována pouze na 160-200 km/h a v Rakousku Nordbahn z Wien na Břeclav to samé. Vypadá to, že mezi Berlínem a Vídní máme být těmi užitečnými idioty, kteří jako jediní na této trase vybudují finančně velmi náročnou VRT.
Naši sousedi D+A nás budou poklepávat po ramenou, jak jsme progresivní, že stavíme finančně náročnou VRT a budou rádi, že přijdou k tak levnému řešení rychlého spojení Berlin – Wien.

Jan Hašek

Jenže na rozdíl od nás mají A+D trať přímou a my závlek jednak kolem Řípu a přes Třebovou. Oni mají souvislou 160-200 km/h a my máme 80 km/h do Kralup, 70 km/h Blansko.

Karl vB.

Ano, v tom máte naprostou pravdu. Zajímal by mně rozdíl v porovnání investičních nákladů na klasickou trať se souvislou rychlostí 160-200 km/h a na VRT. Nejsem si jistý, jestli vzhledem k malé vzdálenosti stanic VRT na našem území lze přínosy VRT dostatečně využít. Pokládám si otázku, proč Rakousko, které je s námi co do velikosti a tvaru území porovnatelné (a bohatší), zvolilo u dálkové železniční dopravy jinou strategii.

Miroslav Zikmund

Odpověď najdete v porovnání počtu osob v pozici generální ředitel (zmocněnec vlády pro řízení) ČD a počtu osob ve funkci ministr dopravy od 1.1.1993 – „dosud“ v Česku a Rakousku …
S každým GŘ / MD se měnila strategie … od výroku „ČD setrvají ve stavu postupného chátrání“ po memorandum ohledně zrychlení spojení BPW; na jedné straně se optimalizovala infrastruktury za účelem zvýšení rychlostí např. narovnáním oblouků, současně se zadala výroba vozidla s naklápěcí skříní, které mělo rychlostní hendikep v obloucích eliminovat…. když se práce dokončily, tak velká část oblouků nebyla …

Jaaaa

Klasická trať se souvislou rychlostí 160 – 200 km/h bude dražší než VRT. Protože bude o 1/4 delší a budou tam poloviční maximální sklony.

Ledaže byste chtěl ignorovat přeplněnost dnešních tratí a budovat pomalou trať se sklony jako na VRT. Pak bude taková trať stejně drahá, jako VRT.

Tomáš Záruba

To je úplně jednoduché: Cena stejná, užitek nižší. V případě snahy o provoz „všeho konvenčního“ (včetně ND) „cena astronomická, užitek možná mírně vyšší“.

axontest

proč vlastně nevyužít pak po dostavbě 4 koridor a netáhnout to na Vídeň přes Budějovice a Velenice tudy?, jak jse to vůbec dál na rakouské straně s rychlostmi?

Jaaaa

Trať přes Gmünd má na polovině podobné směrové parametry jako 4. koridor před modernizací. Jedna kolej, 80 – 100 km/h. Dál je potom 120, další zrychlení by bylo možné tak na 1/3.

Pokud chcete jet závlekem přes Budějovice, tak budete rozhodně pomalejší než přes Třebovou.

Oldřich Sládek

Jaaaa a axontest: To už je ale v běhu. Ale primárně pro nákladní dopravu. Velmi se v resustitaci FJB angažuje náměstek ministra dopravy pan Sechter. A my také.

Jaaaa

Jakože zdvojkolejnění Absdorf-Velenice?

Jiří Kocurek

Protože je vhodné spojit Brno s Prahou a Vídní? Ideálně častěji než 1x za 2 hodiny. Totéž Ostrava a další. A zase máte kapacitní problém Morava – Čechy.

Jiří Kocurek

Pojdme jim to nanadat. Postavme novou trať Praha – Brno na 140 km/h, bude to stát polovinu toho, co by stála VRT. A nebo ještě lépe, postavme to na 30 km/h za 1/10 ceny. A co kdbychom to postavili na 0 km/h za 0 Kč?
Stačí pak sedět u D1 a řvát na tranzitující kamiony, že mají jet po lokálce do Mochova, protože tyhle lokálky přece nahradí chybějící kapacitu na páteřní síti.

Jaaaa

Jakože o třetinu delší trať bude stát míň? 🙂

MildaIV

Pro srovnání letadlem to trvá 1hodinu a 15 minut.

Tomáš B.

+cesta na letiště, bezpečnostní divadlo, cesta ke gatu (BER není úplně nejmenší letiště), cesta z letiště…

O.K.

Ano, ale na nádraží předpokládám také nebydlíte, popř. se na něm neobjevíte na minutu přesně s odjezdem vlaku. Bezpečnostní divadlo podobné letišti zatím u VRT vlaků v Evropě není, ale v Asii je běžné. Je otázkou, zdali tomu tak nebude v budoucnu také. Ministři slibují 4:05 čistého času. Je fér srovnat to s čistým časem letadla nebo je fér zahrnout veškerý další čas u OBOU druhů dopravy.

ABC

a kontrola sociálního kreditu taky chvíli zabere 🙂

Jakub P

Přímo na nádraží člověk zpravidla nebydlí, ale většina lidí je má o dost blíž, než letiště.A platí to i pro pracoviště a hotely a další očekávaný cíle cesty. Ideální by samozřejmě bylo počítat všechny časy obou typů dopravy, ale to je v praxi neproveditelný. Předpoklad, že v Berlíně i ve Vídni bude vzhledem k poloze nádraží a letišť cesta na letiště trvat většině lidí minimálně o půl hodiny víc, než cesta na nádraží, mi přijde úplně fér. Rozhodně víc fér, než srovnávat čistej čas, když u toho letadla bude režie tvořit podstatně dýl, než čistej čas letu, zatímco u toho… Číst vice »

Tomáš Záruba

Plus lidi, co na to vídeňské letiště nemusí třeba z Břeclavi…

Zlámalík

No a proto se v Brně chce nádraží odsunout, aby se na něj taky nedalo tak snadno dostat! 😛
Ku…, nemůže nás třeba Rakousko anektovat? Mně to tady s tou bandou šašků už nebaví.

Jaaaa

Ale kdepak, když většina našich občanů se bojí MIGRANTI, a ostatní témata odmítají akceptovat, tak se těžko něco zlepší.

Gwann

ano, jsme po***** z neexistujícího strašáka.
a pak volíme grázly, kteří jsou horší než nájezd kobylek.

Jiří Kocurek

Brno nechce. 86 % hlasujících bylo proti proti odsunu. Ale ŠŽ na tom trvá a svaluje to na obyvatele Brna.

Gwann

a protože je pro místní referendum tuším kvórum 50% účast, tak ve městě velikosti Brna nahrozí platné místní referendum. reálně stačí 1/7 proti z lidí co chodí k volbám do PS a když ti místo ne nepřijdou, tak máte neplatné referendum…

recept – změnit kvórum účasti na 25% a mohlo by to vyjít

Jakub P

Čistej let. Tedy z centra do centra s cestou na letiště, čekáním na odbavení a cestou z letiště tak 3,5 hodiny, když to půjde dobře.

Karel

Tak my si znehodnotíme úrodnou krajinu, zničíme desítky obcí, nevratně narušíme lidské osudy a vyhodíme stovky miliard jen proto, aby si zpovykaný Berlíňan mohl po kolejích rychleji zajet na Wiener Kaffe a Sacher Torte. Přitom tam může už teď v pohodě letět, ještě rychlejš a pravděpodobně i levnějš. Kanál DOL je sice absolutní nesmysl, ale proti tomuhle je to geniální nápad.

mgr.pavel

Hele a víte o tom, že ten vlak bude zastavovat na řadě míst ČR? Že vznikne rychlé spojení třeba Brna s Prahou (do hodiny) nebo že za půlhodinku budete v Praze z Ústí? Jak to může pomoct tomuto regionu?

