Z Ostravy k moři? Se Smartwings až sedmkrát dráž než z Katovic s polským LOT
Boeing 737-800 v reklamních barvách Moravskoslezského kraje na Letišti Ostrava. Foto: FB Letiště Ostrava
Na Letiště Leoše Janáčka Ostrava se po téměř čtyřech měsících vrátí ve středu cestují. Ti, kteří se chtějí ale vydat
A co na to Havlíček? To je panečku národní dopravce,jedna radost ho tady mít a co že Češi platí 7x tolik,my přeci létáme a nakupujeme hezky česky a co se nám nelíbí,svedeme na Havla a EU
Poslete to tomu v cerveny mikine..ten ma názory že by na to naši koupaci doplatili
Je to přece „NÁŠ“ dopravce, tak mu jako správní vlastenci zaplatíme s radostí 7x tolik…
To je pochopitelné. Spolumajitel důchodce Šimáně potřebuje nové auto, aby mohl jezdit somrovat na Hrad… Nechápu, jak mohli ČSA prodat takovému soudružskému jelitu z pézetky, který kdesi v Africe prodával čističky odpadních vod a podobné nesmysly. Senilní děda už dohromady ČSA nikdy nedá….. A SW vem čert….
No hlavně, že stát se při hospodaření v ČSA předvedl skvěle. A korejci také. Do krachu ČSA poslal váš jmenovec Luftjarda, stát už se pak firmy chtěl jenom zbavit.
Asi vám unikla krásná éra pana Jakubše , kdy ČSA vzkvétalo i bez prodeje všeho aby byl nějaký cash.
Bravo další skvělý příspěvek …. ulevilo se Vám?
Jinak docela vtipný … jo je to senilní idot a jelito, protože přesně tohle jsou nezbytné dovednosti pro to být ve 20 nejbohatších Čechů
Skutečně kvalitní příspěvek …. senilní a k tomu jelito a přesto jeden z nejbohatších Čechů. By mě zajímalo co jste dokázal v životě Vy (a nebo snad raději ani ne) a kolika lidem dokážete dát smysluplnou a kvalitní práci …..
U me to bude bez nejakych urazek na pana Simane ..ale to ze patri k 20 nejbohatsim nerika nic o urovni Smartwingsu nebo mozna rika ,,,pres pul Evropy let s jednim motorem .dlouho hajeni pilota .ze si pocinal spravne a pak jeho vyhazov . co let to zpozdeni.. lide cekaji ne 3 hodiny .ale klidne i 24 hodin .ovsem kompenzace ma ktere je jasny narok je treba vymahat soudni cestou a treba kdyz uzemnili Maxy tak jedine ledla byly co zustaly ve vzduchu byly letadla QS ….pricemz nebyl zadny problem aby pockali jak ta situace dopadne a ne spolehat na… Číst vice »
Pan Jančura žádnou úroven nezvedl a to nejsem opravdu milovník CD. Ale CD vypraví denne 7000 vlaků, jančura nevím kolik,ale až jich bude vypravovat alespon 50 % jako CD, budeme moci srovnávat. pokud máte jednu mašinku a pár vagonku,lehko je každý váš vlak poté expres
Bylo by vhodné doplnit, že kdo letěl do včerejška přes Katowice, musel pak do karantény. A to se může kdykoli obnovit.
A kdo si na katowickém letišti začátkem března zaparkoval auto, na dva měsíce o něj přišel kvůli zavřeným hranicím.
Díky, ale raději poletím z Prahy. Létat přes jakoukoli třetí zemi je v této době velmi rizikové. Některé země EU dodnes vyžadují karanténu při příletu z katowického letiště.
Nesmysl z Vidne neni zadny problem a letenky Ryanairu byly nedavno na zacatek cervence bez zavazadla a bez vyberu sedadla za 9 euro jedna cesta, do 20 euro plno destinaci, take Wizzair nezustal v nabidce pozadu Pragl zatim nic extra
Toto bolí číst. Ta žlučovitá nepřejícnost. O co vám prosím pane autore jde? Pokud Smartwings odbaví plné letadlo cestujících z Ostravy, myslíte si, že při výběru poplatků snad letiště Ostrava rozlišuje které poplatky jsou za chartery a které za pravidelku? Myslíte si, že snad poplatky za chartery letiště Ostrava dá na charitu? Letiště Ostrava potřebuje jakýkoliv provoz jako sůl a tady se ofrňují nad cenami individuálních cestovatelů. Mohl by jste se prosím zeptat obchodního ředitele Letiště Ostrava Stanislava Bujnovského kolik procent provozu v roce 2019 obsloužil Smartwings? Respektive kolik procent příjmů jim Smartwings zajistil? Tato informace chybí… Potom by informace… Číst vice »
Žlučovitá nepřejícnost? z čeho usuzujete?
No možná z toho, ze tohle je třetí, nebo kolikaty článek o tom, jak jsou SW drahý …… jako o čem to vypovídá k čemu je to dobré …. každá firma má nějakou cenovou politiku a co jako?
Když se tvářite objektivně jsou lety do Španělska, kde SW je levnější než Ryanair, ale o tom se tu nějak nedocteme
A kdepak je ten sw levnejsi?
Jsem rad
28. Července jednosměrná Praha Mallorca
CSA 2323 vs Ryanair 2496 (CSA 1x 8kg palubní zavazadlo v ceně, což je pro normální batůžkáře, Ryanair zavazadlo co se vejde pod sedadlo – což je určeny pro …. pro lidi co nevlastní žádný movitý majetek, nebo sací komanda co jednou s nabíječkou a krabičku kondom, nebo nevím)
Normální varianta, když CSA už jeden 23kg kufr a Ryan 20kg kufr
2966 vs 3505
Jako ze jsem zrovna vypichl tenhle let je samozřejmě záměrně, ale stejně záměrně jako na tom ležet a hledat 7x dražší lety z jiného letiste
Trochu to uvedu na pravou miru .ano momentalne je ten let 2496 ovsem to neznamena ,ze ten let nebude mit po nejake dobe zcela jinou cenu kdyz rekneme za tyden je odlet za 997 Kc . Se zavazadly je treba se na to divat asi tak ano CSA ma v cene 8 Kg ,u Ryanairu si mohu koupit 10 kg a dalsi batuzek bez vahoveho limitu do ktereho dam klidne 5 kg a kdo vi co a jak tak si nemusi kupovat cenu Regular ale koupi si jen tu nejlevnejsi variantu a prikoupi si pak zvlast priority a usetri i… Číst vice »
Tak jak jsem psal, kdo hledá najde …. ta modelace ceny v mem komentáři je účelová …. jako článek nad ni
Jako 23kg spis definuje rozměry zavazadla než hmotnost a kdo ma malé děti tak ví ze alespoň jeden z rodičů bude mít velký kufr, protože 3 leté dítě není mravenec, aby mělo 10 kg kufr a rodiče nejsou chobotnice aby meli 4 kabinova zavazadla k tomu batohy kabelky a caparty
Je rozdíl vybrat jeden termín a x termínů. ty ceny LOT byly prakticky na celé léto
Uznávám v soutěži kdo z nás mlži víc, tak víc mlžím já
(Záměrně nepíšu lze, protože jsme jsme nelhali ani jeden, jen jsme hledali, co se nám hodí do krámu)
Ale pokud by ten článek mel mít nějakou informativní hodnotu, nebýt jen stimulaci místních trolu), tak bych třeba uvítal Váš názor na to do jaké míry jsou ty ceny letenek rentabilni pro Lot, s jakou můžou počítat obsazenosti letadla, když to napalí, tak nízko… jestli to je podle Vás dumpingova cena či není
Spíše bych porovnával dopravce z blízkého letiště na jedno stejné.
