Vlaky jsou sice ekologické ale cenově strašně přepálené. Na tuhle cestu to vyjde levněji autem a ještě levněji než autem letadlem. I komfortněji.
aldik
11 měsíců
Letadlo je tam cenově jak? Při včasníém nákupu, i na poslední chvíli. Rychlostně samozřejmě vyhrává letadlo, i s čekáním na letišti.
BeHe
11 měsíců
Co takhle se do Osla dopravit během několika málo hodin letecky?’?
Jarda
11 měsíců
To nekdo bude platit? Se neuživi. Letadlem je to „za chvíli“ ale dřepet tak dlouho ve vlaku nebude nikdo.
Laik
11 měsíců
Na trajekt se vždycky dostanete bez dlouhého čekání, pokud nemáte lístek koupený předem na internetu? Je nějaký rozdíl v ceně lístku koupeném předem a koupeném na místě?
znedopravy
11 měsíců
Základní poučka novináře – češtináře: Jedu do Oslo, vidím Oslo, byl jsem v Oslo, cesta do Oslo …
Do prdele osla můžete strčit akorát ruku …
Vladimír Železný majitel TV Nova
Milý anonyme, děkuji za základní poučky. Namísto výměšků frustrovaného idiota píšícího z adresy 185.155.34.28 se řídím například stránkami Ústavu pro jazyk český. https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=380.
Přeji příjemný zbytek života ve vlastní řiti, zjevně vám to tam prospívá.
Já myslím, že to není ani pro ty fanoušky. Ti většinou z té cesty chcou i něco vidět a ne půl cesty koukat z okna do tmy. Když už musím jet v noci, tak aspoň tak, abych mohl spát, t.z. v leže a normální spací dobu.
Chleba Nakup
11 měsíců
Konečně i já budu moci díky rychlému spojení na vlastní kůži zjistit, o čem mluvil Jan Zákopčaník, když říkal, že „nejtelpeji bylo v Oslu“.
Jirka
11 měsíců
Potvrzuji – minuly tyden melo IC z Frankfurtu, kterym jsem jel do Norimberku, cca 40 minut zpozdeni. Nasledujici IC cca 20.
honza
11 měsíců
Zrovna jsem byl v Oslu před pár dny. Letenka mne vyšla na 1500,- tam a let trval čistý 2h. Letenka by byla levnější, ale měl jsem připlaceno zavazadlo. Vlak bych měl na FIPky sice za pár kaček, ale nejsem masochista. Po Evropě lítám do cílových destinací a pak vlakem jezdím jen v dané zemi, to ano. Neumím si třeba představit jet vlakem např. Portugalska, už i ten let se mi zdál nekonečný 🙂 Navíc když pominu dobu cestování, tak pro lidi, kteří nemají FIPku, takže většina, je cena za vlak neskutečně drahá.
ydš
11 měsíců
A je to časově jak? Díky. Cena? vzhledem k letadlu konkurenceschopná?
Honza Ch.
11 měsíců
Už dnes se to za zvládnout za 23h a 17min, tj. za jeden den, 4 vlaky tj. 3 přestupy… takže znovu a lépe!
Myslím za jeden kalendářní den (to je důležité např. z hlediska využití IR)
Sova
11 měsíců
„Na spoj je ideální využít jízdenku Interrail ve verzi pro všechny země, ještě do úterý platí speciální akce, s kterou vychází jeden den neomezeného cestování na 685 Kč. Skandinávie patří mezi oblasti, kde se jízdenka Interrail velmi vyplatí.“
To ale asi není cena při koupi jednodenního dokladu, že? Takže by si člověk kvůli podobné cestě musel koupit delší a dražší doklad, přičemž další dny už pravděpodobně tak intenzivně cestovat nebude.
Kdyby to tak bylo, vyplatilo by se jezdit na Interrail i po ČR, 685 Kč je levnější než jednodenní OneTicket i síťovka ČD.
Když jednodenní doklad neexistuje, tak opravdu není.
Jano
11 měsíců
Pred 2 mesiacmi som absolvoval cestu Brno – Aarhus (sever Dánska) vlakom. 16h cesta so 4 prestupmi, takže dosť provnateľné. Zvládli sme to bez problémov, aj keď občas to bolo dosť na nervy keď vlak stál v poli 2km pred stanicou a na prestup na povinný vlak bolo 10 min, to si človek hneď povie že nabudúce dá radšej o 7 tisíc viac za letenku… Nakoniec meškal aj prípoj, takže sme ho stihli, ale je to tak trochu ruleta.
