Po úspěchu vlaků k Jadranu plánuje RegioJet lyžařské spoje do Alp

Lokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: BombardierLokomotiva Bombardier TRAXX MS3 v barvách RegioJetu. Foto: Bombardier

Základem nové linky má být trasa Varšava – Innsbruck.

Společnost RegioJet připravuje možná už na letošní zimu zavedení přímých nočních vlaků do rakouských lyžařských středisek. Cestujícím chce nabídnout cestu bez nutnosti řízení například přes noc.

Podle majitele RegioJetu Radima Jančury by základem nočního vlaku mělo být spojení z Varšavy do Innsbrucku přes Bohumín a Břeclav. „Přes zimu létají chartery mezi Varšavou a Innsbruckem na lyžařské zájezdy, trh tu zjevně existuje. Vlak by mohl být levnější a pohodlnou alternativou,“ dodal Jančura. Chce využít současného boomu nočních vlaků po Evropě.

Otazníky zatím zůstávají ohledně spojení z Čech. Zastavovat bude v Ostravě či Břeclavi, z Prahy ale velká část lidí jezdí do Tyrolska většinou autem nebo autobusem, i přímý vlak by byl v cílové destinaci příliš brzy na to, aby se lidé vyspali. „Zvažujeme variantu, že by z Prahy jel do Břeclavi, kde by se vozy připojily k soupravě z Varšavy,“ dodal Jančura. O spolupráci chce jednat přímo s rakouskými lyžařskými středisky.

Již loni získal RegioJet oprávnění k provozu vlaků z Polska, plánoval otevření trasy do Přemyšle na polsko-ukrajinské hranici. Ke spuštění kvůli pandemii zatím nedošlo. „Linku máme připravenu a věříme, že ji otevřeme ještě letos,“ dodal Jančura.

Jančuru k lyžařským vlakům inspiroval loňský úspěch vlaků k Jadranu, který ukázal, že řada lidí je místo cesty k moři autem ochotna absolvovat delší cestu vlakem. RegioJet už oznámil plán na vstup na další noční linky, nejpozději v prosinci příštího roku spustí noční spojení do Nizozemska a Belgie.

Tagy RegioJet Top
218 komentářů