Ryr z Hahnu léta Bari celé léto se dají najit letenky okolo 30 eur. LH léta z FRA do Bari ve stejnych termínech 133 eur
podívejte se na ty ceny dneska a pak se tu všem omluvte ))))
Dobrý večer, usuzuji z vašich článků, které jsou v kategorii letectví z vaší strany psané proti SW. V mém komentáři bylo pár otázek, které nebyly odpovězeny. Vím že nemusíte odpovídat, ale myslím si že odpověď znáte. Znáte? Pokud ano, mohl by jste mi říci, kolik procent provozu v OSR loni provedl SW? Děkuji.
Zkuste se místo pocitů držet faktů. Jak souvisí podíl QS na OSR s cenou letenek?
Dobrý den, snažím se držet faktů, hlavně ohledně regionálních letišť. Reagoval jsem pouze kvůli této větě: Smartwings, které ve své kampani Neberte nám křídla bojovaly za státní pomoc, přitom opakovaně argumentovaly, že v případě jejich konce by přišly o lety i regionální letiště. Teď Ostrava i díky státní garanci o provoz nepřijde. Citujete obchodního ředitele že ceník Smartwings je dlouhodobý problém, tak jsem nabyl dojmu, že Ostrava nemá z SW příjmy právě díky vysokým cenám letenek a že to je pro Ostravu problém. Po přečtení článku jsem zjistil z jiného zdroje, že SW měl v roce 2019 opravdu velký podíl… Číst vice »
Mne vůbec jako cestujícího nezajímá kolik vydělá letiště a kolik aerolinka, mě jako cestujícího zajímají tři věci
1) bezpečnost
2) servis od zakoupení letenky až po chvili,kdy vystoupím z letadla
3) cena
dokud tady bude Sw mít postavení jako má ted,na všechny tři aspekty bude většina lidí doplácet
Možná mi to uniklo, ale… Dostal už LOT nějakou státní podporu, nebo zatím stále ne?
Nedostal, měl by dostat koncem léta. A přesto drží ceny dole. Nekřičí, nenaříká, nenapadá a nevyšiluje.
Díky za info
Možná nenaříká proto, že patří státu.
A proto by měl mít nárok na záruku úvěru či dotaci.
No, aerolinky LOT asi fungují, protože je neřídí bývalý soudruh z pézetky…
No…. co jsem říkal… je to tady… 😀
Všechno je to o korupci, o vratkách a kompenzacích přes daňové ráje. V korupci jsme špička OECD a proto naše země se tak v porovnání s ostatními ex-komunistickými zeměmi stále propadá! Proto „trh“, nejen v charterech a služebních cestách, v ČR nefunguje a fungovat nebude. Bouří se jen individuálové, popř. firmy a IČaři, co vratky, optimalizace zahraničním matkám nebo šábování přes daňové ráje nepraktikují. Pamatujete bigboardy na konci Nuseláku? Zaplatíte 3.000 za pronájem, dostanete fakturu na 30.000. Už se ale před pár lety ucho utrhlo a FÚ už po tom jdou. V korporátním a Koupackým letectví (i v korporátním IT/TELCO)… Číst vice »
Klobouk dolů Pavle. S hlavou takhle plnou tak zajímavých vědomostí bych se snad musel odstěhovat někam, kde se dá žít.
A otevřel bych si tam poradenskou firmu.
A jak víte, že poradenskou firmu (zpoplatněnou), s působností (i) mimo ČR, nemám?
Protoze jste notoricky lhar a byvaly spolupracovnik STB
Pletete se, nejsem ani spolupracovník a nebyl jsem ani sledován jako tzv. zájmová osoba StB, natož StBák. Navíc, mám takové globální prověření (stran kontaktů, daní a nabytí majetku), jako nemá ani osoba na Přísně tajné! Pozice, které mohu kdykoliv okamžitě zastávat, trvá obsadit až pět let. A s panem Máchou nemám nic profesně společného, i když mu, jen jako amatér, závidím jeho leteckou španělštinu.
Nekdo si kdysi dal kdysi hodně práce, aby se ukázalo jak důvěryhodná osoba jsi
http://www.aeronoviny.info/?page_id=2
Ale to nejsem já. Je mně jedno, zda tomu věříš nebo ne. Protože na vyprázdněnosti Tvých postů i rozhledu to nic nezmění. Já Tě taky měnit nehodlám, a upřímně, je mně jedno co si o mně myslíš. Důležité je, že vychází mé predikce do puntíku (např. stran PED) a v řádech dní i hodin. Že Ty (a další ŠimáněBoys) se můžeš vzteknout, je jen čistě Tvoje věc.
Suma sumarum: zacinam věřit ze nejsi Mácha, tak to znamená, ze Vás tu pravdoslavu a odhodlanych bojovniku proti biootrokum pobiha víc
Suma sumy sumárum: ….. a to není pro příčetne obyvatele globální vesnice dobra zprava
Naopak! To je výborná zpráva. ČR se vrací k normálu. Vidíš to sám, že ustupuje Ruzyně a posiluje OSR a PED! Šimáně se rozpadá a ceny se srovnávají s okolím. Všichni kývači Šimáněho a přisluhovači jeho monopolu a kartelu to odnesou. Ale to je dobře, ne??
Jako jestli budou růst lety v Ostravě a v Pardubicích, tak proč ne ….. je to určitě přirozenější aby se sami letiště uživili než, any byli přítězí městu/kraji
Jsi jako kolovratek a tak me nutis, abych Ti jako kolovratek odpovídal, ale dobře vím ze trol se nemá krmit
Vzhledem k tomu, že lítám z Vídně, jsou mí QS víceméně k ničemu.
