lot
Letecké společnosti Letectví

Pomoc pro Smartwings vymyšlena. Nárok na podporu získají dopravci s více než 250 zaměstnanci

Boeing 737-700 společnosti Smartwings. Foto: Smartwings
Boeing 737-700 společnosti Smartwings. Foto: Smartwings

Více než tři měsíce debat o podpoře letecké společnosti Smartwings míří ke konci. Ministr dopravy Karel Havlíček dnes před jednáním vlády oznámil, že připravil nový program podpory pro dopravce s více než 250 zaměstnanci, který umožní čerpat úvěry u bank se státní zárukou. Dosud dopravci nemohli tuto podporu na rozdíl od jiných firem čerpat.

Tento postup minulý týden uložili ministerstvu dopravy poslanci hospodářského výboru. Materiál dnes schválila vláda.  Podle Havlíčka by měly firmy nárok na garanci u půjček od pěti milionů do dvou miliard korun.

Dosud neměli dopravci nárok na to čerpat peníze z programu COVID Plus, historicky byli z podpory přes program Exportní garanční a pojišťovací společnosti EGAP vyloučeni. Smartwings si proto dlouhodobě stěžují, že jsou zejména proti jiným dopravcům v Evropě znevýhodněni.

To je to, co jsme stále chtěli, aby zde nebyla výjimka toho charakteru, že bohužel dopravní firmy žádat nemohly. Tím mohlo být dávno vyřešeno vše, co se týká i Smartwings. My to máme připravené a teď se budeme bavit o tom, jestli to tam (na vládě) i s ostatními kolegy dneska projednáme, nebo ne,“ řekl Havlíček podle ČTK na tiskové konferenci po jednání tripartity.

Proti pomoci je opakovaně ministryně financí Alena Schillerová, ta ale ve svých vyjádřeních mluvila o odmítání podpory jediné firmě. Na tento program by měli dosáhnout i jiní dopravci, nejen letečtí.

Ministryně financí Alena Schillerová (za ANO) uvedla, že pokud by se jednalo o obecnou, nikoli selektivní podporu, tak je otevřená o věci jednat. „Jsem proti selektivním podporám obecně, aby se podporovaly jednotlivé firmy, šlo se do Parlamentu žádat o záruku pro jednotlivé firmy, pokud nemáme jasnou strategii, co jsou strategické firmy,“ řekla novinářům. „Pokud se narovnají podmínky a bude to stejné pro všechny, tak to je i to, po čem kritici nějakého speciálního zacházení se Smartwings volali,“ poznamenal ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD).

Prostřednictvím komerčních bank mohou žádat o půjčky od pěti milionů do dvou miliard korun, maximální výše úvěru odpovídá 25 procentům ročního obratu společnosti. Exportní garanční a pojišťovací společnost (EGAP) garantuje 80 procent jistiny.

Na úvěr z programu COVID Plus nemají nárok firmy, které měly existenční problémy před vyhlášením nouzového stavu 12. března. Zatím jej nemohou získat ani podniky, jejichž převážná ekonomická činnost spočívá v dopravě, ubytování, cestovním ruchu a hazardu.

Podle dřívějších Havlíčkových vyjádření stát s leteckou společností Smartwings jednal o záruce 500 až 900 milionů korun za úvěry, které mají firmě pomoci překonat dopady zastavení provozu. Podmínkou by v takovém případě bylo přejmenování firmy na ČSA a udržení 2 500 zaměstnanců. Pokud by ale dopravní společnosti mohly čerpat ze standardních programů, žádné specifické požadavky by stát vůči konkrétním firmám mít nemohl, řekl dnes Havlíček.

s využitím ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
124 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
beija

Odkaz na zajímavý článek o oligarchovi Šimáněm a jeho byznysu.
https://hlidacipes.org/kdo-je-jiri-simane-miliardar-s-letadly-s-panamerou-na-hrade-a-svatebni-host-babise/

beija

Stále není dostupná účetní závěrka Smartwings za rok 2019. Třeba si na ni (nejen) banky počkají.

beija

A uvidíme „kouzlení“ s čísly?

beija

Člověk se den věnuje jen svým povinnostem, a pak se nestačí divit.

