Z Pardubic do Girony, z Brna do Bergama. Začal platit letní letový řád
Boeing 737-800 letecké společnosti Ryanair po příletu do Pardubic. Foto: Letiště Pardubice
Nová linka z regionálních letišť je ode dneška v provozu zatím jen jedna.
Budějovice by Stansted mít mohli, stačilo by pár jednotek milionů na propagaci kraje u aerolinky a ono by to minimálně 2x týdně šlo. Je jen otázka, zda je to dobře či ne. Při tom co ovšem už to letiště stálo by se těch pár milionů už ztratit ale mohlo.
Je dobre, ze na takovy propadak se penize nevyhazuji… zatim …
Proboha, kdo a proč by lítal z Anglie do Budějc?
Stansted je nejvetsi zakladna Ryanair, nejsou to jen cestujici z Anglie.
asi důchodci z englandu na čaj …
Tak Budejovice budou i dobre přístupné pro lidi z okolí Horních Rakous (po dostavbě D3), takže tam ten potenciál je vyšší než pro Vary. Navíc letni linky s Čedokem jsou narvaný. Nějaká Malaga nebo tak si myslím by šlo…krom toho že je letiště i blízko Krumlovu, takže zajímavé i pro zahraniční turisty
Říkám si už několik let, že když může Ryanair vydávat letiště Hahn za Frankfurt (přičemž dostupnost je zoufalá) a létat tam, tak proč nemůžou být Pardubice regulérní alternativou k Praze, když mají s Prahou skvělé spojení vlakem…
Hahn jsem nikdy nepochopil. To má Frankfurt tak velký turistický potenciál a současně si nikdo z těch, co tam letí, nezjistí, jak je to daleko a jaké je pozemní spojení do města? Nebo si to lidi kupují na extra letence jako přískok k jinému letu z FRA (protože od nich to spojení není/je příliš drahé) a nezjistí si/je jim jedno, jak je to mezi letišti daleko?
Napřed raději píšu, že nejsem odborníkem na letectví. Nechápu nicméně proč nejsou schopni v KV Ryanair alespoň na jednu linku získat. Region potenciál má. Možná to bude horší s dostatečným počtem místních letících „někam“. A kdyby se Rusáci naředili někým jiným, by bylo taky fajn. Kdyby nějací odletěli pryč, by bylo úplně nejlepší.
Region potelnciál má…
Pokud si Ryan Air spočítá, že se mu to nevyplatí, tak tam lítat nebude.
S ohledem na datum: Jistě, pane ministře, je možné, aby Ryan pobíral dotace na létání do KV s téměř prázdným letadlem. Ovšem jak to máme podat daňovému poplatníkovi, jako příloha k zavedení emisních povolenek snad i pro domácí zvířectvo by to mohlo být až urážlivé.
Je to jednoduche
Protze ryanair je jednou z nejziskovejsich leteckych spolecnosti na svete a chova se 100% trzne
Kdyz se mu vyplati litat z KV tak verte ze tam bude mit klidne 10letadel ale protoze to nedava smysl tak tam nema ani stevardku v hotelu
Ja by som ešte dodal, že FR má obmedzené zdroje čo sa týka lietadiel. Nestačí že do KV vie zaplniť lietadlo, dôležité je aby ho vedel zaplniť za ceny vyššie ako na nejakej inej linke. KV linky by si možno na seba zarobili, ale ak nejakú Gironu alebo Linate z Krakowa vedia predať za 1.5 násobok, tak si logicky výberu tú linku.
Já bych počkal na vyjádření toho nejvíc nejzkušenějšího ze všech, Air Travelera. Ten vám jistě fundovaně odpoví proč…
Ryanair má ve svých interních regulích, vycházejících z předpisů irského leteckého úřadu, předepsanou minimální šířku vzletové / přistávací dráhy 45 metrů, karlovarské letiště ji má pouze 35 metrů. To se má změnit s plánovaným rozšířením zdejsi dráhy…
Tato regule Ryanairu nesouvisí s Irským leteckým úřadem, ale s jinými (přísnějšími) limity pro přistání na užší dráze a tím k častější nutnosti divertů na jiná letiště. A divertům se snaží Ryanair vyhýbat.
