Z Přeštic do Plzně za 9 minut. Nová silnice zrychlila i autobusy

Stavba silnice I/27 Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSDStavba silnice I/27 Šlovice - Přeštice. Pramen: ŘSD

Ve špičce nebude část autobusů zajíždět do Horní Lukavice.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panda

A mezitim se projektuje velká modernizace paralelní trati…

Dalnice

Dnes projeto. Bizarni je, ze na konci puvodniho useku pred odbockou na Dobrany je doted znacka konec SPMV 1000m. Takze tam kazdy brzdi a ubira plyn aby zjistil, ze SPMV pokracuje a zase pridaval. Tohle si tedy mohli ohlidat…

Karel

Dokud nebude obchvat kolem Přeštic tak se nemá cenu bavit o nějakém zrychlení na trase Plzeň – Klatovy.

Kopr

To je asi clanek pro presticaky:)
Jinak mi to prijde nejak kratka jizdni doba… kazdopadne obchvat prestic bude jednou opravdu fajn. Mazec, ze doteď nestoji, nechapu.

suri

Kancelář pro uvádění románových příběhů na pravou míru uvádí: – na lince 424 nebude ve špičce Horní Lukavici vynechávat většina spojů, ale zhruba jen polovina. U té poloviny, která pojede přes Horní Lukavici naopak dochází k citelnému prodloužení jízdních dob – mimo špičku a o víkendech samozřejmě téměř vše bude vedeno přes Horní Lukavici, tedy s citelným prodloužením jízdních dob a s rozvázáním přípojných vazeb zejména v Klatovech, ale třeba i v Plzni na terminálu hl. n. (nestíhání uzlu v celou hodinu – buď tam autobus dojede pozdě nebo vůbec, protože skončí na Borech) – uzavírka a omezení na původní… Číst vice »

FenyAMG

Až skončí omezení u H. Lukavice, tak se 424 znatelně zlepší, i kvůli tři roky trvajícím omezením na trase.

Michal M

Mhmm, takže atraktivita rychlíku Berounka, věčně zpožděného a zasekaného křižováním na jednokolejce, dostala další ránu…
A předpokládám, že autobusem se dostanete i přímo do Klatov a ne do díry za městem, kde je hlavní nádraží s přestupem na pěškobus…

John334

No, úplně ne. V Klatovech jedou autobusy akorát do zastávky Tylovo nábřeží, což je na půl cesty mezi centrem a vlakovým nádražím. Takže možná to je cca o kilometr blíž k centru, ale pro většinu města je to pořád pěšky na autobus dost daleko.

Petr Šimral

Koukněte do IDOSu a zjistíte, že o žádnou revoluci nejde 🙂
Rychlíky Berounka jsou stále konkurenceschopné.

suri

Pouze papírově, realita provozu linky R16 je bohužel naprosto zoufalá a jízdní řád je vyjezditelný pouze teoreticky za ideálních podmínek, které nastávají pouze výjimečně a pravidlem jsou spíše nepravidelnosti v překládání křižování tu do Švihova, tu do Dobřan nebo Přeštic, která generují celodenní zpoždění +10 až +20 minut přenášené celodenně z vlaku na vlak. Papírová jízdní doba Plzeň hl. n. – Klatovy je sice 47-49 minut, ale modus bude někde kolem 1:00 – 1:10.

David

A co lidi co by si chtěli vzít kolo a nebo třeba piáno!

Jiří Kocurek

Nejsem si zcela jist, ale Ford Transit pobral i pianino, tak by mohl pobrat i ty bicykly. Horší to bude s přepravou windsurfu.

BND30

Nerad rolujete před přepravou plachtu, nebo co ? 🙂

libor

Vlak má jistý smyl. ale berte to tak, že bus jede ne Bory, což je: 1) hezky na tramvaji a 2) o kus blíže na borská pole, kde se dost pracuje… prostě když někdo pojede tento směr z Přeštic, nevím proč by měl volit vlak…

M19

A není to spíš tak, že busy jedou v prokladu s vlaky a doplňují se navzájem? Kdy už konečně i poslední šotouš pochopí, že VHD je jen jedna a jednotlivé její složky (bavíme-li se o té objednávané) se navzájem mají doplňovat a ne konkurovat.

libor

šotouš nepochopí, i na trase, kde bus bude dostatečný a 2x rychleji ujede trasu, budeme stále poslouchat, že vlak je třeba z důvodu, když potřebuji odvézt kolo či piano :))

Jiří Kocurek

Ordinace… v nádražní budově – externí spolupracoviště Bohnické léčebny a Brněněského šaškecu v Ústí nad Orlicí.
Planeta… šotoušů – Děj byl natočen v ZOO Ostrava, má totiž vlečku.

Frantisek

Pokud budeme preferovat silniční infrastrukturu, tak se bude nakonec doplňovat už jen bus s busem, nebo spíše autem, a vlak bude vždycky navíc. Což při současném už tak nízkém podílu kolejí potěší leda fandy neomezené silniční dopravy.

Frantisek

K tomu by ale byla potřeba nejprve pořádná železnice jako páteř pro hlavní přepravní proud, ne že všude nastavíme dálnice a vlak bude více či méně líbivým doplňkem. Proklad je hezká věc, ale důležitější jsou potřebné časy a návaznost.

jezewec

Mne R16 uplne zoufala nepripada, take tam jezdi dost lidi. Ale je fakt, ze s vylepsovanim I/27 se bude pozice vlaku zhorsovat. Obchvat Prestic bude samozrejme fajn, ale zase bude o duvod mene jet do KT vlakem resp.verejnou dopravou. Trat Plz-KT by potrebovala zrychleni a zlepseni aspon v te minimalni podobe, ktera na webu SZ strasi uz X let s vyhledem po roce 2027 (kdovi jestli). Pritom to neni novostavba na 160, ale takoveto „az“ 100 km/h. Ale kdyby aspon tohle v dohledne dobe bylo…