Z plateb za povinné slevy se státu od dopravců vrátí jen zlomek, ukazují čísla ČD
Cestující ve vlaku Českých drah. Pramen: České dráhy
Byl to jeden z argumentů vlády, když schvalovala povinné slevy pro děti, studenty a seniory. Podle jejích plánů se velká
Slevy nejsou drahé, jenom stát je chudý.
Ach jo…To tu fakt pude článek na toto téma.každý den?Chápu vaši nasra**st slevami,která je stejně velká,jako ta moje,ale tohle už je fakt na hlavu to tu každý den číst.Měl jsem tenhle web rád,ale pořád omílat jedno téma,z toho 3/4 článlu ctrlc ctrl v toho predchoziho?To už je trochu moc i na mě 😀
Myslím, že minimálně měsíc budete mít klid. a 3/4 vypadají myslím jinak:-)
Dobrý den, pane Sůro,
je někde veřejná metodika, o které píšete? „Podle nové metodiky přitom může být marže ještě vyšší, až 7,5 % z vložených aktiv.“
Ministerstvo si nechávalo zpracovávat metodiku https://smlouvy.gov.cz/smlouva/3775016 pro stanovení prokazatelné ztráty, ale nejsem si jistý, jestli je už hotová a veřejná.
Děkuji
VK
Těch 40 milionů je trochu zavádějící číslo, jelikož se vztahuje jen na objednávku MD. Nevíme tedy, kolik bude „překompenzace” v případě regionální dopravy, kterou platí kraje..
Asi tak.. pro porovnání by bylo třeba uvést částku z celkové kompenzace za státem nařízené slevy se týkalo dálkové dopravy. A za kraje se ten „zlomek“ bude jejspíš dost lišit přitiže jde vesměs o spoje na objednávku krajů,kdežto v dálkové je dost linek na komerční riziko…. Ostatně I zlomek může být velký podíl třeba 9/10.: Neříkám ře to tak bude -bude to třeba třetina (a to je stejně kvalitativní odhad jako učinil p. Sůra v článku) , prostě výrok „jen zlomek“ evokuje zcela zcestně jen jakési minimum a to mi přijde manipulativní ..
Pokud došlo k nárůstu počtu cestujících jen o cca 4%, tak je jasné, že se to v úhradě prokazatelné ztráty významně neprojeví.
Dopravce od studenta dostal dříve i nyní „100 Kč“, rozdíl je jen v tom kolik z té částky dával studentovi stát a kolik student platil ze svého. To na úhradu prokazatelné ztráty nemá vliv.
Celé to byla kravina, ale hned to zase zrušit nemůžou, to by jaksi „nevypadaly dobře jejich manažerské schopnosti“ a některé voliče své sekty by mohli ztratit. Co teď s tím?
Kdo by to byl čekal, že ČD dostane nejvíce, když má největší podíl na trhu. To je tedy informace roku, pane Sůro…
Text je poněkud o něčem jiném než o tom, kdo dostane nejvíce. Logicky jsem zeptal největšího hráče, jak velké překompenzace budou.
ano, ale jde o to, jak to vyzní…Stačilo napsal, že jste se dotazoval u ČD, která má X% vozby v ČR, tedy stále ze všech dopravců nejvíce a tím logicky i dostane nejvíce…Jde jen o formulaci, protože ne všichni si výše uvedené uvědomují.
Předpokládám, že většina našich čtenářů je inteligentních.
Článek je pěkný a vyvážený, ale zrovna informace o tržním podílu v něm chybí. Předpokládejte, že tento článek musí pochopit i člověk, který se o železnici nezajímá. Podívejte se na BBC, jak opakuje v článcích „naprosto jasné informace“. A říci p. Komínkovi, že není inteligentní, je prostě sprosťárna.
A jak chcete tržní podíl počítat? Kompenzace se týkají i autobusů. V textu je jasně uvedeno, že ČD očekávají zhruba dvě miliardy z šesti miliard odhadovaných. Mám tam psát ještě procento, kolik to činí? O panu Komínkovi jsem nic neuvedl, pouze jsem uvedl to, že předpokládám, že většina čtenářů je inteligentních. Za tím si stojím.
