Z tratí v Pardubickém kraji zmizí 810, příští rok dorazí nové jednotky z Polska a ojeté RS1
Motorový vůz 810, foto: České dráhy
Většina výkonů v kraji by měla být od příštího roku zajištěna nízkopodlažními soupravami.
Většina výkonů v kraji by měla být od příštího roku zajištěna nízkopodlažními soupravami.
Tak nedávno chtěl Pardubický kraj ř.810 modernizovat, teď je zase nechce…, co budou chtít po volbách?
po jakych volbach?
Těch krajských …
Po jednání s vedením Českých drah oznámil blížící se dohodu o nasazení těchto vozidel Pardubický kraj v tiskové zprávě, jednání potvrdily České dráhy. „Postupná modernizace vozového parku a nahrazování vozidel řad 810 a 814 byla jednou z našich priorit při jednání s národním dopravcem o desetileté smlouvě,“ uvedl hejtman Martin Netolický……
https://zdopravy.cz/polovina-dovezenych-motoraku-z-nemecka-bude-jezdit-nejspise-v-pardubickem-kraji-81502/
Není blbost je vyřadit po rekonstrukci. Podívejte se do Moravskoslezského kraje, JAK nechaly ČD soupravy zrekonstruovat!!! Když nastoupíte do motorku 809, zjistíte, že v úzkých na sebe nacpaných sedadlech se špatně sedí, protože mezi nimi nejsou opěrky na ruce, a v přívěsných vozech jsou stále ta hnusná pidisedadla.namackana na sobě! Hlavně, že všude tam jdou informační tabule, USB přípojky, nové motory a převodovky a podobně, ale TO HLAVNÍ, tj. pohodlná sedadla aspoň úrovně vozů Bdt tam ZASE NENÍ! Takže všechny ty rekonstrukce jsou jen vyhozené peníze!!;
To je skoro jako z louže pod okap. 810 zmizí a budou nahrazeny „novými“ RegioSpidery, jejichž prototyp vyjel v roce 1997. Nebo ty polské RegioSharky – vzhledově nic moc, navíc to má divně posazená okna, když sedím, není vidět do strany, nýbrž jen dopředu/dozadu (podle toho, jestl sedím po směru jízdy, nebo proti směru). To, že je to nízkopodlažní, mně osobně nezajímá, já takové pravičácké manýry, jako cpát se do vlaku s kolem, neprovozuji.
Tak srovnat 810 a Sharka snad ani nejde. No a s kolem nebo kočárkem do vlaků nastupují pouze pravičáci? Budu se muset zítra těch mamin zeptat 😀 Ale dobrý pokus 😉
A dnes čtu druhou diskuzi a a zase tu píše Švejk. A zase je vše špatné. Člověče vy budete muset být hodně pesimistický a nebo silný komunista. Vám by vadilo i že místo koní začala jezdit pára.
svejk musi videt do strany, proste.
Hlavně asi do levé 🙂
Vy budete pěkný buzerant. Váš bych potkat nechtěl. Typicky problémový člověk. 99% lidi je spokojený a pak přijde jeden tenhle vocas
No a, ICE1 – BR 401 DE – vyjelo v roce 1991 a jezdí dodnes, dokonce bylo modernizováno …. Žluté „rakouské“ ojetiny pocházející od DB pamatují 70. léta minulého století a nikomu to nevadí ….
O kvalitě vozdla nerozhoduje rok konstrukce („vyjetí prototypu“) než jistým stopovým procentem (ano, souvisí to s tím jaké technologie byly dostupné v té době, ovšem mnoho konstrukčních celků je jednoduše vyměnitelných/upgradeovatelných). Důležité je aby jelo svižně, klidně, bezpečně a ideálně též tiše. Plus některé ty palubní bonusy, jako je dýchatelno, funkční záchod a semtam nějaká zásuvka. Alespoň jeden nástupní prostor na úrovni běžného peronu. Naprostá většina těchto technologií je k dispozici už nějakých 50 let, stačí je použít…
No. KONEČNĚ některý kraj dál do podmínek objednávky na dopravu nízkopodlažní vozy a zákaz vozů nesplnujicich kvalitativní parametry. TAK TO MÁ VYPADAT VŠUDE. A moc mě zajímá co na to vedení ČD? Nediví se tomu, že zase nikdo nechce ta. perfektní, osvědčená a tolik let používaná vozidla, kterým se už neřekne jinak než Orchestrion nebo chcipak? Určitě ty vyřazené z Pardubického kraje nesesrotuji, ale budou je násilím VNUCOVAT všude tam, kde je ještě smlouvy vysloveně nezakazují nebo je zadáním podmínek nevylučují!!! Očekávám, že je zase budou cpat třeba do Jeseníků Tachovska a jiných podobných oblasti!!!