To prakticky celé jižní Moravě 😉
Pane Sůra, je zjevné, že Vaše články mají vypovídající hodnotu a v tomto příspěvku zcela korektně informujete o tom, že SW létá s OSR daleko dráž, nežli z Katowic, což se samozřejmě některým ze SW nelíbí a tak plivou všude okolo. Nejraději by byli, kdyby se o takových věcech nepsalo. Nenechte se odradit a dál dělejte svoji práci. Umíte jí dobře a díky tomu je i zdopravy.cz stále více sledovanější. At´se daří celému týmu.
Pardon, vim, ze diskuze je tu uz misto, ktere s rustem ctenaru ztratilo veskerou vypovidajici hodnotu, ale ze tim zacnou i ztracet clanky? Odprostim-li se od osobnich preferenci – tohle je uroven clanku zacinajiciho leteckeho serveru bazicich po rozkliknuti. Rad jsem sledoval ruzne podcasty s panem Surou, mam Vas za cloveka, co mate prehled a vyznate se, ale pak se objevi toto? Jsem pro vratit SW medialni masaz, ale toto je hoodne nepovedne. Informacne opravdu zkreslene. Duvera ctenaru se pak tezko vraci zpet…
Přečtěte si po sobě úroveň těch vašich komentářů a vyjadřování hodné primitiva, který nemá argumenty a tak uráží ostatní a překrucuje fakta.
Pravda, ale tvůj fake profil z FB Kim Cong by se mel take zamyslet …. 🙂
Co konkrétně je v textu nepravdivého?
Co máte informačně zkreslené?
Ještě se mohl pan Sůra zmínit o tom, jak jsou čeští turisté spoléhající na služby CK rukojmími SW, který bez skrupulí prosekal letový řád aby udržel vysokou naplněnost, čímž donutil české CK zrušit stovky a tisíce zájezdů, protože ne každý skousne, když se dva dny před odletem dozví že místo z Ostravy poletí z Prahy a vrátí se o dva dny dříve než měl…
Ano, to by bylo zajímavé, protože tomu tak opravdu je. Ovšem pan Papež z AČK přesto blábolí opak, opět lže ve prospěch SW. bohužel, takovýmto se dostává sluchu….
Přesně tak, pokud to tak bylo, bylo třeba, aby se ti lidé ozvali co nejdříve. Třeba tady by prostor dostali, kdyby napsali přímo panu Sůrovi, aby je mohl citovat.
Pane, co to píšete za nesmysly??. Článek je naprosto korektní a pokud Vám něco vadí, co je pravdivé, přečtěte si opěvné ódy v palubním magazímu SW. Tam se píší naprosté nesmysly o tom jak je SW nepostradatelný….jistě, je to jejich časopis. realita je naprosto odlišná.
Už to nehul kámo….
Jestli se nějakému lowcost charteru typu Buzz podaří převzít od Smartwings charter byznys pro CK, což je pro příští sezónu naprosto reálné, tak už to neustojí.
Vam letiste na kufru ulomilo kolecko nebo Vas nekdo plati? 😅. Kdyz vidim, kolik toho tu blijete, tak to snad musite mit jako full time job 😅😂
Jaká je vaše osobní přidaná hodnota pro SWG, a na co, co jste udělal pro SWG jste osobně nejvíce pyšný. A dám vám taky smile :)))))).
BUZZ, resp. Ryan s WIZZ mají našlápnuto. Z toho se zmítající se v deziluzích SW jen tak nedostane.
A zmítající se v dluzích. Dluží přece s vysokou pravděpodobností svému akcionáři ( a majiteli) miliardáři Šimáněmu 700 milionů, co do nich dal loni a bude je chtít zpět. Sám to uvedl.
Však si dědek dojel Porschem na Hrad až za Emanem.
Ale asi je nebude chtít zpět k 30.8.2020 například. Troufnu si tvrdit, ze akcionáři budou poslední, kteří si přijdou na svoje pokud to dopravce rozchodi v horizontu let
Co je účelem článku? Jasně píšete, že 90 % kapacity je vyprodaná chartery. K tomu SW potřebujeme, pro lidi, kteří letí jednou ročně a ocení pohodlný odlet z co nejbližšího letiště. Ceny pro cestovky jsou nesrovnatelně nižší.
Co tak třeba upozornit na to, že Cryingwings company tady rojzela kampaň typu „když nebudeme lítat my, tak ostatní budou lítat za víc“ a jaksi tomu tam není a nebude? Nebo si myslíte, že to letadlo taď opravdu vyprodají CK z 90%? Právě pro regionální letiště jako je BRQ a OSR by vypoklonkování QS z trhu znamenalo jednoznačný prospěch a rozvoj.
A pritom pravda je presny opak 🙈
Není. Ale kdo by se z lowcostů hrnul do země, kde 90 % blbečků čeká až jim CK milostivě napíše pokyny k odletu a pak dychtivě pomažou na první schůzku s delegátem v hotelové jídelně, aby se dozvěděli že papír se do hajzlu neháže a v Řecku se mluví řecky… Až potáhnou SW do hajzlu, stačí pár letadel od lowcostů na sezonu a nabídka na regionálních letištích se většině lidí hodně rozšíří. Vy jste si Thomasi nevšiml, že SW má leta stejné odlety do všech svých destinací? Za několik roků z mého pohledu nehnuli prstem. A že to jsou sloty… Číst vice »
To byl zase výlev …. takže někdo kdo využívá sluzeb cestovek je blbecek? Jako proč …. je snad každého věc jakou formu cestování preferuje
Klasicky internetový ninja. Jestli pak až se Ti někdo pochlubi z rodiny ze byl na dovolené s cestovkou, tak mu taky řeknes jakej je dement?
A žádné peníze pro český stát.
Tenhle lidem to nevysvětlíte …. to je taková sekta
I kdyby me ta společnost stvala sebevic, tak me nikdo nenutí s ni létat, ale tak snad chápu elementární principy kde se peníze berou kam putujou a jako být nadšený z krachu české firmy a z propuštění Čechů muže být jenom idiot
Já taky nepreju českým horníkům aby přišli o práci, i když to česky stát bude asi stát spoustu peněz a už stalo hodně peněz, ale ta prasečí radost z toho ze se bude propouštět v CSA a SW pod ostatními články mne nepřestane udivovat
….nesrovnatelně??? Ojjj, tak to je opravdu velký omyl….
