Z Prahy do Mostu za 40 minut. SŽ prověří možnosti nové vysokorychlostní tratě
Projekt podle Správy železnic přispěje k rozvoji Lounska, Žatecka, Mostecka a dalších měst v oblasti Podkrušnohoří.
Severočeská města Louny a Most se mají v budoucnu zařadit k tuzemským sídlům, která budou nejvíce těžit z budování sítě vysokorychlostních tratí. Správa železnic (SŽ) počítá se zbudováním nové rychlé trati, která se napojí na hlavní trať z Prahy do Drážďan.
Jak má mostecká rychlá trať (RS 42) vypadat, napoví studie, na jejíž zpracování se SŽ chystá vypsat tendr. Soutěž byla omylem vypsána už koncem roku, vzápětí však byla zrušena jako předčasně uniklá. Nově bude podle SŽ vypsána „v nejbližší době“.
Mimo jiné má stanovit optimální trasu, návrhovou rychlost (do 200 km/h, do 250 km/h, nebo do 320 km/h) a druh dopravy (čistě osobní, nebo smíšená). „Očekává se, že jízdní doba Praha – Most bude přibližně 40 minut a Praha – Louny 30 minut,“ sdělil mluvčí SŽ Dušan Gavenda.
Studie také navrhne napojení této odbočné větve RS 42 na hlavní trať RS 4 a na konvenční trať ve stanicích Louny a Most, kde nová vysokorychlostní trať skončí. „Navržené řešení ale umožní pokračování linek vlaků do Žatce a dalších měst na trase Most – Karlovy Vary – Cheb,“ dodal Gavenda.
Projekt podle Správy železnic přispěje k rozvoji Lounska, Žatecka, Mostecka a dalších měst v oblasti Podkrušnohoří. Na samotnou výstavbu má dojít až po dokončení hlavní trasy RS 4 Praha – Drážďany. Přesný časový rámec má být jasný po schválení studie.
„Správa železnic bude pravidelně informovat dotčené obce o vývoji a průběhu této zakázky. Studie si klade mimo jiné za cíl konzultovat užší výběr variant se všemi dotčenými obcemi,“ doplnil mluvčí.