Z Prahy a Varšavy na Brenner. RegioJet odtajnil jízdní řády lyžařských vlaků do rakouských Alp
Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
RegioJet počítá s vlaky třikrát týdně, pojedou z Prahy a Varšavy, spojí se v Břeclavi.
Divím se, že z Lince nejede přímo na jih a neobslouží docela významný Schladming. Nejel by sice přes Salzburg, ale kdoví, jestli touhle trasou cílí i na rakouské lyžaře, kteří ráno v Salzburgu nasednou a večer přijedou domů.
Zajímavou alternativou by mohlo být rozpojení soupravy už v Salzburgu, s tím že jedna by jela rychlou trasou přes Rosenheim rovnou bez zastavení až do Worglu a dále zastávkově do Landecku, druhá by jela pomalou trasou přes Zell am See a Kitzbuhel a byla by ukončena ve Worglu… Cesta do lokalit kolem Innsbrucku by byla časově o dost zajímavější (o 1h 40min rychlejší).
A možná také škoda že nezastaví i v Otztal Bahnhof, dost významná stanice s návazností na busy do velkého Otztalu
Jako brňák za mne dobré pozdně-večerní spojení z Prahy a svůj potenciál má také jako ranní spojení na letiště ve Vídni.
Brzké ranní spojení na letiště je bídné dokonce i z centra Vídně, první vlak jede 4:15 (ale nejede přes hlavní nádraží), a autobusové spojení je z hlaváku taky spíše k ničemu 🙁 ale při cestě taxíkem proč ne, to už bude ale dražší..
Jj je to borec respekt
Tvl Brixlegg 9:53 🙂 naproti přes Inn, v Kramsachu jsem před 31 lety nastoupil jako pingl, a v Brixleggu jsme občas dobře zapařili:) Jančuru fakt nějak nemusím, ale klobouk dolů co dokázal:)
Ajď to sem zase navezou ten kašel a já budu zase většinu roku jist v práci na ulici…
A te si představte, že se to dostalo i do vězení. Takže by nestačilo ani republiku oplotit a hlídat jak vrahy.
A hlavne my jsme nejhorsi, takze se spis musi bat oni, ze k nim navezeme ten kasel…
Mimo lidské tělo ten virus přežije sotva pár hodin a na přímém slunci ani hodinu. Takže se opravdu nedá skladovat od června do listopadu, aby se pak zase probudil.
Je úplná kravina, že by v listoapdu začal řádit vir navožený v červenci.
Teď je v ČR 64 nových případů za den. To je 0,64 na 100.000 obyvatel.
Takže kvůli každému 1 nakaženému omezit téměř 200.000 lidí? Neblázněte.
Ma kovida na mozku a tahle psychomutace je uz trvala.
Ta zastávka v Linci se mě hodí. Přímé spojení s Ostravou je super. Takže za mě palec nahoru. Jen aby to nezkazil covid nebo restrikce.
Doufám, že pomůžou vakcíny. Nechal jsem se naočkovat, tak snad to k něčemu bude.
Určite. Aj ja, včera. Snáď to pomôže celkovej situácií vo svete 🙂
Já naočkovanej jsem už dlouho a v karanténě jsem byl už od ledna 4x. Pokaždé jsem byl vytrasovan ale covid jsem neměl nikdy a to jsem byl dlouho v kontaktu s nakaženými. Takže je dobře že po injekci se nenakazite, ale karanténa vás stejně nemine.
Škoda že to nejede ještě dál, do Rakouska je to autem fakt kousíček (4-5hod bez problémů), ale ten Brenner je dobrý.
Bod pro Jančuru (nejezdím Regiojetem, nemá jídelní vůz :-))
až to protáhne do Bourg-Saint-Maurice, tak budiz
„Z Varšavy jede přes Ostravu“ – toto slovní spojení vidím poprvé, z Varšavy se vždycky jezdilo přes Bohumín.
Mimochodem jaký důvod je nezastavení v této uzlové ŽST?
Má jet přes Rybnik, z toho usuzuji, že pojede před Chałupki – Vrbice a Bohumín úplně vynechá.
Musel by se točit, neb jede přes Chalupki
A kudy jinudy by jel z Polska do Břeclavi s elektrickou lokomotivou? Přes Ostravu a Přerov. Variantně Brno, nebo Staré Město u Uh. H.
