Z Prahy do Mostu za 40 minut v roce 2035, slibuje Správa železnic
Vysokorychlostní jednotka ICE4 společnosti Deutsche Bahn. Pramen: Siemens Mobility
Nové spojení má zlepšit i dopravní napojení Karlovarska.
Nové spojení má zlepšit i dopravní napojení Karlovarska.
Vysílají signály. Mj. jediným efektem pro Most a okolí bude, že odtamtud budou moci každý den dojíždět do práce do Prahy. To je ten rozvoj. Vzrostou tam ceny nemovitostí a tím je úkol splněn.
Praha – Most za 40minut v roce 2035 a autem jen o 40 minut déle už dnes.
Za mě super, jen si říkám, že úsek Poohří by měl jít nařadu až úplně poslední. Z mostu do Roudnice, kde bude terminál, se dá dojet autem za půl hoďky.
Větší smysl mi dává se dříve zaměřit na VRT směr HK/Pbce – posílí to koridor, který je kapacitně na hraně, do Hradce z Prahy se nebudeme kodrcat 2 hodiny a navíc se bude pokračovat do Vratislavi, takže je potřeba na tak dlouhém spojení pracovat v předstihu.
Opravdu úsměvné čtení, když hned nad tímto článkem je jiný článek, že se z nedostatku peněz odsouvají některé akce základní údržby na další roky a hrozí tak pomalé jízdy a nebo i zastavení provozu… Z čeho pak chcou stavět ty VRT? A dokonce do Mostu, když nejsou hotovy ani ty zpropadené koridory mezi klíčovými městy ČR? Už nás tím neblbněte, vždyť je to utopie, i když čte se to krásně…
Propaganda SŽ. Nejsme jediní, kterým je vymíván mozek 😆😆
2035 není to brzo? opravdu to je možné jen u nás.. 2022 a po třiceti letech nejsou dostavěné koridory. Ostrava -Valmez elektrifikace a modernizace se stále odsouvá.. to samé Přerov-Brno .. opravdu už by bylo na čase vyměnit celé vedení SŽ
A Liberec, páté největší město v ČR, opět nic.
Jak to, že nic. Náhodou my v Liberci máme už 18 studií, heč!
Nebojte, bude i 19., 20., 21., …
Nic nekončí, jedeme dál!
To ano, obzvlášť když tam naběhne nějaký … a přikáže veškeré práce na územním řízení Všejanské spojky zastavit a všecko zkartovat, protože on má lepší řešení ve studii č. 27! A začne se zase odznova.
Liberec je vesnice, o které nestojí za to mluvit 🙂
Těch 40 minut je myšleno skutečně z Prahy nebo z Nehvizd?
Z Prahy, toto je odbočka z trati Praha – Ústí.
To jo, ale podle toho, co se tu psalo na podzim, tak VRT z Prahy do Ústí n.L. bude vedena z Nehvizd, kde bude napojení na VRT do Brna. Proto jsem se ptal.
Cože?
Nebude. Spojka z Nehvizd na trať do Ústí je zatím jen ve stadiu prvotních úvah, pokud vůbec bude, tak později než VRT Podřipsko. kde i ten rok 2035 je nereálný.
A není to zase nějaká provokace ve stylu „VRT nebude do Prahy vůbec zajíždět“? Nebo si pan Mach spletl Roudnici a Nehvizdy???
„Terminál má nabídnout rychlé vlakové spojení pro pravidelné dojíždění do centra Prahy s cestovní dobou okolo patnácti minut i vysokorychlostní spoje do Brna, Jihlavy, Ostravy, Hradce Králové, Pardubic, Ústí nad Labem, Drážďan nebo Vídně.“
https://zdopravy.cz/obrazem-sprava-zeleznic-zverejnila-dalsi-navrhy-terminalu-vrt-u-nehvizd-70951/
Chápu, takže provokatér…
Na sever (Ústí nad Labem, Drážďany, Most) pojedete ale přes Prahlavák.
