Z Pardubic přes Hradec na Lipno. Přímá autobusová linka odstartuje v srpnu
Autobus Mercedes Benz firmy Skript. Pramen: Skript s.r.o.
Tuzemskou síť veřejné dopravy v srpnu obohatí nová komerční autobusová linka. Zavede ji společnost Enjoy Europe s partnerským dopravcem Skript
Autobusy tohoto dopravce byly využívány od 1.4. do 25.5. jako zaměstnanecké autobusy pardubického Foxconnu. Můžu potvrdit, že to jsou velmi pohodlné autobusy, hlavně ten Mercedes na fotce. Užil jsem si jízdu, kde jsem byl na palubě zcela sám a můžu napsat, že to je naprosto něco úžasného. Je to silně mimo téma, děkuji, ale autobus na fotce byl můj nejlevnější a zároveň nejpohodlnější taxík, kterým jsem kdy jel.
Ty krajské zákazy by se měly zakazat
proč myslíte?
Naopak jsem rád, že se kraje konečně probouzí a paragrafy dávají, protože se z daní platí ZDO a pak přijde nějaký Boblick (AZ, HF, Mudroch, Palko, Kukla) a napálí takové časy, že vysaje bus ZDO, tudíž paragrafy ano, ale rozumně, nikoliv jako třeba Zlín…
Zajímavé je, že v autobusové dopravě se dotované spoje „chrání“, ale v železniční dopravě se „tleská“ tomu, když z dotovaných spojů „odsávají“ cestující spoje komerční.
Můžu se zeptat v čem je problém? Tak je ta objednávka státu evidentně zbytečná, když tam dokáží jezdit komerční dopravci.
Problém je v tom, že kraj to objednává každý den od 4 od rána do 11 do večera v intervalu 60/120 minut. Tento tam vlítne v pátek v 15 hodin, kdy právě jede nejvíce lidí, kteří nemají týdenní, obráceně třeba v 17 hodin v neděli. Nic jiného… Tudíž je správně, že teď už se tomu tak neděje, pokud to však někoho jiného napadne, dostane sérii paragrafů…
A co brání to nadále objednávat v okrajových hodinách? Ve špičce to zařídí komerční dopravci a v sedle dotovaní. Aspoň kraj ušetří za 1-2 spoje.
Ale peníze z IDS jsou kraje, tudíž je naprostá blbost, aby to vybral někdo jiný a prakticky tím rozbil princip IDS jízdného a zároveň 1-2 páry spojů týdně od soukromníka, navíc s FR1 nebo 954, nešetří žádné vozidlo ZDO…
1) Zrovna IDS Jihočeského kraje není za mně úplně plnohodnotný IDS.
2) Já jsem vždycky zastával názor, že ZDO zajišťuje to, aby se občané dostali k lékaři, na nákup… To mohou i v Renaultu FR1.
3) Pokud většině lidem vadí starší autobusy, tak se dopravcům nevyplatí je nasazovat. Pokud tak činí, tak to zřejmě lidem nevadí.
4) Ona úspora nemusí být nutně v tom, že se ušetří jedno pořadí, ale třeba i v tom, že se o 2 hodiny zkrátí a ušetří se nafta, řidič…
a co ten bus klidně začlenit do IDS? právě v IDS je jeden spoj navíc minimální problém, když může být v IDS RGJ Brno-Břeclav
Na takovou dohodu, má-li vzniknout, musejí ovšem přistoupit obě strany – a tady s takovým nápadem asi ani nikdo nepřišel.
Kdyby jste tomu aspoň minimálně rozuměl, tak takovou otázku ani nepoložíte.
Často ty komerční spoje nenahrazují celý spoj objednaný krajem tam i zpět, takže ten stejně musí jet, a i kdyby náhodou nahrazovaly, třeba hodinu nebo dvě odpočívající autobus s personálem je třeba z větší části také zaplatit, ušetřilo by se jen na naftě.
Brání to, že z tržeb z těch komerčních spojů dopravce nic kraji neodvádí: kdyby musel platit nějaký „desátek“ (ve prospěch udržování těch dotovaných krajem objednávaných spojů v okrajových obdobích dne i týdne), tak by nebránilo asi už nic.
Jezdil kdysi Regiojet bus Pha-Trutnov, ale z HK směl prodat lupen pouze do D.Králové. Jel i o víkendu v 11 hod, nic nevyzobal, nejel ani krajskej bus ani vlak. Do TU mě „letuška“ nevzala. Že nebral v kladiva, ok. Díky kraji příjezd dom o 2 hodiny dýl.
Že by třeba přímý vlak v 10, 11, 12… I o víkendu… Jinak žlutej bral, protože na to měl fígl jménem Holohlavy… Tudíž přes ně se to lámalo, protože tam paragraf nebyl, ani by se snad nedal vymyslet…
Nyní HK-TU jak píšete každou hodinu, když „žlutobus“ jezdil byla v 11 díra a v buse bohužel nekompromisní a neoblomná parta.