Tam už se snaží nacpat 854, 843 a podobný skvosty a diví se že je s tím kraje posílají do ..
Který zákon definuje kvalitativní parametry ? Kraje chtějí „parametry“ a současně nízkou cenu vlakového kilometru …To nejde dohromady ..
Žádný zákon, anobrž dohoda o provozování osobní dopravy v závazku. Mimo závazek na vlastní triko samozřejmě ČD může jezdit absolutně čímkoliv co „dostane papíry“)…
Pro mě za mě ať si Šukafony nechají na mimořádnosti, možná snad na místa kde by i RS1 jezdil prázdný (ačkoliv tam se musím ptát jak je to s tou energeticky výhodnou rychlou páteřní dopravou po železnici?) ale jinak ať už s tím neotravujou. Regioznova je asi tak to nejbídnější čím ještě neurazí (žádný super výkřik ale budiž)…
Kdybych netušil že přebytečné 814 nahradí 810 , tak to z článku nevyčtu.Ale k počtu 814…to jich snad ČD nemají dostatek na jakýkoliv výkon vedený dnes 810 jak se tratě opouští a doprava ruší?
Jestli to nebude tim, ze se rusi doprava tak leda v mistech, kde pendlovaly 1-2 sukafony…
Nezlobil bych se, kdyby je přemístili sem do JMK, protože to co tady jezdí jsou příšerné vykopávky. Ale ještě víc by mě potěšilo, kdyby i odsud 810 zmizely, protože, ať se na mě nikdo nezlobí, 810 jsou zlo, které hlavně nemělo vůbec vzniknout. Vím, že teď naštvu spoustu milovníků lokálek, kteří věří, že bez 810 by mnohé lokálky už neexistovali, nebo by z nich byly jenom vlečky pro nákladní dopravu. A dost možná mají i pravdu. Na rozdíl od nich si ale já nemyslím, že by to byla až taková tragédie. Naopak, kdyby se do mnohých těchto lokálek pro 50-100… Číst vice »
Takhle to má vypadat. Třeba zrovna Pardubice – HB je trať s velkým potenciálem pro náklad, kterou bude stejně potřeba udržovat, modernizovat, atd.
Tudíž dává velký smysl naopak sem natáhnout osobní dopravu v míře maximální (a nikdy jí zas nebude tolik, aby nákladu překážela).
A k tomu potřebujeme vozidla pro normální lidi, kteří nyní jezdí především autem nebo sdíleným autem. Ti nepůjdou jezdit šrotem 810 a jejími pro hutě zralými klony. Než 810, snad bych i kufr naložil na skútr a vyjel v dešti.
(to já jen abyste mě tu nevnímali jako nepřítele železnice, protože to je naopak)
ono by to především mělo vypadat tak, jak to nevypadá…uvědomit si, že nejen Moravská Třebová je v Pardubickém kraji ale i Jevíčko…návaznost této oblasti na vedlejší kraje je tragická…propojení Pardubicka s Olomouckem komedie…sám jsem tím jel před pár týdny…
Nejenom! Ta TRAGICKÁ propojení jsou na většině území České republiky, kde hraničí dva kraje. Stejně tak je problém se dostat třeba z Hranic na Moravě do Suchdola nad Odrou , z Chomutova do Karlových Varů, že Svitav do Blanska a na většině takových míst normálním regionálnim spojem vám vzdálenost jen pár km, protože kraje takové spojení neobjednavaji. Pak vám nezbývá, než jet do větší stanice obsluhované rychlíky objednaný mi ministerstvem dopravy, pokud do sousedního kraje nějaký vůbec jezdí!!! A těch je někdy hodně málo. Měly by se upravit zákony tak, aby každý krajský úřad měl za povinnou objednávku do všech… Číst vice »
z hranic jsem se ted (nedele 21:10) podival do idosu a jsou tam tri spojeni za hodinu, dnes jede jeste pet vlaku. kde jinde tohle maji?
proc vyrabite neexistujici problemy, jste magor?
Míníte tím zastávkové vlaky zastavující Bělotín, Polom, Jistebník ?
