Z Prahy do Kladna v sobotu naposledy pojedou vlaky po původní Buštehradské dráze, začíná dvouletá výluka
Od neděle 12.3. budou všechny vlaky mezi Prahou a Kladnem začínat a končit v Praze-Dejvicích. Na snímku motorový vůz 854 a jednotka 814 Českých drah. Foto: Ropid
Od neděle všechny vlaky mezi Prahou a Kladnem budou začínat a končit v Dejvicích.
Na krásný a poetický úsek této trati skrze Stromovku mám nostalgické vzpomínky již z dob dětství, takže jsem se naposledy rozloučil jízdami Bubny-Dejvice
Kdyby radši protáhli áčko z Motola na letiště.
A to by spojení do Kladna pomohlo jak?
Mám opravdu chuť vzít kameru a začít natáčet absurdní šílenosti, co se dějou v ČR s železniční dopravou a v angličtině to okomentovat a poslat do světa. I se docela divím, že to nikdo ještě neudělal.
Jezdím každý týden na delší trasy a těch příhod se denně zažije vždy několik, až člověk pokaždý zírá, jestli je tohle možné.
A jakou souvislost to má s trati Praha – Kladno?
Nějaký příklad?
Tak směle do toho ! Pokud si myslíte že to bude mít sledovanost..Nějaký nástřel už máte , nějaký echt votvírák na úvod ?
Většina rychlíků z celé republiky, které povezou zájemce na letiště končí na Wilsonu. Tam milí cestující popadnou tašky a kufry a vyrazí Sherwoodem na Masnu. Tomu někdo věří?
Že budou vlaky jezdit na letiště z Masny mohl vymyslet jedině… (dosaďte si cokoliv, jen prosím vynechte hospodářská zvířata, ta jsou na rozdíl od něj užitečná).
Z Kladna na hlavní se dá dostat pouze přes Hostivici, Prahu – Zličín a Prahu – Smíchov, takže okružní jízda kolem Prahy
S tou celou republikou bych byl opatrný. Jižní Morava má blíž Vídeň, severní Katowice, aby to pražské létadliště nakonec nebylo hlavně pro Pražáky a okolí …
Jenže půlka příměsta taky končí na hlaváku.
Je to kousek. To na některých letištích se člověk naběhá více. Navíc do budoucna může být třeba v intervalu jednou za půl hodiny nějaký vlak na baterie z Hlaváku přes Smícháč a Semmering na letiště. Časově to ale z Hlaváku vyjde rychleji přes Masaryčku.
Nějakej teleport z masny na Hlavák se bude stejně muset časem vymyslet. Co třeba lanovka, to je teď módní.
Jistě, měli si nechat malou Hrabovku a jezdit to úvratí 🙂
Třikrát sláva, že se s tím skansenem konečně začíná něco dělat… I když mezi zrekonstruovanými konci tratě nám trocha historie zůstane asi o něco déle:
https://youtu.be/Ey5i-qCAwyc
Kdyby do toho neházeli celou dobu odéesáčtí starostové vidle tak už by se dávno jezdilo.
Takze 2 roky zavrena trat, udela se 5 kilometru a z pohledu cestujiciho se nic podstatneho nezmeni…
nee? dve nove stanice jsou nic?
Tak vzhledem k tomu, ze cela trat ma 35 kilometru a ted se na dva roky zavre, aby se udelalo nejakych 5 nebo ani to ne, tak to je skutecne malo. To bude s prestavkami zavrena 14 let timhle tempem. A to uz ty zbyvajici cestujici spolehlive vyzene.
Že se z pohledu cestujícího nic nezmění?
Tak jen tak příkladmo:
– ve stanici Praha-Bubny přímý přestup na metro linky C (stanice Vltavská) a tramvaj
– zlepšení dopravní obslužnosti území díky nové zastávce Praha-Výstaviště
– vedení trati po estakádě – odstranění bariéry pro nový rozvoj území
– subtilní přemostění ulice Dukelských hrdinů (zachování dominantního postavení Průmyslového paláce)
– nové propojení Veletržní a Dělnické ulice
– zvýšení bezpečnosti dopravy a zlepšení prostupnosti území
– připojení druhé koleje, modernizace a elektrifikace stávající jednokolejné trati
– nahrazení železničních přejezdů mimoúrovňovými kříženími.
Zdá se vám to málo?
Je škoda, že se nedělá při této výluce více úseků (ideálně všechny) najednou…
Třeba to příště bude tak, že pojedou vlaky z Masny na Vels, kde si cestující přesednou na bus na Kladno :o)))
Je docela smutné, že národní dopravce není schopen na rozlučku vypravit zvláštní parní vlak. Asi to zakazuje už green deal.
Jen jestli to nezakazuje vaše matka, pane Kubíku.