Takže ano, zachranujme zlodějskou aerolinku, všichni přece chceme cestovat dráž s naprosto nulovými službami….Nechápu, jak si vůbec společnost, která létá 3-5x dráž, než konkurence, které je zatěžko na 3 a půl hodinovém letu poskytnout cestujícímu elementární službu v podobně vody zdarma, s akcionáři s miliardami na účtech, vůbec může dovolit požadovat státní záchranu….Nechat tenhle českočínský hnus padnou by bylo to nejlepší, co tahle vláda kdy udělala,
Za posledni 4 roky (co vim) standardne nabizi na palube vodu zdarma. Nejen z nemeckych, ale i ze vsech ceskych letist. prave jsou u nas nemci vyjeveni, kdyz za tu vodu nemusi platit. (Ano, letel jsem s nemi z Nemecka). Takze zase blabol zVasi strany
Vy jste nikdy s QS z Německa neletěl. Nelžete. Podívejte se, co píšete a pak normální člověk přesně ví, kdo jste.
Pokud myslíte vodu na umytí rukou, tak ano, ta 4hodinovém letu ČSA operovaným SWG, ta zdarma byla. Jako jediná. A pak jen ta, co jsme si vzali s sebou na palubu.
Ale nás odborník na coronavirus v Koreji, tak jak ti frčí grafy?
A kdy si s nimi letěl teď víc než vodu nedostaneš ani Lufthansy, když pominu dálkové lety Londýn – Chigago. Tak Swiss dávali cokoladicku na konec a společně s BA a Lufthansou kafe, čaj, softdrink
Nejdýl se drželo teple jídlo na letech CSA do Moskvy
Jako o tom jaké opulentni žranice zadarmo zažívá člověk na palubách easy, Ryanair a wizzair o tom se zmiňovat ani nebudu. U některých si nejsem jistý tou vodou.
Takže asi tak SW není nic výjimečného na druhou stranu standart
ehmm… zlodejska.. vam neco ukradli?
Můžete si vytvořit třeba 50 nicků, stejne tu budete pro smích … Pokud se z mých daní bude platit jejich záchrana, už to osobně budu považovat za krádež mých peněz…A co mi ukradli doted ? Díky svému monopolu např možnost letet levněji s rodinou k moři, tzn pokud to chcete slyšet takto, ukradli mi už pekné desítky tisíc. Krach, nic jiného si nezasloužíte….A k té vodě, ano, při posledním letu jsme dostali deci, ano, celou a neuvěřitlenou deci vody do papírového kelímku zdarma!!! Kdo chtěl víc, tak si mohl koupit z ostudného něčeho, čemu říkají „Sky shop“. Jeho nabídka instantních… Číst vice »
Bohužel nepíšete pravdu, oni vám nic zdarma nedali. Oni nikdy zdarma nic nedávají. Náklady na vodu určitě hradí CK. A protože CK aplikují stejný přístup, tak tu vodu jste zaplatil v ceně zájezdu. Takže, ta voda nebyla zadarmo. :)))))
monopol? od kdy maji smartwings nejaky monopol?
za zbytek tech blaboli by se nemusel stydet ani predseda uv ksc
ps: on vas snad nekdo nutil letet se smartwings?
při cestě na dovolenou si přes CK nikdo vybírat nemůže s kým poletí..ten Váš argument je naprosto mimo. Nuceně s ním létají lidé, kteří na dovolenou odlétají, protože to jednoduše CK s nimi domluvili….takže sem neplette, nesmysly…ano, lidé letící na dovolenou jsou takto nuceni létat se sw, jinak by neodletěli.
Tak bohužel, vy jste jasným důkazem, proč by SWG neměl působit v segmentu přímého poskytování služeb klientům. Nevím si vůbec představit, že by moji zaměstnanci reagovali na klienty nebo potenciální klienty způsobem, „on vás někdo nutí/nutil si něco od nás koupit“. To je prozákaznicky přístup ? Co vás tam v tom SWG po této stránce učí ?
tahle teorie má jeden problém … nejsem, nikdy jsem nebyl a zcela určitě nikdy nebudu zaměstnanec smartwingsu 😀
a opravdu nechápu plačky těhle jedinců, co si něco koupí a pak brečí.
nebo snad je tady někdo, kdo vleze do plzensky hospody a pak brečí, že tam nemaj budvar? 😀
Bohužel, a musím to zopakovat, jste zaměstnancem SWG a bohužel deformovaným tímto konsorciem. Stačí mi věta, kterou jste napsal, cituji:“prave jsou u nas nemci vyjeveni, kdyz za tu vodu nemusi platit.“ Tedy u vás, ve SWG.
Pan Tomáš se pravidelně hlásí z IP adresy společnosti Actum. Co je to zač, to už stačí google.
Diky, to nemuselo byt 😀
Muselo, pane Knaifle.
Dobrý KO 🙂 🙂
Taky nám proklepnete Analytika či toho šílence Pavla, nebo tahle zvířátka mate rad
Nebo jak se občanským jménem jmenuje ten, co označoval zaměstnance za hulibrky ?
mno, vazeny … to
ma jeden problem ;))
nejsem autorem zadneho z prispevku, ktery by mluvill o “nemcich co jsou u nas vyjeveni”
jestli ono to nebude tim, ze je tady vicero tomasu 🙂
Jenze za 1100Kc z KTW na Heraklion a zpet je tezce podnakladova cena… s takovouhle politikou nemuze aerolinka fungovat..
Jenže Smartwings mají problém fungovat i s těmi jejich 7x dražšími cenami. A to se mu doteď konkurence dost vyhýbala, což už naštěstí končí.
que?
Když do toho tak vidíš, jak v letectví uděláš aby se ti na letišti s 13 mil cestujících ročně dost vyhýbala konkurence …. to by me fakt zajímalo
A pan Petrs, pořád čekám na vaší odpověď, jestli jste člen užšího managementu SWG ? Tak, co ? A reakce Analytika je naprosto trefná . SWG není schopná při těch skvělých hospodářských výsledcích, 22 letech zisku, miliardách odvedených na daních, poplatcích, atd., s nejlepším managementem na světě ustát bez státní pomoci ani dva měsíce výpadku v CAS FLOW.
Tak takových aerolinek bych našel dost co mají při COVID dost problém přitom předtím měli zisk.
Co třeba pan cpt Petrus alias Petrs 🙂
Jak je vidět, nejsou schopni ustát nic….ono golfové hřiště, Hobby markety, luxusní auta přece jen něco stojí…
Jj taky mi to vrtá hlavou jak můžou mít problémy, když ostatní aerolinky jsou naprosto v pohodě
V aktuální době je toto zcela irelevantní. Oni potřebují ty lidi dostat do letadel a rozlítat to zpět a to prostě něco stojí.