Víte, jak se zrychlí cestování z řady míst do Vídně či Berlína? Jak to podpoří byznys, turismus, cokoliv?

Jo a pokud vám vadí „znehodnocení úrodné krajiny“ železnicí, pak prosím nepoužívejte dálnice. Ty jsou prostorově výrazně náročnější, mají menší kapacitu, hlučnější,..

Miky

Přesně tak! (Až na to Ústí †, tomu už nepomůže vůbec nic.)

Tomáš

Nevznikne, protože to nikdy nepostaví. A dobře to víte.

Karel

Jsem z Ústeckého kraje a skutečně nevidím nic, jak by mu tahle fantasmagorie mohla pomoct. Že si bude moci obyvatel Ústí zajet rychleji na výlet do berlínské nebo pražské ZOO? Jo, 1x za rok fajn, ale jak tím pomůže regionu? Že pravidelní cestující z Ústí do Prahy, kteří tam jezdí za prací, budou dřív doma? Hezké, budou mít o 30 minut víc času na své koníčky. Ale jak se tím pomůže regionu? Je to přesně naopak, ti schopní z Ústí budou ve větším počtu odcházet za prací do Prahy, takže tím regionu spíš uškodí.

Jaaaa

Heh, vůbec netušíte, jaká je skladba denních dojíždějících, žejo. 🙂

Podnikatel vám spíš otevře novou fabriku v Ústí, protože bude moct dojíždět z Prahy.

Karel

Tak mě poučte, jaká? Podle mě jsou to většinou normální zaměstnanci, kteří mají v Praze lepší pracovní příležitosti než v Ústí, žádní velkopodnikatelé s fabrikama. Na ty ve vlaku, byť seberychlejším, nenarazíte. Takže jestli si myslíte, že existuje armáda pražských podnikatelů, kteří čekají jen na VRT, aby začali v Ústí stavět fabriky, tak jste naivní jak Maková panenka.

Miky

Ti uz povetsinou odesli, cest patriotum!

johny

hlavně, že nikomu nevadí kvanta skladů a hal na úrodné půdě, kde by se mohlo pěstovat cokoli, a mohli by na sklady využít staré továrny, brownieldy, ale jim se zachtělo na úrodné půdě….

medical_examiner

Mě třeba vadí.
Takových 10 km², které blokuje ruzyňské letiště, představuje mnoho mouky a brambor…

Paja

Tak nevím kde kolem Prahy jste viděl brambory, kdybyste napsal řepky …

Insider

Budete se divit, ale na Kladensku a Slánsku jsou k vidění kromě obligátní řepky a pšenice i brambory 🙂 Nicméně, rozhodně nejsou v převaze, takže souhlas 🙂

medical_examiner

Řepka není k jídlu. Bez té se obejdeme.
Ale pšenice a brambory k jídlu jsou, a tím i pro nás důležité…

rejpal

To komentujete výstavbu dálnic nebo snad nových obchodních center či skladů na okraji měst?

FRX

No jsem důchodce a docela rád si tak jednou do roka zajedu do Berlìna i Vìdně. Nejezdim k moři. Mám rád města ,výstavy , opery. Být za dvě hodiny v BEN nebo WIE a za čtyři v Paříži…..orazit v lacinym hotelu.
A vy jen tak na růžek na pivo ?? Nerad štrapáce ??

medical_examiner

A za 20 let si uděláte okružní cestu…
V rakouském vagoně, za rakouské peníze, přes Kutnou Horu, HB, Jihlavu, Znojmo, a Retz do té Vídně. A to ještě tehdy, když zrovna nepojede jiný vlak…
V opačném směru (Berlín) jedině a pouze v maďarských vozech od Hungarie…👺

rtep

A Vy jako důchodce někam spěcháte?
Já důchodce bohužel ještě nejsem, ale když už jedu někam po Evropě na výlet, tak je mi úplně putýnka, zda bude cesta trvat 10 nebo třeba 30 hodin. Chápu, že Ti, kdo jezdí za prací, chtějí být na místě rychle. Ale ve svém volnu opravdu nemám důvod spěchat.

Jakub P

Ono je nespěchat a nespěchat. Jasně, že normální člověk na výletě nebude honit každou minutu. Ale na druhou stranu, od určité délky ta cesta být nepohodlná začne, takže pokud je cílem něco jiného a ne samotná cesta, má každý své limity, jak dlouho je na cestě ochoten strávit, i když ho nic nehoní…

rtep

Souhlasím. Já to mám v sobě nastaveno tak, že pokud se mi cesta zdá moc dlouhá, tak prostě nejedu.

Jaaaa

A to já jsem cestovatel a tuplem jedu. 🙂
Ale zas nejsem důchodce…

Jimbo Jones

Jednou do roka… tak to se stamiliardové investice rozhodně vyplatí. Navíc je to prý děsně ekologické, tahle „dopravní indukce“.

Karel

Jsem rád, že jste potvrdil můj názor, že VRT bude dobrá leda tak na výlety, ale ten neustále omílaný a ničím neprokázaný ekonomický přínos prostě v ČR nemá.

medical_examiner

Což úplně nakonec dopadne tak, že milý Kojenec bude muset přes celé Německo a Rakousko, protože jinak by byl hodně v pr***i. Buď by ho sestřelili i s letadlem, nebo by byl velmi rychle usměrněn v Dolním Žlebu…

Jiří Kocurek

„zničíme desítky obcí“

Tuhle lež vám někdo nakukal, nebo jste si to vymyslel? Má to jít mimo vesnice.

Karel

Tak jestli se Hausenblasovi prosadit tu nesmyslnou novou variantu se středohorským tunelem, tak se to negativně dotkne celé řady obcí na Litoměřicku, které proti VRT nyní oprávněně bojují. Zjistěte si o tom něco.

Diplj. Pirát Tlamsa

(Polo)nesmyslná byla naopak původní varianta, která počítala pouze s VRT zastávkou v polích mezi Ústím a Teplicemi. Tzv Hauenblausova varianta není od něj, ale ze studie CEDOPu, která přišla se přehršlí rozumných věcí: a) podzemním nádražím v ÚLu, b) odvedením nákladní dopravy z labského údolí, c) plynulým propojením s pravobřežkou u Litoměřic pro náklady. Ano, tato varianta trasování se dotkne některých obcí u Litoměřic. Původní trasa se zase dotýkala obcí u Lovosic. Zbytek VRT se pak dotkne ještě mnohonásobně víc obcí od Roudnice po Prahu. To se nepočítá? Co je pak úplně absurdní, je složení komise Ústeckého kraje, která má… Číst vice »

Jaaaa

Jj, zpovykaný západní Němec zase ubližuje nám chudákům Čecháčkům. BURŽOUST JEDEN. 😀

Uznejte, že s takovým materiálem se do Evropy opravdu vykročit nedá.

Miroslav Zikmund

TAK TOHLE TO UŽ BYLO PŘED 26 LETY, a) Dohoda mezi MD ČR, Spolkovým ministerstvem dopravy SRN a Spolkovým ministerstvem veřejného hospodářství a dopravy Rakouské republiky o spolupráci při dalším rozvoji železničního spojení Berlin – Praha – Wien z roku 1995 b) Memorandum k modernizaci železničního koridoru Berlin – Praha (-Vídeň) uzavřené návazně mezi ČD a DB AG c) Memorandum k modernizaci železničního koridoru ( Berlin -) Praha -Vídeň uzavřené návazně mezi ČD a ÖBB. výsledkem byl nesmyslný projekt PENDOLINO – řada ČD 680, které DB pro nízkou kapacitu vozidel odmítly. Nebyla možná kombinace s jednotkami ICE DB disponujícími kapacitou… Číst vice »

medical_examiner

No vidíte. A o 26 let později…

medvěd

Pravda . Němci to chtěli zafinancovat, ale místní pragocentristi to svrhli (prý by vznikl monopol SIEMENS a domácí by ostrouhali). Výsledek = máme tratě někde až na 160km/hod. , výroba mašin krachla a koridor pořádně doděláváme už nyní.

