Z továrny vyjel poslední InterJet, ČD jej převezmou na přelomu března a dubna
Souprava InterJet v Chebu. Foto: Michal Málek / České dráhy
Ještě v prvním pololetí má začít výroba nových vagonů pro rychlost až 230 km/h. Ponesou označení ComfortJet.
Dneska jsem ho potkal na hlavním v Praze, odjížděl pak na Cheb přes Ústí
Hlavní je, aby už konečně ČD definitivně vyřadily staré ještě za komunismu vyráběné Béčka, Honeckery, Chcipaky a podobně vypadající šroty. Pokud tomu tak nebude a při mé jediné jízdě po výše zmiňovaných spojích se objeví soupravaw z výše uvedených zmetků, nebudu této zprávě věřit a ČD pro mně nadále budou slendrianem vnucujicim svým zákazníkům svoje staré kraksny.
Ve Francii stále jezdí „za tuzemského“ komunismu vyrobená vozidla a nikomu to ve Francii nevadí … Podobně je tomu tak v Rakousku / Německu … i jinde …
A proč nekritizujete „žlutého“ dopravce, který podobně „staré“ vozy kupuje a nasazuje …
žlutý dopravce je aspoň trochu opraví do nějakého reprezentativnějšího stavu…
Proč si ČD objednávaj letadla ?
Abyste se mohl blbě ptát?
Buďte přesný, to nejsou letadla ale rakety. Nazvat takhle vlak je stejně směšné jako nazvat tak letadlo.
Anglické slovo „jet“ znamená tryska, přeneseně tryskáč. Raketa je „rocket“.
No tak dobře no. Když se tak přimlouváte, kromě skutečné raketové trysky teda budu tolerovat i leteckou – turbojet.
https://youtu.be/saG-QQSiG4I
Hloupým názvem je i City Elefant ….
Poslední z této objednávky, nebo už další nikdy nebudou?
Kdybys to objednal, tak to ještě vyrobí.
Takže zatím objednávky nejsiu. Diky. Já si to ještě rozmyslím.
Četl jste ten článek pod kterým diskutujete, nebo nechápete psaný text?
Píše se tam „Stejné sdružení získalo loni v dubnu od Českých drah novou zakázku na dodávku až 180 vagonů pro rychlost 230 km/h“.
Tak jinak. InterJet a ComfortJet jsou jedno a totéž?
Ten Confort má mít místo pěti 9 vozů(z toho jeden řídící).Jinak to jsou podobné vozy ze kterých bude sestaveno 20 souprav.
Není to totéž, i když je to do určité míry podobné. Jiná sestava jednotky, jiná rychlost.
Děkuji.
Tak po SuperMěstu management ČD vymyslel MeziTrysku. Proč mi tato jazyková demence tak připomíná mnoho dalších rozhodnutí stréců v tesilkách?
název InterJet vymysleli fanoušci železnice, proběhla totiž soutěž na pojmenování soupravy
Problem je ten, ze mezi fans zeletnice je prave mnoho tech zminovanych „strecu v tesilkach“ 🙂
Jen aby se na „Nábřeží“ z těch nesmyslných anglicismů nepomátli. City Elefant = městský slon, je rovněž „geniální“ pojmenování … co má EJ 471 společného s městem a co se slonem … Jedno české rčení praví – jména hloupých na všech sloupích. Tuzemský jedinec, který tohle vymyslel nemá dost fantazie v bohatém mateřském jazyce, když se musí inspirovat fádní, jazykově chudou angličtinou… a nepochybně mu dali za jeho „geniální“ jméno odměnu … Já jsem o nějaké soutěži ani neslyšel / nečetl … ale to je celkem jedno …. i kdyby – název lachtan, baribal apod. by neměl naději na úspěch… Číst vice »
Tak při zadlužení skupiny ČD přesahujících 50 miliard Kč musí zaujmout alespoň názvem.
No moment, o něco níže se řeší proč třeba na R 20 jezdí šroty, a tady už se naznačuje, že zadlužení je vysoké?
