Z Ostravy se přes Varšavu létalo nejvíce do Bruselu, pokračuje meziroční nárůst cestujících
Embraerr E170 společnosti LOT po příletu do Ostravy. Foto: FB Létejme z Ostravy
Již druhý rok po sobě oznámilo ostravské letiště kladný hospodářský výsledek.
Super, každý nárust cestujících potěší. Ráda z Ostravy létám. /Než jet někam dvě hodiny, když tam můžu být za 10 minut. Letos v plánu minimálně čtyřikrát. 2x s Lotem, Černá Hora a Kalábrie ./obě destinace měly letenky za bezva cenu./ Riga -možná také.poletím. Když už je možnost využít. Letošek bude silný.
Co je vlastně v tom Bruselu tak skvělého, že se tam létá, kromě mazání na chleba zbytečným úředníkům, aby přikleply ty správné EU dotace?
Každý správný národovec ví, že je to kvůli tomu, že spiklenci tam jezdí na politická školení. Za tím nemůže být nic jiného. A na letenky jim přispívá Söros z tajného fondu
Dá se tam pracovat, obchodovat, bavit se, dát si mušle, vafle, čokoládky, skvělý výběr piv. K moři je to hodinku vlakem. Zastav se někdy a uvidíš.
Lidé by už měli pochopit, že prosperující mezinárodní letiště nemůže být v každé díře.
Mošnov ovšem má velkou šanci tím prosperujícím mezinárodním letištěm dlouhodobě být, pane kapitáne.
Měl. Než ji MSK přenechal Katowicím….
I kdyby tenkrát se podařilo letiště rozjet víc, je iluzorní se domnívat, že by Poláci letiště nestavěli. V aglomeraci kolem jejich letiště žije daleko víc lidí, maximálně by měli o 100 000 lidí míň než teď.
A potřebují létat nejen za koupáním.
A to měl MSK přehlasovat 4,5 milionu obyvatel Slezského vojvodství?
Letiště má smysl pouze tehdy, pokud z něj létá dostatečný počet linek, využívá ho velké množství pasažérů a poskytuje tak spojení se světem. Raději na pořádné letiště třeba dvě hodiny vlakem, než dotovat nesmysly.
Opravdu? A je to dáno jen cestujícími, nebo třeba i objemem nákladů? Vy jste nějaký odborník, že ano?
Pokud si na sebe letiště vydělá, tak smysl má. U regionálních letišť je tohle sice vždy na hraně, ale pořád je třeba mít na paměti, že funkční letiště je kritická dopravní infrastruktura státu.
Nezapomínejte na cargo. Jsou dokonce nádraží, kam nejezdí ani ta 810 a přesto … https://mapy.cz/s/nudozaveso
Takže vojenské letiště a zahraných slořek jsou na hov**?
Regionálne letiská sú štandardom všade v Európe a majú na trhu svoje miesto.
Pokud pan ředitel Radkovský mluví o nárůstu počtů cestujících do všech provozovaných destinací, tak v tomto tvrzení jsou hned dvě chyby. Lety do destinací neprovozuje letiště, ale letecké společnosti. Destinace znamená cílové místo. Je zjevné, že letiště Londýn ani Varšavu provozovat nemůže. Po slovu charter je slovo destinace druhým slůvkem o kterém někteří letečtí “odborníci” netuší co znamená.
Jste asi jediným člověkem na zemi, který větu “ Důkazem jsou podle něj nárůsty cestujících na všech provozovaných destinacích.” chápe tak, že snad letiště ty linky provozuje.
Linky vždy někdo provozuje. Jsou to samozrejme aerolinky. A to konstatovani s tom neni v rozporu.
V článku se nepíše o provozovaných linkách, píše se tam o provozovaných destinacích. A to je nesmysl.
jsi normální, že se rýpeš v takových detailech?
Pokud se takovéto nepřesnosti dopustí laik, tak mne ani nenápadný se nad tím pozastavit. Pokud ale v letectví tak frekventovaný termín jakým destinace bezpochyby je, nesprávně používá mluvčí letiště a ředitel letiště, tak to, podle mého názoru, něco říká o jejich odbornosti a o jejich kvalifikovanosti pro zastávání uvedených pracovních pozic.
Jaká nepřesnost? Vždyť tady k něčemu nepřesnému nedošlo.
“ Důkazem jsou podle něj nárůsty cestujících na všech provozovaných destinacích”.
A co je na tom nepřesného či nesrozumitelného?
… na všech provozovaných cílových místech. Dá se provozovat linka do cílového místa, nedá se provozovat cílové místo.
Na všech linkách provozovaných jednotlivými dopravci Z LETISTE V MOSNOVE.
To snad každý pochopil. Jak by řekl klasik, „Nebuď hnidopich, Ludvo“ 🙂
“ani nenapadne”, omlouvám se…
Osobně mám taky radši regionální letiště. Přesně z těch důvodů, jaké jsou v článku zmiňovány.
Aby OSR zachvili nepredbehla BRQ 🙂
To podle mě v nejbližší době nehrozí… vždyť Ostrava se dlouhodobě drží na polovičním počtu cestujících v porovnání s Brnem. I když teda má bohužel (pro mě jakožto pro Brňáka bohužel) víc pravidelných linek 🙂
To asi těžko, v Brně počet cestujících taky nebude stagnovat, spíše naopak.
