Z továrny vyjel poslední InterJet, ČD jej převezmou na přelomu března a dubna

Souprava InterJet v Chebu. Foto: Michal Málek / České dráhySouprava InterJet v Chebu. Foto: Michal Málek / České dráhy

Ještě v prvním pololetí má začít výroba nových vagonů pro rychlost až 230 km/h. Ponesou označení ComfortJet.

169 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jeník H

Dneska jsem ho potkal na hlavním v Praze, odjížděl pak na Cheb přes Ústí

Hans

Hlavní je, aby už konečně ČD definitivně vyřadily staré ještě za komunismu vyráběné Béčka, Honeckery, Chcipaky a podobně vypadající šroty. Pokud tomu tak nebude a při mé jediné jízdě po výše zmiňovaných spojích se objeví soupravaw z výše uvedených zmetků, nebudu této zprávě věřit a ČD pro mně nadále budou slendrianem vnucujicim svým zákazníkům svoje staré kraksny.

Miroslav ZIkmund

Ve Francii stále jezdí „za tuzemského“ komunismu vyrobená vozidla a nikomu to ve Francii nevadí … Podobně je tomu tak v Rakousku / Německu … i jinde …
A proč nekritizujete „žlutého“ dopravce, který podobně „staré“ vozy kupuje a nasazuje …

johny

žlutý dopravce je aspoň trochu opraví do nějakého reprezentativnějšího stavu…

ksz

Proč si ČD objednávaj letadla ?

Zapa

Abyste se mohl blbě ptát?

tarten

Buďte přesný, to nejsou letadla ale rakety. Nazvat takhle vlak je stejně směšné jako nazvat tak letadlo.

Jiří Kocurek

Anglické slovo „jet“ znamená tryska, přeneseně tryskáč. Raketa je „rocket“.

tarten

No tak dobře no. Když se tak přimlouváte, kromě skutečné raketové trysky teda budu tolerovat i leteckou – turbojet.
https://youtu.be/saG-QQSiG4I

Miroslav ZIkmund

Hloupým názvem je i City Elefant ….

Kernteriér

Poslední z této objednávky, nebo už další nikdy nebudou?

Leinad

Kdybys to objednal, tak to ještě vyrobí.

Kernteriér

Takže zatím objednávky nejsiu. Diky. Já si to ještě rozmyslím.

Apollo17

Četl jste ten článek pod kterým diskutujete, nebo nechápete psaný text?
Píše se tam „Stejné sdružení získalo loni v dubnu od Českých drah novou zakázku na dodávku až 180 vagonů pro rychlost 230 km/h“.

Kernteriér

Tak jinak. InterJet a ComfortJet jsou jedno a totéž?

Apollo17

Ten Confort má mít místo pěti 9 vozů(z toho jeden řídící).Jinak to jsou podobné vozy ze kterých bude sestaveno 20 souprav.

tarten

Není to totéž, i když je to do určité míry podobné. Jiná sestava jednotky, jiná rychlost.

Kernteriér

Děkuji.

Ryk Mat

Tak po SuperMěstu management ČD vymyslel MeziTrysku. Proč mi tato jazyková demence tak připomíná mnoho dalších rozhodnutí stréců v tesilkách?

JirkaK

název InterJet vymysleli fanoušci železnice, proběhla totiž soutěž na pojmenování soupravy

PetrN

Problem je ten, ze mezi fans zeletnice je prave mnoho tech zminovanych „strecu v tesilkach“ 🙂

Miroslav ZIkmund

Jen aby se na „Nábřeží“ z těch nesmyslných anglicismů nepomátli. City Elefant = městský slon, je rovněž „geniální“ pojmenování … co má EJ 471 společného s městem a co se slonem … Jedno české rčení praví – jména hloupých na všech sloupích. Tuzemský jedinec, který tohle vymyslel nemá dost fantazie v bohatém mateřském jazyce, když se musí inspirovat fádní, jazykově chudou angličtinou… a nepochybně mu dali za jeho „geniální“ jméno odměnu … Já jsem o nějaké soutěži ani neslyšel / nečetl … ale to je celkem jedno …. i kdyby – název lachtan, baribal apod. by neměl naději na úspěch… Číst vice »

noerf

Tak při zadlužení skupiny ČD přesahujících 50 miliard Kč musí zaujmout alespoň názvem.

