Z tratí v Pardubickém kraji zmizí 810, příští rok dorazí nové jednotky z Polska a ojeté RS1

Motorový vůz 810, foto: České dráhyMotorový vůz 810, foto: České dráhy

Většina výkonů v kraji by měla být od příštího roku zajištěna nízkopodlažními soupravami.

183 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Novotný

Tak nedávno chtěl Pardubický kraj ř.810 modernizovat, teď je zase nechce…, co budou chtít po volbách?

Georg

po jakych volbach?

XYYY

Těch krajských …

PvvS

Po jednání s vedením Českých drah oznámil blížící se dohodu o nasazení těchto vozidel Pardubický kraj v tiskové zprávě, jednání potvrdily České dráhy. „Postupná modernizace vozového parku a nahrazování vozidel řad 810 a 814 byla jednou z našich priorit při jednání s národním dopravcem o desetileté smlouvě,“ uvedl hejtman Martin Netolický……
https://zdopravy.cz/polovina-dovezenych-motoraku-z-nemecka-bude-jezdit-nejspise-v-pardubickem-kraji-81502/

Josef Švejk

To je skoro jako z louže pod okap. 810 zmizí a budou nahrazeny „novými“ RegioSpidery, jejichž prototyp vyjel v roce 1997. Nebo ty polské RegioSharky – vzhledově nic moc, navíc to má divně posazená okna, když sedím, není vidět do strany, nýbrž jen dopředu/dozadu (podle toho, jestl sedím po směru jízdy, nebo proti směru). To, že je to nízkopodlažní, mně osobně nezajímá, já takové pravičácké manýry, jako cpát se do vlaku s kolem, neprovozuji.

Pája

Tak srovnat 810 a Sharka snad ani nejde. No a s kolem nebo kočárkem do vlaků nastupují pouze pravičáci? Budu se muset zítra těch mamin zeptat 😀 Ale dobrý pokus 😉

JiraH

A dnes čtu druhou diskuzi a a zase tu píše Švejk. A zase je vše špatné. Člověče vy budete muset být hodně pesimistický a nebo silný komunista. Vám by vadilo i že místo koní začala jezdit pára.

Georg

svejk musi videt do strany, proste.

SYN

Hlavně asi do levé 🙂

George

Vy budete pěkný buzerant. Váš bych potkat nechtěl. Typicky problémový člověk. 99% lidi je spokojený a pak přijde jeden tenhle vocas

XYYY

No a, ICE1 – BR 401 DE – vyjelo v roce 1991 a jezdí dodnes, dokonce bylo modernizováno …. Žluté „rakouské“ ojetiny pocházející od DB pamatují 70. léta minulého století a nikomu to nevadí ….

SYN

O kvalitě vozdla nerozhoduje rok konstrukce („vyjetí prototypu“) než jistým stopovým procentem (ano, souvisí to s tím jaké technologie byly dostupné v té době, ovšem mnoho konstrukčních celků je jednoduše vyměnitelných/upgradeovatelných). Důležité je aby jelo svižně, klidně, bezpečně a ideálně též tiše. Plus některé ty palubní bonusy, jako je dýchatelno, funkční záchod a semtam nějaká zásuvka. Alespoň jeden nástupní prostor na úrovni běžného peronu. Naprostá většina těchto technologií je k dispozici už nějakých 50 let, stačí je použít…

Hans

No. KONEČNĚ některý kraj dál do podmínek objednávky na dopravu nízkopodlažní vozy a zákaz vozů nesplnujicich kvalitativní parametry. TAK TO MÁ VYPADAT VŠUDE. A moc mě zajímá co na to vedení ČD? Nediví se tomu, že zase nikdo nechce ta. perfektní, osvědčená a tolik let používaná vozidla, kterým se už neřekne jinak než Orchestrion nebo chcipak? Určitě ty vyřazené z Pardubického kraje nesesrotuji, ale budou je násilím VNUCOVAT všude tam, kde je ještě smlouvy vysloveně nezakazují nebo je zadáním podmínek nevylučují!!! Očekávám, že je zase budou cpat třeba do Jeseníků Tachovska a jiných podobných oblasti!!!

PvvS

Tam už se snaží nacpat 854, 843 a podobný skvosty a diví se že je s tím kraje posílají do ..

XYYY

Který zákon definuje kvalitativní parametry ? Kraje chtějí „parametry“ a současně nízkou cenu vlakového kilometru …To nejde dohromady ..