Kolik desítek miliard ještě není nebo už je „vysoké zadlužení“ je do jisté míry otázka názoru. U běžných komerčních firem se rozumné zadlužení bere tuším do 50% majetku, u firem v majetku státu a/nebo se smlouvami zajišťující příjem na dlouhá léta se toleruje i o dost víc (snad 70%?). Laicky vzato, míra zadlužení jsou jednoduše řečeno „dluhy“ / „celková aktiva“, přičemž ta celková aktiva jsou vpodstatě majetek + co má na dluh (leasing). Menší zadlužení se často nehodnotí pozitivně ale spíš jako neschopnost investovat. Ti, kdo kritizují vysokou zadluženost ČD mají na mysli asi to, že vzrostlo Skupině ČD zadlužení… Číst vice »
Z jakého důvodu nazýváte provozní vozidla šrotem. Pokud splňují náročné technické předpisy tak šrot asi nejsou … Stáří vozidla není důvodem nazývat ho šrot … Šrotem jsou nepotřebné výrobky …
Je škoda, že ani jeden vůz soupravy není veden jako tichý oddíl.
Konkrétně v 1 třídě bych to dal od 20.00 h do ranních 8.00 h jako tichý oddíl
Nebomu si pomoci, ale InterJet? Spíše RailBus, neboť to připomíná dlouhý harmonikový bus, jen to jezdí po kolejích. Ta dvojka je určitě lepší, než Bpee, Bdpee, nebo Bdmpee, ale na Bmz, nebo Bbdgmee to nemá… Místa pro rodiny s dětmi mají být vždy oddělená, ať už jako kupé, nebo přepážkou, protože když je to ve velkoprostoru, tak děcka tam budou lítat a byť je to jen část vozu, tak bordel co děcka nadělají otráví cestu zbytku vozu. Tomu, že rodiče děcka uhlídají je blbost. Vozy Bbdgmee, nebo Bmz229 byly na toto mnohem lepší volbou. První třídu v podobě pohodlných kupé… Číst vice »
Astra RJ není přesvětlená roura?
Není a v rámci vlaku je to jen jedna z možností, kam si sednout. RJ má první třídu se 4 v kupé, to je jiné soukromí než to co předvedli ČD.
Aneb kopnout si do ČD je třeba vždy a za všechno.
A je ta čtyřka do budoucna ekonomicky udržitelná? Ano, je to asi pohodlnější, o tom žádná, ale dost pochybuju o tom, že by Jančura, kdyby objednával něco nového, šel opět tímhle směrem.
RailBus už má asi rezervovaná stejnojmenná firma zajišťující NAD.
Název obchodní společnosti je jedna věc, „pojmenování“ soupravy kolejového vozidla jiná věc …
No vidíte – harmonika …. anglicky harmonica, ale to nezní jako IN.
Nebo „Anakonda“, jako přezdívka pro KT8 …. ale to by zase byl plagiát ….
Už ji máme v Kolíně, když se zadaří, dneska ji šoupnem na Velimi
Můžou ji mezitím místní výrostci zbombit barevnými písmeny 😀
Jedna souprava je odstavena v Ostravě v Mariankach
Včera večer jednu převáželo cargo přes Pardubice směr Praha.
Z pěti nových souprav do Beskyd jezdí reálné tři, výjimečně čtyři. A minimálně 2x týdně porucha a vlak odřeknut. Nových tramvají Škoda mělo být v tomto týdnu 8, vyrobeno 5 a jezdí 3. Zase tak velká sláva to není.
Jop, Bdt na večné časy a nikdy jinak, a hlavne za nejdrazsi mozny tarif TR10. Aneb diky, narodni dopravče, ale uz se tesime na zmenu dopravce, ktera je po fiasku s push pully dle infa z kraje na spadnuti.
Jojo, Vaše zaručené JPP.
Předpokládám, že nenasazení požadovaného je nějak pokutováno. Mmch když už tedy máte ty „zaručené informace“, tak který pak jiný dopravce je schopný, řekněme do dvou let (ať je to aspoň trochu reálné), tam vystavit něco nového a vyzkoušeného?
Ne že bych to tam podrobně znal, ale žil jsem tak nějak v domnění, že se na Ostavsku jezdí převážně v tarifu ODIS….
Jezdi se za ODIS, ale ten, kdo tarif nezna, tzn bezny cestujici, co se proste neorientuje v tarifech, jede za zlodejnu(TR 10),protoze ji pruvodci a pokladni cpou cestujicim automaticky, pokud si vyslovrne nereknou o ODIS. Kraj bude preferovat dopravce, ktery nasadi byť klidně ojete, ale hlavne dustojne vozy pro rok 2022, tzn minimalni pozadavky jsou nizkopodlaznost, zasuvky, wifi a pripadne klimatizace. S Bdt proste krajskemu vedeni definitivne dosla veskera trpelivost a ja se jim uprimne nedivim. Ty vozy nemely jezdit uz pred 20, max 15 lety. Rovnez se proslycha, ze mnohe „poruchy“ push pullu nejsou tak uplne vyrobni vady, ale… Číst vice »
Proč tu vykládáte takové koniny- “ Kraj bude preferovat dopravce, ktery nasadi byť klidně ojete, “ ?