Pravdepodobnost

HA HA. Doufam ze se do tehle podpory vrhne i jeden podnikatel v osobni vlakove doprave ktery uz loni dokazal velmi kreativne generovat prijmy z genericke statni podpory.

(bez ironie, to by melo tak zajimavy vedlejsi efekty ze by to ze tech par miliard stalo i chlupama)

beija

Ten, co mu nakonec státní ČD firmu s dluhy neodkoupí? I tohle v případě Smartwings/ČSA přece hrozilo..

Eva

Kradez za bileho dne. Havlicek to vse zprostredkoval misto Andreje, urcite dostal od Simaneho do kapsy. Stejne to krachne na podzim a Simane s Vikem postupne vyvedou prachy nenapadne a pak budou vysmati😀. Lidi by meli protestovat a vyjit do ulic a taky jik to spocitat u voleb vsem, kteri pro takovou lumparnu hlasovali.

kanafasik

za koblihu navíc to má Andrej v kapse.

Petr Novák

Tak si to Smrtwing vyřvala. Mno snad si alespoň budou víc vážit svých koupáků. Ovšem věřte že s podzimkem si Šimáně na Hrad za Emanem dojede pro škváru znovu.

Dalibor

Chápu správně, že tato podpora je určena pro všechna dopravce, kteří mají více než 250 zaměstnanců, teda i třeba dopravce na železnici?

Pravdepodobnost

Ano a covid polus je narokova podpora. Podminkou je ze vam nejaka banka puci a stat se zarucit musi.

Dáda

To už je technikálie.
Mi stačí, že tento „produkt“ je dostupná všem dopravcům, ne extra jen a pouze pro QS.
Myslím, že takto je to lepší – prostě možnost pro všecky, kdo jak ji využije to už je druhá věc.

Lukáš

Přeci jen to bude mít šťastný konec. Je dobře že to pan Šimáně vzal do vlastních rukou, sednul do auta a dojel si to na Hrad vyjednat.
Stát konečně pustí chlup, on bude moct peníze obratem vytáhnout jako splátku peněz, které firmě půjčil před koronu. Pravidlo peněz je, že se hromadí, od chudých k bohatým. Tady to platí taky, chudí se poskládají a bohatí zbohatnou.
Teď bez ironie, škoda že ani za 30 let jsme se neoprostili od těchto kamarádíčkování a tunelování, nerozumím tomu, ale asi to voliči takhle chtějí.

czhunter

Je to jen čirá hloupost voličů, když si myslí, že miliardáři ve vládě myslí na „obyčejný lidi“.

Pravdepodobnost

ANO cast volicu to tak chce protoze v tom vyrostla a povazujeto za normalni (aneb ti co tvrdi ze to delat nechteji tim urcite zakryvaji nejakou velkou levarnu protoze kdo se boji delat normalni levarny – jenom nekdo kdo neco skryva)

Vilém

Diskuse je jedním ze znaků demokracie (když se nezačneme urážet atd.). Jinak, děkuji za zpravodajství o tom všem. Hlavně panu Sůrovi tedy. Mám za to, že souhrn celého případu se bude za pár měsíců hodit. A doufám, že pak k tomu přistoupíte jako opravdoví „hlídači“.

kanafasik

hezky to vymysleli. Starému kamarádovi z Pézetky se prostě pomoc musí, at to stojí co to stojí…bude „zábavné“ sledovat další vývoj.

Gajda

No je pravda, že kdyby byla vláda stejně tak štědrá jako ta Nizozemská, tak se jim zaručí i za miliardu eur a nejen korun. A pořád je to o fous menší částka než stát zaplatil za prohranou arbitráž ČD se Škodovkou a z tý taky nikdo nic nemá a nikdo za to vlastně ani nemohl.

czhunter

Nizozemská vláda má _povinnost_ zajistit základní dopravní obslužnost vlastním občanům – a to i těm v zámořských územích státu.