Z dvouleté výluky je třeba dělat kdovíjakou rozlučku? To se dělalo i u rekonstrukce negrellaku? Ta trať zůstane v původní stopě. Kdyby se ten usek úplně opustil, tak dejme tomu, ale tady se to akorát výrazně modernizace, nicméně se stopa skoro nezmění.
Vypravoval se parní vlak údolím Svitavy nedávno skončenou výlukou?
Co jeden, dokonce několik velkých parních mašin pro zatěžkávací zkoušky mostů!
Takže to 2 roky jako nepojede Masarykovo nádraží – Dejvice jen kvůli tomu aby opravili jednu zatáčku z Negreliho viaduktu na Výstaviště? No a kdy se bude stavět Výstaviště Dejvice a pak předpokládám opět vlaky nepojedou dva roky, nebo ještě déle?? Si dělají srandu ne?? Několik let navíc vlaky nejezdily už v minulosti kvůli opravě Negreliho viaduktu.
Nedělají si srandu … realizace úseku Praha Výstaviště – Praha Dejvice je plánována v letech 2025 – 2029 …
A takhle si tu žijeme.
Muzeme zacit jmenovat – hygienicke normy – hluk, prasnost a podobne), nedostatek materialu, nedostatek personalu, u prekladky stopy mozne prekvapeni ( dokumentace par let pred 89 spolehlive ne vzdy jsou) schvalovaci konani samotni stavby atd….
Je pravda, ze se obe stavby mohli udelat najednou ale prubeh dva roky vzhledem k vys uvedenemu a casovym rezervam neni nic nenormalni v danych podminkach v CR.
Plus non stop prace ne vzdy je mozna a jses limitovany take rozpoctem – ano idealni to neni, ale je to realni prubeh.
A jak to chcete doplnit o druhou kolej a předělat z naspu na viadukt bez výluky?
Když rekonstrukci celého nádraží nazvete opravou jedné zatáčky.
Tak ranspalantace ledviny je jenom pár stehů.
Jó pokrok nezastavíš, v zaostalém 19.století stavěli až 30tikilometrovou trať na zeleném drnu celý rok, dnes 2 km opraví za dva roky. A za několikanásobek ceny. Snad byste nechtěl zpět do 19. století, kdy ženy neměly ani volební právo? No fuj!!!!
Kolik měli v tom 19. století inženýrských sítí?
Jak byla tehdá trať obestavěná?
Jak řešily protihlukové opatření?
Co EIA?
Dvě. Ale jen někde: Vodovod a kanál.
Inženýři se zabývali něčím úplně jiným – stavbou dobývacích strojů.
Já nepsal o tom, jak dlouho trvalo stavbu připravit a naprojektovat, to i tehdy trvalo roky. Já myslím čisté postavení stavby poté, co je vše vyřešeno a vydáno stavební povolení.
A máte taky představu kolik lidí tu trať takto stavělo? To byly tisíce. A taky v jaké kvalitě se byla pro ty rychlostj tenkrát?
Množství sítí může rozhodovat o rychlosti postupu.
U obestavěnosti je pak rozhodující počet přístupů na stavěniště a tím i možnost mít několik stavenišť.
Stavba protihlukovek zdržuje.
S EIA máte částečně pravdu, ale opratření pro splnění EIA, jsou ty protihluková opratření, ale taky opatření proti vibracím do spodku.
A to jim tam před stavbou jezdili vlakem lidi, žejo?
Až na to bude stavební povolení a to bude tehdy, až Praha 6 a různé spolky přestanou do této stavby házet vidle.
On fakt někdo jezdí z Prahy do Kladna vlakem ? 😀 Vždyť busem je to daleko rychlejší a pohodlnější, už jen při pohledu na to, jaká skvostná vozidla (regionovy) tam CD nasazují 😀 Nehledě na to, že husy z Veleslavína jezdí snad co 10 minut ve špičce, a vlak tak možná jednou za půl hodiny…
Já tam jezdím jen vlakem a to z Říčan. Co mne jediné zásadně štve je že to nejezdí z Hlavního nádraží. Masarykovo je problém na přestup a peklo. Vyhovovalo mi když to jezdilo z dočasné zastávky Vltavská ale to zase už tak není. Jamile to bude začínat v Dejvicích tak začnu jezdit autem dokud to zase nevrátí..
A víte, že jezdí z hlavaku vlak přes Semmering do Hostivic? Netuším jak to navazuje na prestupech, ale zase se nemusíte nikam z hlavaku přesouvat.
v hostivicich to docela navazuje. ale navaznosti na sukafon z 221 nevim.
Ten jezdí každou chvíli. Vychází mi to lépe, než metrem C na Muzeum a A na Veleslavín. Nebo tramvají ze Zahraďáku na Strašnickou. Jediný problém je, že vlaky přes Semmering jezdí dost řídce.
A co zkusit metro z hlaváku na Veleslavín 😉
Tam může být jedna zásadní překážka, kterou si většina z nás neuvědomuje, protože máme roční předplatní.