Stejnou strategii hlavně dostat lidi do letadel měli SkyEurope
Ale za normálního stavu, ne v době koronaviru …
Ja ten rozdil v cene chapu, pravidelna linka vs doprodej charteru atd. Kdyz to za tu cenu prodaji…
Ale pak je drzost PR Smart Wings mluvit o podpore regionalnich letist, o tom jak CR prijde o narodniho dopravce a podobne. Tech par predrazenych mist nema cenu miliardove podpory.
Ta letadla ale z regionálních letišť odlétají plná. Smartwings tam představují desítky procent všech odbavených cestujících. Ti není úplně marginální číslo. Pokud by to byl takový zlatý důl jak se zde líčí, určitě by sem někdo dávno přišel.
Chartre by lietali aj bez SmartWings. Kym je dopyt cestoviek po takychto letoch, vzdy sa najde niekto kto to rad bude operovat.
Napr. na BTS tvoria pomerne velky podiel charterov aerolinky bazovane v destinacii (svojho casu napr. chartre do Turecka lietal Onur Air).
Z pohladu charterov by sa pre regionalne letiska nezmenilo vobec nic.
Tak ač SW nemusím je bohužel pravda. Vím, že svého času pro tuším exim operoval tunisair a to, že jsou Tunisané levní ve všech ohledech. Tak další rok už to zase létal SW. Takže to bude prostě o výdělku na kvantitě a typl bych v řádu jednotek max. desítky procent. Jenže když se otočím 10 a nebo 1000x pak je rozdíl kde i jiné lowcosty to létat prostě nebudou. To se však při roztříštění mezi více leteckých společností promítne do cen směrem nahoru nikoliv dolů, protože za ten česky low cost to nikdo létat nebude. Jo ledaže by si pan… Číst vice »
Možná by pomohlo vyhlásit bojkot „letecké společnosti“ Smrtwings ….
Neznám nikoho, kdo by cíleně podporoval Smartwings. S nimi letí hlavně klienti CK (důchodci, rodiny s dětmi a ti co se moc neorientují v cenách a neumí se domluvit), kdo si srovná ceny a chce letět s CK, ten letí zpravidla ze zahraničí kde je to výrazně levnější. Individuální cestovatelé Smartwings používají minimálně, většinou jako přískok na hub když koupí let třeba u AF, nebo KLM. Ještě ho používají obchodní cestující co si letenky sami neplatí, ale to teď dost ustane.
Pokud bere celou Group tak s CSA na některých linkách létám relativně pravidelně. Cenově většinou vychází mírně lépe a kvůli pohárku vody a malé housce opravdu do stávky nejdu. Minulý rok jsem smartwings využil i na lince do VLC. Vyšla levněji než VLG. FCO také bylo cenově přijatelné. Rozhodně více než skákat přes FRA.
No to ja jsem vyhlásil uz v roce 2013. Lepe nez penezenkou se o jejich osudu hlasovat neda…
A právě byla příležitost se takového vampýra a žáby na prameni soudobého letectví v ČR nadobro zbavit!
V
Napište kde blokuje SW sloty konkurenci. Nikde, česká letiště mají celou dobu volná místa pro konkurenční aerolinky, ale ti se sem moc nehrnou. Třeba žebrácký Ryanair daleko raději létá z letišť, kde ukecal místní trouby, aby mu dali dotace minimálně ve formě slevy na letištní poplatky, aby jim tam likvidoval poctivě platící konkurenci.
Důvod jsem napsal už před hodinou! Vy přesto trollíte znova! Tak copy+paste: Pavel 1 hodina Všechno je to o korupci, o vratkách a kompenzacích přes daňové ráje. V korupci jsme špička OECD a proto naše země se tak v porovnání s ostatními ex-komunistickými zeměmi stále propadá! Proto „trh“, nejen v charterech a služebních cestách, v ČR nefunguje a fungovat nebude. Bouří se jen individuálové, popř. firmy a IČaři, co vratky, optimalizace zahraničním matkám nebo šábování přes daňové ráje nepraktikují. Pamatujete bigboardy na konci Nuseláku? Zaplatíte 3.000 za pronájem, dostanete fakturu na 30.000. Už se ale před pár lety ucho utrhlo… Číst vice »
Mate-li konkrétní informace, máte možnost je předat orgánům činným v trestním řízení. Budou rady.
Každé ucho se utrhe, stejně jako jsou dneska vidět tunely, které byly (dokud to šlo popírat) kryty stejnou demogogií, kterou blábolíte není Vy!
V korupci jsme podle TI z post komunistických zemích 2 za Polskem.
To záleží, z čeho vycházíte. Poláci jsou určitě méně náchylní ke korupci, nežli my teď: https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index
Vycházím z
https://www.transparency.org/en/cpi/2019/results/table
Díval jsem se přímo na stránky OECD odkud vede odkaz na TI. Nicméně jsem na stránkách OECD nenašel ze by ČR nějak významně řešila.
Nijak vám nerozporuji že Poláci jsou na tom v tomto ohledu lépe, však také říkám, že jsme v žebříčku za nimi. Co ovšem rozporuji je že jsme na špici. Spíše bych řekl ze patříme k průměru.
Co mě ale překvapila pozice Anglie kde pravda korupce na úrovni vyšších úřadů neni asi nijak rozbujela, ale na úrovni firem a občanů mi to vždy přišlo stejné jako na východě.
Smartwings by se opravdu měli přejmenovat na ČSA. Ale letiste Katovice = hrůza. Tak špinavé neutulne malé a kyselý personál. Zlatá Ostrava
… napsal člověk, který tam v poslední době vůbec nebyl …
No váš nick hovoří za vše. Katowice jsou naopak velmi příjemné letiště, parkovat můžete s českým autem za pár kaček, předloni byla pro české SPZ sleva 90 %. Loni 50, což znamenalo zaplatit asi 140 Kč za týden. A k terminálu jezdí shuttle bus, i když na něj dojdete za cca 7 minut pěšky.
To jste v Karowicích vůbec nebyl a pliváte špínu na moderní letiště! Raději mlčte.
Nevim co se kolem nich furt řeší.
Znárodnit (alespoň majoritně), přejmenovat na ČSA, ideálně navrátit jim původní logo (to trsátko je vrchol hnusu) a pak ať se na ně pohlíží jako na něco navíc než třeba Ryanair.
Jinak smůla. (Resp. pokud se touhle divnou cenovou politikou samostatně uživěj, jejich věc.)