To je zase negativních ohlasů. :-))
Milí oponenti, pochopte prosím to, že ti, kdo dnes jezdí šrotem 810, tak jezdí proto, že musí. Pokud se šrot/linka zruší, budou jezdit stopem, na kole nebo vůbec.
Chceme-li získat cestující z aut a autobusů, musí železnice nabídnout něco víc. Rychlost alespoň ne několikanásobně pomalejší, použitelnost (frekvence spojů, nízké zpoždění, jízdenky (+ na delší cesty místenky) mobilní aplikací a ne u báby za šaltrem nebo v čepici, … ), pohodlnost, klimatizaci, wifi a kafe. Zjednodušeně.
Vždyť o to právě jde! Pokud bude dopravce obsluhovat místní tratí nějakým starým chcipakem s protivným interiérem s tím, že jiné vozy jdou dražší a pro pár cestujících se nevyplatí, pak může trať tak rovnou ZAVŘÍT! První musí přijít co největší komfort pro zákazníky, jako moderní interiér, nízkopodlažními vozy, zastávky všude tam, kde se soustředí více potenciálních zákazníků, tj. Cestujících a pak může čekat nárůst počtu cestujících!!! A jejich návrat od aut do vlaků. Na příklad společnost LEO express to na tratí Ústí nad Orlicí – Moravský Karlov jasné dokazuje!!!
Očividně neznáte problematiku dopravy v pardubickém kraji. Už jen co se týče LEO na Letohradsku, tak místní cestující by tam radějí ty ,,zlé,, ČD, a klidně i s 810 (budete se divit, ale do Letohradu teď jezdí lidí podstatně méně). A co se týče spojení, (ne)návaznosti, (ne)možnosti online dobíjení karty, která je nutností pro přestupní jízdenky….. Pardubický kraj má slabinu opravdu někde jinde a tím, že nahradí 814 a 810 RS1čkami pokud zachová svůj postoj ke spojení (tj jen nejnutnější spoje) a nejisté přípoje, tak naláká těch cestujících opravdu minimum (a pokud ty RS1 provoz prodraží a kraj začne škrtat,… Číst vice »
Trať z Pardubic do Hradce potřebuje dostavět druhou kolej jako málokterá jiná v ČR. A pokud tam bude jezdit cokoliv kvalitativně srovnatelného s Leošovou „tramvají“ po 30 minutách, tak si to cestující najde, a to i do budoucna. Neustálé stání kvůli křižování lidi odrazuje taky, je to vlak, ne kostel.
To jste si popletl tratě. Píše se o trato Pce-HB ne HK. Pardubice -Hradec se už druhá kolej staví. Za chvíli bude až po Opatovice, a hlavní ohledne vozbu obstarává Regiopanter a ten je lepší než Leošova tramvaj.
Akorát že tam téměř žádné nejezdí. Šutr z lomů ve Žďárci a okolí jezdil 6x týdně …
Tak doufám, že když dojde k propojení ramen ve Hlinsku, tak to taky pojede zrychlené, ne jako v současnosti kdy ty spěšňáky staví všude. Ale chápu kraj Vysočina, že na dvě vrstvy nebude jednoduché dávat peníze.
Tak to podle některých očekávám konec světa 🙂 Do autobusu přece lidi nepolezou a když to není 810, tak to není vlak .A silnice jsou přece jedna nekonečná zácpa..
Pán je extrémista? 🙂
Zloděj křičí chyťte zloděje…
On tady někdy někdo tvrdil, že co není 810, není vlak? Nebo jste si to teďka vymyslel?
Dost lidí po ní volá, že to je ta pravá, a hlavně levná doprava která nám umožní spojení všude a často…
Přitom to tak není, je spousta fixních nákladů (údržba tratě, řízení dopravy, plat fíry (a ředitelství ČD)) které způsobí že levné šrotové vozidlo samo o sobě už to nevytrhne, bohužel však odradí citelné procento potenciálních cestujících.
Není pravda, málokdy vezu takový náklad, že bych musel jet vlakem. Nedávno jsem jel do Kopřivnice modernizovaným vlakem 809+009, ale ta moderní sedadla v 809 jsou tak úzká a špatně tvarovaná, že v těch OÚ oken se nedá normálně sedět a v přívěsných vozech jsou i po rekonstrukci ČD ta hnusná pidisedadla! Tak jsem si na zpáteční cestu vybral raději autobus a jízda byla nesrovnatelně lepší a o třetinu levnější!! A ty nové zmodernizované soupravy ČD jsou jejich další ostuda a zbytečně vyhozené peníze!!!
