Z Liberce do České Lípy vlakem za hodinu. Správa železnic vybrala projektanta modernizace trati
Motorová jednotka 845 jako rychlík Ústí nad Labem - Liberec společnosti Arriva vlaky v Jablonném v Podještědí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Úpravy tratě mají začít příští rok.
Moc nechápu, proč opravovat úsek Rynoltice – Liberec. Vede zcela mimo obydlené oblasti. Logičtejší by bylo vybudovat z Rynoltic spojku někam k Chrastavě.
Protože než se někdo politicky rozhoupe a postaví se Rynoltice – Bílý Kostel, tak se Rynoltice – Liberec rozpadne a nebude se jezdit vůbec.
Nevíte někdo v jakém stavu je trať na Mimoň staré nádraží? Je pro vlak sjízdná nebo tam je nějaká dlouhodobá výluka?
Je sjízdná,jezdí tam nepravidelně do sila pro obilí.
No a ještě by to chtělo aby se pak ještě vrátili na trať rychlíky.
Další totální blamáž za miliardy. Podle SŽ je tam v 1: úseku prostě složitá krajina. Tak se tam udělá rekonstrukce za miliardy a nic nepřinese. Na to hospodaření SŽ se už dávno měla kouknout NCOZ, a přeptat se „superministra“ Havlíčka, jestli to tak povede dále, jestli mu ještě nedošlo, že ty lidi na SŽ by bylo nejlépe z toho nábřeží vyhodit do Vltavy. Prapodivných rekonstrukcí totiž přibývá z týdne na týden. Také se podívat na ty lidi na ministerstvu, co řídí SŽ.
To běž řídit chytráku! Zrovna u této stavby je za 1,8 mld. hodně muziky, vč. přeložky trati.
To myslíte tu magořinu s vyloučením stanice Zákupy?🙂
„lidi na SŽ by bylo nejlépe z toho nábřeží vyhodit do Vltavy“
Nepletete si pojmy s dojmy?
Jistě víte, kde je nejbližší služebna policie a jistě jste byl podat trestní oznámení, pokud máte tak jasno. Uživatele, kteří zde horují za násilí, každopádně vyhazujeme taky. Do banu.
Jelikož se jedná o hlavní trať mezi krajskými městy, měla už dávno opustit stávající trasu, a vést sice delším, ale rovnějším úsekem okolo Jěštědského Hřbetu. Tam ostatně vede i hlavní silnice 1/13, z části i rychlostní komunikace. Jak je níže zmíněno, trať je spíš pro turisty, vede krásnou přírodou, a k tomu byla v dřívějších dobách hojně využívaná. Uličky byly plné batohů, že se nedalo ani projít 😉 Určitě by pomohla elektifikace, motoráky nemají ve stoupání takovou dynamiku, než se rozjede, je další zastávka. U nás je to ale bolest globální. Pražáci se nad tím usmívají, ale miliardové investice do… Číst vice »
Elektřina by nepomohla, stanice a zastávky bývají v rovině. Za komunistů se vymlouvali, že nemohou zastávky postavit na stoupání, tak na stoupání jsou pouze výjimečně. Nikoliv na této trati.
Tak z hlediska samotného rozjezdu (z nuly) je lepší, když má zastávka nižší sklon, nebo je rovnou vodorovná. určitě se taky radši rozjíždíte autem na rovině než v kopci.
To co by vyhovovalo v jednom směru, nebude vyhovovat v druhém. Z druhé strany mírný pokles. Když fungují brzdy, žádný problém.🙂
Proč by to nemělo vyhovovat ve druhém směru? Naopak, právě mírnější sklon v zastávce pomáhá oběma směrům.
Pokud nefungují brzdy, tak nemá vozidlo vůbec vyjíždět.
Já vím ,že nesouhlas,ale zaplatit za dokumentaci někomu 32 míčů a pak dát a ono to vyjde 2 miliardy za to ,že pojedu hodinu 59 km v roce 2023 je opravdu ostuda.Ano na některých úsecích je trat sklonově náročná ,ale psát dnes ,že se i tam zvedne rychlost až na 85 km/h to je k pláči.Před už skoro 30 ti lety to klasická souprava dala i za 1.16 hod a dnes lehký motorák za 1.06?Čína ,Japonsko kde mají zemětřesení,hory,někde zmrzlou půdu jezděj běžně 300 km/h a zde se chlubíme jak 59 km dáme pod hodinu.Ale úředníků máme plné kanceláře
Ale to, o čem se tu píše je v podstatě lepší, nicméně stále běžná provozní údržba, bez ní by to za pár let bylo na úplné zrušení. Trať odpovídá datu vzniku, tzn. přes 120 let, tam už se toho moc vymyslet nedá. Prezentovat to jako něco převratného je bohužel zhovadilost. Ale na nic lepšího jsme se bohužel zatím nemohli. Vidíte, jaký je problém postavit pár kilometrů kolejí na letiště. A to by mohla být trať s nepatrně vyšším využití.
V Číně se nejezdí 300 mezi Libercem a Českou Lípou.
Ten pes na fotce myslím hovoří za vše.