Kraj takového dopravce preferovat nebude, protože na nové soupravy dostal dotaci 850 milionů Kč.Ty budou jezdit z Ostravy do Frenštátu i v případné změny dopravce. Má to ovšem nějaké zádrhele (lokomotivy,které jsou jen dopravce ČD).
Pane PetrN, z vašeho příspěvku je zřejmé, že jste dlouhodobě frustrován a vozy Bdt jsou vaší velkou noční můrou. Tento stav vás asi přiměl publikovat domněnku, že kraj si naloží nové soupravy (s dotací 850 mil. CZK) do octa.
Bude velmi zajímavé si přečíst zadání VŘ na provoz krajských vratných souprav, se kterými momentálně komunikují lokomotivy pouze jediného poskytovatele, který vám leží v žaludku.
Možná to bude trošku připomínat citát Henryho Forda:
„Každý zákazník si může vybrat jakoukoliv barvu auta, jestliže to bude černá.“
Jistě, bez wifi se nedá žít … resp. cestovat ve vlaku … jak jste žil / cestoval ve vlaku v době, kdy wifi nebyla ….
Co tak si vzít do vlaku místo zařízení vyžadující wifi nějakou hezkou knížku …. jako se dělalo dlouhá desetiletí …
Když jsme se spolužáky z internátu, tak jsme třeba hráli ve vlaku šachy na magnetické šachovnici a jak nám ta cesta hezky uběhla …
A ke hraní Vám stačil kus dřívka. A víte že mnoho století lidé ani necestovali vlakem a chodili pěšky (ti bohatší jezdili na koni)?
A víte že nový dopravce, bude jezdit s těmi samými push-pully jako ČD
No měl by. Ale jeden zásadní problém je ten, že soukromník by nesehnal motorové lokomotivy co by s tím uměly jezdit. Protože kraji patří jenom ty push pully, lokomotivy 750.7 jim nepatří, takže kdyby byl vybrán jiný dopravce, ČD stáhne 750.7 jinam a ten jiný dopravce ať si s push pully dělá co chce.
Co navrhujete? Proč připomínky, které jsou jistě ověřené nepošlete přímo výrobci? Tady třeba firmě Siemens a Škoda a na rozvržení vagónů firmě ČD?
Nebo snad máte jiné zájmy a potřeby.
Jsem rád, že v ČR mají lidé dobrou práci.
Slyšel jste něco o házení hrachu na stěnu …. O rozvržení sedadel se nevede učená disputace, ale dostane to za úkol jeden zaměstnanec v rámci pracovních povinností, ten to udělá podle svých subjektivních přestav – sedačky za sebou, jako v autobuse > nemám potřebu někomu čumět do obličeje … a čtyřka zůstane jedna nebo dvě ….. ačkoli se najde dost lidí, kteří bych chtěli jet v jednom balíčku, rodina se dvěma dětmi nebo čtyřčlenná skupina, který by si ráda povídala z oči do oči, zahrála nějakou hru – člověče nezlob se apod. Nelze, statisíce cestujících jsou „odsouzeny“ cestovat desetiletí v… Číst vice »
Víte, že článek je o jednotkách Interjet, ne soupravách pro MSK?
Že to říkáte zrovna vy, který v jakékoliv diskuzi o soukromníkovi adoruje ČD.
To si mě nějak pletete, nejsem vy, abych všude cpal režijky, já se v článcích o soukromnících, pokud to i nějak nesouvisí s ČD, nevyjadřuji.
Není to vůbec od věci, posledně jsem taky na obě strany trefil Bdt.
To je fajn,ale co Praha -Děčín, na tuhle trasu se úplně zapomnělo. Jezdí zde ty nejhorší vyřazené vlaky. Jednou za den jede novější IC a to je všechno. Jsem zvědavá, kdy i na tuhle trasu pošlou lepší vlaky. Je to ostuda.
IC jede Praha- Děčín jednou za den? Proč lžete?
Tak zrovna ne každý nutně jede z Děčína či Ústí. Na druhou stranu Bee272 má ty „nejvelkorysejší“ velkoprostoráky u ČD. Pravdou je, že hlavně v létě jsou tyto vozy peklo, ale na druhou stranu jízdní doba po Lovosice je něco málo přes hodinku, což není tolik…
Jednorázově to jde, ale na dojízdění denní/několikrát týdně?