Miroslav Zikmund

Projekt Pendolino mělo realizovat konsoricum ČKD & Siemens & Fiat Ferroviaria. Po úpadku ČKD se konsorcium rozpadlo, jediné co existovalo byly „italské“ naklápěcí podvozky. ČKD mělo zhotovit hliníkové skříně … Co měl dělat Siemens nevím … Paradoxem bylo, že v té době konsorcium švýcarských firem pracovalo na vývoji a stavbě „švýcarského Pendolina“ – EJ řady 500 CH – SBB. Jako jednosystémovek pro V=200 byly ve dvou sériích vyrobeny 44. Nepochybně jednodušší by bylo oslovit švýcarské konsorcium s objednávkou třísystémové verze … z hlediska kapacity o cca 100 míst k sezení více, srovnatelné s kapacitou německých sedmivozových ICE … možná dražší,… Číst vice »

Tomáš Záruba

Nicméně fakt je i to, že takové Rakousko s tím „koridorem“ sotva začíná a chybělo velmi málo, aby byl na 140 (na naprosté rovině).

Tomáš

Jojo, vlakem na letiště, vysokorychlostní trať do Berlína.. co nám jestě neslíbil? Dronem do chorvatska a teleport do Ruska ne👌

noerf

Dopravu vlakem na letiště v Českých Budějovicích a následně letecké spojení s Prahou.😂

Petr

Tunel do Berouna, na ten je i memorandum o vymístění dálkové a nákladní dopravy od Berounky. 😀

Zdvojená souprava

Dokud se tu bude vyhazovat za takové zbytečnosti, jako je lokálka do Lužce, Rožmitálu nebo Uhlířských Janovic, na žádné takové užitečné věci, jako je zrychlení vlaků přes ČR, nebudou peníze.

Martin

Prominte, ale tohle je hloupe, ty lokalni trate tolik nestoji, aby to nejak vyznamne pomohlo s financovanim jinych projektu…

Frantisek

Hlavně mají úplně jinou funkci. Také bych mohl navrhnout zrušení dálnic, aby konečně bylo dost peněz na opravy místních silnic – protože právě ty by měly být základem, pokud už tedy chcete zrušit (leckde nesmyslně) vedlejší dráhy. 🙂 Nakonec, která spojení jsou/měla by být využívána v mnohem větší míře – místní, nebo dálková? 😉

medical_examiner

Ono by stačilo neprojektovat podobné chujoviny, a bude peněz habakuk…

Gwann

kdsoi počítal, ze úsek uhlířské janovice-ledečko jsou za cca 10 mio úspory ročně. to si touto úsporou na VRT ušetříme asi tak v roce 7525.

když vezmu ale nesmyslný dárek důchodcům vloni v prosinci….to už je provoz ledečka na 1500 let a adekvátně více a radostněji to pomůže VRT

T2zdopravy

A ten nejhlavnější směr jižní Německo tam stále chybí. To jsme pořád provincie Rakouska nebo Československo, abychom jezdili na východ? Potřebujeme budoval ekonomické vazby na bohatý jih Německa. Kdybychom začali reálně plánovat směr Bavorsko, to by bylo aby i tam nezačali.

FRX

Přesně !! Asi maji mnichovanský komplex. Ani dálnice ani TGV. Lokálka a okreska nižšì cenové kategorie.,…. Ale to platì i na sever. Vratislav a Varšava na Mindopu neznaji. Asi na Polsko zrovna chyběll…

Tomáš Gottschalk

Typické cajzovské přístup. Základní evropskou obchodní tepnou je jantarová stezka od Baltu k Jadranu. U nás to znamená mít v kajku KFNB. Morava se skutečně víc orientuje na Rakousko, ta spádovost je daná přírodně i historicky.

Paja

Já myslím, že ono to bude dost o školství. Neb za významné se považuje něco jiného v jižních Čechách (solná stezka) a něco jiného v Brně (jantarová stezka ??). A obdobné to je i dalšími oblastmi (kultura, literatura atd.)
A že se Morava víc orientuje na Rakousko je jistě zajímavý pohled, já třeba takové reference nemám (navíc Morava není Brno, což ne každý v Brně úplně chápe).

Jiří Kocurek

No a z Uherského Hradiště je do Prahy blíž?

Karl vB.

Můžete prosím upřesnit, proč by to Němci dělali, když na tak náročnou investici tohoto typu mají x jiných, lukrativnějších směrů v rámci Německa.
Mimoto investicím tohoto druhu předchází závazná mezistátní smlouva. Trumfování, které ve svém příspěvku popisujete, mi spíše připomíná Slunce, seno… „Když vy kachlíky okolo oken, tak my to vyženeme do štoku!“ Takto se investice zpravidla neplánují….

medical_examiner

Hmm…od 1.1.2042 to bude MV „Notre Dame“ z Prahy do Paříže…😂😂😂
Akorát že nebude v Zemi Kojenců vůbec zastavovat…

Jaaaa

Heh, kdo dělal tu podkladovou mapu? Takhle zprzněnou ČR jsem snad ještě neviděl, a to jsem viděl leccos…

Baraba

Na mapce jsou zachyceny budoucí územní ústupky výměnou za stavby tunelů pro VRT

Petr

Hlavně aby se neprovalilo, že u nás rychlík jede 70 km 90 minut 😀

Jiří Šrámek

Tak pssst!

Martin

Ze? Cim pomaleji, tim se zda ta nase zeme tak velika…

medical_examiner

Amatéři…
Když bude potřeba, tak to ta Hungaria pojede z Libně přes Holešovice rovnou do Děčína tak 3-4 hodiny…
Všechny ostatní vlaky budou mít totiž přednost…

Petr Šimral

Ať počítám jak počítám, tak mi z toho požadovaný průměr cca 190 km/h nevychází a nevychází…
Berlín – Drážďany – Ústí nad Labem – Praha (úvrať) – Brno (úvrať) – Břeclav – Vídeň.
Berlín – Drážďany – Ústí 200 km/h s významnými lokálními omezeními, Ústí – Praha 300 km/h, Praha – Brno 300 km/h, Brno opět úvrať, Brno – Vídeň 200 km/h opět s lokálními omezeními…

Tak na toto se z obláčku budu koukat dlouho 🙂

rychlodráha

V Praze ani v Brně úvrať nebude.
V Praze protože trať Zahradní město – Běchovice. V Brně protože vrt-vlak vůbec nepojede na hlavák v jakékoliv poloze. Prostě bude zastávka VRT Brno-Vídeňská.

Dušan

Myslíte ten terminál o kterém Švejdík sám řekl, že v něm nikdy nebude stejně žádný vlak začínat ani končit, a když se ho zeptali k čemu tedy vlastně ten terminál bude, když všechno pojede na nový ŽUB tak nedokázal odpovědět ?:-)))

Pavel Q

To záleží na dopravci. Státní by si zajel na hlavák, kvůli taktovému uzlu. Nějaký nestátní by třeba jel mimo pražské i brněnské hlavní nádraží (přes Libeň resp. Vídeňskou)

Potulný wechtr

V Praze úvrať nebude. Tam to projede skrz Hbf, vršovice, zahraďák do Běchovic.
V Brně (pokud jim to nedocvakne), tak úvrať bude. Což se zejména u zahraničních a privátních dopravců nesetká s pochopením. Proto budou Brno vynechávat, nebo zastaví na průjezdné zastávce někde u Brna. Zkrátka to zaříznou jako mnohem významnější Lipsko. Ty nejrychlejší ICE Sprinter jezdí přes sousední město Halle.