Opravdu? A co jako říká? 🙂
Nejspíš to, že tam je rušno asi jako na faře.:-)
To jo, když jsem tam byl naposledy, tak nádraží bylo skoro prázdné, zato na silnicích narváno, takže se s kolem prodíráte mezi auty. A to si tam jedete odpočinout do přírody a chcete jenom trochu klidu. Haf, haf tak to je.
To není pes, ale PES, hlídá v místě covid.
Ta liberecka zeleznice je z pohledu Prazana vazne vtipna. Muzou se do toho narvat miliardy a stejne to neni a nikdy nebude pouzitelne vic nez na vylet z penzionu nekam do okoli. To jsou vsechno jen takove lepsi a vyhlidkove lokalky, se zeleznici 21 stoleti to nema skoro nic spolecneho, snad krom trate do Drazdan. U toho zbytku se tim da jet tak do 20 km od ubytovani nebo bydliste, ale jakekoli delsi cestovani tim nema smysl. Nekde kraj dusi autobusy a tak se tim do te zde popisovane Lipy jezdi, ale kdo ma auto, musel by byt blazen, kdyb… Číst vice »
To je zvláštní – přitom trať do Drážďan není o nic rychlejší než o kolik bude po úpravách rychlejší o to delší kus tratě č. 086.
A jestli jsou dnes penziony zavřené, tak to znamená, že tím nejezdí vlastně vůbec nikdo. To jsou věci. 🙂
Krásná trať lepší jak kolem Prahy kde čumíš jen na betonové hrůzy😃
Na vylet ano, obcas ale clovek oceni i hodnotu casu, zvlaste nelezi-li jeho start nebo cil u nadrazi a tak bez auta mu cesta od startu k cili trva 3h a autem 45 min.
Když se do železnice 80 let neinvestovalo a mnohem větší investice jsou dnes do silnic, tak se nemůžete divit. Je to otázka času a změny.
Do zeleznice se investuje nekolikrat vice nez do silnic, kdyz se to prepocita na pocet uzivatelu. Jenom se logicky investuje jinam nez do kraje, kde se ani za miliardy neda udelat moc muziky. Ne vsude se vyplati mit rychle zeleznice, nekde musi stacit silnice. Nebo zaridte aby CR byla tak bohata, aby mohla budovat za desitky miliard i koridory do okrajovych casti, za kterymi nic neni, resp. je tam ze strany nemistnich obyvatel minimalni poptavka prekracovat hranici. Tim myslim kolik Prazaku, Hradecaku, Pardubaku nebo Ustecaku chce jet do Zitavy, Goerlitzu nebo Jeleni hory vlakem. Mozna kdyby to tam z Prahy… Číst vice »
Počet uživatelů je nepočitatelný. Pokud by se výrazně zlepšila úroveň železniční dopravy, rozhodně by nebyl konstantní nebo by dokonce nedocházelo k poklesu přepravených osob a nákladů.
A proč sem do zapadlého kraje jezdí tolik Pražáků, lockdown to pěkně ukázal … prázdné volné stopy v Jizerkách, já to užívám naplno.
Autem je to kousek za chvili, tak proc ne. Kolik Prazaku tam jezdi vlakem? Prazaci bez auta maji dost jinych destinaci, kam se da jet primymi vlaky za rozumnou dobu na jednodenni vylet. Kvuli nemoznosti dojet za rozumnou dobu vlakem do Jizerek se bourit nebudou. Ono i kdyby se zitra zacalo stavet, tak pouzitelne by to bylo nejdriv tak za 20 let. To je jim na nic. A pro Liberecaky jezdi do Prahy za rozumnou dobu dostatek autobusu, kdyz nechteji ridit. A vzhledem k tomu, ze za Libercem skoro nic neni (ve smyslu vyznamneho zdroje cestujicich) a k tomu neni… Číst vice »
VRT sice nemáme, ale z Prahy, Hradce či Pardubic se do Jelení Hory autem za dvě ani tři hodiny taky nedostanete. Tohle vylepšení by šlo naplánovat tak z Liberce. A všichni podle Vás mají jezdit autem nebo autobusem. Pěkně děkuji a rozlučte se s čerstvým vzduchem a přírodou. Ona ta parkoviště taky zaberou dost místa.
Mělo by to být vedené Lípa – Mimoň – Stráž – Osečná – Jiříčkov a 3km tunelem pod Ještědským hřbetem do Liberce. Sklonově by se to dalo. Přes Jablonné by to nadále mohlo fungovat jako lokálka. A ten tunel by byl dobře sharovatelný pro Liberec-Praha.
Nevím, jestli by bylo vhodné vynechávat Jablonné, jak pro rychlejší cestování do Liberce, tai i směrem do Lípy a dál.
Tak já nevím. Byl jsem předloni v Zákupech a byl jsem hrozně překvapený, že už se tam okolo snad kolem 110 jezdí. Možná to bylo míň, ale rozhodně tam nějaká rekonstrukce (a to ne ta potěmkinovská) byla. Jednalo se o dlouhé úseky.
Takže jsem teď úplně zmatený, co se tam tedy dělalo, co se bude dělat teď, jestli se něco neopakuje atp.
Dělala se „tam“ rekonstrukce uzlu Česká Lípa včetně některých přilehlých úseků.
Ta rekonstrukce skončila u první výhybky v Zákupech, to je ten dlouhý úsek z České Lípy.