Tak příjemné to není a určitě by s tím chtělo něco dělat, ale nejde vše a hned. Na druhou stranu, pokud někdo jede například na trase Plzeň – ČB – Brno, tak je na tom pořád hůře…
Co je to peklo – ve vlaku jsem ho nikdy nezažil, a to ani na jihu Itálie při více jak 40 stupních na slunci … ani na Sicílii ….
ni někde v Rumunsku / Bulharsku …
Jede vicekrat, ale mezitim nedustojny srot. To uz lez neni, ne? 🙂
Jo, nasazování Béček je hrozné, ale dnes už jsou snad jen jako posily. Bee272 mi nepřijdou jako nedůstojný šrot. Kapacitní kupéčka kombinovaná s velkoprostorem je pro rejpaly dobrá kombinace 🙂
Má to klimatizaci a wakuové WC?
Wifi, zasuvky, klimatizace, kde to u Bee272 najdu? Dekuji za info 🙂
Prosím také o funkční dveře, které otevře i žena či důchodce
Jen tak btw. V Německu stoji metro 3.20 Euro v München, Nürnberg. Vlak mezi Nürnberg München s ICE 45 Euro. Co dál chcete? Cena za porizeni nové soupravy je stejná pro všechny.
Dneska jsem koukal na jednu soupravu R20 a Béček tam bylo asi 5. Možná náhoda.
Šrot jsou nepouživané, vyhozené kovové věci …. věk neznamená, že se jedná o šrot ….
Ale ona nelže IC je opravdu jen jednou za den, doporučuji si napřed nastudovat JŘ, než budu dělat chytrého. Ostatní jsou EC nebo R.
I Vy šťouravý detailisto….
Aha a tím jet nemůže. Ec dvouhodinový takt, navíc Rj. Třeba je masochistka a schvalně jezdí Bautzeny a Gyery.
IC/EC je integrované do krajských systémů? Krušnohor je z velké části v DÚK. R20 taky. A rozdíl kvality?
A když jsme z toho komfortu… Děčín má sice EC, ale Lovosice/Roudnice rychlé pohodlné vlaky fakt nemají.
Roudnice Lovosice není dálková doprava tam snad jezdi Panter a Děčín ? Můžete jet z Ústí osobakem. Z Ústí pokud lidi jedou EC z Prahy na Berlín tak taky prestupuji na Teplice Most
Když chceš psa bíti, tak si hůl vždycky najdeš …
Je to poněkud – vzhledem k situaci na Ukrajině – nepřístojné, ale těm, nespokojencům „válku na vás“, abyste byli spokojeni s tím, za co jsou v současnosti váleční uprchlíci vdeční za hranicemi UA … i za cenu toho, že jedou na stojáka, stojící na jedné noze a ne vlastní … nějakou wifi nepotřebují, hlavně že jsou v bezpečí …
každé dvě hodiny jezdí Praha-Berlin přes Děčín.
Jedno, máte pravdu. Jedno IC! Ale také 1x rJ a 6xEC!
Jenže EC je z Německa velmi často značně zpožděný, o čemž bohužel informují až v momentě, kdy má v Děčíně zastavit. Labe je za trest, je pomalé, hlučné, žádný infotainment, žádná klimatizace, žádná zásuvka, žádná WiFi, někdy dokonce ani háček na oblečení. Dveře se lidem často špatně otvírají, automatické dveře mezi vozy taky často nefungují a musí se těžce otvírat a když rychle neprojdete, skřípnou vás. Na záchod jsem šel jen dvakrát, ale ani v jednom případě se mi nespustila voda. Někdy ani nejsou zařazené vozy s velkoprostorovým oddílem, ale aplikace mi do něj klidně prodá 5 minut před odjezdem… Číst vice »
Nevím, jestli si mám mínusy vyložit tak, že máte pocit, že si vymýšlím, ale bohužel jezdím vlakem trasu Praha – Děčín minimálně 2x týdně…
Naprostý souhlas. Já jezdím relaci Praha – Děčín poměrně často. Labe je šrotoviště největší. V kupé sedačky houpací a prosezené. Ve velkoprostoru sedačky řešeny jedním směrem, někdy v protisměru jízdy, vyjma té nudle pro 2 osoby. Včera výjimečně souprava ve starém interiéru s novými potahy. Samozavírací dveře jsou hlučné. Hlášení stanic žádné, uváděná wifi v 1. třídě není. Cena proměnlivá s in 25 ve 2. třídě někdy za 95 Kč, někdy za 145 Kč, to už je lepší jet EC.