Pro velkou část Kladna je to do centra Prahy rozhodně rychlejší i pohodlnější rychlíkem Arrivy než autobusem a metrem.
Joo, no pokud tam jezdí rychlíky Arrivy tak to jo, to jsem přiznám se netušil. Já si jako vlak Praha-Kladno vždycky představoval ty příšerne osobaky v podání Regionovy od CD 😀
Jezdí, a většinou dost plné. Ono je to do centra asi nejrychlejší. Kdyby se zlepšil stav tragických míst a dalo se tam jezdit 120 alespoň v rovných úsecích bylo by to ještě zajímavější.
Bývaly plné i když to jezdily ČD s těmi „šroty“.
ČD tam poslední roky nasazovalo vratné soupravy brejlovce+n*054+954
Poslední 2 či 3 roky tam ČD jezdily s 854+054+054+854. Ale z pohledu cestujícího je to „totéž“.
Je známo, jak se budou vozidla provozovaná na Buštěhradce dostávat z/do depa, když se postupně zavře Bubny – Dejvice, Smíchov společné n. i Kladno – Kladno-Ostrovec?
Většinu výkonů zajišťuje depo Rakovník, takže bez problémů. Arriva zvládne úvrať na torze Společného.
Akorát škoda že jen soupravově. Trochu jsem doufal v nějaké odklony po Semmerjngu i s cestujícími.
S cestujícími budou jezdit osobáky, včetně kličkování na Smíchově.
Mají být zavedeny přímé osobáky z hlavního na Kladno, kromě toho půlnočního?
Odklony budou jezdit až se budou dělat úseky kolem Ruzyně a Veleslavína.
Semmering uspokojí potřeby cestujících hůře, než vlak na Veleslavín a Dejvice. Napojení na metro je jen na C, většina lidí z Kladna využívá A nebo B, pokud jezdí metrem. Rychlíky Arrivy a tuším, že ani Sp ČD nestavěly na Bubnech. S využitím Semmeringu pro rychlíky přišly až ČD, mj. pro lůžkový vůz z Moskvy do KV. Ale těch cestujících v nich celkově nebylo mnoho a většina nepokračovala z hlavního nádraží dál.
Některé rychlíky dokonce regulérně stavěly na Žvahově, ale většinou v nešikovnou dobu. Potom se zrušily rychlíky Praha-Chomutov a ty do Rakovníka přešly všechny na Masarykovo nádraží.
Mě by opravdu zajímalo, jak budou ty vlaky přetahovat z Výstaviště na Veleslavín? Nebo tam bude pendlovat 814?
Proč by je měly přetahovat? Dokud nebude dlouhý tunel, tak nic nebrání tomu jezdit dál v nezávislé trakci.
Takže dál 814 pod dráty?
A kde máte na Buštěhradce dráty? Tedy s vyjímkou úseku Žatec-Březno a pak Chomutov – Cheb.
A na tom Kladně podle vás dráty nebudou?
Nemělo by se přepřahat i v Bubnech, když jsou na Marasyčku dráty? 😀
Už s tou okenou brzděte.
Spíš mi to zkuste vysvětlit. Jak se tedy bude jezdit do Kladna?
Vlakem, autobusem nebo autem, ty zdatnější na kole.
Ve chvíli, až bude na Veleslavín ve směru od Kladna elektrizace, budou dost možná i hybridní či bateriové jednotky, které „last mile“ bez drátů klidně dají, pokud by v tu chvíli nebyla trať pod Střešovicemi (jakože dost možná nebude).
Ty budou následně využívány pro vlaky do Kralup nebo Rakovníka, případně i na Mělník apod.
Vždyť na Kladně se to mělo dělat za provozu a rozhodně neměla být výluka na celý rok.
No vidíte. 2 roky…
2 roky je výluka přes Stromovku a bude (možná kratší) Kladno – Kladno-Ostrovec. Ale samotná stanice Kladno se dělá za provozu.
Nebylo to myšleno spíš tak, že do Kladna provoz zůstane, ale dál na Ostrovec už ne?
Dvouletá výluka? Tak to už se mohla rovnou dostrojit druhá traťová kolej z Buben až na Veleslavín a aspoň připravit základy pro trakční vedení.
Takhle jednoduše to prostě nejde…
Zejména když se to plánuje pouhých padesát let.
A úplně jinudy, totiž tuleněm. Asi by to byla značná ztracená investice na 5-10 let.
Tak tomu bude v části Stromovky, před vjezdem do tunelu.
Do určité míry lze říct, že se propojí kolejová doprava bez ohledu na značku provozovatele.
Šalinou/metrem na Hradčanskou a pak vlakem
Není lepší (kratší) přestup metro/vlak ve stanici Veleslavín?
Záleží.
Pro člověka z Holešovic předpokládám bude první volbou šalina na Hradčanskou
Salina v Praze nejezdi 🤣
Šalinou byste v Praze nikam nedojel 😉
Se starou odporovkou couvákem dopředu. A za mohutného klení, jako na hokeji – záleží kdo je na které straně.