Jsou to 811 a sedadla jsou stejná jako v třeba v puspulech, kde jsou pohodlná.
Jízdenka ODIS má stejnou cenu u všech druhů dopravy.
Lužná, Chomutov, Tlumačov 🛠️
jestli jsou na tom lepe jak spoustu regionov, tak možna někam misto nich atd 😉
to už radši je poslat do Valmezu tam by se ze 2 hodily jako zaloha do Kroměříže
Dělá se na trať Pardubice – Havlíčkův Brod/Svitavy aktuálně studie proveditelnosti – odevzdání v roce 2023, myslím, že se posuzuje i elektrifikace a zvýšení traťové rychlosti.
Viz odkaz:
https://smlouvy.gov.cz/smlouva/18973319?backlink=s4yl5
Vizte též zadávací dokumentaci: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_10903.html
Se zvyšováním rychlosti k dosažení navrhované technologie provozu i pomocí přeložek se počítá, stejně tak s elektrizací (ve variantě 1 vybraných úseků dle návrhu zhotovitele, ve variantě 2 celé posuzované sítě).
doháje s elektrifikací…to dříve budou vodíkové jednotky, který tu poblázněnost vyřeší
Vlhké sny… ne že by to nebylo dobré, ale bude to stát (na kilometr) polovinu toho co VRT, ovšem efekt citelně nižší… to tu máme urgentnějších úseků dost.
Tohle budou holt papíry pro papíry, jako dobré prověřit situaci ale jsou ty studie dost drahé…
Vypadá to hezky. Tak jenom, aby nezačaly mizet taky spoje…
Líbí se mi plánované přímé vlaky z Pardubic do H.Brodu. Kéž by jednou bylo protaženo až do Jihlavy.
Proč jen do Jihlavy?
Proč ne ze Svobody nad Úpou až do Slavonic?
plus samozrejme sprahovat s necim z polska.
Protože pak ta linka by byle dlouhá a na jednokolejkách hrozí při problémech a výlukách rozvoz zpoždění do všech směrů.
Trasa (Hradec Králové -) Pardubice – Havlíčkův Brod – Jihlava je dostačující.
Vlaky budou jezdit jako přípoj k rychlíkům na Prahu a Brno, které mají sem na nazpátek spoj z Jihlavy už existující.
Ta argumentace pripojema nedava moc smysl. K pripojum na Prahu a Brno se ze stanic na sever od Hlinska jezdi do Pardubic, ze stanic na jih od Hlinska se jezdi do Havlbrodu.
Tim netvrdim, ze ty prime vlaky nemaji smysl. V soucasnosti v Hlinsku prestupuje relativne dost lidi. Bohuzel se obavam, ze se nepodari dodrzovat JR, tim spis pokud dojde na 238 k navyseni vlkm. (Takze na nejaky pekny pripoje zapomente.)
Už takové vlaky jezdili jako rychlíky nevím proč je zrušili taky jezdil rychlík liberec-pardubice-hlinsko- h.brod-jihlava
Kdy jezdil takovýto rychlík? To už je teda pořádná historie.
Osobně pamatuji jen osobáky.
To není žádná výhoda když to jede takovou štreku po lokálce v kusu… z konečné na konečnou tím jede jeden ze sta, zato místy to bude prázdné, místy přetížené a pojede to tak dvakrát za den.
Lepší rozdělit, což umožní líp přizpůsobit kapacitu frekvenci.
Rychlíky HK – Jihlava jezdily …
Z Kolína do Třebové honeckery, z Nymburka do Mladá Boleslavi Regionovy, ale z Vysokého Mýta do Litomyšle RS1……
A co na tom je špatného?
Že tam, kde ty stroje jsou skutečně potřeba, jezdí vozidlo vhodné pro lokálky a naopak.
Kdo platí, ten rozhoduje o nasazení vozidel.
RS1 je vozidlo určené pro lokálky.
Takže pošleme na lokálku Honeckery?? Z Kolína do Třebové pošleme ropovod RS1??
Člověče, vy možná nějakou myšlenku máte ale dokážete ji šikovně skrývat…
Proč na S22 ČT – Letovice jezdí motoráky, když to je elektrifikovaný koridor. 650.2 by se nenašla?
Myslím, že stávající rámcová smlouva už je vyčerpaná, ale samozřejmě dříve či později ČD budou podobné vozidlo zase soutěžit. Nicméně rozhodující je, co je tam kraj ochoten platit. Ojeté RS1 a nové 650 bude nejspíš rozdíl.
