Z Polska do Česka a zpět. Po letech na jihu Čech prodal dopravce motoráky Kolzam zpět do země původu

Jde o dva z celkem jedenácti vyrobených vozů.
Společnost GW Jihotrans, pod kterou patří železniční dopravce GW Train Regio, se po šesti letech zbavila dvou motorových vozů Kolzam SA 109.
V roce 2019 je zakoupila v Polsku za cenu autobusu. I když se je podařilo dostat do provozuschopného stavu včetně schválení v Česku, nakonec zůstaly většinu času odstavené. Dopravci do jeho konceptu provozu na regionálních tratích nezapadly.
Prodej obou motorových vozů potvrdil deníku Zdopravy.cz předseda představenstva Peter Bosáček. „Oba vozy jsou už v Polsku u nového majitele,“ řekl Bosáček.
Novým majitelem se stala společnost Serwis Pojazdów Szynowych, jedna z polských firem zabývající se opravou a modernizací kolejových vozidel. České veřejnosti se stala známou při nedávné aféře, při které odhalila záměrný zásah polského výrobce Newag do jednotek Impuls.
Dva motoráky za cenu nového autobusu. GW Train koupil v Polsku raritní vozy
Kde se motorové vozy objeví není ještě jasné. V oboru se mluví o nasazení v Dolním Slezsku, stejná firma provedla modernizaci těchto vozů pro Koleje Dolnośląskie.
Motorové vozy SA109 vyráběla společnost Kolzam, po jejím krachu převzala produkci společnost Fablok. Svojí velikostí jsou podobné českým regionovám, i když mají méně míst k sezení: 73. Jezdí ale rychleji, schválené jsou na stokilometrovou rychlost. Mají bezbariérové WC. Celkem se jich vyrobilo jen jedenáct kusů. Prodaná vozidla od GW Train Regio jsou z roku 2005 a 2012.