Z mýtného dál tečou miliardy. Květen byl druhý nejvýnosnější měsíc

Odstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraOdstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Za růstem výběrů je také lednové zvýšení sazeb, neboť počet mýtných transakcí se zvýšil „jen“ o 23 procent.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
fttt

A to ještě když provedou kontrolu nefunkčnosti močoviny, kdy toto mají někteří dopravci vypnuté a tudiž z euro 6 je euro 3. To by teprve byly doplatky do státní kasy. Ale hlavně co ekologie při jízdě aut ve městech.

Otakar

Tak ještě aby dostavěli D35 a D0, protože toto jsou teď aktuálně nejdůležitější chybějící stavby v zemi. Pak D52, případně D3, ale to bych už chtěl moc.

Každý stojící kamion na dálnici je ztráta pro dopravce, potažmo stát, kterou si stát neumí/nechce spočítat. Jinak by už byla dálniční síť hotová.

Vladimír

Za mě dobrý číslo, každá kačka se počítá. Jsou to ale peníze které vystačí alespoň na údržbu stávajících cest?

Zlámalík

Na dálnici je to bohužel vidět a D1 připomíná pásový dopravník na bedny, který se občas zasekává. Navrhl bych sazby zvýšit na úroveň Rakouska, aby se proudy rozdělily.
A škoda, že se skoro nic nechce vozit po kolejích…

Vašek

Nechce, ona je to práce a tu železničáři neradi.

Y.K.

Aha. A to i soukromí dopravci?

Oldřich Sládek

Mluvte za sebe, jo?

Jiří Kocurek

Mno skrz Bezpráví je zácpa už teď. Přes Vysočinu potřeba postrk a nevím, jak je tam volno. Nějaká jiná kapacitní komunikace z Čech na Moravu, kam by se to mohlo rozdělit?

PS: Donedávna přes Vysočinu nemohly moderní mašiny, protože staré kolejové obvody. A to je zcela v rukou Správy.

Karl vB.

Prosím vás, mohl byste být konkrétní a uvést kudy vede použitelná (tedy s volnou kapacitou) železniční alternativa k D1?

Radim

Je úsměvné, jak někteří přispěvatelé stále věří tomu, že se ještě nákladní doprava vrátí na železnici v poměrných objemech před r. 1989. Pan Zlámalík, zde ještě píše: „nic nechce vozit po kolejích“. Pane, toto není o chtění a nechtění. Vše je totiž v kapitalismu o penězích. Aby se alespoň část přeprav přesunula zpátky na koleje muselo by se na železnici proinvestovat ne jednotky či desítky mld. ale stovky či tisíce mld. a to do všeho. Do zabezpečení, organizace tj. zrychlení, do vleček, nákladových obvodů, seřadišť, překladišť a mnozí by jistě doplnili další. Na tyto investice ČR nemá a pravděpodobně ani… Číst vice »

Pavel Bláha

Kolik utržil stát od dopravců za použití kolejí za stejné období?

Frantisek

Doporučuji pak ještě vydělit objemy, aby to vůbec o něčem vypovídalo. A také poměřit s celkovými náklady. Inu, když vše ženeme na silnice, zvyšující se úhrady tomu odpovídají.

Jiří Kocurek

A když porovnáte objem investic s objemem přepravy, tak zjistíte, že „vše ženeme na silnice“ nemůže být dál od pravdy.

Y.K.

Proč? SŽ takové přehledy nedělá, takže za stejné období těžko, vloni (za 2020) to bylo asi 3,5 miliardy korun.

Franta

Tak jestli je za zeleznici vyber jen 3,5 miliardy za rok, tak to by mel byt za silnici tak 35 miliard. Alespon podle objemu dopravy. Jak tu psali jini, dalnice D1 je jak pasovy dopravnik, jeden kamion za druhym 2 x 200 km. To by me zajimalo kolik je aktualne kamionu na D1 mezi Prahou a Brnem? 10.000?

Tomariero

V roce 2016 bylo na okrajích Prahy a Brna cca 18k vozidel nad 3,5t za den, na vysocine cca polovina, teď to může být třeba o 25% více