V čem ? RS1 = BR 650 DE
650.2 jsou z operačního programu … Nikoli v Pardubickém kraji.
Starý motorák má nižší cenu vlakového kilometru než nová EJ …
Hlavně se tu malé elektrické jednotky vůbec nevyrábějí ani neprovozují, protože přeci elektrifikované jsou jen hlavní tratě a na hlavní trati není malých vozidel třeba…
Bravo! Kortyš a Netolický jsou osoby na správném místě, ostatní kraje by si měly vzít příklad z nich.
Ano, to je názorně dokázáno na autobusech 🤭
Děláte jak kdyby tam jezdily Karosy a ŠM11…..
Setry a Iveca a ani SOR nejsou špatné narozdíl od těchto popelnic, které měly po opuštění závodu ve Vysokém Mýtě jet rovnou do šrotu.
Na spoustě spojů nejede nic.
lepší počkat na další, než jet včas rozhrkanou Karosou která může lidi zabít
…pokud byste pane Kryštof náhodou nebyl v obraze:
https://zdopravy.cz/novy-rekord-192-zrusenych-spoju-za-den-busline-pardubicko-prestane-prodavat-jizdenky-116915/
To ovšem řidiče / spoje nevykouzlí.
Kolik lidí ojetá Karosa zabila … ?
V kvalitě autobusů žádný problém není , jen je nemá kdo řídit
Nekto má rád černý humor jj…výběr bus line je terno a nepovedený Honeckera detto
Honeckery nejsou konstrukčně špatné vozy. Co je špatné je jejich interiér. Proto, podle mě, měly být už před 15-20 lety modernizovány na rychlíky, s klimatizací a normálními sedačkami, většinově v leteckém uspořádání. Jenže tenkrát je na Os nemělo co nahradit a dnes je už na takovou modernizaci pozdě.
Částečně se „pokusy“ dělaly …
Po jednom, po dvou…
Pominu-li tento váš trollí komentář, tak vám doporučuji návštěvu Plzeňského kraje, abyste viděl, jak by veřejná železniční a autobusová doprava měla vypadat.
Souhlasím, dochází tam k minimalizaci 810, obdobně, jako pardubický kraj.
Zajímalo by mě, kde orchestriony skončí. Tipuji, že někde v Královéhradeckém kraji – známém to odkladišti starých železničních vozidel.
To nevím, kde jste na tuto informaci přišel 🙂 Naopak Královéhradecký kraj má s ČD zasmluvněno mnoho nových RegioSharků i RegioPanterů, které dorazí rovněž v následujících letech. Troufnu si říci, že tam bude naopak nejmodernější vozový park široko daleko.
Nejedná se o informaci, ale o můj tip. A ten vychází z toho, co v Královéhradeckém kraji na kolejích denně vidím.
V prosinci snad na jičinku dorazí 814.2 z Olomouce. A první Pesy zhruba v půlce roku 2024. Takže zatím vrakoviště bude minimálně dva roky pokračovat.
jojo, vrakoviste forever.
po informaci, ze na jicinku dorazi v prosinci regiosuk jsem se neubranil slzam dojeti.
(co je tam za retardovane objednatele?)
Jo, to by byla dobrá zpráva tak před 20ti lety.
Znovu zopakuji, ještě všichni budou vzpominat na 810 , tak palce dolů rychle
Asi tak jako na středověké mučící nástroje, užitek podobný. 810 jsou vhodné tak jako exponát v Osvětimi. Jinak rozpálit pod autogenem a fotografie povinně skartovat, aby se lidem nepřipomínalo. Už jen samotné číslo 810 nahání husí kůži vetšině lidem.
A někteří by zjevně měli navštívit odbornou pomoc, protože traumata je nutno léčit…zde se ovšem asi již zapouzdrila
Myslíte traumata z toho, že nebude jezdit 50 let starý šrot ,,za kýbl nafty“ ? Můžete odcestovat do KLDR nebo RuSSka za Putinem a vemte s sebou Babana, Zemiše, kvokamůru, východulu, Dluženu, Venezuelu a ráčkující rezatou kvočnu a ještě Dušomíra, které nás brzdí při cestě na západ
Můžete mi vysvětlit, co má 810 společného např. s KLDR?? To by mě teda fakt zajímalo 😀 Takový blábol jsem tu už hodně dlouho nečetl (a že tu teda jsou různé perly).
