Z Velké Chuchle na Barrandov za 15 minut. Praha bude mít novou midibusovou linku
Midibus SOR ICN 9,5. Foto: DPP
Cestující se budou moci vyhnout cestě po často ucpané Strakonické.
Cestující se budou moci vyhnout cestě po často ucpané Strakonické.
A MHMP v koprodukci s DPP uvádí – další zbytečné vyhození peněz
Kdyby tramvaj do Slivence vedla opravdu do Slivence a ne do Kauflandu, tak mozna mohl ten bus koncit uz tam a zkratit tak interval.
Ja vam nevim, ale zastavky Slivenec jsou na katastru Slivence, to spise zast. Holyne je v katastru Hlubocep…
Navíc to není tak hrozné, když uvážíme, v jak tragickém intervalu tam občas busy jezdí o víkendu…
Všechny zastávky na Barrandově, jakož i celý Barrandov jako takový, je na kastru Hlubočep.
Takže třeba z Novochuchelské na Smíchovské nádraží dnes 172 za 14 minut (plus dejme tomu nějaké zpoždění), od pozítří hypersuper novou linkou a tramvají 17+11min (čas na přestup nepočítaje). Pokrok nezastavíš…
A on vás snad někdo nutí přestat používat linku č. 172?
Já v tom naopak vidím spíše zlepšení obsluhy Chuchle tím, že bude možnost výběru.
Třeba je to jeden z těch co je nutí vždycky každou linkou jezdit z konečně na konečnou.
Nic o zrušení 172 jsem nikde nenašel.
Podtitulek je zavádějící: Nikdo se ucpané Strakonické vyhýbat nemusí, tam problémy vážně tolik nejsou (bus pruh obrovsky pomáhá). Navíc přes Barrandov je to výrazně časově delší. Problém nárazově je úrovňový přejezd v Chuchli a kongesce okolo, nebo v Mezichuchelské do centra, když tudy mnozí hledají variantu, jak objet stojící Strakonickou. Nová linka je spíš kvůli poliklinice, předškolním a školním zařízením, až pak jako záloha pro případ kolapsu přejezdu. Ropidu se nepovedl proklad se 172, již jsou stížnosti na sebrání spojů z Opálové a to vedení po barrandovském sídlišti také není zcela optimální – a prý tam někde nemůže být zřízena… Číst vice »
Když jsem viděl původní návrh ještě s číslem 230, chtěl jsem se zeptat jak se ten autobus otočí ulici Krškova, kde neprojede ani auto, pak dále proč chybí zastávka v oblasti nám. O. Scheinpflugové. Ropid z nepochopitelných duvodu linku precislil a aby se nemusela otáčet, tak ji navedli zástavbou ulicemi Grussova a Lamačova, takže mi to bude jezdit pod barákem, z relativně klidne ulice bude přehnaně dálnice😁
Dálnice, po které jednou za půl hodiny přejede midibus?
Říkám je to velmi klidná ulice a 2x za hodinu bus, kterého zde budou blokovat parkujici auta a 2 retardery, no už to mohli vést rovnou někudy po chodníku
Pokud autobus zvládnout zablokovat parkující auta, tak všechny odtáhnout za nelegální parkování.
Parkování je po obou stranách a silnici neprojedou ani 2 auta proti sobě, no uvidíme
V jednosměrce musí?
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3750457&y=50.0336880&z=19
No tak se zase uklidněte no
Je tam prostor pro jedno a půl auta a jsou tam nakreslené parkovací čáry, nikdo tam nelegálně neparkuje. Mimochodem, když tam ta parkovací místa asi 2 roky zpět vytvořili, tak už tehdy lidi nadávali, že se tam nebude dát projet. No, už teď se dva osobáky vyhýbají tak, že se líbají zrcátky, jsem zvědavý na autobus.
Můžete mi vysvětlit, jak se protijedoucí auta vyhýbají v jednosměrce?
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3750457&y=50.0336880&z=19
Bavíme se o ulici Lamacova
Co takhle přes parkoviště. Ulice k tomu netřeba.
A ještě Vám tam časem udělají zastávku.
Midibus jednou za půlhodinu každým směrem ve špičce, to je dálniční provoz „jak stehno“!
Zase přeháním, ja vím
Přečíslováni 230 na 104 je docela nekoncepční, minimálně kvuli dokumentu Rozvoj linek PID v Praze. Stejně tak dva dost prázdné úseky bez zastávek na Barrandově (Grussova – Poliklinika B., Záhorského – Stará Holyně), o tom že linka vznikne se vědělo už dlouho, minimálně mohli zřídit zastávky jenom z betonových neměli a nástup předkem.