Z viacerých dôvodov.
V prvom rade nie je tam priamy spoj, takže treba letieť do Kodane a odtiaľ ešte vlakom 3h.
Len cena tohto vlaku (bez letenky a bez dopravy na letisko) bola cca 1300czk, pričom cena Brno-Aarhus bola cca 2200czk (včasná jizdenka od ČD).
Za ďalšie lietanie moc nemusím, preferujem „pozemnú“ dopravu.
Jo, klasika. EC dožene zpoždění, takže z Libně vyjíždí třeba +3 s tím, že kdyby jel včas, máte 6min na přípoj. Ok, to stihnu, si člověk řekne. A pak se k tomu přidá SŽ a nechá ho 5min stát v tunelu před hlavákem. A šup, čekáte půl hodiny na další spoj
Sova
11 měsíců
Letenka Praha-Oslo při včasné koupi 1000-1500 Kč, dvě hodiny letu. Mám vlaky rád, ale sorry, tímhle snad může jet jen někdo, kdo se létání vyloženě bojí. A ještě má čas, peníze a nervy řešit po cestě, až mu některý z těch přestupů nevyjde.
Je opravdu hodně lidí, kteří nelétají. Ale asi jen málokdo proto, že by se bál. Většina prostě proto, že je to pro ně ekologicky naprosto nepřijatelný způsob dopravy.
Ještě jsem nedodal, že třeba leckdo ani nemá důvod někam spěchat a je mu jedno, že cesta vlakem nebo autobusem je delší nebo dražší.
Tak to mám i já. Někam dál nevyrážím pracovně, ale pouze na dovolenou. A jestli strávím třeba 4 nebo 6 dní na cestě, to je mi lhostejné.
Lze to napsat i jinak – pokud mám 53 minut nazbyt, tak jdu docela pomalu ke studánce.
Je mi jasné v které soc bublině je vám milo. V mé zase když můžou (musejí – firma) tak volí to letadlo. Já fakt nevím jak byste si v dnešním světě představoval přežívat? Kontrolní otázka: šéf vám řekne, zítra jsem domluvil schůzku s naším partnerem v Oslu, spěchá to! vyzvedni si letenky u Marušky a spoléhám na tebe! A vy: Šéfe jsem tam v cukuletu za dva dny. A ekologicky
Řešení takového nesmyslu by pro mne bylo velmi jednoduché. V takové firmě bych samozřejmě nikdy nepracoval. Každý to má tak, jak si to sám nastaví.
A přežívám naprosto v pohodě.
Jen někteří lidé si o sobě myslí, jak jsou děsně důležití a nepostradatelní. Nejsou.
Tak to je úkol téhle doby. Vyvolat v jednotlivcích, že jsou středem světa, nepostradatelní a měli by být co nejvíc sebevědomí, ať to stojí co to stojí 😀
Myslím, že dnes je reálná doba už pomalu jinde – šéf řekne: zítra máš Teamsy s Nory, tak to nepodělej, ať to mohu jet před Vánoci s nimi osobně oslavit.
Znám pár lidí, co nelétají protože se toho bojí, nebo je jim to nepříjemné. Zatím jsem nepotkal nikoho, kdo by z principu nelétal kvůli ekologii. Dokonce i když byly rozhovory s ekoaktivisty a zeptali se jich zda někdy letěli letadlem, tak většina řekla že ano. Vaše opravdu hodně lidí jste možná tak vy sám
A nebo vy mluvíte o jedné skupině obyvatel, která skutečně může mít problém s létáním. Jak jsou ty lidé o kterých mluvíte spojeni? Nějaká organizace, společné zájmy? Neočekávám, že jsou to náhodní známí.
Počet cest na dovolenou letadly a vlaky jasně ukazuje ve prospěch letadel
Většina z nich jsou lidé více nebo méně propojení s ekologickými organizacemi. Někteří z nich jsou aktivní ochranáři, jiní třeba „jen“ žijí skromně, snaží se žít v souladu s přírodou.
Já jsem jeden z nich samozřejmě. Před pár lety jsem měl možnost dlouhého pobytu u kamarádky v Britské Kolumbii na západě Kanady. Odmítl jsem to právě z důvodu, že nechci létat.
Pokud to vidíte takto, pak doufám, že v té bublině zůstanu doživotně. V ní se totiž pohybují lidé, jichž si opravdu vážím.
Zábavné je, že vy zase žijete v jiné bublině a vůbec o tom nevíte…
Znám osobně pár desítek takových lidí. Ti lidé žijí samozřejmě všude.