810 je levna zbastlenina pro vozeni cestujicich v totalitnim state, ktery neni schopen vyrobit nic lepsiho a zaroven je mu uplne u prdele, ze lidi jezdi jako dobytek… takhle se dodnes premysli jen v kldr…
A 30 roků po ukončení totality se demokratický stát bez ,,totalitních,, vozidel neobešel……
A někteří se snaží aby se neobešel ani nadále!
Asi jo. Ale 810 je mrdka.
To je ještě velmi slušný výraz
Žiji na Šumavě a na 810, 814 a 816 vzpomínám s láskou a smutkem Jsou PODSTATNĚ pohodlnější, než 654, které tu teď jezdí.
říkáte vy, většina tamních obyvatel je jistě opačného názoru
Užil bych spíše slovo pravděpodobně, pokud jsem se jich neptal.
To asi jedině ti, kteří s tím nemusí jezdit pravidelně.
Ale není to podstatné ani v nejmenším, co si kdo myslí. To objednavatele, tedy Jihočeský kraj, opravdu nikdy nezajímalo.
Njn, neplatí režijka co ?
Režijku opravdu nemám, kde bych ji také vzal. Na dráze jsem pracoval tak asi před 30 lety.
A zkuste si někdy najít nebo se někoho zeptat, co znamená slovo „pohodlí“. Vy ten pojem moc nechápete.
Pohodlí znám a rozhodně to není nic co bych si představil pod hlučnou uskákanou 810 se sezením na koženkou potaženejch prknech. Navíc s výstupem jak do nebe a úzkejma dveřma.
Vy dokážete člověka fakt pobavit. Někdy se svezte tím šrotem 654, pak pochopíte možná i význam slova „hlučnost“. A koženkou potažené sedačky už ČD v 810 nemá nejméně 20 let.
Jenže vy holt trpíte mindrákem z čísla 810. To ale není problém těch motoráků, to je váš problém.
Myslím, že kdyby ty 654 byly modrý, tak proti nim asi nic nemáte. Ale jste přesnej příklad toho, proč ČD (naštěstí) prohrávaj s nabídkou starejch motoráků , kde jen můžou. Oni ti cestující ocení spíš ten NP přístup, než to, že mají za normální jízdný možnost vozit se historickým střepem, se kterým jezdily už předchozí 2-3 generace. Jen ho v dílnách přelakovali a přeplyšili.
Hlavně u 654 zajisté ocení to, že v zimě tam protahuje, že jsou nesmyslně vysoko posazené sedačky, že často nefunguje WC, že téměř nikde nejsou háčky na oděvy a jen v polovině vozu prostor na zavazadla, že tam nejsou opěrky na loket, že tam nejsou žádné stolečky.
Je evidentní, že vůbec nevíte, o čem mluvíte.
Zato 810 je opravdu vzorem , V zimě tam je průvan taky, záchod typu ho*nomet na koleje. Pokud tam vůbec je opěrka, tak max v chodbičce a stolek taky pouze pro místa u okna.
A co je lepší? Vyčůrat se na koleje nebo trpělivě 2 hodiny počkat, až konečně vlak dojede do cíle?
Netvrdím, že 810 je vzorem. Je ale o dost pohodlnějším svezením, než 654. Jednoznačně.
Možná pro vás, ostatní ocení něco modernějšího. Ještě že ty 810 ETCS zlikviduje.
To já taky ocením modernější vůz.
Ale 654 to opravdu není.
To jste mi právě popsal přečalouněnou 810 (řekněme že je tam víc polic, akorát).
no chudacku. dej si pod zadek rezijku, bude se ti lip sedet.
Neposuzujte jiné podle sebe.
Většině lidem rozhodně ne. Absolutní většina cestující neřeší, čím jede.
Vetsina lidi pravda neresi typ vozidla, kterym jede. Ale vsechny zajima, jestli dane vozidlo splnuje aspon jejich minimalni naroky. A to sukafon a derivaty splni pro cim dal mene lidi..
Přesně tak až na tu skartaci fotografií. Fotky 810 by měly být vystaveny v muzeu zločinů komunismu.
Je pravda že samostatný Šukafon je proti Regiokřápu o level „pohodlnější“ a „svižnější“ vozidlo. Ale stále je ten krám pohodlný asi tak jako plechová šatní skřiň skopnutá ze schodů.. 😀
Ty RS1 nejsou žádná výhra. Žere to jako tank a se*e se to víc, než 810.