SYN

Žádný zákon, anobrž dohoda o provozování osobní dopravy v závazku. Mimo závazek na vlastní triko samozřejmě ČD může jezdit absolutně čímkoliv co „dostane papíry“)…

SYN

Pro mě za mě ať si Šukafony nechají na mimořádnosti, možná snad na místa kde by i RS1 jezdil prázdný (ačkoliv tam se musím ptát jak je to s tou energeticky výhodnou rychlou páteřní dopravou po železnici?) ale jinak ať už s tím neotravujou. Regioznova je asi tak to nejbídnější čím ještě neurazí (žádný super výkřik ale budiž)…

Kosmik

Kdybych netušil že přebytečné 814 nahradí 810 , tak to z článku nevyčtu.Ale k počtu 814…to jich snad ČD nemají dostatek na jakýkoliv výkon vedený dnes 810 jak se tratě opouští a doprava ruší?

Petr

Jestli to nebude tim, ze se rusi doprava tak leda v mistech, kde pendlovaly 1-2 sukafony…

soumar

Takhle to má vypadat. Třeba zrovna Pardubice – HB je trať s velkým potenciálem pro náklad, kterou bude stejně potřeba udržovat, modernizovat, atd.
Tudíž dává velký smysl naopak sem natáhnout osobní dopravu v míře maximální (a nikdy jí zas nebude tolik, aby nákladu překážela).

A k tomu potřebujeme vozidla pro normální lidi, kteří nyní jezdí především autem nebo sdíleným autem. Ti nepůjdou jezdit šrotem 810 a jejími pro hutě zralými klony. Než 810, snad bych i kufr naložil na skútr a vyjel v dešti.

(to já jen abyste mě tu nevnímali jako nepřítele železnice, protože to je naopak)

Jarda

ono by to především mělo vypadat tak, jak to nevypadá…uvědomit si, že nejen Moravská Třebová je v Pardubickém kraji ale i Jevíčko…návaznost této oblasti na vedlejší kraje je tragická…propojení Pardubicka s Olomouckem komedie…sám jsem tím jel před pár týdny…

Hans

Nejenom! Ta TRAGICKÁ propojení jsou na většině území České republiky, kde hraničí dva kraje. Stejně tak je problém se dostat třeba z Hranic na Moravě do Suchdola nad Odrou , z Chomutova do Karlových Varů, že Svitav do Blanska a na většině takových míst normálním regionálnim spojem vám vzdálenost jen pár km, protože kraje takové spojení neobjednavaji. Pak vám nezbývá, než jet do větší stanice obsluhované rychlíky objednaný mi ministerstvem dopravy, pokud do sousedního kraje nějaký vůbec jezdí!!! A těch je někdy hodně málo. Měly by se upravit zákony tak, aby každý krajský úřad měl za povinnou objednávku do všech… Číst vice »

Georg

z hranic jsem se ted (nedele 21:10) podival do idosu a jsou tam tri spojeni za hodinu, dnes jede jeste pet vlaku. kde jinde tohle maji?
proc vyrabite neexistujici problemy, jste magor?

XYYY

Míníte tím zastávkové vlaky zastavující Bělotín, Polom, Jistebník ?

soumar

To je zase negativních ohlasů. :-))

Milí oponenti, pochopte prosím to, že ti, kdo dnes jezdí šrotem 810, tak jezdí proto, že musí. Pokud se šrot/linka zruší, budou jezdit stopem, na kole nebo vůbec.

Chceme-li získat cestující z aut a autobusů, musí železnice nabídnout něco víc. Rychlost alespoň ne několikanásobně pomalejší, použitelnost (frekvence spojů, nízké zpoždění, jízdenky (+ na delší cesty místenky) mobilní aplikací a ne u báby za šaltrem nebo v čepici, … ), pohodlnost, klimatizaci, wifi a kafe. Zjednodušeně.

Hans

Vždyť o to právě jde! Pokud bude dopravce obsluhovat místní tratí nějakým starým chcipakem s protivným interiérem s tím, že jiné vozy jdou dražší a pro pár cestujících se nevyplatí, pak může trať tak rovnou ZAVŘÍT! První musí přijít co největší komfort pro zákazníky, jako moderní interiér, nízkopodlažními vozy, zastávky všude tam, kde se soustředí více potenciálních zákazníků, tj. Cestujících a pak může čekat nárůst počtu cestujících!!! A jejich návrat od aut do vlaků. Na příklad společnost LEO express to na tratí Ústí nad Orlicí – Moravský Karlov jasné dokazuje!!!