Tak v nákladu už předběhla
Zajímalo by mě celkový počet pasažérů na lince do Varšavy. A co obsazenost už je víc jak 50%? 🙂
Průměrná obsazenost v roce 2023 je okolo 30%. Bez dotace kraje by to nikdo neprovozoval.
Nějaké ofiko info nebo JPP?
LF asi nikdo nebude chtít zveřejnit, tak nezbývá, než že budeme vycházet z vlastních zkušeností. Já letěl loni dvakrát tam a zpět. Těch zmíněných v průměru 30% je i má zkušenost, jednou bylo zhruba půl letadla obsazeno, dvakrát cca třetina, mezi svátky směrem do Varšavy asi 15 osob.
To by mělo jit snadno dopočítat, kdyby letiště zveřejnilo počty cestujících do jednotlivých destinací, letiště tyto počty má, jak na příletu, tak odletu…a vzhledem k tomu, že je známý i počet letů a typ letadla… Takže dopočítat průměrný počet na letu a tím i obsazenost by nebyl problém. Ovšem obávám se, že získat tato čísla nebude snadné…
Přes 106/1999 Sb. Zákona o svobodném přístupu k informacím to nejde?
Myslím si, že by to šlo. U letiště si nejsem jistý, hejtmanství tomuto zákonu podléhá zcela jistě.
Nevím, asi by se to dalo zkusit, i když myslím, že pokud je na nějaké lince jen jeden dopravce, tak letiště data neposkytne, letecká společnost by s tím měla problém… Na druhou stranu, pokud je linka dotovaná z veřejných peněz, tak by to měla samozřejmost. Že to žádná velká hitparáda asi nebude, to je jasné, jinak by do toho projektu nenalévali dalších skoro 100 miliónů formou nákupu reklamy. Jinak jsem ale reagoval jsem na dohady o obsazenosti ze strany jiných diskutujících a fakt, že tohle číslo se nikde neobjevuje.
Jeden z krajských zastupitelů. Oficiálně to číslo nikde nefiguruje a já se tomu ani nedivím.
Tak jasné, kdy by to bylo terno, tak se přídavají rotace nebo ruší dotace.
O tom, že to tvrdil zastupitel, jsem slyšel. Ale opoziční. Což ve mně vzbuzuje otázku zda je to pravda nebo si chce přílepšit „korytko“.
To číslo bude zítra na den přesně rok staré, a to navíc minimálně co se publikace týče. Od té doby se změnila třeba jen forma kampaně, která je teď masivnější. Určitě je tam těch lidí víc.
Dotaz- jak dlouho asi trvá rozlétat linku?
Já si vždycky u regionálních letišť a feedovacích linek držel jako tuhle metu 2-3 roky…
To záleží na mnoha faktorech a není na to úplně jednoznačná odpověď. Někdy stačí půl roku, letecké společnosti většinou kalkulují náklady na celý rok, aby to ukázalo na případnou sezónnost. Pokud se do dvou let nedostane do černých čísel, tak ve většině případů nemá smysl v tom pokračovat, pokud to není dotované. Ovšem jsou pochopitelně linky, které na sebe nevydělají nikdy, ale slouží dopravní obslužnosti. Což ale v zásadě není případ ČR.
Čistě ze zvědavosti. Jaké jsou linky co se vylatí dotovat?
Přiznám se, že já jako odpůrce dotací letecké dopravy, v tomto případě přimhouřím oči. Ostrava potřebuje trochu nastartovat, ne jen jako město, ale celkově jako region. A věřím, že by tomu mohla letecká linka do hubu alespoň drobně pomoci. Ač po 4 návštěvách Ostravy si nedělám iluze, a jsem přesvědčen, že nejvíce to záleží na samotných obyvatelích regionu. Přeci jenom oproti návštěvám jiných měst je vidět, že jste v „Ostravě“ ( nepořádek, hulvátství ) Ale teď při poslední návštěvě již byla vidět změna k lepšímu.
Záleží, kam v Ostravě míříte. Pokud v oblasti hlavního nádraží nebo Vítkovic, určitě jste se s tím setkal, všude jinde je to více méně normální město. V Brně na Cejlu to taky není žádná hitparáda, ale podle toho se město jako celek nehodnotí 🙂
To bych musel po příjezdu do Prahy si myslet, že jsem v … vlastně tam jsem, v šervůdu.
A o Ústí si taky nemyslím, že ho reprezentuje Mojžíř.
Běžně se dotují linky, které zajišťují spojení se světem, u ostrovů, odkud se nedá jinak dostat… Je jich dost.
Já letěl včera a bylo nás 7 🙂 Na příletu z Varšavy trochu víc, cca 20.
Nicméně doufám, že ta linka vydrží, ale ocenil bych více rotací. Ta jedna denně není nic moc. Už se mi stalo, že jsem ve Varšavě při přestupu nestihl letadlo do Ostravy a musel jsem vlakem. Ale chápu, že při takové obsazenosti musíme být rádi za to co je.
Zdravim, len ma zaujima ako Vas LOT kompenzoval, pripadne co sa presne deje, ak nestihnete navazujici let a idete vlakom. Vdaka za odpoved