Zapa

No moment, o něco níže se řeší proč třeba na R 20 jezdí šroty, a tady už se naznačuje, že zadlužení je vysoké?

tarten

Kolik desítek miliard ještě není nebo už je „vysoké zadlužení“ je do jisté míry otázka názoru. U běžných komerčních firem se rozumné zadlužení bere tuším do 50% majetku, u firem v majetku státu a/nebo se smlouvami zajišťující příjem na dlouhá léta se toleruje i o dost víc (snad 70%?). Laicky vzato, míra zadlužení jsou jednoduše řečeno „dluhy“ / „celková aktiva“, přičemž ta celková aktiva jsou vpodstatě majetek + co má na dluh (leasing). Menší zadlužení se často nehodnotí pozitivně ale spíš jako neschopnost investovat. Ti, kdo kritizují vysokou zadluženost ČD mají na mysli asi to, že vzrostlo Skupině ČD zadlužení… Číst vice »

Miroslav ZIkmund

Z jakého důvodu nazýváte provozní vozidla šrotem. Pokud splňují náročné technické předpisy tak šrot asi nejsou … Stáří vozidla není důvodem nazývat ho šrot … Šrotem jsou nepotřebné výrobky …

Handzidcek

Je škoda, že ani jeden vůz soupravy není veden jako tichý oddíl.

Dan

Konkrétně v 1 třídě bych to dal od 20.00 h do ranních 8.00 h jako tichý oddíl

Baal

Nebomu si pomoci, ale InterJet? Spíše RailBus, neboť to připomíná dlouhý harmonikový bus, jen to jezdí po kolejích. Ta dvojka je určitě lepší, než Bpee, Bdpee, nebo Bdmpee, ale na Bmz, nebo Bbdgmee to nemá… Místa pro rodiny s dětmi mají být vždy oddělená, ať už jako kupé, nebo přepážkou, protože když je to ve velkoprostoru, tak děcka tam budou lítat a byť je to jen část vozu, tak bordel co děcka nadělají otráví cestu zbytku vozu. Tomu, že rodiče děcka uhlídají je blbost. Vozy Bbdgmee, nebo Bmz229 byly na toto mnohem lepší volbou. První třídu v podobě pohodlných kupé… Číst vice »

Pája

Astra RJ není přesvětlená roura?

rozinka

Není a v rámci vlaku je to jen jedna z možností, kam si sednout. RJ má první třídu se 4 v kupé, to je jiné soukromí než to co předvedli ČD.

XP3

Aneb kopnout si do ČD je třeba vždy a za všechno.

Zapa

A je ta čtyřka do budoucna ekonomicky udržitelná? Ano, je to asi pohodlnější, o tom žádná, ale dost pochybuju o tom, že by Jančura, kdyby objednával něco nového, šel opět tímhle směrem.

Kernteriér

RailBus už má asi rezervovaná stejnojmenná firma zajišťující NAD.

Miroslav ZIkmund

Název obchodní společnosti je jedna věc, „pojmenování“ soupravy kolejového vozidla jiná věc …

Miroslav ZIkmund

No vidíte – harmonika …. anglicky harmonica, ale to nezní jako IN.

Nebo „Anakonda“, jako přezdívka pro KT8 …. ale to by zase byl plagiát ….

Don Dron

Už ji máme v Kolíně, když se zadaří, dneska ji šoupnem na Velimi

Ondřej 2

Můžou ji mezitím místní výrostci zbombit barevnými písmeny 😀

Avlaky

Jedna souprava je odstavena v Ostravě v Mariankach

Petr

Včera večer jednu převáželo cargo přes Pardubice směr Praha.

Martin OVA

Z pěti nových souprav do Beskyd jezdí reálné tři, výjimečně čtyři. A minimálně 2x týdně porucha a vlak odřeknut. Nových tramvají Škoda mělo být v tomto týdnu 8, vyrobeno 5 a jezdí 3. Zase tak velká sláva to není.

PetrN

Jop, Bdt na večné časy a nikdy jinak, a hlavne za nejdrazsi mozny tarif TR10. Aneb diky, narodni dopravče, ale uz se tesime na zmenu dopravce, ktera je po fiasku s push pully dle infa z kraje na spadnuti.

Dominik

Jojo, Vaše zaručené JPP.

Zapa

Předpokládám, že nenasazení požadovaného je nějak pokutováno. Mmch když už tedy máte ty „zaručené informace“, tak který pak jiný dopravce je schopný, řekněme do dvou let (ať je to aspoň trochu reálné), tam vystavit něco nového a vyzkoušeného?
Ne že bych to tam podrobně znal, ale žil jsem tak nějak v domnění, že se na Ostavsku jezdí převážně v tarifu ODIS….

PetrN

Jezdi se za ODIS, ale ten, kdo tarif nezna, tzn bezny cestujici, co se proste neorientuje v tarifech, jede za zlodejnu(TR 10),protoze ji pruvodci a pokladni cpou cestujicim automaticky, pokud si vyslovrne nereknou o ODIS. Kraj bude preferovat dopravce, ktery nasadi byť klidně ojete, ale hlavne dustojne vozy pro rok 2022, tzn minimalni pozadavky jsou nizkopodlaznost, zasuvky, wifi a pripadne klimatizace. S Bdt proste krajskemu vedeni definitivne dosla veskera trpelivost a ja se jim uprimne nedivim. Ty vozy nemely jezdit uz pred 20, max 15 lety. Rovnez se proslycha, ze mnohe „poruchy“ push pullu nejsou tak uplne vyrobni vady, ale… Číst vice »

Apollo17

Proč tu vykládáte takové koniny- “ Kraj bude preferovat dopravce, ktery nasadi byť klidně ojete, “ ?
Kraj takového dopravce preferovat nebude, protože na nové soupravy dostal dotaci 850 milionů Kč.Ty budou jezdit z Ostravy do Frenštátu i v případné změny dopravce. Má to ovšem nějaké zádrhele (lokomotivy,které jsou jen dopravce ČD).