Takže házíte čísly bez zasazení do kontextu. P. Komínek věcně navrhl, co by bylo vhodné doplnit, a vy zareagujete „většina našich čtenářů je inteligentních“. Dost výrazně naznačeno, že p. Komínka mezi inteligentní nepočítáte. Při vašem vzdělání jistě víte, že otázka v diskusi znamená snahu získat navrch.
Ježíš, to je největší chyba novináře psát tak, že si myslí, že je čtenář inteligentní. Je potřeba to psát polopaticky. Neb jak pravil klasik: co čtenář, to blbec 😀
Mne by dost zajímalo kolik vrátí Radim. A taky jak se MD dívá na ty kejkle paštikáře s 25% bonusem a Radima s třídou, kdy byznys s Bohemkou v ceně je dvojka…
Nevrací nic, nemá jedinou linku v závazku. Byznys Bohemkou v ceně není dvojka.
Na idnesu je dneska.clanek o tom, ze ceske deti sice umi cist, ale vyznam textu nechapu.
Koukam, ze se to netyka jen deti
Já měl za to, že při dotovaných cenách za jízdné platí: více cestujících=vyšší náklady. Více vozů, více údržby, více personálu, více odsávaček na vakuové WC (viz Třebová) protože se náklady z jízdného nezaplatí. (Nemyslím tím komerční vlaky za skutečně komerční jízdné). Ale asi to je jinak. Dobrá
Roman Svačina: Předpoklad byl, že vlaky jezdí zpravidla poloprázdné, tedy že při předpokládaném zvýšení počtu cestujících nebude potřeba obvykle přidávat další vagony či jednotky.
Druhou věcí je, že mimo kilometrického jízdného (maximální cena povolená MD) jsou možné různé třídy a ceníky, jako bylo např. akční jízdné, kde je cena významně nižší než u kilometrického tarifu. A pak záleží, jestli riziko tržeb je na straně objednatele nebo dopravce.
Riziko tržeb…pojedu z Třebové třeba do Karviné. Koupím si jízdenku na celou cestu u ČD. Z Třebové do Zábřehu pojedu Os. Česká Třebová-Tatenice jede vlak na objednávku pardubického kraje. Tatenice-Zábřeh vlak jede na objednávku olomouckého kraje. V Zábřehu sednu na Varsovia a ta je na komerční riziko Praha-Ostrava. V úseku Ostrava-Bohumin vlak jede na objednávku MD. No a v Bohumíně sednu na Os, který jede na objednávku MS kraje. Tak jsem během jizdY podojil 3 kraje,MD a dopravce.Jak se podělí o mé peníze za cestu a pozná dopravce jak jsem využil jízdenku? Já to nechápu.
Vy znáte někoho, kdo by byl ochoten takhle masochisticky cestovat, když existuje přímé spojení?
Osobně jezdím Hoštejn-Karvina… takže z mého příspěvku si stačí odmyslet úsek Třebová-Tatenice.
Když by mi stačilo být v Karviné až o půl jedné odpoledne, tak bych jel přímým spojem. A o tom to je. Jak dopravce pozná, zda jsem jel Varsovii s přestupy, nebo Ostravanem přímo? A podle čeho tedy vyčísli náklady na komerční vlak? Já to jen nechápu
Pd toho se ty lístky načítají dompopu skrz Aztec kódy…
Nic si z toho nedělejte, spousta lidí nechápe, jak funguje statistika.
A vůbec, u netto smluv, kdy jsou tržby příjmem dopravce, je celé jízdné příjmem ČD a není potřeba žádné rozdělení tržeb řešit.
Pro dopravce je lepší jízdenky vykázat jako prodané do komerčních spojů a spoje na objednávku pak vykazovat jako ztrátové.
a proto kraje zavedly, že příjmy z jízdného jsou jeho a dopravce dostane nezávisle na tržbách.
Studenti ale jezdí ve špičce a to bývají vlaky plné až přeplněné, poloprázdné jsou v sedle, ale tam je pak stejně nemá kdo naplnit.