Vlk se nažere a koza zůstane celá. Do Libereckého kraje přeci dají peníze, které jsou sice k ničemu (teda k likvidaci stanic, díky které se o celých 6 minut vše urychlí). Ale hlupákům se budou líbit krásné vizualizace. Proboha vytáhněte už ty hlavy se zadků a začněte jimi přemýšlet. Proč z mých daní mají jít peníze na zbytečnou akci? Praha – Liberec pod dráty, nebo demisi Svobody.
„Zlikvidované“ Zákupy budou nahrazeny dvoukolejným úsekem.
A žádná další stanice se snad likvidovat nemá.
Naopak zvýšením traťové rychlosti se propustnost tratě mírně zvýší.
A to jste slyšel kde? Protože mezi Lípou a Mimoní dnes žádná výhybna není. A vyhnout se nádraží v Zákupech byla obrovská blbost. Lepší bylo upravit trať od Lípy. Kvůli jedné stanici takové náklady?
Mezi Lípou a Mimoní je od roku 1990 výhybna Žizníkov.
Ta ale neslouží ke křižování souprav. Odbočuje z ní nákladní spojka na Jestřebí. Od Lípy po Mimoň nic kde by se dalo křižovat. Jedině v Zákupech.
Při mimořádnostech a nepravidelnostech v dopravě lze samozřejmě v Žizníkově vykřižovat,odbočka do Srní neslouží jen pro odklony,ale jezdí po ní i sezonní vlak Mácháč do Doks.V dnešní době jsou Zákupy vlastně také jenom výhybna, narovnání oblouku v této stanici je jediné možné řešení ke zrychlení dopravy v tomto úseku.Navíc se odstraní velmi nebezpečný přejezd v Božíkově,kde se v minulosti stalo několik tragických nehod.Samozřejmě tato přeložka spolkne podstatný balík peněz určených na racionalizaci této trati.
Božínku v Božíkově. Skutečně si myslíte, že je to jediná možnost nebo je za tím snaha ušetřit na železnici jako vždycky? Je to blbost minout nádraží v Zákupech. Přejezd se dá odstranit i jinak.
Kdyby to radši elektrifikovali…
A dopadne to jako trať 225, vyhodíte peníze a nic se nezrychlí, možná tak rozjezd.
Radši nové vedení trasy v nezávislé trakci, než konzervaci stávajícího.
Zbytečné. Neekonomické. Vyhozené peníze.
👎👎👎👎
Souhlasím. Nesmyslná investice.
A co by podle Vašeho mínění elektrifikace přinesla? Motorové jednotky dosáhnou stejné rychlosti. Především totiž jde o stav trati.
Jezdím tuhle trať léta a nevidím na jedné hodině dojezdu do Lípy téměř žádný pokrok. Tedy pokud není pro někoho rozdíl 6 minut zásadní. Dokud se bude nutně křižovat v Křižanech, Jablonném, Mimoni, tak je každá rekonstrokce bez dvoukolejného řešení jen vyhozením obrovského balíku peněz.
A jak byste chtěl zdvojkolejnit například viadukt v Novině?
Není nutné zdvojkolejnit úplně celou trať. Tam vlaky zcela jistě nebudou jezdit za sebou na blok.
Zdvojkolejnit tam, kde se připravuje přeložka trati a také v místech kde to umožňují přírodní podmínky a tudíž to nebude příliš finančně náročné.
Paralelním viaduktem.
Vedle takového pěkného mostu chcete stavět moderní ? Jak to bude vypadat ?
Já nechci, já jen popisuji jak by se to mohlo postavit. A kdyby to bylo opravdu nutné, tak by se to postavilo alespoň vizuálně stejně – kamenné obložení betonového obloukového mostu.
Domnívám se, že zdvojkolejnění v tomto úseku by bylo už tak náročné, že by se mohl postavit tunel pod Jitravským sedlem, asi takhle: https://mapy.cz/s/fomebazuko jak jsem navrhoval jinde v diskuzi. Z Bílýho Kostela až do Liberce by se druhá kolej přidávala asi lépe, protože tam byl spodek na to připraven.
Teď se to dělá pouze tam, kde se dá co nejvíce času uspořit bez relativně větších investic a dopravu zrychlit. Nejdříve Rynoltice – Mimoň a pak přeložka Mimoň – Zákupy (po změně územních plánů obcí). A někdy se třeba dočkáme i rezervy v podobě 3,5 km dlouhého tunelu mezi Bílým Kostelem n. N. a Rynolticemi a s tím případné zdvoukolejnění z Liberce. Cesta autem (50 min.), a vlakem (60 min.) bude skoro srovnatelná, avšak cena za dopravu jedince autem nebo vlakem určitě ne. Doprava busem je za 85 min., což je nekonkurenceschopné. Proto si myslím, že tato investice je pro… Číst vice »
Snad lepší než zdvoukolejnit by se zdálo, vybudovat odklonové úseky Chrastava – Rynoltice, Jablonné – Nový Bor a Hodkovice – Mimoň. Jenom se obávám, aby pak nedošlo ke zrušení trati podle návrhu pana Kolovratníka.
Ani v Křižanech, ani v Jablonném, ani v Mimoni, se již pravidelně nekřižuje.