Doufám, že do dvou let začne stavba mezi Veleslavínem a Kladnem a tak vlaky z Kladna nepojedou vůbec. Až se to dostaví na Veleslavín, tak dnad už bude i nějaké řešení úseku Veleslavín Výstaviště a vlaky z Kladna na Masnu nepřijdou tak příštích 10 let.
Doufám, že se někdo postaví za reálné věci a trať se vybuduje ve stávající stopě. Moderní trať na 80kmh je tak tichá, že pražská tramvaj je proti ní hlučné železářství, snad to někdo zvládne vyprojektovat.
Jo, takže bysme se mohli v roce 2023 vrátit o nějakých 20 let zpět a začít znovu projektovat variantu, která se ukázala jako zcela neprůchodnou. What could possibly go wrong? Ale jasně „měl by se někdo postavit za reálné věci“….
Neprůchodná, protože nereálně zveličená a bez variant, například jedné koleje pod zemí a jedné tam, kde je. Budovat dva ‚metro‘ tunely pod řídce zastavěnou oblastí, navíc bez zastávek v místech největší koncentrace osídlení (nízkokapacitní výtah z metra směrem k sídlišti nepočítám), je snad nejhorší možné vyústění děje; zvláště, když jde o regionální veřejnou dopravu a ne dálkový tranzit, jemuž by ale i tak stačil nejvýše jeden.
Nádhera. A teď by asi měl na scénu nastoupit akademik s bílým pláštěm i vousem jak ve filmu z 50. let a otevřít všem oči. A ti by pak vyskočili, chopili se krumpáčů a lopat a zpívajíce odkráčeli by sami na staveniště. Hele, situace na P6 je jaká je a s tím se musí pracovat. Tyhle vaše úvahy, že by si tam či onde měli myslet něco jinýho, protože je to přece jasný jak facka, jsou úplně marný a maximálně tak svědčej o tom, že nechápete realitu. Jinak, na Buštěhradce v Praze bohatě stačej současný zastávky a vyjma Výstaviště fakt… Číst vice »
To je přece jednoduché: Zřídí se železniční policie, která tam nažene na nucené práce majitele domů za to, že tam bydleli. A celé se to oplotí, aby nuceně nasazení nezdrhli.
Toho si nikdo nevšimne, že učeň Pepíček nepřišel do školy. Anička taky záhadně chybí, ptala se po něm…
Pohodlný přestup na podzemní zastávce vlaku Hradcanska mezi vlakem a metrem a přiblížení k tramvajim je špatný? Stávající procházka z nádraží Dejvice ma nějakou výhodu? A jaké jsou dnes mezi Dejvicemi a Veleslavínova zastávky, nebo o čem mluvíte? Z hlediska cestujících je tunel a nove polohy zastávek nejlepsi řešení. Vadit to může akorát tak někomu, kdo je liny chodit a tak mu vadí, že si stejná místa neprojede už vlakem ale leda pěšky nebo na kole.
Si tak trochu odporujete, ne? Buď se prochází řídce obydlenou oblastí a pak zastávky moc potřeba nejsou, nebo hustou zástavbou a pak jsou zastávky na místě.
A ona už se nějaká varianta ukázala jako průchodná? Dokus se taková za rozumnou cenu nenajde, asi nezbyde než ten kousek mezi Veleslavínem a Dejvicemi jezdit po jedné koleji v současné stopě a pouze ji zadrátovat.
Přitom je tam evidentně územní rezerva na druhou kolej a objektivně místa dost. Pokud to zase nějaká starostova hérečka zhatí, pak tedy alespoň opravit stávající jednokolejku, elektrizovat a grafikon namalovat tak, aby vycházelo křižování ve stanicích, zde naštěstí ne příliš vzdálených.
https://mapy.cz/s/motuletuba
Územní rezerva je, místo v tunelu je…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Bubene%C4%8Dsk%C3%BD_tunel_(%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD)#/media/Soubor:Bubene%C4%8Dsk%C3%BD_tunel,_v%C3%BDchodn%C3%AD_port%C3%A1l.jpg
Ale jako jo, kdo jde po povrchu, tak si každých 7 minut vybere zavřený přejezd a postavíme k němu policajta 24/7 protože dvojkolejná želznice na povrchu žádnou bariéru netvoří. Ani v Chuchli.
No zatím se tak docela jeví tunel, aspoň ve srovnání se všemi ostatními, ne?
A rozumná cena je co?
Jak to bude s jízdenkami? Budou v metru v příslušném úseku platit vlakové jízdenky?
Zatím se o tom nikdo nikde nezmiňuje, v letáčku k výluce jsem četl jen „Cestující použijí MHD“ s výčtem (všech dvou 🙂 ) linek a jízdní dobou mezi Mas. a Dejv.
Dneska bylo v novinách, že ve vybraných stanicích a u vl. čet bude možno při předložení platné jízdenky na vyloučený úsek dostat jízdenku MHD platnou mezi Dejv. a Mas.