Já zase nepotkal nikoho, kdo by nelétal kvůli strachu. Vždyť je také letadlo výrazně bezpečnější, než auto.
S prominutím. Větší šílenství jsem neviděl. Tohle bych si absolvovat netroufl sám, natož s rodinou. A jaká by byla cena za tento railpunk? Možná to ani nechci vědět…
„Na spoj je ideální využít jízdenku Interrail ve verzi pro všechny země, ještě do úterý platí speciální akce, s kterou vychází jeden den neomezeného cestování na 685 Kč. Skandinávie patří mezi oblasti, kde se jízdenka Interrail velmi vyplatí.“
jasný, IR stojí nestojí 685,-CZK /den, to se kupuje různě, třeba 4dny v jednom měsíci za 6500,- CZK, pokud se stihne Oslo za den tam, zda se stihne i za den zpět, tak se pak dá ještě udělat něco dalšího… ale za cenu pod 700,CZK-/ den, to možná verze na 3 měsíce za 1000EUR
Jan
11 měsíců
Zdravim Šotouše,
Kde je nejlepší plánovat podobné cestovatepské zážitky po Evropě? Díky.
Pokud chce člověk od těch dlouhých mezinárodních nočních vlaků stíhat nějaké přípoje, tak je tam té vaty naopak ještě málo. Např. NJ 457 Berlin-Wroclaw-Graz má v Břeclavi hodinu čekání a kolikrát ani to nestačí pokrýt zpoždění, se kterým přijede.
Tyhle prostoje u nočních vlaků jsou většinou proto, aby do těch zásadních stanic nepřijel příliš brzy.
V síti nočních vlaků v Rakousku a Německu najdete vlaky, které v noci v jedné stanici stojí třeba 4 hodiny.
Konečně
11 měsíců
Nejrychlejší v rámci jednoho kalendářního dne, ale s nemožnou dobou odjezdu z Prahy. Už v 90.letech se dalo jet z Prahy cca v 22 večer IC Csardás do Malmo, kde byl tehdy trajektem druhý den v poledne a večer byl člověk v Oslu, cca z stejnou dobu jako to bude možné v prosinci. Takže po mnoha a mnoha miliardách eur nasypaných do žrleznice jsme se dostali tam, kde jsme byli před 30 lety.
Konecně proti gustu…já už bych tam po skušenosti s místníma socialistickýma zkostnatělýma molochama vlakem nejel, jedině autem. Třeba eshop DSB neuměl prodat místenku do Hamburku, takové město prostě nenašel.
A tvrzení, že se tam vyplatí Interrail, když skoro všechno kromě Os vlaků je tam komerční a tedy příplatkové/povinně místenkové za napálené ceny navíc je taky hodně zvláštní. A to má člověk ještě štěstí, že jede. Dálkových spojů tam jezdí nemožně málo a jsou měsíc dopředu vyprodané.
Když jsem na jaře na eshopu DSB kupoval lístky, tak skutečně Hamburk i Hamburg chyběly, ovšem Hamborg tam byl. Uživatelsky nepřívětivé, ale koupit se to dalo.
Tehdy to neznalo variantu v žádném jazyce a stejný problém byl se Stockholmem.
Panda
11 měsíců
Je trochu šílené, že to nejsou místo 5 přestupů dva (Berlín/Hamburk a Kodaň/Malmö), když např. relace Berlín-Kodaň/Malmö a Kodaň/Malmö-Oslo už by mohly být relativně atraktivní pro “širší publikum”, pokud by se stlačily k 6 hodinám a hlavně kdyby byly bez přestupu…
Ono se to asi zlepší po otevření tunelu do Rødby. Současná doprava mezi Berlínem a Hamburkem stojí z velké části na ICE co jedou z celého Německa a neumějí 25 kV (nějak by se to i udělalo ale v případě mimořádnosti by to za to nestálo), tam jsou rádi že tam letos schválili Vectron. No a ten vozí do Hamburku EC z Prahy a proslýchá se že právě toto by jednou do Kodaně pokračovalo 🙂 Dnes se dá z Berlína do Kodaně aspoň cestovat přes noc Snålltogem.
Jirka
11 měsíců
Driv udajne existovalo i prime spojeni Praha – Narvik, primy vuz.
Vedel by nekdo, jak je to dlouho zpet, kolik vozu jezdilo a kdy to skoncilo, popr. proc? 🙂
Na internetu je k dohledání fotka snad někdy z osmdesátek, na které je lůžkový vůz ČSD připojen k rychlíku Stockholm-Narvik. Pod tou fotku byla diskuse a v ní se dospělo k závěru, že šlo pravděpodobně jen o nějakou jednorázovou akci.