Karl vB.

Pane PetrN, z vašeho příspěvku je zřejmé, že jste dlouhodobě frustrován a vozy Bdt jsou vaší velkou noční můrou. Tento stav vás asi přiměl publikovat domněnku, že kraj si naloží nové soupravy (s dotací 850 mil. CZK) do octa.
Bude velmi zajímavé si přečíst zadání VŘ na provoz krajských vratných souprav, se kterými momentálně komunikují lokomotivy pouze jediného poskytovatele, který vám leží v žaludku.
Možná to bude trošku připomínat citát Henryho Forda:
„Každý zákazník si může vybrat jakoukoliv barvu auta, jestliže to bude černá.“

Miroslav ZIkmund

Jistě, bez wifi se nedá žít … resp. cestovat ve vlaku … jak jste žil / cestoval ve vlaku v době, kdy wifi nebyla ….

Co tak si vzít do vlaku místo zařízení vyžadující wifi nějakou hezkou knížku …. jako se dělalo dlouhá desetiletí …
Když jsme se spolužáky z internátu, tak jsme třeba hráli ve vlaku šachy na magnetické šachovnici a jak nám ta cesta hezky uběhla …

Modré zábradlí

A ke hraní Vám stačil kus dřívka. A víte že mnoho století lidé ani necestovali vlakem a chodili pěšky (ti bohatší jezdili na koni)?

Lektor

A víte že nový dopravce, bude jezdit s těmi samými push-pully jako ČD

Os5600

No měl by. Ale jeden zásadní problém je ten, že soukromník by nesehnal motorové lokomotivy co by s tím uměly jezdit. Protože kraji patří jenom ty push pully, lokomotivy 750.7 jim nepatří, takže kdyby byl vybrán jiný dopravce, ČD stáhne 750.7 jinam a ten jiný dopravce ať si s push pully dělá co chce.

Miloš Zikmund

Co navrhujete? Proč připomínky, které jsou jistě ověřené nepošlete přímo výrobci? Tady třeba firmě Siemens a Škoda a na rozvržení vagónů firmě ČD?
Nebo snad máte jiné zájmy a potřeby.
Jsem rád, že v ČR mají lidé dobrou práci.

Miroslav ZIkmund

Slyšel jste něco o házení hrachu na stěnu …. O rozvržení sedadel se nevede učená disputace, ale dostane to za úkol jeden zaměstnanec v rámci pracovních povinností, ten to udělá podle svých subjektivních přestav – sedačky za sebou, jako v autobuse > nemám potřebu někomu čumět do obličeje … a čtyřka zůstane jedna nebo dvě ….. ačkoli se najde dost lidí, kteří bych chtěli jet v jednom balíčku, rodina se dvěma dětmi nebo čtyřčlenná skupina, který by si ráda povídala z oči do oči, zahrála nějakou hru – člověče nezlob se apod. Nelze, statisíce cestujících jsou „odsouzeny“ cestovat desetiletí v… Číst vice »

Dominik

Víte, že článek je o jednotkách Interjet, ne soupravách pro MSK?

rozinka

Že to říkáte zrovna vy, který v jakékoliv diskuzi o soukromníkovi adoruje ČD.

Dominik

To si mě nějak pletete, nejsem vy, abych všude cpal režijky, já se v článcích o soukromnících, pokud to i nějak nesouvisí s ČD, nevyjadřuji.

Pitrys

Není to vůbec od věci, posledně jsem taky na obě strany trefil Bdt.

Milada

To je fajn,ale co Praha -Děčín, na tuhle trasu se úplně zapomnělo. Jezdí zde ty nejhorší vyřazené vlaky. Jednou za den jede novější IC a to je všechno. Jsem zvědavá, kdy i na tuhle trasu pošlou lepší vlaky. Je to ostuda.

Vašek

IC jede Praha- Děčín jednou za den? Proč lžete?

NightmareFreddy

Tak zrovna ne každý nutně jede z Děčína či Ústí. Na druhou stranu Bee272 má ty „nejvelkorysejší“ velkoprostoráky u ČD. Pravdou je, že hlavně v létě jsou tyto vozy peklo, ale na druhou stranu jízdní doba po Lovosice je něco málo přes hodinku, což není tolik…

Anonym ze severu

Jednorázově to jde, ale na dojízdění denní/několikrát týdně?