Lichkov – Ústí nad Orlicí – Brno
Z Varšavy jede přes Ostravu a vezme to přes Lichkov, jo?
Nápad mi příjde fajn. Ještě jeden technickej detail… Pokud se vlak bude v Innsbrucku nebo okolí ještě rozpojovat, bude asi potřeba, aby měl v Inns RJ k dispozici další lokomotivu. Neví někdo, jestli to bude řešit vlastní nebo sjedná jiného dopravce?
Bude mít jednu svoji a druhou bude půjčovat
Hm, takže oba úseky jak z Varšavy, tak z Prahy, se budou skládat ze dvou částí jedoucích do Brenneru a Landecku, tzn. dohromady čtyři různé části? To pak bude v Innsbrucku dost složitá rozpojovací operace (dle jízdního řádu v pěti minutách), ne?
Nemůžou to přerovnat at už v Břeclavi? Minimálně ta část od Prahy tam na to má dost času.
Nechci ryt , ale nevolil už před lety do Alp lyžaře sněžný expres odněkud z nederlandu do Rakous? Myslím, že jsem jej fotil …
Fandím tomu, ale v zimě je podstatně větší riziko komplikací s Covidem než v létě, takže kdo ví jak to dopadne 🙁
Nevyjedou!
Příští rok snad…ale… 😀
Já si myslím, že už to snad nebude tak horké. Očkování funguje. Neproočkované školy a mladí budou problém.. Ale to je jejich volba.
Nech se vopichat treba 10x tou srackou, Honzo, ale deti do toho netahej!
Škoda, že není i letní přímý spoj někam do Tyrolska. Třeba s možností vozit kola – to by byla paráda 👍
Třeba časem bude. 🙂 Ale chápu dopravce, že chce začít hlavně zimou a v létě se stejnými vozy jezdit do Chorvatska.
Aby se využily.
Už proto, že ty jeho Měcholupy nebudou nafukovací…
Už Jančurovi v úspěších chybí jenom naučit náklad jezdit vlakem 🙂
To mu nechybí. Lokomotivy RegioJetu se už běžně objevují i na nákladních vlacích.
Jenom postrk a v krizi. A to i v Německu . To reagoval hodně dobře . Já myslel spíš ideálně RoLa případně brücky nebo návěsy jako tranzit H,SK po Břeclav do Německa aby to vyšlo v noci na pauzu .
Škoda že nebude i nějaká letní varianta. Velká část lidí by pak v létě vyměnila Tatry za Alpy. Tak snad příště, sice nejsem nějaký extra příznivec RegioJetu ale tomuhle fandím, noční vlaky mají pořád obrovský potenciál zvlášť pro lidi co nemají auto, ale i pro ně. Jsem zvědavý kam půjde dál, je tu už Chorvatsko/Alpy/Brusel a Amsterdam pak možná Kodaň? Baltské moře? Bylo by fajn třeba i spojení Prahy s Frankfurtem ať už kvůli letišti ve Frankfurtu tak následné cesty do Francie, i když už díky tomu nočnímu spojení do Bruselu se člověk do Paříže dostane jen s jedním přestupem.
Ljubljana, Bukurešť, Mnichov tyto města už mají taky návrh JŘ
Na Kodaň a Stockholm afaik jezdí noční vlak z Berlína.
Já auto mám. I žena má svoje. Ale netroufáme si z Ms kraje do Alp ani Jugošky. Takže určitě využiji vlak. A myslím že v tom nejsem sám. Pak jsou destinace na letadlo. Takže palec nahoru a hodně štěstí. 👍😀👍😀
Nejste sami. I naše auto trpělivě čeká na nádraží, až přijedeme vlakem od Jadranu. Autovůz sem Radim nevozí a do tašky ani kufru se nám holt nevejde. Asi máme malou tašku ☺
Tak to bych vrátil papíry. Do Alp je to brnkačka a nádherná cesta, minimálně od Voralpenkreuzu. Akorát vopruz na A12 kolem Wiesingu (sjezd do Zillertalu).
