Z Velké Chuchle na Barrandov za 15 minut. Praha bude mít novou midibusovou linku

Midibus SOR ICN 9,5. Foto: DPPMidibus SOR ICN 9,5. Foto: DPP

Cestující se budou moci vyhnout cestě po často ucpané Strakonické.

62 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leoš Konečný

A MHMP v koprodukci s DPP uvádí – další zbytečné vyhození peněz

looking4bucho

Kdyby tramvaj do Slivence vedla opravdu do Slivence a ne do Kauflandu, tak mozna mohl ten bus koncit uz tam a zkratit tak interval.

Martin

Ja vam nevim, ale zastavky Slivenec jsou na katastru Slivence, to spise zast. Holyne je v katastru Hlubocep…

Frantík

Navíc to není tak hrozné, když uvážíme, v jak tragickém intervalu tam občas busy jezdí o víkendu…

Jelen

Všechny zastávky na Barrandově, jakož i celý Barrandov jako takový, je na kastru Hlubočep.

jva

Takže třeba z Novochuchelské na Smíchovské nádraží dnes 172 za 14 minut (plus dejme tomu nějaké zpoždění), od pozítří hypersuper novou linkou a tramvají 17+11min (čas na přestup nepočítaje). Pokrok nezastavíš…

praktik

A on vás snad někdo nutí přestat používat linku č. 172?
Já v tom naopak vidím spíše zlepšení obsluhy Chuchle tím, že bude možnost výběru.

Pat

Třeba je to jeden z těch co je nutí vždycky každou linkou jezdit z konečně na konečnou.

Honza V.

Nic o zrušení 172 jsem nikde nenašel.

Dachs

Podtitulek je zavádějící: Nikdo se ucpané Strakonické vyhýbat nemusí, tam problémy vážně tolik nejsou (bus pruh obrovsky pomáhá). Navíc přes Barrandov je to výrazně časově delší. Problém nárazově je úrovňový přejezd v Chuchli a kongesce okolo, nebo v Mezichuchelské do centra, když tudy mnozí hledají variantu, jak objet stojící Strakonickou. Nová linka je spíš kvůli poliklinice, předškolním a školním zařízením, až pak jako záloha pro případ kolapsu přejezdu. Ropidu se nepovedl proklad se 172, již jsou stížnosti na sebrání spojů z Opálové a to vedení po barrandovském sídlišti také není zcela optimální – a prý tam někde nemůže být zřízena… Číst vice »

Jakub

Když jsem viděl původní návrh ještě s číslem 230, chtěl jsem se zeptat jak se ten autobus otočí ulici Krškova, kde neprojede ani auto, pak dále proč chybí zastávka v oblasti nám. O. Scheinpflugové. Ropid z nepochopitelných duvodu linku precislil a aby se nemusela otáčet, tak ji navedli zástavbou ulicemi Grussova a Lamačova, takže mi to bude jezdit pod barákem, z relativně klidne ulice bude přehnaně dálnice😁

Honza V.

Dálnice, po které jednou za půl hodiny přejede midibus?

Jakub

Říkám je to velmi klidná ulice a 2x za hodinu bus, kterého zde budou blokovat parkujici auta a 2 retardery, no už to mohli vést rovnou někudy po chodníku

Frantík

Pokud autobus zvládnout zablokovat parkující auta, tak všechny odtáhnout za nelegální parkování.

Jakub

Parkování je po obou stranách a silnici neprojedou ani 2 auta proti sobě, no uvidíme

M19
Leoš Konečný

No tak se zase uklidněte no

Berzeger

Je tam prostor pro jedno a půl auta a jsou tam nakreslené parkovací čáry, nikdo tam nelegálně neparkuje. Mimochodem, když tam ta parkovací místa asi 2 roky zpět vytvořili, tak už tehdy lidi nadávali, že se tam nebude dát projet. No, už teď se dva osobáky vyhýbají tak, že se líbají zrcátky, jsem zvědavý na autobus.

M19

Můžete mi vysvětlit, jak se protijedoucí auta vyhýbají v jednosměrce?
https://mapy.cz/zakladni?x=14.3750457&y=50.0336880&z=19

Jakub

Bavíme se o ulici Lamacova

M19

Co takhle přes parkoviště. Ulice k tomu netřeba.

Obhájce

A ještě Vám tam časem udělají zastávku.

glosátor

Midibus jednou za půlhodinu každým směrem ve špičce, to je dálniční provoz „jak stehno“!

Jakub

Zase přeháním, ja vím

Frantík

Přečíslováni 230 na 104 je docela nekoncepční, minimálně kvuli dokumentu Rozvoj linek PID v Praze. Stejně tak dva dost prázdné úseky bez zastávek na Barrandově (Grussova – Poliklinika B., Záhorského – Stará Holyně), o tom že linka vznikne se vědělo už dlouho, minimálně mohli zřídit zastávky jenom z betonových neměli a nástup předkem.