Od 12/2018 byla příslušná křižování přesunuta z Křižan do Karlova p. J. (R x Os), z Jablonného do Rynoltic (R x R), resp. z Mimoně do Brniště (Os x Os).
I touto změnou konceptu již ke znatelnému zrychlení došlo. I když pravda, za cenu zhoršení stability celého konceptu zejména ve věci přípojů v České Lípě od/do Mladé Boleslavi.
Jen prostě nevím zda by nebylo lepší mít zabezpečovač součástí modernizace. Ať si to dodavatel vyřeší najednou.
Salámová metoda.
Nejdřív modernizace. Potom GSM-R, dálkovina a nakonec ETCS.
Zbyde více šlupek pro kamarády.
🙂
A bude víc krmiva pro tupý dav…😁
Bingo. Bohužel.
„Karlov pod Ještědem – Liberec-Horní Růžodol má dojít ke zvýšení maximální rychlosti až na 85 km/h. Sklonově a směrově nejnáročnější úsek z Rynoltic do Karlova bude bez větších úprav“
A to ty úžasné 628.2 oné rychlosti dosáhnou?
I kdyby ne, tak tam nebudou jezdit věčně.
Půjčíme si od kolegy Šimrala Traxxe a bude tam 85 hned.
Ježíši co si myslíte? 845 sice žádné žihadlo není, ale na tomto úseku by se k 80 bez problémů dostala.
A vlastně nevím, že vás tyhle debaty stále baví. Arriva vyhrála výběrko, v podstatě jediné kritérium byla cena. Tak si stát (či kraje) měl navymýšlet lehce diskriminační podmínky a žádná Arriva ani 845 tu být nemusely. Nebo se to mohlo stále dávat přímým zadáním. Obejít to všechno lze, to víme všichni. Brečíte na špatném hrobě.
Konstatování, že úpravy tratí by se neměly dělat podle toho, co zrovna teď na několik let je sjednáno za vlaky, není žádným žádným brečením.
Zajisté.
Ale jedině z Kořenova do Tanvaldu…😂
Nechápu tu délku přípravy. Začalo se to řešit v roce 2013 a teprve v roce 2021 se našel projektant pro DSP? to je opravdu tragické
Ta trať měla být zmodernizovaná dávno a měly na ní na rychlících jezdit naklápěcí 612 DB! To samé z Liberce do Pardubic! Místo toho tam teď jezdí zastaralé soukromé 845 a kde nic, tu nic.
A ještě dlouho mít budete.
Přesně tak. Zrovna Liberecko by měl být ráj naklápěček.
V těch kopcích…
A teď ještě najít někoho, kdo by zaplatil vývoj jakéhokoliv naklápěcího vozidla…
Převýšení 130mm by nepomohlo?
Nevím jak 612, ale 611 je plný Mukran. Jenže naklápěcí vozidla jsou jaksi drahá na údržbu, takže i kdyby SŽ vyšla maximálně vstříc předpisově a třeba i osadila „klopící“ rychlostníky, pořád by objednatel (=kraj) musel „šáhnout do kapsy“ a ten dražší Kč/km dopravci za klopidla proplatit.
Existují i jiné varianty jak se dostat z Jablonného do České Lípy či z Liberce do Mimoně. Je pravda, že úsek Liberec – Jablonné by se musel z velké části přestavět a připojení na Žitavskou trať není možné kvůli spádu. Ale existuje více variant jak zrychlit spojení mezi Libercem a Českou Lípou. 250 mio bych za projekt ale nedal.🙂
připojení na žitavskou trať možné je, dokonce bylo plánované rovnou při výstavbě trati, úsek z Rynoltic přes Kryštofovo údolí byl náhradní řešení z vlastnických a vojenských důvodů, dnes už je bohužel taková „novostavba“ železnice docela utopií, ačkoliv by spojka měla mnohem větší přínos, než cokoliv jiného, zkrácení jízdy by bylo asi o 15minut, zkrácení trati a úspora na údržbě a phm by byla také přínosná, ale u nás je móda raději sypat miliony do provozu nekonkurenčních drah
Není možné že stávající trati.
Rynolice 344 m n.m.
Bílý Kostel nad Nisou 288 m n. m.
Délka cca 7 km
Výsledný sklon 8,2 promile.
Vedeni dlouhý 4 km tunel a pak několik kratších pod kilometr.
https://mapy.cz/s/fomebazuko
To je trochu zkreslené. K Jitravě to dál stoupá na 350. Takže ústí tunelu v Rynolticích? Dál máte vysoký hřbet a musíte klesat v tunelu. Chrastava se jeví pro napojení jako výhodnější.
Tady se napojíte na jednokolejnou trať, která nemá kapacitu ani výhybny pro vedení takové zátěže. Nemáte pocit, že by se jednalo o zbytečně vysokou investici?
Z Rynoltic to rovnou klesat dolů, aby to podjelo i současnou trať. Dlouhý tunel (4 km) by vyústil v údolíčku co tam dělá potok z Jitravského sedla. Pak by tam byly ještě nějaké kratší tunely než by to kleslo ke stávající trati. A od Bílého kostela by byla dvojkolejka až do Liberce, kde by se muselo vyřešit v napojení tratě do Frýdlantu.
Ale to počítáte s tím starou trať zrušit.