Tak do Alp se to jeste dá, ale na Jadran bych nejel ani já, protože žena nejezdí a spát někde po cestě na parkovišti? To už mi přijde ten vlak přijatelnější varianta (i když to žádná idylka taky nebude, nedělám si iluze)
Kam dál? Já se osobně moc těším na rozpojování v Larisse Volos/Atény. Už aby nám Číňani dostavěli trať. Chorvati mě neberou (nejsem rasista, ale… :))
Z Prahy do Lince a Salzburgu pres Brno a Viden???
Když člověk večer nastoupí, ráno vystoupí a zaplatí přiměřenou částku za jízdenku, je uplně jedno, kudy se jede.
To nerozporuji,
Je to hlavně pojistka proti výlukám na trase Praha – České Budějovice, které ještě budou nějakou dobu trvat. Je lepší jet odklonem delší trasou, než s celou bagáží přestupovat do náhradního autobusu a pak zase zpět do vlaku.
To tak nejak chapu, jen je to o 3h vice nez primejsi trasa, mj. ty vyluky jsou i na trati Praha-Brno…
Tam je příští rok hotovo, mimo nemase.
A to bude kdy?
Neni to lepsi tahnout z Pardubic pres Prahu, Tabor a Budejovice, to mi prijde mnohel lepsi…
Až bude hotová dvoukolejka a skončí výluky, možná to bude opravdu lepší.
Jenže trať 196 bude jednokolejná asi navždy, takže dvoukolejka do z Prahy do Českých Budějovic v tomto ohledu asi moc nepomůže.
To sice ano, ale trať 220 je podstatně víc vytížená. Na trati 196 je možné vzhledem k menšímu počtu vlaků plánovat výluky tak, aby to do jízdy tohoto vlaku nezasáhlo.
Podívejte se na čas, ve kterém ten vlak jede. Myslíte, že na této trati je natřískáno i v tyto časy? Dle mě by projel úplně v pohodě. Nicméně zatím jezdí tak, jak jezdí, ale pro snížení nákladů bych řekl, že až bude na koridoru hotovo, tak by mohl klidně vlak z Varšavy přijet do Prahy, tady připojit pár vagónů a pokračovat dál na jih přes Budějovice.
Je tady ještě jeden háček – jak obsloužíte Brno?
R8 a R12 😀
mozna vam … nicmene jancura pro to ma zrejme duvody .
tipl bych, zd zen hlavni je, ze pres linz je to moc kratke a byl bys tam moc brzo – to pak postrada smysl vlak.
doporcujiji se podivat ma trasovani nocnich vlaku v evrope – to vam bude prechazet zrak
Má snad v Pardubicích zázemí?
Jestli chce obsloužit Brno…
Jenže tu pražskou větev bude hezky přiživovat pozdně večerní Brno (a taky nástup na lyže v Brně) a late-night Praha-Vídeň. Přibude spoj na lince, kterou už provozuje.
Martine, přečtěte si prosím můj příspěvek o něco níže…. představte si, že noční vlak Praha-Curych dokonce dělal kolem Frankfurtu kolečko a stavěl ve Frankfurtu dvakrát (už si nepamatuji přesně, cca 1-2 h rozdíl v čase zastavení), ono u nočního vlaku fakt nedává smysl vyrazit ve 23:55 a dojet ve 3:45. ještě doplním jedním z důvodů takového trasování bude možnost spojit vlak od Varšavy a od Prahy, při potřebě jet před Tá-ČB by buď musel vypravit dva vlaky (rostou náklady) nebo jeden z nich odpískat, určitě rovněž pro ČR část využije nějaký vnitrostátní vlak, byť to už za šťastné nepovažuji, ale… Číst vice »
Holt dělá cestu okolo světa…
To by bylo zajímavý i pro cestu na Gardu v letní sezóně, nebo obecně do těch míst, kdyby to vozilo kola…
klidne me ukamenujte, ale tento paskvil nebude mit uspech. Uvazovalo se o tom jiz loni, ale Jancura si ted dost veri, jenze nebere v uvahu:
a) lyzar neni koupat – vyzaduje diametralne jiny servis
b) dane spojeni s PL se cechum libit opravdu nebude
c) casova poloha jizdy tam je vhodna akorat pro polaky, uz i cas odjezdu z OVY je dost na hrane
d) z nadrazi pojedu jak? bus vsech ck vas vylozi u ubytovani
e) viz a) spousta lyzaru pojede i dale autem…
K námitce A – v čem je ten servis diametrálně jiný, kromě přepravy lyží nebo lyžařského vybavení? Pokud bude problém to naskládat do kupé, není problém zařadit zavazadlový vůz. Jančura už umí kombinaci lehátkového vozu a prostoru pro jízdní kola (vůz BDcm). Může se to naučit i u lyží.
