Z Prahy do Soulu častěji už od dubna, Korean Air letos přidá čtvrtou rotaci dříve
Boeing 777 Korean Air v Praze. Foto: Letiště Praha
Pražské letiště vyjednává o více letech také na příští zimu.
Pražské letiště vyjednává o více letech také na příští zimu.
Nevíte někdo kdy přesne ma ČSA převzít první a220?
Na konci letošního roku.
Uverim az budou stat na rampe… a dost mozna pujdou hned pryc na pronajem.
Na ACMI skoro určitě nepůjdou, vypadá to tak že se ČSA s němi chtějí rozvíjet, naznačila to i tisková mluvčí Dufková: „všechny naše plány se odvíjejí od dodávek nových letadel”. neříkám že třeba přes zimu nedává smysl část flotily pronajmout, ale vypadá to že primárně budou využívány pro ČSA, a má to reálný základ.
To je tady oblíbený anti-čsa hejt, že to půjde na pronájem .)
Nemá to smysl řešit .)
Já myslím , že kdyby měl management zájem značku ČSA rozvíjet, mohl by to udělat už teď s letadly od Smartwings. Oni místo toho u obou linek co provozují lety omezují. Tedy momentálně probíhá útlum, uvidíme jak velký, možná do nuly.
Kdyby to chtěli zavřít, tak to zavřou rovnou a nebudou z toho dělat pojízdnej cirkus, kterej je to teď…
Tam má nějakou hodnotu jen ta značka a historická tradice, možná proto ten minimální provoz a hledání investora. Kdyby to zavřeli tak nedostanou vůbec nic.
Ta značka už nemá žádnou zajímavou hodnotu. Před 30 lety měla, ale už nemá. Historická tradice a nostlagie je pěkná věc, ale aerolinku neuživí a investoři nejsou nostalgici. Ti chtějí zhodnotit vklad.
Ne, jak značka tak tradice v případě čsa mají hodnotu prakticky nulovou.
Toto rozhodně není důvod, proč by to neprodávali .)
Proč do nuly? Kdyby chtěli nulu, tak to dávno zavřeli a nepokoušeli se o provoz. To nemá logiku.
Půjčení letadla od Smartwings může znít logicky, ale jen do té doby, než zjistíme, že v sezóně Smartwings svá letadla potřebují všechna a leasnou něco leda v případě, že někdo zaplatí tolik, že se Smartwings místo toho vyplatí si leasnou cizí letadlo pro sebe. To není dobrá cesta pro ČSA, v sezóně nemít co (dlouhodobě) provozovat. To že jim SW otočí na nějakém sektoru 737, co jinak hobluje chartery, jim může pomoc vyrovnat nepravidelnosti a údržbu, ale flotilu to neřeší.
To neni hejt ale realita SmartWings …
Chtělo by to návrat i B747 🙂
Před Covidem frekvenci doplnovaly ČSA 3 lety týdne pronajatým letadlem. Uživilo by se to i nyní? Uvažuje se o nečem takovém?
Smutnější zprávou je že průměr stáří letadel flotily je 18,5 roku.
A to vadí čemu? I taková Delta je na 15,2 letech.
Jde o péči, počet cyklů letadla a i další podstatný věci, nejen o věk.
Já bych spíš viděl problém v tom jaká ta letadla jsou a nikoliv v jejich stáří.
Neuvažuje, ČSA nemá pro něco takového ani letadlo, ani schopnosti.
ČSA to letadlo nemělo ani tehdy.
Až bude poptávka taková, že bude mít v rámci povoleného počtu letů Korean vyprodáno a bude řešit, jak do čech dostat víc lidí, tak se o tom uvažovat zase může.
Uvažovat mohou i o letech na měsíc, ale nelze ani předpokládat, že by ČSA začalo létat do Koreje a to ani kdyby Korean měl vyprodáno na rok dopředu.
Proč myslíte?
ČSA ztratily veškeré schopnosti. Nedokáží najít své místo na trhu. Na jedné straně je porážejí lowcosty cenami a na druhé straně je porážejí linkové aerolinky vším ostatním. ČSA nemají co nabídnout a častým rušením linek jsou nespolehlivá aerolinka. Vlastník si neví rady co s nimi. A provozování dálkových letů s jedním pronajatým letadlem by byla značně finančně riziková záležitost pro tak malou aerolinku. Navíc neprovozují ani žádné návazné lety z PRG a do PRG.
To uz prakticky neprovozovaly ani pred covidem.
Ta linka (a jejim smyslem ) nebylo vozit cestujici dal do evropy – na to lita korean jinam. Tady byla cilovka korejci jezdici do prahy.
byla to jen “obezlicka” k tomu, jak obejit omezeni poctu letu pro jednu spolecnost mezi CR a koreou, ktery je omezeny dvoustrannou dohodou.
V podstate to byla linka koreanu provozovana csa, a rizikove by to nyni bylo uplne stejne, jako tehdy.
Co by si asi pronajali? nějakou starou A330, už to je konkurenční nevýhoda proti třeba A350 nebo Dreamlineru, která se ještě více projeví na nákladech na palivo při oblétání Ruska. Jedno letadlo může mít snadno technickou závadu a není ho čím nahradit, riziko za kompenzace při zpoždění by šlo za nimi a pasažéry by feedovali konkurenci. A další věc jsou ceny letenek, oni si účtují i po Evropě kolem 8 – 10k za RT, tedy pokud někam létají.
No, a jak asi myslíte, že to fungovalo od roku 2013 do roku 2019?
Ano, měli jedno letadlo, pronajaté od Koreanu, v Praze se nedělala ani jeho údržba (ta se dělala v Incheonu, leták tomu byl přizpůsobený).