Před revolucí jezdily “poměrně často” objednané vozy pro cestovní kancelář Scandorama z různých míst Skandinávie do Prahy. Zpravidla v sestavě BRcm+WL.
V roce 1947 se nejvíc na sever jezdilo do Osla, vozy Praha – Oslo 3x týdně. Směrované přes Lichkov, Poznaň a na trajekt ve Svinoústí = Odra port. Praha 16:00 – Oslo 9:15 po dvou nocích.
A taky Stockholmu (z Bělěhradu, 3x týdně, směrované přes Bohumína a na trajekt ve Svinoústí = Odra port). Bohumín 20:37 – Stockholm 7:50 po dvou nocích.
Johny
11 měsíců
Za me velice rizikove a ano, pro masochisty. Tesne negarantovane pripoje.
PeDazOl
11 měsíců
Klasický šotosexuální spoj a únikovka dohromady. .-)
No jo, ale co když je ten šotouš z Prahy? Napadá mě jedině, že by měl kamaráda z Ostravy, který by jel béčkem na Ostravanu a celou cestu mu dokumentoval 😀
Obavam sa, ze 20 hodinovy vlak prakticky vyznam mat proste nebude. Aj keby to bolo bez prestupu a v noci, stale by to potrebovalo aspon o 5 hodin zrychlit.
Jan
11 měsíců
Takové spojení, to už si rovnou může člověk vsadit sportku a za vyhrané peníze si charterovat soukromé letadlo. Pravděpodobnost včasného příjezdu bude mnohem větší a průměrné náklady budou stejné…
Ale vážně: hlavní problém je nemožnost to koupit na jednu jízdenku. Tím pádem člověk ztratí nárok na kompenzaci, nárok na hotel a v některých případech i možnost cestovat pozdějším vlakem bez extra nákladů v případě zpoždění a ujetí přípoje.
Možnosť cestovať neskorším spojom už vďaka AJC platí (aj keď zrovna Öresundtåg neviem či je účastníkom). Hotel žiaľ naozaj na separátnych lístkoch pokrytý nie je.
M@trixX
11 měsíců
Mozete to skusit 11.12. online sledovat, ze ako je to realne a my mozeme tipovat, ci sa to spojenie rozpadne uz v Berline alebo az v Hamburgu.
Chyba mi porovnanie s dnesnym stavom (najrychlejsie spojenie 23h17 o 14:25 z Prahy), a s opacnym smerom (23h10 o 14:14 – dnes 23h25 o 14:10), vo vsetkych troch pripadoch s EN 345/346 Hamburg-Stockholm.
s/umožnil/upozornil/
Jan
11 měsíců
Při pěti přestupech nezbývá než se modlit, že někde do hry nevstoupí výluky s NAD…
Vlaky jsou sice ekologické ale cenově strašně přepálené. Na tuhle cestu to vyjde levněji autem a ještě levněji než autem letadlem. I komfortněji.
Letadlo je tam cenově jak? Při včasníém nákupu, i na poslední chvíli. Rychlostně samozřejmě vyhrává letadlo, i s čekáním na letišti.
Co takhle se do Osla dopravit během několika málo hodin letecky?’?
To nekdo bude platit? Se neuživi. Letadlem je to „za chvíli“ ale dřepet tak dlouho ve vlaku nebude nikdo.
Na trajekt se vždycky dostanete bez dlouhého čekání, pokud nemáte lístek koupený předem na internetu? Je nějaký rozdíl v ceně lístku koupeném předem a koupeném na místě?
Základní poučka novináře – češtináře: Jedu do Oslo, vidím Oslo, byl jsem v Oslo, cesta do Oslo …
Do prdele osla můžete strčit akorát ruku …
Vladimír Železný majitel TV Nova
Milý anonyme, děkuji za základní poučky. Namísto výměšků frustrovaného idiota píšícího z adresy 185.155.34.28 se řídím například stránkami Ústavu pro jazyk český. https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=380.
Přeji příjemný zbytek života ve vlastní řiti, zjevně vám to tam prospívá.
Je krásné, že nordisté tohle tvrdošíjně prosazují už asi 30 let, ale čeština prostě není a nebude norštinou.