Gwann

tak pokud se jim vyplatí přijít o všechny pasažéry z/do brna, ať si tak jezdí….

FRX

Jak známo nádraží se dobře fotografuje protože se nehejbe. A ty vlaky to nevytrhnou…..

Jaaaa

Jo, tak tu si strčte do *.

Vladimír Bílý

Pokud bude zastavovat kdesi za městem místo v centrálních přestupních uzlech alias centru města, tak je to dost na nic. Bohužel přesně to se do značné míry v Praze a Brně chystá:-(

Martin

no, odklon na severni trasu bohuzel trochu trasovani v Praze zkomplikovalo… V Brne se take rozhodlo tak jak rozhodlo…

Jaaaa

To nebylo „se“, to byla brněnská mafie.

Gwann

osobně bych si troufnul říct, ze zadny terminál Vídeňská nevznikne.

medical_examiner

S 99,999999999999999999999% pravděpodobností nevzniknou ani žádné…ehh…Nehvizdy…

Gwann

i s tím se dá souhlasit. jen ten mne asi trápí méně než vídeňská

Martin

Co jsem videl linkove vedeni, tak ano, uvrat tam bude, pouze jedna linka je vedena primo na Viden, ale je fakt, ze uvrat je hloupost…
V Praze nebude uvrat az po stavbe spojky Bechovice Z.Mesto, a to jeste nejakou dobu v planu nebude, takze pokud na Wilsonak, tak uvrati, leda by prestupni uzel byla Liben ve Vysocanech, bez zajizdky na Wilson…

Zdendik

Italové se nebáli v popisném filmu Vysokorychlostní vlak řešení úvrati předvést. Přepnutí řízení je otázka otočení jednoho přepínače. Zdržení nula. Než cestující nastoupili, byl fíra na druhém stranovišti a odjezd. A aspoň v Brně se úvrať bude týkat jen některých mezinárodních spojů. Ale realizace je ve hvězdách a časový vlak nám ujíždí čím dál rychleji.

Martin

To samozrejme problem neni, ale zajizdka do uvrate, a uz nemate rychle odbaveni, tedy styl zastavit pro co nejkratsi nastup a vystup, jinak tam vlak bude stat minuty azdrzovat jine…

Jiří Kocurek

Ta úvrať zabere asi 3 minuty. Strašně moc času proti tomu, že vlak pojede 5 minut na nádraží a 5 minut z nádraží. To ať si raději cestující jedou na VRT vlak někam za Letiště, půl hodiny přinejmenším. Hlavně aby se ušetřil čas.

Martin

Ano, 5+5 min zajizdka, tedy provoz v obou smerech, krizeni trati, 3min. odbaveni je celkem dost, cekam u VRT tedy rychlejsi odbaveni, ale budiz, to uz je 13min., oproti jen treba 2min. na zastaveni…
A temi 3min. si nejsem jisty, jak rychle fira probehne soupravou ci kolem nastupiste…

medical_examiner

Libeň – Holešovice je nějaká úvrať?…😂😂😂

Jiří Kocurek

Ten skvělý terminách 40 minut od Svoboďáku? Ten, který ani Magistrát Brna nechce? Ze severu Brna přes hodinu na vlak, aby se 5 minut jízdy ušetřilo? Tuhle skvělou… hodinovinu?

FRX

Ty úvratě v Praze a Brně jsou roztomilé.
Už vidim jak tam vlakovou četu očekává deutschsprachige ještěrkářka která je převeze z hlavového na ocasní zakončenì…. A k tomu Hauptvagzal v Nehvizdech !!
Asi tam bude Disneyland jako u Paříže….

medical_examiner

To záleží na tom, jestli budete 28.9.2042 živ a zdráv.
Pokud ano, tak se od toho dne smíchy neudržíte…

Alibaba

Drážďany – Praha má být 1 hodina. Praha – Brno 1 hodina Brno – Vídeň 149 km (tarifních dle idosu) To by se po úpravách KFNB taky mohlo zvládnout za hodinu i se zastávkou v Břeclavi. Takže jediná větší neznámá je Berlín – Drážďany. Podle Idosu 205 km, v Berlíně se to má zkrátit o cca 14 km nezajížděním přes Großbeeren. Na trati vidím „propady“: Zossen, Doberlug-Kirchhain a z Elsterwerdy do Drážďan. Výsledný čas bude nejvíc záležet na tom, jak se Němci odvážou na tomto úseku. Pokud by jezdily i třeba 230 (jak se jezdí směrem do Hamburku), tak by… Číst vice »

FRX

A hlavně ten novej hlavák v Nehvizdech. Tam prej ani výpravčí nebude hvìzdat !!!

Jiří Kocurek

To nemá být hlavák, stejně jako hlavákem není Libeň, kde R taky zastavují, ale SC nikoliv.

rychlodráha

V Nehvizdech žádný nový hlavák nebude. Vzpamatujte se.

Zapa

Někteří ještě nepochopili význam této stanice. To je pak složitý.

FRX

Máte pravdu význam panevropskèho uzlu Nehvizdy jsem nepochopil. Ale jsou tam dvě hospody a obě moc dobře vařej !! Mohu vřele doporučit !!

Potulný wechtr

Nehvizdy, budou nácestná stanice!
Podobně jako například Limburg nebo Montabaur na VRT Frankfurt – Köln.
Některé vysokorychlostní vlaky tam zastaví, jiné zase ne.

Jiří Kocurek

A někteří ani pochopit nechtějí, jen aby měli na co nadávat.

kosmik68

Hm, co se spojením, kde nedokážou projíždět Děčínem a Břeclaví a na MD ČR zakázali průjezd přes Holešovice do Pardubic mimo hlavní. To by se hned nějaká hodinka ušetřila. Bez investic.

medical_examiner

Myslíte logickým odklonem, tedy z Libně rovnou do Holešovic?

Jiří Kocurek

A ještě víc se ušetří, když se nebude zastavovat, naskočte si.

Jedine vlaky

Chybí důležité spojení Praha-Norimberk/Mnichov na mapě TEN-T. Nechápu, jak mohou podceňovat takto potenciální spojení na západ. Navíc s návazností směrem na Curych, Frankfurt či Kolín n. Rýnem. Porýní-Porúří je potřeba spojit s Prahou po kolejích.

Panda

Souhlas, ale je tam velká asymetrie v prioritách – pro nás je to zásadnější než třeba Wroclaw, ale pro Němce to není důležité.

Jaaaa

Hezký, jak nás to TEE pěkně objíždí, hlavně že Vídeň i Varšava tam jsou. 😀

Jaaaa

A Budapešť.

medical_examiner

Nechybí. Přebývá v GVD a hlavně na trati…

Stony

A urcite mysleli vlakem?

Jiří Kocurek

Letadlem je to ho 1:15 a přes ČR autobahn do Wroclavi stavějí již 80 roků. Je hotové zemní těleso do třetiny a jezdí se na třech kilometrech, končí to u Prýglu, tam chybí most.

Karl vB.

A co úsek D52 Pohořelice – Syrovice? V Syrovicích se původní trasa uhýbá doleva směr Hajany – Nebovidy – Ostopovice – Bosonohy – Stará dálnice.
https://www.google.com/maps/place/49%C2%B005'52.9%22N+16%C2%B034'14.8%22E/@49.0920996,16.5558824,4150m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d49.0980292!4d16.5707745

Zdendik

Je to víc než 80 let, stavba byla zadána v roce 1938, realizace ŘOP, financovali to Němci, zastavena v roce 1941 ve stavu hotového zemního tělesa a většiny mostů, chyběly jen ty největší a vrchní kryt vozovky.