Časté zbytečné přečíslovávání linek patří ke koncepci současného Ropidu.
Jinak taky mě v plánku linky na první pohled trklo, že není žádná zastávka ani u náměstí Olgy Scheinpflugové, ani u Pacoldovy vápenky. Asi chce Ropid čekat, že ho o zřízení bude někdo prosit. Jinak na mapě ta trasa vypadá hezky. Propojení z Hvězdárny na Lahovskou by midibus možná taky zvládnul, takže by šlo propojit 104 a 245 a dát tomu dohromady nějaké úplně jiné, nesouvisející číslo.
O zastávku v kilometru dlouhém úseku Záhorského – Stará Holyně v prostoru nám. Olgy Scheinpflugové si to říká, a už se kolem toho vedou debaty. Leč zjistilo se místním šetřením, že přes existenci slavné urbanistická studie Západního Barrandova, která stála MČ Prahu 5 hodně peněz a podle které bylo naslibováno skvělé urbanistické řešení včetně komplexně vyřešené dopravy, není celém prostoru jediné místo, kde by šlo zastávku zřídit. Prostě to tam nikde nejde, takže autobus bez obsluhy územím projede. Na to ROPID úsměvně argumentuje, že linka 104 nemá sloužit k obsluze místa, které už dostatečně dobře obsluhuje tramvaj.
To jsem taky četl. Leč „nelze nikde“ je podle mně stejně přehnané, jako „skvělé řešení“.
(…) Propojení z Hvězdárny na Lahovskou by midibus možná taky zvládnul, (…)
Opravdu ne, tam se nevyhnou ani dva osobáky. Je to průjezd zahrádkářskou sadou, vyhýbací manévry jsou o najetí k plotům, čili hlínou.
edit: „zahrádkářkou osadou“
Ulicí Na Lahovské by autobus určitě neprojel, ale možná by mohl jet ul. K Lahovské, kde by až tak velký problém být nemusel. Nebo by šlo 245 vést do Lochkova.
To by jel pak tudy? https://mapy.cz/s/camuzazopu
Jako jo, jedno vozidlo se vejde…
Když se zapíchnutím sloupku do chodníku vyřešila Návětrná DC, tak se mohla vyřešit stejným způsobem i Poliklinika Barrandov v ulici Do Klukovic přinejmenším v eponymním směru a odpustit si tak kolečko blbosti přes Lamačovu. Takhle se v případě Klukovic definitivně jedná o obsluhu pro obsluhu, protože pěšky bude člověk dole dřív.
Obsluha Staré Holyně linkou 104 je sice trochu smysluplnější než původní zajíždění 230, ale vzhledem k tomu, že tam jezdí tramvaj mnohem smysluplnějším směrem, tak je s otazníkem, jestli to stálo za zhoršení obsluhy Nového Slivence.
V úseku Grussova – Poliklinika Barrandov není kde udělat zastávku
Dneska už norma na obslužných komunikacích nevyžaduje zálivy, naopak preferuje zastavení v jízdním pruhu.
Zde neprojedou ani 2 aura proti sobě a k čemu by se v tomto úseku dělala zastávka
Jo, ale policie většinou chce zastavení jen na místech kde vedle stojícího busu projede aspoň jedno auto. (I když mohly projít chuťovky jako Staré Strašnice, ještě v dobách nádraží tam byl pohyb prakticky vždycky)
Ale je.
Není a není ani důvod proč by tam někde měla být
V úseku Grussova – Poliklinika Barrandov, byla naplánována a i rozpracována nová zastávka u barrandovského kostela. Bohužel ta se zatím realizovat nebude, stejně jako dvě možné zastávky v úseku Záhorského – Stará Holyně. ROPID a Praha 5 čekají na to, až si o zastávky začnou místní psát a požadovat jejich zřízení. V ve všech případech by bylo nutné zrušit několik parkovacích míst.
Nikdo nebude chtít rušit parkovací místa, protože už teď jich je v téhle oblasti nedostatek
Po tom, co se teď dostavěla nová část, tak zde parkovacích míst výrazně přibylo a zrovna v ulici Voskovcova, kde je fialová zóna, je vždy hodně volných míst. Zde by úbytek nebyl nijak kritický.
Což ovšem neznamená, že jakákoli zmínka o rušení parkovacích míst by u místních obyvatel nevybudila jen těžko překonatelný odpor – zkušenosti odjinud jsou značné.