Tohle je opravdu jenom pro masochisty 🙂
Moc pěkné, zvláště když už, podle mě, hned v tom Berlíně zmeškáte první přestup. Navíc zpět asi „ekologicky“ letadlem…🙄
To je pouze pro velké fanoušky. To bych neabsolvoval ani kdybych nevěděl, co s časem.
Já myslím, že to není ani pro ty fanoušky. Ti většinou z té cesty chcou i něco vidět a ne půl cesty koukat z okna do tmy. Když už musím jet v noci, tak aspoň tak, abych mohl spát, t.z. v leže a normální spací dobu.
Konečně i já budu moci díky rychlému spojení na vlastní kůži zjistit, o čem mluvil Jan Zákopčaník, když říkal, že „nejtelpeji bylo v Oslu“.
Potvrzuji – minuly tyden melo IC z Frankfurtu, kterym jsem jel do Norimberku, cca 40 minut zpozdeni. Nasledujici IC cca 20.
Zrovna jsem byl v Oslu před pár dny. Letenka mne vyšla na 1500,- tam a let trval čistý 2h. Letenka by byla levnější, ale měl jsem připlaceno zavazadlo. Vlak bych měl na FIPky sice za pár kaček, ale nejsem masochista. Po Evropě lítám do cílových destinací a pak vlakem jezdím jen v dané zemi, to ano. Neumím si třeba představit jet vlakem např. Portugalska, už i ten let se mi zdál nekonečný 🙂 Navíc když pominu dobu cestování, tak pro lidi, kteří nemají FIPku, takže většina, je cena za vlak neskutečně drahá.
A je to časově jak? Díky. Cena? vzhledem k letadlu konkurenceschopná?
Už dnes se to za zvládnout za 23h a 17min, tj. za jeden den, 4 vlaky tj. 3 přestupy… takže znovu a lépe!
To je nějaká šotosoutěž? Užít si vlak. Potom proč ne.
A proč ne? Člověk kvůli šotozážitkům udělá leccos.
Poslední víkend jsem si udělal výlet do Francie jen kvůli TGV šotozážitku z Paříže do Marseille .)
Každý máme něco.
Myslím za jeden kalendářní den (to je důležité např. z hlediska využití IR)
„Na spoj je ideální využít jízdenku Interrail ve verzi pro všechny země, ještě do úterý platí speciální akce, s kterou vychází jeden den neomezeného cestování na 685 Kč. Skandinávie patří mezi oblasti, kde se jízdenka Interrail velmi vyplatí.“
To ale asi není cena při koupi jednodenního dokladu, že? Takže by si člověk kvůli podobné cestě musel koupit delší a dražší doklad, přičemž další dny už pravděpodobně tak intenzivně cestovat nebude.
Kdyby to tak bylo, vyplatilo by se jezdit na Interrail i po ČR, 685 Kč je levnější než jednodenní OneTicket i síťovka ČD.
Když jednodenní doklad neexistuje, tak opravdu není.
Pred 2 mesiacmi som absolvoval cestu Brno – Aarhus (sever Dánska) vlakom. 16h cesta so 4 prestupmi, takže dosť provnateľné. Zvládli sme to bez problémov, aj keď občas to bolo dosť na nervy keď vlak stál v poli 2km pred stanicou a na prestup na povinný vlak bolo 10 min, to si človek hneď povie že nabudúce dá radšej o 7 tisíc viac za letenku… Nakoniec meškal aj prípoj, takže sme ho stihli, ale je to tak trochu ruleta.
No na to bych neměl nervy. Máte můj obdiv. Můžete napsat proč jste to takto absolvoval? Dík.
Z viacerých dôvodov.
V prvom rade nie je tam priamy spoj, takže treba letieť do Kodane a odtiaľ ešte vlakom 3h.
Len cena tohto vlaku (bez letenky a bez dopravy na letisko) bola cca 1300czk, pričom cena Brno-Aarhus bola cca 2200czk (včasná jizdenka od ČD).
Za ďalšie lietanie moc nemusím, preferujem „pozemnú“ dopravu.
Tohle stání mívám taky. Ale v tunelu před hlavákem v Praze..
V cizině bych tohle nedal.
Jo, klasika. EC dožene zpoždění, takže z Libně vyjíždí třeba +3 s tím, že kdyby jel včas, máte 6min na přípoj. Ok, to stihnu, si člověk řekne. A pak se k tomu přidá SŽ a nechá ho 5min stát v tunelu před hlavákem. A šup, čekáte půl hodiny na další spoj
Letenka Praha-Oslo při včasné koupi 1000-1500 Kč, dvě hodiny letu. Mám vlaky rád, ale sorry, tímhle snad může jet jen někdo, kdo se létání vyloženě bojí. A ještě má čas, peníze a nervy řešit po cestě, až mu některý z těch přestupů nevyjde.