Jiří Kocurek

Protože národním socialistům došly prachy i otroci. Tak tu stavbu zastavili.

axontest

Tohle tu nedávno bylo…2441 kilometrů dlouhé trase z Hongkongu do Pekingu … vlak, který cestu zvládne za 8 hodin a 58 minut. Průměrná rychlost tak dosáhne 270 kilometrů v hodině, maximálně vlaky jedou 350 kilometrů v hodině. o bych si představoval že tady bude..ale toto tu co popisujou je ubohý.

Ondra L.

Jde taky o to, jaky je cil toho snazeni. Rekl bych, ze cilem neni mit nejuzasnejsi vysokorychlostni trat na svete nebo mit spojeni berlin – viden za x hodin, ale cilem je obecne zvysit podil zeleznice v doprave. To si ale rada zde diskutujicich neuvedomuje a resi, kolik kilometru v hodine se kde ma jezdit a proc ma byt nekde 300 a ne 350 km/h, ale to je ve skutecnosti vedlejsi. Nebo by alespon melo byt, bohuzel se to hur politicky prodava a tak tematem cislo 1 je jen a jen VRT, zatimco pro cely zeleznicni export na zapad je… Číst vice »

Martin

Ono to souvisi, kdyz vlak trasu jede cca 4h, tak jich potrebujete 8 vlaku pro hodinovy interval a vetsinou i dotovat, kdyz zvysite rychlost a zkratite dojezd na 1h, tak potrebujete uz jen dve soupravy a pravdepodobne bez dotaci…
Najednou vam totiz jeden vlak odveze 4x tolik lidi (jako 4 puvodni vlaky), tedy vam vzroste vyuziti jedne soupravy a pak k tomu samozrejme pridejte atraktivnejsi spojeni, tedy vice lidi zvoli vlak, kdyz bude vyrazne rychlejsi nez auto nebo autobus,…
Dalsi vyhody jako investicni prilezitosti, propojeni regionu apod., neni treba ani zminovat…

Martin

A neplati to jen pro VRT, ale i pro regionalni vlaky… 40km/h opravdu nebude atraktivni ve smeru, kde autem ci autobusem muzete jen i 90km/h, ale tam jsou i jine faktory…

Ondra L.

Myslim, ze investicni naklady jsou tak obrovske, ze usetrene provozni naklady je vyrovnaji za 200 let. Samozrejme do jiste miry mate pravdu, ale je tu objednavka na urcite zastavovani vlaku, cili on ten vlak by treba tu rychlost 350 vyuzil jen minimalne. Porad jsme v evrope, kontinentu kratkych vzdalenosti. To neustale pripominani cinskych rychlovlaku je v tomto smeru dost mimo, koneckoncu to asi je taky ten hlavni duvod, pro jezdi tak rychle: proste aby meli ten nejrychlejsi vlak, zda je to ucelne, to samozrejme neresi.

Jakub P

Jenže z Drážďan přes Krušné hory do ČR potřebujeme novou trať tak jako tak. A ta nejdražší část (tunel pod horami) se plánuje jako smíšená trať na 200 km/h, která pomůže i odlehčit přetížené údolí Labe od nákladních vlaků. Mezi Prahou a Brnem taky nutně potřebujeme další dvě koleje. A vzhledem k terénu tam ta vysokorychlostní trať nevyjde o moc dráž, než konvenční trať na 200 km/h. Pokud by ta konvenční trať měla mít sklony použitelné pro náklady, mohla by dokonce vyjít i dráž, než trať na 350 km/h čistě pro osobní dopravu. Zastavování není problém, nemusí všechny vlaky zastavovat… Číst vice »

FRX

Nojooooo ale to sou Čìňaňi co namaji rádu Ujgury co je mæme rádi my. ( protož jsou hodně daleko )
To je jako Minsk. Tam maji okolo města dva dàlničnì okruhy. Ale zase je tam hrozná korupce. ….ne jako u nás…..

axontest

800 km za skoro 9 hodin, no padáda, průměrná chychlost 95 km/hod nevypadá jako rychlovlak… v Číně se musí lámat smíchem v půli…

Zapa

Nj, pořád Čína. Ano v mnoha směrech tam jsou před námi, ale obávám se, že tam bude plno podobných území s podobnou hustotou obyvatel, kam se podíváte maximálně tak autobusem.

axontest

v mnoha směrech?, obávám se že úplně ve všech…

Jakub P

To je dnešní rychlost. A jo, žádný rychlovlak u nás není… Plán je zkrátit to na polovinu. To samozřejmě taky zdaleka nebude světový rekord, ale už to bude v pohodě použitelné.

medical_examiner

Pchá!
Když bude ŽESNAD potřebovat, takto bude 10 km/h…😂😂😂

Jarda V.

A ta o šípkové růžence bude taky? ….. 🙂 ukládám článek do archivu a za 10 let si to přečteme. (Ps. Blíží se téma pražské metro linka D)

medical_examiner

Copak, potřebují tam na erteple a bycikly hlubší a chladnější sklepy?

Roman

Mám pouze dvě obavy:
1. kde na to tento stát vezme (+ 20-30 mld. ročně k současnému financování)
2. aby z toho nebyla mezinárodní ostuda (těžko se to stihne postavit) – dosud nejsou hotové ani koridory, natož nové tratě…

Jaaaa

Zvedne se zase daň z příjmů a bude peněz dostatek. 😉

medical_examiner

Zkuste vypočítat Furt…

Paja

Tak mezinárodní ostudy bych se nebál, co se dopravních staveb s návazností na zahraničí týká tak od nás nikdo soudný nemůže nic čekat.

2084

Já věřím, že se jednou bude Vídeň – Berlín jezdit po 4 hodiny, ale ne přes Prahu, ale přes Regensburg.

Panda

To fakt není reálnější než přes Prahu vzhledem k rychlostem na rakouské straně (do 230 km/h) a k nízké prioritě VRT mezi Linzem a Norimberkem (rozhodně méně pravděpodobné než Dresden-Praha-Brno-Šakvice)…

Jiří Kocurek

Videň – Linec – Norinberk – Berlín je vzdušnou čarou lehce přes 800 km. Takže překonat průměrnou rychlost 200 km/h. To na Westbahn nepůjde a na zbytku se to už dohnat nedá.
Reálný čas je spíš okolo 5,5 hodiny. Dneska je to s přestupem v Norinberku nejrychlejší za 8:14 s půlhodinkou na přestup.

Včetně cen: https://www.thetrainline.com/en/train-times/vienna-to-berlin

Miroslav Zikmund

GVD 2018/2019 ICE 93/92 Berolina za 7.40 / 7.43

Jiří Kocurek

Což je ta půlhodina na přestup, která odpadla.

medical_examiner

Obecněji mimo ČR…
Když to vysvětlíte MÁV, aby odklonili Hungarii, tak dostanete štípanou hubičku…😂😂😂

Karl vB.

Z textu zprávy:
„Vysokorychlostní spojení z Berlína do Drážďan by mělo být dokončeno v roce 2025.“
Z textu stránek DB-Bauprojekte-Dresden:
„Bis Ende 2028 werden 125 Kilometer der Strecke von Berlin nach Dresden für Geschwindigkeiten bis 200 km/h ausgebaut.“ Zdroj: https://bauprojekte.deutschebahn.com/p/berlin-dresden
Tak nevím, kde je pravda. Přesto si myslím, že Němci budou mít trať BLN-DD na max. 200km/h hotovou dřív, než se u nás VRT PH-UL začne stavět.