Tak to zase prrrr, až na výjimky WiFina v jedničkách je. A hlášení? No ještě teď si vzpomínám na řev, když tu jeden rok jezdily „krušnohorské soupravy“. Vypněte to, u toho se nedá spát, apod. Já ty soupravy na R20 neobhajuji, protože to fakt není něco z čeho by měl člověk radost, jen by v tomhle případě měl konečně něco dělat objednatel…..
A které EC bývá pravidelně zpožděné? 5-10 minut je běžné i u R/Os. 😉
Čtvrteční s pravidelným odjezdem z Děčína v 18.02. Ve většině případů, kdy s ním jedu, je zpožděný. Naposledy 50 minut, právě teď na něj čekám a má už 45 minut a roste. Samozřejmě zpoždění oznámeno až v čase pravidelného příjezdu, do té doby se tvářil jako bez zpoždění.
Informační systém je zasekl a stále zobrazuje příští stanici – Bad Schandau. WiFi není dostupná.
Stáhněte si aplikaci DB, tam je vidět reálné zpoždění na území Německa.
Jezdím s tím taky skoro každý den… Mate pravdu. Mínusáře taky nechápu.
Ono na některých přípravách nejdou některé dveře otevřít už několik měsíců a když vám dvere mezi vozy skřípnou kufr/tašku a než se dostanete ke dveřím, průvodčí píská odjezd, … Nic neobvyklého.
Já nic nemínusoval, ale které dveře nejdou otevřít několik měsíců?
Vy si kupujete do „LABE“ místenku ?
Labe je pomalé ?
PHA – DC :
Berliner se dvěma zastaveními 1:29, LABE s osmi zastaveními 1 :48 = + 19 minut ….
Na co potřebujete infotainment – snad víte kde máte vystupovat …. a wifi tam je …. pokud nemáte tištěný JŘ můžete si trať 090 vytisknout v PDF doma ….
Z Prahy do Podmokel jede co 2 hodiny EC, do Ústí v proloženém taktu Krušnohor a dále moderní, nízkopodležní EJ ….
A kdy nakoupí něco, co bude jezdit „na východ“? Ex2/R18 jsou dlouhodobě nejhorší „expresní“ vlaky co u nás jezdí, klidně tam hodí i Bčka „a co jako“. I když vlastně teď po Ex6/R15 zbyde něco „lepšího“, tak by mohli aspoň přestat zařazovat ty Bčka když už nic jiného…
U nás na východě ta béčka jezdí běžně a nestě… vlastně stěžujeme, ale nic s tím nenaděláme. Pokud vím, to dobrý přejde na R9 a R11 a zbytky na R12. Posilováky (náhrady) ať klidně jezdí „B“, ale jako pravidelné řazení je to špatný
R12 by se měla již brzo zlepší. Již teď by tam měly jezdit ABpee a dále od příštího GVD Bdmz (zřejmě z Bmz 232) dle velké smlouvy s ČD.
:-O Upřímně řečeno, čte se to krásně, ale dokud neuvidím, neuvěřím (mohu se zeptat, kde je tato informace dohledatelná, protože jsem nečekal, že se něco zlepší dříve, než dojde dodávka vozů pro Budapešťáky, což je ještě 2 roky)… Na R12 zatím jezdí jediné ABpee navíc s rozbitým routerem. No a když jsem měl to štěstí něj konečně narazit, tak z Brna do Vyškova nefungovaly zásuvky.
Co čekat, ale smlouvy by se měly dodržovat. Všichni víme jak to u ČD je, opoždění napovídá i pomalý postup modernizace Bmz 232 tj. doplnění EIS, ERS, LEDkových světel, atd.
V Německu řeší objednavatel dopravy situaci s předstihem 4 let, aby měl vítězný dopravce čas se připravit, nakoupit vozidla.
V tuzemsku to není možné, protože volební období vlády je čtyřleté, ministra lze odvolat kdykoli a nový „pán“ může mít jiné představy – totéž se týká krajů …. odborný aparát podléhá politické vůli „vládce“ …
A k tomu odvolání neúspěšných ….
Za co mám jako mínusy? Za pravdu?
Já jsem ti dal mínus. Co se koukám na řazení, tak na uvedených linkách nejezdi zas taková hrůza, co by za ne dali jinde. Navíc je to uvedeno i v článku, že se začnou vyrábět další vagóny, a postupně tak dojde k odměňování a vyřazování nejhorších vagónu.
Ano. Podle řazení tam „nejezdí zas taková hrůza“. Ale reálně ANO. Běžně je místo Bee/Bdpee řazen jeden nebo i dva „B“.