ČR pokud vím nic takového nemá a žádnou leteckou společnost nepotřebuje.

Ruda

Požádá-li SW o úvěr, neznamená to, že ho dostane jen proto, že se za poskytnutý úvěr zaručí stát. Státní záruka za úvěr negarantuje automaticky jeho poskytnutí bankou. Banka má i m tomto případě totiž především zájem na splacení úvěru věřitelem. To zde ještě mnohým nedošlo.

Pravdepodobnost

Jenodnomu z nas neco evidentne neco nedoslo. Pokusim se tedy shrnout situaci nas co nam „nedosla banka“. Takze situace: – firma dluzi svemu majiteli 900 mega – firma si pujci od banky 1000 mega – banka bude v zisku kdyz dostane zpatky 200 mega – majitel dostane z firmy splaceno 900 mega ktery by jinak nedostal Shrnuti: – banka musi dostat zpatky vice nez 200 mega – majitel dostane z firmy zcela legalne 900 mega Samozrejme jsme uz jinde nez v divokych 90′ letech kdy si podnikatele napujcovali stovky miliard, vyvedli je z firmy a tu pak poslali do konkurzu.… Číst vice »

Nestranný pozorovatel

Musím říci, že nechodím často do diskuzí. Obzvláště co se týká letectví. Přeji SW ať se oklepají.
Všem nepřejícím přeji slunce v duši 🙂
Chtěl bych mít tolik času, co mají zdejší nepřející diskutující, leč nenám…

amey

tak co to tady píšeš….???

poletucha15

Jen bych chtel pripomenout ze SW a ani jini dopravci nejenom ze zadne penize (zatim) jeste nemaji, ale dost mozna za vetsinu z toho ani vy nebudete muset platit protoze minimalne nejaka cast (schvalne pisu nejaka – kolik se vrati nebo nevrati tezko nekdo predpovi) se urcite vrati, stejne tak jako odvody kdy se nemala cast vrati statu. To co by vas melo pohorsovat je asi 450 miliard rozdanejch mezi osvc bez nejakyho slozityho prokazovani, kdy dostanou 25k a financak bude zkoumat az za rok jestli na to meli nebo nemeli narok… to ze v tu dobu uz pulka z… Číst vice »

Y.K.

450 mld. rozdaných OSVČ? To jste se asi zbláznil, ne?

eLKá

Technická: Dosud je ve všech „COVID programech“ „rozdaných“ necelých 8% s přislíbené částky, tedy zhruba pětina z vámi uváděných 450 mldKč mezi OSVČ. Ale jestli to uvádíte ve VND, tak to máte i možná správně…

Tomas

450 miliard živnostníkům?

no .. to jsou tedy perly .)

Pavla

De facto souhlas, mám v okolí několik OSVČ, kteří všelijak sloučili či naopak rozpustili několik svých podnikání jen aby ze státu něco vyždímali,spousta z nich kde může tak nefakturuje, aby nemuseli danit, a pak pláčou jak je chudinky stát odírá, takovým by patřilo leda nakakat.. nicméně ta vaše částka je velice nadnesená, spousta těch poctivých se naopak k příspěvku nedostala a mimo to, zkoumání nároků a zpětné vracení už probíhá, už proběhlo pár případů i médii

RHood

Pane redaktore, otázka na vás. Jaký bude další postup. Vláda potvrdí a schválí. Je to zákon, takže to půjde do Poslanecké sněmovny k projednání, Poslanecká sněmovna projedná a schválí ANO (včetně poslance Jurečky) +ČSSD+KSČM+ SPD. Pak zákon musí podepsat pan prezident, ten podepíše, pak musí být vydáno v sbírce zákonů, pak je zákon účinný. Ale, co EK, bude se k tomu vyjadřovat a musí se k tomu vyjadřovat EK, protože se jedná o státní pomoc ? Jak to tedy bude dál.