Námitka B je úplně mimo. Nechápu tu českou averzi vůči Polákům, sám jsem v Polsku neměl žádný problém.
Námitka D je úplně mimo také. Zkušenosti z Chorvatska nasvědčují, že Jančura určitě vypraví i nějaké návazné autobusové spoje.
Taky jsem zažil rozjařené , uřvané a nepříjemné Poláky . Ale ani ožralý Němec nebo Dán není terno . Než národnostně bych řekl , že je to spíše o psychice , kdy buď mladí nevybouření nebo straší co dostali doma vycházku na výlet jsou jak z divokých vajec .
A to že spousta lyžařů pojede autem je nepopiratelné , ale toto je hodně dobrý pokus o bussines a snad mu vyjde
„spousta lyzaru pojede i dale autem“
jako „ultra šotouš“ si dovolím opět předložit návrh na ukončení výstavby a údržby silnic, zejména dálnic, spousta lidí totiž i nadále pojede vlakem nebo i nadále poletí letadlem, tak k čemu silnice???
Rozhodopádně. Jediné opravy D a I/xy budou spočívat v doplnění mýtných bran na nájezdy, sjezdy, a křižovatky…
A mýto budou platit veškerá vozidla (tedy i autobusy) jako mocninu poh. hmotnosti v tunách (krát počet km).
„b) dane spojeni s PL se cechum libit opravdu nebude“
Tahle pitomost tě napadla jak? 😀 Fakt bych se to rád dozvěděl i s vysvětlením (klidně obsáhlejším), děkuji. 😀 🙂
Tak mu to rychlé běžte říct! Určitě si Jančura a jeho tým plácne do čela, jací jsou to blbci a dají Vám velkou odměnu, že díky Vaší radě neztratí miliony!
b) něco takového může napsat jen někdo koho se to vůbec netýká. Předpokládám že lidi z Ostravska s tím fakt problém mít nebudou protože kontakt s Poláky je jejich každodenní realitou.
Možná to myslel opačně , aby Češi neobtěžovali ….. 🙂
Leda tak.
Aby jim do země, kde jsou i zárodky VRT neproudili humanoidi ze země, která opravuje opravuje a nic neopraví (D1), a nějaká VRT nikdy nevznikne.
Nemusíme tě lamentovat nám by stačilo kdybys držel svou šťouravou českou hubu. Jančura patří už léta mezi nejschopnější (nejen) zdejší podnikatele a nepotřebuje tvé „rady.
Blbý mobil mi svévolně změnil kamenovat na lamentovat!!
Šťouravá ceska huba….to je vynikající, naprosto výstižné a zobecnitelne slovní spojení pro podobné jako rto…..
Hmm. To jsem zvědavý, jak se vypořádá s tímhle: https://necyklopedie.org/wiki/Necyklopedie:NecyLeaks/Tajn%C3%BD_rozkaz_ministra_dopravy
Upozorňuji, že žaloba by nebyla ta správná cesta…
Vy hledáte způsob jak by to nešlo, ale tady se nabízí varianta jak by to šlo. Vše ostatní je jen o lidech a o penězích.
A: když nabízí zimní vlak, asi už má vymyšlený servis.
B:bude se jim líbit cena.
C: časová poloha je výhodná jak pro Čechy,tak pro Moraváky.
Jde o to jen chtít.
D:Asi jste nikdy nejel v Rakousku busem ,od nádraží jich jezdí hodně, často a pravidelně.
E:Je to jejich volba.
Tisíce Poláků jezdí do Alp na lyže jako turisté. Desetitisíce Poláků v Alpách a zastávkách po trase pracují. Zájem o ten vlak bude. Zejména ze strany Poláků.
V tom jste jak se říká trefil hřebík na hlavičku.