Ryanair má zásadní požadavek na šířku vzletové a přistávací dráhy – ten KLV nesplňuje…
Neví někdo, jaká byla obsazenost na včerejší lince z Bergama?
Kolem 90% z Bergama
Pardubice jsou uplne super
Jen kdyby se malinko rozlitaly,
Jednoduse dostupne snad z cele CR a klidne at tam lita jen low cost
Ta Girona mi z Čech chyběla, je to parádní výchozí bod pro treky v Pyrenejích, túry na poloostrově Creus, a taky je to kousíček do Perpignanu, kam se jinak z Prahy dostává docela blbě. Letíme hned za týden, protože v dlouhou budoucnost téhle linky bohužel moc nevěřím, ale třeba Pardubice překvapí 🙂 Jinak pro Pražáky z pravého břehu jsou Pardubice super letiště – místo dvou přestupů v MHD a kodrcání po Evropské (nebo placení 2k za týden parkování) člověk zajede autem zadarmo přímo k terminálu.
Ta Girona mi chyběla.. tak takové starosti bych chtěl někdy mít.. 🤣 Jinak jsem, ale samozřejmě rád, že už jsme se konečně dopracovali k tomu blahobytu, lidskému štěstí a prosperitě.. 😁
Samozřejmě, ty ne? A co s tím uděláš?
Co jako bych měl dělat? Já budu šťastný i kdyby byla Girona i z Bukurešti.. 🤣
V Praze u letiště se s parkováním v pohodě vejdete kolem tisícovky nebo lehce přes tisícovku za týden.
V 8 ráno, to není taková hrůza.
Jsem Prazak z Praveho brehu, bydlim za cernym mostem, ale … ne, do Pardubic bych se fakt nekodrcal 🙂
Tak to jsi asi autem nikdy do Pardubic nejel. Minimalne v 80% denni doby tam dojedes na letiste driv po D11 a I/37 s parametry dalnice skoro az k terminalu. Nehlede na to, ze dojedes v suchym triku oproti klickovani po Praze a nekonecnymu vyhybani se kolonam.
MHD a vlakem uz je to horsi, pokud se ma clovek vracet z vychodni periferie Prahy na Liben, aby pak zase jel na vychod, to uznavam. Pokud vsak nekdo bydli v blizkem okoli Libne, je to stale konkurenceschopna alternativa jet na Pardubicke letiste (byt samozrejme casy letu Ryanairu tomuto reseni moc nepreji).
nejel… a urcite nepojedu 🙂
Za hodinu u terminálu, většinu cesty po prázdné dálnici. Co je na tom za kodrcání?
na ruzyni jsem za 30 minut mimo spicku. za 40-45 minut ve spicce (treba konkretne ted ve ctvrtek chvili po ctvrte , a na parking a to trvalo 45 minut)
takze hodina do pardubic me fakt nejak moc netankuje.
Takže 15 minut rozdíl. Mínus v Pardubicích pravděpodobně kratší cesta z parkoviště. Mínus kratší cesta od dveří do gatu. Takže jsme už v záporných číslech (=Pardubice jsou časově blíž).
Konkrétně čísla z minulého čtvrtka .. – Z Parkoviště do terminálu asi pět minut chůze – od příchodu k checkinu až do lounge asi deset minut (na checkinu ani security nebyla ani noha, člověk ani nemusel používat prio) asi deset minut Takže pořád nesmysl jezdit do Pardubic. Pojdme to projít postupně – pokud jsme se bavili o pražácíchz „z Prahého břehu“, tak tam opravdu není moc co řešit – celá oblast od běchovic dolů (všelijaký ty dubečky, měcholupy, koloděje, uhříněvse apod.) jsou na ruzyni celkem rychle díky velkému okruhu. Nemají důvod jezdit do Pardubic a ucpaná jižní spojka/ barandak je… Číst vice »
OK. Tu úsporu nákladů na 50 km rozdílu beru. A samozřejmě je tam i faktor, že v Pardubicích není žádná lounge pro PP/Lounge key, ten beru ještě víc ☕🫖🍻🍷🥃🍸
Ještě že to víme Travellerku, je pro nás velmi důležité, že bys někam nejel, nebo jak daleko to máš na Ruzyň… ještě že to teď všichni víme i včetně toho, kdy jsi tam jel.