Kdysi jsem si taky ze šotodůvodů podobnou jízdenku pořídil, byla to normální jízdenka MHD s razítkem „Náhradní doprava ČD“ a snad i „Praha Mas. – Praha Dejvice“
Co je to za dotaz, jaké „vlakové jízdenky“, copak v Praze není integrovaná doprava?
Když přijedu z do Prahy z venkova a koupím si třeba jízdenku ČD z Blatna u Jesenice do Prahy střed.
Nekoupíte.
ale na masaryčku už jo.
Z Blatna na Masaryčku přes zavřený úsek si od neděle jízdenku nekoupíte. Ani přes internet, ani u pokladny.
Z Blatna pojedu na jízdenku PID vlakem do Rakovníka a dál autobusem na Prahu ,jízdenka ČD netřeba
Pro pravidelné dojíždění i dále po městě ano. Pro občasné cesty do centra se připlácení pražských pásem někdy dost nevyplatí.
Modrogumí pokladní rády prodávají svůj komerční TR10, když je dražší.
Tak takové problémy na jižní Moravě nemáme. Kraj jízdenky ČD v příměstské dopravě rezolutně zakázal, jinak odmítal platit dopravní obslužnost.
Tak bodejť. Snahou cestujícího co nejvíc natáhnout to jde jsou cd pověstné 😀
jenže zase v něm platí státní sleva pro mladé, narozdíl integrované dopravy v pásmu P.
Pán je pragocentrisra?
čD budou vydávat náhradní doklady, Arriva ne.
Krásná reklama na jednu akci, a víme že jich je více ten den?
Ne.
No a podělíte se?
Bylo myšleno tohle? https://www.vlakfest.cz/naposledy-bustehradskou-drahou
Je někde schéma, jak se změní ta drážní stopa?
Je to zakreslené na openrailwaymap.org
Změnou stopy bych to teda nenazval, mimo Bubny jsou tam příčné posuny cca do 5 m.
Ale bude tam i významný posun nivelety, protože nová dvoukolejná trať povede po viaduktu, který začne nadjezdem přes Bubenskou a povede až k nové zast. Výstaviště.
Než bude Buštěhradka komplet hotová tak se bude opravovat Neegrelliho viadukt znova :D.
No hlavně stoletý Sosna zjistí, že se to na Negrellák všechno nevejde a že v Bubnech chybí přesmyk.
Co všechno bude jezdit po Negreláku?Os od Kralup a Os od Dejvic.
A vlaky z letiště.
A? Přesmyk je základ. Teda pokud si chceme mít někdy něco jako vopravdickej S-Bahn. Jo nojo, vždyť vono se to tak nikdy nedělalo, tady…
Přesmyk před budoucí S-Bahn stanicí Bubny-Vltavská? Snad kvůli nákladním vlakům, ale ty směr Dejvice jezdit nebudou…
Tak vzhledem k plánům vytrhat všechny ostatní koleje mimo nástupiště tak tam s největší pravděpodobností mimo odklonů nebudou nákladní vlaky jezdit vůbec.
Jasně, takže abychom mohli jezdit ještě více (respektive častěji s krátkými soupravami…), vrhneme tam neprostupnou lochnesku, jako u silnic. Jak že to je s výhodností stoupání?
Ale mezitím se postaví nějaké další Nové spojení, a vlaky z Kladna budou končit jako ty ostatní na hlavním.
Na hlavním už teď málem není kapacita pro nová spojení. To leda až se vybuduje „Metro S“ což nebude minimálně 15 let, a s procesy sytlu ČR tak 25 let.
Klidně bych to zaokrouhlil na 30 let
Vždyť právě. Ale to „metro“ bude ve výsledku spočívat v tom, že vlaky do Kladna a dálkovina přes Beroun budou jezdit z podzemních nástupišť.
Rozumí se, že žádná stanice pod Karlovým náměstím by nevznikla, stejně jako Smíchov (který byl byl jen obyčejnou zastávkou).
Škoda, že to nešlo spojit s rekonstrukcí Negrelliho viaduktu. Takhle se to bude pytlíkovat po etapách patnáct let.
Strategické plánování, level Česká republika.
Nějak si tu práci na SŽ musí odůvodnit. Klasika.
Zrovna v Bubnech se nemálo let čekalo, než se Praha vymáčkne, jak to tam chce vlastně vůbec mít.
Plus s rekonstrukcí Masaryčky. Viz nekončící opravy Praha – Beroun (která mohla bejt už dávno hotová spolu s úsekem do Plzně, ale teprve teď se začala dělat), nádraží Plzeň, nádraží Praha. Podobně vtipnej dlouholetej výhled je teď třeba na Plzeň – Nepomuk. A myslím, že je to obdobné prakticky kdekoliv na naší železnici. Neprojedou!