BoH

Tak příjemné to není a určitě by s tím chtělo něco dělat, ale nejde vše a hned. Na druhou stranu, pokud někdo jede například na trase Plzeň – ČB – Brno, tak je na tom pořád hůře…

Miroslav ZIkmund

Co je to peklo – ve vlaku jsem ho nikdy nezažil, a to ani na jihu Itálie při více jak 40 stupních na slunci … ani na Sicílii ….
ni někde v Rumunsku / Bulharsku …

PetrN

Jede vicekrat, ale mezitim nedustojny srot. To uz lez neni, ne? 🙂

Jirka P.

Jo, nasazování Béček je hrozné, ale dnes už jsou snad jen jako posily. Bee272 mi nepřijdou jako nedůstojný šrot. Kapacitní kupéčka kombinovaná s velkoprostorem je pro rejpaly dobrá kombinace 🙂

rozinka

Má to klimatizaci a wakuové WC?

PetrN

Wifi, zasuvky, klimatizace, kde to u Bee272 najdu? Dekuji za info 🙂

kockopes

Prosím také o funkční dveře, které otevře i žena či důchodce

Dan

Jen tak btw. V Německu stoji metro 3.20 Euro v München, Nürnberg. Vlak mezi Nürnberg München s ICE 45 Euro. Co dál chcete? Cena za porizeni nové soupravy je stejná pro všechny.

Anonym ze severu

Dneska jsem koukal na jednu soupravu R20 a Béček tam bylo asi 5. Možná náhoda.

Miroslav ZIkmund

Šrot jsou nepouživané, vyhozené kovové věci …. věk neznamená, že se jedná o šrot ….

rozinka

Ale ona nelže IC je opravdu jen jednou za den, doporučuji si napřed nastudovat JŘ, než budu dělat chytrého. Ostatní jsou EC nebo R.

Zapa

I Vy šťouravý detailisto….

Vašek

Aha a tím jet nemůže. Ec dvouhodinový takt, navíc Rj. Třeba je masochistka a schvalně jezdí Bautzeny a Gyery.

Anonym ze severu

IC/EC je integrované do krajských systémů? Krušnohor je z velké části v DÚK. R20 taky. A rozdíl kvality?

A když jsme z toho komfortu… Děčín má sice EC, ale Lovosice/Roudnice rychlé pohodlné vlaky fakt nemají.

Dan

Roudnice Lovosice není dálková doprava tam snad jezdi Panter a Děčín ? Můžete jet z Ústí osobakem. Z Ústí pokud lidi jedou EC z Prahy na Berlín tak taky prestupuji na Teplice Most

Miroslav ZIkmund

Když chceš psa bíti, tak si hůl vždycky najdeš …
Je to poněkud – vzhledem k situaci na Ukrajině – nepřístojné, ale těm, nespokojencům „válku na vás“, abyste byli spokojeni s tím, za co jsou v současnosti váleční uprchlíci vdeční za hranicemi UA … i za cenu toho, že jedou na stojáka, stojící na jedné noze a ne vlastní … nějakou wifi nepotřebují, hlavně že jsou v bezpečí …

johny

každé dvě hodiny jezdí Praha-Berlin přes Děčín.

Jirka P.

Jedno, máte pravdu. Jedno IC! Ale také 1x rJ a 6xEC!

Petr

Jenže EC je z Německa velmi často značně zpožděný, o čemž bohužel informují až v momentě, kdy má v Děčíně zastavit. Labe je za trest, je pomalé, hlučné, žádný infotainment, žádná klimatizace, žádná zásuvka, žádná WiFi, někdy dokonce ani háček na oblečení. Dveře se lidem často špatně otvírají, automatické dveře mezi vozy taky často nefungují a musí se těžce otvírat a když rychle neprojdete, skřípnou vás. Na záchod jsem šel jen dvakrát, ale ani v jednom případě se mi nespustila voda. Někdy ani nejsou zařazené vozy s velkoprostorovým oddílem, ale aplikace mi do něj klidně prodá 5 minut před odjezdem… Číst vice »

Petr

Nevím, jestli si mám mínusy vyložit tak, že máte pocit, že si vymýšlím, ale bohužel jezdím vlakem trasu Praha – Děčín minimálně 2x týdně…

Jeníček

Naprostý souhlas. Já jezdím relaci Praha – Děčín poměrně často. Labe je šrotoviště největší. V kupé sedačky houpací a prosezené. Ve velkoprostoru sedačky řešeny jedním směrem, někdy v protisměru jízdy, vyjma té nudle pro 2 osoby. Včera výjimečně souprava ve starém interiéru s novými potahy. Samozavírací dveře jsou hlučné. Hlášení stanic žádné, uváděná wifi v 1. třídě není. Cena proměnlivá s in 25 ve 2. třídě někdy za 95 Kč, někdy za 145 Kč, to už je lepší jet EC.