Honza V.

Časté zbytečné přečíslovávání linek patří ke koncepci současného Ropidu.
Jinak taky mě v plánku linky na první pohled trklo, že není žádná zastávka ani u náměstí Olgy Scheinpflugové, ani u Pacoldovy vápenky. Asi chce Ropid čekat, že ho o zřízení bude někdo prosit. Jinak na mapě ta trasa vypadá hezky. Propojení z Hvězdárny na Lahovskou by midibus možná taky zvládnul, takže by šlo propojit 104 a 245 a dát tomu dohromady nějaké úplně jiné, nesouvisející číslo.

doc2421

O zastávku v kilometru dlouhém úseku Záhorského – Stará Holyně v prostoru nám. Olgy Scheinpflugové si to říká, a už se kolem toho vedou debaty. Leč zjistilo se místním šetřením, že přes existenci slavné urbanistická studie Západního Barrandova, která stála MČ Prahu 5 hodně peněz a podle které bylo naslibováno skvělé urbanistické řešení včetně komplexně vyřešené dopravy, není celém prostoru jediné místo, kde by šlo zastávku zřídit. Prostě to tam nikde nejde, takže autobus bez obsluhy územím projede. Na to ROPID úsměvně argumentuje, že linka 104 nemá sloužit k obsluze místa, které už dostatečně dobře obsluhuje tramvaj.

Frantík

To jsem taky četl. Leč „nelze nikde“ je podle mně stejně přehnané, jako „skvělé řešení“.

Dachs

(…) Propojení z Hvězdárny na Lahovskou by midibus možná taky zvládnul, (…)
Opravdu ne, tam se nevyhnou ani dva osobáky. Je to průjezd zahrádkářskou sadou, vyhýbací manévry jsou o najetí k plotům, čili hlínou.

Dachs

edit: „zahrádkářkou osadou“

Hudeon

Ulicí Na Lahovské by autobus určitě neprojel, ale možná by mohl jet ul. K Lahovské, kde by až tak velký problém být nemusel. Nebo by šlo 245 vést do Lochkova.

Jiří Kocurek

To by jel pak tudy? https://mapy.cz/s/camuzazopu

Jako jo, jedno vozidlo se vejde…

Kuba2

Když se zapíchnutím sloupku do chodníku vyřešila Návětrná DC, tak se mohla vyřešit stejným způsobem i Poliklinika Barrandov v ulici Do Klukovic přinejmenším v eponymním směru a odpustit si tak kolečko blbosti přes Lamačovu. Takhle se v případě Klukovic definitivně jedná o obsluhu pro obsluhu, protože pěšky bude člověk dole dřív.
Obsluha Staré Holyně linkou 104 je sice trochu smysluplnější než původní zajíždění 230, ale vzhledem k tomu, že tam jezdí tramvaj mnohem smysluplnějším směrem, tak je s otazníkem, jestli to stálo za zhoršení obsluhy Nového Slivence.

Jakub

V úseku Grussova – Poliklinika Barrandov není kde udělat zastávku

Honza V.

Dneska už norma na obslužných komunikacích nevyžaduje zálivy, naopak preferuje zastavení v jízdním pruhu.

Jakub

Zde neprojedou ani 2 aura proti sobě a k čemu by se v tomto úseku dělala zastávka

Leinad

Jo, ale policie většinou chce zastavení jen na místech kde vedle stojícího busu projede aspoň jedno auto. (I když mohly projít chuťovky jako Staré Strašnice, ještě v dobách nádraží tam byl pohyb prakticky vždycky)

Obhájce

Ale je.

Jakub

Není a není ani důvod proč by tam někde měla být

Tomíno

V úseku Grussova – Poliklinika Barrandov, byla naplánována a i rozpracována nová zastávka u barrandovského kostela. Bohužel ta se zatím realizovat nebude, stejně jako dvě možné zastávky v úseku Záhorského – Stará Holyně. ROPID a Praha 5 čekají na to, až si o zastávky začnou místní psát a požadovat jejich zřízení. V ve všech případech by bylo nutné zrušit několik parkovacích míst.

Jakub

Nikdo nebude chtít rušit parkovací místa, protože už teď jich je v téhle oblasti nedostatek

Tomíno

Po tom, co se teď dostavěla nová část, tak zde parkovacích míst výrazně přibylo a zrovna v ulici Voskovcova, kde je fialová zóna, je vždy hodně volných míst. Zde by úbytek nebyl nijak kritický.

praktik

Což ovšem neznamená, že jakákoli zmínka o rušení parkovacích míst by u místních obyvatel nevybudila jen těžko překonatelný odpor – zkušenosti odjinud jsou značné.