Jako že bude nickolejný provoz jak přes most IQ, tak na trati z Plzně do Budějovic, tak stopka pro Cargo pod Vyšehradem?
To už chybí jen další sesuv u Dalovic, ale to by v tom byl čert, aby to neklaplo.
Druhá glajza na mostu IQ bude tak o dekádu dřív než modernizace Plzeň – Babiny, takže v tomhle bych byl klidný.
171 se nezačala opravovat teď, ale v roce 2019 a a od tý doby nevěřícně koukáme, co se dá 4 roky reknstruovat na 8 kilometrech trati.
Já osobně jsem ale rád, že se to dělá až teď, protože dělat to Správa dřív, vypadalo by to úplně steně z prdele jako betonový koryto na Benešov. Teď jje reálná šance, že to bude vypadat lidsky aspoň za Radotínem dál.
A to říkám jako někdo, kdo po 171 jezdí a zažil tu už úplný absurdní romány.
To ano. Kdyby takhle stavěli těch nějakých 30 km tunelů do Berouna, tak by už dnešní cestující byli na hřbitově…
To se jim tam při ražbě tunelu budou jakože motat vlaky, aby aspoň nějak projely?
No…na začátku a hlavně na konci by se jim asi motaly hodně…
jojo, protoze jses pytlik z cernosic, kterej radsi bude dvacet let trpet, nez tam mit phs (ktera tam stejne bude, jinak hygienicke normy splnit nejde) – mezitim porostlou brectanem.
pozadovat v cr reseni na urovni svycarska znamena o dvacet let predbehnout dobu a efektivne nebyt schopen ve zdejsim prostredi existovat.
takze preju mnoho zdaru s dalsimi folklornimi akcemi na 171, dalsi roky na panelech se striskou z vlniteho laminatu a doufam, ze to aspon v pristim roce dotahnete na nepravomocne uzemko, kuci usaty…
Hmm…Černošice mají to obrovské štěstí, že se rozkládají zrovna na svém místě.
Kdyby to bylo víc na západ, tak by vlak jel jen po okraji, případně tam vůbec nezastavoval.
Tak jasně, to, že je někdo v 11. století založil u brodu přes řeku je vyložený štěstí, vesnice se v tu dobu totiž jinak běžně zakládaly v nedostupných kopcích daleko od cest a vodních toků :)).
Hele, chápu, že coby kovanej šotošuk to nemáte šanci pochopit, ale Černošice jako „trpění“ viděj spíše ty vlhký sny betonářů najebat tam všude PHS, jak to Správa původně vymyslela. A skutečně tam nebudou, lhostejno, zda se tydýti jako vy tetelej pomyšlenim, jak by měly ty zlý Černošice dostat za vyučenou. Naštěstí ale i na Správě nastal posun a vaši mentální sourozenci už tam nehrají prim, takže Správa v současnosti s Černošicema na projektu čile spolupracuje a tuhle spolupráci dává za příklad příkladné participace obce. Teď dokonce nad rámec projektu probíhá studentská soutěž na využití konstrukce starého mostu přes Berounku, která… Číst vice »
Reálně to spojit nešlo, je potřeba se na to dívat realisticky, rozpočet není nafukovací a určitě by nebyly peníze na to aby se Praha Kladno postavilo najednou. Krom toho dva roky výluk to nebude, těch let bude mnohem více. V roce 2025 například kladno – Ruzyně a následovat budou další úseky. Snad jen ten tunel se bude dělat bez dlouhodobé výluky a výluka bude potřeba jen na propojení.
Ale prd, že SŽDC neměla dost peněz. Třebas mádražácký palác v Pardubicích (hotel/školící centrum/…) nemusel spolykat miliardy. A podobných nesmyslných útrat SŽDC je fůra, zvláště za Babišovy vlády.
Stačí si pročíst závěry kontrol NKÚ.
A jak víte, že peníze na opravu nádražní budovy v Pardubicích muže SŽ použít na opravu něčeho jiného?
ROFL
Opravdu, ale už. Ty neustále byrokratické manýry odborníků ze SŽDC, dle Vašeho vzoru, spolehlivě „zabíjí“ obživu většiny nádražáků.
Neboť náš zákazník = náš pán.
Dosavadní návyk na dotační penězovod brzy bude mít smolíka, neboť na dotace pro SŽDC jsme si jako národ vesměs půjčovali od bankéřů.
Ale jestli Vás baví diskutovat ve stylu = fakt teče směrem dolů???… tak Vás v tom ponechám samotného.
Smějete se vlastní neschopnosti odpovědět na otázku?
SŽ je svázána byrokracií, je to státní organizace. Už vám tu někdo psal, že SŽ je úřad, ale vy jste to nějak nepochopil.
Jaký zákazník? SŽ není obchodní společnost.
Jak víte, že jsme si primárně půjčovali na dotace, a ne na něco jiného? Jak to z těch peněz poznáte?
Od jakých bankéřů jsme si půjčovali?