Zapa

Tak to zase prrrr, až na výjimky WiFina v jedničkách je. A hlášení? No ještě teď si vzpomínám na řev, když tu jeden rok jezdily „krušnohorské soupravy“. Vypněte to, u toho se nedá spát, apod. Já ty soupravy na R20 neobhajuji, protože to fakt není něco z čeho by měl člověk radost, jen by v tomhle případě měl konečně něco dělat objednatel…..

Anonym ze severu

A které EC bývá pravidelně zpožděné? 5-10 minut je běžné i u R/Os. 😉

Petr

Čtvrteční s pravidelným odjezdem z Děčína v 18.02. Ve většině případů, kdy s ním jedu, je zpožděný. Naposledy 50 minut, právě teď na něj čekám a má už 45 minut a roste. Samozřejmě zpoždění oznámeno až v čase pravidelného příjezdu, do té doby se tvářil jako bez zpoždění.

Petr

Informační systém je zasekl a stále zobrazuje příští stanici – Bad Schandau. WiFi není dostupná.

Zapa

Stáhněte si aplikaci DB, tam je vidět reálné zpoždění na území Německa.

Anonym ze severu

Jezdím s tím taky skoro každý den… Mate pravdu. Mínusáře taky nechápu.
Ono na některých přípravách nejdou některé dveře otevřít už několik měsíců a když vám dvere mezi vozy skřípnou kufr/tašku a než se dostanete ke dveřím, průvodčí píská odjezd, … Nic neobvyklého.

Zapa

Já nic nemínusoval, ale které dveře nejdou otevřít několik měsíců?

Miroslav ZIkmund

Vy si kupujete do „LABE“ místenku ?
Labe je pomalé ?

PHA – DC :
Berliner se dvěma zastaveními 1:29, LABE s osmi zastaveními 1 :48 = + 19 minut ….

Na co potřebujete infotainment – snad víte kde máte vystupovat …. a wifi tam je …. pokud nemáte tištěný JŘ můžete si trať 090 vytisknout v PDF doma ….

Miroslav ZIkmund

Z Prahy do Podmokel jede co 2 hodiny EC, do Ústí v proloženém taktu Krušnohor a dále moderní, nízkopodležní EJ ….

Radim

A kdy nakoupí něco, co bude jezdit „na východ“? Ex2/R18 jsou dlouhodobě nejhorší „expresní“ vlaky co u nás jezdí, klidně tam hodí i Bčka „a co jako“. I když vlastně teď po Ex6/R15 zbyde něco „lepšího“, tak by mohli aspoň přestat zařazovat ty Bčka když už nic jiného…

NightmareFreddy

U nás na východě ta béčka jezdí běžně a nestě… vlastně stěžujeme, ale nic s tím nenaděláme. Pokud vím, to dobrý přejde na R9 a R11 a zbytky na R12. Posilováky (náhrady) ať klidně jezdí „B“, ale jako pravidelné řazení je to špatný

Jiří 24

R12 by se měla již brzo zlepší. Již teď by tam měly jezdit ABpee a dále od příštího GVD Bdmz (zřejmě z Bmz 232) dle velké smlouvy s ČD.

NightmareFreddy

:-O Upřímně řečeno, čte se to krásně, ale dokud neuvidím, neuvěřím (mohu se zeptat, kde je tato informace dohledatelná, protože jsem nečekal, že se něco zlepší dříve, než dojde dodávka vozů pro Budapešťáky, což je ještě 2 roky)… Na R12 zatím jezdí jediné ABpee navíc s rozbitým routerem. No a když jsem měl to štěstí něj konečně narazit, tak z Brna do Vyškova nefungovaly zásuvky.

Jiří 24

Co čekat, ale smlouvy by se měly dodržovat. Všichni víme jak to u ČD je, opoždění napovídá i pomalý postup modernizace Bmz 232 tj. doplnění EIS, ERS, LEDkových světel, atd.

Miroslav ZIkmund

V Německu řeší objednavatel dopravy situaci s předstihem 4 let, aby měl vítězný dopravce čas se připravit, nakoupit vozidla.

V tuzemsku to není možné, protože volební období vlády je čtyřleté, ministra lze odvolat kdykoli a nový „pán“ může mít jiné představy – totéž se týká krajů …. odborný aparát podléhá politické vůli „vládce“ …
A k tomu odvolání neúspěšných ….

Radim

Za co mám jako mínusy? Za pravdu?

Cestující

Já jsem ti dal mínus. Co se koukám na řazení, tak na uvedených linkách nejezdi zas taková hrůza, co by za ne dali jinde. Navíc je to uvedeno i v článku, že se začnou vyrábět další vagóny, a postupně tak dojde k odměňování a vyřazování nejhorších vagónu.

Radim

Ano. Podle řazení tam „nejezdí zas taková hrůza“. Ale reálně ANO. Běžně je místo Bee/Bdpee řazen jeden nebo i dva „B“.