Úvratí?
V konečném provedení ne. Od VRT se bude dát jet na Prahlavák z obou směrů. Z Běchovic normálně přes Libeň, nebo tunelem na Zahradní město a pak přes Vršovice.
Jinak vzhledem k očekávané výměně cestujících a uceleným soupravám by ta úvrať do cca 10 minut neměla v počátku vadit.
Ale to neznamená, že se ve Kolíně musí přesedat, když z Kolína jezdí rychlíky do Prahy i do Brna. A totéž platí pro Nehvizdy.
Kde berete furt ty Nehvizdy?
A proč u téhle trati, která taky vede z Prahy, ale jiným směrem než Nehvizdy?
Tady u téhle trati vymýšlí zastupitelé z Prahy nějakou zastávku na VRT „Čakovice VRT sever“, kam by dotáhli metro, ale vlaky tak jako tak budou jezdit na Prahlavák. Do Nehvizd to bude o cca 15 minut déle právě přes Prahlavák.
Já teda nevím, ale podle nákresů trasování, které jsem nedávno viděl, by VRT Podřipsko určitě neměla vést do Lovosic, ale pouze do Roudnice a za Roudnicí přes Labe do tunelu, který vyústí až v Ústí..
Bude tam i sjezd na levobřežku a první etapa skončí právě u něj, takže dost dlouho se bude jezdit i přes Lovosice…
Navrhuji, aby byla zastávka přímo u jezera Most, a jezero přešlo pod správu SZDC, když to obce nechtějí. Kvalitní potenciál dobre správy se musí využít 😀
Pokud se to povede, budu šťasten. Pokud se to nepovede, nebudu překvapen.
A nebylo by smysluplnější začít se snahou dostat JD mezi dvěma největšími měst v republice aspoň na 2 hod., když už teda ne pod ně? Fakt nic proti Mostu, ale život je otázkou priorit.
A k čemu chcete dosáhnout jízdní dobu mezi Prahou a Brnem na 2 hodiny, když to má být po VRT hodina 1 (slovy jedna)?
Taky nechápu, vždyť přestavba současné tratě přes Třebovou by přinesla akorát tak snížení kapacity, které se již dnes nedostává.
Autem to teď po D8 a po poměrně škaredé I/15, trvá cca 1 hodinu a 10 minut. Předpokládám, že r. 2035 bude dostavěná D7, snad možná i další kus Pražského okruhu. Takže čistě teoreticky se autem půjde dostat třeba na 50 minut.
To těch 40 minut je potom fakt „konkurenčních“… Možná před 30 lety.
Možná jste si nevšiml, že i když nyní srovnání mezi jízdou autem a vlakem do Brna vychází zatraceně špatně pro vlak, přesto tím vlakem lidi jezdí. A v roce 2035 nejspíš bude tolik různých omezení pro jízdu autem kvůli klimatickým opatřením, že vlak bude opravdu výhodný.
Z Prahy do Mostu za 40 minut? Možná tak do Černého Mostu, jestli zase nebude výluka metra kvůli výměně pražců…
Dycky Most!
😀
Vědí v Dlážděné, že je rok 2022?
Že rok 2035 není „výhledově“.
Takže 2 hodiny do Varů, jako autobus.
No jenže v té době bude D6, tak to bude autobus dávat za 1:15-1:30…
Autobusy budou jezdit rychleji než nyní, tedy 100 km/h?
Krupá, Hořesedly, Hořovičky a Petrohrad to výrazně neovlivní. A jiná omezení už tam nejsou.
tak aby jim do toho neházeli vidle ekoteroristi
Na Lunu
Lounu
Do první výluky.
Tak stavba na zelené louce bude vždycky jednodušší než oprava tratí, kdy občas nevíte co je/bylo schováno pod stavbou.
Děti země mají vlaky rády:)
Ano, bude to na různé škodiče narážet. Ale s rezignovaným přístupem, že to nedotáhneme do konce vůbec nesouhlasím. Trochu optimismu, a škodiči zalezou.