A teď už se ozvou jen hřebíčky bez hlaviček 😀
Parada! 🙂 Este spravit vlak aj zo Slovenska, urcite bude dopyt 🙂 Uzivilo by sa aj spojenie k nadhernym svahom do Bourg St. Maurice do francuzskeho narodneho parku Vanoise kde je asi 1500 km zjazdoviek (Val d’Isere, Les Arcs, La Plagne, Courchevel, Tignes, Meribel, Val Thorens). Len jedno nechapem. Preco vlak nestoji v Otztali kde je 300 km zjazdoviek (da sa potom prestupit na autobus). Prepojenie Otztalu a Pitztalu asi nebude tak skoro kvoli ekologom.
Otztal je až za Innsbruckem. Tedy by to znamenalo prodloužení trasy a patrně i problém s obratem soupravy (méně volných odstavných kolejí, než v Innsbrucku).
Ötztal je před Imstem. Taky nechápu, proč ten vlak nemůže zastavit i na Ötztal Bahnhof, protože to údolí je určitě atraktivnější, než Pitztal, kam se jede z Imstu. Landeck dobrý – odtud je přístupný celý Paznauntal a do St. Antonu taky kousek.
Zell am See vypadá dost „použitelně“! 🙂
Nádraží skutečně v lyžařském středisku (tedy nutné jen krátké místní přískoky „MHD“) a čas příjezdu také velmi rozumný – ne příliš brzo ráno a zároveň akorát vhodný k tomu být ve správný čas „na kopci“… 🙂
Připouštím, že bych mohl jet na lyže vlakem, ale pro Moravu je ten odjezdový noční čas dost o ničem. No a cíl bych raději viděl až za Brenerem, dejme tomu s návazným autobusem do Val Gardena a do Val di Fiemme. Do Rakouska někam za Salzburg to autem dokodrcám hravě zá pár hodin, klidně i přes sobotu, na to vlak nepotřebuji.
Já si myslím, že to až tak nevadí. Třeba odjezd v 0:26 z Ostravy je celkem v pohodě, akorát zůstanete trochu déle vzhůru, než půjdete spát.
A ještě dodám, že bych se za tímto účelem sčuchnul s cestovkama, které to do těchto oblastí ve velkém prodávají. Nev-dama atd. A míchat nás s polákama, tak tomu bych se naopak obloukem vyhnul bo mentálně jsme obojí národové někde poměrně dost jinde:-)
Já jsem s Poláky neměl nejmenší problém, jsou to fajn lidi. Mám rád Polsko.
No jo, jenže tady se jede národnostní propaganda o zaostalém polsku a vztek nad tím, že oni nám kradou dálnice, jinak by je přece neměli hotové.
V Polsku se taky najdou lidi s podobným antagonismem Čechů. To je všude a řekl bych, že to je přirozené.
proč by pro čechy bylo nepoužitelné? u nočního vlaku nejenže nevadí delší doba jízdy, ale naopak je to do určité hranice plus, a že je to na km dál, to už je na Jančurovi, aby se popral se stanovením přijatelné ceny….. km v podstatě nemusí cestující zajímat!!!
Odjezd po půlnoci (Brno, Ostrava) je pro hodně lidí dost pozdě.
To si nemyslim, když děláš noční taky nespíš
Já ne, ale děti třeba na prvním stupni ZŠ obyčejně už ano.
A Česká Třebová opět nic.
Zřejmě tam Regiojet nevidí potenciál cestujících. Železniční uzel je tam významný, ale spádovost cestujících mimo držitelů režijních karet z různých společností je otázkou.
Česká Třebová bude v budoucnu ráda že tam vůbec budou zastavovat Ex a R.
I když pravda je, že R19 bude zkrácena na úsek Č. Třebová – Brno. Bude se ale jednat o spěšné vlaky, nikoliv rychlíky)
OMG, buďte rádi, že v té díře staví to, co tam staví. Není to ani okresní město…
Pokud někdo takhle pojede si na den zalyžovat, tak asi paráda. Příjezd kolem 9 třeba do toho Kitzbühlu, proč ne. Pak pěkně celej den na svahu. Na večeři a do vlaku. To mi přijde jako fajn myšlenka. Na týdenní dovolenou si to ale tak dobře představit už neumím. Když někde přijedu, tak se chcu přece jen ubytovat a tak dále. Akorát že, v 10 hodin Vás podle mě skoro nikdo nikde neubytuje. Možná někde v hotelu si můžete na recepci odložit zavazadla, na záchodě se převlíct a jít lyžovat. U apartmánu není ani toto možný. Takže na týdenní dovolenou si… Číst vice »
Souhlasím, pokud člověk jede s rodinou, tak prostě první den nelyžuje a chce se v klidu ubytovat. Stejně jako poslední. Na toto bohužel je pro většinu lůepší denní přesun. Jo kdyby to dojelo až do Itošky, nebo k žabožroutům, to už by byla jiná.