Miloš

Očividně neznáte problematiku dopravy v pardubickém kraji. Už jen co se týče LEO na Letohradsku, tak místní cestující by tam radějí ty ,,zlé,, ČD, a klidně i s 810 (budete se divit, ale do Letohradu teď jezdí lidí podstatně méně). A co se týče spojení, (ne)návaznosti, (ne)možnosti online dobíjení karty, která je nutností pro přestupní jízdenky….. Pardubický kraj má slabinu opravdu někde jinde a tím, že nahradí 814 a 810 RS1čkami pokud zachová svůj postoj ke spojení (tj jen nejnutnější spoje) a nejisté přípoje, tak naláká těch cestujících opravdu minimum (a pokud ty RS1 provoz prodraží a kraj začne škrtat,… Číst vice »

Jiří Kocurek

Trať z Pardubic do Hradce potřebuje dostavět druhou kolej jako málokterá jiná v ČR. A pokud tam bude jezdit cokoliv kvalitativně srovnatelného s Leošovou „tramvají“ po 30 minutách, tak si to cestující najde, a to i do budoucna. Neustálé stání kvůli křižování lidi odrazuje taky, je to vlak, ne kostel.

JiraH

To jste si popletl tratě. Píše se o trato Pce-HB ne HK. Pardubice -Hradec se už druhá kolej staví. Za chvíli bude až po Opatovice, a hlavní ohledne vozbu obstarává Regiopanter a ten je lepší než Leošova tramvaj.

XYYY

Akorát že tam téměř žádné nejezdí. Šutr z lomů ve Žďárci a okolí jezdil 6x týdně …

Alibaba

Tak doufám, že když dojde k propojení ramen ve Hlinsku, tak to taky pojede zrychlené, ne jako v současnosti kdy ty spěšňáky staví všude. Ale chápu kraj Vysočina, že na dvě vrstvy nebude jednoduché dávat peníze.

PvvS

Tak to podle některých očekávám konec světa 🙂 Do autobusu přece lidi nepolezou a když to není 810, tak to není vlak .A silnice jsou přece jedna nekonečná zácpa..

Frantisek

Pán je extrémista? 🙂

Svojsin

Zloděj křičí chyťte zloděje…

Jelen

On tady někdy někdo tvrdil, že co není 810, není vlak? Nebo jste si to teďka vymyslel?

SYN

Dost lidí po ní volá, že to je ta pravá, a hlavně levná doprava která nám umožní spojení všude a často…
Přitom to tak není, je spousta fixních nákladů (údržba tratě, řízení dopravy, plat fíry (a ředitelství ČD)) které způsobí že levné šrotové vozidlo samo o sobě už to nevytrhne, bohužel však odradí citelné procento potenciálních cestujících.

Hans

Není pravda, málokdy vezu takový náklad, že bych musel jet vlakem. Nedávno jsem jel do Kopřivnice modernizovaným vlakem 809+009, ale ta moderní sedadla v 809 jsou tak úzká a špatně tvarovaná, že v těch OÚ oken se nedá normálně sedět a v přívěsných vozech jsou i po rekonstrukci ČD ta hnusná pidisedadla! Tak jsem si na zpáteční cestu vybral raději autobus a jízda byla nesrovnatelně lepší a o třetinu levnější!! A ty nové zmodernizované soupravy ČD jsou jejich další ostuda a zbytečně vyhozené peníze!!!

jal

Jsou to 811 a sedadla jsou stejná jako v třeba v puspulech, kde jsou pohodlná.
Jízdenka ODIS má stejnou cenu u všech druhů dopravy.

Dušan

Dělá se na trať Pardubice – Havlíčkův Brod/Svitavy aktuálně studie proveditelnosti – odevzdání v roce 2023, myslím, že se posuzuje i elektrifikace a zvýšení traťové rychlosti.
Viz odkaz:
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/18973319?backlink=s4yl5

PepaM

Vizte též zadávací dokumentaci: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_10903.html

Se zvyšováním rychlosti k dosažení navrhované technologie provozu i pomocí přeložek se počítá, stejně tak s elektrizací (ve variantě 1 vybraných úseků dle návrhu zhotovitele, ve variantě 2 celé posuzované sítě).

Jarda

doháje s elektrifikací…to dříve budou vodíkové jednotky, který tu poblázněnost vyřeší

SYN

Vlhké sny… ne že by to nebylo dobré, ale bude to stát (na kilometr) polovinu toho co VRT, ovšem efekt citelně nižší… to tu máme urgentnějších úseků dost.
Tohle budou holt papíry pro papíry, jako dobré prověřit situaci ale jsou ty studie dost drahé…

Sova

Vypadá to hezky. Tak jenom, aby nezačaly mizet taky spoje…

Pavel

Líbí se mi plánované přímé vlaky z Pardubic do H.Brodu. Kéž by jednou bylo protaženo až do Jihlavy.

Miloš

Proč jen do Jihlavy?

Robert Šalda

Proč ne ze Svobody nad Úpou až do Slavonic?

Georg

plus samozrejme sprahovat s necim z polska.

Alibaba

Protože pak ta linka by byle dlouhá a na jednokolejkách hrozí při problémech a výlukách rozvoz zpoždění do všech směrů.
Trasa (Hradec Králové -) Pardubice – Havlíčkův Brod – Jihlava je dostačující.