Vojtíšek

Sakra, toho bych se chtěl dožít …..

Radim

Kolik je vám? Mně 37. Já se toho možná dožiju. A budu jezdit se 75% slevou 😀

Petr

Tabletky na nesmrtelnost?

medical_examiner

Nebo kamarádi na ÚSL…

Luděk

Dokončené rychlotratě u nás v polovině 30. let? Jo aha, oni nepíšou století. Tak, že by to VRT u nás postavili v horizontu 100 – 200 let, tomu bych i věřil.

medical_examiner

Zajisté. Hned od listopadu 2041 se začnou stavět smíšené trati pro rychlost 250 km/h. A to ve směrech: 1. Praha – Vysočany – Lysá nad Labem – Nymburk – Chlumec nad Cidlinou – Hr. Králové – Choceň/Č. Třebová – Zábřeh – Olomouc – Hranice – Studénka – Suchdol nad Odrou – Svinov 2. Praha – Beroun (tunel, mimo Smíchov!) – Zdice – Rokycany – Plzeň – Klatovy 3. Praha – Benešov – Olbramovice – Tábor – České Budějovice – Horní Dvořiště 4. Praha – Kralupy – Vraňany – Litoměřice – Ústí n. L. – Děčín 5. Praha – Kolín –… Číst vice »

Jarda

Kde planujete most pres Labe u varianty c.4? (Vranany levy breh, Ltm pravy) Ja jen ze jsem z okoli a nerad bych koukal na další betonove pole pres reku

medical_examiner

To není varianta, to je bod v programu (začne se od 1 přes 2,3,4,…)
Co se týká samotných Litoměřic, tak bude přeložená trať situována do prostoru zastávky Litoměřice-Cihelna.

Martin

ja myslim, ze mosty se daji stavet i pekne a nemusi byt betonove… to je jen u nas tak trochu uchylka, ze vse musi byt z betonu…

Jaaaa

Jestli z toho Falťas nedostane 20 %, ale 80 %, tak by to tak do dvaceti let být mohlo…

Marcel Štancl

Nějaký alkoholik který po 5. pivu slíbí cokoliv slíbil VRT Berlin – Wiena?

Karl vB.

Možná, že jim do klimatizace místo Corona-desinfekce pustili nervový plyn.

Jiří Kocurek

Naštěstí nesliboval tunel na Jadran, jak kdosi.

medical_examiner

Asi už bylo ráno…

K.S.

Má někdo přehled kolik minut dolů by daly různé zrychlovací a zkapacitňovací projekty na současných tratích? Mám lehce obavu že pokud se bude čekat na VRT, tak se spíše dočkáme Godota a bude zase ostuda. Možná by je to chtělo maximálně pro jistotu urychlit.

Jaaaa

Půl hodiny. ČT – Bo s jízdní dobou skoro hodina to zabíjí.

Jiří Kocurek

minut, rozhodně ne půlhodinu.

František

Půlhodinu teoreticky, ale to by někdo musel zrušit nákladní železniční dopravu a příměstskou železniční dopravu, VRT se nebuduje jen kvůli pohodlí lidí, ale kvůli uvolnění kapacity pro nákladní vlaky na stávajících tranzitních železničních koridorech.

rychlodráha

Možná by se dala udělat extrateritoriální VRT. Prostě by ta trať byla německým/rakouským územím. Už s tím máme zkušenosti na Moravě. Ty mosty tam stojí dodnes v kvalitě o které se nám nezdá. Dneska by, díky EU, ani nebyly třeba celnice.

czhunter

Nebo by mohla vést dostatečně vysoko, a pak by Německo platilo jen za přelety vlaků českým vzdušným prostorem …

Jiří Kocurek

A ani po 70 létech to enneí hotové.
Z toho plyne: Nejsou zatížené provozem, to vrtačka v šuplíku taky není.

Jaaaa

Pokud by byla rakouským a německým územím, nebyla by extrateritoriální. 😉

Pražec

Jestli se nepletu, tak podobné třístranné memorandum odstartovalo projekt Premier.
Kam jsme se od té doby posunuli?

Zrzek

Mezi levou a pravou nohu.

medical_examiner

Není to spíš mezi půlky?…

Jaaaa

Jde o to, jakou půlku máte na mysli.

medical_examiner

Půlky od zadku… 😀

Karl vB.

Projekt Premier jsem neznal a tak jsem hledal na internetu. Našel jsem ovšem tuto raritní zprávu:
https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/premier-vysokorychlostni-trat-do-drazdan-zacneme-stavet-v-roce-2035-1328543
Když si jen představím, jak dlouho se v Česku mele o stěhování nádraží v Brně a stále nic, tak se skoro začínám bát, aby autor tohoto prohlášení nakonec nebyl realista a dobrý prognostik.

MildaIV

Problém není v tom že by se to nedalo postavit, ale že jsou to projekty kulantně řečeno bez celospolečenské podpory(odsun Brněnského nádraží 80% obyvatel Brna proti, VRT má mimo železniční nadšence taky téměř nulovou podporu) a téměř žádný politik je tak reálně nepodopruje. Jenom to nikdo z nich přímo nepřizná.

MildaIV

Ještě doplním – velkou podporu tyto projekty mají mezi stavebními firmami, ale ta je podmíněná dotacemi z EU.

KLL

Nelžete, 80% obyvatel Brna není proti. Když už, tak 80% je to jedno.

MildaIV

Tak dobře, přeformuluji to: 80% obyvatel Brna nepodporuje odsun nádraží.

Jiří Kocurek

Účast byla 25 % a hlasovat nemohli ti, kteří vlakem do Brna dojíždějí za prací, což je velká část cestujících.

…skvělý městovorný prvek, kterým budou moci vlaky projíždět až rychlostí 160 km/h… Tohle určitě přiláká hiodně lidí k cestování vlakem do Brna.

Kodl

Pokud by to slibovali nemecti a rakoussti ministri, pak bych tomu i veril.
V ceske realite je to neco naprosto nerealneho.

Zrzek

Oni by vám jejich voliči vysvětlili, jak moc svým politikům věří.

Jiří Kocurek

Budeme rádi, když to v roce 2030 srazí pod 8 hodin. Tou dobou by mohl být hotový tunel zkrz Krušné hory. Pokud teda SprŽel nebude mezitím 3x měnit zadání, jak je jejich špatným zvykem.

František

Naprostý nesmysl, tunel pod Krušnými horami sice Němci intenzivně připravují již 15 let (na rozdíl od nás krůček za krůčkem včetně zapojení veřejnosti od počátku hledání), výstavba by měla začít koncem této dekády a hotovo by mělo být nejdříve v roce 2038, neboť vykutat 25 km tunelu není práce na rok, ale na roky, u nás Ejpovické tunely řešili taky cca 3 roky razícím štítem a šlo jen o 4 km. Pod 8 hodin snad ano, pokud se zadaří pilotní projekty, Praha-Poříčany a Brno – Šakvice a do toho zrychlení na stávající trati Choceň – Ústí nad Orlicí díky tunelům… Číst vice »

medical_examiner

Tunel skrz Krušné hory…vy jste humorista!

Georg

a co takhle dalsi stavby? drat a doz na lokalce do furth im waldu? bypass schwandorfu? hranicni tunel mezi domazlicema a fiw?

rychlodráha

ŽESNAD jasně řekl, že jim jednokolejka na 80 pod dráty stačí.

Marcel Štancl

ŽESNAD kecá do všeho hlavní problém.

Karl vB.