Tak co teda místo těchto čůrákovin? Katapult?
až na to, že kraj na vlastní náklady přispěl na jejich modernizaci. Nechat něco zmodernizovat a pak to vyhodit, tomu říkám hospodaření……
Po kolika letech? A jinak jsou v majetku ČD, takže pokud je vyhodí, tak je vyhodí ČD.
Ale jo, starý dobytčák je nově natřený tak to bude jezdit, ikdyž s tím lidi jezdit nechtějí.
ty pardubické byly modernizované v letech 2017-2020
Nemělo by se zapomínat ani na kvalitu tratí, v tomto ohledu.
Na jakou modernizaci přispěl kraj?
Přispíval ? Nebo si jen dal do smlouvy modernizované vozy a ČD prostě musely zamakat ?
Ale jedině nízkopodlažní 😆
😂😂
Rs má dva motory a žere víc..ale není to taková katastrofa.. hlavně je to svižnější větší a pohodlnější než 810.
Kolik to žere na 1000 tkm ?
814 za 810 to je opravdu výhra.
No co, je tam přebalovací pult. A lépe se nastupuje s kočárky a koly, když nic jiného. Také se tam ovšem lépe ohluchne. 🙂
Záleží na tom, ajké regionovy to jsou. Zhruba od čísla 110 (Ty, u kterých se rozsvítí tlačítko na znamení, když ho někdo zmáčkne) mi naopak přijdou tišší než 810. Na většinu řídicích vozů (i těch starších) byly navíc dosazeny tišší LL brzdové špalíky.
Dobře, je tam parodie na nízkopodlažnost, ale tím to končí.
+da se tam otevrit okno 🙂
V Reko 810, což už je v PaK snad většina, taky.
Pěkné; takže zbudou jen ty honekry na páteřní trati, škoda.
Jejichž modernizace se navíc nějak dost vleče, ne?
Tratec zbankrotoval, takže je momentálně nikdo nemodernizuje.
Hmmm, a ty rozebrane vagóny tam…zůstaly tam rozebrane?
Podle modrogumí logiky se musí dělat klimatizovaný šukafon pro MSK, aby té 80 nedosáhl ani z kopce.
Honekrům v reálné 160 stačí okna.
Danečkogume, o tam jak budou vozidla vybavena si rozhoduje ovjednatel, nikoliv dopravce. Ale chápu, že to je na tebe příliš složité…
To bude fajn, pokud ta hrůza na kolejích opravdu zmizí.
Pak se přijde na to, že větší vlak je drahý a málo obsazený, a bude tam místo toho jezdit autobus.
Takže navrhujete šukafonii na věčné časy??
Ne, ale neuškodila by jistá racionalizace. Na tratích s obzazeností 20 až 30 cestujících poslat autobus rovnou. Na druhou stranu bude zajímavé sledovat, zda nové jednotky a častější spoje dostanou dlouhodoběji cestující do vlaků, což by měl být účel.
Souhlasím s tím, že by lepší jednotky měly přilákat víc lidí.
U tratí, kde se považuje nasazení něčeho lepšího než 810 za „neudržitelné plýtvání“, je na zamyšlenou, jestli dotyčná trať plní dobře svůj účel……
Až dojde ropa, tak o tu 810 budete prosit! 😀
810 na vodík, měsíční záření, tažená spřežením koní……..
budou tu navždy.
Pokud bude jednou konec světa, šukafony budou ještě 2roky potom jezdit….
😀👍👏👏👏
Ne, pak nebude ani ten kýbl… nehodláte doufám někdy během příštího desetiletí vytvořit elektrifikovanou 810 na 25kV???
Ano, třeba v Chornici se od jejich nasazení poženou do vlaku davy. Co na tom, že to jezdí jen o víkendu a třikrát denně. V Čachnově a Skutči totéž
Chornice se všude probírala roky.
Nepoužíváte veřejnou dopravu, viďte? Lidi zajímá v kolik to jede, a když se tam nedá dostat přímo, tak jestli jim s jistotou neujede přípoj. Žádné nové jednotky do vlaku žádné nové cestující nedostanou.
Doporučuji si nastudovat například počty cestujících na trati 089 v dobách 810 a s nástupem Desir a RS1.
Ano, u příměstské trati to dává logiku, i když předpokládám, že se tam především změnila koncepce jízdního řádů.
U lokálek do Litomyšle, Moravské, Heřmanova Městce, Čachnova , kde svou rychlost ani nevyužijí a kde to jezdí jak noty na buben to mnoho lidí opravdu navíc nepřiláká (kor když pardubický kraj kouká na každou korunu.
