Z Prahy a Varšavy na Brenner. RegioJet odtajnil jízdní řády lyžařských vlaků do rakouských Alp
RegioJet počítá s vlaky třikrát týdně, pojedou z Prahy a Varšavy, spojí se v Břeclavi.
Společnost RegioJet pokročila se svými plány na zavedení přímých nočních vlaků do lyžařských středisek v Alpách z Česka a Polska. Zveřejnila první návrhy jízdních řádů, které počítají s celkem osmnácti zastávkami v alpských střediscích včetně Zell am See či Kitzbühelu.
Jízdní řád počítá s konceptem spojení dvou vlaků v Břeclavi: jeden vyjede ve 21:55 z Prahy, druhý ve 20:00 z Varšavy. Z Břeclavi pokračují obě soupravy už jako jeden vlak přes Vídeň, Linec a Salcburk do alpských středisek. V Innsbrucku se má souprava opět rozdělit: jedna část bude pokračovat do stanice Brenner, druhá dál na západ do stanice Landeck-Zamst. Vlak tak cestou obslouží řadu lyžařských středisek ve spolkových zemích Salcbursko a Tyrolsko.
Vlak z Prahy má návrh jízdního řádu přes Pardubice a Brno, kvůli výlukovým pracím bude muset asi přes Havlíčkův Brod. Z Varšavy jede přes Ostravu, kde je v 0:24. Na českém území bude zastavovat ještě v Hranicích, Přerově a Otrokovicích, v Břeclavi pak dojde ke spojení s pražskou soupravou.
Podle zveřejněného oznámení má vlak jezdit od poloviny prosince do poloviny dubna třikrát týdně (úterý, pátek, neděle ve směru tam), celková kapacita je až 850 míst. Z Prahy počítá se čtyřmi až osmi vozy, z Varšavy se šesti až třinácti vozy. Jízdní řády pro cestu zpět zatím dopravce nezveřejnil.
O plánu na vlaky do Alp informoval deník Zdopravy.cz na konci května. Majitele RegioJetu Radima Jančuru inspiroval k lyžařským vlakům úspěch vlaků k Jadranu, který ukázal, že řada lidí je místo cesty k moři autem ochotna absolvovat delší cestu vlakem.
„Přes zimu létají chartery mezi Varšavou a Innsbruckem na lyžařské zájezdy, trh tu zjevně existuje. Vlak by mohl být levnější a pohodlnou alternativou,“ dodal Jančura. Chce využít současného boomu nočních vlaků po Evropě.