Zdeněk

RHood – myslíte Jurečku z KDU? Pokud jo, tak proč myslíte, že Jurečka změnil názor? Vždyť Jurečka trefil „hřebíček na hlavičku“, když výsledkem práce ministra Havlíčka k SWG je: “ Cílem tedy není nic jiného než přenést budoucí ztráty z podnikání na stát.“

https://www.forum24.cz/marian-jurecka-zachranit-smartwings-nebo-nezachranit-vsechno-je-jinak/

RHood

Omlouvám se poslanci Jurečkovi, měl jsem na mysli poslance ANO Juříčka.

Andrej

Ta kompozicne fantasticka fotka, kde si miliardar Simane arogantne zaparkoval svoje Porsche priamo na hrade, pod kontrastnymi baroknymi sochami, aby u prezidenta zobral o miliardy z penazi danovych poplatnikov, ma potencial sa stat ikonickym svedectvom toho najhoriesho, co postkomunisticka oligarchia momentalne ponuka. Kazdopadne, to co predvadza tento sedemdesiatnik s majetkom 11 miliard je neuveritelne nedostojne, ubohe a trapne. Kvoli 8% osobneho majetku, pri strate ktoreho by nedoslo k ziadnemu znizeniu zivotneho standardu, a to ani jeho a ani jeho rodiny a blizkych, si takto na stare kolena zruinovat reputaciu a stat sa len symbolom odporneho arogantneho postkomunistickeho oligarchistickeho socializmu pre… Číst vice »

Peeetr

Kdežto v superpoctivé Západní Evropě by na stejný počet letadel dostal ještě násobně větší dotace a záruky za půjčky.
Plus v USA je většina veřejně obchodovaných akciových společností předlužená u banksterů, takže správná cena jejich akciií je 0, a do dvou let aby mohli začít s reindustrializací buď veškeré ztráty přehodí na místní penzijní fondy, a skoro všichni američtí důchodci přejdou na žebračenky, nebo rozpoutají kvůli překrytí vnitřních problémů už 3. světovou.

Andrej

Od skolkarskych argumentov: „aj oni to robia“ az po zeitgeist konspiracie. Vyzivne. Par poznamok ku garanciam vo svete, niektori dostali zaruky, niektori nie, niektori o nic neziadali a vlada ich dala aj tak vsetkym (UK). Niektore aerolinky su vlastnene plne alebo ciastocne statom, takze stat zachranuje aspon vlastnu firmu, nie ako u Smartwings z polovice oligarchisticku a z polovice cinsku. No a hlavne az buducnost ukaze co bude dalej, ci sa len majitelia Smartwings zahoja zo statneho a aj tak to zabalia, alebo to naozaj pouziju na zachranu a rozvoj firmy. Ak prve bude pravda, tak to bude len zlodejina… Číst vice »

R.A.

Jako vždycky, když přečtu takovýhle skvost, přál bych si mít kouzelné kukatko a podívat se na toho, kdo to píše. Drahy pane trapný a ubohý je tady exhibovat komplexy a zahorklost.

Bože on má porsche, on nechce přijít o firmu, co 20 let buduje …. to je ale hovado

Trosku si tipnu, ale vy jste přesně ten prototyp souseda, co když někdo na starý kolena přijede s novou octavkou tak se mu vyse…te do schránky.

PetrM

myslím že co má za auto je předřečníkovi celkem u brusele, spíš mu stejně jako mně a mnoha dalším vadí kde a jak s tou svojí superkárou zaparkoval

každopádně získáváš bludišťáka za další konspiraci o závisti, to je tak originální argument že je třeba ho ocenit

R.A.

Děkuji za bludistska, jsem tak mimo , ze v “uhlazenem” projevu “predrecnika” nevidím tu hloubku, objektivitu a celkovy informační přínos

Vilém

A ještě ten slovník a urážky… Krása, toť myslím ironicky.

R.A.

Jako za tento vývoj ma fóru vděčím ostatním na hrubý pytel hrubá zaplata ….

Dan

Tak se s. Šimáně konečně dočká. Standardní program – nebudou tedy žádné specifické požadavky (např. na udržení 2500 virtuálních zaměstnanců). Dostane 900 mega, vytáhne z firmy, co jí půjčil ze svého, stát zaplatí záruku, zkrachuje to a zameteno. Pokud těch 900 mega bude konečná částka za to, že o Smartwings už nikdy neuslyšíme, tak za mě dobrý.