Tomíno

Zatím to ale vypadá, že zájem o zastávku, i přes rušení parkovacích míst, je poměrně velký.

Jakub

Zde se ale mluví o úseku Grussova – Poliklinika Barrandov, tam je parkovacích míst málo

Tomíno

Však je zastávka plánována i v ulici Grussova, přímo u barrandovského kostela.

Berzeger

Teoreticky by ji mohli udělat… V Grussově 😀 u kostela. Taky to plánují. Ona totiž zastávka Grussova trochu překvapivě není v Grussově, ale je směrem do Klukovic.

Martin

230 ma uplne jinou trasu, ta bude zrusena, zavedla se nova linka 104 (cislo je vybrano na zaklade historickeho puvodu linky), takze k precislovani uplne nedochazi…
Vzdycky bude dochazet ke zmenam a vzdy je lepsi vybirat cisla ktera jsou v miste tradicni… Ponechani 230, ktera bude mit uplne odlisnou trasu uplne idealni neni…

Marek Kubík

Ne, 230 měla jezdit ve stejné trase co nyní 104, byla to dlouhodobá vize Ropidu. Zřejmě číslo 230 je nyní potřeba jinde.

Martin

Vim, ale asi chapu tu zmenu v cisle, zmena trasy je docela radikalni.

senior

„Přečíslováni 230 na 104 je docela nekoncepční“
No, jak v čem: například číslo linky 104 patří ke Klukovicím už od dob „hlubokého bolševika“ = snad dokonce ještě od dob, kdy i v autobusech jezdili průvodčí (a nastupovalo se pouze zadem). Ale jinak souhlasím s tím, že ani použití čísla linky 230 by asi v tomto případě nebylo úplně nelogické – jediným důvodem proti snad je, že by se měnilo současné pořadí zastávek na lince a směrů v zastávkách, a to by mohlo zpočátku cestující zbytečně mást. Použití „nového“ čísla pro novou linku proto dává větší smysl.

Já I.

Fajn, dávám tomu tak 3 měsíce, pak busu na debilních retardérech pod Slivencem vypadne motor.

Jiří Kocurek

Možná se pak podaří ten retardovaný retardér zlidštit, aby se dal přejíždět bez poškození vozu.
Jsou i jiná řešení než hromada dlažby přes celou cestu.

milan

Nadruhou stranu mnhdy není problém druh retardéru (zde hromada dlažby), ale hlavně jeho provedení – v případě příčného zvednutí vozovky z jakéhokoliv materiálu záleží zejména na výšce a plynutosti převýšení!

Třeba v Cholupicích před prodloužením l113 na Točnou byl minimálnně jeden retardér dost vysoký, ale pak byl přiměřeně snížen, a rozhodně nikdy nebyl z dlažby.

Jiří Kocurek

To byl příklad. Ikdyby byl odlitý z jednoho kusu bronzu a měl tvar hromady dlažby, tak to bude špatně.

Dachs

Nevypadne. Ty debilní polštářové retardéry nechali místní zahrádkáři zřídit na malá auta. Autobus s širším rozchodem kol může metelit povolenou třicítkou, aniž by někdo na palubě nadskočil. I spěchající dodávky, jejichž řidiči tu jezdí jako prasata nejvíce, to přejedou bez přibrždění, tj. pade. Jinými slovy, autobusáci a dodávkáři vás budou vyblikávat a vytrubovat, když si dovolíte zpomalit na rychlost, s níž si nezničíte auto.

Spíše je otázkou času, kdy tam autobus někoho sestřelí. Tam se na dvou třech místech obtížně vyhýbají dva osobáky. Před jedním takovým nebezpečným místem navíc je velice dobře schovaná (snadno přehlédnutelná) přednost zprava.

Obhájce

To už by vypadl dříve při výlukách

Jiří Kocurek

Nedá mi to: 5,2 mil kč za kus, to je velice levné vozidlo. I pro obsluhu menších obcí dostatečně velké, obrysově shodné s hasičským vozem, takže projede skoro všude. Jen to musí navazovat na rychlíky ve městě, proti etalonu to má poloviční spotřebu nafty.

Jakub

Nejspíš sam SOR to musel zlevnit, protože už nevyráběl původní model, a tak by hrozilo, že DPP si to neobjedna, proto to hodili pod cenu

PvvS

Proč sleva ? Liberec koupil NS12 za 5,15 mil. Kč za vůz ..

Frantík

Já tipuju, že je to ironie. No ale mám špatný odhad, bral jsem to tak že auto je 200 tisíc pro 4 osoby, čili midibus pro 60 osob by měl stát 15x víc.

M19

Kde koupíte nové auto za 200 tisíc?