Z Prahy do Kladna v sobotu naposledy pojedou vlaky po původní Buštehradské dráze, začíná dvouletá výluka
Od neděle všechny vlaky mezi Prahou a Kladnem budou začínat a končit v Dejvicích.
Cestování mezi Prahou a Kladnem vlakem čekají od této neděle zásadní změny. V sobotu bude naposledy možné se projet vlakem po trase původní Buštěhradské dráhy. Od pondělí začne zhruba dva roky trvající výluka mezi pražským Masarykovým nádražím a Dejvicemi. V červenci začne ještě rok trvající výluka na Kladně.
V neděli začínající omezení souvisí s modernizací úseku Bubny – Výstaviště, která nedávno začala. Během této akce za čtyři miliardy korun dojde k částečné likvidaci původní stopy Buštěhradské dráhy a jinému trasování. Vlaky budou začínat a končit v Dejvicích, dál musí cestující pokračovat metrem z Hradčanské nebo tramvají. Výluka má trvat zhruba dva roky.
Od 1. července na tuto akci naváže ještě výluka související s pracemi na Kladně. Půjde o výluku mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Potrvá rok. „Předběžně plánujeme posílení autobusové linky 399 jako částečné náhrady zrušené zastávky Kladno město pro cesty do Prahy. Jinak ale bude provoz vlaků mezi Kladnem a Prahou zachován,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Měla by být současně zavedena náhradní autobusová doprava mezi Kladnem a Brandýskem.
Na poslední den provozu na původní Buštěhradské dráze nasadí na trať mimořádné svůj vlak i společnost Kladenská dopravní a strojní.
Modernizace trati z Prahy do Kladna se plánuje desítky let. Její součástí bude i nová odbočka na Letiště Václava Havla. Kdy bude možné projet elektrickým vlakem po dvoukolejné trati mezi oběma městy ale není jasné. Pro Správu železnic je problémem získání především povolení pro tunelovou variantu v Praze 6 pod Střešovicemi.