Oni se zatím uživili jen tak tak s odřenýma ušima. Ta jejich cenová politika většinu lidí jen popudila (stejně jako např. telefonní operátoři s daty pro fyzické osoby kdy se to prodává klidně 20x dráž). Pak se Šimáně diví fanklubu co mají tady a na facebooku. Ale doba se mění a lowcosty už se zakously…
Ano, uzivili se tak tak, proto patri k jednem z nejrychleji roatoucich charterovych spolecnosti v Evrope, zvladaji si porizovat krome leasingu i vlastni nova letadla, jejichz vypadek kvuli Boeingu zvladli pokryt a uspokojit poptavku, aktualne prezit to, ze jim vlada zavre hranice a zastavi business….to urcite vydrzela spolecnost, ktera se tak tak uzivila
Zapomněl jste dodat, že už dávno byli před krachem a mají dluhy kam se podívají. A máme to asi všechno. Nezapomněli jsme na něco?
SW nevlastní ani jedno jediné letadlo.
U Maxů tomu nemělo být jinak. Lžete jako když tiskne.
Další odborník … je pěkný ze to napíšete pod LOT, který ma na leasing asi 80% flotily. Ono je to cele takové složitější ….
Mně osobně se tedy více líbí trsátko než původní logo.
Mně taky. Navíc je otázka, co je vlastně „původní logo“.
Starým logem myslím tohle: https://czechia.mfa.gov.ua/storage/app/thumbnails/a35/bc5/fb9/5df2bd6faf560364751249_730x410.jpg
Na dnešní dobu mi přijde velmi retrospektivní. Trsátko je lepší.
Tak logo už je samozřejmě věc individuálního vkusu, jinak jo, měl jsem na mysli to co bylo naposled před trsátkem (které mně přijde absolutně bezpohlavní, nemastné, neslané…).
Asi proto, že mám rád retro. Ale zde by to mělo i symbolický význam v tom, kde byly ČSA tehdy a jak dopadly pak za časů „trsátka“.
I když jistě nezáměrně, tak zde se ty ‚éry‘ velmi kryjí.
tak původní logo je jen jedno … 🙂
https://api1.pubres.cz/domeny/modelyletadel_cz/ftp/produkty/zmensenina/29084_tu-134-ok-cfe-3.jpg
tohle bylo krásné logo …
ale trsátko je taky pekné – osobne se mi docela líbí 🙂 rozhodně lepší, než to co bylo před trsátkem .)
LOT je plnohodnotný linkový dopravce včetně např. občerstvení už v ceně letenky oproti lowcostu Smartwings, kde je prémiová pouze cena.
15g oplatka a blivné kafe. Nic víc.
Ale samozřejmě jsou aspoň levnější. 👍
Coz je o 15g oplatky a jedno kafe vic nez u SW:)
To tech „sto pade“ za plnohodnotny jidlo radeji priplatim. Nerozumim tomu, proc maji lide radeji blaf v cene, nez dat par korun na vic za neco kvalitnejsiho 🥵
Na jednoduché myšlení jednoduchá odpověď – jsou aerolinky co mají kvalitní jídlo v už v ceně letenky a pak jsou aerolinky, kde se i za blaf připlácí.
Nechápu, opravdu nechápu tady tyto nářky. Však vás nikdo do prčic nenutí to jíst ani pít! Toto je debilita poslední doby – pořád na všechno kafrat. Za mě je pořád lepší mít možnost dostat oplatku a vodu, kterou mohu odmítnout, než nedostat NIC, opakuji NIC! A na ceně to stejně nepoznáte – viz. nyní LOT s oplatkou za 1/4 ceny QS bez ničeho. Ale o, sněte si svůj sen ….
Analytik srovnavajici pravidelnyho linkovyho dopravce s charterem 😂😂. Analyza hodna trileteho decka 😂
Jaký charter prodávají to jako běžnou linku. Ale to asi při své jednoduchosti nechápete.
Analytik srovnává konkrétní cestu s přibližně stejnou službou na palubě.
Ten váš komentář je oblbovačka,mající za cíl namluvit koupákům,že charter je přirozeně čtyřikrát dražší než linkáč, neboť ééé prostě protože.🤪
Lety se SW jsou za cenu jakoby se jednalo o Emirates s občerstvením a super službami… ti rozumní jedou do Katowic.
Minulý rok se mi vyplatilo jet LEO Expresem z Prahy do Katovic na WizzAir než kupovat dvakrát dražší letenky z Prahy. Škoda že LEO už nejezdí přímo k letišti, bylo to komofotní spojení.
Souhlas, chci-li nebo potrebuju-li usetrit, udelam totez. Jenze nechci a nepotrebuju, takze radej poletim z Prahy, kde jsem na letisti za 20 minut. A je mi docela jedno s kym.
Jenom ze zvědavosti kolik času vám tenhle výhodný kup zabral času navíc než letět z Prahy a jaká byla úspora ?
Cenotvorba Smartwings je z obchodního hlediska logická, z hlediska PR je to tragédie a pro konkurenci příležitost k převzetí včetně těch charterů pro CK.
ANO, bude Líp. Vláda jim priklepla státní podporu, tak proč by se snažili. Pro podnikání je vždy dobře, když jste napojen na Ty správné lidi a v tomto případě, na toho nejvyššího. Poté máte bez práce koláče a na ostatní zbydou Koblihy.
Státní podporu, resp. čistou dotaci, dostalo již mnoho podnikajících subjektů. V tomto případě ale nejde o dotaci, ale záruku za úvěr, tj. půjčku.
Nikto ju nedostal v takomto objeme a nikto ju nedostal bez akýchkoľvek podmienok. Napr. pri odpustení sociálnych odvodov je povinnosť zachovať 90% pracovných miest. Nehovoriac o tom, že Smartwings mal aj doteraz nárok čerpať podoporu z predchádzajúcich programov tak ako ostatné spoločnosti. Nový úver sa použije na vyplatenie starých dlhov voči akcionárom (Šimáně a spol.) a bankám, firma vyhlási insolvenciu, štát zaplatí záruku, garancia sa premení na priamu dotáciu (ale nie dotáciu firme, ale akcionárom). Linky tak ako tak prevezmú iní dopravcovia bez veľkého dopadu na zákazníkov. Akurát to bude stáť miliardy českých daňových poplatníkov, a nie akcionárov ani Číny.… Číst vice »
O podmínkách pro získání garance za úvěr pro dopravní firmy, byl včera článek zde: https://zdopravy.cz/pomoc-pro-smartwings-vymyslena-narok-na-podporu-ziskaji-dopravci-s-vice-nez-250-zamestnanci-52419/
to maj kvuli tomu, ze dostali dotaci, litat zadarmo?
Ne, mají ale létat za konkurenceschopné ceny.
a co je podle vás konkurenceschopná cena? zadarmo? nebo .. jaká?
Stačí když si odpustí ty své PR žvásty o podpoře regionálních letišt.