Dobře, tak tohle už nenapíšu, dokud nebudu mít fotky jako důkaz
V letech 2016-2021 jsem linku R18 hojně využíval a vozy B249 se vyskytovaly jen a pouze jako posilový vůz v nedělu odpoledne při nejvyšší poptávce a to ještě nahodile. Častěji se vyskytuje HV řady 150.2
Dobře, tam jezdím málo, ale co na Ex2? Tam jsou běžně i v týdnu. Ale co, nemám fotky jako důkaz, tak mi dávejte mínusy co to jde…
Smutne je, ze mame sice moderni vagony, to je ale ta mensi cast problemu. Ta zasadni je, po jakych jezdi tratich-to u nas determinuje jizdni doby. A kdyz se podivam na jizdni dobu Praha-Brno 3:10 a k tomu pravidelne zpozdeni 10-20 minut……trasu, kterou v civilizovane zeleznicni zemi vlak ujede za 45 min…. Takove vagony jsou v podstate vyhozene penize. Je to jako si koupit Ferrari a jezdit s nim po rozbite silnici 3. tridy.
Nevím, ale podle mne by bylo horší, kdybychom měli koridory s rychlostí 200km/h a jezdili na tom se soupravami typu 162+A+B+B+B 🙂
vlaky se dají zmodernizovat rychleji jak tratě, navíc ta 162 by mohla skončit jako 361
Koridory na 200km/h 😄😄😄. Teď jsem se fakt pobavila. 😉
Omlouvám se předem všem, koho jsem tímto urazila 😆
Za škrty pred mnoha lety, díky kterým zůstaly mimo jiné úrovňové přejezdy a méně se upravovala stopa poděkujte jiným. Taky je za to „miluju“ 😝
Teď přemýšlím, co je tam ta vtipnější část. Jestli to, že by se u nás jezdilo i 200 nebo to, že 200 je málo 😀
tak ilustrovat pokleslost pomeru na odklonove jizdni dobe neni uplne duvtipne…
Tak zrovna Praha – Brno je 2:30 a jen díky (pravda, dlouhodobé) výluce je to podstatně více. Ale co taková Ostrava (Olomouc) – Brno, to je alespoň vyhlídková jízda 😀
Ale zase si můžete stáhnout okénko a kochat se výhledem na řepku a u toho se křižovat … s protijedoucím vlakem.
A není trať přes Vysočinu půvabná ?
Tou civilizovanou zemí je míněno co ? Kolikrát ten vlak jedoucí 45 minut zastaví …
Německo je nepochybně civilizovaná země, ale jak dlouho jede vlak z FFM do Köln HBF pokud nejede po VRT (ICE3), ale jede po levém břehu Rýna nebo vyjímečně po pravém ….
ICE 510 po VRT za 58 minut, ICE 100 dokonce za 52 minuty, ICE 920 po konvenční trati za 180 minut ….
Neměl jezdit do Žiliny?
Jj měl, a bude, konkrétně na EC 140/1 Ostravan, zatím tam jezdí náhradní souprava.
taky jsem slyšel, ale tady čtu, že bude jezdit na Cheb, tak nevím 🙂
Ve VODce je, že jede od vyhlášení, což bude až budou všechny IJ převzaty a budou v provozu.
Teoreticky by to šlo už teď, protože ta jedna souprava zatím stojí odstavená celý den mezi 601 a 600 na ONJ, ale chápu, že do pořádného rozjezdu se to tam asi posílat nechce.
Podle řazení na webu dopravce bude jezdit od 1.4
Nedivím se, že tomu s takovýmhle datem nikdo nechce věřit.
Z dosud dodaných devíti souprav jsou tři nasazovány na linku Ex6 Západní expres (Praha – Plzeň – Cheb), kde pokrývají sto procent výkonů, zbylé čtyři pak obsluhují severní linku R15 Krušnohor (Praha – Ústí nad Labem – Cheb), kde InterJety tvoří dvě třetiny všech nasazovaných souprav.
Tak mi ty počty nějak nevycházejí… 🤔
Tu zbylou třetinu na R15 tvoří – v době psaní toho článku – jiné soupravy …. je potřeba správně chápat smysl psaného textu a jeho řazení a oddělování čárkami, resp. k čemu se text za poslední čárkou v souvětí, vztahuje ….
Dotaz: proč Interjety mají na vagónech přeškrtlé okolní země. V Prosinci ještě byly “schváleny” všude
Řekl bych, že nebyly schváleny zatím nikdy vzhledem k chybějícímu zkušebnímu provozu. Spíše jen někoho napadlo, že by to bylo vhodné škrtnout, když to tam nemůže.
