Z Olomouce do Krnova bez emisí. Správa železnic začala řešit prostou elektrizaci další trati
Elektrizace se bude týkat úseku Krnov – Moravský Beroun, provoz na zbytku trati zajistí BEMU jednotky.
Správa železnic pokračuje se svými plány na takzvanou prostou elektrizaci některých tratí. V soutěži s odhadovanou cenou 62 milionů korun hledá zhotovitele záměru projektu a další projektové dokumentace pro prostou elektrizaci trati Olomouc – Moravský Beroun – Krnov.
Podle zadávací dokumentace má dojít ke zpracování záměru ve dvou verzích elektrizace. Z Moravského Berouna do Bruntálu a z Moravského Berouna až do Krnova. Z Olomouce do Moravského Berouna se s elektrizací nepočítá, protože se zde počítá s provozem akutrolejových jednotek (BEMU).
Odbočné stanice Valšov, Bruntál a Milotice nad Opavou budou využity pro případné dobíjení vozidel BEMU pro odbočující tratě. Stavba naváže na plánovanou elektrizaci trati z Krnova do Opavy, která nedávno získala souhlas centrální komise. Trať má být elektrizována na střídavou soustavou AC 25 kV, 50 Hz.
Záměry na prostou elektrizaci jsou v síti Správy železnic relativní novinkou. Dosud elektrizace tratí probíhaly současně s velkou modernizací. Nyní půjde hlavně o postavení trakčního vedení. „Pro zajištění elektrizace budou navrhnuty úpravy železničního svršku a spodku jen v nezbytně nutném rozsahu, rozsáhlé opravy železničního svršku a spodku nejsou předmětem prosté elektrizace,“ uvádí Správa železnic.
V posledních týdnech Správa železnic vybrala projektanty pro prostou elektrizaci například trati do Jeseníku nebo ze Zdic do Písku.
Další krok k elektrizaci více než 160 kilometrů tratí. Správa železnic vybrala projektanty
Ministerstvo dopravy loni v závěru roku schválilo Koncepci rozvoje elektrické trakce, která počítá s elektrizací postupně více než 2 000 kilometrů tratí.
119 miliard do elektrizace tratí. Ministerstvo schválilo plán na dekarbonizaci železnice