Elb

Vlaky budou jezdit jako přípoj k rychlíkům na Prahu a Brno, které mají sem na nazpátek spoj z Jihlavy už existující.

Petr

Ta argumentace pripojema nedava moc smysl. K pripojum na Prahu a Brno se ze stanic na sever od Hlinska jezdi do Pardubic, ze stanic na jih od Hlinska se jezdi do Havlbrodu.
Tim netvrdim, ze ty prime vlaky nemaji smysl. V soucasnosti v Hlinsku prestupuje relativne dost lidi. Bohuzel se obavam, ze se nepodari dodrzovat JR, tim spis pokud dojde na 238 k navyseni vlkm. (Takze na nejaky pekny pripoje zapomente.)

Jan pesina

Už takové vlaky jezdili jako rychlíky nevím proč je zrušili taky jezdil rychlík liberec-pardubice-hlinsko- h.brod-jihlava

Alibaba

Kdy jezdil takovýto rychlík? To už je teda pořádná historie.
Osobně pamatuji jen osobáky.

SYN

To není žádná výhoda když to jede takovou štreku po lokálce v kusu… z konečné na konečnou tím jede jeden ze sta, zato místy to bude prázdné, místy přetížené a pojede to tak dvakrát za den.
Lepší rozdělit, což umožní líp přizpůsobit kapacitu frekvenci.

XYYY

Rychlíky HK – Jihlava jezdily …

Lukáš

Tyto vozy 810 prošly modernizací a je to blbost je vyřadit z provozu. Myslím, že ty modernizované budou někam přemístěny.

Jarda

jestli jsou na tom lepe jak spoustu regionov, tak možna někam misto nich atd 😉

Michal

to už radši je poslat do Valmezu tam by se ze 2 hodily jako zaloha do Kroměříže

***** Petr

Lužná, Chomutov, Tlumačov 🛠️

Petr Novák

Nezlobil bych se, kdyby je přemístili sem do JMK, protože to co tady jezdí jsou příšerné vykopávky. Ale ještě víc by mě potěšilo, kdyby i odsud 810 zmizely, protože, ať se na mě nikdo nezlobí, 810 jsou zlo, které hlavně nemělo vůbec vzniknout. Vím, že teď naštvu spoustu milovníků lokálek, kteří věří, že bez 810 by mnohé lokálky už neexistovali, nebo by z nich byly jenom vlečky pro nákladní dopravu. A dost možná mají i pravdu. Na rozdíl od nich si ale já nemyslím, že by to byla až taková tragédie. Naopak, kdyby se do mnohých těchto lokálek pro 50-100… Číst vice »

Hans

Není blbost je vyřadit po rekonstrukci. Podívejte se do Moravskoslezského kraje, JAK nechaly ČD soupravy zrekonstruovat!!! Když nastoupíte do motorku 809, zjistíte, že v úzkých na sebe nacpaných sedadlech se špatně sedí, protože mezi nimi nejsou opěrky na ruce, a v přívěsných vozech jsou stále ta hnusná pidisedadla.namackana na sobě! Hlavně, že všude tam jdou informační tabule, USB přípojky, nové motory a převodovky a podobně, ale TO HLAVNÍ, tj. pohodlná sedadla aspoň úrovně vozů Bdt tam ZASE NENÍ! Takže všechny ty rekonstrukce jsou jen vyhozené peníze!!;

Miloš

Z Kolína do Třebové honeckery, z Nymburka do Mladá Boleslavi Regionovy, ale z Vysokého Mýta do Litomyšle RS1……

veli.k

A co na tom je špatného?

Miloš

Že tam, kde ty stroje jsou skutečně potřeba, jezdí vozidlo vhodné pro lokálky a naopak.

XP3

Kdo platí, ten rozhoduje o nasazení vozidel.

Aaabbb

RS1 je vozidlo určené pro lokálky.

SYN

Takže pošleme na lokálku Honeckery?? Z Kolína do Třebové pošleme ropovod RS1??
Člověče, vy možná nějakou myšlenku máte ale dokážete ji šikovně skrývat…

Tukan

Proč na S22 ČT – Letovice jezdí motoráky, když to je elektrifikovaný koridor. 650.2 by se nenašla?

Kubrt

Myslím, že stávající rámcová smlouva už je vyčerpaná, ale samozřejmě dříve či později ČD budou podobné vozidlo zase soutěžit. Nicméně rozhodující je, co je tam kraj ochoten platit. Ojeté RS1 a nové 650 bude nejspíš rozdíl.

