Z mýtného dál tečou miliardy. Květen byl druhý nejvýnosnější měsíc
Odstavené kamiony. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra
Za růstem výběrů je také lednové zvýšení sazeb, neboť počet mýtných transakcí se zvýšil „jen“ o 23 procent.
A to ještě když provedou kontrolu nefunkčnosti močoviny, kdy toto mají někteří dopravci vypnuté a tudiž z euro 6 je euro 3. To by teprve byly doplatky do státní kasy. Ale hlavně co ekologie při jízdě aut ve městech.
Tak ještě aby dostavěli D35 a D0, protože toto jsou teď aktuálně nejdůležitější chybějící stavby v zemi. Pak D52, případně D3, ale to bych už chtěl moc.
Každý stojící kamion na dálnici je ztráta pro dopravce, potažmo stát, kterou si stát neumí/nechce spočítat. Jinak by už byla dálniční síť hotová.
Za mě dobrý číslo, každá kačka se počítá. Jsou to ale peníze které vystačí alespoň na údržbu stávajících cest?
Na dálnici je to bohužel vidět a D1 připomíná pásový dopravník na bedny, který se občas zasekává. Navrhl bych sazby zvýšit na úroveň Rakouska, aby se proudy rozdělily.
A škoda, že se skoro nic nechce vozit po kolejích…
Nechce, ona je to práce a tu železničáři neradi.
Aha. A to i soukromí dopravci?
Mluvte za sebe, jo?
Mno skrz Bezpráví je zácpa už teď. Přes Vysočinu potřeba postrk a nevím, jak je tam volno. Nějaká jiná kapacitní komunikace z Čech na Moravu, kam by se to mohlo rozdělit?
PS: Donedávna přes Vysočinu nemohly moderní mašiny, protože staré kolejové obvody. A to je zcela v rukou Správy.
Prosím vás, mohl byste být konkrétní a uvést kudy vede použitelná (tedy s volnou kapacitou) železniční alternativa k D1?
Je úsměvné, jak někteří přispěvatelé stále věří tomu, že se ještě nákladní doprava vrátí na železnici v poměrných objemech před r. 1989. Pan Zlámalík, zde ještě píše: „nic nechce vozit po kolejích“. Pane, toto není o chtění a nechtění. Vše je totiž v kapitalismu o penězích. Aby se alespoň část přeprav přesunula zpátky na koleje muselo by se na železnici proinvestovat ne jednotky či desítky mld. ale stovky či tisíce mld. a to do všeho. Do zabezpečení, organizace tj. zrychlení, do vleček, nákladových obvodů, seřadišť, překladišť a mnozí by jistě doplnili další. Na tyto investice ČR nemá a pravděpodobně ani… Číst vice »
Kolik utržil stát od dopravců za použití kolejí za stejné období?
Doporučuji pak ještě vydělit objemy, aby to vůbec o něčem vypovídalo. A také poměřit s celkovými náklady. Inu, když vše ženeme na silnice, zvyšující se úhrady tomu odpovídají.
A když porovnáte objem investic s objemem přepravy, tak zjistíte, že „vše ženeme na silnice“ nemůže být dál od pravdy.
Proč? SŽ takové přehledy nedělá, takže za stejné období těžko, vloni (za 2020) to bylo asi 3,5 miliardy korun.
Tak jestli je za zeleznici vyber jen 3,5 miliardy za rok, tak to by mel byt za silnici tak 35 miliard. Alespon podle objemu dopravy. Jak tu psali jini, dalnice D1 je jak pasovy dopravnik, jeden kamion za druhym 2 x 200 km. To by me zajimalo kolik je aktualne kamionu na D1 mezi Prahou a Brnem? 10.000?
V roce 2016 bylo na okrajích Prahy a Brna cca 18k vozidel nad 3,5t za den, na vysocine cca polovina, teď to může být třeba o 25% více