Hezké vagony. Pouze zde chybí vagony s kupátky a také oddíl pro děti (s kinem). To je proti předchozímu stavu zhoršení.
Vagony s kupátky naštěstí nakupovány už nejsou. Jde o po všech stránkách horší variantu jak pro cestující, tak i pro provozovatele vlaků.
Jo, proto jsou kupé obsazeny ve vlaku vždy jako první.
Na tohle vám napíše: „ano, jsou obsazovány jako první ale jenom dvěma nebo třeba lidmi na kupé a zbytek je prázdný“ (už jsem to tu viděl. Ovšem nechápu, kde na tuto kravinu ty lidi chodí, když jedu já, jsou kupé komplet nacpané a velkoprostory jsou obsazené sotva napůl. Ale chápu, že pro provozovatele je to horší, nenacpe se tam tolik lidí
je to lepsi i pro samostatne cestujici zeny.
Mimo jiné a hlavně neumožňuje vytvářet uzavřené skupinky cestujících, kteří jsou mnohdy hodně nevrlých, když obsadím volné místo v kupé, které zabírají přitom něčí nohy či zavazadlo. I ve dvou lidech dá vytvořit zdání obsazeného kupé, do kterého obvykle už nikdo další nechce. Znamená to důraznou připomínku, že nohy a bagáž na sedadlo nepatří.
… po jednom cestujícím.
Osobně bych byl pro kombinaci, ale ekonomicky jasně vede velkoprostor.
Proto by kupátka mohly být vedeny jako třída 2+. I když si to v praxi nedokážu moc představit, (dražší jízdné, povinná místenka,..?).
No jasné, přesně tuhle odpověď jsem čekal 🙂 Nevím kdy/kde jezdíte, ale když jedu já jsou kupé komplet obsazené (na celý vagón jsou volná možná 2-3 místa), zato velkoprostory jsou doslova poloprázdné. Ale chápu, že ekonomicky jasně vedou velkoprostory a nemám nic proti nim
Lež se pravdou nikdy nestane. Lidé mají raději velkoprostorové vozy a je lepší se s tím smířit a ne neustále tvrdit opak.
No nevím, na rychlících na Plzeň jezdí oboje a že by lidé dávali přednost velkoprostoru jsem si teda fakt nevšiml. Už jsem zažil i situaci, kdy ve velkoprostoru nikdo nebyl a všichni seděli v kupéčkách. To byla asi chyba v Metrixu.
Já to zažil taky, ale holt „všichni mají rádi velkoprostor“ a hotovo.
Tak ja tedy raději jedu starým Krusnohorem v kupé jak internetem.,ale chápu že oko kupuje. Co mne hlavně vadí je to ostre světlo ze zářivek hlavně ráno.
Přemýšlím nad tím, co je tak lákavého být v plném kupé? Pro uzavřenou skupinu OK, ale pro cizí lidi za mě opravdu lepší velkoprostor s leteckým uspořádáním.
Tak jasně, jeden dva lidi, pokud možno zatažený záclonkou.
To nikdo nerozporuje, já reagoval na to, že lidé upřednostňují velkoprostorové uspořádání, jak tady tvrdí Bram.
Kupé se vždy obsadí jako první, poté, když v kupé sedí po 2, 3, už se začíná obsazovat velkoprostor. Ještě nikdy jsem to nezažil obráceně.
Zase když si objednávám, pak je omístenkovaný otevřený prostor dřív.
Aneb klasické „vidím to tak já, tak to tak musí vidět všichni“. Jel jsem tím krámem minulou neděli z Teplic a nadávání na dobytčák jsem si vyslechl, světe div se, od obyčejných cestujících. Obzvlášť teď v době repirátorové je velkokravín fakt zlo a kdybych si to uvědomil dopředu, tak jsem asi volil autobus – dobytčák je to sice taky, ale aspoň mám jistotu cesty po směru jízdy a je tam zhasnuto.
Dětské kino tam je, akorát není v kupé, ne? Mně to kino v Bmz v malém uzavíratelném kupé moc praktické nepřišlo.
Ve velkoprostoru bez žádného oddělení od okolí mi taky nepřijde moc praktické
Částečně taky ÖBB, nový Railjet (DaNi) má v některých vozech 2 kupé. Ale je to dáno/vykoupeno jinými věcmi.