Zatím to ale vypadá, že zájem o zastávku, i přes rušení parkovacích míst, je poměrně velký.
Zde se ale mluví o úseku Grussova – Poliklinika Barrandov, tam je parkovacích míst málo
Však je zastávka plánována i v ulici Grussova, přímo u barrandovského kostela.
Teoreticky by ji mohli udělat… V Grussově 😀 u kostela. Taky to plánují. Ona totiž zastávka Grussova trochu překvapivě není v Grussově, ale je směrem do Klukovic.
230 ma uplne jinou trasu, ta bude zrusena, zavedla se nova linka 104 (cislo je vybrano na zaklade historickeho puvodu linky), takze k precislovani uplne nedochazi…
Vzdycky bude dochazet ke zmenam a vzdy je lepsi vybirat cisla ktera jsou v miste tradicni… Ponechani 230, ktera bude mit uplne odlisnou trasu uplne idealni neni…
Ne, 230 měla jezdit ve stejné trase co nyní 104, byla to dlouhodobá vize Ropidu. Zřejmě číslo 230 je nyní potřeba jinde.
Vim, ale asi chapu tu zmenu v cisle, zmena trasy je docela radikalni.
„Přečíslováni 230 na 104 je docela nekoncepční“
No, jak v čem: například číslo linky 104 patří ke Klukovicím už od dob „hlubokého bolševika“ = snad dokonce ještě od dob, kdy i v autobusech jezdili průvodčí (a nastupovalo se pouze zadem). Ale jinak souhlasím s tím, že ani použití čísla linky 230 by asi v tomto případě nebylo úplně nelogické – jediným důvodem proti snad je, že by se měnilo současné pořadí zastávek na lince a směrů v zastávkách, a to by mohlo zpočátku cestující zbytečně mást. Použití „nového“ čísla pro novou linku proto dává větší smysl.
Fajn, dávám tomu tak 3 měsíce, pak busu na debilních retardérech pod Slivencem vypadne motor.
Možná se pak podaří ten retardovaný retardér zlidštit, aby se dal přejíždět bez poškození vozu.
Jsou i jiná řešení než hromada dlažby přes celou cestu.
Nadruhou stranu mnhdy není problém druh retardéru (zde hromada dlažby), ale hlavně jeho provedení – v případě příčného zvednutí vozovky z jakéhokoliv materiálu záleží zejména na výšce a plynutosti převýšení!
Třeba v Cholupicích před prodloužením l113 na Točnou byl minimálnně jeden retardér dost vysoký, ale pak byl přiměřeně snížen, a rozhodně nikdy nebyl z dlažby.
To byl příklad. Ikdyby byl odlitý z jednoho kusu bronzu a měl tvar hromady dlažby, tak to bude špatně.
Nevypadne. Ty debilní polštářové retardéry nechali místní zahrádkáři zřídit na malá auta. Autobus s širším rozchodem kol může metelit povolenou třicítkou, aniž by někdo na palubě nadskočil. I spěchající dodávky, jejichž řidiči tu jezdí jako prasata nejvíce, to přejedou bez přibrždění, tj. pade. Jinými slovy, autobusáci a dodávkáři vás budou vyblikávat a vytrubovat, když si dovolíte zpomalit na rychlost, s níž si nezničíte auto.
Spíše je otázkou času, kdy tam autobus někoho sestřelí. Tam se na dvou třech místech obtížně vyhýbají dva osobáky. Před jedním takovým nebezpečným místem navíc je velice dobře schovaná (snadno přehlédnutelná) přednost zprava.
To už by vypadl dříve při výlukách
Nedá mi to: 5,2 mil kč za kus, to je velice levné vozidlo. I pro obsluhu menších obcí dostatečně velké, obrysově shodné s hasičským vozem, takže projede skoro všude. Jen to musí navazovat na rychlíky ve městě, proti etalonu to má poloviční spotřebu nafty.
Nejspíš sam SOR to musel zlevnit, protože už nevyráběl původní model, a tak by hrozilo, že DPP si to neobjedna, proto to hodili pod cenu
Proč sleva ? Liberec koupil NS12 za 5,15 mil. Kč za vůz ..
Já tipuju, že je to ironie. No ale mám špatný odhad, bral jsem to tak že auto je 200 tisíc pro 4 osoby, čili midibus pro 60 osob by měl stát 15x víc.
Kde koupíte nové auto za 200 tisíc?