Proto dvoukolejka i když budete mít v Liberci velký problém. Bílý Kostel nemá nádraží, pouze zastávku. Stanice je až v Chrastavě a další by mohla být v Machníně. Bez dvoukolejky a bez problému v Liberci. Všude jsou dneska nacpané silnice, zabírají obrovský prostor a to někdy tak otřesným způsobem jako právě v Liberci. Všude musí být průtah městem. Díky pražské magistrále a komunistům i ostatní města stejnou zhovadilost opakují.
Starou trať bych ponechal pro místní obsluhu, osobáky (Frýdlant) – Liberec – Jablonné (asi 1 štádler). Je úplně jedno, jestli je v B. Kostelu zastávka nebo nádraží, prostě se tam od Chrastavy přivedou koleje, a pak se někde v přímé prospojkují (bude tam odbočka), aby už z tohoto bodu byla dvojkolejka. Podle mě nejnáročnější bude zdvojkolejnit některé úseky mezi Chrasavou a Machninem-hradem, protože tam místama slouží spodek druhé koleje jako přístupová cesta k vechtrům. A z historie je známo, že někde u Machnína (asi mezi mosty) byl sesuv do tratě, který byl vyřešen dočasně na furt odsunutím koleje do polohy… Číst vice »
Na Vašem místě bych se Bílému Kostelu vyhnul. Ale udělal bych zastávku v Jitravě a pak v Suché.
Pokud tedy nejste z Bílého Kostela.
Ta trať je na české poměry neskutečně dobře postavená. Pokud by se z Jablonného pokračovalo na Cvikov a Nový Bor vznikla by krátká trasa na Lípu. Tam už trať byla, ale původní těleso je z velké části nepoužitelné.
Vyřešit by se taky dalo i Rybniště, ale levné by to rozhodně nebylo.
Zastávka v Jitravě by byla v tunelu asi neschůdná. Možná by se dalo odbočit v Rynolticích vlevo od tratě do Noviny, ale to by nebylo směrově výhodné, klesla by rychlost v oblouku. Pak by šla postavit zastávka v Jitravě před zanořením do tunelu hodně dole pod obcí.
Bílý Kostel nechci vynechávat, protože se snažím navrhnout co nejkratší spojnici. A pak tam je už trať se spodkem pro dvě koleje (samozřejmě podle starých vzorových listů to bude užší než je dneska potřeba).
Myslím, že spolu bychom to zvládli, stejně se ten projekt musí detailně rozkreslit, tak ještě sehnat další do party a stroje a materiál a vyrazit ze SŽ peníze. Mohli bychom taky v Rynolticích a Jablonném postavit nástupiště, v Chrastavě už stojí pomalu sto let. Pěkná sypaná s kamenným obrubníkem a dřevěnou konstrukcí střechy.
Navíc ATE si budovala zázemí v Růžodole.
Jediná možnost je z Rynoltic do Chrastavy, ale tam je asi 8 km tunelu.
Z Kryštofova údolí, kde by větší technické stavby nebyly třeba je převýšení 100 metrů na krátkém úseku.
Toto jsem myslel, protože 8 km tunel by se zřejmě nezaplatil.
Šlo by to takhle, tunel by stačil pod 2 km: https://mapy.cz/s/pumekemusu
Nicméně i tak by to byla velmi náročná stavba (odhaduji 5-10 mld.) a je otázka, jestli by to provoz Liberec-ČL ekonomicky obhájil. Na druhou stranu, do budoucna to není vyloučeno, v podstatě by se navázalo na zásadněji modernizovaný úsek Zákupy – Jablonné a minul by se úsek, kde se příliš zasahovat nebude.
Výhledový plán na propojení trati v úseku Rynoltice – Bílý Kostel existoval už za sociku. S tím, že úsek z Rynoltic do Křižan zůstane zachován pro místní uranový důl. Zbytek trati do Karlova bude snesen.
Jenomže ho snést nelze, jsou na něm památkově chráněné stavby. Musím říct, že by mi to i bylo líto, protože u nás se na železnici vždycky tak šetřilo, že podobné stavby jsou výjimečné.
120 km/h se tam nebude jezdit nikdy, stejně jako se 120 nebude nikdy jezdit na trati z Břeclavi do Znojma. Na takové vedlejší trati předražené ETCS nikdo nikdy nezaplatí.
Zákupy – Lípa se těch 120 už dávno jezdí. To koukáte co…
Co to podle vás znamená dávno? A na jak dlouhém úseku je tam ta rychlost skutečně dovolena?
Je to téměř celý úsek. Vzhledem k tomu, že kilometrická poloha dle TTP je rozdělena do tří úseků a nedá se jednoduše odečíst, odhadem je to kolem 8km. V podstatě kousek za odezdem ze Zákup k vjezdu do Lípy. Nějaký ten rok to bude.
Jinak leták SŽDC zde: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631500722.pdf&ved=2ahUKEwjP3e-VpL_vAhVdAxAIHbm1DesQFjACegQIARAC&usg=AOvVaw3bGlla9i9eUrT5nqpk6yO3
120 je hned za Zákupama za obloukem, je to místo, kde bude začínat přeložka trati, která je vidět např. na mapy.cz a až k vjezdu do Lípy, tam je pak 100, pokud se jede napřímo, tak až k nástupišti
po dokončení přeložky, by mělo být 120 až do Mimoně v kuse
Však píšu že od odjezdu Zákup až k vjezdu do Lípy. Ten skok 50-70-100-120 na pár stovkách metrů je vtipný:-)
Jinými slovy výměna ČD za Arrivu znamenala možnost jízdy maximální rychlostí 120 km/h na kterou se popelnice 843 nerozjedou.