Kupé ve 2. třídě je překonané, zbytečně to snižuje kapacitu a tak prodražuje jízdenku. Ale přijde mi smutné, že kupé nenabízí ČD ani v 1. třídě, kde jsou cestující ochotni si za menší kapacitu připlatit. Na západě běžně jezdí více vagónů první třídy v různých konfiguracích tak aby to pokrylo nejrůznější potřeby cestujících. Někdo chce pracovat, někdo koukat na film, někdo jen z okna, někdo má firemní jednání, někdy je více spolucestujících, co se chtějí bavit ale nerušit ostatní. …
Bohužel je to pořád ovlivněno i nákupem nových „emzet“ začátkem tisíciletí, kdy ČD šly přesně opačným směrem než obecný trend, a objednaly jedničky pouze velkoprostorové a dvojky pouze kupé…
Apmz je navíc dvojková kastle, proto je tam poněkud netradiční rozmístění sedaček ….
Ve Švýcarsku dopravci kupata nemají …. nějaká tam dožívala před 30 lety, pak se modernizovala na velkoprostor …
Což je strašná škoda. V tom velkoprostoru je to místy k nevydržení – nezvladatelné děti, střílečky řvoucí z notebooků, technopárty nepřizpůsobivých, tragédie.
Já vozím s sebou super sluchátka a problém je vyřešen.Jinak nové vozy super. Plzeň-Praha slušné vozy po celý den. Tragédie je stále Plzeň- Budějice-Brno.
Vcelku by mě zajímalo o kolik nové normy TSI zdražili výrobu vagonů, vzhledem k tomu, že vagony Astra společnosti Regiojet vycházejí na polovinu ceny a jsou konstruované také na rychlost 200 km/hod.
Je dobře, že ČD obnovují svůj vozový park, na druhouu stranu při těchto cenách nevěřím, že je náklad na sedačku v průběhu životnosti 30 let nižší než u autobusu, který se vymění po šesti letech za nový
Ono jestli jsou skutečně Astry úplně nové od základu, mnohokrát to již bylo rozporováno. Může se jednat o koncept jako u tramvaje VarioLF2.
Jak jako rozporováno? Tenhle fakt je veřejně známí a ani RegioJet se tím netají.. skutečně nových bylo jen prvních pár vagonů
Tak ono, jestli je to úplná novostavba nebo ne, o to ve výsledku zase tak moc nejde. Jde jen o to si uvědomit, že objednat si vagon u Siemensu a objednat si vagon u Astry jsou dvě rozdílné záležitosti.
No Jo jenže pokud je Astra reko tak nevydrží 60 let, ale třeba o třetinu či polovinu méně, protože rám není nesmrtelný. Ekonomicky je to samozřejmě výhodnější, protože co bude za 20 let je otázka (soupravy, VRT, nové koncepty i když u SZ možná nic, když v Praze znám několik stanic, kteremaji rychlikovy provoz a zabezpečovacím starou 80 let ).u Astra je cena za sedačku limitní seblizici jedné obnově budu či spíše dnes ještě méně .
Řeknu to tak jal to je Astra je v podstatě novostavba jen skříň je “původní” ale podvozky a vše okolo je nové
Tím jen skříň myslíte i rám?
Určitě je zde spousta oblastí, které je nutné na nové normy/předpisy napasovat. Já si myslím, že než TSI je na cenu nákladnější EN 45 545 (odolnosti proti požáru). Testování materiálů je finančně velmi náročné, a materiály, které již splňují jsou mnohem dražší, než ty které splňovaly DIN 5510.
To je jeden úhel pohledu. Druhý je ten, že EN45545 se odvolává na ISO normy zkoušek materiálů, takže je dokáže udělat kdokoliv, kdo má příslušnou certifikaci. Proti tomu získat certikaci třeba na řetězec francouzských norem NFF bylo prakticky nemyslitelné (a ve výsledku buť brutálně dražší anebo – například – použít jen francouzské materiály). DIN, BS apod. normy dtto.
Konstruované na 200 je jen prvních 10 zbylých 11(16) je na 160
Moc hezký a já teď jedu z Čáslavi na červené kožence……..
Už jsou vyřazené, někde psali.
Za retro vlak by se mělo ještě doplácet 😉
To už píšou cca od roku 2015 každý rok xD
Zase lepší tohle, než na stojáka v nákladním vagónu 😀
To narážíte na odsun sudetských němců? Cesta vlakem by asi neměla vypadat jako zločin proti lidskosti.
Depo Brno, seznamte se
Tak já, když někde chytnu klasickou Karosu, Tedom či 854, tak si to plně vychutnávat a říkám si, že to je na lince pro mě třeba naposledy.