Je opravdu hodně lidí, kteří nelétají. Ale asi jen málokdo proto, že by se bál. Většina prostě proto, že je to pro ně ekologicky naprosto nepřijatelný způsob dopravy.
Ověřil bych to ještě u Ústavu pro jazyk český, ale domnívám se, že „opravdu hodně“ znamená řádově víc než jednotky.
Ještě jsem nedodal, že třeba leckdo ani nemá důvod někam spěchat a je mu jedno, že cesta vlakem nebo autobusem je delší nebo dražší.
Tak to mám i já. Někam dál nevyrážím pracovně, ale pouze na dovolenou. A jestli strávím třeba 4 nebo 6 dní na cestě, to je mi lhostejné.
Lze to napsat i jinak – pokud mám 53 minut nazbyt, tak jdu docela pomalu ke studánce.
Je mi jasné v které soc bublině je vám milo. V mé zase když můžou (musejí – firma) tak volí to letadlo. Já fakt nevím jak byste si v dnešním světě představoval přežívat? Kontrolní otázka: šéf vám řekne, zítra jsem domluvil schůzku s naším partnerem v Oslu, spěchá to! vyzvedni si letenky u Marušky a spoléhám na tebe! A vy: Šéfe jsem tam v cukuletu za dva dny. A ekologicky
Řešení takového nesmyslu by pro mne bylo velmi jednoduché. V takové firmě bych samozřejmě nikdy nepracoval. Každý to má tak, jak si to sám nastaví.
A přežívám naprosto v pohodě.
Jen někteří lidé si o sobě myslí, jak jsou děsně důležití a nepostradatelní. Nejsou.
Tak to je úkol téhle doby. Vyvolat v jednotlivcích, že jsou středem světa, nepostradatelní a měli by být co nejvíc sebevědomí, ať to stojí co to stojí 😀
Myslím, že dnes je reálná doba už pomalu jinde – šéf řekne: zítra máš Teamsy s Nory, tak to nepodělej, ať to mohu jet před Vánoci s nimi osobně oslavit.
Znám pár lidí, co nelétají protože se toho bojí, nebo je jim to nepříjemné. Zatím jsem nepotkal nikoho, kdo by z principu nelétal kvůli ekologii. Dokonce i když byly rozhovory s ekoaktivisty a zeptali se jich zda někdy letěli letadlem, tak většina řekla že ano. Vaše opravdu hodně lidí jste možná tak vy sám
To asi moc lidí opravdu neznáte.
A nebo vy mluvíte o jedné skupině obyvatel, která skutečně může mít problém s létáním. Jak jsou ty lidé o kterých mluvíte spojeni? Nějaká organizace, společné zájmy? Neočekávám, že jsou to náhodní známí.
Počet cest na dovolenou letadly a vlaky jasně ukazuje ve prospěch letadel
Většina z nich jsou lidé více nebo méně propojení s ekologickými organizacemi. Někteří z nich jsou aktivní ochranáři, jiní třeba „jen“ žijí skromně, snaží se žít v souladu s přírodou.
Já jsem jeden z nich samozřejmě. Před pár lety jsem měl možnost dlouhého pobytu u kamarádky v Britské Kolumbii na západě Kanady. Odmítl jsem to právě z důvodu, že nechci létat.
Ano, takže jste v typické bublině , která nemá nic společného s realitou. Lidí jako vy bude zanedbatelné procento (spíš promile). Realita bude jiná.
Pokud to vidíte takto, pak doufám, že v té bublině zůstanu doživotně. V ní se totiž pohybují lidé, jichž si opravdu vážím.
Zábavné je, že vy zase žijete v jiné bublině a vůbec o tom nevíte…
A tihle lide se daji najit kde? Za svuj zivot jsem potkal jen par lidi, kteri neletaji a vsichni z nich kvuli strachu.
Znám osobně pár desítek takových lidí. Ti lidé žijí samozřejmě všude.
Já zase nepotkal nikoho, kdo by nelétal kvůli strachu. Vždyť je také letadlo výrazně bezpečnější, než auto.
To je o sociálních bublinách. Ty dovedou být hodně matoucí a hodně „oddělující“.
V okolí mých známých a přátel létají prakticky všichni. jen naprosté minimum to odmítá – protože neradi létají. Z ekologických důvodů tam není nikdo.
I cesta je cíl.