A ty peníze na opravu nádražní budovy v Pardubicích opravdu mohla využít jinde?
Co to znamená „fakt teče směrem dolů“?
Na většinu Vašich otázek jsem konkrétně Vám již opakovaně odpověděl. SŽDC např. dle zákona o SŽDC je státní podnik, tj. firma za účelem zisku. Jaký je NORMÁLNÍ přístup státu ke svým státním podnikům ?= při nevalných hospodářských výsledcích (hluboká ztráta) vyměnit management. Proč konkrétně v SZDC byla obrovská ztráta dlouhodobě sanována dotacemi, to nevím. https://www.euro.cz/clanky/obranu-tizi-statni-podniky-vojenske-opravny-maji-spatne-vysledky/ Opravý výpravní budovy v Pardubicích byla dle dotace z SFDI, čili nešlo použít evropské dotace, neboť tato stavba je zbytečná z hlediska dopravy. viz Plán investiční výstavby na webu SŽDC. Pokud jde o zadlužování kvůli většině železniční dopravy = jde o to, že většina železniční… Číst vice »
Odpovídáte si na co chcete.
cit: „Proč konkrétně v SZDC byla obrovská ztráta dlouhodobě sanována dotacemi, to nevím.“
Kdyby jste otrocky stále netrval na tom, že SŽ je tu za vytvářením zisku, tak by jste to možná pochopil.
Na SŽ se pravidla státního podniku vtahují jen přiměřeně.
ad) Pardubice: Může či nemůže použít ty peníze jinde?
A má železniční doprava (provoz infrastruktury) vydělávat? To je oč tu běží! Vydělávají například silnice, nebo jen poskytují službu (za symbolický poplatek)?
Ideální by bylo aby železniční infrastruktura se obešla bez dotací.
Akorát, že tomuto normálnímu přístupu se nádražáci brání zuby nehty. Kdyby na dráze panoval zdravý rozum, tak by se projevilo, že zhruba 60% sítě SŽDC zajišťuje cca 3% pasažerského přepravního výkonu kolejové dopravy.
Jaktože dotace do těchto tratí neskončily už před 30-ti lety?
A co silniční infrastruktura?
Taky bez dotací?
Dotace do tratí neskončili, protože si stát, na základě politického rozhodnutí, svůj majetek udržuje. Protože ty tratě stále nějakou službu poskytují.
Přesvědčte politiky, aby stát přestal na některých tratích poskytovat služby. Je to na vás. A neříkám, že na některých tratích je to špatně (viz i některé prodané tratě), jen rozporuju váš velký rozsah.
Pokud byly peníze na opravu těch dvou úseků v sérii, pak byly i paralelně – že neumíme investiční peníze převádět mezi roky přece není fyzikální zákon. Co by mohl být větší problém je kapacita stavebních firem, ale věřím, že ty by zrovna tyhle dva úseky dělané najednou nevyčerpaly.
Pořád mi přijde, že zatímco u silnic se některé věci prostě nesmí (na mnoho let vypínat), u železnic je to všem jedno, počínaje správcem železnic.
Protože dráhu jde nahradit silnicí. Opačně to nejde. Časy kdy dráha byla páteří hospodářství jsou v nenávratnu.
Tunel? Che che… Tunel už tam je, jmenuje se metro A. Bohužel.
No jo…ale do něj se asi vlak nevejde…to by museli přirubat…
Realismus sem netahejte. My jsme tady přes pošklebování.
Bude to sice trvat déle, zato to bude stát víc peněz. 🙁
Kdo déle dojí, dvakrát nadojí, Žížalo. Kam teče beton, tam tečou prachy.
Něco mi říká, že z Masatryčky do Kladna se přímo v nejbližších 10 letech nedostaneme…
Tak pojedes sukafonem z 1A z hkavaku 😛
Nepojedeš, páč se nevejde na jednokolejný pomalý Vyšehradský most…
Nebo na nickolejný zřícený Vyšehradský most 😀
s dvema uvratemi…
Praha hl.n. – Hostivice – (Kladno) přes Zličín nemá ani jednu úvrať.
Zatím
Kdyby deset let… Ale zas to není tolik kilometrů jako do Budějic 😀
Mě osobně by tedy ani trochu nevadilo, kdyby se z Kladna do Prahy nedalo dostat vůbec. A prachy bych místo do železnice investoval do odstěhování celý tý rudý díry měkam k Chomutovu, kam dle všech myslitelnejch kritérií patří. Nebo k Bohumínu. A prostor pak využít pro něco smysluplnějšího, než je Kladno – parkoviště, silážní jáma, FVE, deponie stavební suti nebo tak něco.
By mě zajímalo jak chceš Prahu stěhovat k Chomutovu. Dyt se nevejde na náklaďák ani nadrozmer takže asi sotva
please…
Mammoet naloží a uveze všecko!
Jenom teda ten plavební kanál, kterým ta věc popluje, bude poněkud náročnější k projednání.