Ono je to velice težké pochopit, že když bude jedne neustále srážet někoho, kdo se snaží, že se na to dotyčný vykašle.
Totiž že tohle věčné nadávání komukoliv za cokolov škodí možná hůř než spolky.
A teď tu o Jeníčkovi a Mařence…
A v roce 2535 budou dle plánů ČD společně se Správou železnic provozovat rychlolanovku na Mars…
Jojo, v Přerově tyhle pohádky o dvoukolejce (nedej bože dvoustovce) do Brna známé taky 25 let.
Zase považte ten zázrak.
200 km/h je u vás víc než 300 km/h. Kde jinde to mají???
No jo, sliby = chyby.. za 35 let se někdo podívejte na tento příspěvek a uvidíte, že mám pravdu, bohužel..
**13 let samozřejmě
Takže se nemá vůbec plánovat a začínat?
To ne, ale čestné slovo platí, nebo je to dneska už jinak?
Jaké čestné slovo?
Proč? Ještě by se to postavilo a muselo by se vymýšlet, na co se bude nadávat potom.
Plánovat ano, slibovat ne.
Jako že se nesmí říci, jak rychle by se to dalo zprovoznit, kdyby všechen schvalovací opruz šel tak nějak normálním tempem bez škodičů?
PR snese všechno
Já si říkám, proč se furt soustředíme na tento škaredý region. Proč není priorita např na západ.
Právě proto, že to jsou „ošklivé“ regiony. Karlovarský kraj bývá nejhorší snad ve všech ukazatelích.
Tak mohli bychom se na něj více méně vykašlat, nechat lidi odejít, kraj ležet ladem, tak 50-100 let, a pak vyhlásit nějaké CHKO, nebo NP. Nejsem si jistý že je úplně efektivní se snažit udržet region který byl změněný a přestavěný za jediným účelem – těžbou a využití uhlí.
Ještě horší nápad, než se jej snažit zachránit je myslím (skryté) očekávání že rychlé spojení bude řešit jistý pražský problém.
Sice mnoho lidí odešlo, třeba já, ale cílená výroba „ghet“ je rozhodně to nejhorší, co bychom mohli v naší republice udělat. Celkově se KK snaží, tedy odstup od uhlí, rekultivace, nové projekty, ale na druhé straně tu jsou významné problémy s „obchodem s chudobou“, nedostatkem práce, přebytkem práce (čti: není dostatek práce pro převažující úroveň obyvatelstva), v kraji není rozvinuté školství (vysoká škola žádná) atd. Po I/6 jsem dojížděl 5 let denně, pak jsem to vzdal a přestěhoval se do Prahy. Pokud se vykašleme na jeden region ( KK), půjde to dál. Postupně se na stejnou úroveň dostane ÚK, příhraniční… Číst vice »
Zajímavý článek na téma vašeho příspěvku:
https://interaktivni.rozhlas.cz/sudety-clanek/www/
Nemyslím cílenou výrobu ghet, myslím z polovice cílené z polovice živelné snížení počtu obyvatel regionu. Ten region si za posledních skoro sto let prošel tolika umělými zásahy (a každý to vylepšil zdá se k horšímu) že by snad bylo lepší to nechat ležet ladem a počkat jak se to začne samo postupně měnit a případně reindustrializovat. Teď se připravují nějaké projekty kolem Lithia, uvidíme co to udělá. Projekty jezer by také mohly pomoci, ale nevím nakolik protože se spíš podobají jímkám, než jezerům. Obchod s chudobou je celospolečenský problém, který nemůže vyřešit to že dovedeme rychlou trať a z Loun… Číst vice »
Tak zrovna ÚK jde posledních pár let celkem do sebe a už nepatří mezi nejhorší regiony ČR
Že by to tam začalo vypadat jako v Rusku?
A ono to v Karlových Varech tak nevypadá?
Když vidím, jak mizerná trať vede třeba do Plzně. Jenže Plzeň holt není nejhorší, tak má smůlu.