S prominutím. Větší šílenství jsem neviděl. Tohle bych si absolvovat netroufl sám, natož s rodinou. A jaká by byla cena za tento railpunk? Možná to ani nechci vědět…
„Na spoj je ideální využít jízdenku Interrail ve verzi pro všechny země, ještě do úterý platí speciální akce, s kterou vychází jeden den neomezeného cestování na 685 Kč. Skandinávie patří mezi oblasti, kde se jízdenka Interrail velmi vyplatí.“
No to je sice hezké, ale my bychom rádi věděl standartní cenu bez akce.
jasný, IR stojí nestojí 685,-CZK /den, to se kupuje různě, třeba 4dny v jednom měsíci za 6500,- CZK, pokud se stihne Oslo za den tam, zda se stihne i za den zpět, tak se pak dá ještě udělat něco dalšího… ale za cenu pod 700,CZK-/ den, to možná verze na 3 měsíce za 1000EUR
Zdravim Šotouše,
Kde je nejlepší plánovat podobné cestovatepské zážitky po Evropě? Díky.
V Albánii.
Jako zajímavost dobré, možná to i vyzkouší a zreportuje pan Petrovský. Ale prakticky je to nepoužitelné.
Ano prakticky ne. Ale rád bych si přečetl co dobrého pan Petrovský dostal na tácek.
Když vlak jede tak má jet, 50 a 40 minutové pobyty v Břeclavi a Děčíně je ubohost.
Pokud chce člověk od těch dlouhých mezinárodních nočních vlaků stíhat nějaké přípoje, tak je tam té vaty naopak ještě málo. Např. NJ 457 Berlin-Wroclaw-Graz má v Břeclavi hodinu čekání a kolikrát ani to nestačí pokrýt zpoždění, se kterým přijede.
Tohle je ideální věc u dopravce, který má čísla v jízdním řádu jen jako doporučení.
Tyhle prostoje u nočních vlaků jsou většinou proto, aby do těch zásadních stanic nepřijel příliš brzy.
V síti nočních vlaků v Rakousku a Německu najdete vlaky, které v noci v jedné stanici stojí třeba 4 hodiny.
Nejrychlejší v rámci jednoho kalendářního dne, ale s nemožnou dobou odjezdu z Prahy. Už v 90.letech se dalo jet z Prahy cca v 22 večer IC Csardás do Malmo, kde byl tehdy trajektem druhý den v poledne a večer byl člověk v Oslu, cca z stejnou dobu jako to bude možné v prosinci. Takže po mnoha a mnoha miliardách eur nasypaných do žrleznice jsme se dostali tam, kde jsme byli před 30 lety.
Já tam teda tím pádem vidím zrychlení z 25 na 20 hodin 🙂 Plus další 2 hodiny jsou „rezervy“ na přestupech, ale ty budou právě tím kamenem úrazu.
Večer jsem myslel okolo 20-21, déle to netrvalo z Malmo ani tehdy, nepřijelo se tam o půlnoci.
OK, já špatně četl „v Oslu cca ve stejnou dobu“…
Ufff. Brutální šoto, se spoustou příležitostí aby to člověku ujelo.
Ale proti gustu … 🙂
Konecně proti gustu…já už bych tam po skušenosti s místníma socialistickýma zkostnatělýma molochama vlakem nejel, jedině autem. Třeba eshop DSB neuměl prodat místenku do Hamburku, takové město prostě nenašel.
A tvrzení, že se tam vyplatí Interrail, když skoro všechno kromě Os vlaků je tam komerční a tedy příplatkové/povinně místenkové za napálené ceny navíc je taky hodně zvláštní. A to má člověk ještě štěstí, že jede. Dálkových spojů tam jezdí nemožně málo a jsou měsíc dopředu vyprodané.
Hamburk v eshopu nebyl…a alespoň Hamborg tam byl?
Když jsem na jaře na eshopu DSB kupoval lístky, tak skutečně Hamburk i Hamburg chyběly, ovšem Hamborg tam byl. Uživatelsky nepřívětivé, ale koupit se to dalo.
Tehdy to neznalo variantu v žádném jazyce a stejný problém byl se Stockholmem.