Korean taky Rusko oblétá.. takže, kde je problém? .)
Jo, jasně, ČSA si po evropě účtuje 10K za roundtrip .. tak určitě 😀
Samozřejmě, zkuste třeba na jejich stránkách lednový Madrid – je to za 9 tis. bez zavazadel. Proč nelétají do Soulu, to je otázka na management.
A Korean u jsou ČSA, které téměř nikam nelétají jako partner úplně na nic.
Hele, a už vám někdo řekl, že letenka kupovaná tejden před odletem je vždycky drahá?
Navíc linka, která slouží jako feeder pro Iberii, kde pak samozřejmě ten segment vyjde podstatně levněji?
Proč raději nevytáhnete třeba Paříž, kde i na leden má ČSA zptáečku za 4 tisícovky? Aha, ono se to tak úplně nehodí do toho narativu „špatná, drahá čsa“.
Oni létají jen do Paříže a Madridu. Už jen to ukazuje, že je ČSA především zbytečná aerolinka.
Naštěstí jste ten poslední, kdo by měl určovat, co je a co není zbytečné.
Rozhoduje trh a tržní podíl ČSA v PRG je zanedbatelný.
To sice je, nicméně to nic nevypovídá o zbytečnosti či nezbytečnosti.
Vy děláte, jak kdyby vám ČSA na tý ruzyni doslova překážela 🙂
Mně ČSA nepřekáží, jen je nepoužitelné. Také bych rád aby v PRG bázoval nějaký síťový dopravce, snad se to povede.
Člověče, já vám nevím.
Ono ČSA jaksi v lednu Madrid létat nebude. Dávají si zimní pauzu asi do půlky února. Ty ceny, co vidíte na stránkách ČSA jsou codeshare s Iberií a je to s odbaveným zavazadlem. Takže na cenotvorbu si běžte stěžovat do Španělska.
Ano, ČSA na tom nejsou dobře. Ale lidé, kteří ČSA nenávidí jenom z principu mi vadí.
Tvl … jsem fakt slepej. Ja si vubec, ze to jsou Iberie 🤦
No, tim (pro Jiříka) hůř.
No ale pak létají jen do Paříže, pokud to také není jen codeshare.
Já tedy nechápu smysl ČSA, když je to Iberie, mohu to koupit přímo u nich se spoustou návazných letů a nemusím se ČSA vůbec zabývat.
Boze ty si magor …
Boze ty si magor ….
Ale jeden zásadní rozdíl je. Tenkrát
Ale jeden zásadní rozdíl je. Tenkrát měl Korean Air v ČSA podíl. To už neplatí a je otázka za jakých podmínek by probíhaly jednání o pronájmu.
Taky bych si to přál a vyloučené to není, ale pravděpodobné asi taky ne.
Jo, to je pravda… to už je tak dávno, že už si to člověk ani neuvedomí .. 🙂
ČSA je dobrá na vyhlídkové lety, čekám že něco předvedou v prg, ale zatím to vypadá naopak na útlum a to u obou jejich linek.
Každá frekvence navíc pro Prahu dobrá. Snad někdy AA a United
Jakmile se rozjedou dodávky nových letadel pro AA a United, bude Praha na řadě.
Včera jsme tím přiletěli, bylo to sice hodně dlouhé (cca 13 hodin), ale na economy a 195 cm dost pohodlné. Lepší, než jejich 747.
Litalo se 10 hodin. Kudy jste letěli teď ?
Spodem, mimo teroristy.
Létalo se přes rusko. Jenže i Korean se ruskému vzdušnému prostoru od jisté doby vyhýbá a tak to berou jižněji.
Létalo se „vrchem“ přes Rusko a Čínu, což je nejkratší, ale už to druhým rokem neplatí a musí se kolem přes Černé moře, cca Uzbekistán a dál přes Čínu.
Nebo severem, ale to se do Koreje od nás nevyplatí.
Jsem rád, že redakce stejným dílem informuje o všech českých regionálních letištích, včetně toho ruzyňského. Díky.
To zní tak trošku ironicky.
Pán je hrdý na to, jak je vtipný 🙂
Spíše debilní
Nikoliv. Je to zcela upřímné poděkování redakci. U nějakých článcích o pardubickém a budějovickém letišti padali stížnosti, proč se víc nepíše o tom pražském. Tak je to tady a je to tak správně. Všechna regionální letiště v ČR si zaslouží pozornost, když už teda nemáme nějaké větší.
Jak velké letiště byste si v Česku představoval, když je pro vás Praha malá? Jak by dle vás mohlo v Česku fungovat a uživit se letiště velikosti Frankfurtu nebo Paříže?
Budejice si zaslouzi zavrit, nic vic… Vary to same
Zavřít by měli ty co otevřeli Budějovice.
It’s funny, because it’s true…
Regionální letiště (výběr z možných a v literatuře uváděných definic): – letiště sloužící pro dopravní obsluhu málo obydlených oblastí – letiště neobsluhující hlavní město země, státu, regionu či obdobného samostatného územního celku, ale krajské či méně významné město – letiště obsluhující oblast, ve které se nachází již jiné, větší letiště, které je využíváno primárně – letiště poskytující přístup do nejvzdálenějších oblastí Evropy mimo hlavní města (definice dle ACI Europe). Rád bych se zeptal, kterou z definic naplňuje LKPR podle místních znalců nazývajících jej regionální letiště? Případně kterou definici regionálního letiště, samozřejmě podložitlelnou relevantními zdroji, kterou by Praha splňovala, zde nemám… Číst vice »