Jed do Vidne
Aspoň ušetří, často i víc než polovinu ceny 😉
Čas je pro mne příliš drahý na to, abych se pro pár stovek kodrcal 300 km.
tak chlapec lítá převážně prstem po mapě a skoro vypadá, jako by byl placen za svoji averzi ohledně tohoto mini letiště … 😉😂
To je nejaka forma moderni nemoci, komentovat vsechno, vedet pramalo … ten clovek realne sedi jen u klavesnice a macka F5 k cemu by se mohl vyjadrit😘
Air Traveller má na LKPD trollí alergii, nemá cenu se rozčilovat.
Air Travellerovi jsou Pardubice celkem ukradeny, asi jako jakekoli jine letiste. A v tomhle kontextu i bez ohledu na to, jestli je to jenom „ego-masírka“ místní či krajské samosprávy, nebo letiste, ktere si je na sebe schopné vydělat.
Air Traveller se jen podivuje nad tvrzenim , ze pro „pravobrezni prazaky“ je vyhodnejsi jet do Pardubic, nez na Ruzyni.
Odlet z Pardubic je ideální, létá to kolem deváté ráno. Zpátky je odlet v 5:45, což koupákům asi moc vyhovovat nebude, ale na ty hory je to v letní sezóně ok – předchozí den do setmění v přírodě, cestou z hor se člověk staví někde na večeři a ve 2-3 ráno vrátí na letišti auto.
Kdyby nebylo letiště Girona 100 km od města Barcelona a pokud by letenky stály občas méně než 4000 docela bych o tom uvažoval…
Je to spíš letiště pro koupáky na Costa Brava než na cesty do Barcelony.
Proto se letiště jmenuje Girona – Costa Brava.
Ryanair ho nazývá Barcelona Girona
Ryanair at si to nazyva jak chce 🙂
Ten by byl schopen jmenovat i Pardubice jako Praha (Pardubice).
Už aby to udělal.
Tak Praha – Pardubice jede přes 90 rychlíkových párů denně. Není to sice jako trolejbus, ale vybrat už se dá.
A když to přepočítáte na průměr na odbavená letadla, tak jsou na tom lépe než ten trolejbus.
Pardubice by si mohly zkusit protestovat, že narozdíl od Poděbrad ještě do Pražské metropolitní oblasti nepatří.
Evidentně jste ideální cíl podvodníků. Naletíte jim často?
Kdyby nebylo letiště v Bergamu tak daleko od Sicílie, taky bych o tom uvažoval. Bohužel se s námi ti stavitelé letišť neporadili. P.S.: Děkujeme za názor a posíláme klíčenku 🙂
Co přesně je váš původní problém?1
Jestli myslíte tu Sicílii, tak jsem parafrázoval toto:
„Kdyby nebylo letiště Girona 100 km od města Barcelona“
A že tomu letišti nějaká aerolinka říká Barcelona -Girona, na tom nic nemění, to letiště nemá s Barcelonou nic společného.
Pokud je někdo z regionu PCE / HK, tak než se nejméně 2 hodiny tarabit na opačnou stranu Prahy a riskovat zácpy, tak už to je v podstatě jedno. Záleží také na pojetí, samotná Girona má taky hezké centrum, co se může navštívit cestou z/na letiště.
Mám to 10 minut od baráku a přesto se s nimi nezalétám, buď nelétá vůbec nic, nebo je to drahé nebo to létá někam 100 km za město…
Létá to do města Girona, tedy ne 100 km za město. Co na tom pořád nechápete?
Létá to z města Pardubice do města Girona. Mnohem více lidí chce ale letět z Prahy do Barcelony. Co na tom nechápete?
A brání jim někdo letět z Prahy do Barcelony? Na této trase létají tři aerolinky. Co s tím má společného linka z Pardubic do Girony? A pokud chtějí tuto linku použít pro cestu z Prahy do Barcelony, je to samozřejmě jejich věc, ale proč kritizují, že je letiště daleko od města (Barcelony)?