No to právě že ne, protože než by to 845 rozpálila na 120, tak by věrná a spolehlivá 843 stihla naložit vozíčkáře v další stanici…😂
K té ilustrační fotografii: musím říct, že Arriva Liberci vyloženě sluší a jsem rád, že má toto krajské město konečně rychlíkové spojení na úrovni. Ano, tratě jsou pomalé, ale ta vozidla jsou super.
Rychlíkové spojení na úrovni nemá a hned tak mít nebude. A vzhledem k tomu co se dá sehnat v dieselu, tak dokud se nezadratuji trať na Turnov nebo na Lípu tak kvalitní vlakové spojení bude pro Liberec jen sen.
němci prodávají i ojetá klopidla na 160 s klimou a téměř trojnásobným výkonem co 845, na takové tratě tohle má větší smysl jako úpravy za miliardy na 6minut
Tak je kupte a nasad’te je na trať. Od ČD se takový přístup čekat nedá a Arriva má svoje motorové jednotky.
Ale máte pravdu, že by bylo výhodné je tam nasadit. Jsou už někdy z počátku 90 let. To se ještě uvažovalo střízlivě.
Přesně tak. Cílem není elektrifikace, ale kvalitní servis cestujícím. A naklápěcí soupravy takový servis nabízejí. Jen by stát měl mít koule takovou dopravu objednat a zaplatit.
Nestrašte s drátováním. Pokud tam nejezdí aspoň pět párů nákladních vlaků je elektrizace vyhazováním peněz.
Kolovratníkova konstanta?
A to je co?
Neřekl bych. Ale to už je věc osobního pohledu.
Přesně tak. Každý pohled je osobní.
Hlavně že to jezdí 120, což?
Narozdíl od popelnic 843.
A co jsou potom 854? R.v. 1970…ale max. rychlost 120 km/h…😀
854 je .. modernizace.. puv. Rada 852.
843 je popelnice .. proč? Za mne výborné motoráky. Překonaly je až regiosharky
Ano. To je jedna z výhod.
No tak 845 rozhodně super nejsou. Staré, rozhrkané, nepohodlné a hlučné krámy. Na sklonově náročné tratě navíc vůbec nejsou dělané, narozdíl od 843.
Které ani nedosahnou na traťovou rychlost.
No vidíte. A přesto je to jako produkt neprodejné. ČD s tím neuspěly. Neumí ty výhody prodat. Blbá analýza, blbej marketing, blbá cena a bohorovný přístup bývalého monopolisty.
K té ilustrační fotografii především musím říct, že je to docela hezká fotka psa, ale jako železniční fotka je dost mizerná.
Ano, ten pes je tam pěkný. Naštěstí stojí na všech 4, tak nikdo nemůže napsat, že v Liberci chcíp pes.
Třeba chcípnul, až když si čuchnul k záchodu…nebo motoru…
Takže až bude Liberec zase okresní, tak budou 843 zase OK?
Cože? Co je podstatou té otázky?
Ne, nechci aby železnice zůstala muzeem, ale kouzlo Rynoltic v současné podobě je neopakovatelné. Jablonné, Karlov a Křižany to stejné.
To je terno.. kromě toho, že se ‚proinvestuje‘ takový ranec, stále ty časy nepřipomínají ani konec 20. století ve světě..
Chtělo by to novou trať z Rynoltic do Chrastavy a dráty až do Děčína.
Zajímá mne, proč chcou čekat až na ETCS, když zatím máme přenos návěstního kodu na opakovač.
Zeptejte se pana Řeháka na MD ČR …
Nic proti, ale on celkově odbor 130 (odbor drah) na MD stojí celkem za prd.
Nebojte. Do 30 let to bude ministerstvo železnic, jehož součástí bude vedení Státních drah. Nejen provoz, ale i infrastruktura. A pak maličký odbor silniční dopravy – zajišťující výběr mýta a daně z ježdění autem – aby bylo opravy okresek(daň z ježdění) a úpravu železnic(mýto) z čeho platit…👺
Zřejmě proběhne dosažení nového TZZ bez přenosu kódu a proto omezení na rychlost 100 km/h.
Nevím přesně rozsah modernizace trati, ale nejspíš v zadávací dokumentaci bude podrobnější zadání pro modernizaci TZZ na trati. Pokud se vůbec bude nějak modernizovat TZZ a nedojde jen k dosazení PZZ.
Protože tam LS doteď nebylo a teď se tam už dávat nebude.
Dotaz na někoho znalejšího: Jak budou řešena nástupiště v Rynolticích? Model Řeporyje nebo Čachovice?
V Jablonném se dříve mluvilo o vzoru Čachovic, ale pro pravidelné křižování mi to nepřijde jako to pravé ořechové.
V Jablonném se pravidelně křižuje? Měl jsem za to, že se rychlíky křižují v Rynolnitích. Nebo se tam po arrivizaci rychlíků něco v tomto ohledu změnilo?