Je trochu šílené, že to nejsou místo 5 přestupů dva (Berlín/Hamburk a Kodaň/Malmö), když např. relace Berlín-Kodaň/Malmö a Kodaň/Malmö-Oslo už by mohly být relativně atraktivní pro “širší publikum”, pokud by se stlačily k 6 hodinám a hlavně kdyby byly bez přestupu…
Ono se to asi zlepší po otevření tunelu do Rødby. Současná doprava mezi Berlínem a Hamburkem stojí z velké části na ICE co jedou z celého Německa a neumějí 25 kV (nějak by se to i udělalo ale v případě mimořádnosti by to za to nestálo), tam jsou rádi že tam letos schválili Vectron. No a ten vozí do Hamburku EC z Prahy a proslýchá se že právě toto by jednou do Kodaně pokračovalo 🙂 Dnes se dá z Berlína do Kodaně aspoň cestovat přes noc Snålltogem.
Driv udajne existovalo i prime spojeni Praha – Narvik, primy vuz.
Vedel by nekdo, jak je to dlouho zpet, kolik vozu jezdilo a kdy to skoncilo, popr. proc? 🙂
Po revoluci určitě nic takového nebylo.
A že by bylo něco takového za socíku? To se mi moc nezdá.
Na internetu je k dohledání fotka snad někdy z osmdesátek, na které je lůžkový vůz ČSD připojen k rychlíku Stockholm-Narvik. Pod tou fotku byla diskuse a v ní se dospělo k závěru, že šlo pravděpodobně jen o nějakou jednorázovou akci.
Před revolucí jezdily “poměrně často” objednané vozy pro cestovní kancelář Scandorama z různých míst Skandinávie do Prahy. Zpravidla v sestavě BRcm+WL.
To by asi muselo být naopak před II. světovou.
V roce 1947 se nejvíc na sever jezdilo do Osla, vozy Praha – Oslo 3x týdně. Směrované přes Lichkov, Poznaň a na trajekt ve Svinoústí = Odra port. Praha 16:00 – Oslo 9:15 po dvou nocích.
A taky Stockholmu (z Bělěhradu, 3x týdně, směrované přes Bohumína a na trajekt ve Svinoústí = Odra port). Bohumín 20:37 – Stockholm 7:50 po dvou nocích.
Za me velice rizikove a ano, pro masochisty. Tesne negarantovane pripoje.
Klasický šotosexuální spoj a únikovka dohromady. .-)
Šotosexuální spoj? Však tam ani nejede žádné béčko… 😀
Béčkem pojedeš do Prahy 🙂
No jo, ale co když je ten šotouš z Prahy? Napadá mě jedině, že by měl kamaráda z Ostravy, který by jel béčkem na Ostravanu a celou cestu mu dokumentoval 😀
Kristova noho!!! 🙂 🙂 🙂
Až to bude s jedním či dvěma garantovanými (!) přestupy, tak dejte vědět. Jinak to nemá praktický význam.
Obavam sa, ze 20 hodinovy vlak prakticky vyznam mat proste nebude. Aj keby to bolo bez prestupu a v noci, stale by to potrebovalo aspon o 5 hodin zrychlit.
Takové spojení, to už si rovnou může člověk vsadit sportku a za vyhrané peníze si charterovat soukromé letadlo. Pravděpodobnost včasného příjezdu bude mnohem větší a průměrné náklady budou stejné…
Ale vážně: hlavní problém je nemožnost to koupit na jednu jízdenku. Tím pádem člověk ztratí nárok na kompenzaci, nárok na hotel a v některých případech i možnost cestovat pozdějším vlakem bez extra nákladů v případě zpoždění a ujetí přípoje.
Možnosť cestovať neskorším spojom už vďaka AJC platí (aj keď zrovna Öresundtåg neviem či je účastníkom). Hotel žiaľ naozaj na separátnych lístkoch pokrytý nie je.
Mozete to skusit 11.12. online sledovat, ze ako je to realne a my mozeme tipovat, ci sa to spojenie rozpadne uz v Berline alebo az v Hamburgu.
Chyba mi porovnanie s dnesnym stavom (najrychlejsie spojenie 23h17 o 14:25 z Prahy), a s opacnym smerom (23h10 o 14:14 – dnes 23h25 o 14:10), vo vsetkych troch pripadoch s EN 345/346 Hamburg-Stockholm.
s/umožnil/upozornil/
Při pěti přestupech nezbývá než se modlit, že někde do hry nevstoupí výluky s NAD…
Ale s tím jednodenním Interailem za 685 je to rozhodně pro masochistické šotouše varianta k letence…
Když cena vychází v přepočtu na jeden den na nějakou částku, neznamená to, že se jedná o jednodenní lístek.
…a to není započítán příplatek do toho nightjetu.
Třeba se toho chytnou ČD a zavedou Včasnou jízdenku Evropa do Osla🤣🤣🤣