Tam se přece plánuje tunel Praha-Beroun.
A bude se tam jezdit alespoň 160?
Tam se má jezdit 200.
Jel jste někdy vlakem do Liberce? Až se tak stane, povíme si víc.
Dej si facku, produkujeme vám elektřinu, zničili jsme si krajinu a tohle je odměna? Fuj!
Co to má co společného? Most, Chomutov, Jirkov atd. Za tmy se nedá chodit vůbec venku
A za co jste dostal ty mínusy? To je od lidí, co to nikdy nezažili?
A zkoušel jste to? Já to rozhodně tak zle nevidím.
Já také ne. Už 40 let chodím za tmy venkem do práce a je to v pohodě.Koro je nějaký připosraný. Chodí po setmění v Praze na nádraží? Tam je také černo.
Žádné takové historické odměny neexistují. Jediná „odměna“ co historie zná, je např. vyhnání původních obyvatel po tom, co sami sobě kraj vzdělali. To se tohohle kraje hodně týká.
A pak to sestěhování a kumulace určitých lidí je co? Není to to samé, jak píšete? Tak je vyžeňte, když mluvíte o ,,odměně“.
To sestěhování také nebyla odměna.
Na tenhle region se soustředíme proto, že si s ním od druhé světové každý vytíral p***l. A kdyby k tomu každý měl stejně prostoduchej názor, jako máš ty, tak je to tu za pár let neobývatelné…
Věděl jsem, že na tenhle server choděj diskutovat troubové, ale ty Koro, ty jsi jejich král.
slibem nezarmoutíš
Nevěděl jsem, že na serveru zdopravy.cz se publikují i sci-fi literární díla:-)
Nádherné Sci-fi.. A teď prosím pohádku o dokončení páteřní dálniční sítě a pak bych prosil tu o Karkulce.
Zapomněl jste na dokončení okruhu kolem Prahy a o vlaku na letiště.
A co je na tom sci-fi?
Třeba se to časově protáhne, ale tratě VRT jsou podle okolních států reálné?
A začít by se nějak mělo.
Proč teď? Proč ne před 30 lety?
Protože před 30 lety neměli politici koule něco takového protlačit.
Bohuzel zapominate, ze jsme proste v cesku, ze. V roce 2035 budeme nadale jezdit po vizualizacich a jinych lakavych dokumentech, slibujicich nemozne.
Ano, s takovýmhle přístupem, co předvádíte, se to může stát. Jen dáváte naději na úspěch různým škodičům, dáváte jim energii škodit.
treba proto, ze pred triceti lety bylo potreba dat aspon trosku do kupy zcela zanedbanou infrastruktury?
na co by nam byla vrt, kdyz zbytek trati by se rozpadl?
V roce 2035 budeme mít úplně jiné starosti než Pha-Mo za 40 min.
Máme se ještě hodně dobře, když můžeme řešit takové kraviny.
A jaké?
Vy budete potřebovat plínky?
Nejrůznější apokalyptické vize jsou v módě už nejméně 2,5 tisíciletí. Některé z nich se nějakým mírným způsobem naplnily.
A někteří se dokonce těší na to, že bude válka. Asi proto, aby mohli vystřílet sousedy i s jejich kozou…
Já žádné takové neznám osobně. Naštěstí.
Zvídavý dotaz – umožní konfigurace kolejiště hypotetické přímé bezúvratové vlaky z Drážďan do Mostu?
Z Drážďan do Mostu se má jezdit přes Teplice (sjezdem z Krušnohorského tunelu).
Díky. Do DD by mohla být zajímavá jízdní doba, ovšem asi malý zájem. Maximálně tak dva páry ráno a odpoledne.
Sakra, zase jsem tu troubu moc rozhicoval. 😁
Zbytečná starost. Zjistěte si, jak rychle se ve střední Evropě (A,D,CH), kde to umějí, staví tunely: většinou okolo 0,8 km za rok od zahájení přípravných prací do uvedení do provozu. Krušnohorský tunel nemá šanci být hotov před rokem 2050.