XYYY

V čem ? RS1 = BR 650 DE

XYYY

650.2 jsou z operačního programu … Nikoli v Pardubickém kraji.
Starý motorák má nižší cenu vlakového kilometru než nová EJ …

SYN

Hlavně se tu malé elektrické jednotky vůbec nevyrábějí ani neprovozují, protože přeci elektrifikované jsou jen hlavní tratě a na hlavní trati není malých vozidel třeba…

Kryštof

Bravo! Kortyš a Netolický jsou osoby na správném místě, ostatní kraje by si měly vzít příklad z nich.

Radek Vičík

Ano, to je názorně dokázáno na autobusech 🤭

Kryštof

Děláte jak kdyby tam jezdily Karosy a ŠM11…..
Setry a Iveca a ani SOR nejsou špatné narozdíl od těchto popelnic, které měly po opuštění závodu ve Vysokém Mýtě jet rovnou do šrotu.

Leinad

Na spoustě spojů nejede nic.

Kryštof

lepší počkat na další, než jet včas rozhrkanou Karosou která může lidi zabít

Karl vB.
XYYY

To ovšem řidiče / spoje nevykouzlí.

XYYY

Kolik lidí ojetá Karosa zabila … ?

***** Petr

V kvalitě autobusů žádný problém není , jen je nemá kdo řídit

Paolo

Nekto má rád černý humor jj…výběr bus line je terno a nepovedený Honeckera detto

Petr Novák

Honeckery nejsou konstrukčně špatné vozy. Co je špatné je jejich interiér. Proto, podle mě, měly být už před 15-20 lety modernizovány na rychlíky, s klimatizací a normálními sedačkami, většinově v leteckém uspořádání. Jenže tenkrát je na Os nemělo co nahradit a dnes je už na takovou modernizaci pozdě.

XYYY

Částečně se „pokusy“ dělaly …

SYN

Po jednom, po dvou…

Jarda

Pominu-li tento váš trollí komentář, tak vám doporučuji návštěvu Plzeňského kraje, abyste viděl, jak by veřejná železniční a autobusová doprava měla vypadat.

Kryštof

Souhlasím, dochází tam k minimalizaci 810, obdobně, jako pardubický kraj.

Zdeněk

Zajímalo by mě, kde orchestriony skončí. Tipuji, že někde v Královéhradeckém kraji – známém to odkladišti starých železničních vozidel.

veli.k

To nevím, kde jste na tuto informaci přišel 🙂 Naopak Královéhradecký kraj má s ČD zasmluvněno mnoho nových RegioSharků i RegioPanterů, které dorazí rovněž v následujících letech. Troufnu si říci, že tam bude naopak nejmodernější vozový park široko daleko.

Zdeněk

Nejedná se o informaci, ale o můj tip. A ten vychází z toho, co v Královéhradeckém kraji na kolejích denně vidím.

M152

V prosinci snad na jičinku dorazí 814.2 z Olomouce. A první Pesy zhruba v půlce roku 2024. Takže zatím vrakoviště bude minimálně dva roky pokračovat.

Georg

jojo, vrakoviste forever.
po informaci, ze na jicinku dorazi v prosinci regiosuk jsem se neubranil slzam dojeti.
(co je tam za retardovane objednatele?)

SYN

Jo, to by byla dobrá zpráva tak před 20ti lety.

Brumla

Znovu zopakuji, ještě všichni budou vzpominat na 810 , tak palce dolů rychle

Kryštof

Asi tak jako na středověké mučící nástroje, užitek podobný. 810 jsou vhodné tak jako exponát v Osvětimi. Jinak rozpálit pod autogenem a fotografie povinně skartovat, aby se lidem nepřipomínalo. Už jen samotné číslo 810 nahání husí kůži vetšině lidem.

Gwann

A někteří by zjevně měli navštívit odbornou pomoc, protože traumata je nutno léčit…zde se ovšem asi již zapouzdrila

Kryštof

Myslíte traumata z toho, že nebude jezdit 50 let starý šrot ,,za kýbl nafty“ ? Můžete odcestovat do KLDR nebo RuSSka za Putinem a vemte s sebou Babana, Zemiše, kvokamůru, východulu, Dluženu, Venezuelu a ráčkující rezatou kvočnu a ještě Dušomíra, které nás brzdí při cestě na západ

XP3

Můžete mi vysvětlit, co má 810 společného např. s KLDR?? To by mě teda fakt zajímalo 😀 Takový blábol jsem tu už hodně dlouho nečetl (a že tu teda jsou různé perly).

Georg

810 je levna zbastlenina pro vozeni cestujicich v totalitnim state, ktery neni schopen vyrobit nic lepsiho a zaroven je mu uplne u prdele, ze lidi jezdi jako dobytek… takhle se dodnes premysli jen v kldr…

Miloš

A 30 roků po ukončení totality se demokratický stát bez ,,totalitních,, vozidel neobešel……

SYN

A někteří se snaží aby se neobešel ani nadále!

nowas

Asi jo. Ale 810 je mrdka.