Vám nějaký Kladeňák přebral holku?
Ne. Já nikdy s žádnou komunistkou nechodil.
Při diagnostice demence je velmi důležité včasné rozpoznání nemoci. Čím dříve je demence rozpoznána a léčena, tím dříve lze zahájit medikamentózní léčbu.
Aha. Vy jste chodil s komunistou a toho vám přebral nějaký Kladeňák! Už je to jasný.
A nebo je to všecko úplně jinak: Jeho pra- měl menší statek a znárodnil mu ho komunista, kladeňák. Protože ten větší statek… no co si budem, skutečný kulak vstoupil do Strany.
Hele, ač Kladno opravdu nemusím, tak ta „rudá díra“ dávno neplatí. Ano, v minulým období komunál i zhnědl, což je to samý jako rudý, ale to była spíš výjimka. Navíc, kdyby odstěhovat, tak spíš Sokolov a tak. Chomutov ještě „ujde“.
Sokolov je šílenost. Jednou jsem tam přišel z Krušných hor a musel jsem volat na infocentrum, kde se mám v Sokolově najíst a nakonec jsem stejně jedl v pivnici.
A ráno v sobotu jsem se tam probudil v hotelu na hlavním náměstí, nádherné počasí a….
nikde nikdo.. to hlavní městské náměstí bylo doslova liduprázdné.
Ale nebojte se. Od roku 2027 se to rozjede všechno a do roku 2040 budeme mít komplet VRT + novostavby na Liberec, Mnichov a Linz. (Sarkasmus)
A o nějaký ten rok později už nebude ani ta „Masaryčka“, protože se trať od Kladna přeloží v rámci NSx k podzemnímu nástupišti na hlaváku.
Nebude nic. Už se budují další dálnice, tunel dostane silniční radiála, k čemu ještě vlaky – aby bylo více dopravy? Na tohle se mělo myslet před 30 lety, další megastavby už to bohužel nezachrání. Navíc, když ty kolejové pořád nějak ignorují dost zdrojů a cílů cest.
A když se má stavět nová železnice do Kladna, tak prtestuješ jak Jihočeské matky.
To nikdy nebude, nebo by musel být takový růst ekonomiky, že by i ti nejchudší brali to samé co v Rakousku. Jsou tady jiné důležité stavby.
Když to bude ještě pár let navíc, na Masaryčku to dojede, ale do -1 patra hlaváku.🤣
Pokud bude prosazena racionální varianta, pak snad. Jinak jen další desetiletí vlhkých snů. Nejméně dalších pár let teď bude převažovat preference silnic, v čemž i trochu lituji pražského radního pro dopravu (do příslušného výboru má být pro jistotu dosazena auto-opozice – kéž by jen pro zmírnění velikášství, ale…).
Ještě stojí za zmínku, že SŽ na svých stránkách publikovala traťové JŘ s platností od 12/3/23, kde jsou vlaky uvedeny jako výchozí/končící na Masarykově nádraží…
To nepřekvapí…
Bohužel je to tak, také jsem se pokoušel najít správný TJR.. Pdf bez datumu, prostě hozeny na web s poznámkou od 12.3 a přitom nic
No jo no…pravá ruka netuší, co dělá ta levá…
Tento biblický příměr měl však zcela kdysi dávno jiný význam. Aplikováno na dopravu by to vypadalo asi tak, že nejen že se staví někde dálnice, ale stejně tak se podporuje i železnice, navíc se s tím nikdo nechlubí, neboť pomoc bližnímu svýmu je základ.
Bylo by dobré hlavně posílit přestup v Hostivici z/na Hlavní nádraží.
Smíchov za chvíli zaříznou taky.
Jojo…s výmluvou že nejsou prachy… 😀
Prošustrováno za 60% sítě SŽDC, která zajišťuje cca 3% pasažerského přepravního výkonu kolejové dopravy.
Tak co byste radši? Autobusy, nebo pasažérské vagonky a lokotky? (Ufff, takhle bych psát dýl nedokázal)
Zdravý rozum.
S pokračováním zadlužování jak za Babiše dopadneme jako národ jak v Řecku = „držkou budem zem rýt“, neboť budeme rádi, když se poskládáme na splátky úroků, neboť úrokové sazby ohromně podražily.
Výmluv netřeba. Hoblování kolejiště kvůli předem nepřipravené spojce a nemožnost pokračovat po mostě, který měl být dávno opraven a nenásilně doplněn, o aktivaci zastávky při Albertově nemluvě, srazí zájem k nule samy.
Most se opravoval několikrát, včetně kolejiště na Vyšehradě a vybudování nového zab. zař. Ale jak chcete vyměnit zrezavělé části a trhliny za provozu, když je most nýtovaný? To tam podle vás naběhnou chlapi s nýtovačkou a ořechama a vymění to?
A jezdit na Smíchově dvojitou úvratí?
Od neděle to tam už také nejede? Nebo se začíná až později?