Ano, ale nebudou jezdit přes tuhle část VRT, která je zmiňovaná v Článku.
Pojedou z Krušnohorského tunelu (vyústění někde u Chlumce u Chabařovic) odbočkou do nádraží Chabařovice a pak dále přes Teplice na Most.
Kdo jsou severozápadní Češi?
Někdy se jim také říká sudetští Němci.
Vy jste nečetl Staré pověsti? Se severozápadními Čechy si to přípražští Češi rozdali v bitvě u Turska … :o)
Správa železnic toho už nakecala. 😀 Raději ať nic neslibuje a kouká se starat o to, co má a nebrzdí dopravce ve využívání vyšších rychlostí.
Ha Ha. Za třicet let od revoluce nedostavěli dálnici Praha Chomutov. Tak to jim tak žeru.
Bydlím v nejmenovaném městě, okolo kterého VRT jednou prý povede. V územních plánech je už řádově dvacet let. Teď aktuálně vládnoucí zastupitelstvo vydalo usnesení či své rozhodnutí, že žádnou trať nechtějí a ať starostka jedná o zamítnutí nebo odsunu jinam. Pokud to nepůjde odsunout,tak jedině zakopat pod zem. Ještě si někdo myslí, že získat stavební povolení na VRT půjde v řádu jednotek let? No už se někde ukázal tunel z rozhraní Čakovic a Ďáblic dolů do pražské kotliny? Ten vlak se musí nějak dostat na Wilsoňák. Dokud nebude hodně dlouhý úsek vcelku hotov, postrádá jakýkoliv provoz smysl. A teď mne… Číst vice »
Tu poslední větu napsal nějaký trucovitý chlapeček 😁
A doopravdy je to rozhodnutí zásluhou zastupitelstva a paní starostky? Nebo jste chtěl napsat obyvatelstva? Z Vašeho komentáře mám spíše dojem, že jste jeden z nich, kdo velmi silně a hlasitě bojoval za to, aby v okolí žádná VRT nevedla 😀
Zastupitelstva téměř všech vidlákovů, kolem kterých má VRT vést, jsou proti. Naštěstí nejsou těmi hlavními, kdo o tom rozhoduje…
Což je problém protože z toho budou celkem oprávněně spory. Je potřeba aby kraje a stát začali konečně plně respektovat vůli obyvatel do jejichž místa bydliště chtějí narvat jakoukoliv stavbu ze které budou mít jen pramalý přímý užitek.
K infrastrukturním stavbám se takhle prostě a jednoduše přistupovat nedá.
Třeba v článku zmiňované Louny mají vedle sebe nejšpinavější elektrárnu v republice. Užitek z ní máme ve srovnání s jejími exhalacemi pramalý, avšak díky ní si může nejeden zdejší diskutující doma rozsvítit. Samozřejmě by pro Louňáky bylo lepší, kdybyste si doma svítili svíčkami a na nás z nebe nepadaly těžké kovy, ale pokud chceme moderní společnost, tak to holt čas od času musí někdo vydržet.
Kde je vůle, je i cesta. Skřetí kde je bič je i cesta, bych už opustil. Vít co by bylo pro Louny a celý region asi úplně nejlepší, byť je to nedosažitelné? Kdyby se tu nikdy k moci nedostali komunisti a celé to tam nezmršili. To že někdo v minulosti, navíc někdo komu bylo jedno co napáchá a neštítil se vražd, postavil někde elektrárnu není argument dost dobře použitelný o nějakých 60 let později kdy je tu jiný režim, jiná vláda a společnost se zase o kousek někam posunula. Mimochodem kdyby nedošlo v minulosti ke dvěma událostem a to konkrétně… Číst vice »
A když budou proti obyvatelé u všech možných lokalit, tak už u nás nebudeme stavět žádnou další celostátní infrastrukturu?
