Z Prahy odstartuje nová linka do Číny, Bamboo Airways chtějí spojení do Vietnamu
Vizualizace Boeingu 787-9 v barvách Bamboo Airways nad Ha Long Bay. Foto: Boeing
Letecká společnost Sichuan Airlines má ještě letos spustit přímé spojení z Prahy do čínského Šen-čenu. Start nové linky je už
Pokud letiště praha bude pořád tak drahé jako doposud, tak stejně budou většinou asiati lítat do německa a jezdit pak do prahy půl dne vlakem, jako doposud. Ryba smrdí od hlavy a dočasné pokusy aerolinek jsou sice fajn, ale dokud se nezmění typicky české manažerské „ano máme vysoké ceny a když nechceš, nech být“ tak se nikam nepohneme ani s Prahou, ani s Ostravou, ani s Českýma Budějovicema. Je škoda, že už i firemní klientela se Českým letištím snaží vyhnout, jelikož letenky odjinud/jinam jsou kolikrát na polovině ceny. Je to můj subjektivní názor založený na řadě zkušeností a pozorování –… Číst vice »
Nevím, jaké přesně máte zkušenosti nebo kde jste a co přesně vypozoroval, ale z hlediska letištních poplatků (tj. neřeším ceny některých služeb pro cestující) není PRG ani nejlevnější, ale zdaleka ani nejdražší. Nehledě na to, že v případě dálkových linek je podíl letištních poplatků na celkových nákladech relativně malý. Navíc záležitost poplatků na letišti nemá zcela přímý vztah ke konečné ceně letenek, takhle to prostě nefunguje. Dostupnost nižších cen letenek je často prostě dána větší konkurencí leteckých společností na letištích v zahraničí, větším počtem provozovaných linek a také, na což se dost zapomíná, i skutečností, že letecké společnosti jsou na… Číst vice »
Me by zajimalo, kde se ta fama o tom, ze “prazske letiste je drahe” vzala? 🙂
… ale kdyz teda jste takovy expert … s jakym letistem (nebo jakymi letisti) porovnavate?
V jakem ohledu je ruzyne draha? Ma drahe handlingove poplatky? Nebo odletovou/tranzitni taxu? Nebo parkovaci poplatek? Nebo poplatek za pouziti autobusu a nastupniho mostu? Nebo jine poplatky?
Nebo se navime o poplatku za navigacni sluzby, priblizovaci poplatky?
Ad byznys… jak se jaky byznys nedela? Ruzyne je vytizena asi na 130% sve kapacity (mozna vice), volne sloty nejsou (jen v neatraktivnich casech)… vse na ruzyni praska ve svech.
Jak se ma ten byznys podle vas delat?
No, nevím, ale pokud aerolinka „zatím jen neoznámila letový řád a nezačala prodávat letenky“, tak se obávám, že start nové linky úplně jistý, protože stanovený letový řád a zahájení prodejů jsou dost podstatné faktory ukazující na to, že lety skutečně budou zahájeny (ač ani to není 100% jistota).
Nevíte někdo náhodou něco o zítřejším letu Praha-Hanoi společnosti Vietnam airways???
Let s vietnamským premiérem. Státní návštěva, žádná pravidelná linka.
CSA bylo tak blizko, da se rict za 30 sek. 12:00 a opetovne rozhodla politika a novy majitel. Ze NE a NE a NE.
Proč se Bureš nesnaží prosadit, aby na lince mohl létat i český dopravce !
Může, ale nechce.
Vážně nevím za co má Lkprak ty mínusy. ČSA, respektive jiný český dopravce samozřejmě tuto linku létat může, pro letecká spojení ze států mimo EU platí celosvětově jedno obecné pravidlo. Jednu mezinárodní linku může létat vždy jen jeden dopravce z každé dotčené země, tedy pokud např. na lince Šanghaj-Praha létá čínský dopravce, tak ji může létat i jeden český dopravce recipročně linku Praha-Šanghaj. To, že toho v ČR nikdo není schopen, je ovšem věc jiná. Ale právně tomu nic nebrání.
To, že jednu mezinárodní linku může létat vždy jen jeden dopravce je samozřejmě hloupost, záleží na mezivládní dohodě, viz. třeba UAE, tj. stát mimo EU a z jejich strany létají tři dopravci, z toho dva z DXB: EK, FZ a navíc G9. Podobně z Ruska, např. z MOW mají povolení SU a FV, navíc z letiště ZIA U6.