Jestli regionálním letištím platí normální poplatky, na rozdíl od žebráckého Ryanairu, jenž si pokaždé vynucuje slevy nejspíš i úplatky místních politiků, tak v dnešní zvrácené době se dá normální včasné placení i považovat klidně za podporu letiště.
no… vetsinou ma zdopravy vysokou uroven clanku.
toto neni ten pripad 🙁
pravda někdy bolí …to jo
…a co Vám na zcela srozumitelném článku vadí??? Nebo nechápete podstatu věci, že jiní dopravci nabízí cenu až 7 x levněji..???
no .. je to takový trošku „z houna bič“.
nebo nechápete podstatu věci, že … no a co? tak lot nabízí dramaticky nižší cenu. co je na tom nepochopitelného? až lot naplní letadlo, tak poslední místa v letadle taky bude nabízet třeba za šestku….
Ano, LOT sníží cenu protože potřebuje dostat lidi do letadel. QS na to prdí, protože je jim to jedno. A pak se najdou iniciativní … kteří přístup QS budou obhajovat. Jak jsme psal výše. Odchod QS z trhu by byl vzpruhou pro regionální letiště.
Tak ono porovnávat doprodejové ceny letenek (tzn posledních cca 10% míst) s akčními letenkami (cca 10 míst z celého letadla) to je vážně kvalita. Co třeba se podívat na doprodejové ceny u tak cenově oblíbeného ryanairu kdy se dají poslední místa v letadle koupit i za 16 000? ( https://scontent.fprg2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/105980498_3644081518941545_1755191652508091758_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=1480c5&_nc_ohc=qAy1MXIlHxsAX9yKs0u&_nc_ht=scontent.fprg2-1.fna&oh=dbd897304dd01d81da9b8444fb422b17&oe=5F1F93CC )
Au
Nebyl to váš chlebodárce pan doktor a pán Vikuk, kteří dupali nožičkami a říkali, že když padne SWG, tak lidi si připlatí o hodně více za dovolenou, a ti kteří nejsou oslové a plně závislí na předražených „balíčcích“ cestovních agentur, si rozhodně připlatí u SWG, a to hodně.
Ono to je ale zejmena diky trollum z QS.
Než budete stránky kritizovat, tak si projděte rezervační systémy lotu a sw, navíc, i když jde o doprodej, letenky se za stejnou cenu prodávají i u cestovek. Tak prosím alespoň v tomhle sw nebraňte.
Jenom bych podotknul, že ta letenka u Smartwings za 8000 kč je nejlevnější tarif bez kufru. Ano Smartwings se soustřeďují v OSR a BRQ na CK, ne na individuální cestovatele. Smartwings se svojí politikou ignorování individuálních cestovatelů (protože se jim zatím dařilo levněji/pohodlněji vyprodat téměř celou kapacitu letadla CK) stejně jako ČSA se svojí politikou „však oni k nám stejně přijedou do Prahy“ – to mají a ještě budou mít na Moravě díky blízkým KTW (resp. KRK) / VIE (resp. BTS) ještě hodně těžké. Stačí rozhodnutí jednoho low costu na příští léto 2021 aby zavedl linku kamkoliv k moři z… Číst vice »
Souhlas, o to víc nechápu, proč se v Brně nebo Ostravě nesnaží nějakou lowcost linku k moři nalákat, když to umí třeba v Pardubicích. Vsadím, že lowcost linku k moři budou mít dřív i České Budějovice než Brno:-)
Protože tomu lowcostu by první BRQ/OSR museli tučně zadotovat. Viz linka do Milána, kterou kraj odmítl dál dotovat tak ji RYR i přes 90% obsazenost zrušil. A k vedení Ostravského letiště, které se chová k zaměstnancům jako ke kusu hadru (asi se inspirovali právě u RYR) a přitom se jim to letiště rozpadá pod rukama, jako přistávací dráha, která každým rokem praská a musí se lepit stejně jako české silnice, místo toho aby se pořádně opravila.
Jiný den, jiné letiště, diametrálně odlišné časy odletů. Doprodej míst v charteru vs. pravidelná linka …
Vypovídající porovnání …
Bydlím přímo v Mošnove a letěl jsem zde jen s vyhlídkou. Ceno tvorba žádná, vždy atrinonicke ceny ve srovnání z Katowic, kde lítám 5x do roka a vyplatí se mi tam zajet, i ikdyz vidím z okna startovat letadla. Absurdní…….
Žádná aerolinka nenabízí do těchto destinací let každý den, aby šlo porovnat po dnech. I SW do HER je oficiálně pravidelnou linkou.
A právě proto vůbec nechápu v čem je zde SW ten špatný. Doprodává poslední místa v letadle za cenu, za kterou ví že ty místa naplní. Má je snad prodávat ze soucitu levněji?
Jde o to, že levněji nelze sehnat letenku nikdy, ani půl roku dopředu, takže bych ty kecy o doprodeji nechal stranou.
Protože už od začátku prodeje jde pouze o doprodej zbytkové kapacity už téměř vyprodaného letadla. Čemu na tom nerozumíte?
Kdyby měli přímou konkurenci, tak by si to nedovolili.
s konkurenci to zas tak nesouvisi..: sw vetsinou na techto letech s blizicim se datem odletu ceny nemeni … takze v urcitou chvili se cena sw peotne s cenou konkurence.
sw tady doprodava (nejspis) vicemene vyprodane letadlo a vi ze vvurcitou chvili bude na stejne cene jako konkurence. a to je ten okamzuk, na ktery ceka.
proc prodavat levneji, kdyz muze prodat za vic?
Je to pořád doprodej, letadlo je skoro celé od začátku vykoupené cestovkama. Výhoda pro cestovky, že si nemusí objednávat celé letadlo ale pouze kapacitu. Porovnávat by se dala třeba pár let zpátky, když SW lítal z ostravy do Paříže, běžně jsem lítal za 1200. Krom toho by bylo dobré si uvědomit, že ty levné letenky z Ostravy do Londýna dotuje kraj a to né zrovna malýma částkama, ale hlavně že na opravu dráhy není a každoročně se rozpadá. Je vtipné když obchodní ředitel letiště, kterému každoročně dotuje ztráty kraj v řádach desítek milionů poučuje o cenách společnost, která byla do… Číst vice »
Píšu někde, že je špatný? Píšu, že je výrazně dražší.
Suro, Vy vazne zurnalistiku nedelejte. Slovo objektivita si najdete ve slovniku cizich slov. Pisete tu snad o tom, kam leta Lufthansa draz nez BA? Nebo kam leta Wizz draz nez RYR? Nepisete. Tak proc zas a znova mate tu potrebu za kazdou cenu skodit SW? Co vam udelali? Nedostal jste v letadle nazrat? Tak litejte s Emirates, pokud na to jako novinar tak spatne urovne financne dosahnete. O cem bude Vas dalsi clanek? Ze SW ma sedacky z mene kvalitni kuze nez EasyJet? Ze jejich livery je z mene kvalitnich materialu nez ma konkurence? Zoufalost…
Děkuji za hodnotný příspěvek. Text je o nabídce letů z Ostravy.