Kolemjdouci

900 milionů? To se držíte při zemi. Při svém obratu už můžou v klidu zažádat až o 2 miliardy. Hezká práce.

Roman

Žádat můžou ale jestli je dostanou. Stát se zaručuje 80% ale peníze bude poskytovat soukromá banka. A ta si asi nebude chtít jen tak odepsat 400 mil jako ztrátu

Petr Novák

No právě že se stát zaručuje 80%. Banka si to vždy nějak vybere, na částce nesejde. Vemte si třeba v potaz takový Diag human, řeší se to pomalu 20 let. Arbitráž stále probíhá, nicméně soudní dvúr ve Štrasburgu rozhodl, že to Česko splatit musí. Ta částka se nyní pohybuje kolem 15 miliard a jak je hezky ticho po pěšince.

xmarek

Ve výsledku to zaplatí ten PRACUJÍCI LID: http://bit.ly/2FSTaZc Ostatně jako vždy a všechno. A pokud ním nááááhodou jste, tak Good Luck.
Jo a já? No problém. Jdu si číst. Hezký den

Johnczek

Místním diskutujícím, kteří obhajují a velebí SW kudy chodí se určitě uleví. Výplatnice od SW budou chodit dál 🙂

FlyBoy Eda

Tak to tedy budou,tak cca pro 50% zaměstnanců (posádek určitě) a o 50% nižší ….. a do času až Vik se Šimáně vynesou kasu zadním vchodem. Každopádně skvělá práce,pomoc jsem čekal, to kolem bylo jen divadélko pro blbce co platí daně ale byl bych překvapen pokud se sw udrží déle …. hyeny a supi od RYR a WIZZ už krouží kolem, cítí chcípajícího koně

Jan

Výplatnice budou chodit hlavně vedení a jejich kmotrům. Na samotné zaměstnance zanedlouho nezbyde. Nevím jestli si to uvědomují, protože do pár let si stejně budou muset hledat novou práci a ještě budou muset splácet vyšší státní dluh.

Kolemjdouci

Do pár let? Spíš týdnů či měsíců. U ČSA se již s propouštěním začalo. Brzy to čeká i Smartwings, kde se ale nemusí vyjednávat dopředu s odbory.

Jaaa

A my to všechno zaplatíme. Jupí…

R.A.

Tak se těším až se nám Pavel Mácha, Analytik a Brejla vrátí z oběda a opět se dozvíme proč je to špatně, tunel, hnůj a tak vůbec

Tomas

Fakt je ten „pavel“ máucha? že na blogísku proti smartwingům tolik nebojuje… a i slohove to moc neodpovídá.

R.A.

Slohové to odpovídá na 100% (suma sumarum jeho milovaný obrat, kterým zakončuje všechny), obrat Páně Šimaně je taky z jeho stránek, kde se do SW/CSA pěkné obul ….

Ale on se k tomu i přiznal, ze je to on, když někdo poukázal na ty jeho podvodky s licenci

Tomas

Suma Sumárum znám .. a spoustu dalších :))

ale nějak jsem to v těh jeho postech neviděl …. je teda pravda, že se to málokdy dalo přečíst až do konce 🙂

RHood

Vy jste tady vystupoval pod nickname R.A.F. ?

Roman

A od zítra už bude jenom R.

R.A.