Kdo umí umí, kdo neumí a zasekl se v minulém století (předražené mezinárodní tarify, systém příplatků a nesmyslů…) jen čumí :).. RJ naučí lidi jezdit na dovolenou vlakem, tedy to, co CD za dobu své existence nedokázaly 🙂
Však je to dobře, konečně RJ začal dělat něco užitečného a ne jenom kopat kolem sebe, jak mu všichni hází klacky pod nohy. Jak ho moc nemusím, tak některý z plánovaných spojů, pokud skutečně vyjedou a udrží se, rád využiju.
RJ toho pro „českou železnici“ už udělal užitečného dost.
Souhlas, nebýt RJ, tak se mezi Prahou a Ostravou dal jezdí za 700 Kč v Beckach či o něco přijatelnější Beer a podobných srotech, alternativou by bylo „super luxusní super ciity pendolino“ s nehorwznym příplatkem 200kc,jako tomu bylo v roce 2007 :-).. Díky rj se lidi učí jezdit vlakem, a to i CD, které jsou nuceny tam, kde jsou ohroženy konkurenci, své služby měnit k lepsimu(a nutno podotknout že často k lepšímu, než u RJ :))
Jasne, jasne, mate pravdu, na jinych trasach, kde RJ nejezdi nebo jezdi par let, jsou vlaky CD katastrofalni, samy srot, treba railjet, zejo.
Nic kromě railjetu tam nemáte? Dokud budete provozovat hnus jménem Bdt, byť jen na jedné jediné trati, nemáte na tento argument nárok 🙂
No jsou, to máte svatou pravdu. Třeba R17.
Jezdilo se nejčastěji na KMB a to 700 Kč nebylo, ale se zbytkem souhlas. Lyžařský vlak do Rakouska je spíš třešňička na dortu v zásluhách R. Jančury spíš než by tím začal…
Za 700,-Kč ne…jen 560,-Kč 😀
Třeba že konečně vypadne ze Smíchova… 😀
Tak to je, dohoda zněla jasně…
Jak a dohoda?
Plně s Vámi souhlasím,určitě vyuziji
Trošku se to nepovedlo. protože v minulém století vlaky po Evropě jezdily více
V minulém století také u nás nebylo 6 milionů aut na 10 milionů obyvatel
Klid…i to je řešitelné.
Až budete ve Vídni, podívejte se na jejich SPZ…
Domníváte se, že by TO RJ dokázal, pokud by měnil každý rok vrcholového managera. Zatímco u čele RJ je stále jedna a tatáž osoba, tak v čele ČD se střídalo několik postaviček. Kolik z nich bylo „obchodníkem“ … Generálním ředitelem s „obchodním“ myšlením byl ing. Rudolf Mládek – SC Manažer Ostrava – Praha, SC Mladý svět Zlín – Praha … pak zašly na úbytě … nechci spekulovat, ale projekt autovlaku do Popradu mohl být také Mládkovým dědictvím … Místo Mládka nastoupil ing. Vladimír Sosna a na pokyn ministra Římana se začalo šetřit … Po volbách 1998 nastoupil ing. Zelený, za… Číst vice »
S lehkou nadsázkou, každý zkostnatělý korporát kdysi začínal jako malá, pružná firma s nápadem. ČD jsou moloch a já nemám problém s tím, když jeho vedení nechce marnit čas s pár vlaky, které by v podmínkách CD stejně nebyly ziskové, když i Jančura loni na Jadranu, navzdory levným ojetinam a brigádníkům jako personálu, vydělal pouhé 4 mil Kč. To je pro CD totálně nezajímavé v porovnání s úsilím i rizikem. Na to, ze nemá žádný smysl snažit se pochytat všechny ryby, už přišla spousta daleko chytřejších firem. Fandím Jancurovi, ať se mu to ujme, a držím palce CD, ať se… Číst vice »
Zisk 4 miliony Kč je sice celkem malý, ale pro RegioJet to znamenalo obrovskou reklamu. A to je hlavní, kvůli čemu se ten vlak do Chorvatska zaváděl.