Text není vůbec o nabídce letů z Ostravy, ale o cenotvorbě Smartwings. Nebo je zde snad přehled letů z Ostravy a diskutující zde přítomní diskutují o destinacích? Ne, diskutují o cenách. Takže asi špatně pochopili váš článek. 😉
Pane Sůro, nenechte se takovýmto trollem vyprovokovat. Nemusel Váš článek číst, pokud ho téma nezajímalo.
Srovnávací ceny společností létající chartery a linky z jiných zemí, např. z Velké Británie, ať hledá Januar třeba v britských médiích. Pokud umí anglicky. A pokud neumí, tak to je pak už jen a jen jeho problém.
Ty seš teda pako…
Tak kdyz Vy muzete delat letectvi, proc by pan Sura nemohl delat tisk?
Tak cenový rozdíl cca 6000 Kč na lince dlouhé cca 2000 km neodpovídá ani rozdílům ceny v létě a zimě, natož pak rozdílů v času odletu v řádu hodin.
Prodej zbytkové kapacity za vysokou cenu – a prodává se to i za tuto cenu? Pokud ano, tak ok.
Ok mozna, ale tady je zakopany pes-nemůžou se pak divit, jak mají mizernou pověst předraženého lowcostu, což tu část diskutujících tak nerada slyší 😼
Ale jo, já to chápu, nejsem obhájce SW. Do jejich aktuální PR kampaně to nezapadá, na druhou stranu mě osobně tenhle drahý doprodej nepobuřuje.
Většinu lidí nepobuřuje vysoká cena letenek SW, ale jejich drzost říct si o dotace případně státní záruky.
V čem je ta drzost? Existoval snad program který by pokrýval dopravní společnosti?
K cenám. Nevím ale CK mají určitě cenu konkurenceschopnou a co se týká doprodeje funguje to na principu, ber a nebo nech být. Všichni tu predikujete jak SW nezaplatí půjčku a bude to platit daňový poplatník, ale když vytváří zisk tak je to taky špatně.
Proto by bylo lepší jim žádnou podporu neposkytovat, ať klidně zkrachují. Daňového poplatníka to nic stát nebude a zákazník bude mít jako bonus levnější letenky.
Jestli me paměť neklame tak třeba Buzz na charterech volná místa nedoprodavá, takže pokud by treba ten bussiness po SW přebral tak by tam nebyly ani ty letenky za 8k. Ka neříkám ze je to z pohledu cestovatele dobře, ale je přikrášlená představa, že by to bylo nějak výrazně lepší
To je podobný argument jako: To nebylo znásilnění, protože kdybych ji to neuděl, tak nemá žádný sex, protože je strašně škaredá….
Ne to je reakce na „budou levnější letenky“
„Levnější letenky“ jasně, proč myslíte, že se cestovky za SW postavily? Protože Buzz/Ryanair se vyjádřil jasně, pokud si cestovky lety objednají tak jim je poskytne, ale tak, že si budou muset objednat celé letadlo a nést za něj komerční riziko. Což je oproti nákupu pouze míst v linkovém letadle pro cestovky nevýhodné. A jak se RYR vyjádřil na návrh jestli by lítali letní linky stejně jako SW? „To by záleželo na jednání s letišti a kraji!“…tzn.? kolik nám ty lety zadotují z veřejných peněz stejně jako například Londýn. Jak dopadl Milán po tom co MSK odmítl lety dál dotovat myslím… Číst vice »
V článku je zmíněno to podstatné. Je to cena za poslední volná místa v letadle. Dynamická cenotvorba je v letectví přeci naprostým standardem, tak proč za to náhle Smartwings takto démonizovat?
To je tradiční folklór zde. Nic co by překvapilo pravidelného návštěvníka.
Pravidelneho navstevnika spise prekvapuje uroven „prispevku“, kterymi to zde pleveli trolli uderka z QS.
Když by mohl individuální cestovatel u SW zakoupit letenku třeba alespoň dlouho před odletem za normální cenu jako třeba v Katovicích, tak bych neměl nic proti. Bohužel uváděné ceny jsou standardem a na nižší cenu se v naprosté většině případů individuální cestovatel nedostane, takže bych byl s dynamickou cenotvorbou opatrný.
Jenže rozdíl je v tom, že ty letenky jdou do prodeje ve chvíli, kdy už je většina míst prodána cestovkám. Doprodej posledních míst je logicky za vyšší cenu, kterou třeba neakceptuje každý, ale ty jednotky volných míst se za ní prodají. Pořád nevidím co je na tom špatně.
Kdyby byla konkurence, tak by to za takovou cenu neprodávali, to už se ukázalo v Praze na několika linkách. Nevím, proč by měl individuální cestovatel platit za letenku po Evropě cenu jako za zájezd s CK nebo za zaoceánský let. Pevně doufám, že Ryan a Wizz v ČR trochu rozčeří stojaté vody.
RYR typicky leta na letiste typu BRQ jen po tu dobu, kdy muze cerpat dotace od letiste/kraje, nebo letisti neplati zadne poplatky. V momente, kdy dotace vyprsi linku zavre. To je opravdu zachrana jak vino.
Tomu snad nemůžeš věřit, že např. zpáteční letenka do HER 7.10. a 14.10 za 9002,- Kč včetně kufru je doprodej a většina míst už je prodána cestovkami:-D
A proč ne? Smlouvy s cestovkami jsou klidně na celý rok. Ta cestovka má ta místa nasmlovaná, byť ještě ty zájezdy sama neprodala.
proč by měl smartwings prodávat ta místa za cenu nižší, než za kterou je schopen je reálně prodat, jen ne rok před odletem, ale týden před odletem?
asi vám to nedolšlo, ale smartwings je tu proto, aby on generoval zisk. ne proto, aby byl dobročinným ústavem.
Když nemá konkurenci, tak nemusí prodávat za nižší cenu, to je vcelku logické.
Co je na letence od SW dynamickeho?
Kultura cestovania so Smartwings je horsia, alebo podobna RYR ale zaplatit si nechaju akoby som letel s Emirates 😀
První část OK, druhá ne. U RY zaplatím za to co chci čerpat. Chci kufr na palubě, chci místenku atd. připlácím. V základu letím po Evropě často jen za pár €. U SW dám za podobnou nebo často horší službu x-krát víc.
Když to za tu cenu nakonec prodaji, proč by dávali levněji?