Radim

Dobře, tak tohle už nenapíšu, dokud nebudu mít fotky jako důkaz

Jiří 3

V letech 2016-2021 jsem linku R18 hojně využíval a vozy B249 se vyskytovaly jen a pouze jako posilový vůz v nedělu odpoledne při nejvyšší poptávce a to ještě nahodile. Častěji se vyskytuje HV řady 150.2

Radim

Dobře, tam jezdím málo, ale co na Ex2? Tam jsou běžně i v týdnu. Ale co, nemám fotky jako důkaz, tak mi dávejte mínusy co to jde…

JiP

Smutne je, ze mame sice moderni vagony, to je ale ta mensi cast problemu. Ta zasadni je, po jakych jezdi tratich-to u nas determinuje jizdni doby. A kdyz se podivam na jizdni dobu Praha-Brno 3:10 a k tomu pravidelne zpozdeni 10-20 minut……trasu, kterou v civilizovane zeleznicni zemi vlak ujede za 45 min…. Takove vagony jsou v podstate vyhozene penize. Je to jako si koupit Ferrari a jezdit s nim po rozbite silnici 3. tridy.

Radim

Nevím, ale podle mne by bylo horší, kdybychom měli koridory s rychlostí 200km/h a jezdili na tom se soupravami typu 162+A+B+B+B 🙂

hoholu

vlaky se dají zmodernizovat rychleji jak tratě, navíc ta 162 by mohla skončit jako 361

karolina

Koridory na 200km/h 😄😄😄. Teď jsem se fakt pobavila. 😉
Omlouvám se předem všem, koho jsem tímto urazila 😆

Pája

Za škrty pred mnoha lety, díky kterým zůstaly mimo jiné úrovňové přejezdy a méně se upravovala stopa poděkujte jiným. Taky je za to „miluju“ 😝

None

Teď přemýšlím, co je tam ta vtipnější část. Jestli to, že by se u nás jezdilo i 200 nebo to, že 200 je málo 😀

Georg

tak ilustrovat pokleslost pomeru na odklonove jizdni dobe neni uplne duvtipne…

NightmareFreddy

Tak zrovna Praha – Brno je 2:30 a jen díky (pravda, dlouhodobé) výluce je to podstatně více. Ale co taková Ostrava (Olomouc) – Brno, to je alespoň vyhlídková jízda 😀

Jiří Kocurek

Ale zase si můžete stáhnout okénko a kochat se výhledem na řepku a u toho se křižovat … s protijedoucím vlakem.

Miroslav ZIkmund

A není trať přes Vysočinu půvabná ?

Miroslav ZIkmund

Tou civilizovanou zemí je míněno co ? Kolikrát ten vlak jedoucí 45 minut zastaví …

Německo je nepochybně civilizovaná země, ale jak dlouho jede vlak z FFM do Köln HBF pokud nejede po VRT (ICE3), ale jede po levém břehu Rýna nebo vyjímečně po pravém ….
ICE 510 po VRT za 58 minut, ICE 100 dokonce za 52 minuty, ICE 920 po konvenční trati za 180 minut ….

Tomāš

Neměl jezdit do Žiliny?

Jiří 24

Jj měl, a bude, konkrétně na EC 140/1 Ostravan, zatím tam jezdí náhradní souprava.

Tomāš

taky jsem slyšel, ale tady čtu, že bude jezdit na Cheb, tak nevím 🙂

Jiří 24

Ve VODce je, že jede od vyhlášení, což bude až budou všechny IJ převzaty a budou v provozu.

Zapa

Teoreticky by to šlo už teď, protože ta jedna souprava zatím stojí odstavená celý den mezi 601 a 600 na ONJ, ale chápu, že do pořádného rozjezdu se to tam asi posílat nechce.

Lada

Podle řazení na webu dopravce bude jezdit od 1.4

tarten

Nedivím se, že tomu s takovýmhle datem nikdo nechce věřit.

Junkrs

Z dosud dodaných devíti souprav jsou tři nasazovány na linku Ex6 Západní expres (Praha –⁠ Plzeň –⁠ Cheb), kde pokrývají sto procent výkonů, zbylé čtyři pak obsluhují severní linku R15 Krušnohor (Praha –⁠ Ústí nad Labem –⁠ Cheb), kde InterJety tvoří dvě třetiny všech nasazovaných souprav.
Tak mi ty počty nějak nevycházejí… 🤔

Miroslav ZIkmund

Tu zbylou třetinu na R15 tvoří – v době psaní toho článku – jiné soupravy …. je potřeba správně chápat smysl psaného textu a jeho řazení a oddělování čárkami, resp. k čemu se text za poslední čárkou v souvětí, vztahuje ….