Chápu třeba argument ETCS, ale pak je potřeba ty RS1 nasadit celoplošně kolem hlavních tratí, ne jenom v pardubickém kraji.
ETCS je problém provozovatele, ne objednatele. A pokud Černá Díra bude chtít jezdit i se střepama typu 810, tak do nich prostě bude muset investovat. Pardubickej kraj si objednal a bude platit za nový vozy, ČD se k jejich provozování zavázalo podpisem smlouvy. Jiný kraje v tom nemaj žádnej vliv.
Dostanou. Komárno Blava kdy z tratě na zrušení během pěti let zvysem podíl cestujicich o stovky procent a se šrotem to dnes potichu upadá zpět .810 je odpuzující antivlak.
Jenže trať přes DS prošla také příslušnými úpravami a byly zaplaceny častější spoje. Není to rozhodně jen vozidly.
No co se ke mně doneslo, tak od chvíle, kdy to převzaly zpět ZSSK, tak počty cestujících opět klesají a naopak narůstají u autobusových dopravců se stejnou trasou.
Jasne, ze jine faktory nez uroven vozidel taky prispejou. Ale urcita minimalni uroven vozidel je klicova, protoze pokud se dostanete pod ni, lidi pojedou radsi jakkoli jinak, pokud aspon trochu muzou. A Sukafony a jejich derivaty jsou dneska uz pro prilis mnoho lidi pod tou minimalni prijatelnou hranici.
nebo spíše ty autobusy rovnou zrušit, aby v tech vlacích jezdilo víc lidí, ono na bus je 20-30 taky hodně, takhle namrdanym busem bych jet teda nechtěl 😀 Aby tam stal člověk pomalu hodinu před odjezdem aby si vubec sednul….
A kdyby jsi to platil že svého taky by jsi objednal nevyužívaný vlak nebo více levnějších busu aby si lidi mohli sednout?
Častější spojení by mohlo.
Papírový věk vozidla těžko, to stejně nešotouš nrpozná.
Obávám se, že cestujícího zajímá zejména a) rychlost a z b) cena, komfort přepravy je až na dalším místě. Takže pokud se trať neupgraduje podle zpracovávané SP na V = 120 km/h v celé trase pro RegioSharky nebo 160 km/h po elektrifikaci pro Regiopantery, tak se obávám, že to mnoho lidí nově „nenatáhne“.
To taková Uničovka s novou Sp-vrstvou a V = 160 km/h – tam je to úplně jiné caffe, to kdyby se jezdilo mezi Havlíčkovým Brodem a Pardubicema, tak by počet PAX stoupal násobky stovek….
A ty řidiče těch autobusů si vykouzlíte?
To asi ne, ale udržet co nejdéle než odejde do propadliště dějin ODS a jim podobní likvidátoři železnice.
vzhledem k tomu, že kraj přispěl na jejich modernizaci (která vypadá ovšem slušně) a nechal si je nalakovat do vlastních barev…. Tak ty RS1 mohly jezdit někde, kde jsou potřebnější, než do Litomyšle, Moravské apod.
A to jen první rok, aby se neřeklo. Pak pojede jeden autobus v 6 ráno a druhý zpátky ve 14:30 pro návrat hypotetických pracujících, aby se neřeklo. Mimo kladiva s samozřejmě nic, nejbližší veřejná doprava 15 km daleko.
Máte např.dva konkrétní příklady takových relací??
Kdežto vlak je dražší, takže pojede jeden den tam, a zpátky až druhý den 🙂
A kdo bude ten autobus řídit?
I kdyby řidič bral 80 tisíc, pořád to vyjde levněji než vlak s nárazovou odolností podle TSI, bezbariérovou toaletou a ETCS.
A v autobuse ať se klidně všichni zabijou. Zvlášť, když jsme na silnice přesunuli z kolejí i těžké náklady. Jo, to je klasika. Železnice bezpečná až do nepoužitelnosti.
260 z České Třebové do Letovic – to budou jezdit pod dráty?
Z České Třebové až do Letovic jsou dráty když, je to trat na Brno
a asi ano ale, já pracuju v Český Třebový v depu a spíš se tam ted objevují čím dál tím víc 810 než jiné mašiny ale Stadlery slibovali už ten to rok a stále nic.
Zjevně je to levnější, než ty vlaky vozit novou elektrickou jednotku.
Taky si říkám, dvouozový panter? Ale jestli tam jezdila 810, tak se nedivím, že to lidi vyhnalo.