Takže v autobusové dopravě je nutno ZDO držet za každou cenu, i kdyby to třeba komerce pokryla, i za cenu zákazů?
Já Džamela chápu, tak zaveďme stejné podmínky na železnici i na silnici, zas je silniční doprava zvýhodňována.
Huh, zvýhodňována? Ona je například nějaká dotovaná dálková autobusová linka?
To sice ne, ale zas ZDO je zde nutno držet za každou cenu, co se stalo, když přišla komerce na Ostravsko? Tak dlouho se křičelo, že to je zbytečné vyhazování peněz, že by se doprava měla přestat objednávat a v autobusech? Tam se u komerce zakáže vozit cestující na určitých trasách a tradá je vyhráno, co kdyby náhodou doprava v ZDO strádala, udělat tohle na železnici, tak je křik jak blázen.
A o to víc je to zarážející, dotovaná dálková linka není, ale objednavatel ZDO smí mluvit do toho, kde koho bude vozit?
no zrovna Vámi jmenované dopravce bych za největší problém nepovažoval (jezdí velmi málo), zase díky paragrafům přijdou obyvatelé o přímé spojení někam dál, ne vždy se to týká situace „přijde soukromník“, StČ kraj takhle odrovnal i linku, která jezdila už před rokem 1989
další mínus paragrafů je skutečnost, že mnohdy to znamená prodloužení jízdní doby, přeplněný autobus a tudíž motivaci koupit auto
Džamel: rozhodnutí kraje v praxi, Student Agency (Regiojet) jezdí dlouhodobě linku Praha – Písek – České Budějovice – Český Krumlov každou hodinu v rozpětí 6 – 21 hod, zpět 5 -20 hod. Před několika lety přišel při obnově licence na to, že v úseku České Budějovice – Český Krumlov nesmí přepravovat cestující, protože ZDO. Protože o víkendu nic moc nejezdí, tak najednou o víkendu cestující přepravovat mohl. To, že předtím jezdili jiní dopravci jen v nějaké špičkové časy nikoho nezajímalo. Ono by stačilo vzít síť těchto dálkových linek a udělat k tomu náazné autobusy či jejich doplnění, zejména pokud na… Číst vice »
Udělat toto na železnici, to by bylo řevu, že se omezuje konkurence a že se raději má zrušit objednávka ZDO, když to pokryje komerční vlak. Pravda, pak by ta komerce ani pomalu nevyjela, protože Praha – Olomouc, Praha – Brno – Břeclav jezdí R a Ex v závazku, takže cestující by směl vézt, jen pokud by jeli třeba do Ostravy, či do Rakouska. Ale proč ne, ZDO je potřeba chránit.
Takže buďto komerci neomezovat, tak holt poveze i lidi v této relaci (a kraj dané spoje zruší, pokud se je nevyplatí vézt), nebo to samé pravidlo zaveďme i na železnici.
Protože doplácíme z daní to, co je ochoten někdo zajistit komerčně. Protože pak chybí doprava tam, kde je to bídné, a nikdo tam do toho komerčně jít nemůže a nedokáže. Ale bolševicky naladěné duši to nevysvětlíš. Mimochodem přesně to řízení, které bolševika přivedlo na hranu systémového bankrotu.
Snad linka přes Humpolec nepojede v čase CAR Touru
Kdysi byli pokusy i o spoj ráno z Českých Budějovic do Hradce Králové přes Tábor a odpoledne zpět, ale zpravidla neměli dlouhého trvání
Noerf: Nějaký cestující by si to našlo i opačně. Je otázne, zda by to stačilo pokrýt všechny vjezdy na AN a přežít paragrafy min. 3 KU.
Nestačilo to. Ta linka skončila protože nedosahovali tržby v průměru ani 20 korun na kilometr. Kopa zákazů., uzavírek, objízdných tras, zpoždění….. Bohužel, tato nová linka má taky docela podsekané časy. Za hodinu z Budějc na Lipno určitě nedojede. Bude mit co dělat aby přes Benešov a kolem Miličína udělal Praha Tábor České Budějovice za 2h 11 minut 🙁
jenže tohle už jsou jiný letadla, než-li dýchavičná sorka nebo rozevlátá karosa…
Co je to platné, když na těch silnicích, po kterých to pojede, roozhoduje většinou o cestovní rychlosti něco úplně jiného než technická úroveň toho autobusu …
Z ČB do Hradce to jezdil tuším před pár lety ADLP, ale moc lidí to nepřitáhlo, zvlášť když byla obvykle nasazována LC936 a fialová C735. Osobně jsem měl ty vozy rád, ale širokou veřejnost to neosloví, Mercedes z úvodní fotky už by oslovit mohl.