Odkazovaný leták praví: „V Jablonném v Podještědí je navrženo pravidelné křižování vlaků, proto zde proběhne komplexní rekonstrukce.“
Stavět stanice podle toho jestli se tam zrovna teď křižuje nebo ne je hodně krátkozraký, nejlepší věc jak to na hodně dlouho provozně zakonzervovat.
Taky se obávám, že tam budou zase kilometry modrých trubek. A přitom sypané nástupiště s kamennou hranou a dřevěná konstrukce krytu nástupiště by byla super.
Není mi z toho jasné, zda ta hodina má být pro rychlíky, nebo osobní vlaky (nebo samozřejmě i nákladní). Rychlíkům k tomu chybí maličko, osobní by to při rychlosti 80-120 a 18 mezilehlých zastávkách ovšem nakonec mohly zvládat také … .
Není pro nákladní vlaky problém sklon mezi Rynolticemi a Křižany? Zbytek by měl být někde kolem 10 promile, ale tento úsek je divočejší. Trať navíc bohužel asi nebude elektrifikovaná ještě nějakou dobu.
Jistěže u nákladních jde o to, jak dlouhé jak těžké s jakými lokomotivami jak rychle … a i jestli to za tu hodinu někdy zvládnou, v jejich případě o to tolik nejde. A není to pro nákladní dopravu asi žádný hlavní koridor, ale také ne zcela bezpředmětné.
Jenom by to mohla být další trať do Němec. Samozřejmě by se to musel pojmout trochu jinak a ze mnohem větší peníze a asi i s částečným zdvojkolejněním. V nejvyšší pasáži by ale asi muselo dojít jenom ke vzniku výhyben a to ještě takových aby osobní vlaky nebránily průjezdu případného nákladního. A pořád je tam potřeba ta nová trasa s menším sklonem ve „vnitrozemské“ části.
A k čemu by to bylo, když není v podstatě potřeba ani Rumburk? jaká zátěž by tudy (zbytečně přes kopce) měla jezdit?
Protože hrby jsou i na Chřibskou a Nový Bor a není to elektrifikované. Tady by se navíc případně mohly efekty nějak nasčítat
No vidíte…😀
…a já plánuji zrušit a vytrhat 297 km tratí…všechny v bezprostřední blízkosti státních hranic se SRN, Rakouskem, i Slovenskem…👺
Třeba v Chebu by tak nebylo třeba zastavovat, protože by byly zrušeny všechny přípojné tratě…
Např. v případě výluk v úseku Bakov-Turnov-Liberec to může být užitečná alternativa udržení sítě s různými alternativami v použitelném stavu je důležité. Ale na koridor, kde by jezdily desítky vlaků za hodinu, to podle mého odhadu v současné době zatím nemá smysl předělávat, přednostně by se současné jednokolejky měly uvést do stavu, aby víceméně v současné trase byly dobře funkčními jednokolejkami, a teprve v případě, kdy by se i při nejlepší organizaci řízení a zabezpečení blížily zaplnění kapacity, nebo se příliš častým rozjížděním a zastavováním těžkých nákladních vlaků z důvodu jejich vzájemného křižování příliš snižovala hospodárnost, pak by bylo namístě… Číst vice »
Celkem určitě pro rychlíky. Osobáky tam výhledově ani jezdit nemají, vize kraje jsou Sp v prokladu k R. Podle článku to vypadá, že budou vzájemně křižovat v Jablonném a proti R se bohužel asi nestihne Liberec, takže v Růžodole.
To znamená že některé zastávky se vůbec nebudou obsluhovat?
Ano, takový byl kdysi plán Koridu LK.
Trošilinku lepší trať nebo/a vozidla jsou potřeba právě k tomu, aby se to z Jablonného do Liberce stáhlo do té půlhodiny, ideálně i s ostrým obratem nebo provázáním s některou jinou trat v Liberci a zkrácením intervalu intervalu na hodinu. Úplně špatní vizionáře Liberecký kraj nemá … ale úplně dobré také ne. Úplně škrtnout zastávkové vlaky by samozřejmě byla škoda…. i kdyby měly jezdit jen po dvou hodinách …
když vidím jak se ta trať klikatí od liberce k jablonné je to k pláči… nešlo by udělat přeložky v podobném rozsahu i za cenu většího zásahu do krajiny zde ? aby ta lokálka byla aspoň na úrovni jako třeba olomouc šumperk ?
Nešlo. Je to samý most a tunel. Jedině zcela novou trať. Uvažovalo se o spojce od Rynoltic s tunelem pod Jitravským sedlem směrem k Bílému Kostelu n. Nisou a dál do Lbc v souběhu s tratí od Žitavy. Ale nějak to usnulo.
Jedině jako Ještěd Basis Tunell. A to nikdo nezaplatí.
To si úplně nemyslím, Ještěd je na druhou stranu. Úsek mezi Ostašovem a Křižany asi moc vylepšit, nejde ale ten na Jablonné by snad mohl jít. Ale zajímavé by mohlo být i to co navrhuje pan Jiří Šrámek, protože pokud by se tam udělalo něco podobného jako bývá na dálnicích, takový otočený trojúhelník (asi by to úplně na klasický nevycházelo, jak se dívám. Tak by se možná s rozumným sklonem dalo udělat i spojení na Německo.