Dada

Dotaz: proč Interjety mají na vagónech přeškrtlé okolní země. V Prosinci ještě byly “schváleny” všude

Petr

Řekl bych, že nebyly schváleny zatím nikdy vzhledem k chybějícímu zkušebnímu provozu. Spíše jen někoho napadlo, že by to bylo vhodné škrtnout, když to tam nemůže.

král j

Hezké vagony. Pouze zde chybí vagony s kupátky a také oddíl pro děti (s kinem). To je proti předchozímu stavu zhoršení.

Bram

Vagony s kupátky naštěstí nakupovány už nejsou. Jde o po všech stránkách horší variantu jak pro cestující, tak i pro provozovatele vlaků.

Lukáš Chytil

Jo, proto jsou kupé obsazeny ve vlaku vždy jako první.

Radim

Na tohle vám napíše: „ano, jsou obsazovány jako první ale jenom dvěma nebo třeba lidmi na kupé a zbytek je prázdný“ (už jsem to tu viděl. Ovšem nechápu, kde na tuto kravinu ty lidi chodí, když jedu já, jsou kupé komplet nacpané a velkoprostory jsou obsazené sotva napůl. Ale chápu, že pro provozovatele je to horší, nenacpe se tam tolik lidí

Georg

je to lepsi i pro samostatne cestujici zeny.

Bram

Mimo jiné a hlavně neumožňuje vytvářet uzavřené skupinky cestujících, kteří jsou mnohdy hodně nevrlých, když obsadím volné místo v kupé, které zabírají přitom něčí nohy či zavazadlo. I ve dvou lidech dá vytvořit zdání obsazeného kupé, do kterého obvykle už nikdo další nechce. Znamená to důraznou připomínku, že nohy a bagáž na sedadlo nepatří.

Kubrt

… po jednom cestujícím.
Osobně bych byl pro kombinaci, ale ekonomicky jasně vede velkoprostor.

M152

Proto by kupátka mohly být vedeny jako třída 2+. I když si to v praxi nedokážu moc představit, (dražší jízdné, povinná místenka,..?).

Radim

No jasné, přesně tuhle odpověď jsem čekal 🙂 Nevím kdy/kde jezdíte, ale když jedu já jsou kupé komplet obsazené (na celý vagón jsou volná možná 2-3 místa), zato velkoprostory jsou doslova poloprázdné. Ale chápu, že ekonomicky jasně vedou velkoprostory a nemám nic proti nim

Bram

Lež se pravdou nikdy nestane. Lidé mají raději velkoprostorové vozy a je lepší se s tím smířit a ne neustále tvrdit opak.

Lukáš Chytil

No nevím, na rychlících na Plzeň jezdí oboje a že by lidé dávali přednost velkoprostoru jsem si teda fakt nevšiml. Už jsem zažil i situaci, kdy ve velkoprostoru nikdo nebyl a všichni seděli v kupéčkách. To byla asi chyba v Metrixu.

Radim

Já to zažil taky, ale holt „všichni mají rádi velkoprostor“ a hotovo.

Dan

Tak ja tedy raději jedu starým Krusnohorem v kupé jak internetem.,ale chápu že oko kupuje. Co mne hlavně vadí je to ostre světlo ze zářivek hlavně ráno.

Zapa

Přemýšlím nad tím, co je tak lákavého být v plném kupé? Pro uzavřenou skupinu OK, ale pro cizí lidi za mě opravdu lepší velkoprostor s leteckým uspořádáním.

Zapa

Tak jasně, jeden dva lidi, pokud možno zatažený záclonkou.

Lukáš Chytil

To nikdo nerozporuje, já reagoval na to, že lidé upřednostňují velkoprostorové uspořádání, jak tady tvrdí Bram.

Kupé se vždy obsadí jako první, poté, když v kupé sedí po 2, 3, už se začíná obsazovat velkoprostor. Ještě nikdy jsem to nezažil obráceně.

Frantík

Zase když si objednávám, pak je omístenkovaný otevřený prostor dřív.

Kuba2

Aneb klasické „vidím to tak já, tak to tak musí vidět všichni“. Jel jsem tím krámem minulou neděli z Teplic a nadávání na dobytčák jsem si vyslechl, světe div se, od obyčejných cestujících. Obzvlášť teď v době repirátorové je velkokravín fakt zlo a kdybych si to uvědomil dopředu, tak jsem asi volil autobus – dobytčák je to sice taky, ale aspoň mám jistotu cesty po směru jízdy a je tam zhasnuto.

Twix

Dětské kino tam je, akorát není v kupé, ne? Mně to kino v Bmz v malém uzavíratelném kupé moc praktické nepřišlo.

Cestující

Ve velkoprostoru bez žádného oddělení od okolí mi taky nepřijde moc praktické

Kuba M

Částečně taky ÖBB, nový Railjet (DaNi) má v některých vozech 2 kupé. Ale je to dáno/vykoupeno jinými věcmi.