„ŽESNAD kecá do všeho“. To asi asi proto, že pokud by se do posouzení efektivnosti konkrétního projektu nezahrnuly pozitivní účinky nákladní dopravy, tak by mnohé potřebné projekty šly rovnou k šípku a my bychom tady mohli provozovat akorát zakonzervované železniční panoptikum.

MildaIV

Některé projekty před vznikem ŽESNAD byli spíš ku škodě než ku prospěchu.

Jiří Kocurek

Jenže jedna 810 co 2 hodiny stačí a budeme řvát po ředitelích škol, že jim jezdí 2x týdně šestunka, že to má jet vlakem!
Nějaké dálkové vlaky z mezinárodních přístavů jsou mimo horizont mikromanagementu.

Petr Šimral

ŽESNAD.CZ nic takového neřekl a se závěry SP nesouhlasil. A tak se alespoň přidala dvojkolejka Blížejov – Domažlice město a výhybna Havlovice.

Oldřich Sládek

Píšu to tady po x-té. Česká strana má odpracováno, dopravní technologie Plzeň-Domažlice st.hr. O.K. V březnu začala projektová příprava DB Netz na pokyn BMVI. A k poznánkám rychlodáhy – ŽESNAD.CZ NIC takového neřekl, říká to, co píšu v předešlé větě. A Marceli – neštvi. Nebýt ŽESNAD.CZ, tak není hromada staveb pro osobní dopravu. A máš pravdu, že do toho kecáme. V podstatě se teprve rozehříváme. 🙂

Oldřich Sládek

..rychlodráhy… omlouvám se za překlep.

Petr Šimral

Nic z toho nebude, protože ten, který zadal SP tam natvrdo napsal, že požadovaná jízdní doba Praha – Mnichov je 4:15…

rychlodráha

Jméno, adresu, pozici!

Gwann

mňo, vzhledem k posledním akcím, kdo co vše chce postavit či nepostavit (počínaje pěstitely ředkviček před litoměřicemi a konče touhou po VRT Praha-Liberec včera), tak bychom kolem roku 2035 mohli přijít na to, že už sice máme krušnohorský tunel (který prokopou celý němci, bude jim blbé skončit na hranicích a vzít to zpět), ale zato nám chybí koleje za ním. a napojíme to na ústí západ a pak hezky úvratí přes zastávku ústí hlavní vyhlídkovou tratí porta bohemica

rychlodráha

Tak nějak…

K.S.

No tak snad to napojí alespoň přímo, tunel tam přece jenom je, Jeno to bude na vyhlídkovou trať chtít přesmyk. A když jsme u toho, tak by se dalo možná spíš nalít trochu drobných do tratě přes vysočinu a bude to kompletně ve vyhlídkovém stylu. Na víc asi ani nemáme kapacity.

Zase proč ne, že?

medical_examiner

A ta jízda bude vždy spojena s důkladnou prohlídkou odstavných kolejí…

Krysa350

Pro dámy a pány ze sousedních německy mluvících zemí by se mělo uspořádat školení, na kterém by jim odprezentovali skutečný vývoj naší infrastruktury za posledních 20-30 let, oni by pak ty termíny přehodnotili a šoupli trochu dál, bohužel.

Kodl

Mate naprostou pravdu, bohuzel.

Zrzek

To ani nemusíte, těch pohrobku v infrastruktuře mají taky dost. Nejlepší příklad je letiště Berlín.

Potulný wechtr

Letiště Berlín BER. Tam se politici rozhodli že když budou řídit stavbu sami, tak vše půjde rychleji a efektivněji. 🙂
Jen doufám že se ze svého výkonu poučili a už nám nic předvádět nebudou.

Petr

Výborný nápad. Reference je přesvědčí. 😀

Jiří Linha

Rychlé dopravní spojení v České republice? Jedna nekonečná talkshow !

Luděk Štěkala

Možná kdyby v Břeclavi naložili na trajekt po Dunaj-Odra-Labe, tak by to šlo… 🤔

K.S.

No v BV je možná někde pod zemí po Němcích linka na rakety, sice malé, ale když jich bude dost, tak to třeba do Vídně doletí. A nebo se dá udělat přímá letecká linka z letitště které se přejmenuje na Greta Thurnberg Flughaffen im Lundenburg am March, dříve LKBA, pokud nebude dráha napadena nepřátelskou armádou syslů a krtků pod vedením dříve jmenované.

Miroslav Zikmund

Flughaffen im Lundenburg am March je v Ladné, před několika lety oddělené od Lundenburgu

K.S.

A mám tam ještě absurdní překlep am Mähren, ale podle katastru to furt ještě Břeclav je regiony. kurzy. cz/katastr/ku/613584/mapa/ mapy. cz/s/nesamumove

Vladimir

Byt rychlejsi pres Prahu by slo jen kdyby udoli Orlice bylo jiz zatunelovano, trat C.T. Brno vedla ve vetsich obloucich a od Blanska kompletne v tunelech a vsude kde by se dalo bychom jeli 200kmh. Konvencni trat Praha- Brno ma na konvencni trati trvat okolo 1.30h -1.45h a ne 2.30h. Za to, ze nas jde objet si muzeme sami, protoze k tomu vlastne nikdy nemelo dojit a co si budeme rikat tech par desitek miliard na vystavbu se najdou hned! Staci jen nechat jezdit studenty s 50%slevou a mame hned 7mild/rocne. A jak dlouho tento nesmysl funguje 4 roky? Takze… Číst vice »

Gwann

nebo jsme si mohli odpustit vánoční balíček pro seniory. nebylo to tuším za 15mld?

nesmyslná úprava daně z příjmu FO – ztráta 100-120 mld jen za letošek (a místo toho si ví půjčíme…) – a to sám z toho hrubě profituju…

a našly by se další zápichy

K.S.

Tak dá se zrychlovat na Břeclav, to budou dělat v Rakousku a z Břeclavi do Vranovic. Pak by se dalo ještě mezi Chocní a Poříčany, ale to se bez dalších kolejí neobejde.

Alternativně se dá rovnat na Vysočině, šance trefit trpaslíky a prádelní šňůry tam je menší myslím.

medical_examiner

Jenže těch přestupních uzlů z Kolína do Brna…Kutná Hora, Čáslav, Žďár, Havl. Brod, Tišnov…

Tomáš Gottschalk

Na trase 1. koridoru je minimálně ještě jedna bodová závada -MuN. Přes ni nepůjde jet víc než 80. Takže by se muselo mimo. Kacířská otázka – nebylo by lepší upgradovat 230 a 255 aspoň na 160?

Vladimír

Jamile se postaví VRT směrem do Poříčan trať rapidně zrychlí a pak určitě bude konvenční napojení na trat, která může být 200kmh. Chápu před 30 lety jsme měli 15 -20 lokomotiv co jezdilo 140 a rychle se předělávali na 160. Tehdy byla průměrná rychlost na koridoru pod 80kmh a aktuální zrychlení se zdálo dostatečné s ohledem že se již začali stavět jednotky ČKD na 300kmh pro nové tratě. Nezapomeňme taky s jakou pompou a slávou se kupovalo na českou železnici pendolíno, kde predávajicí tvrdili, že když jej pořídíme nemusíme rovnat oblouky a že stačí natáčející vlak. Na přehledu těchto přešlapů… Číst vice »

František

Jenže to by se návratnost investice nesměla počítat na pouhých 30 let.

2084

Trať 255? Neměl jste spíše na mysli 250? Nebo jako upgradovat padesátkovou lokálku ze Zaječí do Hodonína na 160km/h 🙂

Tomáš Gottschalk

Mea culpa

Tukan

To asi Rakušáci nebyli u nás 🙂

rychlodráha

Bez obnovení protektorátu bez šance na realizaci.

Tomáš Gottschalk

Spíš monarchie.