Nevystupoval

Martin

Chapu dobre, ze schvalujete co za naproste vymysly, lzi a spinu zde pan Pavel pise?

skyline

Hlasuji pro zrušení tohoto diskusního fóra. Nám, kteří jsme z různých důvodů pro pokračování SW/ČSA, dle mého názoru tato diskuze chybět nebude. Ovšem pro ty, kteří volají po bankrotu SW/ČSA, by zrušení zdejšího fóra bylo ranou přímo do vazu. To oni zde exhibují a zdejší účast je pro možná jedinou životní realizací.

mik

Zruseni diskuzniho fora je znamka cenzury jako se uz stalo na centrum.cz , kde uz k hlavnim zpravam diskuze nexistuje a je mozne diskutovat pouze u blogeru Nejsem na ani jedne strane ,,,je mi v podstete jedno jestli Smartwings -CSA zkrachjuje nebo ne Rozumel bych tomu kdyz by stat zachranoval nejakou prosperitu .ale treba Ryanair uz od srpna bude litat nejen turistiske primorske destinace ale i treba linku Praha -Kosice Lufthansa se taky dohodla a bude sbirat blizka letiste ..I Recky Aegan ma do Recka lety za polovinu toho co Smartwings Na bazi do Prahy se vrati Wizzair s Prahy… Číst vice »

Roman

Tak panu OLearymu lze jen podotknout: zeptejte se jeho Francouzských zaměstnanců jak se řídí firma.
Zrovna ma trati PRG AMS dávám přednost ceně před nabídkou housky. A cena v polovině případů hraje pro ČSA.
CK také hledí na zisk. Myslíte ze pokud by jim někdo nabídl stejný produkt levněji, že by už dávno od SW neodešli?

Martin

Dekuji za vysvetleni a chapu Vas postoj. V tom pripade by asi stalo za to diskuzi zrusit.

Vilém

Nikdo vás ale přece nenutí to číst, nebo ano?

R.A.

Chtěl jsem navrhnout autorizaci přes Facebook například, aby se trochu zprůhlednilo, kdo sem to vlastně píše.

Ale tohle řešení je ještě lepší. Zrušte to úplně a bude klid.

Pavla

Ruku na srdce, pane Sůro, co jste čekal? Kvalitní diskuze při možnostech anonymních příspěvků dosáhnout nelze, ze stejných důvodů se diskuze na serverech jako idnes.cz už dávno odanonymizovala. On by bohatě stačilo to propojení přes facebook, někteří by tu nediskutovali pod deseti přezdívkami, nedávali si schválně mínusy a hlavně každý by kvůli sebeprezentaci nenapsal první trollí blábol co ho napadne

Roman

Rozdíl vidím v tom, že zde se dost lidí navzájem zná. Jen o tom neví.

Roman

To je taky pravda. Já třeba FB ani nemám takže pokud by jste zavedl ověření přes FB tak me by jste se zbavil 🙂 jedině zavést nějakou formu ověření přes něco více unikátního.

Honza

Opět tendenční titulek. Jedná se o materiál pro dopravní firmy. Všeobecně.

Kolemjdouci

V čem? Jaká jiná dopravní firma tu poslední 3 měsíce prosila o pomoc a snažila se (marně) vylepšit si svoje PR? Nakonec se to vymyslelo jako pomoc pro střední a velké dopravní firmy. Kde největší krajíc ukrojí stejně Smartwings.

Kubrt

Jen pro velké; střední mají 50-250 zaměstnanců.

PatriK

Česmad: Silniční doprava se hroutí, firmy chtějí na provoz dotaci 120 tisíc na kamion
https://zdopravy.cz/cesmad-silnicni-doprava-se-hrouti-firmy-chteji-na-provoz-dotaci-120-tisic-na-kamion-45666/

Česmad: Provozovatelé zájezdových autobusů odepisují sezonu, 2000 firem je v pasti
https://zdopravy.cz/cesmad-provozovatele-zajezdovych-autobusu-odepisuji-sezonu-2000-firem-je-v-pasti-52331/

Kolemjdouci

Pardon, sleduji pravidelně denní tisk a internet, ale bohužel jsem si žádného brekotu ani placené reklamy od Česmadu nevšiml.

R.A.

Tak logicky největší ukroji největší krajíc ….. chodite trolit i na automobilová fora s tím ze z programu Antiviirus škodovka vlastněna Němci dostala za dva měsíce miliardu …. já ne me to smysl dava

RHood

Pane Honzo, pokud se podmínky šijí na míru jedné společnosti a zbytek je tam jenom pro forma, což je jednoznačné, tak nadpis je absolutně OK. Vy nejste redaktor, tak tady neprovádějte cenzuru.