Pekny pes! 🙂
Ten je na tom všem minimálně ještě na hodně dlouho tím jednoznačně nejlepším!
A vypadá i docela na mazla …
Takže za 1,8 miliardy získáme zrychlení o 6 minut? Neměla by SŽ být trochu ambicioznější?
Tohle není výmysl SŽ. Někdo to musel objednat
Samozřejmě – KORID LI o to totiž usiluje už docela dost roků …
To usiluje. Jestli ale Koridu stačí toto zrychlení, tak je na tom stejně jako SŽ.
Pokud vím, KORIDu LK nejde o bezhlavé zrychlování za jakoukoli cenu, ale o možnost dosažení systémových časů v Liberci i v České Lípě v každou lichou / sudou hodinu (kvůli pravidelným intervalům) – proto k dokonalosti nestačí vlastně ve skutečnosti ani ta hodinová cestovní doba, ale bylo by žádoucí dosáhnout cca 56 minut = to je v podstatě to hlavní, co se už roky snaží prosazovat.
Tak to mu musíme popřát do budoucna nejprve velehory trpělivosti…😁
…a později nervy ze železa…a nakonec nějakou práci…👺
Jestli dobře čtu, tak za 1,3 mld. Druhá etapa přinese další zrychlení. Ale je pravda, že článek je trochu v tomhle trochu nejednoznačný.
Ne žádné až na 120km/h.. vy se v tom (až ) využíváte? Max .traťová rychlost bude … No doufám že až se to upraví tam se to projeví na jízdních dobách. SŽDC je v tomhle mistr .. opraví trať , zvýší rychlost a na jízdních dobách to není vidět.. viz Frenštát- Frýdek Místek.. hrůza a děs.. dojet po této trati někam.. vemte si dovolenou. Přitom stroje na to jdou a s ktizovanim se to dá taky udělat.
Nejsou ty jízdní doby napsané na Regionovu? To se pak můžou křižovat i svíčkové báby v kostele.
Unucka semka psal, že žádost o změnnu jíždního řádu musejí na Správu dávat 18 měsíců předem.
I kdyby byly na regionu tak se to vyjezdi. Jedu s kvatrem 60 a furt někde stojím .. už si koupím sudoku
Kvatro je kočár, mám je docela rád. Ony i na zmíněné trati (do Liberce) ukázaly, že to nejsou žádné bábovky. Takže problém mají SŽ (DC)
Jee aj dric.s dvěma vozy a to mi zdechl jeden motor..vypadla hadice od turba.. dojel jsem do depa. Kluci to hned opravili a hned jak sem nazbrojil sem pokračoval v krasojízdě
Tak teď nevím, jestli je komičtější všechno to, co Unucka nakecá, nebo to, že jeho kecy někdo bere jako směroplatný 🙂
Ale musím ho pochválit za spesnaky Štramberk – Ostrava.. ale zas ty jízdní doby jsou na 810 bo tam jezdí o víkendu . Nevím proč..
Na Mapy.cz je přeložka nakeslená.
Na mapy.cz je zakreslený pouze úsek Mimoň – Česká Lípa. Víceméně se jedná o narovnání trati a zrušení nádraží v Zákupech což se stalo realitou.
To by tam SŽ ve spolupráci s mapy.cz (Seznam.cz) mohli toho cpát víc, ne jen na svoji stránku.
A proč? Ty malůvky na stavby.szdc.cz kreslí přípraváři tak nějak podle svého vědomí a svědomí – je to silně orientační; a jsou to pouze investice nad 20 milionů. Zaplatíte dalšího úředníka, který nebude dělat nic jiného, než vydávat nějaké podklady soukromníkovi pro jeho byznys? Mapy.cz je soukromník. Projekty – na rozdíl od DSPS nebo mapování nemají předepsaný povinný datový model. Investičáci se tomu brání a není síla, která by je přesvědčila. Už stačí to, že ve volném čase to lidi překreslují do openstreetmap a vidíte to na openrailwaymap.org . Odtamtud si to může zadarmo přebrat každý – zdroje u toho… Číst vice »
Víte, já si myslím, že by SŽ měla více a lépe komunikovat s veřejností, aby ji do toho pak veřejnost neházela vidle. Ta mapička https://www.stavby.szdc.cz/ je veřejnosti spíš neznámá. A třeba VRT mezi Rodnicí a Ústím tam není zakreslená ani ve variantách, jak chcete někomu vysvětlovat záměry?
Minulý rok byly Mimoň, Bohatice a Zákupy se záměrem seznámeni, a to včetně majitelů pozemků dotčených přeložkou. Teď se již řeší pouze změna územních plánů Zákup a Bohatic. Dále už budou následovat jednotlivé stupně projektových dokumentací. Začalo se tím nejjednodušším a skončí tím náročnějším. Zatím dobře zmanažerovaný projekt ze strany SŽ.
To jistě. S předstihem, aby se veřejnost mohla k tomu vyjádřit. A pokud možno i jejich představy jak to bude ve finále vypadat. Některé rekonstrukce jsou docela divoké a mimo jakoukoliv představu o funkční železnici ve srovnání s jinými správami.