K.S.

Radši monarchii.

Gwann

no, ona ani ta monarchie se v železnicích moc nevyznamenala (oproti např. Německu/Prusku). a protože málem zkrachovala, prodala státní dráhy francouzům a byl z toho StEG

K.S.

No to sice ano, ale myslím že pořád by bylo lepší obnovení monarchie s Rakouskem, no dobře, to můžeme jenom federaci, pokud tu mají navrch republikáni nad monarchisty, než Německý protektorát.

FRX

Za cìsaře Ferdinanda jsme měli za Anglií zpožďku tak dvacet let.
Když mi bylo deset – patnáct tak se psalo o Šinkanzenu…..je to vìc jak padesát let. A ještě se ani nekoplo…..
Zlatý hydrocefalnì cìsař !!!!

K.S.

Hydrocefalii neměl, pokud vím, ale myslím že měl epilepsii. Doba ale k němu nebyla moc hezká, z jistého pohledu trochu chudák. Kdoví jak by se to vyvíjelo kdyby neabdikoval.

Gwann

Ferdinand byl asi hodný člověk. s děsivým okolím. FJI byl lépe vycvičen a neskutečně škrobený. To že se dožil takového věku…byl konec monarchie. I Franz Ferdinand by byl daleko adekvátnější, o blahoslaveném císaři Karlovi už ani nemluvě, to byl vysloveně obdivuhodný panovník.

rychlodráha

Souhlasím. Leč se obávám, že v některých organizačních strukturách našeho státu by byl přístup monarchie příliš mírný.

K.S.

jak to myslíte? Jakože jsme Kafkovštější než Kafka?

Potulný wechtr

Spíše Švejkovštější než Švejk. 🙂

Gwann

ona tam musela být inspirace rakouskou byrokracií. a my jsme unikátní v tom, že jsme ji následně zkřížili s ruskou potěmkiádou a jejich móresy stepních chánů….Kafka by nepochybně čuměl jak puk

2084

Jakože by to zkusili znovu, akorát místa rozestavěného tělesa dálnice by nám zbylo rozestavěné těleso trati?

rychlodráha

1.vykašlat se na východní tažení
2.nenasazovat si korunu

Pak by to mohlo fungovat dýl.

taxi

Leda by si to němci u nás postavili sami.

Zrzek

Ti už mají svých problémů taky dost a co mám možnost sledovat obyčejné lidi v D, své politiky by poslali také nejradši někam, odkud by se dostávali hodně těžko a zažili realitu života normálních lidí.

rychlodráha

Nad propastí!!!

Jiří Linha

Nelze než s vámi plně souhlasit

rychlodráha

Postavili a zaplatili.

Jarda V.

No ještě mě napadlo … Za jak dlouho by Němci proletali ty miliardy euro kdyby to místo zoufalého pokusu prokopat se CZ, prostě v Drážďanech naložili do letadla a přistáli ve Vídni?

medical_examiner

A hlavně za svoje…

None

Takže se na našich hranicích budou stavět letiště aby ta cesta časově vyšla?

medical_examiner

Ne, čelní stanoviště s délkou pobytu 20 hodin…😂

medical_examiner

Pardon, celní…

-TR-

Nereálné.

Zdrasa

Jeden by čekal, že po tolika desetiletích spolupráce už budou mít Němci i Rakušáci realističtější očekávání od Česka…

Kodl

Dekuji velice jste me pobavil 🙂

Majkl

Spíš smutný fakt.

Já, kdo jiný

Kecy v kleci aneb Oživíme Vám Elvise.

PvvS

reálný to bude, ale jedině v případě že na hranicích s ČR budou teleporty .. A nebo s vynecháním Prahy . když to vezmou okolo republiky…

Jiří 3

2099 je taky ještě 21. století.

Kernteriér

2100 taky.

Tomáš Gottschalk

Za dobrý začátek bych považoval zrychlení JD mezi moravskou zemskou metropolí a skutečným hlavním městem, aby se z Blaukecu do Lundenburgu jelo dvoukilem. Rakušák se snad taky do pár let pochlapí (i když je ministryní momentálně baba) a začne něco dělat s Nordbahn a hlavně zoufalou bodovou závadou Süßenbrubnn. Pak by bylo vlakem ještě dostupnější letiště na Schwechatu a dálniční spojení zlepší tunel pod Dunajem v Lobau.

Pavel Skládaný

Modernizace Severní dráhy je už velmi slušně naplánovaná a intenzivně, předpoklad dokončení 2027. Z Břeclavi do km 43 zvýšení rychlosti z dnešních 120 na 200 km/h, pak na Süßenbrunn 160.

Tomáš Gottschalk

Z dokundamentu v odkazu jsem vyčetl, že je připravený jižní úsek od Süßenbrunnu (není zřejmé, zda včetně stejnojmenné odbočky) do Gänsendorfu, u severního úseku od Gänsendorfu po Bernhardstal probíhá příprava (EIA). V rámci upragdu zmizí úrovňové přejezdy a nahradí se pod/nadjezdy, úpravou projdou i nádraží (Kruty). Stavebně to asi příliš složité nebude, přínos to bude samozřejmě mít zejména pro KFNB od Lundenburgu po Ostrau. Ta by taky zasloužila vylepšení.

Já, kdo jiný

Süßenbrunn na 50/60km/h a Stadlau k mostu 80 km/h. To jsou panečku rychlosti. Nehledě na to, že ze Stadlau bude úzké hrdlo, protože rychlá elektrická dvoukolejná trať do Marcheggu.

Miroslav Zikmund

Italské rychlovlaky jedou do Milána po sjetí z VRT stejnou rychlostí jako „osobní“ vlak, do Centrale rychlostí 30 … a kdekoli jinde v Itasku je to podobné.
Obdobně francouzská TGV, německá ICE, Thalys ….

rychlodráha

Ale řekněme si to upřímně, Süßenbrunn je ostuda Vídně.
Jakkoli my můžeme leda šoupat nohama.

Já, kdo jiný

A Nordbahn nejhorší trať vedoucí do Vídně a těch 160 nebo 200 km/h na pár desítkách km to vůbec nezmění.

Karl vB.

Dotaz: Was ist das „Blaukec“?

M M

Modřice

ythomas_ct

„Nikdo vám nedá tolik, kolik já vám můžu slíbit!“
Nutno přiznat, že optimismus ministrům nechybí. Vysokorychlostní spojení Berlín-Drážďany patrně znamená Vmax = 200 km/h, že? OK, proč ne, i termín zní reálně. Ale tunel pod Krušnými horami, natož jiné české VRT v polovině 30. let? No, nevím…

None

České studie budou stát jako výstavba trati za hranicema.

Dalibor

A pak stačí strhnout trolej u Brandýsa a ze 4 hodin je 10, že?

rychlodráha

Oni kolem toho roku 2030 pochopí, že to prostě bude nejrychlejší okolo.

Miroslav Zikmund

Ale to je už nyní …
V GVD 2018/2019 ICE 93 Berolina za 7.40 / ICE 92 Berolina za 7.43

rychlodráha

A ptali se Čechů? Ti přeci vždy vědí všechno nejlíp.

Kernteriér

Nemohli, hospody jsou zavřené.

Jiří Kocurek

Od včerejška je povoleno seděti na zahrádce.

Kernteriér

To máš sice pravdu, ale jestli jednali v pondělí, nemohli mít ty rady zajištěné předem.

medical_examiner

To ano, andělé už učinili potřebné kroky (furt leje…)

Radim

😀

Adam

v polovině 30. let, ale kterého století 😅🤣

Xaver

19. 😉

Radim

23. 😀

Kodl

No 21. stoleti v ceskych pomerech rozhodne ne 😀