Honza

Klid Robine, hlavně klid. Kdybych prováděl cenzuru, měl bych možnost titulek smazat. Pouze jsem vyjádřil vlastní názor, stejně jako vy.

Honza

Honzo jak tohle můžete napsat když jsme z podmínek tohoto programu ještě neviděli ani slovo? Nezlobte se, ale zase jsou v tom vaše pocity. Třeba se potvrdí, třeba ne.

Peeetr

Jestli si myslíte, že toho programu plně nevyužije i Jančura a další, tak nemyslíte.

Tomi

Ale proč to nevyužít, když stát dává, že?

kulhán

Dva se perou, třetí slízne smetanu 🙂

MajsterN

>Smartwings mohou dostat až 900 milionů korun, prohlásil Havlíček po jednání s prezidentem
>Alena Schillerová, která je proti selektivní pomoci Smartwingsu, řekla, že si počká na konkrétní podobu Havlíčkova návrhu a pokud se bude týkat obecně dopravních společností, nebrání se takové formě pomoci vlády společnostem z oblasti dopravy.

A+B=C

Cilem je ocividne od zacatku nalet penize do SW, pres Schillerku to ale jen tak neprojde, tak se z toho udelal pseudo-program pro vsechny at se baba uspokoji a uz je to cajk.

K tomu si pripocti Havlicka a Simaneho na hrade a uz nasi pohadce chybi akorat ten Tvrdik.

Roman

Dopravní firmy ale opravdu byly od začátku znevýhodněné. Pokud by ministerstvo už na začátku řeklo, že vytvoří program pro takové firmy za pevně stanovených podmínek a bez výjimek a nedělali se kolem toho tanečky, mohly si všichni ušetřit spoustu práce a negativního PR.

Kolemjdouci

Všichni ne, jen Bureš, Havlíček a Smartwings 😀

Trp

Superministr ve spolupráci s desítkami úředníků vymýšleli, až vymysleli. Geniální. Občan zase sklapne. Určitě? No… Až Smartwings – nehledě na tuto pomoc – nezvládnou svůj „boj“, doufám, že se tihle lidé poženou ke spravedlnosti. A bude vyšetřeno, kam ona pomoc šla.

Pavel

Tak schválně, kolik se přihlásí dalších, jako je „český“ SmartWings, „dopravců“, co mají čínsko-britskopanensko-nizozemskou sktrukturu, s minoritním podílem českých akcionářů!
Babiš se asi zbláznil, protože tohle voliči odmění odlivem hlasů komukoliv, který off shory za Šimáňovou černou dírou mediálně rozmázne a do voleb udrží ve virálním oběhu.

Kolemjdouci

Jeho voličům to je jedno. Agent Bureš se v tomto problému nijak veřejně neangažuje, na špinavou práci má právě Havlíčka a jen rozdává zákulisní rozkazy…

Tomas

od kdy má smartwings minoritní česk vlastníky? 😀

Pepa

Od te doby co to Pavel řekl

Analytik

O existenci Smartwings už nerozhoduje státní garance za úvěr, ale Ryanair a Wizzair a Smartwings tady bude jen tak dlouho jak dlouho mu to dovolí.

Pavla

Tohle opakujete jak kolovrátek v každé diskuzi od včerejška. Zasekla se vám deska. Nebyla by tam nějaká jiná?

Analytik

Nebyla, Smartwings končí tak jako tak, jen nás to všechny bude stát o pár miliard víc. Snad si lidé vzpomenou při volbách.

R.A.

Tak koukám ze už jsi zpátky z oběda … to jsem nečetl dobrých 24 hodin

Peeetr

Dotovaný Ryanair se nově vrhne nejvíc na ty trhy, kde místní dopravci dostali nejmenší dotace, a tam se je bude snažit co nejrychleji dumpingem zlikvidovat, a tamní trhy maximálně převřít a pak postupně zdražit.

atat

Tak určitě, kvalitní prispěvek …. Troll, vid? Anonymní profil Kim Cong z Facebooku ….. 🙂 Alespon příště změň slovosled ….

kubisek

Až se divím, že limit není 180 zaměstnanců 🙂
https://www.agrofert.cz/nase-spolecnosti/219/agf-food-logistics-a.s.