Kryštof

To je ještě velmi slušný výraz

rtep

Žiji na Šumavě a na 810, 814 a 816 vzpomínám s láskou a smutkem Jsou PODSTATNĚ pohodlnější, než 654, které tu teď jezdí.

Kryštof

říkáte vy, většina tamních obyvatel je jistě opačného názoru

Frantisek

Užil bych spíše slovo pravděpodobně, pokud jsem se jich neptal.

rtep

To asi jedině ti, kteří s tím nemusí jezdit pravidelně.
Ale není to podstatné ani v nejmenším, co si kdo myslí. To objednavatele, tedy Jihočeský kraj, opravdu nikdy nezajímalo.

PvvS

Njn, neplatí režijka co ?

rtep

Režijku opravdu nemám, kde bych ji také vzal. Na dráze jsem pracoval tak asi před 30 lety.
A zkuste si někdy najít nebo se někoho zeptat, co znamená slovo „pohodlí“. Vy ten pojem moc nechápete.

PvvS

Pohodlí znám a rozhodně to není nic co bych si představil pod hlučnou uskákanou 810 se sezením na koženkou potaženejch prknech. Navíc s výstupem jak do nebe a úzkejma dveřma.

rtep

Vy dokážete člověka fakt pobavit. Někdy se svezte tím šrotem 654, pak pochopíte možná i význam slova „hlučnost“. A koženkou potažené sedačky už ČD v 810 nemá nejméně 20 let.
Jenže vy holt trpíte mindrákem z čísla 810. To ale není problém těch motoráků, to je váš problém.

PvvS

Myslím, že kdyby ty 654 byly modrý, tak proti nim asi nic nemáte. Ale jste přesnej příklad toho, proč ČD (naštěstí) prohrávaj s nabídkou starejch motoráků , kde jen můžou. Oni ti cestující ocení spíš ten NP přístup, než to, že mají za normální jízdný možnost vozit se historickým střepem, se kterým jezdily už předchozí 2-3 generace. Jen ho v dílnách přelakovali a přeplyšili.

rtep

Hlavně u 654 zajisté ocení to, že v zimě tam protahuje, že jsou nesmyslně vysoko posazené sedačky, že často nefunguje WC, že téměř nikde nejsou háčky na oděvy a jen v polovině vozu prostor na zavazadla, že tam nejsou opěrky na loket, že tam nejsou žádné stolečky.

Je evidentní, že vůbec nevíte, o čem mluvíte.

PvvS

Zato 810 je opravdu vzorem , V zimě tam je průvan taky, záchod typu ho*nomet na koleje. Pokud tam vůbec je opěrka, tak max v chodbičce a stolek taky pouze pro místa u okna.

rtep

A co je lepší? Vyčůrat se na koleje nebo trpělivě 2 hodiny počkat, až konečně vlak dojede do cíle?

Netvrdím, že 810 je vzorem. Je ale o dost pohodlnějším svezením, než 654. Jednoznačně.

PvvS

Možná pro vás, ostatní ocení něco modernějšího. Ještě že ty 810 ETCS zlikviduje.

rtep

To já taky ocením modernější vůz.
Ale 654 to opravdu není.

SYN

To jste mi právě popsal přečalouněnou 810 (řekněme že je tam víc polic, akorát).

Georg

no chudacku. dej si pod zadek rezijku, bude se ti lip sedet.

rtep

Neposuzujte jiné podle sebe.

Jelen

Většině lidem rozhodně ne. Absolutní většina cestující neřeší, čím jede.

původní Jakub P

Vetsina lidi pravda neresi typ vozidla, kterym jede. Ale vsechny zajima, jestli dane vozidlo splnuje aspon jejich minimalni naroky. A to sukafon a derivaty splni pro cim dal mene lidi..

Divák

Přesně tak až na tu skartaci fotografií. Fotky 810 by měly být vystaveny v muzeu zločinů komunismu.

Tuzemák

Je pravda že samostatný Šukafon je proti Regiokřápu o level „pohodlnější“ a „svižnější“ vozidlo. Ale stále je ten krám pohodlný asi tak jako plechová šatní skřiň skopnutá ze schodů.. 😀

jerry

Ty RS1 nejsou žádná výhra. Žere to jako tank a se*e se to víc, než 810.

rozhon

Tak co teda místo těchto čůrákovin? Katapult?