Přesně tak. O Regiojetu se při vyjetí psalo téměř všude i v Evropě. A on se tak dostal do podvědomí, což mu pomůže v expanzi na zahraničních trzích.
O vlacích na Jadran se psalo i v amerických novinách . Jen nevím , zda průměrný Američan bez mapy dokázal rozkličovat odkud kam to vůbec ten vlak jel. Ale udržel zaměstnanost , něco vydělal a reklama na žlutou jako bonus je špička
K těm veřejným zakázkám – ano, RJ má volnější ruce v nákupu než ČD. Ovšem proto, že to jsou jejich peníze, ČD jako státní podnik (ano, je to a.s.) holt jednou nakládají s penězi poplatníků a podle toho se musí chovat, no. Nutnost vypisovat na vše výběrka je nepochybně podnikatelská nevýhoda, ovšem zase mají tu výhodu, že v podstatě nemůžou zkrachovat. Je to něco za něco a je to podle mě tak správně. A teda k tomu, že něco nezajímá kriminálku… Výběrové řízení nemusí být na nejnižší cenu, může být na poměr „cena/výkon“. Je to o tom si dobře nastavit… Číst vice »
Že jo.
Až budou všechny MV (tj. kategorie – mezistátní vlaky) jezdit na komerční riziko, tak to bude jednoduché. Prostě se to rozpočítá podle počtu víz…
Ten RJ jede, CD si musí trhat vlasy, že purusili všechny možné noční spoje. 😂
Business ČD stojí na dotované dopravě, tyhle zájezdové spoje je podle mě vůbec netrápí.
V tuhle chvíli už spíš PKP Intercity. 😀 Ty potřebujou konkurenci jako prase drbání.
Proč? To množství různých parafrází Bmz a Bmpz vám nestačí?
Asi zřejmě k vůli ceny, PKPIC má de facto monopol, tak se cenové chovají jako CD, když byly ve stejné luxusní situaci
Tady je těch plánovaných vlaků více, mimo jiné vlak z Prahy na Brenner přes ČB nebo z Berlína přes Prahu a Vídeň do Lublaně/Záhřebu.
https://schienencontrol.gv.at/files/1-Homepage-Schienen-Control/1b-Wettbewerbsregulierung/Veroeffentlichungen/Aktuelles/Antrag%20RegioJet%2C%20a.s..pdf
Odkaz prostým kliknutím nefunguje. Ale když to zkopíruji i s tím ..pdf do adresního řádku, tak to funguje.
Mně se asi nejvíc líbí vlak Mnichov – Bukurešť. Do Rumunska jsem se chtěl podívat už dlouho, posledně mi to překazil covid. Tak snad někdy v brzké budoucnosti to vyjde…
To je parada, vdaka za link.
V clanku chyba, ze je to az od konca 2022, tak tento rok snad to Polsko a na jar Brusel.
Do Linze přes Břeclav…OK.
Jj, jak jinak třeba od Olmíku nebo Ostravy
Pro Moraváky možná, pro Čechy nepoužitelné 🙁
Proč nepoužitelné? Sice bude Čech rychle v Linci, ale pak co, budit se v 5 ráno v lyžařském středisku? Kdo tam chce být rychleji, asi nepojede nočním vlakem.
Ještě je v plánu alternativa přes Budějce. Praha 22:15, Tábor 23:35, ČB 0:20, Linz 2:15, dál směr Brennero 8:00 a zpátky Linz 2:25, ČB 4:20, Tábor 5:20, Praha hl.n. 6:40. Odkaz je nahoře v diskuzi. 🙂
Co na to Marcel Štancl??
Už sepisuje žádost o prodloužení vlaku Berlín – Ljubljana/Zagreb do Ploče.
ŽESNAD – poplach!
Není to u nočního vlaku uplně jedno…? 😀
Relevantní je v tomhle případě přeci jen to, jestli mi vyhovuje čas odjezdu a příjezdu, to kudy je vlak trasován mě přeci vůbec trápit nemusí, když jsou pro mě výše uvedené časy optimální… 😉
To má ten vlak z Varšavy jet přes Prahu?