Kubrt

250 je v Evropě „standardní“ hranice „malého a středního podniku“. Neboli tento program je pro velké dopravce. Bude něco i pro malé?

Vít Jůza

Jestlipak důvodová zpráva bude otevřeně obsahovat výčet firem, které těmto limitům vyhovují, a firem, kterým tyto limity čerpat zabrání?

PatriK

Proč by měl být výpis konkrétních firem? Hlavní podmínka je uvedena v nadpisu. Při podpoře živnostníků se taky nevytvářel jmenný seznam potenciálních příjemců.

Kolemjdouci

A který živnostník dostal jednorázově státní garanci v hodnotě 2 miliard korun?

R.A.

To nevim na druhou stranu neznám živnostníka s ročním obratem 8 mld

Jinak opět krásné zvoleni do tmy

PatriK

Jednotlivě logicky žádný, ale celá armáda živnostníků dostala v čistém na ruku, nikoli jako garanci, řádově vyšší částku miliard.

Trp

A četl si v poslední době příběhy „odmítnutých“ firem, nebo žiješ v růžovém mráčku?

Frequn

vladeno ses to ty?

Vít Jůza

Protože evidentně ty limity jsou skutečně nastaveny s důvodem, aby vyhověly nejméně jedné konkrétní firmě, vešlo se do nich případně theoreticky několik dalších, aby se neřeklo, ale nevešly se do nich některé další … pokud pomoc dopravním firmám s menším počtem zaměstnanců je již nejméně stejně velkoryse dávno vyřešená a všichni kromě mě to vědí, tak se za svou připomínku omlouvám.

RHood

Vy jste Vlaďka Dufková ? Pokud ano, tak to nevadí, že o některých důležitých věcech nemáte přehled a přesto se vyjadřujete. Tak jenom pro vás na doplnění.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/startuje-covid-iii-banky-musi-dluzniky-zarucenych-pujcek-zverejnit-107364

Kolemjdouci

Tohle bylo přece jasné už od začátku. Kamarádům se prostě musí pomoci, obzvlášť, když ty peníze nejdou z vaší vlastní kapsy. Gratuluji. Jsem zvědavý kolik měsíců bude trvat žadonění o další pomoc a kolik personálu se vyhodí. U ČSA se již dnes začalo.

PatriK

V tom případě podle vás zřejmě jsou „kamarádi“ i desítky tisíc živnostníků, hoteliérů, lázeňských a všichni další, kterým se v důsledku pandemie rozdávají (nikoli půjčují) miliardy z veřejných peněz.

Kolemjdouci

A který živnostník, hoteliér, „lázeňský a všichni další“ dostal jednorázově státní garanci v hodnotě 2 miliard korun? Mimochodem. zjistěte si někde kolik procent hoteliérů a restauratérů na tu pomoc vůbec dosáhlo. Anebo se můžete podívat na reportáž pořadu ČT 168 hodin.

PatriK

Dobře víte, že jde o částky úměrem k obratu, tak zde dokola nezkoušejte tuhle vaši demagogii.

RHood

Kolik z obratu SWG je realizováno v souvislosti s dopravní obslužností občanů ČR ? A když mi tady začnete psát, kolik SWG odvedla na daních, odvodech, DPH, atd., tak jenom připomínám, co tady nikdy nezaznělo, že osobní mezinárodní přeprava je osvobozena ze zákona od platby DPH.

poletucha15

jenze hotely, lazne a vetsina dalsich podniku se v provoznich hodnotach pohybuji o vice nez tri rady jinde…

Jaaa

No a?

RHood

Kolik jich bylo v Lánech, kolik jich bylo na hradě (autem) ?

Nekdo

A kolik jich bylo statu na svatbe?

Roman

Stat se ženil? S kým? Naposledy to byl rozvod se Slovenskem