David

Kupé ve 2. třídě je překonané, zbytečně to snižuje kapacitu a tak prodražuje jízdenku. Ale přijde mi smutné, že kupé nenabízí ČD ani v 1. třídě, kde jsou cestující ochotni si za menší kapacitu připlatit. Na západě běžně jezdí více vagónů první třídy v různých konfiguracích tak aby to pokrylo nejrůznější potřeby cestujících. Někdo chce pracovat, někdo koukat na film, někdo jen z okna, někdo má firemní jednání, někdy je více spolucestujících, co se chtějí bavit ale nerušit ostatní. …

Twix

Bohužel je to pořád ovlivněno i nákupem nových „emzet“ začátkem tisíciletí, kdy ČD šly přesně opačným směrem než obecný trend, a objednaly jedničky pouze velkoprostorové a dvojky pouze kupé…

Miroslav ZIkmund

Apmz je navíc dvojková kastle, proto je tam poněkud netradiční rozmístění sedaček ….

Miroslav ZIkmund

Ve Švýcarsku dopravci kupata nemají …. nějaká tam dožívala před 30 lety, pak se modernizovala na velkoprostor …

Mychal

Což je strašná škoda. V tom velkoprostoru je to místy k nevydržení – nezvladatelné děti, střílečky řvoucí z notebooků, technopárty nepřizpůsobivých, tragédie.

Luboš Beneš

Já vozím s sebou super sluchátka a problém je vyřešen.Jinak nové vozy super. Plzeň-Praha slušné vozy po celý den. Tragédie je stále Plzeň- Budějice-Brno.

noerf

Vcelku by mě zajímalo o kolik nové normy TSI zdražili výrobu vagonů, vzhledem k tomu, že vagony Astra společnosti Regiojet vycházejí na polovinu ceny a jsou konstruované také na rychlost 200 km/hod.
Je dobře, že ČD obnovují svůj vozový park, na druhouu stranu při těchto cenách nevěřím, že je náklad na sedačku v průběhu životnosti 30 let nižší než u autobusu, který se vymění po šesti letech za nový

D.S.

Ono jestli jsou skutečně Astry úplně nové od základu, mnohokrát to již bylo rozporováno. Může se jednat o koncept jako u tramvaje VarioLF2.

Mufiklo

Jak jako rozporováno? Tenhle fakt je veřejně známí a ani RegioJet se tím netají.. skutečně nových bylo jen prvních pár vagonů

XXXD

Tak ono, jestli je to úplná novostavba nebo ne, o to ve výsledku zase tak moc nejde. Jde jen o to si uvědomit, že objednat si vagon u Siemensu a objednat si vagon u Astry jsou dvě rozdílné záležitosti.

Vojtech

No Jo jenže pokud je Astra reko tak nevydrží 60 let, ale třeba o třetinu či polovinu méně, protože rám není nesmrtelný. Ekonomicky je to samozřejmě výhodnější, protože co bude za 20 let je otázka (soupravy, VRT, nové koncepty i když u SZ možná nic, když v Praze znám několik stanic, kteremaji rychlikovy provoz a zabezpečovacím starou 80 let ).u Astra je cena za sedačku limitní seblizici jedné obnově budu či spíše dnes ještě méně .

Avlaky

Řeknu to tak jal to je Astra je v podstatě novostavba jen skříň je “původní” ale podvozky a vše okolo je nové

tarten

Tím jen skříň myslíte i rám?

Kuba M

Určitě je zde spousta oblastí, které je nutné na nové normy/předpisy napasovat. Já si myslím, že než TSI je na cenu nákladnější EN 45 545 (odolnosti proti požáru). Testování materiálů je finančně velmi náročné, a materiály, které již splňují jsou mnohem dražší, než ty které splňovaly DIN 5510.

Dusanh

To je jeden úhel pohledu. Druhý je ten, že EN45545 se odvolává na ISO normy zkoušek materiálů, takže je dokáže udělat kdokoliv, kdo má příslušnou certifikaci. Proti tomu získat certikaci třeba na řetězec francouzských norem NFF bylo prakticky nemyslitelné (a ve výsledku buť brutálně dražší anebo – například – použít jen francouzské materiály). DIN, BS apod. normy dtto.

Avlaky

Konstruované na 200 je jen prvních 10 zbylých 11(16) je na 160

Novák J.

Moc hezký a já teď jedu z Čáslavi na červené kožence……..
Už jsou vyřazené, někde psali.

Jan Novotný

Za retro vlak by se mělo ještě doplácet 😉

Mufiklo

To už píšou cca od roku 2015 každý rok xD

None

Zase lepší tohle, než na stojáka v nákladním vagónu 😀

Jiří Kocurek

To narážíte na odsun sudetských němců? Cesta vlakem by asi neměla vypadat jako zločin proti lidskosti.

Studý Chudent

Depo Brno, seznamte se

Jenda

Tak já, když někde chytnu klasickou Karosu, Tedom či 854, tak si to plně vychutnávat a říkám si, že to je na lince pro mě třeba naposledy.