Z továrny vyjel poslední InterJet, ČD jej převezmou na přelomu března a dubna
Ještě v prvním pololetí má začít výroba nových vagonů pro rychlost až 230 km/h. Ponesou označení ComfortJet.
Škoda Transportation završila výrobu deseti souprav InterJet pro České dráhy. Z továrny dceřiné Škody Vagonky vyjel poslední desátý vyrobený vlak. Škoda sérii vyráběla v konsorciu se Siemensem.
„Poslední vlaková souprava InterJet opustila výrobu a nyní absolvuje závěrečné zkoušky před předáním zákazníkovi. To proběhne na přelomu března a dubna,“ sdělil mluvčí Škody Transportation Jan Švehla. České dráhy s poslední soupravou počítají pro relaci Praha – Ústí nad Labem – Cheb.
Z dosud dodaných souprav jsou podle ČD tři nasazovány na linku Ex6 Západní expres (Praha – Plzeň – Cheb), kde pokrývají sto procent výkonů, a čtyři obsluhují severní linku R15 Krušnohor (Praha – Ústí nad Labem – Cheb), kde InterJety tvoří dvě třetiny všech nasazovaných souprav.
„Ze strany cestujících máme pozitivní ohlasy. Soupravy jsou vnímány velmi dobře a z pohledu cestujících představují bezesporu zvýšení kvality cestování,“ řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Na jednotkách podle něj stále probíhá odstraňování garančních vad a vylaďování v běžném provozu. „To souvisí s faktem, že šlo o ostré nasazení do provozu bez předchozího původně plánovaného zkušebního provozu,“ doplnil Šťáhlavský.
České dráhy si 50 nových vagonů, které jsou sestaveny od pěti do deseti souprav, objednaly u konsorcia Siemens/Škoda koncem června 2018. Hodnota vozů, které vycházejí z platformy Siemens Viaggio Comfort (známé jako railjet), činí podle smlouvy tři miliardy korun.
Stejné sdružení získalo loni v dubnu od Českých drah novou zakázku na dodávku až 180 vagonů pro rychlost 230 km/h. České dráhy pro ně už mají název: ComfortJet. Výroba má začít ještě v tomto pololetí, první vozy mají být dodány v roce 2024. Hodnota rámcového kontraktu je téměř 12,5 miliardy korun.