S Rusákama má EU podepsanou Open Skies.
Obávám se, že to opravdu nemá: For various reasons, EU-Russian aviation relations are currently restricted to aviation safety matters at technical level only.
Proto také píši o „obecném pravidlu“, samozřejmě to lze upravit smluvně mezi konkrétními stranami, viz Vámi zmíněné Rusko, které má s EU smlouvu otevřeném nebi, nicméně to se např. Číny nebo Vietnamu netýká. Z těchto zemí může konkrétní linku létat z každé země vždy jen jeden dopravce.
Takže za hloupost se dá považovat spíše Vaše omezené chápání textu.
O moje chápání textu (a problematiky) nemějte obavu. Pokud jde o vámi použitý termín obecné pravidlo, tak se obávám, že tam s takovým pojmem nelze úplně pracovat. V případě mezivládních se zohledňují vzájemné vztahy, požadavky a zejména zájmy smluvních stran. Pokud je přístup těchto stran liberální, tak i v rámci bilaterální dohody je možné dohodnout velmi nerestriktivní vztah a naopak. Některé bilaterální dohody jdou tak daleko, že určují přímo i destinace a počet frekvencí, nejen počet dopravců na jedné lince. Takže něco zobecňovat nebo vyvozovat obecné závěry v této oblasti opravdu moc nejde. Pokud jde o Rusko, tak EU s… Číst vice »
Zadne obecne pravidlo opravdu neexistuje.
Český dopravce nemá ani zájem ani vhodné letadlo – je to dost rizikový podnik a čínské aerolinky můžou nasadit dumpingové ceny.
Ostatně, ty Ovarovy linky do Číny jsou jen obezlička od šikmookých soudruhů, aby nebylo tak do očí bijící co vlastně ty „čínské investice“ v ČR v reálu jsou.
To je kravina. Dělám v leteckém oddělení nákladních přeprav a je velký objem zásilek v obou směrech a letadla nelétají prázdná ani co se obsazenosti pasažérů týče. Speciálně do Šanghaje je určitě zájem o přímou linku. Zájem by byl i o Hong Kong a Ho Chi Minh.
Hedvábná stezka se rozjela a západní státy, ačkoliv vyzývají k ostražitosti, se rádi k penězovodu připojují. Bylo by hloupé se čínským investicím vyhýbat a pouze malovat čerta na zeď jako to dělají některé politické spolky.
Pletete si investice a akvizice. Hloupé je se orientovat na Čínu s jejich vztahem (nejen) k duševnímu vlastnictví, když s Koreou, Japonskem nebo Taiwanem to jde mnohem úspěšněji, na rozdíl od čínských komunistů vytvářejí skutečná pracovní místa a jde to bez nutnosti ostudného patolízalství, které předvádí Zeman, Tvrdík a spol.?
Co se linek do Číny otevíraných bz politických důvodů týče, tak čísla ostatně mluví za vše. Jedna linka Korean Air do Soulu odvezla v roce 2017(?) více cestujících, než čtyři přímé linky do Číny dohromady.
Hong Kong by se měl začít lítat ve 2020 (Cathay Pacific)
A který český dopravce? ČSA už de facto neexistují, a Smrtwings dálkovými letadly nedisponuje. Jiní dopravci tu nejsou. Trochu odbočím: někdejší záměr ČSA létat do Vietnamu A-319 mi přijde dost bizarní. To by už rovnou mohli nasadit turbolety…
Bizarní to bylo, ale opravdu to bylo na stole. Ten materiál dodnes mám doma:-)Doba, když v ČSA řádila parta kolem Miroslava Dvořáka, souseda Romana Janouška.
Ano, myslím, že to tehdy vymyslela parta kolem Jiřího Marka a Krassimira Taneva (mimochodem, nyní výkonný ředitel spoločnosti LEVEL!)
O cokoli českého jde Burešovi až v poslední řadě. Kromě našich prachů.
Je to jako s každou jinou linkou, zavést můžou, ale když to nebude fungovat ekonomicky, tak to zase zruší.
Jen pro informaci Air China prodávala skoro celou zimu letenky z Mnichova do Vietnamu s přestupem v Pekingu a dalo se to koupit i pod 8k RT.