Miloš

až na to, že kraj na vlastní náklady přispěl na jejich modernizaci. Nechat něco zmodernizovat a pak to vyhodit, tomu říkám hospodaření……

Jiří Kocurek

Po kolika letech? A jinak jsou v majetku ČD, takže pokud je vyhodí, tak je vyhodí ČD.
Ale jo, starý dobytčák je nově natřený tak to bude jezdit, ikdyž s tím lidi jezdit nechtějí.

Miloš

ty pardubické byly modernizované v letech 2017-2020

Frantisek

Nemělo by se zapomínat ani na kvalitu tratí, v tomto ohledu.

Kubrt

Na jakou modernizaci přispěl kraj?

PvvS

Přispíval ? Nebo si jen dal do smlouvy modernizované vozy a ČD prostě musely zamakat ?

Pája

Ale jedině nízkopodlažní 😆

Martin

😂😂

Gargy

Rs má dva motory a žere víc..ale není to taková katastrofa.. hlavně je to svižnější větší a pohodlnější než 810.

XYYY

Kolik to žere na 1000 tkm ?

FP1

814 za 810 to je opravdu výhra.

Frantisek

No co, je tam přebalovací pult. A lépe se nastupuje s kočárky a koly, když nic jiného. Také se tam ovšem lépe ohluchne. 🙂

Bert

Záleží na tom, ajké regionovy to jsou. Zhruba od čísla 110 (Ty, u kterých se rozsvítí tlačítko na znamení, když ho někdo zmáčkne) mi naopak přijdou tišší než 810. Na většinu řídicích vozů (i těch starších) byly navíc dosazeny tišší LL brzdové špalíky.

FP1

Dobře, je tam parodie na nízkopodlažnost, ale tím to končí.

Georg

+da se tam otevrit okno 🙂

FP1

V Reko 810, což už je v PaK snad většina, taky.

Kubrt

Pěkné; takže zbudou jen ty honekry na páteřní trati, škoda.

Twix

Jejichž modernizace se navíc nějak dost vleče, ne?

Bert

Tratec zbankrotoval, takže je momentálně nikdo nemodernizuje.

Gwann

Hmmm, a ty rozebrane vagóny tam…zůstaly tam rozebrane?

Leinad

Podle modrogumí logiky se musí dělat klimatizovaný šukafon pro MSK, aby té 80 nedosáhl ani z kopce.
Honekrům v reálné 160 stačí okna.

Erik85

Danečkogume, o tam jak budou vozidla vybavena si rozhoduje ovjednatel, nikoliv dopravce. Ale chápu, že to je na tebe příliš složité…

svojsin

To bude fajn, pokud ta hrůza na kolejích opravdu zmizí.

Lukáš F.

Pak se přijde na to, že větší vlak je drahý a málo obsazený, a bude tam místo toho jezdit autobus.

svojsin

Takže navrhujete šukafonii na věčné časy??

noerf

Ne, ale neuškodila by jistá racionalizace. Na tratích s obzazeností 20 až 30 cestujících poslat autobus rovnou. Na druhou stranu bude zajímavé sledovat, zda nové jednotky a častější spoje dostanou dlouhodoběji cestující do vlaků, což by měl být účel.

svojsin

Souhlasím s tím, že by lepší jednotky měly přilákat víc lidí.
U tratí, kde se považuje nasazení něčeho lepšího než 810 za „neudržitelné plýtvání“, je na zamyšlenou, jestli dotyčná trať plní dobře svůj účel……

Jiří Kocurek

Až dojde ropa, tak o tu 810 budete prosit! 😀

svojsin

810 na vodík, měsíční záření, tažená spřežením koní……..
budou tu navždy.

Pokud bude jednou konec světa, šukafony budou ještě 2roky potom jezdit….

Pája

😀👍👏👏👏

SYN

Ne, pak nebude ani ten kýbl… nehodláte doufám někdy během příštího desetiletí vytvořit elektrifikovanou 810 na 25kV???

Miloš

Ano, třeba v Chornici se od jejich nasazení poženou do vlaku davy. Co na tom, že to jezdí jen o víkendu a třikrát denně. V Čachnově a Skutči totéž

Svojsin

Chornice se všude probírala roky.

Mirek Zv.

Nepoužíváte veřejnou dopravu, viďte? Lidi zajímá v kolik to jede, a když se tam nedá dostat přímo, tak jestli jim s jistotou neujede přípoj. Žádné nové jednotky do vlaku žádné nové cestující nedostanou.

Miloš

Ano, u příměstské trati to dává logiku, i když předpokládám, že se tam především změnila koncepce jízdního řádů.
U lokálek do Litomyšle, Moravské, Heřmanova Městce, Čachnova , kde svou rychlost ani nevyužijí a kde to jezdí jak noty na buben to mnoho lidí opravdu navíc nepřiláká (kor když pardubický kraj kouká na každou korunu.
Chápu třeba argument ETCS, ale pak je potřeba ty RS1 nasadit celoplošně kolem hlavních tratí, ne jenom v pardubickém kraji.