Tak bude stát muset holt jednat a najít něco za co mu to dovolí. Hodinky s vodotryskem pro každého v obci asi nedá, avšak Tritónovu fontánu na návsi by zaplatit mohl.
Jednak to. A ještě před tímto uplácením (nedělám si iluze, že někde nebude potřeba) by bylo dobrý naučit se srozumitelně prezentovat přínosy, včetně těch nepřímejch, který jsou často významnější než ty přímý…
Obávám se že cokoliv pracnějšího než katalog Tritónových fontán je nad síly státního aparátu. 😉
Vzhledem k rozdílné atraktivitě obou destinací by mohli v rámci úspor postavit jen jednosměrnou variantu. A teď to mě! 🙂
Já bych se nedivil, kdyby se ve vzdálené budoucnosti jezdili Pražáci VRTkou koupat do Mostu. 🙂
Jinak neblbněte, málo kdo z Mostu si může dovolit bydlení v Praze. A Pražák, který v matce měst živoří v garsonce může mít v Mostě rovnou třípokoják. Nepřeváží to nakonec ten váš jeden směr?
Ti budou rádi, když v tom roce kopnou do země.
Za 40 minut nebo se spožděním pod 40 minut?
Spíš to druhé….
Dycky Most!
Proč už zase 40, když to může být 31 min? To si zas někdo neumí představit potřebu R a Ex zvlášť, nebo se urodila myšlenka ukončit novostavbu v Počeradech?
Můžeš být v klidu, do roku 2035 se ani nekopne do země. Natož, aby byl dojezdový čas 40min.
To je otazka, ale tahle vetev je planovana pro smiseny provoz, osbni expresy budou mit max. 250km/h… Myslim, ze dostat se na 31min. to je docela vyzva…
Nicméně ta výzva vychází a hlavně to nekončí Mostem, ale dává to Karlovy Vary pod 1,5 hodiny a Cheb těsně přes dvě s pokračováním do Norimberka.
Ano,… ona obecne hlavni Drazdanska a Mostecka VRT obslouzi cely region Severrozapad a Sever…
Do Norimberka bych to rad videl spise pres Plzen…take co se tyce VRT spolu s C.Budejovicemi jedno velke bile misto na mape CR…
Do Norimberka to má smysl jak od Karlových Varů, tak od Plzně.
Za mě: Přes Plzeň jistě také, ale pak Domažlicemi. Pokud by se povedla nejrychlejší trasa Praha – Cheb přes Vary (k čemuž nad rámec oné VRT není až tak moc kupodivu potřeba), tak to má opravdu mnoho výhod.
Nehledě na to, že trasování takového vlaku by nějakou tu větší modernizaci od Klášterce na jihozápad učinilo zas o něco reálnější.
A nebo se prostě hledá provozně nejefektivnější řešení? V relaci do Ústí se bude honit SJD 30 za cenu provozních rychlostí na Podřipsku kolem 300, což bude energeticky o poznání náročnější, než je standard u našich nejbližších sousedů. Proč pálit tolik energie navíc u relace do Mostu, kde není šance na SJD? Navíc se tam uvažuje i o nákladce…
Ona ta 250 km/h do Mostu vychází i v soužití s nákladní dopravou, docela na tom CEDOP kvalitně zamakal, aby tam nákladní vlaky do hmotnosti 1600 tun mohly bez postrků jezdit a nepřekážely nejrychlejší vrstvě, která je naopak významně neomezuje.
A těch 18 promile před Louny nevadí?
Paradoxně nevadí, berou se náběhem. Docela jsme si na tom s T.Z. zamakali, aby to vycházelo.
Tak teď ještě aby někdy nemusela nákladní doprava zabrzdit pod kopcem.
A proto se výh. Dobroměřice navrhla tam, aby byl „rozjezd ještě zaručen“ a v nejhorším stoupání tříkolejka. 😉
Málem mi zaskočilo.
Slibují nějak brzo, volby jsou až v září…
Dobrá pohádka…