PvvS

ETCS je problém provozovatele, ne objednatele. A pokud Černá Díra bude chtít jezdit i se střepama typu 810, tak do nich prostě bude muset investovat. Pardubickej kraj si objednal a bude platit za nový vozy, ČD se k jejich provozování zavázalo podpisem smlouvy. Jiný kraje v tom nemaj žádnej vliv.

***** Petr

Dostanou. Komárno Blava kdy z tratě na zrušení během pěti let zvysem podíl cestujicich o stovky procent a se šrotem to dnes potichu upadá zpět .810 je odpuzující antivlak.

Frantisek

Jenže trať přes DS prošla také příslušnými úpravami a byly zaplaceny častější spoje. Není to rozhodně jen vozidly.

PvvS

No co se ke mně doneslo, tak od chvíle, kdy to převzaly zpět ZSSK, tak počty cestujících opět klesají a naopak narůstají u autobusových dopravců se stejnou trasou.

původní Jakub P

Jasne, ze jine faktory nez uroven vozidel taky prispejou. Ale urcita minimalni uroven vozidel je klicova, protoze pokud se dostanete pod ni, lidi pojedou radsi jakkoli jinak, pokud aspon trochu muzou. A Sukafony a jejich derivaty jsou dneska uz pro prilis mnoho lidi pod tou minimalni prijatelnou hranici.

Jarda

nebo spíše ty autobusy rovnou zrušit, aby v tech vlacích jezdilo víc lidí, ono na bus je 20-30 taky hodně, takhle namrdanym busem bych jet teda nechtěl 😀 Aby tam stal člověk pomalu hodinu před odjezdem aby si vubec sednul….

***** Petr

A kdyby jsi to platil že svého taky by jsi objednal nevyužívaný vlak nebo více levnějších busu aby si lidi mohli sednout?

Leinad

Častější spojení by mohlo.
Papírový věk vozidla těžko, to stejně nešotouš nrpozná.

Dušan

Obávám se, že cestujícího zajímá zejména a) rychlost a z b) cena, komfort přepravy je až na dalším místě. Takže pokud se trať neupgraduje podle zpracovávané SP na V = 120 km/h v celé trase pro RegioSharky nebo 160 km/h po elektrifikaci pro Regiopantery, tak se obávám, že to mnoho lidí nově „nenatáhne“.
To taková Uničovka s novou Sp-vrstvou a V = 160 km/h – tam je to úplně jiné caffe, to kdyby se jezdilo mezi Havlíčkovým Brodem a Pardubicema, tak by počet PAX stoupal násobky stovek….

Lukáš Chytil

A ty řidiče těch autobusů si vykouzlíte?

Boro

To asi ne, ale udržet co nejdéle než odejde do propadliště dějin ODS a jim podobní likvidátoři železnice.

Miloš

vzhledem k tomu, že kraj přispěl na jejich modernizaci (která vypadá ovšem slušně) a nechal si je nalakovat do vlastních barev…. Tak ty RS1 mohly jezdit někde, kde jsou potřebnější, než do Litomyšle, Moravské apod.

Mirek Zv.

A to jen první rok, aby se neřeklo. Pak pojede jeden autobus v 6 ráno a druhý zpátky ve 14:30 pro návrat hypotetických pracujících, aby se neřeklo. Mimo kladiva s samozřejmě nic, nejbližší veřejná doprava 15 km daleko.

svojsin

Máte např.dva konkrétní příklady takových relací??

SYN

Kdežto vlak je dražší, takže pojede jeden den tam, a zpátky až druhý den 🙂

Negrelli

A kdo bude ten autobus řídit?

Lukáš F.

I kdyby řidič bral 80 tisíc, pořád to vyjde levněji než vlak s nárazovou odolností podle TSI, bezbariérovou toaletou a ETCS.

Frantisek

A v autobuse ať se klidně všichni zabijou. Zvlášť, když jsme na silnice přesunuli z kolejí i těžké náklady. Jo, to je klasika. Železnice bezpečná až do nepoužitelnosti.

Karl

260 z České Třebové do Letovic – to budou jezdit pod dráty?

Jan S.

Z České Třebové až do Letovic jsou dráty když, je to trat na Brno
a asi ano ale, já pracuju v Český Třebový v depu a spíš se tam ted objevují čím dál tím víc 810 než jiné mašiny ale Stadlery slibovali už ten to rok a stále nic.

Kubrt

Zjevně je to levnější, než ty vlaky vozit novou elektrickou jednotku.

Jiří Kocurek

Taky si říkám, dvouozový panter? Ale jestli tam jezdila 810, tak se nedivím, že to lidi vyhnalo.